Pagina 17 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 nov 2013, 15:22
door Jack Daniels
Firewall rule op je smartphone? Ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem en ik weet niet meteen hoe ik het moet oplossen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 nov 2013, 16:13
door jorgo
Nee, was op een linux server die Asterisk draait.
Ik heb ook wel mijn sip password veranderd, anders kan je eens testen of dat bij jou het probleem oplost?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 nov 2013, 15:53
door lacer
Als ik bel naar Belgacom klantendienst 080022800 met onze C610-IP kan ik niet navigeren door de menu's, de DTMF instellingen staan hoogstwaarschijnlijk niet goed ingesteld in de Gigaset en(of) Ovh Manager.
In de manager heb ik ze nu gewijzigd van enkel g711 naar alle 3: g722, g711, g729
In de Gigaset > Telefonie > Geluid: Voorkeur voor eigen codec (g711) gewijzigd naar: Geoptimaliseerd voor grote bandbreedte (alle codec staan automatisch geselecteerd)
Ik weet wel niet of dit veel zal uithalen, maar bon :|
Alvast weet ik dat de menu"s nu nog niet werken. Moet hiervoor telkens m'n Gsm gebruiken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 nov 2013, 22:23
door brubbel
Er is een optie:
DTMF over VoIP connections

Onder Telephony - "advanced voip settings" als je inlogt via de webpagina van de C610IP

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 nov 2013, 13:53
door lacer
Er staat:
DTMF over VoIP-verbindingen
Automatisch overeenkomen van de TDK-transmissie > JA

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 nov 2013, 14:57
door brubbel
Zet deze eens op "NEE", en vervolgens optie "audio".
Let er op dat u geen G.722 gebruikt.

Afbeelding

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 nov 2013, 15:04
door lacer
Ok, heb dit gedaan.
Bij Geluidsinstellingen heb ik enkel staan: G.711 a law; G.711 µ law; G.729 in die volgorde.
Nu eens proberen...

Edit: het werkt nu :beerchug:
Bedankt voor de hulp !

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 nov 2013, 06:53
door mgo72
Wat is beste IPhone app voor OVH-VOIP?


Manuel gonzalez

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 nov 2013, 17:42
door Michael
Groundwire is de beste app

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 30 nov 2013, 17:58
door jang
ik gebruik Bria op Mac en iPhone. Werkt perfect met OVH tot nu toe.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 jan 2014, 09:23
door jphermans
IK heb me op 2 jan ingeschreven voor een enkele sip lijn , maar nu een paar dagen later heb ik nog niets mogen ontvangen van instellingen.
Bewijs van identiteit is doorgestuurd en goedgekeurd en terug een mail gekregen dat dit in orde is . Maar voor de rest niets. Wanneer ik in mijn klantenpaneel ga kijken zie ik het volgende staan (zie screenshot).
Heb ook al een ticket aangemaakt en hier krijg ik ook geen antwoord op.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 jan 2014, 14:34
door Splitter
validatie: geschat 4 dagen... dat er een vinkje bijstaat wil mss niet zeggen dat het volledig in orde is?
plus, we zitten natuurlijk in het weekend...

ik zou zeggen: geef het nog een dag of 2

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 jan 2014, 14:39
door raf1
Even ter info: Momenteel heeft OVH trouwens een probleem op één van hun VoIP-servers waardoor er er een heleboel telefoonlijnen naar andere servers zijn gemigreerd.
Misschien(!) zetten ze daarom alle nieuwe aanvragen eventjes op een wachtlijst tot het incident opgelost is en de volledige servercapaciteit terug beschikbaar is.
http://travaux.ovh.com/?do=details&id=9941

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 jan 2014, 15:53
door Tomsworld
Er zijn op 31 december nog opleveringen geweest.

Maar er zijn al een hele tijd stabiliteitsproblemen met de CIRPACK's er staat al een 2e en een 3e infra, terwijl ze in het totaal nog altijd minder lijnen hebben dan 1 infra moet kunnen ondersteunen.

Octave ging maandag het punt maken qua voice problemen infra, ze overwegen ook te testen met een andere vendor / over te schakelen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 jan 2014, 18:03
door jphermans
Zal het nog een paar dagen afwachten. De problemen die ze zelf hebben zal dan ook de reden zijn waarom mijn ticket nog niet beantwoord is.
Bedankt voor de reply.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 11:52
door Jeroen07
Is het met OVH (of andere provider) mogelijk om het standaard zowel op je telefoon als je GSM te laten rinkelen? Zodat je kan kiezen met wat je opneemt?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 12:13
door Jack Daniels
Bij een ligne individuelle sip niet dacht ik. Je DID nummer bij OVH kan maar gekoppeld worden aan 1 nummer.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 12:57
door wied
via de usertool van weepee kan je laten inbellen op meerdere toestellen...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 13:07
door philippe_d
Jeroen07 schreef:Is het met OVH (of andere provider) mogelijk om het standaard zowel op je telefoon als je GSM te laten rinkelen? Zodat je kan kiezen met wat je opneemt?
Bij WeePee is dat mogelijk
  • - je maakt SIP 2 accounts aan, één voor je GSM en één voor je telefoon
    - je maakt een 3de account aan (forwarding account) die je koppelt aan je inkomend nummer. Hier stel je een forwarding in naar de interne nummers van de 2 SIP accounts.
De eerste die opneemt krijgt de verbinding.
Je kan ook gratis naar mekaar bellen

Bij VoipTiger is zoiets waarschijnlijk ook mogelijk.
Als je gebruik maakt van hun free cloud PBX

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 14:33
door kippewit
Iemand ervaring met hoe lang het porteren van een nummer duurt? Ik heb twee dagen na mijn aanvraag een brief ontvangen en de code bevestigd. Toen verscheen er bvenaan bij de status van de portatie "datum portatie: 10/01/2014" (het was toen 6/01/2014). Intussen is er nog steeds niks veranderd.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 15:42
door krisken
Dat hangt van meerdere factoren af.
Mijn nummer bij OVH naar WeePee duurde bijvoorbeeld 15 dagen in totaal.
Mijn mobiel nummer gaat van a naar b in enkele uren.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 15:45
door philippe_d
kippewit schreef:Iemand ervaring met hoe lang het porteren van een nummer duurt
Volgens de wet moet dit - bij een eenvoudige portering - binnen één werkdag gebeuren.
Indien het langer duurt, mag je een schadevergoeding eisen.
Dit verzoek moet ingediend worden bij de nieuwe provider, die de schadevergoeding moet recupereren van de "schuldige" partij

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 jan 2014, 17:12
door satsurfer
krisken schreef: Mijn mobiel nummer gaat van a naar b in enkele uren.
dommel niet meerekenen a.u.b. ;)

sent from my xperia z, using tapatalk 4

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2014, 14:19
door Waterboy
Vandaag verschillende keren de melding op mijn Fritzbox

Anmeldung der Internetrufnummer xxxxxxxxxxxxx war nicht erfolgreich.
Gegenstelle meldet Ursache 500

Wat wil deze melding zeggen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2014, 14:22
door kippewit
Intussen ben ik al 17 dagen aan het wachten op de portering van mijn nummer van Scarlet naar OVH. Volgens OVH is de brief naar scarlet verstuurd op 5/1, volgens Scarlet weten zij helemaal niks en hebben zij helemaal niks te maken met porteren van nummers. (En OVH zelf reageert ook helemaal nergen op.)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2014, 14:46
door ubremoved_15739
Waterboy schreef:Vandaag verschillende keren de melding op mijn Fritzbox

Anmeldung der Internetrufnummer xxxxxxxxxxxxx war nicht erfolgreich.
Gegenstelle meldet Ursache 500

Wat wil deze melding zeggen?
Dat is een server error code.
21.5 Server Failure 5xx

5xx responses are failure responses given when a server itself has
erred.

21.5.1 500 Server Internal Error

The server encountered an unexpected condition that prevented it from
fulfilling the request. The client MAY display the specific error
condition and MAY retry the request after several seconds.

If the condition is temporary, the server MAY indicate when the
client may retry the request using the Retry-After header field.
Bron: RFC 3261 - SIP: Session Initiation Protocol.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2014, 14:55
door Waterboy
kippewit schreef:Intussen ben ik al 17 dagen aan het wachten op de portering van mijn nummer van Scarlet naar OVH. Volgens OVH is de brief naar scarlet verstuurd op 5/1, volgens Scarlet weten zij helemaal niks en hebben zij helemaal niks te maken met porteren van nummers. (En OVH zelf reageert ook helemaal nergen op.)
Mss heeft dit ermee te maken?

ne le projet— VoIP
Type de tâche Incident
Catégorie Backend / Core
Etat En cours
Pourcentage effectué 0%
Détails Le système opérateur de portabilité n'était plus accessible et a provoqué un retard dans le traitement des portabilités Belges.

Commentaires (1)

Commentaire de OVH - mardi, 21 janvier 2014, 15:38

Il n'y a toujours pas d'amélioration sur le système opérateur, la commande de portabilité Belge dans le manager a été suspendu.
Nous relançons activement l’autorité des portabilités belges.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2014, 18:28
door jorgo
kippewit schreef:Intussen ben ik al 17 dagen aan het wachten op de portering van mijn nummer van Scarlet naar OVH. Volgens OVH is de brief naar scarlet verstuurd op 5/1, volgens Scarlet weten zij helemaal niks en hebben zij helemaal niks te maken met porteren van nummers. (En OVH zelf reageert ook helemaal nergen op.)
Zelfde ervaring hier.
Mijn Frans is niet super, maar uit het volgende maak ik op dat ze terug porteringen doorvoeren:

Commentaire de OVH - mercredi, 22 janvier 2014, 17:36

L'accès au système opérateur est corrigé. Nous rattrapons en priorité les demandes de portabilité en attente avant de réouvrir la commande.

Bron: http://travaux.ovh.net/?do=details&id=10020

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2014, 15:15
door Bonbon
ik probeerde vandaag de ovh eens te bestellen ook zoals in de tutorial ,
ik kies telkens de optie van 99 cent ( 1,18 inc) , toch een stap verder wordt dit telkens 1,98 euro
kan iemand mij verklaren waarom ?
http://cl.ly/image/303x081a1y19

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2014, 16:28
door lacer
In je screenshot zie ik 2 voip lijnen, ééntje bovenaan en ééntje samen met de Gigaset.
Het is enkel Ligne Individuelle die je moet hebben, de bovenste dus.
Dus ergens een vinkje vergeten verwijderen :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2014, 21:57
door Bonbon
na paar keer proberen browser gesloten , daarna ging het zonder problemen :-D

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 jan 2014, 11:07
door kippewit
Intussen heb ik mail gehad van Scarlet dat er een portering is aangevraagd (vorige donderdag). Sinds vrijdag werkt mijn telefoonnummer niet meer, volgens Scarlet is het vrijdag al doorgegeven aan OVH. Bij OVH staat nu dat het nummer vanaf 31/1/2014 actief zal zijn, maw zal ik dus een week zonder mijn telefoonnummer zitten. Ik had het me allemaal wel iets vlotter voorgesteld.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 feb 2014, 11:11
door Bonbon
ik ben sinds kort ook klant bij ovh ,
heb zonet een pakket met voorgeconfigureerde gigiaset afgehaald bij dhl

op het eerste zicht werkt alles ; ik heb wel enkele vragen ;

hoe verlopen de betalingen ? krijg ik een factuur in email ? ( bij aanmaak acount heb ik waarborg telefoon + eerste maand abbo betaald )

kan ik de frans gesproken boodschap veranderen die men hoort als men mij belt maar ik niet opneem ( tijdig opneem ) ?

zijn er nog instellingen die ik best verander ? ( de taal en locatie weerbericht heb ik reeds aangepast :) )

thx

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 feb 2014, 11:28
door jang
Als je betaald hebt met je VISA kaart, dan worden de facturen in de toekomst ook betaald door afhaling van diezelfde VISA kaart. Werkt perfect bij mij.
Voor de boodschap op je antwoordapparaat moet je op je Manager/Espace Client zijn bij OVH. Daar vind je onder producten - téléphonie wat je zoekt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 feb 2014, 11:38
door Bonbon
ik begrijp het al volgt , ik bel naar 123 volg daar enkele menukeuzes , spreek een andere boodschap in , deze kan ik selecteren in de OVH manager ; zoiets ?
kan iemand mij de menu volgorde zeggen die ik moet volgen als ik op 123 inbel ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 feb 2014, 11:40
door Jack Daniels
Betaling aan OVH loopt bij mij via mijn PayPal account. Ik krijg een mail dat er een factuur openstaat en een dag (of 2 dagen) later krijg ik bevestiging van PayPal dat er een betaling werd uitgevoerd aan OVH. Soort van domiciliëring zeg maar.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 feb 2014, 14:18
door mgo72
Bonbon schreef:ik ben sinds kort ook klant bij ovh ,
heb zonet een pakket met voorgeconfigureerde gigiaset afgehaald bij dhl

op het eerste zicht werkt alles ; ik heb wel enkele vragen ;

hoe verlopen de betalingen ? krijg ik een factuur in email ? ( bij aanmaak acount heb ik waarborg telefoon + eerste maand abbo betaald )

kan ik de frans gesproken boodschap veranderen die men hoort als men mij belt maar ik niet opneem ( tijdig opneem ) ?

zijn er nog instellingen die ik best verander ? ( de taal en locatie weerbericht heb ik reeds aangepast :) )

thx
Heb jij zo'n unlimited lijn gekregen voor Belgie? Dacht dat enkel Frankrijk werkte?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 feb 2014, 14:58
door jang
heb zelf geen toestel bij hen gehuurd, dus kan de 123 optie niet testen. Wel : boodschap zelf opnemen op je computer op mp3, dan in de OVH manager de 'rép ondeur' configureren met gepersonaliseerde boodschap en er deze mp3 aanhangen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 feb 2014, 07:22
door Bonbon
mgo72 schreef:
Bonbon schreef:ik ben sinds kort ook klant bij ovh ,
heb zonet een pakket met voorgeconfigureerde gigiaset afgehaald bij dhl

op het eerste zicht werkt alles ; ik heb wel enkele vragen ;

hoe verlopen de betalingen ? krijg ik een factuur in email ? ( bij aanmaak acount heb ik waarborg telefoon + eerste maand abbo betaald )

kan ik de frans gesproken boodschap veranderen die men hoort als men mij belt maar ik niet opneem ( tijdig opneem ) ?

zijn er nog instellingen die ik best verander ? ( de taal en locatie weerbericht heb ik reeds aangepast :) )

thx
Heb jij zo'n unlimited lijn gekregen voor Belgie? Dacht dat enkel Frankrijk werkte?
ik heb het product genomen waar deze thread over gaat http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=31132 , waar jij ook in post dus
of bedoel je nog iets anders ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 feb 2014, 07:23
door Bonbon
jang schreef:heb zelf geen toestel bij hen gehuurd, dus kan de 123 optie niet testen. Wel : boodschap zelf opnemen op je computer op mp3, dan in de OVH manager de 'rép ondeur' configureren met gepersonaliseerde boodschap en er deze mp3 aanhangen.
achteraf gezien wil ik eigenlijk gewoon geen antwoordapparaat , ik wil dat de telefoon ' eindeloos' blijft rinkelen zoals vroeger op de gewone vaste lijn

is dit mogelijk en hoe ?

thx