Dan wonen wij in verschillende regio's. Hier hebben ze nog interesse in alle spullen die nog bruikbaar en/of enigzins herstelbaar zijn.
Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Als je een bericht plaatst kan je niet filteren wie erop zal reageren. En ja, ook wij zijn al wat spullen kwijt geraakt aan eerlijke kopers maar het blijft vervelend dat je steeds moet oppassen door enkelen die de boel verzieken.
Gisteren een reactie op de stoelen, of ze nog te koop waren. We bevestigen waarna die gast vraagt om ze ook nog bij hem te komen leveren. Als je niet oplet woont meneer op de 4de verdieping.
Heb ze nog eens gepost op een buurtnetwerk en ik zal wel zien. Chiro en kringloopwinkel zijn nog andere opties.
Gisteren een reactie op de stoelen, of ze nog te koop waren. We bevestigen waarna die gast vraagt om ze ook nog bij hem te komen leveren. Als je niet oplet woont meneer op de 4de verdieping.
Heb ze nog eens gepost op een buurtnetwerk en ik zal wel zien. Chiro en kringloopwinkel zijn nog andere opties.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
Tijdens het wandelen in de buurt de prijzen opgezocht van de appartementen die hier te koop komen staan in de gemeente. Dat is echt niet meer normaal, met een budget van 250.000 euro heb je tegenwoordig een oud afgeleefd studio'ke met zeer slechte EPC en afgekeurde electriciteit zonder parkeerplaats. Vroeger noemde men dit een starterswoning, nu krijgt waarschijnlijk een starter hier zelfs geen lening meer voor.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- Moonboy
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 34 keer
Met Vivaldi is dit land in "Verval" geraakt, de lijst is inmiddels lang geworden van zaken die ze uitzichtloos gaan achterlaten, en maar doen alsof hun neus bloed, incompetentie ten top.
Laatst gewijzigd door Moonboy 10 dec 2023, 11:05, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Ik betwijfel dat Vivaldi daar voor iets tussenzit, aangezien "wonen" een regionale bevoegdheid is. En geloof maar niet dat het in andere landen beter is.
Het is nochtans niet zo moeilijk: meer bouwen én in de kern bouwen.
- meer bouwen: NIMBY
- in de kern: velen willen een villa in een wei, als het kan met natte voeten zodat de brandweer kan komen als het regent
Maar opnieuw: dat is niet Vivaldi.
Wel de Vlaamse regering en het lokale niveau (gemeente). Als je ziet hoeveel gefoefel er recentelijk naar boven gekomen is in een batterij aan gemeentes, schrik je toch niet dat "het" niet werkt?
@250K
- uw loon zal ook wel wat gestegen zijn sinds de tijd dat je voor €250K een starterswoning had
- ergens in een wei met natte voeten zal je voor €250K misschien nog wel iets vinden, steek anders de taalgrens eens over: geen voorzieningen, maar wel goedkoop
- in de kern: velen willen een villa in een wei, als het kan met natte voeten zodat de brandweer kan komen als het regent
Wel de Vlaamse regering en het lokale niveau (gemeente). Als je ziet hoeveel gefoefel er recentelijk naar boven gekomen is in een batterij aan gemeentes, schrik je toch niet dat "het" niet werkt?
@250K
- uw loon zal ook wel wat gestegen zijn sinds de tijd dat je voor €250K een starterswoning had
- ergens in een wei met natte voeten zal je voor €250K misschien nog wel iets vinden, steek anders de taalgrens eens over: geen voorzieningen, maar wel goedkoop

-
- Elite Poster
Tja, wanneer je niet verder kan kijken dan je Vlaamse achtertuin zou je tot zo'n besluit kunnen komen.Moonboy schreef: 09 dec 2023, 18:24 Met Vivaldi is dit land in "Verval" geraakt, de lijst is inmiddels lang geworden van zaken die ze uitzichtloos gaan achterlaten, en maar doen alsof hun bloed, incompetentie ten top.
België is één van de weinige landen met een automatische indexatie van lonen en sociale uitkeringen.
Je mag er nog altijd wonen waar je wil ongeacht waar je werkt.
Dacht je bv. dat de woonsituatie zoveel beter en goedkoper is in buurland Nederland?
Hoeveel koopkracht denk je dat een gewone verdiener/arbeider tijdens covid en de "energiecrisis" in buurlanden Duitsland en Frankrijk (om nog maar te zwijgen van de UK) heeft kunnen vrijwaren?
België en zijn overheden zijn zeker niet perfect. Dat kan ook niet want perfectie is niet van deze wereld.
Maar wanneer je denkt dat we hier in verval zijn en in een uitzichtloze situatie verkeren zou ik toch maar geen voet buiten je eigen grenzen zetten want dan pas ga je verbaasd zijn. En niet in positieve zin.
Dat sommigen blijven prediken dat het gras aan de overkant altijd groener is maar in de praktijk zelf nooit de stap naar de overkant zetten zegt ook al meer dan genoeg.
Het zou al een grote (financiële) stap voorwaarts zijn moest men binnen de grenzen van België eindelijk het waanidee van "op ons smallere zelf doen we het altijd beter" zou laten varen. Dan zou het nog beter worden zonder meer te moeten kosten. En dat wordt niet tegengehouden door het federale niveau. Integendeel. Eerder door de regionalistische dromers en mooipraters.
ps. Met wat zoeken vind je ook nog in Vlaanderen in de driehoek tussen Antwerpen/Gent/Leuven nog woningen onder de 250.000 € (wel zelf de handen uit de mouwen steken) tot 300.000 € (instapklaar*). Kost doorgaans wel iets meer tijd dan een wandeling door eigen gemeente.

Maar dit is inderdaad hier off topic want geen frustratie en hoort eerder thuis in een positief topic.

*Rijhuis met afzonderlijke garage, EPC C, attest asbest en elektro conform, nieuw dak, vernieuwd interieur, ingerichte keuken en badkamer, drie slaapkamers, gelegen op 1 km van centrum provinciestad, straat met eenrichtingsverkeer, gelegen op wandelafstand van alle voorzieningen en OV (groot treinstation), akte verleden dd 5/12/23 dus recente info.
Laatst gewijzigd door ivob 10 dec 2023, 10:56, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Dan besluit je voor al je apparatuur over te schakelen op USB-C en koop je veel te dure fietsLEDLampjes op USB-C. Maar dan blijken die niet op te laden via je laptop omdat ze de hoeveelheid watt niet aankunnen, en ze enkel opgelden kunnen worden via een oudere USB-A naar USB-C kabel met een walladaptor. 

- Moonboy
- Pro Member
De Federale regering is er ook voor toezicht op Provincies, Deelregeringen, Gemeenten en steden, zeg maar op op het gehele land, en zie de puinhoop maar eens aan die het geworden is. De krantenberichten spreken boekdelen.heist_175 schreef: 09 dec 2023, 19:16 Ik betwijfel dat Vivaldi daar voor iets tussenzit, aangezien "wonen" een regionale bevoegdheid is. En geloof maar niet dat het in andere landen beter is.
@250K
- ergens in een wei met natte voeten zal je voor €250K misschien nog wel iets vinden, steek anders de taalgrens eens over: geen voorzieningen, maar wel goedkoop![]()
Zoals https://www.tijd.be/dossiers/noord-zuid ... 37527.html
- Dizzy
- Elite Poster
Onzin, het punt van regio's is net dat ze zelf zoveel mogelijk bevoegdheden krijgen, op die bevoegdheden heeft de federale regering niets te zeggen. Bekijk onze eigenste regio, het Vlaanderen dat alles zelf beter ging doen en vergelijk dat met de evolutie op heel wat domeinen. Het is niet beter en soms nog een pak erger dan ervoor of elders. Het is gewoon duurder voor minder en bovenal inefficiënt. Logisch, geen enkel ander land heeft er zo'n soep van gemaakt maar het is wel beter voor wie een postje heeft, voor al de rest is het slechter en duurder.
Stem maar op VB, zei die het land niet beter willen doen draaien maar nog slechter want het moet nu eenmaal kapot. Tenzij je een postje bij VB heb schiet je jezelf dus lekker in de eigen voet om nadien te jammeren dat het de schuld is van... kies uit een ruime lijst van excuses.
Stem maar op VB, zei die het land niet beter willen doen draaien maar nog slechter want het moet nu eenmaal kapot. Tenzij je een postje bij VB heb schiet je jezelf dus lekker in de eigen voet om nadien te jammeren dat het de schuld is van... kies uit een ruime lijst van excuses.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Is eigenlijk vooral een (terechte) frustratie inzake USB-C, en het boeltje dat men daar weer van gemaakt heeft ondanks hoe veelbelovend het was. Opladen zou gewoon moeten werken, de hoeveelheid watt wordt genegotieerd, maar in de praktijk is dit idd niet zo.Stroper schreef: 10 dec 2023, 10:45 Dan besluit je voor al je apparatuur over te schakelen op USB-C en koop je veel te dure fietsLEDLampjes op USB-C. Maar dan blijken die niet op te laden via je laptop omdat ze de hoeveelheid watt niet aankunnen, en ze enkel opgelden kunnen worden via een oudere USB-A naar USB-C kabel met een walladaptor.![]()
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Even ter info 'de hoeveelheid Watt' heet vermogen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Begrijpelijk natuurlijk als je niet hoeft te betalen omdat op veel plaatsen toch geen controle word gedaan uit vrees een tijdje werkombekwaam te worden. (geen onzin..)CCatalyst schreef: 06 dec 2023, 21:30De trams zijn de meest succesvolle diensten van De Lijn met ook de hoogste klanttevredenheid.
En als er toch eens een grote controle word gedaan in samenwerking met Politie drugshonden etc dan zal er eerst nog een aankondiging gebeuren via Facebook.
Toegevoegd na 4 minuten 14 seconden:
Zo comfortabel zien er mij die meer dan 60 jaar oude PCC's niet uit maar smaken mogen verschillen uiteraard.CCatalyst schreef: 06 dec 2023, 21:30Als passagier zijn trams ook veel aangenamer om in te zitten dan een bus.
Toegevoegd na 7 minuten 26 seconden:
Ja ik zou ook geen steen door m'n raam riskeren voor 20€cptKangaroo schreef: 08 dec 2023, 01:14 't Is begrijpelijk dat het je hoog zit maar voor die €20 ben je van hem af.
Wie weet wat heeft diene al op z'n kerfstok.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Onthullende bekentenis van UB's eigenste "oorlogscorrespondent".Petrikske schreef: 11 dec 2023, 01:13 ik zou ook geen steen door m'n raam riskeren voor 20€
Wie weet wat heeft diene al op z'n kerfstok.

Sol Invictus!
- Moonboy
- Pro Member
Onzin, de Vlaamse regering heeft niet alle bevoegdheden, in feite zijn deze regeringen overbodig, en kosten ze een fortuin aan incompetente politiekers.Dizzy schreef: 10 dec 2023, 19:04 Onzin, het punt van regio's is net dat ze zelf zoveel mogelijk bevoegdheden krijgen, op die bevoegdheden heeft de federale regering niets te zeggen. Bekijk onze eigenste regio, het Vlaanderen dat alles zelf beter ging doen en vergelijk dat met de evolutie op heel wat domeinen. Het is niet beter en soms nog een pak erger dan ervoor of elders. Het is gewoon duurder voor minder en bovenal inefficiënt. Logisch, geen enkel ander land heeft er zo'n soep van gemaakt maar het is wel beter voor wie een postje heeft, voor al de rest is het slechter en duurder.
En deze kan er ook nog bij https://www.hln.be/tv/alexander-de-croo ... nts-anchor
- Petrikske
- Elite Poster
Schandelijk..
Dieven stelen 58 koperen platen van oorlogsgraven op militaire begraafplaats in Leopoldsburg
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/11 ... aire-begr/
Dieven stelen 58 koperen platen van oorlogsgraven op militaire begraafplaats in Leopoldsburg
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12/11 ... aire-begr/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
Vlaanderen heeft niet alle bevoegdheden maar waar ze die wel volledig hebben doen ze vaak ook niet beter bvb de lijn.Moonboy schreef: 11 dec 2023, 10:30Onzin, de Vlaamse regering heeft niet alle bevoegdheden, in feite zijn deze regeringen overbodig, en kosten ze een fortuin aan incompetente politiekers.Dizzy schreef: 10 dec 2023, 19:04 Onzin, het punt van regio's is net dat ze zelf zoveel mogelijk bevoegdheden krijgen, op die bevoegdheden heeft de federale regering niets te zeggen. Bekijk onze eigenste regio, het Vlaanderen dat alles zelf beter ging doen en vergelijk dat met de evolutie op heel wat domeinen. Het is niet beter en soms nog een pak erger dan ervoor of elders. Het is gewoon duurder voor minder en bovenal inefficiënt. Logisch, geen enkel ander land heeft er zo'n soep van gemaakt maar het is wel beter voor wie een postje heeft, voor al de rest is het slechter en duurder.
Ik ben het wel eens dat er teveel regeringen en instellingen zijn, meer dan waar ook ter wereld. Laat ons die allemaal schrappen op enkele departementen na (onderwijs, taal/cultuur) zoals zowat alle andere landen doen en we sparen gigantisch veel geld uit terwijl het beheer veel eenvoudiger wordt en zonder elkaar tegen te werken. Vlaanderen kunnen we behouden voor die departementen en wat veldcrossen. Maar ja, wij van WC-eend gaan WC-eend niet afschaffen en wij kunnen WC-eend betalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Blijkbaar is een switch van Hey terug naar Orange met vast internet dus haast onmogelijk.
Blijkbaar wat er dus gebeurd als een Hey klant terug naar Orange wil wordt bij de achterliggende dienst gezegd:
Is Hey klant dus die moet niet overschakelen we annuleren de overdracht.
Dus nu gaan ze nog eens een poging doen vanuit de klantendienst naar de achterliggende dienst nadat het vrijdag mislukt is om het juiste bericht door te geven.
The story does go on....
Hoeveel uur ik hieraan verspil is gewoon niet te schatten.
Blijkbaar wat er dus gebeurd als een Hey klant terug naar Orange wil wordt bij de achterliggende dienst gezegd:
Is Hey klant dus die moet niet overschakelen we annuleren de overdracht.
Dus nu gaan ze nog eens een poging doen vanuit de klantendienst naar de achterliggende dienst nadat het vrijdag mislukt is om het juiste bericht door te geven.
The story does go on....
Hoeveel uur ik hieraan verspil is gewoon niet te schatten.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
Die grotere controlerondes staan zelfs al aangemeld op de site van de lijn zelf om problemen te vermijden: https://www.delijn.be/nl/nieuws/aangeko ... controles/Petrikske schreef: 11 dec 2023, 01:13
En als er toch eens een grote controle word gedaan in samenwerking met Politie drugshonden etc dan zal er eerst nog een aankondiging gebeuren via Facebook.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- Petrikske
- Elite Poster
Zou je kunnen verbazen, er is altijd wel iemand die het in de gaten houd en via sociale media is iedereen snel op de hoogte.cadsite schreef: 13 dec 2023, 11:54 Aangekondigd of niet, denk je dat schorremorie dat dealt en de bus gebruikt nu echt die site gaat controleren?
Als ik op de 410 al ergens controle krijg dan is het altijd buiten Antwerpen.
-
- Elite Poster
Eindelijk zit ik volledig terug bij Orange
Alleen heb ik nu die tijdelijke promotie op zen fiber en giga fiber.
Met Zen fiber heb ik mometeel 165/46 op kabel... dus ze hebben daar ook weer een dossier voor gemaakt.
Ik ben echt op hoor pfff ik kan niet meer volgen met al die dossiernummers
Denk dat ik al bij al al 8 uren kan rekenen dat ik contact had(exclusief wachttijden) met zowel Hey als Orange
sinds 23 november 
Alleen heb ik nu die tijdelijke promotie op zen fiber en giga fiber.
Met Zen fiber heb ik mometeel 165/46 op kabel... dus ze hebben daar ook weer een dossier voor gemaakt.
Ik ben echt op hoor pfff ik kan niet meer volgen met al die dossiernummers

Denk dat ik al bij al al 8 uren kan rekenen dat ik contact had(exclusief wachttijden) met zowel Hey als Orange

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Nieuwe wegcode vanaf 2025
Wanneer chauffeurs een fietser of voetganger inhalen moét de chauffeur 1 meter tot anderhalve meter afstand houden van zowel de voetganger als de fietser
Ik denk dat er een aantal hier gefrustreerd gaan rondrijden

Wanneer chauffeurs een fietser of voetganger inhalen moét de chauffeur 1 meter tot anderhalve meter afstand houden van zowel de voetganger als de fietser
Ik denk dat er een aantal hier gefrustreerd gaan rondrijden

- heist_175
- Moderator
Dat niet alleen.
Je mag een fiets maar op het voetpad stallen als er nog 1,5m vrije ruimte is:
Je mag een fiets maar op het voetpad stallen als er nog 1,5m vrije ruimte is:
Alle fietsen die vandaag tegen de gevels staan (dik in de weg overigens), moeten dus op straat gestald worden, waar koning auto niet de gewoonte heeft om plaats te delenZo het zal verboden zijn om je fiets of step nog te parkeren op het trottoir als voetgangers geen anderhalve meter vrije ruimte meer hebben. Gezien de smalle trottoirs in vele steden en gemeenten – denk ook aan de studentensteden – betekent dat de facto een verbod om de fiets nog tegen de gevel te zetten.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
De laatste weken valt het mij op hoeveel weggebruikers er met defecte of zelfs zonder verlichting rondrijden in het donker.
Fietsers zonder licht, zonder katogen.
Auto's met slechts 1 voorlicht
Auto's zonder lichten, "vergeten aan te zetten" denk ik.
Brommers met amper verlichting aan overdreven snelheid.
tot zelfs een vrachtwagen zonder achterlichten.
J.
Fietsers zonder licht, zonder katogen.
Auto's met slechts 1 voorlicht
Auto's zonder lichten, "vergeten aan te zetten" denk ik.
Brommers met amper verlichting aan overdreven snelheid.
tot zelfs een vrachtwagen zonder achterlichten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
En je vergeet de landbouwvoertuigen die geregeld rondrijden met aanhangwagens zonder maar 1 licht en dat op banen van 70-90km/u
- heist_175
- Moderator
Of landbouwvoertuigen die denken dat ze de mobiele versie zijn van de verlichting van voetbalstadions.
Als je ziet dat de politie fysiek geweld nog niet onder controle krijgt, wat zou verlichting van voertuigen plots een prioriteit zijn?
Een auto met maar 1 licht (en dus dimlicht en "daglicht" kapot) zijn specifiek gevaarlijk, omdat het lijkt dat er een moto rijdt, maar finaal is het een auto ofzo.
Als je ziet dat de politie fysiek geweld nog niet onder controle krijgt, wat zou verlichting van voertuigen plots een prioriteit zijn?
Een auto met maar 1 licht (en dus dimlicht en "daglicht" kapot) zijn specifiek gevaarlijk, omdat het lijkt dat er een moto rijdt, maar finaal is het een auto ofzo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Heb ik recent al ergens gepost, als het zo veel regent - ook vandaag staan er hier nog steeds plassen water waar je dat normaal niet ziet - zeg dan maar dag tegen de grip van je klassieke dynamo op je voorband. Ironisch: niet zozeer door het regenwater zelf, maar doordat het regenwater vermengd is met olie, smeermiddelen en andere vuiligheid afkomstig van motorvoertuigen (vooral bussen/vrachtwagens), en de combinatie van dat alles maakt je band erg glad.
Praat ik dit goed? Nee, fietsen zonder licht is illegaal en niet veilig. Ik leg enkel een reden uit waarom het dezer dagen meer voorkomt.
Is me idd ook opgevallen dat dit precies meer voorkomt dan vroeger.
-
- Elite Poster
Dat wordt nog een interessante discussie in Brussel met al die wilde stepsheist_175 schreef: 14 dec 2023, 08:20
Alle fietsen die vandaag tegen de gevels staan (dik in de weg overigens), moeten dus op straat gestald worden, waar koning auto niet de gewoonte heeft om plaats te delen![]()

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Waarom heeft bpost nog geen zelf-scan pak-drop automaat. Ik wil gewoon iets kunnen versturen, betaald en al, gewoon scannen en droppen, lijkt me toch echt geen rocket science.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Moderator
Hebben ze toch wel? Hun automaten?devilkin schreef: 14 dec 2023, 11:07 Waarom heeft bpost nog geen zelf-scan pak-drop automaat. Ik wil gewoon iets kunnen versturen, betaald en al, gewoon scannen en droppen, lijkt me toch echt geen rocket science.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
Katogen hebben geen dynamo nodig he...CCatalyst schreef: 14 dec 2023, 09:37Heb ik recent al ergens gepost, als het zo veel regent - ook vandaag staan er hier nog steeds plassen water waar je dat normaal niet ziet - zeg dan maar dag tegen de grip van je klassieke dynamo op je voorband. Ironisch: niet zozeer door het regenwater zelf, maar doordat het regenwater vermengd is met olie, smeermiddelen en andere vuiligheid afkomstig van motorvoertuigen (vooral bussen/vrachtwagens), en de combinatie van dat alles maakt je band erg glad.
Praat ik dit goed? Nee, fietsen zonder licht is illegaal en niet veilig. Ik leg enkel een reden uit waarom het dezer dagen meer voorkomt.
Is me idd ook opgevallen dat dit precies meer voorkomt dan vroeger.
En de auto's, ik denk dat er meer auto's zijn waarvan de dashboards verlicht zijn onafhankelijk van de stand van de lichten. Vroeger zag je je dashboard niet als je je lichten niet had opstaan.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Worden vandaag de dag überhaupt nog dynamo's gebruikt ?!CCatalyst schreef: 14 dec 2023, 09:37 Heb ik recent al ergens gepost, als het zo veel regent - ook vandaag staan er hier nog steeds plassen water waar je dat normaal niet ziet - zeg dan maar dag tegen de grip van je klassieke dynamo op je voorband.

Overigens mooie actie van school van mijn kinderen: voor de sint kregen ze een zakje met niet enkel wat snoep in maar dus ook een wit en rood LED-licht !
Ik heb hier plaatsen in de buurt waar ik bij regenweer in het donker telkens met een bang hartje rijd wanneer ik er moet indraaien. Fietsers zonder licht zijn gewoon volkomen onzichtbaar in je spiegels. Gelukkig heb ik op mijn auto ook nog een dodehoek-indicator en let ik bij het aanrijden sowieso goed op waar er fietsers rijden die enkele seconden later dus compleet uit mijn gezicht zouden kunnen verdwenen zijn.
Toegevoegd na 10 minuten 27 seconden:
Eerder grote frustratie dan kleine: dagelijkse ICT issues.
* YouTube Music die ineens niets meer afspeelt in mijn wagen. Ik krijg op het scherm nog wel een Play knop en huidige track te zien, maar daarop drukken doet niets. Telefoon loskoppelen en terug aankoppelen verhelpt het ook niet (dus gegarandeerd issue met mijn foon).
* Waze soms zeer onresponsief in mijn wagen. Bvb links krijg je een lijstje 'Drive To' dat dan een hele tijd blijft staan terwijl ik al lang een bestemming gekozen heb. Of soms gebeurt er gewoon niets als ik iets aantik (noch touchscreen, noch met de touchpad van mijn Mercedes). Kabeltje uittrekken en weer insteken lost het wel op, maar niet bepaald handig als je al aan het rijden bent.
* Telefoon die de laatste paar weken zeer snel leegloopt (tot 50% op 1 nacht), terwijl er geen enkele app draait en in de battery settings zie ik ook geen enkele app die meer dan 3% verbruikt heeft.
* Google Nest speaker die de helft van de tijd er niet in slaagt Q-Music af te spelen via Tune-In ("This item either isn't available or can't be played right now"). 10 seconden later probeer je opnieuw en werkt het ineens wel.