Pagina 18 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 feb 2014, 08:20
door jang
Jawel, gewoon geen antwoord kiezen op dezelfde plaats in de OVH manager

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 feb 2014, 10:05
door Captain Unglued
Hoe zit het nu met de overdracht van het telefoonnummer? Op de website van OVH staat het volgende:
Le numéro à porter ne doit pas être le numéro de ligne de votre connexion Internet. Sinon, celle-ci sera coupée.
http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/ser ... individual

Kun je je nummer dan niet overdragen als het met je DSL-telefoonnummer overeenkomt?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 feb 2014, 10:56
door jorisx
indien je ook een DSL-aansluiting hebt op je telefoonnr, dan zal je na portatie zonder internet vallen. Wat je dan moet doen is bellen naar de helpdesk en vragen om een nieuw lijnnr (=is een fictief telefoonnr dat aan uw internetverbidning wordt gekoppeld) en even later kan je terug op het internet.
(dit is toch hoe het bij mij is verlopen)

Indien je enkel een DSL-aansluiting hebt (en geen vaste telefoon), dan is het zinloos om dit lijnnr te porteren naar OVH.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 feb 2014, 11:12
door Jack Daniels
Ik heb ook mijn vast tel. nr. laten porteren naar OVH. Ik had een discovery lijn bij Belgacom i.c.m. een internet aansluiting bij EDPnet. Toen heb ik mijn vast tel. nr. naar OVH overgedragen. Eens dat in orde was heb ik een Internet start abo genomen bij Belgacom ZONDER vaste lijn. Op die manier ben je in elk geval zeker dat je niet zonder internet aansluiting komt te zitten. Bij Belgacom krijgt je telefoonnummer dan een identificatie nummer dat qua vorm lijkt op een telefoonnummer maar er geen is. Dit ID-nummer staat nu op mijn facturen van Belgacom op de plaats waar vroeger mijn tel. nr. stond.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 feb 2014, 11:26
door mgo72
Heeft iemand hier in Belgie nu een unlimited account kunnen halen met een Phone?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 feb 2014, 17:53
door lacer
Wat bedoel je met een "Phone" ? Een vaste lijn neem ik aan ?
Neem je een Ligne Inviduelle, dan geniet je bij OVH van "unlimited" voor slechts 1,19 €/maand, nou ja, er is enkel een beperking van max 60 min. aanéénsluitend bellen, max 99 verschillende nummers /maand en 40 landen, dewelke dat zijn kan je op de OVH website terugvinden.
Zit je boven die limieten, dan betaal je extra.Gsm bellen is ook extra of je moet een soort prepaid betalen.
Alle info op http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/

OVH: DID in België

Geplaatst: 12 feb 2014, 18:07
door mgo72
http://www.ovhtelecom.fr/telephonie/acc ... obiles.xml

10 euro unlimited naar mobiel. Is enkel met hun vaste telefoons.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 maa 2014, 22:14
door Tomsworld
Is er hier iemand die de voicemail in het nederlands heeft ? En de nummers heeft in formaat 05xxxx ipv 00325xxx ?

Zo ja hoe ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 maa 2014, 22:17
door Jack Daniels
Wat bedoel je precies met die tweede vraag over de nummers? Ik geef altijd en overal (vast toestel en GSM) mijn tel. nrs. in in het internationale formaat. Heel handig.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 maa 2014, 00:35
door Tomsworld
Ik ook das handig in gsm's, maar ik hoor zie van mensen als ik ze bel dat de nummer die ze zien 003252xxxxxx ipv 052xxxxxx dus verwarren ze dat met buitenlandse nummers etc, puur de caller id vorm dus.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jun 2014, 22:18
door liegebeestig
De functie Ecofax Perso zou gratis zijn als je een domeinnnaam hebt bij OVH. Ik heb een domeinnaam maar bij poging activatie zegt ie dat 't niet voor belgische klanten is.

Daarnaast heb ik ook sip-nr. Ik zie ook opties staan bij OVH manager als er een ligne SiP individuelle actief is. Hoe gebruiken jullie fax via ovh? Ik heb 't vooral nodig voor zenden. Ontvangen gebeurt via ander telefoonnr bij 3starsnet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 jun 2014, 00:04
door lacer
Hoe je fax (via mail) gebruikt staat in hun gids beschreven :
http://guides.ovh.com/TelFaqEnvoiFaxEmail
Werkt met alle textbestandsformaten en pdf.
Een fax kost 0,02 € (0,024 € ttc), maar per fax rekent Ovh 2 pagina's aan.
Ik heb dit met succes eens getest.

Als je enkel faxen wilt versturen (max 50 pagina's /maand) kan je ook gebruik maken van de gratis versie van HelloFax (Google store) en werkt via Chrome.
Als je een Google account hebt, maar wie heeft dat niet tegenwoordig :lol:
Werkt met alle textbestandsformaten en pdf.

OVH: DID in België

Geplaatst: 16 jun 2014, 09:38
door liegebeestig
Dat is een gouden tip Lacer, moet ik eens bekijken. Faxen ontvangen doe ik namelijk met een aloude dedicaties fax nr van 3starsnet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jun 2014, 18:27
door liegebeestig
@lacer
Op de site van OVH staat dus als instructie "Indiquez dans l'objet du mail, le numéro de ligne fax qui vous a été communiqué après votre inscription."

Nu, ik heb nooit een nr toegewezen gekregen om te faxen, enkel een domeinnaam en een telefoonnr. Als ik een faxnr wil aanvragen zegt ie dat 't niet voor Belgie geldig is. Je kan het configuratiescherm van de fax wel bereiken via een omweg: klik in het configuratievenster van de telefoon op Ajouter (bovenaan, blauw). Dan kun je kiezen wat je wil toevoegen: oa dus ook je faxlijn converteren naar een betalend fax abo. Als je dat kiest, dan springen er een aantal menu-opties te voorschijn die tot dan verborgen bleven.

Maar een eigen OVH-faxnr heb ik dus niet. jij wel?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jun 2014, 18:53
door raf1
Om te faxen gebruik je gewoon het telefoonnummer van je "Ligne SIP". Je hoeft niets extra te configureren of aan te vragen.
Meer informatie op http://www.ovhtelecom.fr/fax/ecofax-per ... hnique.xml

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jun 2014, 18:59
door liegebeestig
Raf1, ok, dat heb ik intussen gevonden. Je moet 't zelfs in internationaal formaat ingeven.
Ik krijg elke keer een mailtje terug dat mijn wachtwoord niet correct is, maar dat is het wel. heb zelfs twee verschillende geprobeerd, en met en zonder haakjes:
Bonjour,

Une erreur s'est produite lors du traitement de votre télécopie : Le mot de passe pour la ligne 003211xxxxx est invalide.
Entrez votre mot de passe sous la forme password:<Votre mot de passe> dans le corps du mail ou rendez-vous dans votre 'Espace client' pour enregistrer un nouveau mot de passe.

Cordialement,
Service télécopie.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jun 2014, 19:17
door raf1
Ah ja, je moet blijkbaar toch een apart fax-wachtwoord instellen: http://guides.ovh.com/TelFaqFaxPassword

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 jun 2014, 23:35
door liegebeestig
Intussen gebeld met ovh support. Ze mogen wettelijk blijkbaar geen faxnummers uitdelen in belgie. Ik veronderstel dat het dus gewoon niet gratis werkt in belgie. Ovh support zei wel dat we wel een betalend maandelijks fax ABO konden nemen met dezelfde prijs als een ligne sip individuelle.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jun 2014, 09:55
door lacer
Heb als test daarnet eens mijn fax paswoord opnieuw ingesteld. Ik heb geen speciale faxlijn van Ovh.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jun 2014, 13:11
door liegebeestig
Lacer, ja, daar was ik ook geraakt, om dat paswoord in te stellen. Kun je nu faxen? Als dat kan, dan ben ik benieuwd hoe.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jun 2014, 23:42
door lacer
Ik had het gedaan op deze manier:
http://guides.ovh.com/TelFaqEnvoiFaxEmail
Is wel al enkele maanden geleden dat ik fax van Ovh gebruikt heb, zou het nu niet meer lukken ?
Heb nog mijn bevestigingsmails in mijn mailbox zitten, de eerste met de melding dat m'n passwoord niet juist was en dan een paar van succesvolle verzending.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jun 2014, 11:00
door liegebeestig
Ik krijg dus alleen die mailtjes dat mijn wachtwoord niet juist is. Zou je het nog eens willen proberen?


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jun 2014, 16:02
door lacer
Daarjuist eens getest zoals je vroeg.
Heb eerst een mailtje gekregen:
Votre demande de télécopie de 'fax test.pdf' vers le numéro 00329xxxxxxx a été prise en compte.
Vous recevrez prochainement un accusé de réception vous informant du bon déroulement de cette transmission.
Le numéro de ticket pour cette télécopie est le 5999871
Nadien de bevestiging van verzending:
Télécopie de 'fax test.pdf' vers 00329xxxxxxx a été effectuée avec succès.
Destination: 00329xxxxxxx
Emetteur: xxx xxxxxxxx
Adresse mail: xxxxxxxxxx
Pages: 1
Récepteur: +329xxxxxxx
Qualité: Bonne
Largeur de page: 209 (mm)
Hauteur de page: 296 (mm)
Vitesse de transmission: 31200 bit/s
Format données: 1-D MH
Equipement distant: unknown
Modem: ttyds36
Envoyé par: localhost.localdomain
Identifiant du travail: 5999871
Identifiant du groupe: 3036404
CommID: c003980340
Date de transmission : 2014-06-20 15:50:12 UTC+02:00
Le temps d'émission est de : 0:00:36.
---- Documents soumis à la transmission ----
Les documents suivants ont été soumis pour la transmission.
Nom du fichier Taille Type
fax test.pdf 9306 PDF

Dat koste mij nu 20 cent zie :lol:
@liegebeestig : waarom gebruik je HelloFax niet, die is gratis ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jun 2014, 21:32
door liegebeestig
Bedankt voor de test, lacer! 20 cent voor 1 pagina?
Hellofax is zeker een optie, maar via mail leek me nog makkelijker. Bij mij blijft ie dus struikelen over het wachtwoord.
Heb je het wachtwoord met <> of zonder ingegeven? En met spatie rond het dubbelpunt? Ik had ook wel een regel qualite: best toegevoegd. Misschien moet ik dat eens weglaten.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jun 2014, 21:49
door raf1
Neen, 2,4 eurocent per pagina: http://www.ovhtelecom.fr/fax/ecofax-perso.xml

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jun 2014, 21:53
door lacer
Ja foutje van mij, 0,20 € was wat veel hé :-)

Ik heb het paswoord onmiddellijk na de dubbelepunt geschreven, en zonder extra tekens voor of na.
Ik deed het zonder kwaliteit opties.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 jun 2014, 20:17
door liegebeestig
Lacer, net geprobeerd, en telkens: Erreur de traitement. Le mot de passe pour la ligne... est invalide.
Misschien heb jij een vroeg ovh-nummer waarbij ze de faxfunctie nog niet uitschakelden ofzo? Geen idee meer.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 jun 2014, 22:39
door lacer
Tja, mijn paswoord werd eind september verleden jaar ingesteld, misschien is het dus zo dat dat nu niet meer kan ?
Ik denk dat je in de manager toch een paswoord hebt ingesteld en dit lukte ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jun 2014, 09:20
door liegebeestig
Ik kon in de manager enkel een fax paswoord instellen via de omweg hierboven omschreven. Ik zie geen item mot de passe fax staan in mijn blauw menuutje. Om dat te voorschijn te toveren moet ik doen alsof ik een nieuwe telefoonlijn wil aanvragen en dan wil overschakelen van ecofax naar fax perso. Heb de vraag ook eens bij support gesteld. We zien wel. Anders: hellofax via Google chrome.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jun 2014, 13:45
door liegebeestig
En het volledige antwoord van support
Bonjour,

Suite à notre échange, je vous informe que vous possédez une ligne de téléphonie et non une ligne de fax donc vous n'avez pas la possibilité d'envoyer de fax avec cette ligne.

L'ancienne offre d'envoi de fax via une ligne de téléphonie n'est plus assurée.

Je vous invite à commander une solution écofax à 0,99€HT/mois avec un coût d'envoi de la page à 0,02€HT, je vous joins ci-dessous le lien vers notre offre :

http://www.ovhtelecom.fr/fax/ecofax-pro.xml
Dus: vroeger deden ze het wel gratis bij Ligne sip individuielle, nu niet meer... Over naar hellofax.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jun 2014, 17:53
door Tomsworld
En dit prepay wel werkt dit niet meer ?

http://www.ovhtelecom.fr/fax/ecofax-perso.xml

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jun 2014, 16:24
door Waterboy
Wanneer ik bij de details ga zien van de telefoongesprekken die ik gemaakt heb via OVH zie ik sinds twee weken enorm veel verlies.
Lost 89% en meer.
Burst van 80% tot 100%
Heeft nog iemand dit probleem?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jun 2014, 17:20
door ubremoved_15739
Probeer de VoIP test van Visualware eens met codec G.711 en kies ergens een server in Europa Onderwerp: VoIP: test je lijn..
En plaats alle details (plaatjes) van deze test eens hier op het forum. :wink:
(Of de link naar de gedetailleerde resultaten welke je hier kan weergeven indien je de server van Amsterdam kiest.)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jun 2014, 17:47
door Waterboy
Bijlage

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jun 2014, 17:59
door guy-pc
Er waren sinds twee weken enorme problemen bij OVH met hun voip, althans in Frankrijk. Ik weet niet zeker of die problemen ook veel gevolgen hadden voor de situatie bij ons in België. Volgens de mailing list van OVH, die ik al maanden volg, lijkt alles nu weer normaal tot zelfs zeer goed. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 dagen geleden: toen ontplofte mijn mailbox zowat van de OVH-perikelen en de e-mails daarover!

Heb je zelf geen problemen ondervonden tijdens het bellen of tijdens het connecteren?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jun 2014, 19:47
door ubremoved_15739
De weergegeven Visualware VoIP testen van Waterboy zijn in ieder geval zeer goed.
Blijven er nog over: de Fritz! box, route tot OVH (inclusief lokale bekabeling, etc) én mogelijks OVH zelf.
Maar indien men daar bij OVH, tot 10 dagen geleden, ernstige problemen zou gehad hebben (die nu opgelost zouden zijn) dan zou Waterboy nu toch geen problemen meer mogen hebben die daar hun oorzaak vinden. Denk ik zo.
Misschien best eens een ticket openen bij OVH indien Waterboy zeker weet dat lokaal bij hem alles in orde is.
Dan kan men ook bij OVH eens kijken wat er toekomt van het VoIP verkeer van bij Waterboy.

Zelf heb ik gelukkig geen problemen ondervonden met mijn OVH VoIP lijntjes.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jun 2014, 21:35
door Waterboy
Vanaf 15 juni zijn de problemen begonnen.Heb een ticket geopend bij OVH.
Nu is het afwachten.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 jun 2014, 16:48
door Waterboy
Vandaag heb ik het volgende antwoord ontvangen van Ovh.
Hello,

Should change the codecs of the line . Must Login to your account and go to the party telephony.
then you go to the party / téléphone / codecs / choose g711, g729 and check the box automatic codecs.

cordially,
Deze instelling heb ik aangepast.

Moet ik ook nog iets wijzigen in het voip.cfg bestand?

Bij mij staat daar het volgende
use_audiocodecs = no;
audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G726-32";

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 jun 2014, 17:05
door guy-pc
Waarvoor dient dat voip.cfg-bestand en waar vind je het terug?

Bedankt en groetjes

Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 jul 2014, 10:25
door brubbel
Door een of andere eigenaardige fout bij OVH werd er op de laatste rekening een telefoongesprek van 86400 seconden aangerekend (> 30 euro!). Support van OVH gecontacteerd en alles was rechtgezet binnen de 24 uur.

Dikke pluim voor de helpdesk daar :thumbs: