BBOX3 komt eraan!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
flupke19
Ja, voor een of andere reden staat er nu een machine technicolor bij.
zo een ramp is dat niet maar ik geef dingen nu wel graag een naam dat ik weet welk toestel er op het netwerk zit.
Vind het wel jammer dat we er nu echt wel haast niets aan kunnen configureren.
Ja, voor een of andere reden staat er nu een machine technicolor bij.
zo een ramp is dat niet maar ik geef dingen nu wel graag een naam dat ik weet welk toestel er op het netwerk zit.
Vind het wel jammer dat we er nu echt wel haast niets aan kunnen configureren.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Mijn PS3 probleem uiteindelijk zo kunnen oplossen. Heb deze gewoon via een PPOE sessie verbonden met de Bbox 3 en mijn nat instelling staat nu eindelijk goed.gbmed schreef:Kan je zoals nu achter de BBOX2 (en alle andere modems die er al geweest zijn zoals Philips blauw, Philips rood, Aethra, etc.) een PPPOE sessie maken vanaf je PC (achter de BBOX3) ?flupke19 schreef:internet (VLAN10) staat altijd in routed mode in de bbox3.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
vreemd: bij mij blijkt dat toch gewoon te werken.lion51 schreef:Ofwel doe ik iets fout maar lukt mij niet om userspaswoord te veranderen terwijl er wel een mogelijkheid aanwezig is
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
blijkbaar niet: heb gewoon eens voor de fun mijn PW aangepast naar "a1" en dat lukte toch. Nadien opnieuw teruggezet naar mijn vorig custom PW.
Heb je al eens met een andere browser geprobeerd?
Heb je al eens met een andere browser geprobeerd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Opera vindt het bijvoorbeeld niet leuk als je extended ASCII characters gebruikt in je paswoord.
Wij zijn nieuwe klant sinds vandaag, maar ik heb nog geen b-box 3 gekregen, we kregen netjes de oude. Hadden ook een wifi bridge besteld, maar krijg nu een andere, duurdere oplossing aangeboden.
Van hun persbericht klopte dan ook niet veel. Zou ik hier iets kunnen aan doen?
Van hun persbericht klopte dan ook niet veel. Zou ik hier iets kunnen aan doen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Krijg den indruk dat men eerst de bbox2 zal blijven plaatsen en de nieuwe reserveren voor wie ze wil aankopen
Diegenen die aankopen zijn meestal de beste personen om massaal te testen wat nog fout is aan de software
Diegenen die aankopen zijn meestal de beste personen om massaal te testen wat nog fout is aan de software
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is niet waar. Dat hangt af van de stock dat de technieker heeft. Als hij geen b-box 3 heeft, kan hij er geen plaatsen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
BGC kondigt aan dat die vanaf nu beschikbaar is voor nieuwe klanten en dat je een BBox3 nodig hebt als vectoring eraan komt.
Ik zou dan ook wel zorgen dat je de belofte hebt dat je nadien gratis een Bbox3 krijgt, zoals in hun communicatie beloofd wordt.
Ik zou dan ook wel zorgen dat je de belofte hebt dat je nadien gratis een Bbox3 krijgt, zoals in hun communicatie beloofd wordt.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Het is maar wat je verstaat onder "werken", de bbox2 kan vectoring friendly gemaakt worden maar kan er als ik het goed begrepen heb geen voordeel uit halen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Tot zover ik het kan volgen, heeft Belgacom in geen enkele communicatie aangekondigd dat je een BBox3 nodig hebt als vectoring eraan komt.johcla schreef:BGC kondigt aan dat die vanaf nu beschikbaar is voor nieuwe klanten en dat je een BBox3 nodig hebt als vectoring eraan komt.
Voordelen:
- Een wifi-on/off-knop om de wifi vlot aan- en uit te schakelen
- De b-box 3 heeft al het wifitoegangspunt dat compatibel is met Belgacom TV: u hoeft alleen maar een Wi-Fi Bridge voor een draadloze installatie.
- Compatibel met VDSL2
- Ethernetswitch met 4 geïntegreerde poorten
- Wifi in 2.4 GHZ en 5 GHZ (geschikt voor gebruik met Belgacom TV)
Volledig akkoord. Als ze aankondigen dat je vanaf nu een BBox3 krijgt (als nieuwe klant), dan zou ik geen BBox2 accepteren (vooral in het licht van de wireless bridhe voor Belgacom TV) .johcla schreef:Ik zou dan ook wel zorgen dat je de belofte hebt dat je nadien gratis een Bbox3 krijgt, zoals in hun communicatie beloofd wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Makkelijker gezegd dat gedaan als ze in uw nieuw appartement staan met een bbox 2. En op de helpdesk en de technieker zelf beweerden dat ze nog niet te krijgen zijnphilippe_d schreef:Volledig akkoord. Als ze aankondigen dat je vanaf nu een BBox3 krijgt (als nieuwe klant), dan zou ik geen BBox2 accepteren (vooral in het licht van de wireless bridhe voor Belgacom TV) .johcla schreef:Ik zou dan ook wel zorgen dat je de belofte hebt dat je nadien gratis een Bbox3 krijgt, zoals in hun communicatie beloofd wordt.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Voor zover ik weet:
Bbox 3: volledig compatible met Vectoring (up en down)
Bbox 2: firmware update nodig voor Vector friendly, en mogelijk voor downstream vectoren support
Voor upstream vectoring moet de modem ook het een en ander aan hardware/rekenkracht hebben
Bbox 3: volledig compatible met Vectoring (up en down)
Bbox 2: firmware update nodig voor Vector friendly, en mogelijk voor downstream vectoren support
Voor upstream vectoring moet de modem ook het een en ander aan hardware/rekenkracht hebben
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Vandaag een bbox3 ontvangen en geïnstalleerd en ipv 50 mbit sta ik nu op 30 mbit.
Naar het 0800 gebeld en daar één van de 'betere' gasten aan de lijn gehad -> volgens het systeem is dit het profiel dat ik moet hebben.
Hij wou een technieker laten langskomen om de lijn te testen (ik denk het niet).
Euhm, een paar uren geleden, toen de bbox2 nog werkte, stond ik al geruime tijd op 50/6.
Ik heb een flauw vermoeden dat dit automatisch (dlm?) in orde gaat komen, maar zijn uitleg vond ik op zijn minst 'op zijn vrijdagsmiddags'.
Mail naar Eva gestuurd om meer uitleg.
BBOX2:
Naar het 0800 gebeld en daar één van de 'betere' gasten aan de lijn gehad -> volgens het systeem is dit het profiel dat ik moet hebben.
Hij wou een technieker laten langskomen om de lijn te testen (ik denk het niet).
Euhm, een paar uren geleden, toen de bbox2 nog werkte, stond ik al geruime tijd op 50/6.
Ik heb een flauw vermoeden dat dit automatisch (dlm?) in orde gaat komen, maar zijn uitleg vond ik op zijn minst 'op zijn vrijdagsmiddags'.
Mail naar Eva gestuurd om meer uitleg.
BBOX2:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 50080 kbps 6048 kbps
Modem max: 104668 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 85937 kbps 18005 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 141 m Estimated!
Training margin: 21.6 dB
Attenuation: 8.3 dB
Victory Not Vengeance
-
- Premium Member
Ja hier was da ook alleen ik was van 70 naar 50 gevallen door de installatie van bbox3
Mogelijks ziet de DLM dit als een onderbreking en daarmee.
Enig nadeel met bbox3 is dat je niks meer zelf kan controleren
Vraag mij af of dit geen gepland systeem is dat dit verwijdert is uit de menu
Mogelijks ziet de DLM dit als een onderbreking en daarmee.
Enig nadeel met bbox3 is dat je niks meer zelf kan controleren
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is volledig correct, en geen "vrijdagmiddag" uitleg. Volgens "het systeem" (= afstand & verzwakking) heb jij de juiste provisioning gekregen (17a profiel, 30/6 sync).testertje schreef:Naar het 0800 gebeld en daar één van de 'betere' gasten aan de lijn gehad -> volgens het systeem is dit het profiel dat ik moet hebben...
...maar zijn uitleg vond ik op zijn minst 'op zijn vrijdagsmiddags'.
Nu gaat DLM je verhogen naar 50/6, en in hoogstwaarschijnlijk zelfs naar 70/6, gezien je superieure lijnwaarden.
Heel waarschijnlijk nog altijd in het menu .... van de adminlion51 schreef:Enig nadeel met bbox3 is dat je niks meer zelf kan controleren
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Premium Member
Zou kunnen maar waarom niet meer in user menu of heeft men schrik bij Belgacom dat klant die info kan lezen?
Dit zou veel gezaag kunnen vermijden als de klant ziet dat zijn lijn bvb grote verzwakking heeft of afstand te groot is dan moet men niet zagen dat men geen hoger profiel krijgt.
Wie weet komt het nog terug zichtbaar bij een update
Dit zou veel gezaag kunnen vermijden als de klant ziet dat zijn lijn bvb grote verzwakking heeft of afstand te groot is dan moet men niet zagen dat men geen hoger profiel krijgt.
Wie weet komt het nog terug zichtbaar bij een update
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Dat had ik wel gedacht, maar kan hij dat dan niet antwoorden, ipv te zeggen om een technieker langs te sturen?philippe_d schreef: Dat is volledig correct, en geen "vrijdagmiddag" uitleg. Volgens "het systeem" (= afstand & verzwakking) heb jij de juiste provisioning gekregen (17a profiel, 30/6 sync).
Nu gaat DLM je verhogen naar 50/6, en in hoogstwaarschijnlijk zelfs naar 70/6, gezien je superieure lijnwaarden.
Victory Not Vengeance
-
- Premium Member
@ testertje
Heb da al aangehaald hier
Sommigen op de helpdesk zijn ofwel te weinig onderlegd ofwel geen zin op dat moment om iemand ernstig te helpen ofwel denken ze die klant kent er toch niks van.
Gelukkig zitten er af en toe wel degelijke mensen tussen die echt helpen en weten waarover het gaat en er is in laatste instantie is er nog het EVA team
Heb da al aangehaald hier
Sommigen op de helpdesk zijn ofwel te weinig onderlegd ofwel geen zin op dat moment om iemand ernstig te helpen ofwel denken ze die klant kent er toch niks van.
Gelukkig zitten er af en toe wel degelijke mensen tussen die echt helpen en weten waarover het gaat en er is in laatste instantie is er nog het EVA team
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
Als die technieker daar voor komt is dat voor niks en kan die zelfs 85€ aan rekenen of 50 voor een nutteloze verplaatsing
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
De uitleg van de HD is 100 % correct (buiten de stomme opmerking om een technieker te laten komen).philippe_d schreef:Dat is volledig correct, en geen "vrijdagmiddag" uitleg. Volgens "het systeem" (= afstand & verzwakking) heb jij de juiste provisioning gekregen (17a profiel, 30/6 sync). Nu gaat DLM je verhogen naar 50/6, en in hoogstwaarschijnlijk zelfs naar 70/6, gezien je superieure lijnwaarden.
Nieuwe modem triggert TBF en die TBF fase kan tot 10 dagen duren, dan DLM evaluatie om 8 dagen later de DLM executie te doen. Dus, max. 18 dagen geduld. Maar we weten met zijn allen hier op UB dat dat de theorie is
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bij superieure lijnwaarden zou het toch zo moeten zijn dat je lijn binnen max. 18 dagen op zijn minst op 50/6 zal gezet worden, als het al niet in één klap 70/6 zal zijn.
PS: philippe_d heeft hier een zeer goed ervaring mee (o.a.)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/3464493721.png)
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/android/503440834.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Toch gebeurt het nog altijd dat de technieker geen BBOX3 bij heeft en een BBOX2 installeert ook als je je on line bestelt kunnen ze blijkbaar niet volgen met de levering, toch volgens verschillende meldingen van mensen die ik binnen krijg.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Daarnet ook terug bgc aangevraagd. Telenet vliegt nu buiten met hun floppa. Het rare van alles is dat er een technieker moet langskomen, en ik heb maar een dik half jaar geleden opgezegd om bij Telenet te gaan. Zijn er andere aansluitingen dat er moeten gebeuren voor de nieuwe bbox? Want zonder technieker had ik volgende week vrijdag alles gehard, maar nu moet ik nog een maand wachten voor ze kunnen komen
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)