Jack Daniels schreef:boulder schreef:
Ja, dat snap ik ook niet, je zou ook kunnen zeggen dat auto's waardeloos zijn, want als je een suikerklontje in de brandstoftank doet, dan start hij niet meer....
Boulder je verbaast mij in negatieve zin met deze opmerking. Dat van suiker en benzine is Urban legend, werd ontkracht door myth busters. Je moet al een kilo suiker in de tank gooien en de kristallen zullen de brandstof filter verstoppen. Maar een klontje in de tank richt echt geen schade aan.
Ah, dank u, wist ik niet.
Maar het is ook niet zo belangrijk, het gaat om het algemeen idee dat je niet iets waardeloos noemt omdat je het gewoon verkeerd gebruikt.
Neem gerust een ander voorbeeld.
Mijn radio is waardeloos want ik heb er water over gegoten en nu is hij toch wel kapot, zeker.
iceke schreef:kan je imho alleen maar besluiten dat al die maatregelen geen hol uitgemaakt hebben(dat geluk, geografie, bevolkingsdichtheid,algemene gezondheid , enz. een veel grotere rol hebben gespeeld)
Geen hol is overdreven, maar ik denk dat veel maatregelen inderdaad weinig of geen effect hebben.
Als ik één maatregel zou nemen waarvan ik helemaal overtuigd ben dat hij werkt is het : social distancing.
Als je ver genoeg van elkaar zit kun je moeilijk besmet raken.
koenraaddeconinck schreef:1. Ja, uw afbeelding van een politie-agent met verklikkingsformulier, legt daarvoor niet direct een basis
Het is dan wel humor, maar het wijst toch op een serieus probleem, dat we aan het verglijden zijn naar een politiemaatschappij, met buren die elkaar verklikken, drones die brave burgers bespieden.
Het lijkt wel de DDR.
koenraaddeconinck schreef:2. We staan gewoon diametraal tegenover mekaar qua visie. Wat is er mis met controle als je niets te verbergen hebt?
Omdat je vraag gewoon fout is.
Iedereen heeft iets te verbergen, en kennis is macht.
Wat nu onschuldig lijkt, kan op een dag tegen u gebruikt worden.
Zo zijn er ook ouders die vonden dat ze niets te verbergen hadden toen ze foto's van jonge kinderen openbaar zetten op facebook, maar dan blijken die door pedofielen bekeken te worden.
Nochtans deden die ouders niets mis...
koenraaddeconinck schreef:Ik ben wel een uitzondering met die mening op dit forum maar in kranten deze morgen toch al enkele lezersbrieven gezien die dezelfde richting uitgaan.
Er zijn genoeg mensen die problemen niet doorhebben tot het te laat is.
koenraaddeconinck schreef:En wat van Quickelborne betreft die zijn staart intrekt, in grote koppen kun je deze morgen in Het Nieuwsblad lezen dat hij de parketten oproept om zeer streng te straffen ... Dus ja ...
Dat is niet in tegenstrijd met
hoe je tot die overtreding komt.
Ik ben ook voor veel strengere straffen voor lockdown feestjes organizatoren.
Wel moet men opletten dat het nog in verhouding blijft, het is moeilijk vol te houden dat je die mensen keihard aanpakt, maar iemand die een politieagent kreupel slaat direct weer vrijlaat.
koenraaddeconinck schreef:4. Maar veel zal zichzelf uitwijzen ... Eens de 3° golf goed gelanceerd is, zullen we wel zien ...
Wat gaan we dan juist zien?
koenraaddeconinck schreef:5. Dan hebben we ten minste een reden om te mekkeren met krokus en pasen en zeker als economisch de factuur zal gepresenteerd worden.
In de buurlanden gaan ze ook weer in lockdown, en ook daar heet het dat de mensen de regels niet naleven.
Nochtans zijn de regels daar anders, de volksaard is anders, enz.
Die verklaring is dus fout of op zijn minst zwaar onvolledig.
koenraaddeconinck schreef:Bij veel burgers is het inderdaad blijkbaar zoals in de politiek ... Achteraf zeggen: "hadden we maar ..." of "hadden we niet beter ..." als ze het ten minste overleven en al lang het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld hebben. Het is misschien zeer cru gesteld maar het is toch de realiteit.
Ik voel mij niet aangesproken, ik volg de regels erg goed op, maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar drones aan mijn raam wil.
koenraaddeconinck schreef:Dan ook zeker niet vergeten te kappen op de zorgverleners die zich nog enkele maanden extra uit de naad kunnen werken en daarvoor een premie krijgen die we finaal volledig terug zullen kunnen geven aan vader staat om de economische put te dempen
Zoek maar naar een post waarin ik dat gedaan heb, veel geluk ermee.
Het is natuurlijk gemakkelijk een ander woorden in de mond te leggen.