Mijn kleine frustratie van de dag ...
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Lang geleden eens last minute beslist om een treinticket op m'n ID kaart te laten leveren. In de trein was de computer van de conducteur nog niet geüpdated, en kon die dus m'n ticket niet controleren. Gelukkig was de conducteur meedenkend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heb dat ook één keer geprobeerd. Avond voordien aangekocht. Bij controle ook niet te zien maar conducteur maakte er ook geen probleem van omdat hij dat blijkbaar dikwijls meemaakte.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 2 keer
't Waren treintickets voor mijn moeder en tante dus ik wou voor de zekerheid verschillende mogelijkheden bieden: op haar identiteitskaart, afgeprint, en ook als pdf op haar telefoon
Ik heb het in zwart/wit geprint (wegens 'low on liquid gold') en blijkbaar was dat toch geen probleem.
Nieuwe frustratie van de dag: snelheidsremmende wegversmallingen net voor een bocht die draait naar de kant van de versmalling, waardoor tegenliggers soms net te lang verscholen blijven achter wegrijdende voorgangers en je kans om de versmalling in te rijden eigenlijk nipter was dan ingeschat.
Bijvoorbeeld in de Keppestraat -- vorig weekend zat er een politiecombi verscholen achter een wegrijdende camionet die niet doorhad dat ik de versmalling ook al was ingereden, of opzettelijk pas laat stopte om het ongenoegen te tonen.

Nieuwe frustratie van de dag: snelheidsremmende wegversmallingen net voor een bocht die draait naar de kant van de versmalling, waardoor tegenliggers soms net te lang verscholen blijven achter wegrijdende voorgangers en je kans om de versmalling in te rijden eigenlijk nipter was dan ingeschat.
Bijvoorbeeld in de Keppestraat -- vorig weekend zat er een politiecombi verscholen achter een wegrijdende camionet die niet doorhad dat ik de versmalling ook al was ingereden, of opzettelijk pas laat stopte om het ongenoegen te tonen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Geen kleine frustratie maar een grote. Mijn Windows 11 draait al een paar jaar samen met een Ubuntu zonder problemen dmv een dual boot. Vandaag Windows Update, ging niet lang duren. Na reboot kreeg ik een foutmelding van de grub (vermoed ik?): verifying shim sbat data failed.
Na googlen bleek ik niet de enige te zijn met dit probleem vandaag:
https://askubuntu.com/questions/1523438 ... -violation
https://askubuntu.com/questions/1523353 ... ntu-system
https://gitlab.tails.boum.org/tails/tai ... sues/20471
Dus even secure boot uitgezet (in BIOS) en Windows kon weer booten. Maar dan was één van mijn games aan het naggen dat ik secure boot had uitgezet. Dus gelukkig staat mijn Windows op een andere harde schijf en heb ik die dan maar als nummer één gezet om te booten en dan maar secure boot weer aangezet.
Morgen eens kijken voor een grondige oplossing want nu kan ik wel aan mijn Ubuntu maar dan moet ik weer alles gaan veranderen.
Na googlen bleek ik niet de enige te zijn met dit probleem vandaag:
https://askubuntu.com/questions/1523438 ... -violation
https://askubuntu.com/questions/1523353 ... ntu-system
https://gitlab.tails.boum.org/tails/tai ... sues/20471
Dus even secure boot uitgezet (in BIOS) en Windows kon weer booten. Maar dan was één van mijn games aan het naggen dat ik secure boot had uitgezet. Dus gelukkig staat mijn Windows op een andere harde schijf en heb ik die dan maar als nummer één gezet om te booten en dan maar secure boot weer aangezet.
Morgen eens kijken voor een grondige oplossing want nu kan ik wel aan mijn Ubuntu maar dan moet ik weer alles gaan veranderen.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
De nieuwe buren (Rijkere oekraïners die het huis naast ons hebben gekocht) die het op 2 weken tijd klaarspelen om alle andere buren in de straat op stang te jagen ... met de zomer is het normaal leuk om met het raam open te slapen ... niet dus 
Wanneer ze in het huis komen werken/schoonmaken, komen ze steevast pas na 20u toe en blijven ze tot middernacht en later werken (lawaaierig, en de kleine kindjes zijn erbij dus die zitten om 11u in de tuin te roepen/spelen). Begrijp me niet verkeerd, dat moet kunnen, zeker als je een nieuw huis hebt gekocht moeten we daar rekening mee houden.
Na dat al heel de buurt aan het zagen en roddelen was, ben ik daarnet maar even langsgegaan. Ik moet er morgenvroeg om 5u30 uit en aangezien ze nog houten balken en metalen dingen aan het uitladen waren, met al 2 keer het alarm van de auto dat aansloeg, én 10 minuten geleden het nodig vonden om de veranda te beginnen stofzuigen met een nat/droog machine (hels lawaai), ben ik er maar even langsgegaan om proberen vriendelijk te vragen om de uren te respecteren of anders even af te stemmen in het vervolg.
Na een hele tirade in hun taal en gebroken Engels begreep ik dat mijn aanwezigheid absoluut niet op prijs werd gesteld en ik hen niet moest lastigvallen ... tot daar de 'lieve' buren
Ik laat het voorlopig even hierbij en zal het lawaai negeren, ze zullen er namelijk nog wel een tijdje zijn natuurlijk ... maar wat een start ... dat gaat nog leuk worden met onze gedeelde coniferen haag van 30m (en bijna 40j oud) die binnenkort gesnoeid moet worden
Om maar niet te spreken over de verbouwingen die bij ons nog moeten beginnen ...
En ondertussen hoor je ze discussieren alsof ze constant ruzie maken, terwijl er ene zand zit te schuppen en de andere materiaal in een container aan het gooien is ... man man man ...

Wanneer ze in het huis komen werken/schoonmaken, komen ze steevast pas na 20u toe en blijven ze tot middernacht en later werken (lawaaierig, en de kleine kindjes zijn erbij dus die zitten om 11u in de tuin te roepen/spelen). Begrijp me niet verkeerd, dat moet kunnen, zeker als je een nieuw huis hebt gekocht moeten we daar rekening mee houden.
Na dat al heel de buurt aan het zagen en roddelen was, ben ik daarnet maar even langsgegaan. Ik moet er morgenvroeg om 5u30 uit en aangezien ze nog houten balken en metalen dingen aan het uitladen waren, met al 2 keer het alarm van de auto dat aansloeg, én 10 minuten geleden het nodig vonden om de veranda te beginnen stofzuigen met een nat/droog machine (hels lawaai), ben ik er maar even langsgegaan om proberen vriendelijk te vragen om de uren te respecteren of anders even af te stemmen in het vervolg.
Na een hele tirade in hun taal en gebroken Engels begreep ik dat mijn aanwezigheid absoluut niet op prijs werd gesteld en ik hen niet moest lastigvallen ... tot daar de 'lieve' buren

Ik laat het voorlopig even hierbij en zal het lawaai negeren, ze zullen er namelijk nog wel een tijdje zijn natuurlijk ... maar wat een start ... dat gaat nog leuk worden met onze gedeelde coniferen haag van 30m (en bijna 40j oud) die binnenkort gesnoeid moet worden

En ondertussen hoor je ze discussieren alsof ze constant ruzie maken, terwijl er ene zand zit te schuppen en de andere materiaal in een container aan het gooien is ... man man man ...

- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Kan mij dat inbeelden @Sasuke , hiernaast de deur woont (in eigendom) ook een gezin van buitenlandse oorsprong. Die respecteren ook geen nachtelijke uren (22 - 06h). Kinderen worden blijkbaar anders opgevoed en kunnen lawaai maken tot na middernacht
Aan hun deur aanbellen help tijdelijk, daar komen ze dan af met een "ja sorry ..." en is het een paar dagen stiller.

Aan hun deur aanbellen help tijdelijk, daar komen ze dan af met een "ja sorry ..." en is het een paar dagen stiller.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Geen problemen van maken door hen te gaan opzoeken, dit zal zich uiteindelijk tegen jou keren.Sasuke schreef: 16 aug 2024, 22:45 De nieuwe buren (Rijkere oekraïners die het huis naast ons hebben gekocht) die het op 2 weken tijd klaarspelen om alle andere buren in de straat op stang te jagen ... met de zomer is het normaal leuk om met het raam open te slapen ... niet dus
Simpelweg de Politie bellen, heb zelf ook zulke gevallen voorgehad en ik stond met de telefoon in de hand klaar en vanaf het klokje 22u tikte was het bellen naar de Politie.
Als je een goede band met de andere buren hebt kunnen jullie afspreken dat iedereen zal bellen.
En de Politie zal langs komen hoor, en bij een vaststelling stellen die een PV op en verder gebeurd er...niets.
En daarom moet je halsstarrig blijven volharden (zal de Politie je ook vertellen)
Ben tijdens de covidperiode erin geslaagd om een bende snottebellen uit hun woning laten zetten door een rechter.
Gewoon de macht vh getal hanteren, de berg dossiers laten aanzwellen tot er iemand bereid is om in te grijpen.
Niet te zacht zijn, na de renovatiewerken komen de tuinfeesten, kleine kinderen worden groot dus nog meer tuinfeesten etc etc...
Jij hebt rechten en plichten, maak er gebruik van.
Maar ik weet dat het een hel is, ik moest destijds nog op sommige dagen om 4u30 opstaan om met een gelede bus vol mensen te gaan rijden.
De feesten bij de buren hier begonnen omstreeks 21u30 en duurden gemiddeld tot 6u. en dit toch minstens 3x/week.
Lees om te beginnen het Politiereglement van je stad/gemeente alvast door.
Meestal mag er zelfs op zondag niet gebruik worden gemaakt van "powertools" ,en ja ik bel hoor.
Zal niet de eerste keer zijn dat een overijverige Bob de Bouwer z'n boeltje mocht inpakken op een mooie zomerse zondag.
Merk wel op dat elke gemeente/stad sommige zaken toelaat en andere dan weer niet. (gras maaien bv durft nogal eens te verschillen de toelating daarvan op zon en feestdag)
Eigenaar heeft hier net het bovenste appartement gerenoveerd, duurde alles samen enkele maanden maar de brave man bracht ons altijd vooraf op de hoogte van 'lawaaierige werken' en hij begon pas om 9u en om 17u was hij weer weg.
Alles in opperbeste verstandhouding, ik vond het fijn dat hij het op die manier deed en dat heb ik hem ook regelmatig verteld.
Zo kan het dus ook.

Want weet immers dat je na een tijdje overgevoelig word voor lawaai en ja, ik kan daar jammer genoeg ondertussen over meespreken.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Afgelopen week op vakantie geweest naar Amsterdam.duizend schreef: 08 aug 2024, 10:06 Maar ik kan me geen enkele reden voorstellen om een treinticket met QR code nog uit te printen… of het zou die ene dag moeten zijn dat uw gsm defect/gepikt/ whatever is
Parking gereserveerd en betaald.
Ik kreeg een mail met instructies:
Je nummerplaat is gekend en we maken gebruik van nummerplaat herkenning, dus de slagboom gaat open tussen maandag 8.00u en vrijdag 20.00u voor jou.
(ik had betaald voor die periode)
Ik kom toe en inderdaad, de slagboom gaat open zonder probleem.
Ik wil vertrekken op vrijdag om 14.00u...
Slagboom: "computer says no".
Bon, dan moet je dus in de mails gaan zoeken naar de QR die je een paar weken geleden gestuurd kreeg. Na wat zoeken gevonden, maar deze werd niet aanvaard.
Afdrukken is dus niet zo onnozel als je op het eerste zicht zou denken.
(Uiteindelijk pas buiten geraakt nadat ik via de knop iemand kon oproepen en moest ROEPEN WAT HET RESERVERINGSNUMMER IS terwijl er een paar Duitsers rond mij stonden om te vragen waarom ik niet naar buiten reed...
Tsja, ik rij niet zomaar door een slagboom en hek, mietje dat ik ben)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Mijn reisdocumenten en verzekeringen en dergelijke zitten elektronisch in de smartphone, lokaal opgeslagen als pdf, niet in de cloud of de mail ergens.cadsite schreef: 17 aug 2024, 19:15 Bon, dan moet je dus in de mails gaan zoeken naar de QR die je een paar weken geleden gestuurd kreeg. Na wat zoeken gevonden, maar deze werd niet aanvaard.
Afdrukken is dus niet zo onnozel als je op het eerste zicht zou denken.
De cloud dient enkel als backup indien de telefoon het laat afweten.
Waarom een qr code op een scherm niet aanvaard wordt en een afgedrukte qr code wel is mij een groot vraagteken…
Afdrukken is en blijft onnozel voor wie geen digitale analfabeet is.
- cadsite
- userbase crew
Je mist het punt.duizend schreef: 18 aug 2024, 11:32Waarom een qr code op een scherm niet aanvaard wordt en een afgedrukte qr code wel is mij een groot vraagteken…
Een papier kan je in de auto klaar leggen om uit te rijden.
De parking vertelde me in de reservatie dat alles via nummerplaat herkenning ging en als ik daar voor de slagboom stond om uit te rijden ging het plots niet.
Dan is een papier nemen een stuk vlotter dan op je gsm gaan zoeken in je mails.
Maar hé, het maakte allemaal niet uit, want de QR in de mail werd ook niet aanvaard, ik moest via de intercom op de paal mijn reservatie nummer doorzeggen.
Om maar te duiden dat techniek niet altijd werkt. Je hiervoor voorzien zou ik niet bepaald zien als onnozel, maar als goed voorbereid.
-
- Elite Poster
Jij mist dus duidelijk het punt ...cadsite schreef: 18 aug 2024, 19:16 Je mist het punt.
Een papier kan je in de auto klaar leggen om uit te rijden.
De parking vertelde me in de reservatie dat alles via nummerplaat herkenning ging en als ik daar voor de slagboom stond om uit te rijden ging het plots niet.
Dan is een papier nemen een stuk vlotter dan op je gsm gaan zoeken in je mails.

"Mapje" reisdocumenten op het homescreen openen op de smartphone gaat veel sneller dat "waar is dat papier ook alweer, ik had dat toch weggestoken in ..."
Niks op de gsm te zoeken in mails.
Maar iedereen die zich graag onnozel print, gaat gerust uw gank

Print, print, en weeral een frustratie minder zie

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Hetzelfde meegemaakt op de parking in Zaventem. Probleemloos met nummerplaatherkenning binnen gereden, bij het verlaten bleef de slagboom dicht, Kaartje werkte niet, QR werkte niet papieren QR werkte ook niet. Knopje geduwd en men wist direct te zeggen onder welke naam de reservatie was en dat alles in orde was. De slagboom werd dan door "mission control" geopend.cadsite schreef: 18 aug 2024, 19:16 Om maar te duiden dat techniek niet altijd werkt. Je hiervoor voorzien zou ik niet bepaald zien als onnozel, maar als goed voorbereid.
Aan de andere kant, een paar jaar terug in Noorwegen in een parking gereden, nummerplaat komt op scherm en slagboom opent. Bij terugkomst geven we de nummerplaat in bij de automaat maar deze in "onbekend" zodat we niet konden betalen. Aan de uitgang steken we ons onbetaald kaartje in de auomaat en de slagboom ging open. De volgende dag hebben we gemakshalve in dezelfde parking gestaan.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
- depeje
- Elite Poster
De volgende uitzonderingen op de autoloze zondag in Brussel:
- taxi’s
- voertuigen met een nummerplaat CD (diplomatiek korps)
- (voertuigen van nooddiensten). Dit staat tussen haakjes aangezien ik geen probleem heb met de echte nooddiensten, maar omdat politiekers ook rondrijden met blauwe zwaailichten en sirenes in Brussel.
Verder stoort het ook dat het aanvragen van de "speciale kaart voorzien in artikel 27.4.3.d. van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer" ettelijke maanden duurt, en dat de persoon in questie in de auto moet zijn om te mogen rijden op die dag. Een persoon met een handicap oppikken kan dus niet.
Ik zou veel liever hebben dat ze permanent straatparkeren afschaffen. Daar heeft iedereen altijd iets aan. In plaats van jaarlijks een rondje autopesten organiseren.
- taxi’s
- voertuigen met een nummerplaat CD (diplomatiek korps)
- (voertuigen van nooddiensten). Dit staat tussen haakjes aangezien ik geen probleem heb met de echte nooddiensten, maar omdat politiekers ook rondrijden met blauwe zwaailichten en sirenes in Brussel.
Verder stoort het ook dat het aanvragen van de "speciale kaart voorzien in artikel 27.4.3.d. van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer" ettelijke maanden duurt, en dat de persoon in questie in de auto moet zijn om te mogen rijden op die dag. Een persoon met een handicap oppikken kan dus niet.
Ik zou veel liever hebben dat ze permanent straatparkeren afschaffen. Daar heeft iedereen altijd iets aan. In plaats van jaarlijks een rondje autopesten organiseren.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
Waarschijnlijk heb jij je eigen privé parkeerplaats of garage ?depeje schreef: 20 aug 2024, 14:55 Ik zou veel liever hebben dat ze permanent straatparkeren afschaffen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- depeje
- Elite Poster
Ik huur een 24/7 plaats in een commerciële garage. Zo zijn er hier genoeg, en er is plaats zat. M'n kleine frustratie van gisteren was dat heel de straat vol stond met auto's waarvan de gebruiker amper 50 Euro per jaar betaalt. Een peulenschil. Plaats in een stad is veel meer waard dan dat.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Gezien de geest van de regeling zou me dat verbazen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat is zo, maar als je dat gaat invoeren, worden er lunchpartijen georganiseerd waarbij het opruiende protest tegen GoodMove een wandeling leek.
Maar hetzelfde gaat op voor een parkeergarage of oprit: de tijdelijkse (in het geval van straatparkeren) of permanente (in het geval oprit/garage) inname van publieke ruimte.
- depeje
- Elite Poster
Een oprit of garage is toch geen publieke ruimte? Ik zie ook dat dit ervan uitgaat dat er geen straatparkeren is. Ik sla voor het gemak ook even de tussenstadia over. Ik ben maar aan het dromen over een verre toekomst.
Ik heb, na me aan te passen, enkel veel voordeel uit goodmove gehaald trouwens. Maar dat kan een vlaag van geluk geweest zijn.
Ik heb, na me aan te passen, enkel veel voordeel uit goodmove gehaald trouwens. Maar dat kan een vlaag van geluk geweest zijn.
Dat lijkt me ook, maar hoe verklaar je dan dat taxi's en CD nummerplaten wel nog mogen rondrijden? Ik heb niet veel vertrouwen meer in die geest.
- heist_175
- Moderator
Met een oprit reserveer je een stuk publieke ruimte waar niemand anders mag parkeren. Die ruimte is dus 24/7 van u. Komt er toch iemand parkeren is dat een overtreding.
En voor het zich toeëigenen van publeieke middelen (parkeerruimte) zou dus ook een vergoeding moeten betaald worden.
En niet overal, maar wel in zones, wijken, ... waar parkeerruimte een schaars goed blijkt te zijn.
@GoodMove
Ik woon niet in Brussel, maar pendel soms wel naar Brussel.
Het is me al 20 jaar een raadsel waarom de Brusselaars het een prima idee vinden dat elke automobilist van in gans Europa tot overal in Brussel raakt.
GoodMove leek mij opgesteld met draagvlak bij de bevolking van de desbetreffende wijken. Maar enkele relschoppers en populisten dachten daar duidelijk anders over. Ik vind het maar normaal dat doorgaand verkeer op de assen blijft en er lokaal enkel lokaal verkeer toegelaten wordt. Van de tegenstanders heb ik nooit een zinnige argumentatie gezien.
En voor het zich toeëigenen van publeieke middelen (parkeerruimte) zou dus ook een vergoeding moeten betaald worden.
En niet overal, maar wel in zones, wijken, ... waar parkeerruimte een schaars goed blijkt te zijn.
@GoodMove
Ik woon niet in Brussel, maar pendel soms wel naar Brussel.
Het is me al 20 jaar een raadsel waarom de Brusselaars het een prima idee vinden dat elke automobilist van in gans Europa tot overal in Brussel raakt.
GoodMove leek mij opgesteld met draagvlak bij de bevolking van de desbetreffende wijken. Maar enkele relschoppers en populisten dachten daar duidelijk anders over. Ik vind het maar normaal dat doorgaand verkeer op de assen blijft en er lokaal enkel lokaal verkeer toegelaten wordt. Van de tegenstanders heb ik nooit een zinnige argumentatie gezien.
- depeje
- Elite Poster
Mijn antwoord zit al in de bewerking van m'n vorig bericht. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik geen fan ben (in een stad met aaneengesloten bebouwing) om garageboxen of opritten voor 1 auto direct aan de straat te bouwen. Eerder iets in de zin van een ondergrondse garage voor meerdere wooneenheden. Dan wordt met 2,5m straat tientallen parkeerplaatsen bediend. In mijn vorig appartement in Leuven maakte ik daar gebruik van. De straat stond altijd overvol, terwijl die parking nooit voor meer dan 25% gebruikt werd.
Dit implementeren is inderdaad niets dat op 1 2 3 gedaan is.
Dit implementeren is inderdaad niets dat op 1 2 3 gedaan is.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Benieuwd wat er dan op het menu staat danheist_175 schreef: 20 aug 2024, 15:58 maar als je dat gaat invoeren, worden er lunchpartijen georganiseerd

Bye, Maurice
- cadsite
- userbase crew
Hetgeen hier gevraagd wordt is helemaal zo gek niet.
Vorig jaar op vakantie geweest in Londen en dit jaar in Amsterdam.
In Londen zie je amper parkeerplaatsen en in Amsterdam Centrum zijn ze ook eerder schaars.
Wat betreft de garage. Die neemt in de huidige omstandigheden een parkeerplaats af, maar als je straatparkeren afschaft vervalt die 'inbeslagname' omdat er nergens op straat geparkeerd wordt.
(ik vergeet gemakshalve even te zeggen dat ik een garage heb
)
Vorig jaar op vakantie geweest in Londen en dit jaar in Amsterdam.
In Londen zie je amper parkeerplaatsen en in Amsterdam Centrum zijn ze ook eerder schaars.
Wat betreft de garage. Die neemt in de huidige omstandigheden een parkeerplaats af, maar als je straatparkeren afschaft vervalt die 'inbeslagname' omdat er nergens op straat geparkeerd wordt.
(ik vergeet gemakshalve even te zeggen dat ik een garage heb

Laatst gewijzigd door cadsite 20 aug 2024, 16:48, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik heb ook ooit een vrijbrief gekregen om op autoloze zondag rond te rijden in Brussel, je mocht er maar langs 1 kant in en het was geen lachertje, maar het was nodig. Dus ja, uitzonderingen zijn er en met reden.depeje schreef: 20 aug 2024, 16:00Dat lijkt me ook, maar hoe verklaar je dan dat taxi's en CD nummerplaten wel nog mogen rondrijden? Ik heb niet veel vertrouwen meer in die geest.
Ik snap alleen niet wat jouw laatste opmerking met het ophalen van een gehandicapte te maken heeft ???
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Dat is hetzelfde met parkeren op de eigen oprit.cadsite schreef: 20 aug 2024, 16:31 Wat betreft de garage. Die neemt in de huidige omstandigheden een parkeerplaats af, maar als je straatparkeren afschaft vervalt die 'inbeslagname' omdat er nergens op straat geparkeerd wordt.
Dat neemt dan ook geen inbeslagname …
Eigenlijk zeer goed voorstel.
Straatparkeren verbieden.
Parkeren enkel op eigen oprit of eigen garage. Of op een parkeerterrein of in een parkeergarage.
De straat kan dan minstens 3 meter minder breed gemaakt worden, de rest kan voor voetgangers en fietsers dienen, en/of onthard en groen gemaakt worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Wagens hebben inderdaad een enorme impact op onze leefomgeving en nemen veel plaats in. We hebben deze heilige koe zoveel voordelen/privileges gegeven dat het nu moeilijk is om ze terug te draaien. Uiteraard is een andere manier mogelijk en deze worden elders ook al vaak toegepast maar in België, het land van het absurdisme is het altijd moeilijk om veranderingen door te voeren voor het algemeen belang. Veel problemen hangen ook samen met onze visie of gebrek eraan ivm mobiliteit. Ieder zijn eigen heilige koe die overal moet kunnen staan/rijden als bevestiging van onze status. Daarvoor aanvaarden we zelfs jaarlijks heel wat doden en gewonden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
Dan wordt er nog steeds publieke ruimte geprivatiseerd, maar spreid je die kost over 10-20-30 parkeerplaatsen.depeje schreef: 20 aug 2024, 16:16 Mijn antwoord zit al in de bewerking van m'n vorig bericht. Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik geen fan ben (in een stad met aaneengesloten bebouwing) om garageboxen of opritten voor 1 auto direct aan de straat te bouwen. Eerder iets in de zin van een ondergrondse garage voor meerdere wooneenheden.
Zelfs als er niet straat geparkeerd wordt, kan die ruimte niet voor iets anders gebruikt worden van publiek belang: als voetpad, als plantsoen, als ...cadsite schreef: 20 aug 2024, 16:31 Wat betreft de garage. Die neemt in de huidige omstandigheden een parkeerplaats af, maar als je straatparkeren afschaft vervalt die 'inbeslagname' omdat er nergens op straat geparkeerd wordt.
- cadsite
- userbase crew
Huh?heist_175 schreef: 21 aug 2024, 13:58 Zelfs als er niet straat geparkeerd wordt, kan die ruimte niet voor iets anders gebruikt worden van publiek belang: als voetpad, als plantsoen, als ...
Da's eigenaardig, want nu wordt die zone al gebruikt al voetpad.
-
- Elite Poster
Tja die 10 seoncden per dag dat je op en af je oprit rijdt is de ruimte inderdaad bezet.heist_175 schreef: 21 aug 2024, 13:58 Zelfs als er niet straat geparkeerd wordt, kan die ruimte niet voor iets anders gebruikt worden van publiek belang: als voetpad, als plantsoen, als ...

De rest van de dag mag het publiek zijn goesting doen met dat vrijgekomen stuk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Even mijn frustratie "bumpen" aangezien er vandaag een nieuwsbericht op tweakers over dit probleem is verschenen.Pengu schreef: 16 aug 2024, 00:34 Geen kleine frustratie maar een grote. Mijn Windows 11 draait al een paar jaar samen met een Ubuntu zonder problemen dmv een dual boot. Vandaag Windows Update, ging niet lang duren. Na reboot kreeg ik een foutmelding van de grub (vermoed ik?): verifying shim sbat data failed.
....
https://tweakers.net/nieuws/225658/linu ... ndows.html
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Irritante bug in FreeBSD 14.1, wat zich manifesteerde in de laatste 2 OPNsense updates.
https://forum.opnsense.org/index.php?topic=42270.0
https://bugs.freebsd.org/bugzilla/show_ ... ?id=280701
Effect: enorme delays op ipv6 traffiek. Kernel terugdraaien naar de versie die op opnsense 24.7 zat helpt.
https://forum.opnsense.org/index.php?topic=42270.0
https://bugs.freebsd.org/bugzilla/show_ ... ?id=280701
Effect: enorme delays op ipv6 traffiek. Kernel terugdraaien naar de versie die op opnsense 24.7 zat helpt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Workaround is kernel rollback, maar ze zijn ermee bezig.Sasuke schreef:[mention]devilkin[/mention] , ik zit er ook mee te sukkelen heb ik ondertussen door
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
telenet....
ik dacht ik regel voor mijn moeder het sociaal tarief met een telenet verbinding, "why not"...
installatie ging relatief soepel, mede omdat er ooit een telenet installatie geweest is, dus veel werk was dat op zich niet.
en ik doe zelf alles wel intern, dus de technieker moest niet teveel doen.
maar dan....
mijn telenet aanmaken? sja, eerst de mail met de invite niet gehad (en hoewel hun faq zegt dat je dat dan kan via 'nog geen login' is dat dus niet het geval,
tenzij mss je ook een telenet mobiel nummer hebt dus.
via whatsapp bericht gestuurd, daar komt geen antwoord op, dus dan maar even gebeld, doorheen dat overdreven keuzemenu gegaan, tijdje in de wacht gezeten,
en uitgelegd wat er aan de hand is.
goed, medewerkster zag dat de mail idd niet verstuurd was en heeft die opnieuw verstuurd.
mooi, denk je dan... even registratie voltooien, mailtje met "je persoonlijke login is klaar", hoera.... NOT.
ga je naar de loginpagina, geef je alles in, en "Je gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn verkeerd".
goed, wachtwoord reset, just in case.... dat werkt allemaal (dus mijn login was goed, althans voor het reset formulier).
terug naar de loginpagina, nieuwe wachtwoord erin... ennnnn nope, volgens de login pagina zouden de gegevens nog steeds verkeerd zijn.
20x opnieuw erinrammen tot er een andere "oeps er ging iets fout, probeer later opnieuw" pagina verschijnt, f5, nog een keer erinrammen.... en eindelijk, ingelogd.
is dit echt de huidige mijntelenet ervaring?
oftewel: zijn ze van een redelijk bruikbaar ding 20j geleden omgeschakeld naar iets dat maar half lijkt te werken?
of is alles in hun backend uiteindelijk zo log geworden dat je (ondanks bevestigingsmailtjes dat alles klaar is) toch gewoon een kwartier langer moet wachten ?
(in dat geval kunnen ze toch beter hun mailtjes een dag later uitsturen, dan zijn ze zeker dat hun backend bijgewerkt is)
ik dacht ik regel voor mijn moeder het sociaal tarief met een telenet verbinding, "why not"...
installatie ging relatief soepel, mede omdat er ooit een telenet installatie geweest is, dus veel werk was dat op zich niet.
en ik doe zelf alles wel intern, dus de technieker moest niet teveel doen.
maar dan....
mijn telenet aanmaken? sja, eerst de mail met de invite niet gehad (en hoewel hun faq zegt dat je dat dan kan via 'nog geen login' is dat dus niet het geval,
tenzij mss je ook een telenet mobiel nummer hebt dus.
via whatsapp bericht gestuurd, daar komt geen antwoord op, dus dan maar even gebeld, doorheen dat overdreven keuzemenu gegaan, tijdje in de wacht gezeten,
en uitgelegd wat er aan de hand is.
goed, medewerkster zag dat de mail idd niet verstuurd was en heeft die opnieuw verstuurd.
mooi, denk je dan... even registratie voltooien, mailtje met "je persoonlijke login is klaar", hoera.... NOT.
ga je naar de loginpagina, geef je alles in, en "Je gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn verkeerd".
goed, wachtwoord reset, just in case.... dat werkt allemaal (dus mijn login was goed, althans voor het reset formulier).
terug naar de loginpagina, nieuwe wachtwoord erin... ennnnn nope, volgens de login pagina zouden de gegevens nog steeds verkeerd zijn.
20x opnieuw erinrammen tot er een andere "oeps er ging iets fout, probeer later opnieuw" pagina verschijnt, f5, nog een keer erinrammen.... en eindelijk, ingelogd.
is dit echt de huidige mijntelenet ervaring?
oftewel: zijn ze van een redelijk bruikbaar ding 20j geleden omgeschakeld naar iets dat maar half lijkt te werken?
of is alles in hun backend uiteindelijk zo log geworden dat je (ondanks bevestigingsmailtjes dat alles klaar is) toch gewoon een kwartier langer moet wachten ?
(in dat geval kunnen ze toch beter hun mailtjes een dag later uitsturen, dan zijn ze zeker dat hun backend bijgewerkt is)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
^ Deze Userbaser wordt doorverwezen naar de "Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?" topic voor verdere duiding.Splitter schreef: 26 aug 2024, 19:35 is dit echt de huidige mijntelenet ervaring?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
CCatalyst schreef: 26 aug 2024, 23:56 ^ Deze Userbaser wordt doorverwezen naar de "Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?" topic voor verdere duiding.

ik wist al wel dat er (as usual) veel misloopt bij TN, dat is op zich niet heel erg nieuw.
maar dat je zelfs die mijntelenet amper geactiveerd krijgt, en vervolgens er nog niets in kan doen (kan modem niet bridged zetten, want er is nergens een modem te bespeuren... enkel "oeps er ging iets mis"....), dat is dan weer belachelijker dan verwacht.