Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

zoals hier al eerder aangegeven geen analoge kanalen inscannen, enkel de digitale, dat is toch de logica zelve....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

En als dat niet kan (moest je die optie niet kunnen uitzetten), dan trekt je gewoon de coax kabel uit bij het inscannen op analoog, en steek je hem terug in als de tv aan het digitale gedeelte begint.
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Even een update van de Samsung UE32H4000AWXXN die de CI+ module
niet meer wou herkennen (zie vorige pagina):

Op de /NL site hadden ze een recentere firmware dan op de /BE site
van Samsung maar die bracht ook geen soelaas.
Volgens de helpdesk kan de je CI testen middels [mute 247 exit]
op de afstandsbediniening te drukken.
Hij gaf helaas een rood scherm met de tekst: 'CIPLUS Storage Test: Fail'

Het ligt dus aan de TV :-(
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

svenska schreef:En als dat niet kan (moest je die optie niet kunnen uitzetten), dan trekt je gewoon de coax kabel uit bij het inscannen op analoog, en steek je hem terug in als de tv aan het digitale gedeelte begint.

Enkel digitaal scannen lukt hier precies niet en als ik de coax kabel uittrek wordt er geen enkel kanaal gevonden.
Gisteren was het terug prijs, enkel analoge kanalen beschikbaar ...

Iemand nog een eventuele oplossing hiervoor ?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

volgens de handleiding http://www.samsung.com/nl/support/model/UE46D5000PWXXN op pagina 22 zou je toch manueel enkel de digitale kanalen moeten kunnen scannen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jollito schreef:Ik heb sinds een paar weken ook een CI+ kaartje in mijn Samsung TV.
Soms gebeurt het dat, tijdens het zappen, ik automatisch "terugval" op de gewoon analoog beeld.
Dan is er geen mogelijkheid meer om terug HD te kijken, tenzij een volledige rescan.
Het probleem met de Samsung is dat de kanaalnummers overlappen, als je zowel digitale als analoge zenders hebt gescand (tenzij de kanaalnummers manueel wijzigt). Je krijgt dus:
  • - kanaal 1 - 22 = analoge zenders
    - kanaal 1 - xxx = digitale zenders (inclusief radio/muziek kanalen)
Als je tijdens het zappen (P+, P-) in het analoge bereik bent terecht gekomen, dan blijf je in het analoge bereik als je kanaalnummers kiest. Je kan dus alleen 1 tot en met 22 kiezen, een ander nummer geeft "zender niet geinstalleerd"

Om er uit te geraken is het heel eenvoudig:
  • - je gaat naar kanaal 1 (analoog)
    - met de P- zap je één kanaal lager, en je komt in het digitale bereik ...
    - als je nu op "1" drukt, kom je op digitale zender 1, enz
Of je gaat naar kanaal 22 (analoog), en met de P+ knop zap je één kanaal hoger > dan kom je ook in het digitale bereik
Je hebt dus geen volledige rescan nodig om terug naar digitaal te gaan.

Bij mijn Philips heb ik dat probleem niet: analoge en digitale zenders krijgen een ander kanaalnummer, vb:
  • 1-899 = digitale zenders
    950-xxx = analoge zenders
    1900-1999 = radiozenders
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

nieuwe firmware van de samsung geïnstalleerd, wat een achteruitgang bleek. Nu moet je zenders als 'favoriet' markeren, en kan je niet gewoon eenhd op nr. 1 zetten, canvas op 2, VTM op 3,.... :cry:

Bleek bij mijn samsung monitor (met CI+) en gewone tv met (CI+)
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt allemaal voor de reacties, ik probeer het vanavond nog uit !
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Lichtjes off topic, maar wil er geen nieuw topic over beginnen.
Mijn kaartje is gevallen en de hond Had hem direct vast, resultaat, hij werkt niet meer en ik gebruik hem dus ook niet meer, geen erg, Netflix is het enige dat ik kijk.
Dus ik heb de telenet facturen ook niet meer betaald, heb internet van scarlet dus telenet kan me weinig schelen en mag me afsluiten.
Maar nu dreigen ze met me te vervolgen als ik niet betaal, kunnen ze me iets doen, of kan ik het gewoon blijven negeren en zullen ze me afsluiten en dan stoppen ze met brieven sturen?

Verstuurd vanaf mijn LG-D955 met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Zeer off topic eigenlijk, dit mag zeker wel in een nieuw topic. Behalve dat je hond je CI+ kaart heeft opgegeten is het een vraag die niets met CI+ te maken heeft maar met facturatie/administratie.

Heb je je abonnement opgezegd bij telenet?
Zo neen dan moet je gewoon betalen en hebben ze alle recht om verdere stappen te nemen als je dit nalaat.
Zo ja dan is er mogelijks iets administratief misgelopen en moet je wat meer details geven.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je zal 5 jaar aan een stuk alle brieven van Telenet en bevriende incasso-bureau's moeten negeren.
Daarna stopt het wel. Maar of je daarna ooit nog klant kan worden bij Telenet, betwijfel ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Of het zomaar stopt en je geen deurwaarder over de vloer krijgt weet ik niet.

Trouwens je zou wel eens heel wat meer problemen kunnen krijgen dan louter bij Telenet eens je op een zwarte lijst staat !

Als je ooit een lening nodig hebt zou je wel eens een NEE te horen kunnen krijgen !
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als je een lening nodig hebt zal je dan een brief krijgen met de vermelding "Uw lening werd geweigerd en dus kunnen we bijgevolg verder geen gunstig gevolg aan geven". :angel:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Ok, straks maar dokken dan, en direct ook opzeggen. Hopelijk kan het telefonisch en moeten ze geen aangetekende brief en zo hebben.

Verstuurd vanaf mijn LG-D955 met Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet opzeggen via een aangetekend schrijven is nog altijd het meest zekere(alhoewel dit nu ook on line gaat)maar in Uw geval,in Uw plaats zou ik geen enkel risico nemen,een type brief (opzeg Telenet)kan men gemakkelijk op het internet vinden,zo vlug mogelijk doen,want zo lang er geen opzeg is,moet U de facturen blijven betalen!!
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Lap, hier ook prijs op een UE32EH5000.
"mute 247 exit " geeft ook het rode scherm met CIPLUS Storage Test :Fail.

Jammer genoeg is dit wel op de TV van onze grootmoeder, die nu zo enkele van haar favoriete zenders niet met kan zien.

En als ik het zo enkele posten hierboven lees, dan heeft een firmware update van de tv geen zin? Staat nu op versie 001025.

Wat nu? De CI+ module draait nu de meest recente firmware.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Er is blijkbaar een versie 1028 beschikbaar, maar die dateert van 2014.
Je kan het altijd proberen, meer kapot ga je er niets mee doen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Als ik die foutcode van u (CIPLUS Storage Test :Fail) eens door google jaag vind ik meerdere berichten van mensen die melden dat dit het falen van het moederbord betekent.

Deze post raad zelf het installeren van nieuwere firmwares af: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=5879

Ik vrees dat je slechts 3 opties hebt nu:
-Contact opnemen met de leverancier voor herstelling (hopelijk nog in garantie).
-Nieuwe TV.
-Digibox/corder gebruiken.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Ik moet dan veronderstellen dat een update van de CI+ module het moederbord om zeep geholpen heeft? Mooi is dat.

Ik ga de CI+ module eens in een andere compatibele tv plaatsen, en dan weten we hopelijk of het de CI+-module zelf is of dat het moederbord van de tv defect is.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb hier een vraagje,er zijn hier bejaarde mensen die willen een tv kopen in Makro,ze willen dan ook overstappen van analoge,naar dig.tv.
Hun verlangen gaat uit naar Samsung tv liefst een Curved.
Makro komt nu ook tv's instaleren,en afstellen bij klanten thuis.
Kan men dan in Makro bij aankoop v/e nieuwe tv,meteen ook een kaartje bijbestellen,zodat alles in een keer gedaan is,levering,afstellen tv,met kaartje?
Of moet men eerst naar een Telenet-verkooppunt,daar een kaartje kopen,en dan vragen aan Makro om te instaleren,bij levering tv?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:liefst een Curved.
Vergeet curved... het is niet meer dan een hype en alle plaatsen behalve midden voor je TV (slechts één persoon dus) heeft een goed beeld.
fluppie schreef:Kan men dan in Makro bij aankoop v/e nieuwe tv,meteen ook een kaartje bijbestellen,zodat alles in een keer gedaan is,levering,afstellen tv,met kaartje?
Dat zou me ten zeerste verwonderen... volgens mij zal je zelf een kaartje moeten halen... vraag het bij Makro zou ik zeggen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk ook niet dat Makro Telenet kaartjes (of abbo's) verkoopt.
Dus best naar een Telenet winkel.
Vraag ook in de winkel dat ze de kaart ter plaatse activeren, anders kan het wel een halfuurtje duren voor je kaart het activerings signaal ontvangt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ok,bedankt alvast voor de reakties,ik hou jullie op de hoogte daarover,en zal hier alles posten.
Ik zal er alvast voor zorgen dat ze ook een UHD toestel gaan bekijken (van Samsung).
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

TiTanium schreef:Zou beter zijn als Telenet dit ergens vermeld! Dan moeten de mensen zich niet afvragen waarom ze in begin zoveel zenders hebben en dat er achteraf een hoop wegvallen.
Zouden ze inderdaad beter kunnen over communiceren. Via Mijn Telenet kan je de exacte datum opvragen, het is inderdaad 14 dagen per activatie van een CI+ module (ook tweedehands).
Afbeelding
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is niet alleen bij CI+ modules, ook als men een nieuwe digibox/digicorder installeert krijgt men de eerste 14 dagen die zenderpakketten gratis.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

klopt, is bijna altijd zo geweest, juist helemaal in het begin was het 30 dagen dacht ik, zoals bij tv vlaanderen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”