on4bam schreef:Je reageert meestal wel als het om "moslim"terreur gaat, nu niet, wat toch vreemd is gezien je hoge percentage replies in deze thread.
Het ging dan toch ook over moslim terreur?
Sorry dat ik ON-TOPIC ben, en jullie er altijd van alles bijsleuren, hee.
Maar het is al ver gekomen, dat je je moet verantwoorden omdat je ergens NIET op gereageerd hebt.
on4bam schreef:Het is terrorisme, daar hoeft niet zo nodig iets voor te staan.
Onder het tapijt vegen van waar het om gaat dus.
Politieke "correctheid", verdraaien van de werkelijkheid, weglaten van "details".
on4bam schreef:Ten derde: De meeste niet maar 1 op drie zou door sommigen "significant" genoemd worden en lijkt mij in een niet-moslimland een zeer aanzienlijk percentage.
1 op 3 waren moslims in Nice?
Dat lijkt mij wel heel veel.
Zeker gezien er hier altijd ontkend wordt dat de demografische evolutie zo snel gaat.
on4bam schreef:@Nob Prachtig genuanceerde post. Not.
Nuanceren betekent bij u waarschijnlijk : alles wat niet in uw kraam past verbergen, goedpraten, enz.
on4bam schreef:
"Een van hen" en de 10-tallen anderen die na de aanslag mensen hielpen en zich uit de naad werkten om alles weer draaiende te krijgen die vergeet je dan maar. Dat er velen op andere luchthavens bijgesprongen zijn om de chaos op te vangen en er zelfs in de buurt blijven overnachten zijn om daarna (zie de staking) niet eens hun beloofde premies betaald werden.
Daar gaat het dan ook niet over.
Het gaat erover dat sommigen altijd en overal "discriminatie!" staan te roepen, maar dat het vaak hun eigen schuld is.
En als jij een bedrijf hebt, en je denkt eraan iemand aan te werven, dan ga je mij niet zeggen dat het idee dat het wel eens zo'n individu zou kunnen zijn totaal niet bij je opkomt.
on4bam schreef:Ferijn die vlakaf zei geen "vreemdelingen" aan te nemen, Dovy die vlakaf zegt dat iemand te oud is. Als je niet ziet dat er gediscrimineerd wordt ben je ziende blind.
Discriminatie bestaat, maar ze verklaart niet de enorme achterstand in tewerkstellingsgraad bij allochtonen.
Je zou ook eens naar de cijfers van de diploma's die behaald worden moeten kijken.
Dan blijkt algauw dat velen het zichzelf aandoen.
Weigeren te studeren, zonder diploma en met een rotmentaliteit de arbeidsmarkt op.
En dan maar klagen dat het niet gaat.
on4bam schreef:Ik kan je dezelfde verhalen vertellen, uit eerste hand van "echte vlamingen". Niet opdagen op oppikplaats, bellen om te vragen wat er scheelt maar GSM niet opnemen, werkgever niet verwittigen, twee dagen later gewoon opdagen zonder uitleg om dan een paar dagen weer hetzelfde te doen.
Op het werk "ziek" worden, naar huis gaan om dan 2 uur later gezien te worden in de zaak van hun broer waar ze aan't helpen zijn...
Ik betwijfel of je daar zoveel gevallen zult vinden.
Maar dan nog, staan die dan ook te roepen dat ze gediscrimineerd worden?
Dat ze geen kansen krijgen?
Gaan ze zich dan bij een extreem christelijke organisatie aansluiten, die een grote theocratie wil bereiken?
Gaan ze gaan vechten in het buitenland?