Hey Telecom

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

ik had een L 10 € abonnement, en dit kwam toch als keuze...nu M
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

VossyGamer schreef: 26 jul 2024, 19:02 Dus met die promotie is het 10+10 GB in de BE en in de apparte pot voor in de EU 10GB. ;)
Ik hoop het en zou het zeker willen maar waar ik vrees dat het onderscheid zit in:

A. Je hebt een databundel die gewoon in BE+EU geldig is zoals bij kleine tariefplannen (S + M) plus de oude “boostes” die ze niet meer aanbieden.

B. Je hebt de grotere tariefplannen waarbij ze onderscheid maken en dan inderdaad het EU toelaten volume in een aparte pot steken zoals @VossyGamer heeft uitgelegd, zelfde principe als Orange vroeger ook hanteerde. Effectief het geval bij L en XL, duidelijk zichtbaar bij je verbruik.

Ik vrees bij Hey M dat de originele standaard inbegrepen 10 GB zonder onderscheid in BE+EU geldig is. En dat de ‘promo’ dus bonus van 10 GB extra enkel in BE geldig is en dat je die dan hopelijk ook als eerste opgebruikt.

Nogmaals ik zou willen dat het 10+10 in BE en dan 10 in EU gaat zijn, ik zal het testen maar vrees er echt voor :/

Waar ik woon kan ik het makkelijk testen, door Nederlandse netwerken te selecteren. Tegen morgen zal het verbruik wel zichtbaar zijn dan.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Update ivm de "data trafic control" => opnieuw geprobeerd via facabook messenger chat => nu wel probleemloos aangepast

merci @Ptoeneigh voor de melding & @VossyGamer voor de messenger vermelding.

De hey chat was hemeltergend inderdaad & ik hoop dat die specifieke medewerker snel slechte evaluaties krijgt.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook laten corrigeren (10gb extra) en data bundel in het buitenland op 0 laten zetten via messenger.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Het is toch absoluut onaanvaardbaar dat je klant moet zijn bij specifieke derde partijen (Meta) om de naleving van je verbintenisrechtelijke rechten te verzoeken.
Vermoedelijk zijn de hey support-aapjes van de generatie die zelf niet meer heeft meegemaakt dat de "standaard" manieren om iets online te doen veranderden van merken A, B en C naar merken D, E en F, met als gevolg dat dat wat iedereen momenteel doet daarmee meteen ook de natuurlijke orde dingen is. Zoeken "is gewoon" Google, random video kijken "is gewoon" YouTube, support contacteren "is gewoon" Twitter, Messenger of WhatsApp. Dus ja "iedereen heeft dat gewoon dus als je zorgt dat het daarmee werkt is het goed genoeg".

Ik denk graag dat we het ons nog zwaar gaan beklagen als de merk-agnostische manieren om dingen te doen weg zijn, maar ik vermoed dat velen te technologisch analfabeet zijn om zelfs maar te kunnen vatten dat technologie meer is dan de toepassingen en diensten van enkele grote merken.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

VossyGamer schreef: 26 jul 2024, 19:02 Het is gewoon slechte taal. Geloof je het eindelijk? :eek:
Dus ik denk dat bij M er geen aparte pot is. :-(
Screenshot_20240727_111840_Chrome.jpg
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef: 27 jul 2024, 11:29
VossyGamer schreef: 26 jul 2024, 19:02 Het is gewoon slechte taal. Geloof je het eindelijk? :eek:
Ik hoopte het maar inderdaad helaas, ook bij #5580# 2x een pot van 1024 MB. Nu, nog altijd niet slecht hè.

Ik hoop dat de bonus van 10GB wel als eerst op gaat in België zodat de andere 10 over blijft voor roaming ;-)
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

stefan1234 schreef:Het is toch absoluut onaanvaardbaar dat je klant moet zijn bij specifieke derde partijen (Meta) om de naleving van je verbintenisrechtelijke rechten te verzoeken.

Je hebt chat op hun site, messenger, ik dacht zelfs hier al telefonisch gezien te hebben. Misschien eens kijken?
stefan1234 schreef:
Vermoedelijk zijn de hey support-aapjes...
Dit soort uitspraken geeft duidelijk aan dat je NOG NOOIT enige ervaring hebt opgedaan met het geven van support aan eindgebruikers op een grote schaal.

De lompheid en het elitisme dat je hiermee uitstraalt is echt wel van top-niveau. Good job done!
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik noem support-medewekers "aapjes" omdat ze als zodanig door hun werkgevers behandeld worden en in de praktijk dus die rol moeten spelen. Het heeft niets te maken met hoe ik hun capaciteiten inschat.
devilkin schreef: 27 jul 2024, 12:37 Je hebt chat op hun site, messenger, ik dacht zelfs hier al telefonisch gezien te hebben. Misschien eens kijken?
Ik weet dat er andere manieren zijn. Indien die echter gedepriotariseerd worden in vgl. met de Messengers en X-en van de wereld, en je pas geholpen wordt als je uit frustratie een prioritair kanaal gebruikt, staat dat m.i. gelijk aan gedwongen worden een account to hebben bij een specifieke derde partij.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

satsurfer schreef: 27 jul 2024, 11:29
Raar, want waar ze bij de andere tariefplannen ook het woord "waarvan" gebruiken is het wel degelijk een apparte pot.
Dus ik had gelijk dat hun taal niet zo goed is. :wink:

Bedankt voor je screenshot, want dit is zelfs nog beter (data = in BE & EU). 20 GB in de EU i.p.v. 10 GB, nu ga ik zeker overschakelen.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Het is niet gegarandeerd dat de volledige 20 GB bij Hey M in de EU te gebruiken is.
Ze schrijven niet voor niets “waarvan 10 in de EU”.
Zoals ik het zie krijg je bij Hey M 10 GB die in BE en EU te gebruiken zijn.
Daar bovenop een promo van 10 GB extra, enkel in België bruikbaar. Dus 2 aparte potten.

Nu goed, je kunt het zelf proberen, voldoet het niet dan kun je terug naar 50 GB + 20 EU voor €9 met de lifetime promo wat ook niet slecht is toch.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik denk dat nu alles duidelijk is:

Afbeelding

De voorwaarden die niemand leest :roll:

Toegevoegd na 3 minuten 5 seconden:
Optie 10 GB Extra is ook niet automatisch toegevoegd bij mijn tariefsverandering.

Ik stuur een bericht via de chat, en kom dit te weten:

Afbeelding

Een interne storing.. :|
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de info / verduidelijking!

Gisteren hebben ze bij mij die promo van €10 handmatig moeten toevoegen.
Voor een ander nummer lukte dat niet en hebben ze een dossier opgemaakt.

Nog goed om te melden: aanpassingen in opties zoals de travel data control €0 blijven staan bij het wisselen van abonnement. Dat is al goed.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Had al een M abbo met standaard 10GB

Gewoon even gevraagd via messenger chat en dags nadien gewoon toegekend zonder enig probleem hoefde dit gewoon maar te vragen of ze konden overzetten op promo met behoud van 5eu korting en was geen probleem
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Blij verrast. Op messenger een berichtje gestuurd if ze de 10 GB extra ook op de bestaande M van mijn vrouw konden toepassen. Een uurtje later al reactie en meteen geregeld.
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

kippewit schreef: 27 jul 2024, 19:34 Blij verrast. Op messenger een berichtje gestuurd if ze de 10 GB extra ook op de bestaande M van mijn vrouw konden toepassen. Een uurtje later al reactie en meteen geregeld.
Bedankt. Bij mij lukte het niet. Kwestie van blijven proberen tot je iemand hebt die het wil doen.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Hier is ook intussen manueel de 10 GB Extra geactiveerd:

Afbeelding

Moeten er nog voordelen zijn? :beerchug:
(Hoe maken zij überhaupt nog winst?)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

VossyGamer schreef: 28 jul 2024, 09:49 Hoe maken zij überhaupt nog winst?
Wellicht door de klanten die geen promo hebben. Ik ken er al 2; de ene heeft heytelecom gepakt wanneer er geen -5 euro promo was, dus al jaren volle pot 15 euro, de andere had 2 jaar promo die pas verlopen is, dus nu ook 15 euro (voor 20+20boost GB), daarna overgeschakeld naar 20GB 9 euro.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

De site is wel echt verwarring troef.

Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Ook nog winst door de data travel die op 60,50 € staat die je niet kan op nul zetten ,bij mijn dochter die nu in italie zit al 15 € buiten bundel ! (heen reis)
Kheb ze gevraagd om te proberen geen roaming te doen op de boot van sicilie tot het noorden van italie en door zwitserland als ze terug komt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef: 28 jul 2024, 10:10 Ook nog winst door de data travel die op 60,50 € staat die je niet kan op nul zetten ,bij mijn dochter die nu in italie zit al 15 € buiten bundel ! (heen reis)
Kheb ze gevraagd om te proberen geen roaming te doen op de boot van sicilie tot het noorden van italie en door zwitserland als ze terug komt.
Dit kan sinds kort wel na serieus wat moeite te hebben gedaan, zie verschillende eerdere berichten hierover in dit topic. 8)
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Ik volg al dit topic sinds het begin en heb al de eerdere berichten gezien, maar veel mensen weten dat niet en die zullen in deze vakantie ook weer hogere bedragen moeten betalen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef: 28 jul 2024, 10:42 Ik volg al dit topic sinds het begin en heb al de eerdere berichten gezien, maar veel mensen weten dat niet en die zullen in deze vakantie ook weer hogere bedragen moeten betalen.
Inderdaad dat zal absoluut een verdienmodel zijn (voor alle operatoren natuurlijk) gezien de absurde tarieven voor bijvoorbeeld (per ongeluk roamen in) Zwitserland.

Verder denk ik dat Orange absoluut een marktaandeel wilt houden ook aan de onderkant van de markt omdat die klanten dan uiteindelijk ook vast internet nemen bijvoorbeeld en die schaal zal in ieder geval mooie cijfers opleveren, al is het maar om de concurrent pijn te doen door steeds als beste uit de tarief vergelijkingen te komen.

Het echte geld zal verdiend worden aan de klanten die niet opletten, en een te duur abonnement betalen met het hele gezin, plus natuurlijk de business contracten (bij Orange).
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Provider

Niet alles wat absurd duur is, is het resultaat van een bewust verdienmodel. Eerder dan dat het een verdienmodel zou zijn, bewijzen de absurd hoge roamingtarieven m.i. een logge bedrijfscultuur. Een rationeel bedrijf beseft dat telkens wanneer er een bericht in de media komt van "Jefke zat te Netflixen in Verwegië en kreeg een rekening van 10.000 Euro van operator zus en zo", dat schadelijk is voor het merk. Een mobiele operator verdient geld door klanten uit te zuigen zonder dat het voelbaar pijn doet. Hoge roamingtarieven vallen op en zijn dan een verliesmodel, en operatoren zijn slim genoeg om dat te beseffen. Die roamingtarieven zijn er ook niet gekomen om profijt te halen uit dat soort situaties, ze zijn een relict van een tijd dat toestellen veel minder data verbruikten en je dus nog e.e.a. kon doen met een beetje duur datavolume.

Een rationeel bedrijf schaft bijgevolg roaming buiten de EU gewoon af, of rekent realistische tarieven aan zoals Dommel dat indertijd deed. De eerste die dat intern probeert bespreekbaar te maken moet natuurlijk de capaciteiten en het zelfsvertrouwen hebben om dat te kunnen betogen t.a.v. superieuren die vooral bezig zijn met de inkomsten op korte termijn. En een groot grijzemuizenbedrijf zoals Orange (of Telenet, of Proximus,...) heeft weinig van die mensen.
Jeremy
Starter
Starter

HEY! Telecom is de "online" versie van Orange: alles gebeurd online, geen fysieke winkels dus! Gaat er iets mis dan zit je in de shit! Klantendienst is nauwelijks bereikbaar, enkel via chat, als je geluk hebt. Dit blijkt uit vele reacties zo!
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Ik kwam toevallig deze pagina tegen van Orange, bedoeld voor klanten die hun facturen moeilijk kunnen betalen en al een herinnering hebben gehad. Zij worden aangeraden om over te stappen naar Hey: https://www.orange.be/nl/orange2hey
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Jeremy schreef: 28 jul 2024, 15:48 HEY! Telecom is de "online" versie van Orange: alles gebeurt online, geen fysieke winkels dus! Gaat er iets mis dan zit je in de shit!
De dichtste Orange-winkel voor mij is al een half uur rijden (zonder file). Dan gebeurt alles ook al online hoor. Het is niet omdat je iets online afhandelt dat je daarom in de shit zit. Welkom in de 21e eeuw trouwens. Hey is gewoon de budget versie: geen loyalty programma, minder uitgebouwde app, minder opties, ... .
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

VossyGamer schreef: 28 jul 2024, 09:49 Hier is ook intussen manueel de 10 GB Extra geactiveerd:

Moeten er nog voordelen zijn? :beerchug:
(Hoe maken zij überhaupt nog winst?)
Als je kijkt naar mobiele MVNO operators in Frankrijk zit je op dezelfde prijzen als Hey met de 5 euro korting, soms met nog extra’s. België is gewoon duur (geweest).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Als je kijkt naar de Franse Hey (SOSH) dan zit je echt wel nog niet op dat prijsniveau. Bij Sosh betaal je 9,99 EUR voor 100GB/maand. Er zit dus nog marge voor Hey.
Laatst gewijzigd door lithion 29 jul 2024, 11:55, in totaal 1 gewijzigd.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Wablief? 10 euro voor 100GB? :eek:
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

VossyGamer schreef: 27 jul 2024, 17:00 Ik denk dat nu alles duidelijk is:

Afbeelding

De voorwaarden die niemand leest :roll:
Het omgekeerde lijkt gelukkig te gebeuren zoals gehoopt.
Eerst de extra data voor BE. Daarna pas de normale pot waar ook je roaming uit gaat :-D
IMG_0110.png
Dixit
Member
Member
Bedankt: 5 keer

Ik had ook de optie om te downgraden naar M 20GB voor €4.
Screenshot gemaakt van de formule met de bevestigingsknop.
Op 'Bevestigen' gedrukt... en hop... slechts 10 GB.
Vanmorgen met de help desk geschat. Ik heb nu een extra voordeel-badge "Extra 10 GB". Maar geen extra teller of een teller die doorloopt naar 20 GB.
Zeker in de gaten houden dus.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb onderstaand bericht naar Hey gestuurd:

Afbeelding

Met de onderstaande bijlagen:

Bijlage 1:
Afbeelding

Bijlage 2:
Afbeelding

Bijlage 3:
Afbeelding

Bijlage 4:
Afbeelding

Hopelijk wordt het opgelost. Heb hier wat moeite in gestoken lol.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb ook een post aangemaakt op hun forum: https://community.heytelecom.be/t5/Foru ... 5201#M1543
Dixit
Member
Member

Ik bevestig, dat de site weer andere metertjes heeft dan de app. En dat veel van die metertjes op 26 juli bevroren staan.
Vandaag "Mobile M onbeperkte data"

We geven ze maar eventjes om de boel op te kuisen. Zo lang het maar niet in ons nadeel werkt. Ik ben begonnen afgelopen januari met Hey Boost 20 GB data voor 10 euro per maand. Als het nu 20 GB voor 4 euro per maand is, dan zijn ze goed bezig de prijs naar beneden te boosten. Die mogen blijven van mij !.
RPhil
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb hetzelfde aan de hand. Ik ben met één reeds bestaand abonnement overgeschakeld naar M (4 euro per maand) en heb de 10gb ook manueel laten toevoegen. Met een ander abonnement ben ik overgeschakeld van Orange naar Hey. De aanvraag liep blijkbaar ergens bij hen vast waardoor ze dit manueel hebben rechtgezet, maar daardoor had ik aanvankelijk ook maar 10gb. Na melding hebben ze hier dan ook 10gb manueel aan toegevoegd.

Nu zie ik in mijn verbruikscirkels ook enkel 10gb staan. Als je doorklikt op meer gebruiksgegevens, zie ik in de app maar één balkje met 10gb staan, maar via de webversie zie ik wel het tweede extra balkje van 10gb. Daar loopt dus duidelijk iets mis...

Ben benieuwd wat de reactie gaat zijn @VossyGamer.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Same here: ik dacht de afgelopen dagen dat het te maken had met het wisselen van tariefplan, maar inderdaad iedere dag staat er iets anders; de app verschilt met de website.
(En dan heb je ook nog dark mode die de app helemaal onleesbaar maakt).

Goed dat je er iets van gezegd hebt @VossyGamer het zou inderdaad mooi zijn als national data control op €0 gezet kan worden.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb antwoord gekregen dat men er melding van heeft gemaakt! Ben benieuwd. Mag niet klagen voor 4 euro per maand.
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

lithion schreef: 28 jul 2024, 22:49 Als je kijkt naar de Franse Hey (SOSH) dan zit je echt wel nog niet op dat prijsniveau. Bij Sosh betaal je 9,99 EUR voor 100GB/maand. Er zit dus nog marge voor Hey.
Andere markt, andere kosten, je kan dat nooit vergelijken.
Dixit
Member
Member

Zou het kunnen dat de 10 GB van de badge als eerste worden verbruikt en dat zonder dat er een metertje gaat lopen ? Mijn meter blijft op 0,09 GB steken en die zijn nog van voordat ik van mijn tak maakte en de 10 GB badge kreeg, Mijn gespreksminuten en SMS lopen (nu weer) wel netjes door.

Zo werkten de Boosts immers ook. Eerst de Boost, dan de originele 20 GB.

Zeker eens proberen als ik buiten België zit. Dan moet het metertje wel gaan lopen.
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”