Pagina 19 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 jul 2014, 14:03
door vasonline
Vorige week schakelden we over naar O.V.H.

Zoals in de uitleg, eerst een sip account genomen.
Dan getest, en alles goed bevonden.
Vervolgens het Belgacom telefoonnummer laten porteren.
Dit ging heel goed, en vlot.

Op de dag van de portatie kwam er zelfs iemand van Belgacom thuis langs, om te controleren of alles nog in orde was.
Ik ben voor de internetverbinding, klant bij Scarlet.
Er is geen onderbreking van de Scarlet ADSL geweest. Heel goed :)

Het werkt goed. De geluidskwaliteit is prima.
De domcilieringsbrief hebben we op de post gedaan. Ik hoop dat dit ook gaat werken.

Nu mijn vraag (ik kon het niet zo onmiddelijk vinden in dit topic)

Wat met de telefoongids, het telefoonboek?
----------------------------------------------------------------


Zowel de papieren boek als online 1207.

- Blijft het geporteerde Belgacom nummer hierin staan? Momenteel staat het er in.

Ik heb gebeld naar Truvo (uitgever van de papieren boeken): deze vertellen mij dat het van de provider moet doorgegeven worden aan hun?
Ik heb gebeld naar OVH: zij weten het niet. Ze vertellen me dat ze dat niet doorgeven in België.

Truvo vertelde me wel dat het voor de volgende telefoongids, geen probleem is. Deze gegevens waren al afgesloten in april 2014.

Iemand die er meer over weet?
Staat u met uw OVH nummer in de telefoonboek en 1207 of juist niet?
Of stond u er in, en in de volgende editie van de telefoonboek niet meer?


Alvast bedankt!

:)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 jul 2014, 14:16
door matenet
Ik ben een aantal jaar geleden overgeschakeld naar Weepee en sta nog steeds vermeld in de witte gids en op 1207.be.
Ik heb zelf een adreswijziging doorgegeven (kan via een formulier): http://www.1207.be/node/108

Dus denk dat dit ook bij andere providers gewoon blijft vermeld staan.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 jul 2014, 18:16
door Heronic
Waar heb je die domcilieringsbrief gevonden?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 jul 2014, 19:02
door Joe de Mannen
vasonline schreef:Vorige week schakelden we over naar O.V.H.
Ik ben voor de internetverbinding, klant bij Scarlet.
Er is geen onderbreking van de Scarlet ADSL geweest. Heel goed :)
Dat is interessante info, bedankt.

J.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 08 jul 2014, 19:53
door vasonline
De domiciliëring kan je vinden in:
https://www.ovhtelecom.fr/espaceclient/login.html

We hebben deze per postbrief verzonden naar Roubaix.


Ik ben benieuwd of het werkt

Bedankt voor de info van 1207!


:)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 12:21
door tommekentom
Hier de bestelling afgerond, betaling meteen uitgevoerd en ondertussen een login ontvangen voor de ovh manager.
Echter, wanneer ik daar inlog, staat er nog geen telefonie actief.

Is dit normaal? Hoelang duurt het ongeveer vooraleer deze er vervolgens bijstaat?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 12:38
door ubremoved_15739
Ja , dat is normaal. Eventjes wachten. :wink:
En indien je bij de bestelling gekozen hebt voor de mogelijkheid om van je aankoop af te zien, zal dit uiteraard nog extra lang duren (10 dagen!).
Kwestie, onder andere, van wat je hebt ingevuld bij de bestelling dus.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 14:22
door brubbel
Klopt, gewoon geduld hebben.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 15:26
door tommekentom
wel stom dat ze dit niet gelijk in de mails zetten dan

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 15:58
door brubbel
Je moet wachten op de mail "Votre forfait est opérationnel". 8 dagen in mijn geval.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 16:27
door ubremoved_15739
Dat is lang.
Indien ik het mij goed herinner was alles telkens binnen de 24 uur in orde, na het sturen van identificatie gegevens (scan van identiteitskaart, factuur van elektriciteit of zo). Dit was wel telkens voor een "Ligne SIP individuelle": geen hardware (IP telefoon of dergelijke).
Een bijkomend nummer op een bestaande account zelfs binnen het uur.
Belangrijk is natuurlijk wel dat je kiest voor de optie van onmiddellijk uitvoeren van het order bij de bestelling natuurlijk...

Afin, ja, misschien zitten die daar nu ook een vakantie mode. :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 19:57
door leohein
Wel tof dat we van OVH een compensatie krijgen voor de problemen die er zouden geweest zijn (persoonlijk geen last van gehad).
Ze hebben hiervoor een mail gestuurd.
.....
Nous tenons particulièrement à remercier nos clients pour leur
collaboration active dans la résolution de cet incident, sans
laquelle ce défi aurait été plus difficile à relever.

Ayant conscience de la forte gêne occasionnée, nous vous invitons
à choisir le dédommagement qui sera le plus adapté à votre besoin.

Pour cela, rendez-vous dans votre manager téléphonie :

Assistance / Geste commercial

ou via le lien direct :

https://www.ovh.com/managerv3/#tel/page ... al_gesture

Vous avez jusqu'à la fin du mois d'août pour valider votre choix.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 20:57
door ubremoved_15739
Inderdaad, zomaar spontaan een commerciële geste doen zijn we hier in België niet gewoon. :-D
Bovendien lijkt het ook nog eens cumulatief te zijn (ook op dezelfde account):
  • één OVH lijntje => één commerciële geste;
  • twee OVH lijntjes => twee commerciële gestes;
  • etc.
Ook hieraan kunnen onze Belgische providers best eens een voorbeeld nemen van hoe OVH de zaken aanpakt. :mrgreen:
OVH_geste_commercial.png
En dan heb ik nog niet eens last gehad van de problemen die er zouden geweest zijn. :lol: :lol:
Nu nog kiezen ...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 jul 2014, 21:14
door Jack Daniels
Mail ook ontvangen. Zelf eigenlijk niks ondervonden van de problematiek maar zoals een paar andere UB'ers hier schrijven, een mooi gebaar van OVH. Daar kunnen de Belgische providers nog veel van leren.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 jul 2014, 00:50
door tommekentom
eternum schreef:Belangrijk is natuurlijk wel dat je kiest voor de optie van onmiddellijk uitvoeren van het order bij de bestelling natuurlijk...
lol, daar zal het probleem liggen dat ik niet voor die optie heb gekozen (frans is niet mijn moedertaal he)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 jul 2014, 13:55
door vasonline
Inderdaad, de optie van 10 dagen bedenktijd, had ik ook gezien bij het bestellen.

De domiciliëeringsbrief is ontvangen door OVH, en de rekening staat nu in de "espace client"
Of het effectief werkt, kan ik je pas vertellen bij de volgende facturatieperiode.

Ik heb het cadeautje ook gekregen. Erg netjes :)

Greetz

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 jul 2014, 23:52
door tommekentom
Dus, het duurt eigenlijk 10 dagen vooraleer het actief is?
Stel dat je later toch nog zou willen opzeggen, hoe doe je dit dan?

Zover ik weet staat er nu geen automatische betaling actief.
Op welke manier zullen mijn betalingen dan verlopen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 jul 2014, 01:05
door ubremoved_15739
tommekentom schreef:Dus, het duurt eigenlijk 10 dagen vooraleer het actief is?
Neen, nogmaals: dat is niet noodzakelijk zo...
Enkel indien jij daar zelf voor gekozen hebt bij de bestelling!
In onderstaande figuur onder "Droit de rétraction" (herroepingsrecht / recht van verzaking) is de optie aangevinkt waarbij de bestelling NIET onmiddellijk uitgevoerd zal worden.
Je krijgt dus "bedenktijd" betreffende je bestelling.
Je bestelling zal wel uitgevoerd worden binnen de 10 dagen, maar niet "onmiddellijk".
Mijn inschatting is dat "binnen de 10 dagen" feitelijk rond de 8 dagen of zo zal zijn, rekening houdende met praktische zaken zoals weekends, feestdagen, etc.

Kies je voor de laatste optie dan zal de bestelling "onmiddellijk" uitgevoerd worden.
OVH_order_11.png
tommekentom schreef:Stel dat je later toch nog zou willen opzeggen, hoe doe je dit dan?
Online via de manager.
En dit zowel voor een bestelling waarvan de dienst nog niet geactiveerd is (bedenktijd) als wel voor een dienst die reeds geactiveerd is (een SIP lijn, een bijkomend nummer, ...).
tommekentom schreef:Op welke manier zullen mijn betalingen dan verlopen?
Normaliter via dezelfde weg als je gebruikt hebt tijdens de bestelling.
Hier vind je alle informatie van OVH betreffende betalingen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 jul 2014, 02:27
door tommekentom
ok, alvast bedankt voor de opheldering en mijn excuses dat ik het misschien dubbel vraagde maar nogmaals, het frans is niet mijn moedertaal dus vandaar dat het me niet 100% duidelijk was.

wat de did betrefd, houdt ovh rekening met de zone's of kan je eender welke belgische zone een nr. aanvragen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 jul 2014, 17:00
door Heronic
Je mag enkel voor eigen zone aanvragen. Je moet ook copy van factuur, pass enzo opsturen. Of ze het echt controleren weet ik niet maar ze kunnen het wel.

Zelf een nummer kiezen zoals hier aangegeven ging precies niet meer maar wij hebben wel een heel makkelijke gehad. Ik ben slecht in tel nrs onthouden en deze met 00 ertussen zat er van de eerste keer in!

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 jul 2014, 23:47
door tommekentom
Op mijn iMac lukt het perfect met Linphone, op iPhone krijg ik 'Registration failed'.

Weet iemznd of hun aanbod beperkt is tot 1 client? Moet je na het afmelden bepaalde tijd,tussenlaten voor je in een andere client kan?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 jul 2014, 23:59
door Tomsworld
Ja 1 sip registratie tegelijk maximum.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jul 2014, 00:10
door tommekentom
Ok, en na het uitloggen, komt die registratie onmiddellijk vrij of niet ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jul 2014, 01:04
door Tomsworld
Vrij snel naar mijn idee toen ik teste, maar het is lang geleden ik durf er mij niet op vastpinnen. In de manager kan je het laatste ip (soms internal ip) en poort zien vanaf waar je ingelogged bent op hun platform.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jul 2014, 01:46
door tommekentom
Heb wel interesse om alles over te schakelen wat vaste diensten betrefd naar hun.
Alhoewel de tarievenjungle bij Telenet me niet echt duidelijk maakt hoeveel voordeel ik hierbij zou doen.
Bij Telenet kost dezelfde internetformule zonder een pakket stukken duurder, dus ik ben echt aan het vergelijken nu, aangezien ik in België al unlimited calls heb met mijn mobiele toestel, wordt de Telenetlijn eigenlijk enkel nog gebruik voor inboundgesprekken, uitzonderlijk wanneer er eens moet worden buiten België gebeld.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jul 2014, 10:38
door boran_blok
Is er nog iemand die problemen heeft ivm toetsdetectie bij keuzemenus?

Vroeger werkte dit zonder problemen voor mij, en dit werkt nog steeds voor mij als ik uitbel via InternetCalls, maar bij OVH worden toetsaanslagen niet herkend door de andere kant van de lijn.

(voor alle duidelijkheid, ik heb het ove keuzemenus, druk 1 voor X, 2 voor Y etc....)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jul 2014, 11:44
door Sinna
Heb dit probleem ook als ik Betamax gebruik. Op te lossen door DTMF InBand te laten sturen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jul 2014, 12:25
door Heronic
Zou het niet kunnen dat je enkele keren moet drukken?
Ik heb ook al gemerkt dat dit niet meer van de eerste keer lukt.
Na het drukken krijg ik hetzelfde menu te horen. De 2e/3e keer lukt het dan meestal wel.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 aug 2014, 12:24
door petervm
Ik bel al sinds 2 jaar zonder problemen met OVH. De laatste weken melden mijn correspondenten mij dat zij een hortend geluid horen en mij dus moeilijk kunnen verstaan. Ik bel via de Siemens C610 IP. Iemand een idee?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 aug 2014, 13:20
door ubremoved_15739
Gebruik je OVH toevallig over een Telenet internetbreedbandverbinding?

Edit:
Wacht, ik zal het antwoord op mijn vraag even zelf geven. :oops:
Jouw signature niet gezien natuurlijk. :bang:
Belgacom Comfort Pack Internet/tv met Proximus Smart+ 15 - OVH Sip - Voiptiger
Heb je dit probleem enkel bij OVH? Dus niet bij Voiptiger?
Verder zou je de VoIP test van Visualware, die hier vermeld wordt, eens kunnen uitvoeren.
Je kan verschillende test servers in verschillende landen selecteren (waaronder Frankrijk).
Mogelijks is er een technische tekortkoming in de route naar OVH (Frankrijk) zoals packet-loss, jitter tehoog, ...
Je zou deze Visualware test ook kunnen uitvoeren terwijl je gelijktijdig via OVH belt...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 08 aug 2014, 08:43
door petervm
Bedankt eternum voor de hulp. Ik doe de test wanneer ik een 'gewone' laptop in huis heb. De test werkt blijkbaar niet via mijn chromebook. Ik heb ondertussen het toestel (fysiek) ontkoppeld en even offline gezet. Voorlopig geen klachten aan de andere kant van de lijn.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 sep 2014, 18:28
door vasonline
Ik kan melden/bevestigen dat domiciliëring bij OVH werkt, bij een Belgische bank :)

We hebben het bedrag van de rekening zien gaan.

Eén week op voorhand kreeg je een bevestiging dat de nieuwe domiciliëring ging uitgevoerd worden.

Instellen van de domicile doe je in de 'escpace client', niet in de 'manager'.
Daar staat een brief die je moet afdrukken, invullen en naar Roubaix terugsturen.

Enige tijd later staat uw rekeningnummer in de 'escpace client'. Betalingen gaan vandanaf automatisch via de domcile.

:) :) :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 sep 2014, 20:12
door jorisx
betaalde vroeger automatisch via VISA, maar omdat ik deze kredietkaart heb opgezegd, ook omgeschakeld op domiciliering en nog geen problemen ondervonden.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 okt 2014, 08:07
door tommekentom
Kan je bij OVH ook een simpele IVR opzetten of lukt dit niet?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 okt 2014, 09:28
door raf1
Ja, IVR is mogelijk met de Ligne SIP Entreprise: http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/ser ... us/svi.xml

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 okt 2014, 14:23
door satsurfer
eventjes melden dat je geen ander nummer kan laten meesturen dan een geporteerd of nieuw nummer bij ovh (wat wel bij betamax/voiptiger mogelijk is):

met mijn 'beste' Frans: :-D
"Est-ce que c'est possible de présenter un autre numéro 'non-géografique' que celui de OVH (00325xxxxxxx) que j'ai?

preuve que j'ai le numéro 00325xxxxxxx ou 05xxxxxxx (en Belgique). Vous pouvez me téléphoner et verifier...
preuve:
https://app.box.com*********************

Donc numéro zonale est identique que celui de OVH....'05x'xx xx xx

dit was hun antwoordje:

"Pour être présenté sur une ligne SIP (Individuelle ou Entreprise) OVH, le numéro doit être porté chez OVH.
Je me permets de vous confier le lien vers le guide utile à cet effet : http://guides.ovh.net/TelFaqPortabilite

Seules les offres Trunk SIP OVH permettent la présentation de numéro externe, néanmoins, ces offres restent fournies sans matériel Plug'n'phone."

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 okt 2014, 18:51
door tommekentom
raf1 schreef:Ja, IVR is mogelijk met de Ligne SIP Entreprise: http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/ser ... us/svi.xml
die heb ik inderdaad, maar het is met niet echt duidelijk waar en hoe ik de ivr kan instellen

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 okt 2014, 10:15
door raf1
Er staat nochtans een link naar een "guide" op die productpagina.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 okt 2014, 00:30
door tommekentom
Ja, en in die guide staat een link naar uitleg over ivr. Maar als die link niet werkt geraak.ik er ook niet wijzer uit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2014, 11:35
door jorgo
Heeft iemand al eens een account aangemaakt op naam van een Nederlands persoon/bedrijf?
Ik was hier net mee bezig waarna de pagina geredirect naar ovh.nl werd. .nl heeft voor zover ik weet geen VoIP aanbod.
Is dit dus niet mogelijk?