Allez ik bedoel , diegenen die niet op de kieslijst stonden,O.K. zo ?
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Men hoort uiteraard wat men wil horen.CCatalyst schreef: 05 maa 2024, 13:04 Ik denk dat het een goede graadmeter is. Ik hoor iig veel meer over Trump vs Biden dan over een of ander verkiezingkje van juni. Logisch ook, het ene is spannend en gaat van het ene hoofdstuk naar het andere, het andere daarvan weten we de uitslag al. Het ene zit volop in de voorkiezingen, terwijl je voor het andere helemaal niets te zeggen hebt over wie er op de lijst mag komen te staan: de partijvoorzitters zullen voor jou wel oordelen wie loyaal genoeg is om de verkiesbare plaatsen te krijgen.
Het is op UB nogal standaard om te negeren wat niet in eigen kraam past.
Dat jij de verkiezingen, of de show die daarvoor moet doorgaan, in de US "spannend" vindt zegt meer over jezelf dan over die verkiezingen zelf.
Dat je denkt dat de modale kiezer in de US ook maar iets te zeggen heeft over wie er al dan niet op de lijsten zal staan is alleen maar weer een staaltje van hoe wereldvreemd je bent en/of in welke bias je verkeert.
Nog meer dan hier bepaalt de hoeveelheid geld die je kan genereren of je daar op een kieslijst mag staan of niet en nog meer of je kan verkozen worden of niet.
En nogmaals, wat jij leest over de verkiezingen in een land waar je niet woont doet niet ter zake. Het zal die verkiezingen op geen enkele manier beïnvloeden.
En wanneer je graag hebt dat jouw stem daar van betekenis is zal je er toch naar toe moeten verhuizen en zien dat je kiesgerechtigd geraakt. Maar zoals je al meermaals hebt aangegeven, al vind je nog zoveel redenen om het hier minder goed te vinden dan elders, moeten ze je blijkbaar elders niet hebben of vind je altijd zelf wel een reden om vooral zelfs niets aan je eigen situatie te moeten veranderen.
Toegevoegd na 5 minuten 51 seconden:
In dat laatste zou je jezelf toch wel eens grondig in kunnen vergissen.on4bam schreef: 05 maa 2024, 13:25 Ministers worden nooit verkozen. Ik dacht dat ondertussen al wel door iedereen gekend was.![]()
Toegevoegd na 3 minuten 44 seconden:
Echt?Petrikske schreef: 05 maa 2024, 12:45 Dat zeker niet, maar het feit dat we er veel over praten is misschien omdat we de ernst van de situatie inzien?
Wie echt de ernst van een situatie inziet zou dan beter daar zelf iets aan proberen te doen dan er wat vrijblijvend over te zitten keuvelen op het www en wat nieuws van elders en YT-filmjes in de herhaling te gooien.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Is niet meer actueel. Texas mag je bv lichtrood zetten gelet op de grote migratie van Californiërs.Dizzy schreef: 05 maa 2024, 13:27 Dit is het kaartje op wikipedia, iedereen maakt zelf uit wat hij veel vindt.
Zoals ik zei: ja. Enkel maar om de federale regering minder overschot te bezorgen en de kans te verhogen dat ze eventueel zou vallen en de tandem van de verkiezingen gebroken wordt en we terug wat meer gespreide inspraak krijgen, daar moet je het voor doen (op korte termijn). Qua uitslag maakt het helemaal niets uit; het slechte bestuur zal beloond worden met nog maar eens een regeringsdeelname.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Jij zit hier toch ook maar je commentaar te spuien?ivob schreef: 05 maa 2024, 13:39Echt?Petrikske schreef: 05 maa 2024, 12:45 Dat zeker niet, maar het feit dat we er veel over praten is misschien omdat we de ernst van de situatie inzien?
Wie echt de ernst van een situatie inziet zou dan beter daar zelf iets aan proberen te doen dan er wat vrijblijvend over te zitten keuvelen op het www en wat nieuws van elders en YT-filmjes in de herhaling te gooien.![]()

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Zelfs een amorfe belg weet dat onze excellenties vooral voor eigen profijt ijveren, en lijdzaam het gezag van de EU moeten ondergaan. Op voorwaarde dat de geldkraan van FED&ECB tijdig opengaat natuurlijk...CCatalyst schreef: 05 maa 2024, 11:26 ...Niemand doet iets van moeite, het maakt ook gewoon allemaal niet uit...

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Hoe gaat VB voor meer gespreide inspraak zorgen? Door hen eerst te laten doen en dan na mislukking ineens te doen wat voorheen niet lukte? En je kiest dan toch ook voor slecht bestuur want je gaat uit van een snelle val/mislukking VB?CCatalyst schreef: 05 maa 2024, 13:50 Zoals ik zei: ja. Enkel maar om de federale regering minder overschot te bezorgen en de kans te verhogen dat ze eventueel zou vallen en de tandem van de verkiezingen gebroken wordt en we terug wat meer gespreide inspraak krijgen, daar moet je het voor doen (op korte termijn). Qua uitslag maakt het helemaal niets uit; het slechte bestuur zal beloond worden met nog maar eens een regeringsdeelname.
Het probleem met verandering is dat het niet noodzakelijk een verbetering is. Met extremisten is de kans op ernstige verslechtering echter reëel. Hun doel is ook niet tonen hoe het moet maar vooral tonen dat het niet werkt, dat doe je niet met succesvol beleid.
Maar we wijken af hier, het gaat om de VS.
Wat ik vreemd vind is dat je bezorgd bent over te gullen partijfinanciering hier maar dat je geen graten ziet in hoe het nog veel erger is in de VS. De verkiezingen gaan meer over wie het meeste geld achter zich kan krijgen dan om de persoon want dat is waar het uiteindelijk om gaat niet of de chef nu het pak van een seniele opa aantrekt of dat van een oranje clown. Ze dansen toch naar de pijpen van wie voor hen betaalde.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Uiteraard.
Maar niet om dat ik in woorden "de ernst van de situatie in de US" inzie noch dat ik in de veronderstelling ben dat ook maar iets van die commentaar enige invloed zal hebben op de uitslag van de verkiezingen in de US.
Dat laat ik over aan de stemgerechtigden binnen de US en wat de uitslag ook is, het is hun keuze en de gevolgen zijn voor hen.
Wanneer de negatieve gevolgen van die keuze een weerslag zullen hebben op het leven in België ben ik daar uiteraard al lang op voorbereid.

Net zoals het niet veel zal uitmaken wie hier de verkiezingen wint en wie daarna een regering vormt. Niet noodzakelijk twee dingen die samengaan want er is hier een ander systeem van kracht, nl. niet de winner takes it all maar wie genoeg anderen vindt die met elkaar willen samenwerken om een meerderheid aan volksvertegenwoordigers bij elkaar te krijgen kan naar het staatshoofd om een regering te vormen.
En dat dit lang duurt maakt in se ook niet zoveel uit. De vorige keren waren ook al record onderhandelingen en het leven ging gewoon verder.
En al zeker voor wie geleerd heeft zelf zijn plan te trekken en flexibel om te gaan met veranderende omstandigheden is dat nauwelijks een probleem.
Vivaldi I zijn we zonder kleerscheuren doorgekomen, Vivaldi II zal dus ook wel geen probleem zijn.
En Vlaams bestuur onder de NVA hebben we tot nu toe ook goed overleefd. "Matheus" is my middle name.

Life goes on.
Wanneer het er echt op aan komt gaat, op de zeldzame uitzonderingen na, ieder menselijk wezen in de eerste plaats voor zichzelf en de zijnen. Wie dat het best onder de knie heeft zal het in uiteenlopende omstandigheden dan ook het langst uitzingen.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Speelt allemaal weinig rol, jong, oud, (gebrek aan)inhoud of oranje, als je maar genoeg geld achter je krijgt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Trump is inderdaad ook oud, men mag dat niet vergeten ik zou zeggen begin even te kijken na een 1.15 Min. en zie wat hij uit zijn botten slaat het lijkt erop dat hij precies plat aan het vallen is.
- Petrikske
- Elite Poster
Het gaat er toch ook niet over dat we met de berichtgeving ook maar pogen om de minste invloed uit te oefenen op wat er ook moge gebeuren eender waar in de wereld dus ook in de US?ivob schreef: 05 maa 2024, 14:34Uiteraard.
Maar niet om dat ik in woorden "de ernst van de situatie in de US" inzie noch dat ik in de veronderstelling ben dat ook maar iets van die commentaar enige invloed zal hebben op de uitslag van de verkiezingen in de US.
Als we enkel maar berichten mogen posten die een verschil kunnen maken in de vele onderwerpen besproken op Userbase dan mogen er mijn inziens veel slotjes geplaatst worden.
Het gaat er voor mij vooral over om zoals CCatalyst zo mooi kon uitdrukken om al die shenanigans te volgen.
De uiteindelijke verkiezingen kunnen best 'saai en boring' aan ons voorbij gaan maar de aanloop ernaartoe en dat met alles wat er in de wereld aan de hand is dat is voor mij zoals een sportwedstrijd op het allerhoogste niveau.
En je gaat zich toch niet voor de TV posteren als bij aanvang van de uitzending de winnaar van de Ronde of Parijs - Roubaix of welke boks of voetbalwedstrijd dan ook reeds gekend is?
Kijk naar ons land, we gaan ons opnieuw nog dieper in de schulden steken omdat de uitslag van november wel eens slecht zou kunnen vallen voor de navo.
Regeringsleiders van de ons omringende landen blijven stoere praat verkopen aan ieder wie het wil horen. "troepen naar Oekraïne"
Zouden ze dit doen moest die 60 miljard van de US voor Oekraïne zijn overgemaakt? Ik geloof er niets van.
En dat is mijn gevoel daarover, en denigrerende opmerkingen, belerende vingertjes of andere onzin van wie dan ook veranderen daar niets aan.
Er bestaan veel filmpjes van de MAGA aanhang die zichzelf steeds maar weer in de vernieling praten. (garbage in, garbage out...)on4bam schreef: 05 maa 2024, 18:06Misschien paste dit beter bij grapje van de dag. In elk geval, mevrouw mag ook gaan stemmen![]()
Je vrouw Mercedes noemen en nadien een spiekbriefje moeten gebruiken omdat je de namen van je kinderen niet meer weet...fluppie schreef: 05 maa 2024, 20:08Trump is inderdaad ook oud, men mag dat niet vergeten ik zou zeggen begin even te kijken na een 1.15 Min. en zie wat hij uit zijn botten slaat het lijkt erop dat hij precies plat aan het vallen is.
Komt goed met die nucleaire codes.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Matt555
- Elite Poster
Je vrouw Mercedes noemen en nadien een spiekbriefje moeten gebruiken omdat je de namen van je kinderen niet meer weet...
Even de balans regelen
" Biden confuses French President Macron with long-dead Mitterrand | AFP
Video vervangen door deze wel werkende youtube versie

Even de balans regelen

" Biden confuses French President Macron with long-dead Mitterrand | AFP

Video vervangen door deze wel werkende youtube versie
Laatst gewijzigd door Matt555 06 maa 2024, 02:00, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Ja inderdaad, je video word geblocked blijkbaar.
Maar het verschil tussen beide dementerenden is wel dat vooral Trump ermee uitpakt terwijl ze zoals we al lang weten beiden niet langer helder genoeg zijn voor de job.
Maar het verschil tussen beide dementerenden is wel dat vooral Trump ermee uitpakt terwijl ze zoals we al lang weten beiden niet langer helder genoeg zijn voor de job.
- Matt555
- Elite Poster
Met dat verschil is dat Biden 4 jaar meer NU al op de teller heeft , bij einde termijn is hij 86 ....Petrikske schreef: 06 maa 2024, 01:42 Ja inderdaad, je video word geblocked blijkbaar.

AL video van andere publiher genomen , AFP blokkeerd , kijk maar eens naar het woorden gestamel
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
- Petrikske
- Elite Poster
Oh maar ik volg het nieuws uit de US dagelijks, ben nu ook de resultaten aan het volgen.
Dus ja de Mitterand video had ik gezien.
(het word tijd voor jonge konijnen, maakt niet uit welke kleur)
Dus ja de Mitterand video had ik gezien.
- Dizzy
- Elite Poster
Het trieste is niet de leeftijd die niet eens zo erg verschilt maar wel het feit dat men moet kiezen uit iemand die zijn verstand verliest en iemand die er nooit gehad heeft. Het maakt niet uit wie de kandidaat is of wat hij kan, wel hoeveel geld hen wil steunen. De volgende president kan ook een aap met een hoedje op zijn. Bubbles maakt dus een grote kans. Arm VS.
-
- Elite Poster
Ander uitganspunt dus.Petrikske schreef: 06 maa 2024, 00:41 En je gaat zich toch niet voor de TV posteren als bij aanvang van de uitzending de winnaar van de Ronde of Parijs - Roubaix of welke boks of voetbalwedstrijd dan ook reeds gekend is?
Ik ga sowieso niet voor de TV zitten om een sportwedstrijd te volgen. En al zeker niet wanneer het om ploegen gaat want ook dat is tegenwoordig een vorm van marketing waar doorgaans het meeste geld zal beslissen wie kans maakt om te winnen.
Wanneer ik interesse heb in een sport zal ik ze zelf wel beoefenen.
Ja en?Kijk naar ons land, we gaan ons opnieuw nog dieper in de schulden steken omdat de uitslag van november wel eens slecht zou kunnen vallen voor de navo.
Niets nieuws onder de zon dus.
Het leven gaat gewoon verder, met of zonder die shows.
Toch voor wie nog een leven heeft buiten YT.

Toegevoegd na 5 minuten 26 seconden:
Het verschil zit er voornamelijk in dat Biden een administratie heeft en daar voorlopig nog naar luistert. Hij is gewoon het openbare gezicht van die (Obama) administratie.Petrikske schreef: 06 maa 2024, 01:42 Ja inderdaad, je video word geblocked blijkbaar.
Trump daarentegen rijdt alleen voor zichzelf en heeft vooral het ongeluk adviezen nogal eens naast zich neer te willen leggen. Zijn geheugen en leeftijd is ook niet zijn grootste nadeel maar het is letterlijk "de joker" die aan de knoppen mag zitten en daar wordt alleen hijzelf en zijn entourage tijdelijk beter van.
Trump zijn probleem in de echte wedstrijd zijn niet zozeer de kiezers die bij de voorverkiezingen voor de democraten stemmen maar de republikeinse keizers met nog een beetje verstand en/of beter geïnformeerd zijn dan het gemiddelde en aldus van hem niet moeten weten en zich bijgevolg tijdens de echte verkiezingen niet achter hem zullen scharen.
Biden zijn probleem is dan weer dat hij de echte verkiezingen niet meer bewust haalt.
Wanneer een deel van de Amerikaanse kiesgerechtigden daar intrapt en het kiessysteem er (ook) zo is ingericht dat iemand met een minderheid van de stemmen tot het hoogste symbolische ambt kan verkozen worden moeten ze als eersten de gevolgen daarvan dragen.
Laatst gewijzigd door ivob 06 maa 2024, 09:44, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Ploegsporten zijn inderdaad meer iets voor mensen die wel samen met anderen kunnen en willen werken (teamplayers) en zich dus in anderen kunnen inleven. In Team Waes was onlangs nog een mooi voorbeeld te zien van iemand die zichzelf tot alles bekwaam zag maar door het team eerder als pedant werd aanzien.
Geld speelt overal een belangrijke rol, ook in sporten zonder ploegen. Tennis werd bvb ook al opgeschrikt door omkoopschandalen en F1 zit ook maar 1 sporter in een wagen maar er gaat enorm veel geld in om. Money makes the world go round en heeft dus overal invloed op behalve op enkelingen die aan elke invloed menen te ontsnappen.
Gelukkig beperkt niet iedereen de sporten tot deze die ze zelf beoefenen al is actief sporten uiteraard positief. Vele sporten zouden waarschijnlijk financiële problemen krijgen mocht iedereen zo handelen. Zo hoop ik dat weldra meer mensen naar de ronde van Vlaanderen kijken dan uitsluitend zij die ook de muur op kunnen fietsen. Ik was bijvoorbeeld ook blij dat ik getuige was van de prestatie van oa Doom ondanks dat ik net iets trager loop
Geld speelt overal een belangrijke rol, ook in sporten zonder ploegen. Tennis werd bvb ook al opgeschrikt door omkoopschandalen en F1 zit ook maar 1 sporter in een wagen maar er gaat enorm veel geld in om. Money makes the world go round en heeft dus overal invloed op behalve op enkelingen die aan elke invloed menen te ontsnappen.
Gelukkig beperkt niet iedereen de sporten tot deze die ze zelf beoefenen al is actief sporten uiteraard positief. Vele sporten zouden waarschijnlijk financiële problemen krijgen mocht iedereen zo handelen. Zo hoop ik dat weldra meer mensen naar de ronde van Vlaanderen kijken dan uitsluitend zij die ook de muur op kunnen fietsen. Ik was bijvoorbeeld ook blij dat ik getuige was van de prestatie van oa Doom ondanks dat ik net iets trager loop

-
- Elite Poster
En ook dat zal geen enkele invloed uitoefenen op de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Bovendien zie ik, als boodschap voor wie het niet kan laten iedere gelegenheid aan te grijpen om full off topic te kunnen gaan, Trump noch Biden actief enige sport beoefenen in competitieverband.
Waarschijnlijk zal Trump wel iets beter kunnen golfen (want dat is een sport met als eerste doel politieke en economische contacten te leggen) dan Biden.
Bovendien zie ik, als boodschap voor wie het niet kan laten iedere gelegenheid aan te grijpen om full off topic te kunnen gaan, Trump noch Biden actief enige sport beoefenen in competitieverband.
Waarschijnlijk zal Trump wel iets beter kunnen golfen (want dat is een sport met als eerste doel politieke en economische contacten te leggen) dan Biden.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
De aard van het beestje is algemeen bekend.
Wie daar dan voor kiest moet daarna niet versteld staan van de eventuele gevolgen.
Wie daar dan voor kiest moet daarna niet versteld staan van de eventuele gevolgen.
Sol Invictus!
- Petrikske
- Elite Poster
Het zal verder afwachten blijven of de gematigde Republikeinen bereid gaan zijn om op Biden te stemmen net zoals de pro Palestine kiezer in november daadwerkelijk wil afrekenen met het het beleid van de Biden administratie door een proteststem uit te brengen op Trump.
Gebeurtenissen tijdens de aanloop naar de verkiezingen zouden beslissend kunnen zijn.
Ik begrijp verder wel niet hoe de Amerikanen zich laten hersenspoelen door Fox, deze nacht heel wat straatinterviews gezien met Trump kiezers en op de vraag waarom ze op Trump stemmen werd telkens weer hetzelfde riedeltje gerateld.
Een riedeltje dat trouwens helemaal niet klopt, maar ja..het was op Fox dus het is de waarheid.
Gebeurtenissen tijdens de aanloop naar de verkiezingen zouden beslissend kunnen zijn.
Ik begrijp verder wel niet hoe de Amerikanen zich laten hersenspoelen door Fox, deze nacht heel wat straatinterviews gezien met Trump kiezers en op de vraag waarom ze op Trump stemmen werd telkens weer hetzelfde riedeltje gerateld.
Een riedeltje dat trouwens helemaal niet klopt, maar ja..het was op Fox dus het is de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
Blijkbaar durven ze ook Nikki Haley stemmers te belagen hoorde ik deze nacht, trailertrash...
Je kan er daarom nu al vergif op innemen dat mocht Biden in november met een kleine marge verkozen worden dat het opnieuw trammelant zal zijn in the land of the free
Je kan er daarom nu al vergif op innemen dat mocht Biden in november met een kleine marge verkozen worden dat het opnieuw trammelant zal zijn in the land of the free
-
- Elite Poster
Het word bij beiden zeer belangrijk te weten wie de Vice President zou worden, bij Biden is het al geweten, bij Trump mag het niemand weten blijkbaar stel dat de president door ziekte niet meer verder kan dan zal de vice president het over nemen dus van zeer groot belang.
- Dizzy
- Elite Poster
Iedereen zal de gevolgen dragen want deze verkiezingen hebben wereldwijde gevolgen. Vandaar waarschijnlijk dat de aandacht hiervoor relatief groot is. Bovendien is een oranje clown gefundenes fressen voor de media.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Met een beetje goeie wil lukt het wel om te begrijpen wat de mevrouw bedoelt, toch? Voor haar is Trump nog steeds haar president, als in "figuurlijk". En volgens haar wordt Biden, de huidige president, aangestuurd door Obama, de vorige democratische president. En bijgevolg is deze termijn van Biden dus eigenlijk de 3e termijn van Obama.
Ok, het staat bol van conspiracy theorieën en de aarde zal wel plat zijn volgens dat mens, maar die journalist kan wel wat proberen begrijpen wat ze bedoelt.
Ivm murmelende presidenten, de autocue zal soms te ver staan zeker...
Hailey stapt uit de race. Het wordt Biden vs Trump. Trump wint dus vingers in de neus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Veel amerikanen begrijpen maar al te best dat Biden hen heeft opgescheept met 2 oorlogen momenteel...

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Dizzy
- Elite Poster
yep, net zoals vorige keerwoutervh schreef: 06 maa 2024, 12:28 Hailey stapt uit de race. Het wordt Biden vs Trump. Trump wint dus vingers in de neus.

-
- Elite Poster
De G7 is een artificieel iets.
Daarbinnen (en daarbuiten) heb je allemaal individuen waarvan de ene er al meer nadeel van heeft, de ander meer voordeel en het grootste deel het niets kan schelen.
Een voordeel van Trump zijn verkiezing zou toch al zijn dat de omzet van de fabrikanten van popcorn en borreltnootjes gevoelig zal stijgen.
Wie van op afstand mee wil profiteren van de greatest show on earth kan beter tijdig aandelen inkopen van die producenten.

Uiteraard zal "iedereen" min of meer de gevolgen dragen maar dat wil nog niet zeggen dat dit voor iedereen nadelige gevolgen zijn. De een zijn nadeel is altijd in het voordeel van een ander.
De US is al sinds zijn ontstaan - overigens ook een bloedige geschiedenis en "hun " bevochten onafhankelijk ging daarna ook gepaard met landjepik - wel in één of meerdere oorlogen verwikkeld. Is het niet rechtstreeks dan wel op afstand. En dat zowel intern als extern.
Ze zijn daar dus niet veel anders gewend dan meningsverschillen gewapenderhand te beslechten.
Sol Invictus!
- Petrikske
- Elite Poster
Trump had tijdens zijn ambtstermijn 1 crisis namelijk de covid pandemie.
Weten jullie nog, chloorinjecties, het paardengeneesmiddel Clenbuterol...
Maar goed, nu Haley is uitgestapt kunnen de feitelijke verkiezingen beginnen.
Chips, borrelnootjes, popcorn ...play ball.
Weten jullie nog, chloorinjecties, het paardengeneesmiddel Clenbuterol...
Maar goed, nu Haley is uitgestapt kunnen de feitelijke verkiezingen beginnen.
Chips, borrelnootjes, popcorn ...play ball.
- Petrikske
- Elite Poster
Ze gaan hem moeten opzetten denk ik tegen november, al begint Trump toch ook meer en meer de bal mis te slaan, zeker wanneer de wind de teleprompter parten gaat spelen. 
Dacht net nog gelezen te hebben dat Michelle Obama het toch niet zou worden dus dan lijkt elke wissel een groot risico.
Dacht net nog gelezen te hebben dat Michelle Obama het toch niet zou worden dus dan lijkt elke wissel een groot risico.
- Petrikske
- Elite Poster
Het is maar hoe je het bekijkt hé Wouter, onbekend is immers onbemind...
En aangezien Trump alom bekend (berucht) is zou het best kunnen dat mensen dan op hem gaan stemmen.
Daarom zou het best kunnen dat ze het dode paard (Biden) tot aan de finish zullen slepen en na de verkiezingen krijgt de vice president (Kamela Harris?) de hoofdsjerp.
En aangezien Trump alom bekend (berucht) is zou het best kunnen dat mensen dan op hem gaan stemmen.
Daarom zou het best kunnen dat ze het dode paard (Biden) tot aan de finish zullen slepen en na de verkiezingen krijgt de vice president (Kamela Harris?) de hoofdsjerp.
- Dizzy
- Elite Poster
Maar waarom, gewoon omdat hij een paar jaar ouder is dan Trump? Omdat hij Trump al verslagen heeft? Omdat het economisch niet zo slecht gaat?
Biden zal zelf beslissen als hij het niet meer ziet zitten want ik zie niet direct wie hem zou kunnen vervangen als M. Obama het niet is. En trouwens, Amerika verdient Trump ook echt, als één couppoging niet genoeg is dan moet je hen een tweede gunnen. Het enige probleem is, is dat anderen die niet voor hem stemden of konden stemmen ook de nadelen van Trump zullen voelen. Als Amerikanen voor Russische belangen willen stemmen dan kunnen wij daar weinig tegen doen, we hebben de Britten ook niet kunnen behoeden om hun eigen voeten weg te knallen en voor Russische belangen te stemmen.
Biden zal zelf beslissen als hij het niet meer ziet zitten want ik zie niet direct wie hem zou kunnen vervangen als M. Obama het niet is. En trouwens, Amerika verdient Trump ook echt, als één couppoging niet genoeg is dan moet je hen een tweede gunnen. Het enige probleem is, is dat anderen die niet voor hem stemden of konden stemmen ook de nadelen van Trump zullen voelen. Als Amerikanen voor Russische belangen willen stemmen dan kunnen wij daar weinig tegen doen, we hebben de Britten ook niet kunnen behoeden om hun eigen voeten weg te knallen en voor Russische belangen te stemmen.
-
- Elite Poster
Vooreerst, geen idee of het waar is, maar:
Trump zou bij Elion Musk langs gaan, om het geld voor zijn boetes die hij heeft opgelopen door de rechtszaken te betalen of voor te schieten pas op het zou kunnen dat daar niets van waar is, maar ik wou het toch maar posten.
Denk eraan hij moet ook die 85 miljoen $ betalen aan die vrouw.
Trump zou bij Elion Musk langs gaan, om het geld voor zijn boetes die hij heeft opgelopen door de rechtszaken te betalen of voor te schieten pas op het zou kunnen dat daar niets van waar is, maar ik wou het toch maar posten.
- Matt555
- Elite Poster
Schijnt eerder Elon musk die bij Trump langs gaatfluppie schreef: 06 maa 2024, 18:57 Vooreerst, geen idee of het waar is, maar:

https://www.dailykos.com/stories/2024/3 ... court-fees
Elon Musk flies to Mar-a-Lago as Trump seeks cash for those pesky court fees
Wednesday, March 06, 2024 at 7:00:04p CEST
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard