Pagina 17 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:08
door glennvho
En het is zover ik heb geen service meer met mijn mobile vikings kaartje...
Ik hoop dat de µsim van proximus vandaaag dan toekomt met de post zodat ik terug bereikbaar ben. Anders ga ik vandaag nog naar een proximus shop achter een nieuwe simkaart! Vind het niet kunnen dat je zomaar afgesloten wordt terwijl je nog geen nieuwe simkaart hebt!

Hmm, maar als ik kijk via crdc.be dan zou mijn nummer nog steeds bij kpn group zitten? Misschien nog even geduld hebben. :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:15
door vDR
Ja bij mij hetzelfde. om +- 11uur had ik geen service, spijtig genoeg is er niemand thuis om de brievenbus te checken..
Ik denk dat die crdc.be niet realtime informatie toont.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:18
door Jeroentje1991
Vanochtend om 06u een mailtje ontvangen dat mijn (normale) sim verzonden is.
Zou het kaartje dan vandaag verstuurd worden, of gisteren al verstuurd zijn? 8)
We wachten rustig af...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:21
door FlashBlue
Blijkbaar sturen ze ook niet altijd mailtjes, het blijft altijd een beetje een verassing bij proximus he 8)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:22
door vDR
inderdaad heb nog nooit een mail gehad :-)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:23
door Kitt
Net brievenbus gecheckt .. nog steeds geen proximus sim ... ondertussen reeds 1 week dat ik kaartje besteld heb . :(
Straks heb ik ook geen bereik meer met MV .. en heb ook slechts 2 euro krediet meer ..wil niet meer opladen voor ik proximus heb ..

Update : gebeld 0800 wat is met dat voor onprofessioneel gedoe .. ze lanceren iets voor 5000 man en hebben geen simkaarten op stock ..zelfs geen gewone ( zoals ik gevraagd heb ) ze verwachten de kaarten vandaag of morgen .. maar dat zegden ze maandag ook al .... kerel aan de telefoon was dan ook nog redelijk onbeleefd dat hij er niks kon aan doen bla bla bla . De grootste operator van Belgie heeft geen simkaarten meer .. snap dat niet ze .
Kan me ook niet inbeelden dat dat "speciale" kaarten zijn voor Generation ... een sim is toch een sim ... proximus bepaald toch op simkaart nummer welk tarief geld ..
Hij zei ook degene die nu geen netwerk hebben wil zeggen da kaart onderweg is ... ben er wel mee als ze vrijdag kaart opsturen .. heel het weekend onbereikbaar...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:37
door helmuteke
- Geen service meer op m'n GSM
- Sim kaart ontvangen (weet ik van de vrouw)
- Geen update in crdc

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:39
door philippe_d
glennvho schreef:Hmm, maar als ik kijk via crdc.be dan zou mijn nummer nog steeds bij kpn group zitten? Misschien nog even geduld hebben. :)
Ik denk dat crdc.be site maar één keer per dag updaten, je zal het pas morgen zien ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:43
door vDR
helmuteke schreef:- Geen service meer op m'n GSM
- Sim kaart ontvangen (weet ik van de vrouw)
- Geen update in crdc
Bedankt voor het duidelijke bericht !

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:50
door Marlboro
Op die site van tweakers staan er wel grove fouten in dat artikel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 11:53
door Avenger 2.0
Kitt schreef:Net brievenbus gecheckt .. nog steeds geen proximus sim ... ondertussen reeds 1 week dat ik kaartje besteld heb . :(
Straks heb ik ook geen bereik meer met MV .. en heb ook slechts 2 euro krediet meer ..wil niet meer opladen voor ik proximus heb ..

Update : gebeld 0800 wat is met dat voor onprofessioneel gedoe .. ze lanceren iets voor 5000 man en hebben geen simkaarten op stock ..zelfs geen gewone ( zoals ik gevraagd heb ) ze verwachten de kaarten vandaag of morgen .. maar dat zegden ze maandag ook al .... kerel aan de telefoon was dan ook nog redelijk onbeleefd dat hij er niks kon aan doen bla bla bla . De grootste operator van Belgie heeft geen simkaarten meer .. snap dat niet ze .
Kan me ook niet inbeelden dat dat "speciale" kaarten zijn voor Generation ... een sim is toch een sim ... proximus bepaald toch op simkaart nummer welk tarief geld ..
Hij zei ook degene die nu geen netwerk hebben wil zeggen da kaart onderweg is ... ben er wel mee als ze vrijdag kaart opsturen .. heel het weekend onbereikbaar...
Misschien kan MV reclame maken in de hand van "soms blijf je beter waar je bent" ;)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:00
door FlashBlue
Really Avenger ?

Even wat last bij de transfer, of blijven op het slechtste netwerk van België ? Denk dat de keuze rap gemaakt is.
Als MV op het proxi netwerk zat, gingen de klanten niet lopen hoor.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:03
door Marlboro
Avenger; mv is oke, dat weten we allemaal maar tis dat base netwerk, das de reden waarom ik bij proximus ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:12
door Kitt
Tja het is ook met spijt in het hart dat ik terug naar proximus ga ...

Als Base morgen perfect 3G aanbied zonder cap .. en het netwerk stabieler is ben ik direct weer weg naar MV ze ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:13
door FlashBlue
Tis dat, de mogelijk om vlot (soms dan;) ) om te schakelen bestaat, dus waarom zou je niet gewoon kiezen voor de partij met het beste aanbod.

Momenteel is dat qua netwerk proxi, binnen half jaar kan het iemand anders zijn :P )

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:37
door glennvho
Weet er iemand eigenlijk wat er met sms en telefoongesprekken gebeurt die je krijgt tijdens de nummeroverdracht?
Nu heb ik geen service meer op mijn mv kaartje en ik vraag mij dus af wat er nu gebeurt als iemand mij bv een sms stuurt, ik weet wel dat ik die dan niet zal kunnen lezen :P, maar krijg je die sms dan als je nummer overgeschakeld is of is die sms in het niets verdwenen?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:40
door proximusboyke
bellen naar de 1299 geeft u een real time update

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:45
door Jeroentje1991
Zojuist simkaart ontvangen.

Maandag 15u besteld.
Normale Simkaart zonder nummerbehoud

Voor wie een Proximus envelop verwacht; in mijn geval is het afkomstig van PFS Web (Priority Fulfillment Services) uit Luik.
In de envelop zit weer een envelop van Proximus :P

Volgens de klantendienst gisterenavond zou mijn sim vandaag pas verstuurd worden, @vDR er is dus nog hoop :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 12:54
door vDR
ja ik gok aangezien het merendeel vandaag zijn sim heeft gekregen ik er ook bij ga zijn. zal het vanavond weten te zeggen :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:03
door glennvho
Ik heb mijn µsim ontvangen. Alleen een probleem, nu heb ik de sim in mijn gsm gestoken en de pincode ingetikt, nu komt er nog altijd op geen service...

Rond 11u had ik geen ontvangst meer met mijn mv kaartje...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:07
door Maglor
Jeroentje1991 schreef:Zojuist simkaart ontvangen.

Maandag 15u besteld

[...]

Volgens de klantendienst gisterenavond zou mijn sim vandaag pas verstuurd worden, @vDR er is dus nog hoop :)
Hetgeen maar weer aantoont dat ze er daar soms serieus met hun klak naar smijten.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:11
door Jeroentje1991
Bij mij werkte alles direct.
Moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog niet onder de indruk ben van het Proximus netwerk.
HSDPA Ontvangst op kot in het centrum van Leuven is slechter dan bij MV! Proximus switcht daardoor ook snel terug naar EDGE.
Hopelijk is het op de trein trajecten beter anders ga ik gewoon weer verder met mijn Mobile Vikings kaartje...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:16
door theduvelking
Mijn vriendin haar gewone sim is ook toegekomen vandaag. Ging tijd worden. Ze is maar 56u onbereikbaar geweest ...

Mijn µsim nog niet en nog steeds op base netwerk (mv)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:22
door beele
Daarnet dan maar voor de derde keer gebeld (nadat de postbode geweest was).

Eergisteren => we sturen ze vandaag nog op hoor!
Gisteren => ze is verstuurd hoor uw kaart.
Vandaag => oh nee, die is nog niet verstuurd, we hebben uw aanvraag wel goed ontvangen! We sturen zo morgen op want vandaag is het te laat.

Zijn die met men voeten aant spelen of hoe zit het daar. Blijkbaar is het ook vrij moeilijk om daar iemand aan de lijn te krijgen die iet of wat verstaanbaar Nederlands praat (vind het wel tof dat ze zo snel opnemen enzo, maar toch).

Nu hoop ik nog op vrijdag men kaart te hebben (maar iets in mij vertelt me dat ik in het weekend niet ga kunnen bellen). De mevrouw zij ook aan de telefoon dat ze me nog een bevestiging via email ging sturen. Fingers crossed!

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:24
door glennvho
Bij zat er ook een rare brief, heb hem even ingescand en de prive zaken zwart gemaakt, kun je hier bekijken: http://www.ksjledeberg.be/formulier.png

Wat ik raar vind aan die brief is dat er onderaan staat, handtekening klant. Dus moet ik nu eerst nog deze brief ondertekenen en dan opsturen naar ergens of is het al in orde? Zoals ik al gezegd had heb ik geen service meer op mijn mv kaartje sinds 11u vanochtend en heb ik nog geen service met het kaartje van proximus. :(

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:32
door xenne
xenne schreef:mijn zus heeft haar sim kaart ook ontvangen, is een portatie van Wireless (Base), die service is nog actief....
update:
om 09H15 valt het Wire-less (base) signaal weg
simkaart van Proximus ingestoken = werkt niet
gebeld naar Proximus, het gaat maar in de loop van de avond actief worden???
ik dacht dat er naadloze overgang mogelijk was tussen 2 providers?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:34
door glennvho
Negeer mijn vorige post maar, ik heb mijn iphone eens opnieuw opgestart en nu werkt het wel :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:35
door krisken
Moh? KSJ Ledeberg ook actief? Groetjes uit Merelbeke Flora :)

Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:37
door MClaeys
MClaeys schreef:
iamborg schreef:Ook m'n microsim ontvangen. Heb een nieuw nummer aangevraagd, ik gebruikte MV immers enkel voor data (en héél sporadisch bellen) op m'n Ipad.

Kaartje in Ipad, 1911 Bellen, taal bevestigd. Nog terwijl ik aan de lijn was een SMS ontvangen met status belkrediet. Alles netjes in orde.

Nu gaan vergelijken met MV....

Greetz,

P.
Hoe heb je die nummer dan gebeld met je iPad? Ik heb de microsim er in gestoken maar ik krijg steeds een PDP-instellingen error. De settings staan goed, bij Proximus zien ze mijn aanvragen geblokkeerd worden maar ze weten niet waarom :-( Voorlopig dus geen internet op de trein :-(
Khoop dat ze mijn ticket wel snel afhandelen.
Dit is is inmiddels opgelost. Heb een microsim adapter gekocht, met mijn gsm naar 1911 gebeld en nu werkt het wel. Ik dacht dus foutief dat de sim automatsch actief was :) raar dat ze het bij Proximus niet zagen, straks eens bellen dat het ticket dicht mag (zodat ze er geen tijd aan verspillen)

Edit: ze wisten daar blijkbaar zelf niet dat er eerst met gebeld moest worden. Bij deze dus wel, ticket closed zodat ze mensen met echte problemen kunnen helpen :P

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 13:56
door iamborg
Hoe heb je die nummer dan gebeld met je iPad? Ik heb de microsim er in gestoken maar ik krijg steeds een PDP-instellingen error. De settings staan goed, bij Proximus zien ze mijn aanvragen geblokkeerd worden maar ze weten niet waarom Voorlopig dus geen internet op de trein
Khoop dat ze mijn ticket wel snel afhandelen.
Je kan heel simpel bellen en sms-en met een Ipad, voor zover je 'm eerst Jailbreaked (Ios 4.x unthetered, Ios 5.x tethered, hoewel vandaag bericht kwam dat 5.x nu ook unthethered kan) en PhoneItPad installeert (beschibkaar op iphoneislam repo (en nu geen commentaar over de naam van de repo, ze maken gewoon goeie software). Die installeert de Phone en Messaging componenten op de Ipad en laat je toe te bellen en te bellen (en gebeld en sms't te worden) net zoals een Iphone.

Greetz,

P.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 14:01
door theduvelking
iOS5 is nog steeds tethered, untether is er nog niet.

En vergeet niet dat er ook mensen zijn met een iPad2, die kan je voorlopig nog niet jailbreaken (iOS5)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 14:10
door iamborg
@theduvelking: effe OT, maar IOS 5 is op Iphone 3Gs al een tijdje untethered te JB'en, Op Ipad en Ipad2 nog thethered. Vandaag kondigde Pod2g aan dat de unthethered JB een feit is voor 3Gs, Ipod Touch en Ipad voor IOS 5.0.1.

Greetz,

P.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 14:20
door theduvelking
Op een 3GS enkel iOS5 met oude bootrom untethered.

Hij kondigde het een paar dagen geleden al aan, maar is nog steeds niet vrijgegeven.
untether van pod2g is op alle toestellen uitgezonderd die met een A5 processor (iPad2, 4S, ..)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 14:53
door Tuneboy2005
Vorige week donderdag besteld en zopas gebeld met helpdesk en nu praten ze al voor begin volgende week dat ik mijn sim zou krijgen

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:00
door FlashBlue
Er zat dus thuis geen sim in de bus.

Wat vrij vervelend was.
Contact opgenomen met business center waar klant waar ik zit, klant is (inception!), uitgelegd, ze snapte het probleem.
Vonden echter niks terug op gsm nr, omdat portering wel rond was, maar niet in systeem van proxi zat nog.
Ze hebbe dan opgezocht op voor+achternaam en tel nr., wel gevonden. µsim uit hun stockvoorraad genomen, geactiveerd op mijn nummer.

Net kaartje dan gaan ophalen, kon idd niet bellen/surfen. 1911 gebeld, taal gekozen. sms gekregen met belwaarden. Kon surfen en bellen.

Zo simpel kan het dus ook gewoon.


Heb nu wel 0,0 documentatie qua nummers en dergelijke voor proxigedoe, maar dat papier zal wel aankomen samen met de originele sim :P (of als iemand dat online heeft staan, mag ook :-) )


Samenvatting : voor de mensen die hun MV sim al gedesactiveerd zien, en nog geen PX sim hebbe, je kan altijd probere bij een proximus verkooppunt een µsim te laten activeren op je nummer. als ze je niet terugvinden op nummer, laat ze zoeken op naam. Als sim nog nooit actief is geweest, kan het zijn dat ze de omzetting van sim naar sim niet zelf kunne doen, maar moete belle naar PX intern support.
Success NIET gegarandeerd. Maar het is een optie als je snel terug bereikbaar wilt zijn.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:03
door xenne
documentatie qua nummers en dergelijke voor proxigedoe zit er bij de sim ook niet bij....

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:04
door FlashBlue
Thx Xenne !

Any idea where wel te vinden ? dan voroal nummers voor herlading, sms centrale, voicemail abroad, enz?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:21
door xenne
FlashBlue schreef:Thx Xenne !

Any idea where wel te vinden ? dan voroal nummers voor herlading, sms centrale, voicemail abroad, enz?
ik heb geen idee... enige wat ik hier al zag passeren is #120# (bonussen) en #121# (beltegoed)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:31
door Jeroentje1991
Marlboro schreef:
Jeroentje1991 schreef:Bij mij werkte alles direct.
Moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog niet onder de indruk ben van het Proximus netwerk.
HSDPA Ontvangst op kot in het centrum van Leuven is slechter dan bij MV! Proximus switcht daardoor ook snel terug naar EDGE.
Hopelijk is het op de trein trajecten beter anders ga ik gewoon weer verder met mijn Mobile Vikings kaartje...
Tja, als ge slechts op 1-2 plaatsen gaat nodig hebben en vergelijken dan kan het net toevallig zijn je met base beter scoort, soms ligt het ook aan de smartphones heb ik al gemerkt.

Je moet vooral eerst eens als je mee beiden op 3G zit eens de speedtest doen? Speedtest.net app eens downloaden, das de betrouwbaarste.
In zijn totaliteit is proximus beter, ik heb trouwens nooit gezegd proximus overal 3G heeft of beter 3G bereik, je zal her en der altijd een paar plaatsen tegen komen waar mv beter in scoort.

theduvelking; soms eens de smartphone/gsm eens uit en terug aanzetten, soms heel soms helpt dat :).
Was totaal niet bedoeld als kritiek tegen jou hoor :) Was slechts een constatering en wellicht nuttig voor mensen in de regio Leuven.
Ben vooral overgestapt om betere 3G te hebben op het traject Brussel - Rijsel en Leuven - Brussel dus dat ga ik nog proberen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 14 dec 2011, 15:46
door Marlboro
Jeroen; was ook geen aanval hoor op u :). Tis gewoon, ik doe niks anders dan mensen te helpen en heb redelijk wat ervaring met proximus en hun 3G en snelheden, als ik die zaken dan post doe ik dat om mensen duidelijk te maken van de voor en nadelen, nu gaan velen naar proximus en denken ze overal evenhoge snelheden behalen, ze overal 3G gaan hebben terwijl ik nog zo gezegd heb dat dat zeker niet het geval is en ik altijd gesproken heb je nog op edge zal vallen en geen 3G zal hebben en op sommige plaatsen de snelheden anders liggen enz....En dan krijg je nadien toch reacties dat proximus nauwelijks beter is dan mv :bang: Je zal altijd plaatsen tegen komen waar zelfs base wel 3G heeft bv binnen maar helaas niet met proximus, maar ga eens op een 20tal verschillende plaatsen; je zal snel merken proximus gewoon heerst :). Ook op gebied van panne die ik bij mv en zelfs base regelamtig had ga je minder snel en let goed op wat ik zeg; minder snel zeg ik tegen komen bij proximus, niemand is perfect, geen enkele provider ook niet maar het verschil is opmerkelijk sinds ik in 2010 terug proximus heb, mss 3keer effe plat gelegen op meer dan 2j tijd, bij mv was het iedere week prijs bij mij.