Pagina 19 van 26

Geplaatst: 18 apr 2004, 16:29
door BiTNoisE
Ja, het is weer erg gesteld...

kweet niet waarom het soms zo slecht gaat met die snelheid...

naja...

Geplaatst: 18 apr 2004, 16:41
door Tae
Als ze mij dan maar snel een ander IP geven zoals die van jullie :wink:

Dat kan toch niet meer zker dat een deel van de Adsl2fitters wel goeie speeds krijgen en de rest (de meeste) de overschot krijgen wat er nog van overblijft.

Geplaatst: 18 apr 2004, 17:09
door ic706mk2
En dan zegt NuKeM dat de problemen zouden opgelost zijn.Zijn problemen zeker??
Of noemt hij dit geen problemen....

Datum/tijd Downloadsnelheid

--------------------------------------------------------------------------------

1. zondag 18 april 2004 17:05:55 8.117 Bps 65 kbps
2. zondag 18 april 2004 16:18:28 3.446 Bps 28 kbps
3. zondag 18 april 2004 12:13:17 1.553 Bps 12 kbps
4. zondag 18 april 2004 11:15:00 5.609 Bps 45 kbps
5. zondag 18 april 2004 11:13:56 6.195 Bps 50 kbps
6. zondag 18 april 2004 11:12:43 3.717 Bps 30 kbps
7. zondag 18 april 2004 11:03:03 8.991 Bps 72 kbps
8. zaterdag 17 april 2004 22:03:53 8.954 Bps 72 kbps
9. zaterdag 17 april 2004 22:00:19 1.929 Bps 15 kbps
10. zaterdag 17 april 2004 20:45:36 9.690 Bps 78 kbps
11. zaterdag 17 april 2004 18:41:18 6.222 Bps 50 kbps
12. zaterdag 17 april 2004 18:18:01 7.823 Bps 63 kbps
13. vrijdag 16 april 2004 20:21:27 18.905 Bps 151 kbps
14. vrijdag 16 april 2004 15:54:38 13.556 Bps 108 kbps
15. vrijdag 16 april 2004 10:09:30 12.655 Bps 101 kbps
16. vrijdag 16 april 2004 9:07:06 10.602 Bps 85 kbps

Vast en zeker niet....Zijn volgens hem normale snelheden...En dit gaat zo al meer als 1maand zo,van kwaad naar erger.

mvg

luc

Geplaatst: 18 apr 2004, 17:17
door Limburg
ic706mk2 schreef:En dan zegt NuKeM dat de problemen zouden opgelost zijn.Zijn problemen zeker??
Of noemt hij dit geen problemen....
luc

Luc, ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar wat ik lees verbaast me.
Ik denk dat ik ongeveer weet hoe NuKeM over de A2F situatie denkt en dat is beslist niet wat ik hier lees.
Misschien outdated info?

Geplaatst: 18 apr 2004, 18:24
door Terro
Ik weet niet of dit iets met de snelheidsproblemen te maken heeft, maar tot gisteren had ik min of meer een "deftige" snelheid tot ik mijn snelheid ineens omhoog zag vliegen naar 250KB/s om daarna een disconnect te krijgen. Na ongeveer een uurtje kon ik pas terug een connectie krijgen en sindsdien is mijn snelheid nog maar een goede 10KB/s. Je zou nu kunnen zeggen :"So what, dat is de laatste tijd constant zo ..." Maar wat mij nu wel opvalt is dat mijn routerke en webserver sindsdien veel meer logt dan anders (terwijl er toch niets veranderd is aan de configs) toen ik op een andere range zat dan kreeg ik enkel af en toe een melding dat ze op mijn webserver een dll of cmd.exe probeerden op te starten ...

Logs :

Routerke :
zondag 18 april 2004 16:11:54 Unrecognized access from 217.227.66.179:4701 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:12:48 Unrecognized access from 81.4.137.215:3138 to TCP port 2745
zondag 18 april 2004 16:12:51 Unrecognized access from 81.4.137.215:3138 to TCP port 2745
zondag 18 april 2004 16:12:57 Unrecognized access from 81.4.137.215:3138 to TCP port 2745
zondag 18 april 2004 16:17:37 Unrecognized access from 80.186.94.82:3205 to TCP port 4662
zondag 18 april 2004 16:17:40 Unrecognized access from 80.186.94.82:3205 to TCP port 4662
zondag 18 april 2004 16:17:46 Unrecognized access from 80.186.94.82:3205 to TCP port 4662
zondag 18 april 2004 16:21:51 Unrecognized access from 81.89.238.156:2867 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:21:54 Unrecognized access from 81.89.238.156:2867 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:22:00 Unrecognized access from 81.89.238.156:2867 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:22:16 Unrecognized access from 68.42.130.39:3244 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:22:25 Unrecognized access from 68.42.130.39:3244 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:23:27 Unrecognized access from 81.86.81.141:3717 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:23:30 Unrecognized access from 81.86.81.141:3717 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:23:38 Unrecognized access from 81.89.234.112:3867 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:26:48 Unrecognized access from 217.132.129.12:137 to UDP port 137
zondag 18 april 2004 16:26:50 Unrecognized access from 217.132.129.12:137 to UDP port 137
zondag 18 april 2004 16:26:51 Unrecognized access from 217.132.129.12:137 to UDP port 137
zondag 18 april 2004 16:28:57 Unrecognized access from 24.95.48.180:2168 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:28:59 Unrecognized access from 24.95.48.180:2168 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:29:05 Unrecognized access from 24.95.48.180:2168 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:30:47 Unrecognized access from 81.89.67.141:4066 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:32:15 Unrecognized access from 81.204.241.200:4434 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:32:18 Unrecognized access from 81.204.241.200:4434 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:32:24 Unrecognized access from 81.204.241.200:4434 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:32:32 Unrecognized access from 68.42.130.39:2217 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:32:35 Unrecognized access from 68.42.130.39:2217 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:32:41 Unrecognized access from 68.42.130.39:2217 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:33:09 Unrecognized access from 212.142.143.106:3728 to TCP port 3127
zondag 18 april 2004 16:33:12 Unrecognized access from 212.142.143.106:3728 to TCP port 3127
zondag 18 april 2004 16:33:19 Unrecognized access from 212.142.143.106:3728 to TCP port 3127
zondag 18 april 2004 16:35:39 Unrecognized access from 65.3.97.186:50007 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:35:43 Unrecognized access from 65.3.97.186:50007 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:35:50 Unrecognized access from 65.3.97.186:50007 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:37:20 Unrecognized access from 81.89.71.67:2801 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:37:23 Unrecognized access from 81.89.71.67:2801 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:37:29 Unrecognized access from 81.89.71.67:2801 to TCP port 135
zondag 18 april 2004 16:40:17 Unrecognized access from 193.138.118.218:4729 to TCP port 6882
zondag 18 april 2004 16:40:20 Unrecognized access from 193.138.118.218:4729 to TCP port 6882
zondag 18 april 2004 16:40:22 Unrecognized access from 218.89.0.229:80 to TCP port 29067
zondag 18 april 2004 16:40:26 Unrecognized access from 193.138.118.218:4729 to TCP port 6882
zondag 18 april 2004 16:40:36 Unrecognized access from 193.138.118.218:4817 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:40:42 Unrecognized access from 193.138.118.218:4817 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:46:17 Unrecognized access from 82.255.110.88:1541 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:46:20 Unrecognized access from 82.255.110.88:1541 to TCP port 6881
zondag 18 april 2004 16:46:27 Unrecognized access from 82.255.110.88:1541 to TCP port 6881

access_log :
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:16:44:08 +0200] "\xe3B" 501 -
82.82.70.132 - - [18/Apr/2004:16:48:27 +0200] "\xe3B" 501 -
193.252.180.32 - - [18/Apr/2004:16:49:07 +0200] "\xe3B" 501 -
193.136.64.184 - - [18/Apr/2004:16:52:53 +0200] "\xe3N" 501 -
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:16:54:09 +0200] "\xe3B" 501 -
217.120.104.180 - - [18/Apr/2004:16:57:50 +0200] "\xe3l" 501 -
217.120.104.180 - - [18/Apr/2004:16:58:36 +0200] "\xe3l" 501 -
82.82.70.132 - - [18/Apr/2004:16:59:08 +0200] "\xe3B" 501 -
217.120.104.180 - - [18/Apr/2004:16:59:18 +0200] "\xe3l" 501 -
172.206.192.28 - - [18/Apr/2004:17:02:29 +0200] "\xe3M" 501 -
193.136.64.184 - - [18/Apr/2004:17:02:55 +0200] "\xe3N" 501 -
217.132.97.44 - - [18/Apr/2004:17:02:58 +0200] "\xe3}" 501 -
172.206.192.28 - - [18/Apr/2004:17:03:17 +0200] "\xe3M" 501 -
172.206.192.28 - - [18/Apr/2004:17:03:59 +0200] "\xe3M" 501 -
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:17:04:09 +0200] "\xe3B" 501 -
172.206.192.28 - - [18/Apr/2004:17:05:02 +0200] "\xe3M" 501 -
172.206.192.28 - - [18/Apr/2004:17:05:48 +0200] "\xe3M" 501 -
193.252.180.32 - - [18/Apr/2004:17:06:07 +0200] "\xe3B" 501 -
172.206.192.28 - - [18/Apr/2004:17:06:32 +0200] "\xe3M" 501 -
217.234.222.49 - - [18/Apr/2004:17:09:20 +0200] "\xe3G" 501 -
82.82.70.132 - - [18/Apr/2004:17:09:49 +0200] "\xe3B" 501 -
217.234.222.49 - - [18/Apr/2004:17:10:01 +0200] "\xe3G" 501 -
217.234.222.49 - - [18/Apr/2004:17:10:42 +0200] "\xe3G" 501 -
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:17:14:11 +0200] "\xe3B" 501 -
193.252.180.32 - - [18/Apr/2004:17:17:10 +0200] "\xe3B" 501 -
82.82.70.132 - - [18/Apr/2004:17:20:30 +0200] "\xe3B" 501 -
193.136.64.184 - - [18/Apr/2004:17:22:57 +0200] "\xe3N" 501 -
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:17:24:12 +0200] "\xe3B" 501 -
82.82.70.132 - - [18/Apr/2004:17:31:11 +0200] "\xe3B" 501 -
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:17:34:12 +0200] "\xe3B" 501 -
193.252.180.32 - - [18/Apr/2004:17:35:27 +0200] "\xe3B" 501 -
62.234.29.247 - - [18/Apr/2004:17:36:48 +0200] "\xe3L" 501 -
82.82.70.132 - - [18/Apr/2004:17:41:52 +0200] "\xe3B" 501 -
193.136.64.184 - - [18/Apr/2004:17:43:03 +0200] "\xe3N" 501 -
81.49.176.95 - - [18/Apr/2004:17:44:14 +0200] "\xe3B" 501 -

en dit gaat zo constant verder, op 24 uur krijg ik zo logfiles van +100KB ... Dus nu vraag ik me af of dit ook zo is bij andere "trage" gebruikers ? Zo ja, zou het dan niet kunnen dat a2F ergens met een routeringsprobleem zit en dat het spel daar gewoon plat gelegd word door de bovenstaande traffiek naar alle users te sturen die op een bepaalde IP-range zit ? (81.89.98.*)

Just my 2cents ...

Gruwelijke packetloss op Scarlet/ADSL2FIT ADSL netwerk

Geplaatst: 18 apr 2004, 18:33
door Limburg
gepost in be.providers.
Misschien moeten we de discussie daar maar eens heen uitbreiden.

Gruwelijke packetloss op Scarlet/ADSL2FIT ADSL netwerk.

Sinds maanden is de kwaliteit van het ADSL2FIT netwerk verschrikkelijk.
Extreem lage snelheden van onder de 100kbit/s zijn vaak gebruikelijk met bovendien vaak packetloss.
Ik noem Scarlet hier omdat zij verantwoordelijk zijn voor het netwerk, ADSL2FIT/Webvisie is de wederverkoper.
Voor snelheden kun je discussiëren wie er verantwoordelijk is maar wanneer er ernstige pacletloss optreedt is de leverancier van het netwerk verantwoordelijk.
Een deel van de ADSL2FIT gebruikers surft tevreden rond met acceptabele snelheden, voor een ander deel is het netwerk onbruikbaar.
Momenteel is er voor lange (>256) packets een loss van 37% (zie onder).
We zitten nu al maanden in deze situatie, wanneer huurt Scarlet eens een paar mensen in die weten hoe je een netwerk configureert?
Waarom je in be.providers zo weinig over deze ellende hoort verbaast me, de discussie speelt zich vooral af op userbase.be:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1919

59 packets sent, 37 packets received, 37% lost

1 www.telenet.be 1.300 49 Success
2 www.telenet.be 1.300 45 Success
3 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
4 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
5 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
6 www.telenet.be 1.300 46 Success
7 www.telenet.be 1.300 45 Success
8 www.telenet.be 1.300 46 Success
9 www.telenet.be 1.300 46 Success
10 www.telenet.be 1.300 46 Success
11 www.telenet.be 1.300 46 Success
12 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
13 www.telenet.be 1.300 46 Success
14 www.telenet.be 1.300 46 Success
15 www.telenet.be 1.300 45 Success
16 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
17 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
18 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
19 www.telenet.be 1.300 0 Failure - Timed Out
etc
Voor de meelezende Scarlet techno: IP 81.89.112.X, locatie Neerpelt
Deze situatie geldt voor het grootste deel der gebruikers

Geplaatst: 18 apr 2004, 19:12
door ic706mk2
Hallo,

Limburg... zie eens op de eerste bladzijde,eerste bericht van NuKeM...
"Na enkele maanden problemen bij ADSL2fit werd de vorige topic die enkel over snelheidsproblemen ging wat overvol en onoverzichtelijk.
Aangezien nu normaal gezien al de problemen van de baan zouden moeten zijn openen we een nieuwe topic...."
Getekend ....NuKeM!!!!
Dit is niets persoonlijk,maar men moet wel een beetje objectief blijven...

mvg

luc

Geplaatst: 18 apr 2004, 19:17
door byter
en check de datum van die post ic706mk2 : 6 december 2003
vorig jaar was er ook een speedprobleem (rond oktober?) & klanten van toen hebben bv ook compensatiemogelijkheden gehad

Geplaatst: 18 apr 2004, 19:19
door CueBoy
ic706mk2 schreef:Hallo,

Limburg... zie eens op de eerste bladzijde,eerste bericht van NuKeM...
"Na enkele maanden problemen bij ADSL2fit werd de vorige topic die enkel over snelheidsproblemen ging wat overvol en onoverzichtelijk.
Aangezien nu normaal gezien al de problemen van de baan zouden moeten zijn openen we een nieuwe topic...."
Getekend ....NuKeM!!!!
Dit is niets persoonlijk,maar men moet wel een beetje objectief blijven...

mvg

luc


Dit is ook niet persoonlijk bedoeld, maar toch ff deze 2 opmerkingen :
- eerste bericht is van Posted: 06 Dec 2003 23:43 :!:
- men is hier ondertussen bezig met pagina 37 vol te lullen over de problemen...

Dus : een beetje serieus blijven hé :wink:

Geplaatst: 18 apr 2004, 19:59
door Sasuke
Mja,

Sommige mensen vinden het blijkbaar moeilijk om verder te kijken dan hun neus lang is hé ...

Grtz,

Sasuke

Geplaatst: 19 apr 2004, 09:11
door zippy
Naar aanleiding van Terro's post,

Ik zit op 81.89.99.*

En heb nog bijna nooit anders geweten van zo'n zware logs te krijgen bijna uitsluitend met volgende berichten.

maandag 19 april 2004 8:41:07 Unrecognized access from 68.97.122.154:1759 to TCP port 46620

Daar ik voor ik bij WebVisie zat nooit een andere ISP heb gehad dacht ik dat dit normaal was. Of ben ik hier verkeerd en kan dit een oorzaak zijn?

Ik moet zeggen dat sinds 28 februari mijn snelheid met 1 uitzondering van een halve dag ter zijde, mijn snelheid nog nooit boven de 50Kbyte/s is geweest en over het algemeen slechts 5Kbyte/s
Wat ook nu het geval is.

Wat ik wel merk is dat de packetloss tegenwoordig nogal schommelt van goed tot zeer hoog, waar het vroeger stabiel veel te hoog was.

op 14/02/2004 20:56:51 trouwens een lijntest aangevraagd over die packetloss en disconnects. Heb nu eindelijk eens een antwoord gekregen van WebVisie:

Scarlet heeft intussen beslist geen lijntesten meer uit te voeren, daar zij door BGC per lijntest het bedrag van ong €111 aangerekend krijgen onder het mom "Wrongfull repair". Enkel indien er een synchronisatie-probleem of iets in die orde is, wordt het ticket nog aan BGC doorgegeven. Voor de verdere problemen verwachten we in het kort een oplossing, dit is ons door de CTO van Scarlet beloofd.

Ik begrijp dit niet, kunnen ze nog geeneens een lijntest laten uitvoeren voor een klant die al van sinds het begin bij de groep users zit met de zwaarste problemen

Ook dit nog:
Ik had een maand geleden de ombudsdienst voor telecommunicatie ingeschakeld:

Ik heb Uw klacht op 17/03/2004 verstuurd naar Verschooten Herman van Net For All en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 16/04/2004. Net For All heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Ik ben eens benieuwd, heb donderdag nog gebeld en er was nog steeds geen antwoord.

Geplaatst: 19 apr 2004, 10:07
door Visi0n4ir
Heb niet heel de thread gelezen maar lijkt me wel duidelijk.

Ik was dus 1 van de gelukkige waar a2f wel tegoei werkte, echter sinds een week heb ik een andere ip en haal ik 25 k download (upload is nog wel ok).

GIVE BACK the old ip 81.89.99.* (en bijgevolg ook mijn lekkere speed)

Geplaatst: 19 apr 2004, 10:36
door ubremoved_539
zippy schreef:Ik begrijp dit niet, kunnen ze nog geeneens een lijntest laten uitvoeren voor een klant die al van sinds het begin bij de groep users zit met de zwaarste problemen


Dat kunnen ze best, maar het probleem is dat er met de meeste hun lijn niets aan de hand is. Sinds iemand hier per toeval achteraf betere resultaten had, begint plotseling iedereen als gek een lijntest/reset aan te vragen.

Geplaatst: 19 apr 2004, 10:58
door AnD
Ja zoals ik :D

Geplaatst: 19 apr 2004, 11:44
door C-Phest
Die IP ranges vallen mij nu ineens ook op eigenlijk. Ik meen mij idd te herinneren dat ik op 81.89.99 of iets in die genre zat in't begin.

Toen haalde ik nog fenomenale snelheden van 800KByte/s en zo :) Gemiddeld zat ik toen schat ik aan 550 à 600 (ja ... GEMIDDELD!!! :) )

Van de ene dag op den andere heb ik dat niet meer gehaald. Er zijn begin september connectie problemen geweest of zo (herinner mij de hele historie al niet juist meer) en toen dit opgelost was is mijn snelheid verdwenen.

Nu check ik juist uit curiositeit mijn IP en dit is in de 118 range. Misschien eens zoeken in de richting van IP ranges bij Webvisie?

Nu ik eraan denk: Mods: kunnen jullie zo geen statistiek trekken uit de speedtesten? Jullie hebben er de IP adressen bij sinds 'den beginne'. Jullie schenden niemands rechten door de ranges te koppelen aan resultaten he? (voor de mierenneukers die anders weer over privacy beginnen :p )

Geplaatst: 19 apr 2004, 11:54
door canabeez
ff over die ranges:
gisteren en vandaag heb ik op
81.89.118.*
81.89.119.*
81.89.99.*
gezeten, en allemaal geven ze dezelfde uiterst triestige
snelheid.. :evil:

Geplaatst: 19 apr 2004, 13:52
door Lukse
Ik zit zelf op de 112.x range.
Met verschillende threads kan ik maximaal 100 - 150 kbyte/s halen.
Iemand die ik ken zit ook op de 112 range, en die haalt makkelijk 300kbyte/s met verschillende threads.
Volgens mij zal het dus niet echt aan de range liggen.

Geplaatst: 19 apr 2004, 14:39
door Tae
Zeker nog niet wat het moet zijn maar het begint er al op te trekken of is het weer één van die opflakkeringen :? :???:

Na een paar speedtestst te doen lopen ze wel een beetje uit elkaar hoor maar het minste bij mij is momenteel 30 KB :? Ook krijg ik uitschieters van 120 kb s momenteel :lol:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 19 2004 om 14:30:44 UTC+0200)

Download : 63.6 KByte/sec
Upload : 50.3 KByte/sec

Dus je ziet he een Adsl2"fitter" is snel tevreden als er een verbetering is maar die kan ook snel veranderen hoor.

Sinds vorige week moet ik wel zeggen dat de speeds met opflakkeringen naar boven gaat ?? Misschien doen ze er toch iets aan wie weet maar omdat ik al veel ontgoocheld ben geweest geloof ik er ook nimeer in ;)

We zullen wel zien he maar als ik nog ga tekenen voor nog een jaar is wel heel miniem geworden hoor maar heb nog een paar maanden te gaan voor ik mijn abbo kan afsluiten voor de rest zit er niks anders in dan hopen en zagen en brieven opsturen :lol:

btw ik zit ook op IP *112 range

Geplaatst: 19 apr 2004, 14:49
door NuKeM
Overzicht van de gemiddelde iprange snelheden (over de laatste 2 weken in kbit/s en # tests):

98 : 220 #93
99 : 321 #94
100 : 4398 #3
110: 1564 #139
112: 339 #834
116: 1890 #72
118: 422 #368
119: 340 #249

Geplaatst: 19 apr 2004, 14:58
door zippy
Ongeloofelijk!!!

Ik vraag deze voormiddag een lijnreset aan, derjuist eventjes een paar minuten geen verbinding en hupsakee, het heeft gewerkt!! Na 2 maand terug eens een deftige snelheid. Nen mens kunde tegenwoordig al rap content maken :)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2641 kbit/s or 330 kbyte/s
- Upload speed : 419 kbit/s or 52 kbyte/s
Mon Apr 19 2004 at 14:49:14 UTC+0200

Wat een zaligheid, deze snelheid heb ik nog nooit gekregen, zelfs niet toen het zogezegd goed ging.

Laat ons hopen dat het zo mag blijven.

Btw, derjuist nog even gebeld met de ombudsdienst, er was dus nog steeds geen antwoord aangekomen van WebVisie(ze hadden tot 16/04/2004 de tijd gekregen). Maar naar't schijnt is dat niet abnormaal en dus hebben ze nu een herinnering gestuurd. 'k ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Tja, als de snelheid zo blijft zal ik niet verder klagen, maar toch wel weer iets dat niet echt snor zit bij WebVisie!

Geplaatst: 19 apr 2004, 15:00
door ubremoved_539
NuKeM schreef:Overzicht van de gemiddelde iprange snelheden (over de laatste 2 weken in kbit/s en # tests):


Dit is je reinste onzin... en dat is ook wel duidelijk uit NukeM zijn cijfers (op enkele uitzonderingen na). Na de lijntest/reset is dit waarschijnlijk de volgende hype onder de A2F gebruikers... om dan binnen enkele weken vast te stellen dat het nog steeds niet beter is.

Geplaatst: 19 apr 2004, 15:06
door NuKeM
Voor zover ik het heb begrepen kan een reset wel helpen (simpel gezegd, jij staat ergens als low priority aangegeven, maar aangezien op op sommige plaatsen het principe van first come first served geldt kan het zijn dat je dus door een reset even terug wat hoger staat in de lijsten).
Ben je vet mee natuurlijk als het maar een week duurt :roll:

Geplaatst: 19 apr 2004, 15:06
door byter
zoals r2504 aanhaalt zijn die lijnresets gewoon onzin (ik bedoel dit is geen oplossing !!)
je verplaatst de problemen en doordat iedereen het blijft aanvragen zal het effect maar tijdelijk zijn

Geplaatst: 19 apr 2004, 15:30
door Tae
Ik kan je zeggen dat een Full Line Reset niks uithaalt :wink: Althans bij mij heeft het weinig uitgehaald.

Ook als ze je zeggen je C: schijf formateren dat is ook allemaal onzin :roll:

Het probleem ligt bij hun zelf (Scarlet en Webvisie dus) zo simpel is het en zij moeten het maar opgelost krijgen.

Ook vind ik het nog al straf om het ffe op onze nek te schuiven al die problemen dat kan niet je doen als ISP en weten dat ze zelf in de fout gaan :roll:

btw speed blijft stabiel :-D

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Apr 19 2004 om 15:30:05 UTC+0200)

Download : 113.8 KByte/sec
Upload : 51.0 KByte/sec

Geplaatst: 19 apr 2004, 16:18
door bluxxx
als je een paar 100mbit gaat verdelen over een bende gigagoochelaars, en de usage van die paar 100mbit constant, 24/7 op 99,9% draait, dan kan je natuurlijk wel verwachten dat je klanten gaan klagen

adsl2fit heeft te weinig bandbreedte voor al hun klanten

Geplaatst: 19 apr 2004, 16:23
door Limburg
zojuist gepost in be.providers:

From: "Jan (rot13 prefix)" <[email protected]>
Newsgroups: be.providers
Subject: Re: Gruwelijke packetloss op Scarlet/ADSL2FIT ADSL netwerk.
Message-ID: <[email protected]>
Date: Mon, 19 Apr 2004 14:03:13 GMT

On Sun, 18 Apr 2004 16:54:08 GMT, "Jan (rot13 prefix)" wrote:

>On Sun, 18 Apr 2004 16:25:17 GMT, "Jan (rot13 prefix)" wrote:
>
>voor de lezer die denkt aan een lokaal probleem hier:
>500 pings naar de BAS op 81.89.112.1 : 0% loss

Vandaag, de volgende dag:
Meerdere keren getest naar www.scarlet.be : gemiddeld 15% packetloss
Nu is het rustig, wanneer er niets aan het netwerk wordt verbeterd zal
vanavond loss wel weer 40 tot zelfs in pieken 60% oplopen.

Hoe laag de snelheden zijn:
http://users.pandora.be/oeps/adsl2fitspeed/
log over de laatste 3 weken.

Geplaatst: 19 apr 2004, 16:28
door C-Phest
NuKeM schreef:98 : 220 #93
99 : 321 #94
100 : 4398 #3
110: 1564 #139
112: 339 #834
116: 1890 #72
118: 422 #368
119: 340 #249


thx voor het overzichtje Nukem.

zitten toch serieuze schommelingen op vind ik van range tot range. En het ligt ook niet aan een beperkt aantal metingen want dat valt toch ook goed mee vind ik. 1.9Mbit met 72 metingen ... dat kan niet als iedereen crap metingen heeft en 1 persoon haalt een goeie snelheid ... dan haalt ge gemiddeld geen 1.9Mbit[/quote]

Geplaatst: 19 apr 2004, 16:44
door AnD
Ja ik had zaterdag een lijn reset aangevraagd en zondag stond er dat het gedaan was maar daarstrax had ik even geen verbinding meer en toen was mijn ip veranderd en het ging ineens al wat sneller. Net gelijk bij Tae.

Geplaatst: 19 apr 2004, 19:34
door ldegheest
NuKeM schreef:
98 : 220 #93
99 : 321 #94
100 : 4398 #3
110: 1564 #139
112: 339 #834
116: 1890 #72
118: 422 #368
119: 340 #249


En de 113 dan? Ik zit daar momenteel op en zit bij mijn weten nog altijd bij A2F!

Geplaatst: 19 apr 2004, 20:11
door Seal
Als we nu eens een overzichtje konden hebben van de beschikbare ranges, dan kunnen we zelf wel een beetje uitrekenen hoe groot het klantenbestand is voor de commerciele abbo's.
Kwestie om zo misschien al eens te weten te komen (gokken) - via de 60 Kb/actieve lijn regel - naar de beschikbare bandbreedte.

Kweet nie hé. Is maar een voorstel.

Kunnen misschien al beginnen met het lijstje van Nukem.
Maar nu ik er aan denk: misschien dat UB dit eens kan posten. Jullie hebben die ranges toch van de speedtest dus dan kan het sommetje ineens gedaan worden.

Geplaatst: 19 apr 2004, 20:51
door Sub Zero
De speedtest werkt met de reverse DNS. Dus als je een adsl2fit IP resolved dan krijg je iets à la x-x.a2f.dsl.net4all.net (vervang de kruisjes door de laatste 2 getallen van het IP). En aan die net4all wordt dan de provider gekozen. We hebben dus zelf geen ranges ofzo ;)

Cheers

verhuizing ...

Geplaatst: 20 apr 2004, 20:43
door Adsl2su*ck
Twee weken geleden een verhuisaanvraag van ads2fit lijn ingediend.
Ik check status en er staat "Geweigerd" --> bel voor info

Hoe kan ik nu bellen oor info als hun """"bureaus """" (2 bureaus dus) gesloten zijn tussen de VERMELDE uren en op de 2 nummers ...

Op mails krijg ik ook geen antwoord ...

Kijk, ofwel start ge een bedrijf op met de bedoeling klanten te winnen en beloftes in te lossen ofwel laat ge het zo

Als mijn problemen + de snelheidsproblemen van 90 percent van de "ads2fitters" dan start ik een serieuze campagne tegen adsl2fit om (nog meer) klanten te doen vertrekken of toekomstige klanten te verhinderen dat ze zich aan deze smeerlapperij wagen.


Volgens mij gaat Paul Br* met een nieuw *fantasisch* internetbedrijf gestart maar dan zal hij toch eerst een cursus "COMMUNICATIELEER" moeten volgen.

Geplaatst: 20 apr 2004, 22:27
door Jonas_1931
Verhuizen? Kunt ge het signaal verhuizen? Dat zou goed uitkomen want dan verhuis ik mijn signaal naar mijn schoonouders die gebruiken dat toch bijna niet, en dan heb ik mijn lijn terug vrij?

Hoe vraag je dat aan?

thanks

Jonas

Verhuizing (eveneens)

Geplaatst: 21 apr 2004, 12:39
door Darkrapist
Mijn steun heb je voor die campagne, Adsl2su*ck.. Half maart ben'k beginnen (proberen) mijn verhuis te coördineren met (zoals ik ze ondertussen uit pure frustratie noem: "de stoemmeriken van") ADSL2FIT en Belgacom.. Begin april verhuisd, 6 april heeft Belgacom eindelijk de telefoonlijn verhuisd, en dat was het dan. Geen ADSL signaal meer!

A2F helpdesk speelt doof+blind, en zwijgt in alle talen. Geen antwoord op mails, troubletickets aanmaken haalt niet uit want die tickets worden vroeg of laat gewoon "poef" gesloten zonder enige actie of terugkoppeling. Bellen heeft ook geen zin want je krijgt enkel een bandje. Dit is nu 3 weken bezig en brengt de totale downtime voor mij gedurende de laatste 3 maanden op 6 (ZES!) weken! Da's pakweg 50% downtime..

Is ADSL2Fit failliet of zo? Misschien hebben ze ginder wel een CO-vergiftiging opgelopen en zijn ze wel dood.. Wie zal het zeggen? Ik niet want ik krijg geen enkel teken van leven. Heb al zin gehad om ff naar hun kantoren te rijden want da's helemaal niet zo ver.

Voor éénieder die dit per toeval zou leven en er over denkt in zee te gaan met ADSL2Fit, in godsnaam: DOE HET NIET!

Dank u ;)

ADSL2fit

Geplaatst: 21 apr 2004, 13:18
door Boogeyman
ik heb ook veel veel probleem met mijne ADSL2fit verbinding sinds het eerste dag.
Ze weten zeker waarom ze proberen 3 maanden in eens te faktureren,
zo dat mesen verplicht zijn om bij adsl te blijven.
Ik zal niet zegen ivm hun help desk, betaalbaar en nooit bereikbaar,
omdat dit is geen hulp is.
Kaliteit is er ook niet, geen email adress, en zeker nooit dan 360 ko/s voor beste resultaat. Heel ver van de adsl mogelijkheid.
Dus zeker adsl2fit niet KIEZEN.


Spijt me voor mijne slecht vlaams >>Frans.

Geplaatst: 21 apr 2004, 13:27
door Visi0n4ir
Boogeyman je nederlands is zeer goed.
Wou dat mijn frans even goed was :s

Packetloss ADSL2FIT netwerk

Geplaatst: 21 apr 2004, 23:04
door Limburg

Geplaatst: 22 apr 2004, 04:44
door Davy_117
Kijk,ik heb altijd na 3 a 4 uur s'nachts een stabiele lijn met een goede download.
Your current download speed:
2638kbit/s
or
330kbyte/s Your current upload speed:
317kbit/s
or
40kbyte/s

Dus toch met capaciteits problemen te maken of niet?
Want op andere tijden (overdag of s'avonds) is ze onstabiel en te traag.

Geplaatst: 22 apr 2004, 09:31
door Sandman
ik heb vandaag een snelheidsboost. Niet stabiel weliswaar, maar toch komen bepaalde files singlethreaded aan 100kb/sec in.

Geplaatst: 22 apr 2004, 11:41
door spacekiek
Ik ook! :-) Vandaag een line reset gekregen en ik zit weer op 300KB/s !! :-D :-D :-D
Nu ja, tegen vanavond zal dat al serieus geminderd zijn en tegen morgen zit ik wss weer rond de 100KB/s ... Volgende week wss niet meer als 50KB/s en vraag ik weer eens een line-reset aan hé :-D