https://www.standaard.be/cnt/dmf2020120 ... 3PEqgKB6Z0
Hoe moet ik dat nu juist zien ?Studies wijzen er keer op keer op dat het virus zich vooral verspreidt onder familie en vrienden
als 1 familielid corona oppikt en dan heeft binnen 3 dagen het hele gezin prijsiceke schreef:Hoe moet ik dat nu juist zien ? ?Studies wijzen er keer op keer op dat het virus zich vooral verspreidt onder familie en vrienden
Zou nog niet zo erg zijn als ze dan alledrie ook x tijd in quarantaine gaan. Alleen blijven enkel degenen met symptomen thuis, de rest heeft (net als de shoppers en party-bezoekers) altijd wel een excuus om buiten te komen, al was het maar omdat het eten op was.
...als 1 familielid corona oppikt en dan heeft binnen 3 dagen het hele gezin prijs, da's de evidentie zelve. het is de stap ervoor die ge moet vinden en wat na 10 maanden ngo steeds puur gokwerk is
Hmm, ik weet niet of je dat niet kunt weten.DarkV schreef:Men weet toch niet of men naar boven of beneden kijkt... jij geeft namen op (en niet of deze besmet zijn of niet).
Dat klopt, daarom dat die T&T beter moet, zeker als de cijfers weer gedaald zijn.DarkV schreef:Om deze relaties correct te kunnen tracken moet je volgens mij enorm kort op de bal spelen...
bij genoeg rust- en ziekenhuizen meot ge zonder symptomen gaan werken. dus voor ge die mensen beschuldigt ...phil48 schreef:[
Zou nog niet zo erg zijn als ze dan alledrie ook x tijd in quarantaine gaan. .
phil48 schreef: Tenzij je Chinees bent, heb je geen andere keuze. Alles dicht houden tot 76 procent van de bevolking ingeënt is, is bij ons geen optie.
Het feit dat die SZ ontmanteld wordt heeft niks met Covid-19 te maken. Een multi national die meer dan een miljard euro aan aandelen uitkeert in volle coronacrisis en tegelijk werknemers op de tijdelijke werkloosheid zet, dat is het probleem. Ten andere de staat moet altijd in het rood staan. Zo werkt het nu éénmaal. En wat betekent dat in de werkelijkheid? Wat is 1 euro? Zonder schuld kan een monetair systeem niet werken. Tijdens de bankencrisis in 2008 is er op 24 uur tijd 28 miljard euro belastinggeld in die banken gestoken, om maar een voorbeeld te noemen.phil48 schreef:Tenzij je het niet erg vindt dat de staat bankroet gaat en de sociale zekerheid volledig wordt ontmanteld (werkloosheidsvergoedingen beperken in tijd etc).
De laatste verkiezingsuislag is net een f*** you geweest naar de gevestigde politiek en kijk wat ze er mee gedaan hebben. We hebben zelfs een minister van volksgezondheid die niet eens verkozen is geweest omdat hij niet heeft mee gedaan aan de verkiezingen...phil48 schreef:Je bent (net zoals ik en de rest hier) afhankelijk van de verkiezingsuitslag en je vindt géén meerderheid voor een systeemverandering. That's life.
Gisteren teveel Eminem geluisterd denk ikiceke schreef: Ik antwoord dat ik dit absoluut niet kon, een mondmasker moet ten eerste niet genormaliseerd worden en ten tweede niet gebruikt worden als speelgoed/knutselgrief...
Het onderwijs richt zich ook niet op "uw gezin", maar wel op de ganse maatschappij. En in de ganse maatschappij is een mondmasker ondertussen wel aanvaard.iceke schreef:Nope, in mijn gezin gaat dat nooit normaal gevonden worden.
Ik weet niet hoe vaak het nog moet worden herhaald, maar we verkiezen nooit ministers, wel een parlement. De particratie die bepaalt wie verkozen kan worden, hoe er gestemd moet worden en wie wat mag zeggen in dat parlement, dàt is pas een democratisch deficit.petrol242 schreef:We hebben zelfs een minister van volksgezondheid die niet eens verkozen is geweest omdat hij niet heeft mee gedaan aan de verkiezingen...Wij leven niet in een democratie hoor.
So whatpetrol242 schreef:De laatste verkiezingsuislag is net een f*** you geweest naar de gevestigde politiek en kijk wat ze er mee gedaan hebben. We hebben zelfs een minister van volksgezondheid die niet eens verkozen is geweest omdat hij niet heeft mee gedaan aan de verkiezingen...phil48 schreef:Je bent (net zoals ik en de rest hier) afhankelijk van de verkiezingsuitslag en je vindt géén meerderheid voor een systeemverandering. That's life.Wij leven niet in een democratie hoor. De wereld ziet er elke morgen anders uit tegenover de avond er voor. De kaarten kunnen snel herschud worden. That's life.
Totaal respectloos van duizend ...duizend schreef:Gisteren teveel Eminem geluisterd denk ikiceke schreef: Ik antwoord dat ik dit absoluut niet kon, een mondmasker moet ten eerste niet genormaliseerd worden en ten tweede niet gebruikt worden als speelgoed/knutselgrief...![]()
![]()
May I have your attention, please
May I have your attention, please
Will the new ub4b please stand up
I repeat, will the new ub4b please stand up…
in Duitsland weten ze dat die vuile mondlapjes de verspreiding met 40% tegenhouden (ben de stad vergeten)iceke schreef: We hebben duidelijk het nut gezien van die vuil lappen stof.
Soms schort er ook wel effectief iets aan die "inclusieve" handboeken.heist_175 schreef:Het onderwijs richt zich ook niet op "uw gezin", maar wel op de ganse maatschappij. En in de ganse maatschappij is een mondmasker ondertussen wel aanvaard.iceke schreef:Nope, in mijn gezin gaat dat nooit normaal gevonden worden.
In het gezin van Filip De Winter zullen ze niet zo blij zijn met alle nieuwe inclusieve handboeken, maar onze maatschappij is niet "blak/wit" zoals De Winter het wil/hoopt. Dus krijgen ook de kinderen van Filip De Winter handboeken en les over inclusiviteit.
Dat wil toch niet zeggen dat we dat goed moeten vinden?Didymus schreef:Ik weet niet hoe vaak het nog moet worden herhaald, maar we verkiezen nooit ministers, wel een parlement. De particratie die bepaalt wie verkozen kan worden, hoe er gestemd moet worden en wie wat mag zeggen in dat parlement, dàt is pas een democratisch deficit.
Ik vind dat geen argument.Warpozio2 schreef:So what?
Alle partijen doen dat.
Je hoeft helemaal niet belerend te zijn. Ik ben NIET tegen het dragen van mondmaskers. Meer nog, mijn dochter, 7, draagt op zeer drukke plaatsen een mondmasker uit eigen beweging. Maar dat wil niet zeggen dat ik het OK vind dat ze creatief/knutselend aan de slag moeten gaan met mondmaskers. Mondmaskers zijn een medische maatregel, geen creatief, knutsel- of fashion speeltje.heist_175 schreef:Nog niet zo lang geleden, herinner u de school-bashing dagen/weken, werd er hier nog openlijk gepleit tégen de arbitraire grens op 12 jaar en voor een (even arbitraire) grens op 6 jaar, voor mondmaskers.
Je mag overigens in uw eigen bubbel uw kinderen wijsmaken wat je wil, dat is de ouderlijke vrijheid.
Je kan het de school echter niet kwalijk nemen dat ze de realiteit van vandaag naspelen in de klas. Het is op die manier dat kinderen altijd leren.
Dus ja: het is overdreven om kinderen te verbieden een mondmasker te dragen, of u aangevallen voelen in uw ouderlijke vrijheid als de school creatief aan de slag wil gaan met mondmaskers.
Ook als je thuis niet sorteert, gaat uw kind op school "geconfronteerd" worden met "afvalvrije week", "sorteren", ...
Ik hoop van niet, en indien wel zullen ze dringend moeten zoeken naar een ecologisch alternatief. Als oorstokjes niet meer mogen, lijkt hé me best dat mondmaskers ook geen blijvend consumptie artikel wordt.1207 schreef:mondmaskers horen erbij en zullen vanaf nu integraal onderdeel vd maatschappij blijven uitmaken.
maak u geen illusies,
Ik vind dat je daarin gelijk hebt.Sasuke schreef:Je hoeft helemaal niet belerend te zijn. Ik ben NIET tegen het dragen van mondmaskers. Meer nog, mijn dochter, 7, draagt op zeer drukke plaatsen een mondmasker uit eigen beweging. Maar dat wil niet zeggen dat ik het OK vind dat ze creatief/knutselend aan de slag moeten gaan met mondmaskers. Mondmaskers zijn een medische maatregel, geen creatief, knutsel- of fashion speeltje.
Er is niet veel paradox meer aan als je de eerste golf zonder gaat vergelijken met de tweede golf met (of ff over de grens naar Nederland kijkt waar zowel golf 1 als golf 2 zonder was)1207 schreef: in Duitsland weten ze dat die vuile mondlapjes de verspreiding met 40% tegenhouden (ben de stad vergeten)
de klassieke paradox hé
we kunnen de klok niet terugdraaien en dan kijken wat het verwoestende resultaat zou zijn zonder maatregelen. Ook al hebben veel mensen dat blijkbaar nodig.
broeken en hemden zullen ze ook nooit verbieden héSasuke schreef: Ik hoop van niet, en indien wel zullen ze dringend moeten zoeken naar een ecologisch alternatief. Als oorstokjes niet meer mogen, lijkt hé me best dat mondmaskers ook geen blijvend consumptie artikel wordt.
Nee, maar dan moet je artikel 96 van de grondwet proberen aan te passen. Wat de sp.a heeft gedaan met de voordracht van Vandenbroucke, valt perfect binnen het juridisch kader en is evenmin ongebruikelijk. Jan Jambon bv. is zelfs nóóit verkozen geweest als Vlaams volksvertegenwoordiger, toch is hij vandaag minister-president van de Vlaamse regering.boulder schreef:Dat wil toch niet zeggen dat we dat goed moeten vinden?
ons parlement en controleren?Didymus schreef:. Het democratische aspect moet bij de controle door het parlement zitten .
quo vadis vond, hij is hier niet de enige, dat nochtans perfect logisch dat uw bezoek niet mag gaan pissenJack Daniels schreef:De Amerikanen delen mijn mening:
Washington Post spot met absurditeit van Belgische toiletregels
Bron
https://www.hln.be/buitenland/washingto ... ~a295c89e/
Het zou zomaar een sketch kunnen zijn van Monty Python.
Allez nogmaals:1207 schreef:quo vadis vond, hij is hier niet de enige, dat nochtans perfect logisch dat uw bezoek niet mag gaan pissenJack Daniels schreef:De Amerikanen delen mijn mening:
Washington Post spot met absurditeit van Belgische toiletregels
Bron
https://www.hln.be/buitenland/washingto ... ~a295c89e/
Het zou zomaar een sketch kunnen zijn van Monty Python.
petrol242 schreef:De laatste verkiezingsuislag is net een f*** you geweest naar de gevestigde politiek en kijk wat ze er mee gedaan hebben.