Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het mag duidelijk zijn dat men bij Telenet ervan uitgaat dat snelheid gelijk is aan kwaliteit.
Ik vraag mij af hoe men een aanbod(onbeperkt) met een snelheid v/e 30 mbps vgl met een aanbod (beperkt,150gb)met een snelheid van 60mbps.Wat zijn daar de regels voor een vgl te maken?
Ook het Netflix(8€) probleem van Telenet word opgelost met het promoten van Play,(10€) .
Van de prijs (Whop al 65,49€,plus event. Play 10€) 75,49€ . word met geen woord gerept.
Toch doet Telenet iets wat ik niet verwacht had,het gaat blijkbaar een goedkoper voetbalaanbod naar buiten brengen.
Er zijn dan toch nog andere klanten blijkbaar,die ook klagen over de prijs,en die mss het voetbal abo willen opzeggen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

fluppie schreef:Toch doet Telenet iets wat ik niet verwacht had,het gaat blijkbaar een goedkoper voetbalaanbod naar buiten brengen.
Heb dit nog nergens gezien, heb je daar een bron van?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

De link van Kaarsenbril even lezen.Ik geloof dat dit ter sprake komt in het art. met Porter.Op de laatste blz.Rechts onderaan.
Laatst gewijzigd door fluppie op 01 feb 2015, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Scheelt hem iets van een +-6€/maand ook dat voetbal.
Bijna de helft duurder. Er zit meer in dat wel maar dat is het hele verhaal van telenet sinds hun beslissing om alles voor de klant doe volgens hun niet meer uit kon aan al die formules en opties (Zegt genoeg hoe ze over hun klanten denken.) Alles op hoopjes gooien en daar dik op doorrekenen.
Voor wie enkel de belgische competitie kijkt is de besparing bij overschakeling nog groter natuurlijk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is in het art. met Jhonn Porter,ik heb het even hieronder gezet.

Bent u gelukkig met het niet-exclusieve
voetbalcontract voor de Jupiler
Pro League?
PORTER.“Het was een goede manier om
de groothandelsprijs te verlagen en tegelijk
de League ordentelijk te vergoeden.
We hebben ambitie het sportaanbod te
verbeteren. We bedienen de hardcore
voetbalfan vrij goed. We zouden beter
kunnen doen voor de marginale sportfan.”
Hoor ik daar een aanbod voor 10 euro?
PORTER. “Sport is zeer duur, maar we
zullen de prijs-waardeverhouding van
sport opnieuw evalueren. We zouden een
product willen met meer penetratie, dat
meer mensen aanspreekt. Hoe meer de
mensen van ons afnemen, hoe gelukkiger
ze zijn.”

Ik denk toch wel dat hij het heeft over een nieuw voetbal abo hoor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:"Hoe meer de mensen van ons afnemen, hoe gelukkiger ze zijn.”
Volgens mij bedoelde hij hoe gelukkiger WIJ zijn :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zijn er al mensen die info hebben m.b.t. de groepsofferte's Telecom?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... als je inlogt op de site staat er "concrete info wordt verwacht vanaf 13:00". Dus nog even geduld. :-)
matenet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 aug 2010, 15:21
Bedankt: 26 keer

Resultaten staan erop nu.

- je kan Scarlet Trio kiezen voor... 39 euro (met gratis activering).

- Proximus gaat helemaal voor de toegevoegde stukjes en niet voor de prijs: 64,95 € voor Pack Internet Comfort + TV + Tel.
(Normaal een paar euro goedkoper).
Wel 6 maanden Netflix + movies en Series pass + TV Replay, dus als je die extra's wil is het een aanrader, heb je daar geen interesse in, en speelt de prijs de grootste rol (voor mij persoonlijk) is het een tegenvaller (heb nu pack Internet Start + TV, Tel via weepee / FreeVoipDeal + 7 euro korting dankzij de link hier -> dus voor 38.95 zijn mijn noden vervuld, dat is nog steeds het duurste van alle 'nutsvoorzieningen' trouwens :-) )
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Ligt het aan mij of zijn de bedongen prijzen en voorwaarden een grote teleurstelling ?!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

didi79 schreef:Ligt het aan mij of zijn de bedongen prijzen en voorwaarden een grote teleurstelling ?!
Had je nu echt iets anders verwacht... in een duopolie zou je gek moeten zijn te starten met concurrentie op basis van prijs.

Trouwens "de rest" buiten Proximus en Telenet zijn al lang niet meer in staat ernstig mee te spelen.

Pas wanneer er morgen in Vlaanden een totaal nieuwe speler komt die bijvoorbeeld de FTTH toer opgaat zal er hier zo goed als niets gebeuren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De Tevreden of geld terug!-garantie van Scarlet Trio is wel superinteressant voor iedereen die volledig gratis één maand wil testen of VDSL2 op z'n adres de moeite waard is. http://www.scarlet.be/nl/trio-internet- ... onie/#tab0
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Was inderdaad wel te verwachten dat die groepsoffertes niet echt spectaculair zouden zijn.

Maar hoe kan je nu gebruikmaken van die groepsaankoop? Ik heb toch nooit een login of iets dergelijks aangemaakt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je kan gewoon bestellen via de website van de operator, het is niet nodig om je persoonlijke gegevens aan Kurt Buysse te geven.
http://proximus.be/groepsofferte
http://tv-vlaanderen.be/groepsofferte
http://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

raf1 schreef:Je kan gewoon bestellen via de website van de operator, het is niet nodig om je persoonlijke gegevens aan Kurt Buysse te geven.
http://proximus.be/groepsofferte
http://tv-vlaanderen.be/groepsofferte
http://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
Thanks, maar welke is deze voor scarlet? Of is dit dezelfde promo als voor iedereen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Elk Scarlet Trio-pakket dat in februari via de bestelknop op http://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/ wordt verkocht zal de Groepsofferte-promotie krijgen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

raf1 schreef:Elk Scarlet Trio-pakket dat in februari via de bestelknop op http://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/ wordt verkocht zal de Groepsofferte-promotie krijgen.
Ik zie persoonlijk geen verschil met de promo die ze vorige maand bij scarlet hadden. Nu betaalt men toch ook nog 99 euro installatiekosten. Volgens mij was er vorige maand ook gratis activering.
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Proximus geeft blijkbaar maar 6 maanden netflix?
hoe kan dan de prijs 1 jaar gegarandeerd blijven?
Als er na x aantal tijd producten tussenuit vallen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Proximus geeft nu blijkbaar sowieso 6 maanden gratis Netflix icm Maxi...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

TvVlaanderen vergeet wel een installatiekost van 120 euro te vermelden. Ja je kan het zelf doen maar dat is niet voor iedereen even makkelijk.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

matenet schreef: (heb nu pack Internet Start + TV, Tel via weepee / FreeVoipDeal + 7 euro korting dankzij de link hier -> dus voor 38.95 zijn mijn noden vervuld, dat is nog steeds het duurste van alle 'nutsvoorzieningen' trouwens :-) )
Ik heb vast iets gemist maar voor 39€ (5cent meer) heb je geen limieten ipv 100Gb niet?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik krijg de indruk dat de meesten zullen gaan voor Scarlet.Mensen moeten nog heel wat meer betalen dan hun Telecom kosten alleen.Bovendien,als men Trio neemt en Netflix plus het voetbal 11 (Jupiler L) dan komt men nog altijd goedkoper uit dan een Whop van Telenet.
Ik kan dat aanbod van Scarlet,m.b.t. die VDSL proefperiode echt niet vinden,maar ik denk dat dit een enorm goed idee is,want als men zo eens kijkt op de 'ik laat mij niet pluimen' dan kan men zien dat er heel wat mensen zijn,die er niet veel van weten.Eerlijk gezegd,je zal maar met een 8 mbps zitten,dan heeft u zeker een ontevreden klant,goed idee om een proefperiode in te schakelen,want er gaan er ook zijn waar alles reuze meevalt.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Lijkt me ook, of was in ieder geval ook mijn beslissing.
Kijk, in mijn geval was het ofwel BGC ofwel Scarlet. Als ik dan keek naar wat ik "meer" kreeg bij BGC tov Scarlet was het BGC aanbod gewoon te duur.
Wat had BGC meer dat ik wel interssant vond en niet mogelijk was bij Scarlet ? NGC. Cloudrecording. That's it. Bovendien had ik zoiets van "ten opzichte van Telenet betaal ik dan niet _zoveel_ minder (ruwweg 10€) en heb ik een snelheid die een stuk lager ligt".

Scarlet is voor ons echt een pak goedkoper, trager als Telenet, maar niemand klaagt. En de 2 items die ik persoonlijk wat mis tov van BGC zijn de meerprijs voor mij niet waard.
Qua snelheid is er voor mij geen verschil tussen Scarlet en BGC : de rop waar ik aan hang heeft nog geen vectoringhardware, mijn afstand tov de rop is hoe dan ook een "phase 2 rollout", dus ik moet niet verwachten dat BGC's duurdere abo me ook maar enig voordeel zou geven.

Die "proefperiode" waarover je het hebt zit wss in het "niet goed, geld terug"-item dat op de groepsaankoop info wordt aangegeven. Ik ben het trouwens eens met de waarde van die proefperiode : ik geef toe dat ik er zelf ook niet helemaal gerust in was, nogthans WIST ik wat voor een VDSL2 profiel ik minimum zou hebben en hoe dat uitdraait omdat ik een tijdje lang VDSL2 klant ben geweest bij ... Scarlet.

En wat dat voetbal betreft ... mjah. Ik trap wss toch wel open deuren in als ik schrijf dat er best wel kwalitatief (voor mij, voor mijn vader ook) heel aanvaardbare streams ter beschikking staan van alle Belgische (en de meeste buitenlandse) wedstrijden. :angel:
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Grote nadeel is toch dat Scarlet oude hardware geeft. Of krijg je daar al v5 decoder en BBOX3 tegenwoordig?

Ik had Scarlet maar zit nu ook weer bij Proximus, en TV Overal, FON, zijn toch dingen die voor mij een meerwaarde bieden en dus de meerkost waard zijn.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nope. Bbox 2 en V4 decoder. Wat een probleem/argument KAN zijn.

Of Fon, TV Overal ... voor iemand een meerwaarde zijn is idd een punt. Voor mij persoonlijk niet. Voor iemand anders wel.
Fon intersseert me niks. TV Overal : MV hier, dus daar heb ik ook niet zoveel aan. Bovendien doet mijn Slingbox nog goed zijn werk. :)

Ikanos kaart in de Rop hier dus nog niks Vectoring. Afstand > 400m, dus ook daar geen hoop op hogere snelheden als 30mbps, ook niet bij BGC.
Dus aan die BBox3 heb ik voorlopig helemaal niks en Vectoring is voor mij nog een "ver van mijn bed show".

De V4 decoder werkt foutloos en snel. Ook geen klachten over. De kleinere HDD (320gig) ten opzichte van mijn Telenet HD boxen is trouwens minder dramatisch als ik dacht. Anders als de Telenetbox die bij "neem serie op" gewoon ALLES opnam, ook de 4x herhaling van serie X die er die week werden uitgezonden, neemt de BGC box heel braaf *1* maal iedere nieuwe aflevering op. Nooit begrepen dat dit bij Telenet zo'n probleem was.
BGC kon me wel 3 TV' laten aansluiten tov van 2 bij Scarlet. Maar beiden konden in HD maar 2 TV's mogelijk maken. Ook daar : geen voordeel voor BGC.

Ook dit is persoonlijk : zit je aan een rop met vectoring en/of binnen de 400 meter ziet dat verhaal weer heel anders uit.

Maar toen ik in december Scarlet met BGC vergeleek, kostte BGC ruwweg 65€. Scarlet kostte 39€. Telenet kostte mij rond de 110€ (Whoppa + Extra HD box + extra zenders) op dat moment.
Vrouwtje was totaal niet geinteresseerd in 80 zenders, maar wou WEL 13th Street en SciFi : dat was haar eis. Dus die extra kost kwam er altijd bij.
De kinderen kijken nauwelijks TV. Ze pikken de weekend-films mee op vrijdag en zaterdag, en daar stopt het ook.

Dus kostte BGC me per jaar 300€ meer als Scarlet, zonder daar iets tegenover te zetten dat *ik* als meerwaarde ervaar of waar ik iets aan had.

Niet verkeerd begrijpen : Ik ben niet getrouwd met Scarlet hé.
Op DIT moment, in de HUIDIGE omstandigheden was voor mij persoonlijk Scarlet de meest logische keuze.
Afhankelijk van je situatie, locatie, wensen ... kan dat voor iemand ander BGC zijn. Of Telenet. Of nog iets anders.
Ik vind het TOF dat er zoveel verschillende meningen zijn over wat "het beste abo/provider" is. Dat betekent dat er genoeg mensen zijn die daar ook over kunnen nadenken ipv domweg blijven zitten waar ze al jaren zitten "omdat ze er toch niks aan kunnen doen", "ze eigenlijk toch wel redelijk tevreden zijn", of god-beter-het "niet willen weggaan omdat hun mailadres dan verandert". :roll:

Wie weet wat de toekomst brengt ? Het zit er dik in dat ik over een jaar of misschien 2 andere eisen heb, of er een provider is die op dat moment beter aansluit aan mijn wensen en de prijs die ik daarvoor wil betalen.
So what, dan migreer ik gewoon opnieuw. Big deal.
Aangezien geen enkele provider waar ik ooit bij zat mij een ECHTE korting/deal of wat dan ook gegund heeft omdat ik "al jarenlang trouwe klant was" (ook BGC niet !) en de kortingen vooral/uitsluitend gaan naar de nieuwe klanten ben ik ervan overtuigd dat de financieel beste keuze altijd de keuze is die enkel rekening houdt met je eisen en wensen van vandaag, niet die van morgen of volgend jaar.
Providers zijn ertoe veroordeeld om toch bijna continu één of andere promotie te draaien voor nieuwe klanten, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Tot die tijd ben ik ruim tevreden met wat ik voor 45€ krijg (39€ abo + extra zenderpakket voor 5.9€ + een (gratis) extra V4 decoder). En ik ben er zeker van dat jij heel tevreden zal zijn van je BGC, en iemand anders van zijn Telenet.

Perfect zo. :beerchug:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Die "Groepsofferte" lijkt mij een regelrechte flop. Het is dus duidelijk dat de twee die het duopolie in handen hebben, elkaar sparen ten koste van de consument. Betekent dat we de komende jaren nog meer serieuze prijsverhogingen zullen mogen slikken (zowel bij Belgacom/Proximus en Telenet).
Uit deze test is gebleken dat de consument mort, maar alles kan gewoon genegeerd worden. Het zal dus nog tien jaren duren voordat we "misschien", heel "misschien" betaalbare producten zullen krijgen.

"Een Elektrabelleke doen"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaween schreef:De kleinere HDD (320gig) ten opzichte van mijn Telenet HD boxen is trouwens minder dramatisch als ik dacht. Anders als de Telenetbox die bij "neem serie op" gewoon ALLES opnam, ook de 4x herhaling van serie X die er die week werden uitgezonden, neemt de BGC box heel braaf *1* maal iedere nieuwe aflevering op. Nooit begrepen dat dit bij Telenet zo'n probleem was.
Dit is ook geen probleem bij TN maar bij de leverancier van de EPG data. Er zijn dus series waarvoor dit prima gaat... andere dan weer niet (maar het zou me verwonderen dat op hetzelfde moment deze wel goed gaan bij Proximus).
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik ben ook teleurgesteld in het Groepsofferte gebeuren.

Ik heb zelf op dit moment enkel Internet: Telenet Basic waarbij ik van de 30mbps er effectief 26 tot 28 haal.
(TV heb ik via satelliet & DVB-T, Telefoon enkel GSM)

Alle voorgestelde offertes zijn packs (niet dat ik anders had verwacht), en daarmee ben ik dus duurder af.
In alle extra's ben ik niet geïnteresseerd.

Bovendien blijkt uit een antwoord van Proximus dat ik een maximaal theoretische snelheid van 12mbps kan halen op VDSL.
12mbps in 2015, en dan nog theoretisch. Benieuwd wat daar in de praktijk nog efectief van overschiet.

Ik zou dus veel meer moeten gaan betalen voor veel minder.
Geen succes...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is in elk geval duidelijk dat Proximus (Scarlet) geen prijzenoorlog wil ontketenen tegen Telenet.Het duopolie zoals nu,daar voelen ze zich beiden blijkbaar heel goed in.
Toch vind ik die Scarlet-proefperiode een heel mooi alternatief.Ben wel benieuwd hoeveel mensen daarop gaan intekenen.

@ Kaween,ik heb onlangs nog een PB bericht gestuurd naar Cindy V(Nog geen antwoord gehad),over NGC en Animal Pl. en Scarlet Trio.De mensen(klanten) verliezen deze twee zenders,en slikken dit.Maar mocht Scarlet,met een betalende optie deze twee aanbieden,velen zouden deze nemen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je kan bij scarlet dezelfde opties en dus ook het discovery pack nemen als bij px.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Offtopic, mijn excuses.

@r2504 : ben ik me wel bewust van dat er "ergens" een beslissing moet gebeuren in de box hierover (wss op basis van EPG data, zoals je idd zegt) maar in alle eerlijkheid heb ik bij Telenet in al die jaren *nooit* het idee gehad dat dit correct werkte. Series die mijn vrouwtje op Acht opnam (Pakweg True Blood/Dexter of zo) : de beide Digiboxen stonden binnen de kortste keren vol met 5-dubbele afleveringen. Dochterlief keek/kijkt graag naar Avatar op Nick : 10x dezelfde aflevering in 1 maand tijd. En nog leuker wordt het als je simpel _vergeet_ dat je een oude serie nog op opname had staan : 5 maanden na de originele uitzendingen begint die Telenet box doodleuk Sherlock WEER op te nemen of heb je weeral 6 copietjes van iedere Cosmos aflevering op je hdd staan. Echt problematisch ? Nee. Slordig ? Yep.

Ik heb even de mogelijkheid gehad om zowel de Telenetbox als de BGC box naast elkaar te beoordelen : "Fringe" bijvoorbeeld werd door de Telenet box 2x per week opgenomen -dezelfde aflevering natuurlijk-, de V4 box hield het braaf bij *1* keer.

Come to think of it : Tot nu toe heb ik de BGC box nog geen enkele dubbele opname zien maken. Het maakt me als klant weinig uit "wie" hiervoor verantwoordelijk is (de EPG provider of niet), maar als klant kan ik enkel oordelen op het eindresultaat en lijkt BGC op dit specifieke item zijn huiswerk beter te hebben gedaan.

@Fluppie : tof van jouw : niet geschoten is altijd mis. Laat wat horen.
Het is echter wat vreemd dat de NGC FR wel degelijk beschikbaar is voor de Franstalige kijker op Scarlet, maar dat dit voor de Nederlandstalige kijker er niet inzit.
Wat NGC zelf betreft : de analoge kabel is nog niet losgehaald door Telenet, dus beschik ik (voorlopig) nog steeds of NGC, maar buiten pakweg "Cosmos" van het afgelopen jaar moet ik zeggen dat ik eigenlijk meer naar Discovery Science kijk als naar de "elfendertigste" vliegtuigcrash op NGC (of daar leek het bij NGC de laatste tijd toch wel op). :(
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaween schreef:En nog leuker wordt het als je simpel _vergeet_ dat je een oude serie nog op opname had staan : 5 maanden na de originele uitzendingen begint die Telenet box doodleuk Sherlock WEER op te nemen
Persoonlijk vind ik dit eerder handig (al kan je die "slapende" geplande opnames nergens vinden) omdat je zo zelf niet moet controleren wanneer een nieuw seizoen start.
kaween schreef:Ik heb even de mogelijkheid gehad om zowel de Telenetbox als de BGC box naast elkaar te beoordelen : "Fringe" bijvoorbeeld werd door de Telenet box 2x per week opgenomen -dezelfde aflevering natuurlijk-, de V4 box hield het braaf bij *1* keer.
Dat is een correcte test en de uitslag verbaast me enigsinds... maar ik geloof je. Geen idee of de recente aanpassingen bij TN waarbij men een "JG - jaargang" aangeeft bij de programma's hier iets opgelost heeft (tijdens de overgang was het wel een rommeltje moet ik zeggen).
kaween schreef:Het maakt me als klant weinig uit "wie" hiervoor verantwoordelijk is (de EPG provider of niet), maar als klant kan ik enkel oordelen op het eindresultaat en lijkt BGC op dit specifieke item zijn huiswerk beter te hebben gedaan.
Inderdaad... het is aan jou leverancier (PX of TN) om het op te lossen... wie erachter zit laat me ook koud.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Heronic schreef:Je kan bij scarlet dezelfde opties en dus ook het discovery pack nemen als bij px.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Neen,dat klopt niet NGC en Animal planet ben je voor altijd kwijt nu,en daar zit het juist.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Oh zitten die dan in het discovery pack bij px?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit is een Telenet topic
Ik stel voor dat we de discussie over de Groepsaankoop (waar Telenet niet heeft aan deelgenomen) verder voeren in de bestaande topic?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 19#p592116
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
kaween schreef:En nog leuker wordt het als je simpel _vergeet_ dat je een oude serie nog op opname had staan : 5 maanden na de originele uitzendingen begint die Telenet box doodleuk Sherlock WEER op te nemen
Persoonlijk vind ik dit eerder handig (al kan je die "slapende" geplande opnames nergens vinden) omdat je zo zelf niet moet controleren wanneer een nieuw seizoen start.
Het kan handig zijn, maar iirc kan je geen serie opname settings editen wanneer er geen aflevering van die serie in het vooruitzicht is. Zo begon bij mij de digicorder na een jaar ineens een opname te maken van een serie die ik het jaar ervoor had geprogrammeerd. Maar eenmaal de serie voorbij is, kan je dus nergens die opname settings controleren, editen, of wissen. En *dat* is een gigantische slordigheid.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Komen eten... vanmiddag heeft hij inderdaad de herhaling opgenomen :-(
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

deze mail kreeg ik net van Telenet in mijn mailbox....


We gaan voor de beste prijs/kwaliteit. Elke dag opnieuw.

Beste Mijnheer....,

De laatste tijd was er heel wat te doen over de telecomprijzen. We hebben naar jullie geluisterd en begrijpen dat we onvoldoende hebben toegelicht waarom we bepaalde keuzes maken.

Telenet staat voor vooruitgang en technologische mogelijkheden. Niet voor beperkingen. En dit voor iedereen. We willen instaan voor het beste internet en de beste tv-beleving. En dat met een prijs/kwaliteitsverhouding waar iedereen zich goed bij voelt. Elke dag doen we inspanningen om deze voor iedereen te optimaliseren.
We zetten onze initiatieven even op een rijtje:

1.We helpen onze klanten in een persoonlijk gesprek het beste abonnement te kiezen binnen ons bestaande aanbod, waarbij in sommige gevallen een besparing mogelijk is.
2.We doen er alles aan om al onze klanten optimaal gebruik te laten maken van hun producten en diensten. Sinds september 2014 doen we gratis check-ups van Telenet-installaties bij klanten thuis. We checken het Wifi-bereik, de modem, de decoder voor digitale tv,... Om zoveel mogelijk klanten te kunnen bezoeken zijn we nu volop mensen aan het aanwerven.
3.We bieden je gratis Telenet‑apps aan waarmee je elke dag opnieuw kan besparen:
Wi-Free: surf buitenshuis gratis op internet en bespaar op je aanrekening voor mobiel.
Triiing: bel met je gsm over internet zodat je ook op mobiel bellen bespaart.
Yelo Play: kijk gratis tv op je smartphone, tablet of computer.
Wil je graag meer weten over onze initiatieven of je diensten? Aarzel niet ons te contacteren. We bespreken graag met jou hoe we ons aanbod beter op jouw specifieke noden kunnen afstemmen.

Inge Smidts
Marketingdirecteur
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Willen ze met deze brief de ontevreden klanten van gedachten doen veranderen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

2.We doen er alles aan om al onze klanten optimaal gebruik te laten maken van hun producten en diensten. Sinds september 2014 doen we gratis check-ups van Telenet-installaties bij klanten thuis. We checken het Wifi-bereik, de modem, de decoder voor digitale tv,... Om zoveel mogelijk klanten te kunnen bezoeken zijn we nu volop mensen aan het aanwerven.
Mensen aanwerven om hunnen brol te komen nakijken? De marge op hun produkten is nu toch wel heel groot geworden blijkbaar ;)
En gaan ze dan gratis kabels trekken en AP plaatsen ? En nieuwe decoders uitdelen? Of gaan ze die u laten aansmeren door die mensen die dienen brol moeten komen nakijken... ?
Kunnen die dan samen opleiding met hun gewiekste verkopers die in de shopkes moeten staan elke dag.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”