Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Lichte stijging corona gevallen bij -10 jarigen..... wsl door opening winkels :lol: nu de ouders, die het op hun beurt via werk etc verder verspreiden

https://www.standaard.be/cnt/dmf2020120 ... 3PEqgKB6Z0
de koe zegt boe
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Studies wijzen er keer op keer op dat het virus zich vooral verspreidt onder familie en vrienden
Hoe moet ik dat nu juist zien ?
Zijn we nu voor niks uit het cafe, het restaurant, de winkels & het buitenland gebleven ?
of
Nu we uit het cafe, het restaurant, de winkels & het buitenland blijven gaan ze ook nog onze vrienden en familie afpakken ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:
Studies wijzen er keer op keer op dat het virus zich vooral verspreidt onder familie en vrienden
Hoe moet ik dat nu juist zien ? ?
als 1 familielid corona oppikt en dan heeft binnen 3 dagen het hele gezin prijs
da's de evidentie zelve. het is de stap ervoor die ge moet vinden en wat na 10 maanden ngo steeds puur gokwerk is

vraag me nu af hoe vaak de mannen vd contacttracing vrouw en kinderen opbellen als papa besmet is geraakt op het werk? en mogen ze dan wel zeggen met wie je een hoogrisico-contact had?
ik heb zo 1 contact gehad en ik weet nog steeds niet wie (privacy)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

...als 1 familielid corona oppikt en dan heeft binnen 3 dagen het hele gezin prijs, da's de evidentie zelve. het is de stap ervoor die ge moet vinden en wat na 10 maanden ngo steeds puur gokwerk is
Zou nog niet zo erg zijn als ze dan alledrie ook x tijd in quarantaine gaan. Alleen blijven enkel degenen met symptomen thuis, de rest heeft (net als de shoppers en party-bezoekers) altijd wel een excuus om buiten te komen, al was het maar omdat het eten op was.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

DarkV schreef:Men weet toch niet of men naar boven of beneden kijkt... jij geeft namen op (en niet of deze besmet zijn of niet).
Hmm, ik weet niet of je dat niet kunt weten.
Kijk, als ik mij ziek voel en ik laat een Covid test afnemen, en het is positief, dan ben ik per definitie geen superverspreider, want een superverspreider voelt zich niet ziek, dus had ik die test nooit laten afnemen.
Dus als men mij onderzoekt, zoekt men naar beneden.
Als ik opgebeld word, omdat iemand waar ik contact mee gehad Covid heeft, en ik voel mij ziek, dan ben ik ook geen superverspreider, dan zoekt men dus opnieuw naar beneden.
Voel ik mij totaal niet ziek en een test wijst uit dat ik al een week besmet ben, dan zou ik kunnen een superverspreider zijn (dat kunnen ze weten uit een test die de hoeveelheid virus opspoort).
Dus volgens mij kun je het wel degelijk weten.
DarkV schreef:Om deze relaties correct te kunnen tracken moet je volgens mij enorm kort op de bal spelen...
Dat klopt, daarom dat die T&T beter moet, zeker als de cijfers weer gedaald zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef:[
Zou nog niet zo erg zijn als ze dan alledrie ook x tijd in quarantaine gaan. .
bij genoeg rust- en ziekenhuizen meot ge zonder symptomen gaan werken. dus voor ge die mensen beschuldigt ...

A'pen wil klimaatneutraal tegne 2050
maar de haven tellen we niet mee :)
mja

en grote aankondiging dat we vanaf januari gaan vaccineren. hoeveel gaan nu tijdens eindejaar alles aan hun laars lappen? da weekje zal eht verschil wel ni maken zeker? om dan in april van uwen tak te maken dat ge nog niets hebt.

schrijf maar op: eind februari golf 3
phil48
Elite Poster
Elite Poster

En bovendien gaan ze niet de doorsnee shopper/feestvierder etc vaccineren, maar de zorgverleners etc. De rest komt pas máánden later.

Maw dat gaat de cijfers echt niet doen dalen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Mijn Portugese collega die in ons team zit, vroeg mij of het waar was wat in dit artikel staat (https://www.sabado.pt/mundo/detalhe/na- ... o-no-natal).
(de titel betekent : "In België mag maar één uitgenodigde met Kerstmis het toilet gebruiken").
In de Portugese vestiging dachten ze dat het fake news was.
In het buitenland vindt men het toch wel redelijk ridicuul dat je met Kerstdag weliswaar 4 mensen buiten mag vragen, maar dat slechts 1 persoon de WC mag gebruiken.
Ik moest haar uitleggen dat het dus allemaal waar was.
En zij maar lachen.
Haar eerste vraag : "En hoe gaan ze dat controleren?"
Niet dus.
Ik heb haar uitgelegd dat wij het land van het surrealisme zijn...
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

"dat slechts 1 persoon de WC mag gebruiken" en "En hoe gaan ze dat controleren?"

Misschien het plaatsen van een toegangscontrolesysteem op elk toilet in het land waar je dan met je ID-kaart op moet inloggen ?
:-D :lol: :P

En dan iedere morgen moeten de burgemeesters een lijst uitdraaien van alle overtreders :angel:
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Achja, we zijn natuurlijk ook het land van de schoone schijn.
Ze kennen mij ondertussen al op de school van mijn dochter(5)... vorige week krijg ik een mail met de vraag om een mondmasker mee te geven voor een projectje op school ivm het sinterklaasfeest.
Ik antwoord dat ik dit absoluut niet kon, een mondmasker moet ten eerste niet genormaliseerd worden en ten tweede niet gebruikt worden als speelgoed/knutselgrief.
Ik post dat een paar dagen later ook in de whatsapp groep van de klas, daar zag men absoluut geen graten in die oproep.
Vanmiddag stond ik nog ff met de juf te praten en vroeg hoeveel kindjes er nu effectief een maskertje mee hadden gekregen, dat was blijkbaar minder dan de helft..
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Tenzij je Chinees bent, heb je geen andere keuze. Alles dicht houden tot 76 procent van de bevolking ingeënt is, is bij ons geen optie.

Dat zegt ook niemand hé. Trouwens die vaccinatie, vergeet dat maar al. Overal consequent zijn, daar slagen we niet in. Een voorbeeld. Op een collegabedrijf heeft een medewerker corona 'in zijn kot'. Vrouw en volwassen kinderen hebben symptomen. Hij zelf (nog) niet en mag dus niet getest worden maar is wel verplicht in quarantaine. De werkgever vraagt hem om naar de fabriek te komen en een sneltest af te leggen aan de poort. Die test is negatief (wat bij sneltesten absoluut niet te vertrouwen is) en mag beginnen werken van de werkgever. Dat de werknemer een strafbaar feit pleegt wordt natuurlijk niet mee gegeven. Twee dagen later ligt diezelfde werknemer met zware symptomen in het ziekenhuis. En dat is het falen waar ik op doel.
phil48 schreef:Tenzij je het niet erg vindt dat de staat bankroet gaat en de sociale zekerheid volledig wordt ontmanteld (werkloosheidsvergoedingen beperken in tijd etc).
Het feit dat die SZ ontmanteld wordt heeft niks met Covid-19 te maken. Een multi national die meer dan een miljard euro aan aandelen uitkeert in volle coronacrisis en tegelijk werknemers op de tijdelijke werkloosheid zet, dat is het probleem. Ten andere de staat moet altijd in het rood staan. Zo werkt het nu éénmaal. En wat betekent dat in de werkelijkheid? Wat is 1 euro? Zonder schuld kan een monetair systeem niet werken. Tijdens de bankencrisis in 2008 is er op 24 uur tijd 28 miljard euro belastinggeld in die banken gestoken, om maar een voorbeeld te noemen.
phil48 schreef:Je bent (net zoals ik en de rest hier) afhankelijk van de verkiezingsuitslag en je vindt géén meerderheid voor een systeemverandering. That's life.
De laatste verkiezingsuislag is net een f*** you geweest naar de gevestigde politiek en kijk wat ze er mee gedaan hebben. We hebben zelfs een minister van volksgezondheid die niet eens verkozen is geweest omdat hij niet heeft mee gedaan aan de verkiezingen... :roll: Wij leven niet in een democratie hoor. De wereld ziet er elke morgen anders uit tegenover de avond er voor. De kaarten kunnen snel herschud worden. That's life.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Ik antwoord dat ik dit absoluut niet kon, een mondmasker moet ten eerste niet genormaliseerd worden en ten tweede niet gebruikt worden als speelgoed/knutselgrief...
Gisteren teveel Eminem geluisterd denk ik :angel: :twisted:

May I have your attention, please
Will the new ub4b please stand up
I repeat, will the new ub4b please stand up…
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een mondmasker maakt ondertussen al meer dan een half jaar deel uit van het dagelijkse leven.
Stel u voor dat ze in de klas aan de slag gaan met de realiteit, om kinderen welkom te heten in die realiteit.
Tonderwijs toch, bende realisten!

Kom op man :bang: !
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Nope, in mijn gezin gaat dat nooit normaal gevonden worden.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Nope, in mijn gezin gaat dat nooit normaal gevonden worden.
Het onderwijs richt zich ook niet op "uw gezin", maar wel op de ganse maatschappij. En in de ganse maatschappij is een mondmasker ondertussen wel aanvaard.
In het gezin van Filip De Winter zullen ze niet zo blij zijn met alle nieuwe inclusieve handboeken, maar onze maatschappij is niet "blak/wit" zoals De Winter het wil/hoopt. Dus krijgen ook de kinderen van Filip De Winter handboeken en les over inclusiviteit.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Als niemand zijn mond durft opendoen is dat idd zo, kaart je dat wel aan dan blijkt de realiteit er toch een beetje anders uit te zien.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

petrol242 schreef:We hebben zelfs een minister van volksgezondheid die niet eens verkozen is geweest omdat hij niet heeft mee gedaan aan de verkiezingen... :roll: Wij leven niet in een democratie hoor.
Ik weet niet hoe vaak het nog moet worden herhaald, maar we verkiezen nooit ministers, wel een parlement. De particratie die bepaalt wie verkozen kan worden, hoe er gestemd moet worden en wie wat mag zeggen in dat parlement, dàt is pas een democratisch deficit.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Hoe dan ook. Zonder fan te zijn. Doet deze niet verkozen minister het toch beter dan zijn wel verkozen voorgangster, die niet verder kwam dan "blijf in uw kot".
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Gisteren op bezoek bij de notaris...

Mag ik even naar het toilet?
Notaris: mja, nee, eigenlijk moet ge dat buiten doen. Er staan bomen en bosjes genoeg. Ge weet, enkel mijn knuffelcontact mag het wc gebruiken he.
Het heeft weinig gescheeld of ik stond in haar haag te...

Deze week... Schrijnwerker komt toch trap plaatsen. Dacht dat ze weer eens 6 maand zouden uitstellen maar goed. Komt ploeg met 2 in een bestelwagen toe, en nog een ploeg in een andere bestelwagen. Dus met 5 in huis. Shiiiiiiit... :roll: Bel al blij dat deze mannen een mondmasker aan hadden, de prospectieploeg de dag voordien had het niet aan.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

petrol242 schreef:
phil48 schreef:Je bent (net zoals ik en de rest hier) afhankelijk van de verkiezingsuitslag en je vindt géén meerderheid voor een systeemverandering. That's life.
De laatste verkiezingsuislag is net een f*** you geweest naar de gevestigde politiek en kijk wat ze er mee gedaan hebben. We hebben zelfs een minister van volksgezondheid die niet eens verkozen is geweest omdat hij niet heeft mee gedaan aan de verkiezingen... :roll: Wij leven niet in een democratie hoor. De wereld ziet er elke morgen anders uit tegenover de avond er voor. De kaarten kunnen snel herschud worden. That's life.
So what
Alle partijen doen dat.
Jan Jambon stond ook niet op de Vlaamse kieslijst.
Kris Peeters is indertijd ook zo in de regering geraakt
Er zijn wel meer voorbeelden.
We kiezen parlementen, geen ministers.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

duizend schreef:
iceke schreef: Ik antwoord dat ik dit absoluut niet kon, een mondmasker moet ten eerste niet genormaliseerd worden en ten tweede niet gebruikt worden als speelgoed/knutselgrief...
Gisteren teveel Eminem geluisterd denk ik :angel: :twisted:

Will the new ub4b please stand up
I repeat, will the new ub4b please stand up…
Totaal respectloos van duizend ...

Losstaand van het feit dat ik wel voorstander ben van strikte Corona maatregelen begrijp ik Iceke zijn reactie wel. Ik vind het ook niet correct dat we al voor kinderen een mondmasker gaan normaliseren en al zeker niet voor knutselwerkjes. Binnenkort hebben al die kinderen een ondoeltreffend lapje gekleurd stof aan hun mond hangen en hoor je er niet meer bij als je zelf geen Studio100 (tm) mondmaskertje aanheft in de kleuter- of lagere klas.

Dus ja ... we moeten niet overdrijven. Er zijn genoeg andere onderwerpen die ‘Tonderwijs wel eens mag normaliseren ...

En als je dit toch absoluut een abnormale reactie vind, dan heeft de (r)overheid in jouw geval al gewonnen met het ‘murw’ maken van de burger. Als je iemand genoeg hard aanpakt, dan wordt de minder harde aanpak plots zaligmakend zegt men wel eens hè ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Nog niet zo lang geleden, herinner u de school-bashing dagen/weken, werd er hier nog openlijk gepleit tégen de arbitraire grens op 12 jaar en voor een (even arbitraire) grens op 6 jaar, voor mondmaskers.

Je mag overigens in uw eigen bubbel uw kinderen wijsmaken wat je wil, dat is de ouderlijke vrijheid.
Je kan het de school echter niet kwalijk nemen dat ze de realiteit van vandaag naspelen in de klas. Het is op die manier dat kinderen altijd leren.
Dus ja: het is overdreven om kinderen te verbieden een mondmasker te dragen, of u aangevallen voelen in uw ouderlijke vrijheid als de school creatief aan de slag wil gaan met mondmaskers.

Ook als je thuis niet sorteert, gaat uw kind op school "geconfronteerd" worden met "afvalvrije week", "sorteren", ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

We kunnen doen wat we willen maar de maskers zijn nu eenmaal een maatschappelijke realiteit. Kinderen kunnen dus niet gespaard worden van dat feit of je moet ze de ogen bedekken (met een oogmasker?). Dat een school deze realiteit probeert te verwerken in haar activiteiten lijkt me dus niet meer dan normaal, dat is hun taak.

De angst dat dit normaal zal blijven na de crisis deel ik niet. We zijn die maskers al meer gewoon geworden maar ze blijven vervelende krengen. Kinderen zijn nog moeilijker te bespelen met onnatuurlijke zaken als een masker. Laat ons dus niet overdrijven.

Opnieuw lijkt dit hard op een bepaalt complotdenken, de slechte overheid heeft het op ons gemunt en wil ons murw maken :roll:
De beïnvloeding van onze kinderen door Studio100 is vele malen harder en schadelijker dan een masker maar toch is dat masker het probleem. Studio100 verkoopt tal van artikelen dus de maskers hebben ze heus niet nodig om onze kinderen te beïnvloeden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dat valt ook wel mee(hier komen geen studio 100 of disney gadgets binnen), uiteindelijk zijn er 2 grote filters in die klein gasten hun leven, de school & hun ouders. Ik veronderstel dat die het niet altijd met elkaar eens moeten zijn ?

Soit, mijn punt was niet dat ik tegen die mondkapjes ben, mijn punt was dat meer dan de helft foert zegt zonder het te zeggen :angel:

BTW, ik moet zeggen dat die mondkapjes nogal geholpen hebben om de 2de golf in te dammen :angel: We hebben duidelijk het nut gezien van die vuil lappen stof.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: We hebben duidelijk het nut gezien van die vuil lappen stof.
in Duitsland weten ze dat die vuile mondlapjes de verspreiding met 40% tegenhouden (ben de stad vergeten)

de klassieke paradox hé
we kunnen de klok niet terugdraaien en dan kijken wat het verwoestende resultaat zou zijn zonder maatregelen. Ook al hebben veel mensen dat blijkbaar nodig.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
iceke schreef:Nope, in mijn gezin gaat dat nooit normaal gevonden worden.
Het onderwijs richt zich ook niet op "uw gezin", maar wel op de ganse maatschappij. En in de ganse maatschappij is een mondmasker ondertussen wel aanvaard.
In het gezin van Filip De Winter zullen ze niet zo blij zijn met alle nieuwe inclusieve handboeken, maar onze maatschappij is niet "blak/wit" zoals De Winter het wil/hoopt. Dus krijgen ook de kinderen van Filip De Winter handboeken en les over inclusiviteit.
Soms schort er ook wel effectief iets aan die "inclusieve" handboeken.
Onlangs een voorbeeld gezien op de facebook van Theo Francken.
Alle "inclusieve" zaken bestonden uit wat moslims belangrijk vonden, bijv. wel voorbeelden over halal, maar niets over kosjer.
Wel dat je niet mag discrimineren op kleur, geslacht, leeftijd, maar o wat vreemd, over seksuele geaardheid geen woord.
Dat leek mij dus op maat van één gemeenschap gesneden.
Een écht inclusieve maatschappij is er voor iedereen.
Didymus schreef:Ik weet niet hoe vaak het nog moet worden herhaald, maar we verkiezen nooit ministers, wel een parlement. De particratie die bepaalt wie verkozen kan worden, hoe er gestemd moet worden en wie wat mag zeggen in dat parlement, dàt is pas een democratisch deficit.
Dat wil toch niet zeggen dat we dat goed moeten vinden?
De regels in dit land zijn inderdaad dat je als burger bij verkiezingen nauwelijks iets te zeggen hebt.
Mensen laten zich voor 6 jaar als burgemeester verkiezen (bijv. Van Quickenborne), en lopen na 2 jaar weg naar een ander niveau.
Anderen halen veel stemmen en worden aan de kant geschoven door de partij (Frank Vandenbroucke zoveel jaar geleden).
Diezelfde Frank Vandenbroucke deed deze keer niet mee aan de verkiezingen, en krijgt toch een ministerpost.
En zo zijn er honderden voorbeelden van het weinig democratische gehalte van onze democratie, euh pardon, particratie.
Warpozio2 schreef:So what?
Alle partijen doen dat.
Ik vind dat geen argument.
Je kunt even goed zeggen : moorden gebeurt overal ter wereld, en is van alle tijden.
Dus moet je het maar normaal vinden?
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

heist_175 schreef:Nog niet zo lang geleden, herinner u de school-bashing dagen/weken, werd er hier nog openlijk gepleit tégen de arbitraire grens op 12 jaar en voor een (even arbitraire) grens op 6 jaar, voor mondmaskers.

Je mag overigens in uw eigen bubbel uw kinderen wijsmaken wat je wil, dat is de ouderlijke vrijheid.
Je kan het de school echter niet kwalijk nemen dat ze de realiteit van vandaag naspelen in de klas. Het is op die manier dat kinderen altijd leren.
Dus ja: het is overdreven om kinderen te verbieden een mondmasker te dragen, of u aangevallen voelen in uw ouderlijke vrijheid als de school creatief aan de slag wil gaan met mondmaskers.

Ook als je thuis niet sorteert, gaat uw kind op school "geconfronteerd" worden met "afvalvrije week", "sorteren", ...
Je hoeft helemaal niet belerend te zijn. Ik ben NIET tegen het dragen van mondmaskers. Meer nog, mijn dochter, 7, draagt op zeer drukke plaatsen een mondmasker uit eigen beweging. Maar dat wil niet zeggen dat ik het OK vind dat ze creatief/knutselend aan de slag moeten gaan met mondmaskers. Mondmaskers zijn een medische maatregel, geen creatief, knutsel- of fashion speeltje.

Dat ze bvb oefeningen doen om, generieke, mondmaskers correct te dragen of spelenderwijs uitleggen waarom mondmaskers goed kunnen zijn, lijkt me een betere manier dan om te normaliseren.

Ik begin het stilaan beu te worden dat elke andere mening enorm belerend of respectloos word aangevallen eigenlijk.

Gelieve correct te discussiëren over het onderwerp aub.
Afbeelding
1207
Elite Poster
Elite Poster

mondmaskers horen erbij en zullen vanaf nu integraal onderdeel vd maatschappij blijven uitmaken.
maak u geen illusies, onder de 12j hoeft het neit maar studio 100 zal nu al bezig zijn met leuke K3 en samson-motiefjes

en als de hele klas van uw dochter da draagt zal uw dochter er ook zo eentje willen
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

1207 schreef:mondmaskers horen erbij en zullen vanaf nu integraal onderdeel vd maatschappij blijven uitmaken.
maak u geen illusies,
Ik hoop van niet, en indien wel zullen ze dringend moeten zoeken naar een ecologisch alternatief. Als oorstokjes niet meer mogen, lijkt hé me best dat mondmaskers ook geen blijvend consumptie artikel wordt.

Stoffen mondmaskers met aparte filter zijn misschien OK, maar ben er nog niet uit of het voldoende OK is. Ik hoor verhalen dat mensen hun FFP wegwerpmaskers om de 2-3u verversen :o
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Je hoeft helemaal niet belerend te zijn. Ik ben NIET tegen het dragen van mondmaskers. Meer nog, mijn dochter, 7, draagt op zeer drukke plaatsen een mondmasker uit eigen beweging. Maar dat wil niet zeggen dat ik het OK vind dat ze creatief/knutselend aan de slag moeten gaan met mondmaskers. Mondmaskers zijn een medische maatregel, geen creatief, knutsel- of fashion speeltje.
Ik vind dat je daarin gelijk hebt.
Het is niet omdat iets een alledaags artikel is dat je het daarna moet verknippen als knutselartikel.
Sommige mondmaskers zien er ook heel mooi uit, en zijn helemaal niet goedkoop, om die dan te gaan versnijden is echt jammer, en verspilling.
Dat je iets doet met lege WC rolletjes vind ik logisch, maar niet met zaken die nog perfect bruikbaar zijn, en niet goedkoop.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ach, veel mensen reageren gelaten.. Ik snap dat ergens wel, maar gaat dat blijven duren ?
Gaan we echt in een sfeer blijven leven van "ik ben voorzichtig om een ander niet te besmetten" ?
Ik hoop van niet, het mondmasker is het symbool van die vrijheidsbeperking, maar uiteindelijk gaat het over veel meer dan dat mondmasker.
1207 schreef: in Duitsland weten ze dat die vuile mondlapjes de verspreiding met 40% tegenhouden (ben de stad vergeten)
de klassieke paradox hé
we kunnen de klok niet terugdraaien en dan kijken wat het verwoestende resultaat zou zijn zonder maatregelen. Ook al hebben veel mensen dat blijkbaar nodig.
Er is niet veel paradox meer aan als je de eerste golf zonder gaat vergelijken met de tweede golf met (of ff over de grens naar Nederland kijkt waar zowel golf 1 als golf 2 zonder was)
Laatst gewijzigd door iceke 03 dec 2020, 19:01, in totaal 2 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: Ik hoop van niet, en indien wel zullen ze dringend moeten zoeken naar een ecologisch alternatief. Als oorstokjes niet meer mogen, lijkt hé me best dat mondmaskers ook geen blijvend consumptie artikel wordt.
broeken en hemden zullen ze ook nooit verbieden hé

nu goed
los daarvan ben ik toch neit onder de indruk

wat zijn de essentiële beroepen? wanneer behoor je tot een risicogroep? dat meot nog vastgelegd worden blijkbaar. Gehandicapten?
mensen onder de 45 met mucoviscidose behoren blijkbaar NIET tot de risicogroep als ik het goed begrijp/lees
ge voelt dat het weer een hopeloze politieke koehandel is. opt einde moeten de huisartsen het maar oplossen zeker? :)

en wat Franks vriendje de Pedro eigenlijk doet weet nog steeds geen mens :)
maar blijkbaar valt zijn dienst onder de kabinetten die een mooie loonopslag gekregen hebben deze week, ca 25%.

de zorg krijgt 5 of 6% bruto als ik me ni vergis
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

boulder schreef:Dat wil toch niet zeggen dat we dat goed moeten vinden?
Nee, maar dan moet je artikel 96 van de grondwet proberen aan te passen. Wat de sp.a heeft gedaan met de voordracht van Vandenbroucke, valt perfect binnen het juridisch kader en is evenmin ongebruikelijk. Jan Jambon bv. is zelfs nóóit verkozen geweest als Vlaams volksvertegenwoordiger, toch is hij vandaag minister-president van de Vlaamse regering.

Vandenbroucke heeft ook niet beslist om niet mee te doen aan de verkiezingen, om vervolgens toch minister te worden hé; hij was er 9 jaar geleden al uitgestapt. Het democratische aspect moet bij de controle door het parlement zitten en niet bij het aantal stemmen die een (kandidaat-)minister behaalt.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Didymus schreef:. Het democratische aspect moet bij de controle door het parlement zitten .
ons parlement en controleren?

ge kunt die zaal evengoed vol zetten met afgerichte hondjes. alnaargelang de vraag dan linker of rechterpoot opheffen, zoals de partijvoorzitters willen.
(of best ineens die schertsvertoning afschaffen en eht parlement compleet opdoeken (het maakt toch geen feitelijk verschil)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De Amerikanen delen mijn mening:
Washington Post spot met absurditeit van Belgische toiletregels
Bron
https://www.hln.be/buitenland/washingto ... ~a295c89e/
Het zou zomaar een sketch kunnen zijn van Monty Python.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:De Amerikanen delen mijn mening:
Bron
quo vadis vond, hij is hier niet de enige, dat nochtans perfect logisch dat uw bezoek niet mag gaan pissen :)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
Jack Daniels schreef:De Amerikanen delen mijn mening:
Bron
quo vadis vond, hij is hier niet de enige, dat nochtans perfect logisch dat uw bezoek niet mag gaan pissen :)
Allez nogmaals:

Als de regel/wet/MB is dat er maar 1 iemand binnen mag in je huis dan is het logisch dat er geen 4 mensen binnen mogen om te gaan pissen.

edit: trouwens nergens maar dan ook nergens is ergens vermeld geweest dat je mensen mag uitnodigen voor je kerstdiner. Wel dat je 4 mensen buiten in de tuin mag zien indien je niet door het huis moet gaan. Dat de buitenlanders verkeerde info geven veranderd niets aan het logische feit dat als er maar 1 iemand binnen mag, er effectief 1 iemand maar binnen mag
Laatst gewijzigd door quovadis 04 dec 2020, 09:27, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Plastuiten, zou dat nog bestaan? Is vroeger even "populair" geweest op festivals. Kan misschien nu een tweede leven krijgen in de tuin.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:De laatste verkiezingsuislag is net een f*** you geweest naar de gevestigde politiek en kijk wat ze er mee gedaan hebben.

Ik vind het niet erg dat de verliezers van de verkiezingen, zijnde de traditionele partijen, terug de macht gegrepen hebben. En ja "Groen" is voor mij ook een traditionele partij geworden ondertussen. Ze stellen veel maatregelen voor en ik sta er zelfs achter. Alleen ... ze zijn niet realistisch in de zin van betaalbaar, laat staan voor de modale man in de straat en dit zeker in corona-tijden.

Maar bon, laat deze politieke bende nog maar wat aanmodderen en rotzooien. Meer burgers gaan het op hun heupen krijgen en ik hoop met als resultaat bij de volgende verkiezingen: een f*** you voor de traditionele politiek van een gehalte dat ze zelfs met alle traditionele partijen niet meer in de boot kunnen en PVDA en/of VB moeten smeken om te mogen meedoen. I have a dream .... :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”