Pagina 17 van 27

Geplaatst: 18 sep 2008, 13:50
door liger
Hierachter excuses zoeken voor het niet tijdig voldoen van uw facturen, is uiteraard compleet irrelevant.

stond er ook zo een smiley achter? :nana:

Geplaatst: 18 sep 2008, 14:18
door kos
liger schreef:
Hierachter excuses zoeken voor het niet tijdig voldoen van uw facturen, is uiteraard compleet irrelevant.

stond er ook zo een smiley achter? :nana:
Jammer genoeg niet.

Ben al eens op de site van telenet gaan kijken om alsnog van provider te veranderen. Hun Goldshake lijkt me wel interessant: telefonie, internet en digitale televisie. Wel weer terug een downloadlimiet, maar 30Gb volstaat voor mij wel.
Collega van mij heeft moeilijkheden gehad met haar Telenet internetverbinding en heeft 2 maanden geen abonnement moeten betalen... Bij Dommel krijg je te horen dat het "compleet irrelevant" is dat je een compensatie wenst voor het niet functioneren van hun product.

Geplaatst: 18 sep 2008, 15:00
door liger
kos schreef:
liger schreef:
Hierachter excuses zoeken voor het niet tijdig voldoen van uw facturen, is uiteraard compleet irrelevant.

stond er ook zo een smiley achter? :nana:
Jammer genoeg niet.

Ben al eens op de site van telenet gaan kijken om alsnog van provider te veranderen. Hun Goldshake lijkt me wel interessant: telefonie, internet en digitale televisie. Wel weer terug een downloadlimiet, maar 30Gb volstaat voor mij wel.
Collega van mij heeft moeilijkheden gehad met haar Telenet internetverbinding en heeft 2 maanden geen abonnement moeten betalen... Bij Dommel krijg je te horen dat het "compleet irrelevant" is dat je een compensatie wenst voor het niet functioneren van hun product.
je kan mss dxadsl proberen als je hogere download TOCH gaat nodig hebben.

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:04
door frado
helpdesk is versneld; ze hebben wel jammergenoeg hollanders binnengehaald hiervoor :D . ADSL2+ is dit jaar dus, ipv de beloofde september maand... Leuk om weten. En belgacom kan je blijkbaar ook niet contacteren om er naar te vragen? Der zijn mense ndie meer geweten te komen zijn, maar weigeren steeds om het telefoonnr en gekozen opties te geven:/

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:07
door Fireblade
ADSL2+ dit jaar.. voor hoeveel % van de klanten zal het 12 mbps worden? voor 5% misschien?

Ik wed dat er niet veel mensen zijn die onder de 1.250 meter van de centrale weg zitten. Doe er dan nog eens de hoop klanten bij die gewoonweg geen overschakeling gaan krijgen door te verre afstand en het zal ongeveer rond die 5 percent zitten.

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:10
door frado
waar haal jij die 1.25km? 12mbit is tot 2.7 km +-
Btw ze zin wel arrogant geworden: ja je krijgt geen nieuwe renew date omdat telefonie niet werkt. We zijn de goekdoopste met een kleine winstmarge, en daarom krijgde da nie.
Amai, ook wel ne schooon antwoord :s

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:27
door liger
frado schreef:waar haal jij die 1.25km? 12mbit is tot 2.7 km +-
Btw ze zin wel arrogant geworden: ja je krijgt geen nieuwe renew date omdat telefonie niet werkt. We zijn de goekdoopste met een kleine winstmarge, en daarom krijgde da nie.
Amai, ook wel ne schooon antwoord :s
het hier iemand gepost
onder 1,2 km krijg je 12 mbit
verder 9mbit

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:36
door frado
was dat niet omdat ze het stap per stap omhoog trekken ofzo? Technisch is het mogelijk tot 2.7km, dus t'is gewoon een (tijdelijke) cap van BGC.

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:51
door Fluppeke
met 9 ben ik ook al tevreden ... Ik hoop wel dat ze me overzetten... de chek van dommel zegt dat het beschikbaar is...
Mijn lineattn is 34 ... volgens de grafiek die ik gezien heb genoeg om een 9 mbit profiel te krijgen op adsl2+

Geplaatst: 18 sep 2008, 17:55
door Fireblade
frado schreef:waar haal jij die 1.25km? 12mbit is tot 2.7 km +-
Btw ze zin wel arrogant geworden: ja je krijgt geen nieuwe renew date omdat telefonie niet werkt. We zijn de goekdoopste met een kleine winstmarge, en daarom krijgde da nie.
Amai, ook wel ne schooon antwoord :s
Thanks to Belgacom. Zij hanteren namelijk die limiet van 1,25 km voor 12 mbps, de rest smijten ze gewoon op 9 mbit of lager. Ik vermoed niet dat het een tijdelijke cap is. Ik vermoed dat Belgacom er alles aan doet om de alternatieve providers het leven zuur te maken of probeert er klanten weg te krijgen door allerhande beperkingen. (En schiet mij nu niet af omdat ik zaag over Belgacom, er zijn er zoveel die dat doen.)

Geplaatst: 18 sep 2008, 18:34
door Zuttasoxx
klinkt als iets wat bgc zou doen.. Btw zou bipt dan niet boos worden?

Geplaatst: 18 sep 2008, 18:51
door Fireblade
Zuttasoxx schreef:klinkt als iets wat bgc zou doen.. Btw zou bipt dan niet boos worden?
Het BIPT? Die doen juist niks. Als het BIPT echt zou reguleren zou de situatie wel wat anders zijn dan nu.

Geplaatst: 18 sep 2008, 21:42
door liger
frado schreef:was dat niet omdat ze het stap per stap omhoog trekken ofzo? Technisch is het mogelijk tot 2.7km, dus t'is gewoon een (tijdelijke) cap van BGC.
per stap beteken per dslam of per regio. dat wil niet zeggen dat ze iedereen op 9mbit gaan gooien en dan zien wie kan er allemaal naar 12.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat afstands-regel tijdelijk is tenzij natuurlijk BIPT ingrijpt.

Bipt...

Geplaatst: 19 sep 2008, 13:52
door Jippe
Bipt... worden die door ons belastingsgeld betaald? Zo ja, misschien moeten we wel eens massaal naar dat Bipt gaan mailen.

Geplaatst: 19 sep 2008, 14:49
door broli
grox schreef:
broli schreef:Nu ik check krijg ik ook een gelijkaardige error met xp. Ik weet niet of het aan x-lite ligt omdat ik geen voor en na check heb gedaan.
blijkbaar updates aan de gang, error word inmiddels opgevangen, ff geduld dus ;)
Nog steeds niets veranderd aan die error kan nog steeds niet naar de lijn instellingen gaan en heb zowel x-lite volledig verwijdert als modem herstart :?. Kunnen andere checken aub of ze naar hun lijn instellingen kunnen gaan in de laatste nieuwe homelink (liefst die geen softphone app hebben).

Btw we zijn vrijdag waas is de update :roll:.

Geplaatst: 19 sep 2008, 16:01
door Jimmypop
Ik kan ook niet naar m'n lijninstellingen sinds gisteren (ik heb geen softphone app.)

Geplaatst: 19 sep 2008, 17:12
door bverheg
bravo schreef:
bverheg schreef:Dan toch maar even SUN's VirtualBox geïnstalleerd en XP erop gegooid.
Ik ben dan wel is benieuwd of de Homelink software uw modem gaat vinden na registratie. Wireless vind die de modem in elk geval niet. Nu is de Virtualbox nogal geweldig op gebied van networking, dus ik hoop voor jou dat het in orde komt. Please let me know, want ben echt benieuwd :-)
Heb toch al mijn internet werkende. Het heeft wel wat moeite gekost.
Even een overzicht.
- Gewacht tot aansluiting geactiveerd volgens datum in brief.
- Siemens modem geïnstalleerd.
- Computer aangesloten en XP in VirtualBox gestart. TCP/IP met de hand geconfigureerd in XP (volgens de Linux settings, die automatisch via DHCP de connectie met de modem had ingesteld). Gekontroleerd dat ik (onder Linux en XP) communicatie met de modem had.
- HomeLink opgestart en activatiecode ingegeven: PROBLEEM: 'fout opgetreden bij het verbinden met server'.
- Gepoogd de bij de brief geleverde CD te installeren: lukt niet: geïnstalleerde software is nieuwer.
- Op userbase gezocht naar de fout, en op basis daarvan de bestanden hds.dat en hdf.dat verwijderd. Daarna Homelink terug opgestart: nu krijg ik drie opties voor activatie: laatste (activatie na installeren nieuwe software) werkte. Na ingeven van de activatiecode ging de installatieprocedure verder. Hierbij werd de modem automatisch herstart.
- Niet volledig succesvol einde: het programma bleef hangen, en blijkbaar waren de netwerkinstellingen van XP gereset.
- Mijn Linux-configuratie afgewerkt met invullen van de dommel DNS servers in /etc/resolv.conf, en vastgesteld dat internet onder Linux werkte!
Even naar de instellingen van de modem gekeken: username staat op [email protected]. Betekent dit dat de activatie nog niet volledig is?
- In de Virtual XP terug netwerkparameters juist gezet (inclusief DNS servers) en opnieuw Homelink opgestart: nu komt er een inlogscherm voor dommel, maar inloggen lukt niet: 'aangezien de configuratie van uw modem, de activatie of de overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond.'

Zal de activatie (ook telefoon) vanzelf afgerond worden?
Ik zal even afwachten en eerst even genieten van mijn internetconnectie, die ik twee dagen heb moeten missen.
En dan even de wireless proberen.

Geplaatst: 19 sep 2008, 20:39
door icekiller2k6
bverheg schreef:
bravo schreef:
bverheg schreef:Dan toch maar even SUN's VirtualBox geïnstalleerd en XP erop gegooid.
Ik ben dan wel is benieuwd of de Homelink software uw modem gaat vinden na registratie. Wireless vind die de modem in elk geval niet. Nu is de Virtualbox nogal geweldig op gebied van networking, dus ik hoop voor jou dat het in orde komt. Please let me know, want ben echt benieuwd :-)
Heb toch al mijn internet werkende. Het heeft wel wat moeite gekost.
Even een overzicht.
- Gewacht tot aansluiting geactiveerd volgens datum in brief.
- Siemens modem geïnstalleerd.
- Computer aangesloten en XP in VirtualBox gestart. TCP/IP met de hand geconfigureerd in XP (volgens de Linux settings, die automatisch via DHCP de connectie met de modem had ingesteld). Gekontroleerd dat ik (onder Linux en XP) communicatie met de modem had.
- HomeLink opgestart en activatiecode ingegeven: PROBLEEM: 'fout opgetreden bij het verbinden met server'.
- Gepoogd de bij de brief geleverde CD te installeren: lukt niet: geïnstalleerde software is nieuwer.
- Op userbase gezocht naar de fout, en op basis daarvan de bestanden hds.dat en hdf.dat verwijderd. Daarna Homelink terug opgestart: nu krijg ik drie opties voor activatie: laatste (activatie na installeren nieuwe software) werkte. Na ingeven van de activatiecode ging de installatieprocedure verder. Hierbij werd de modem automatisch herstart.
- Niet volledig succesvol einde: het programma bleef hangen, en blijkbaar waren de netwerkinstellingen van XP gereset.
- Mijn Linux-configuratie afgewerkt met invullen van de dommel DNS servers in /etc/resolv.conf, en vastgesteld dat internet onder Linux werkte!
Even naar de instellingen van de modem gekeken: username staat op [email protected]. Betekent dit dat de activatie nog niet volledig is?
- In de Virtual XP terug netwerkparameters juist gezet (inclusief DNS servers) en opnieuw Homelink opgestart: nu komt er een inlogscherm voor dommel, maar inloggen lukt niet: 'aangezien de configuratie van uw modem, de activatie of de overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond.'

Zal de activatie (ook telefoon) vanzelf afgerond worden?
Ik zal even afwachten en eerst even genieten van mijn internetconnectie, die ik twee dagen heb moeten missen.
En dan even de wireless proberen.
ja dsltemp betekend dat alles gelukt is en gewoon ff moet wachtne tot dommel van bij hun de settings pusht

Geplaatst: 19 sep 2008, 21:57
door woete
icekiller2k6 schreef:
bverheg schreef:
bravo schreef: ja dsltemp betekend dat alles gelukt is en gewoon ff moet wachtne tot dommel van bij hun de settings pusht
Je modem zal ook een paar keer opnieuw opstarten=update van firmware etc.
Rustig laten aanstaan en niet gaan resetten ofzo.
Bij mij was het op 2u in orde. Daarna kon ik al uitgaande gesprekken voeren. Inkomende gesprekken duurde 1 a 2 dagen afhankelijk van operator.

Geplaatst: 22 sep 2008, 22:45
door makila
Ik lees dit uit de FAQ : Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet). Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen. --> Zelfs al bestaat er een BGC lijn hier. Ik heb geen verstand van die dingen dus ik kan helemaal geen doorgeknipte lijn terug herstellen. Mss ben ik nu onwijselijk "dom" maar helaas, dit gaat m'n petje te boven. :-(

Nu ik heb altijd al telenet gehad. Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er een BGC lijn ligt(doorgeknipt dan), de huisbaas weet het zelf niet goed meer of hij die nu had aangelegd of niet(!). Nu, ik heb echter helemaal geen verstand van die dingen. Vraag mij dus niet, de bedrading na te kijken ..

Wat kan ik het beste doen dan? Gewoon melden in de wizard van homeconnect dat ik geen actieve BGC lijn heb, en dan komt een technieker het automatisch even voor mij nakijken? En ik veronderstel dat die technieker ook niet gratis langskomt?(Ook al moet hij "niets" doen?)

Geplaatst: 23 sep 2008, 00:28
door icekiller2k6
makila schreef:Ik lees dit uit de FAQ : Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet). Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen. --> Zelfs al bestaat er een BGC lijn hier. Ik heb geen verstand van die dingen dus ik kan helemaal geen doorgeknipte lijn terug herstellen. Mss ben ik nu onwijselijk "dom" maar helaas, dit gaat m'n petje te boven. :-(

Nu ik heb altijd al telenet gehad. Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat er een BGC lijn ligt(doorgeknipt dan), de huisbaas weet het zelf niet goed meer of hij die nu had aangelegd of niet(!). Nu, ik heb echter helemaal geen verstand van die dingen. Vraag mij dus niet, de bedrading na te kijken ..

Wat kan ik het beste doen dan? Gewoon melden in de wizard van homeconnect dat ik geen actieve BGC lijn heb, en dan komt een technieker het automatisch even voor mij nakijken? En ik veronderstel dat die technieker ook niet gratis langskomt?(Ook al moet hij "niets" doen?)
als de lijn is door geknipt moeten ze het normaal kosteloos terug komen aansluiten...

Geplaatst: 23 sep 2008, 10:56
door rtl
is er eigenlijk al iemand die een homeconnect 12Mbit verbinding heeft? idem voor homeconnect adsl2+?

Geplaatst: 23 sep 2008, 16:00
door icekiller2k6
is een apart topic voor.. als je daar inkijkt zie je dat al een 'paar' mensen 12mbits (indien té ver van centrale 9mbits)

Geplaatst: 23 sep 2008, 17:53
door Synthesis
icekiller2k6 schreef:is een apart topic voor.. als je daar inkijkt zie je dat al een 'paar' mensen 12mbits (indien té ver van centrale 9mbits)
Dit klopt niet hoor, ik zit 750m van de centrale en zit nog altijd maar op 4mbit.

Geplaatst: 23 sep 2008, 18:45
door icekiller2k6
ik bedoelde hiermee.. mensen die al overgeschakeld zijn geworden naar '12mbits' zijn er sommige die maar 9mbits krijgen omdat ze te ver van de centrale wonen.. in uw geval ben je nog totaal niet overgeschakeld...

Geplaatst: 23 sep 2008, 20:04
door Pingpongbal
bverheg schreef:
bravo schreef: ja dsltemp betekend dat alles gelukt is en gewoon ff moet wachtne tot dommel van bij hun de settings pusht
Je modem zal ook een paar keer opnieuw opstarten=update van firmware etc.
Rustig laten aanstaan en niet gaan resetten ofzo.
Bij mij was het op 2u in orde. Daarna kon ik al uitgaande gesprekken voeren. Inkomende gesprekken duurde 1 a 2 dagen afhankelijk van operator.
Vandaag is de technieker gekomen om een aansluitpunt te plaatsen (na een hele maand gewacht te hebben, omdat ze vorige keer niet afgekomen zijn). Nu zit ik eindelijk op internet, 45 minuten na de software uitgevoerd te hebben. Internet werkt dus al, maar het lichtje van VoIP brandt niet en er zijn ook geen accounts aangemaakt in de instellingen van de router. Doe ik iets verkeerd?

Ondertussen heb ik wel al wat instellingen veranderd (draadloos uit, ip's toegevoegd), zal het dan nog in orde komen met die VoIP?

Btw,

Afbeelding

Is nice, maar 't kan nog beter =(

Geplaatst: 23 sep 2008, 20:48
door icekiller2k6
zolang je uw paswoord niet verandert komt het goed.

Geplaatst: 23 sep 2008, 20:53
door macamba
icekiller2k6 schreef:is een apart topic voor.. als je daar inkijkt zie je dat al een 'paar' mensen 12mbits (indien té ver van centrale 9mbits)
Dat zijn alleen de mensen die homeconnect op basis van cityconnect hebben. Dus de mensen in het cityconnect gebied zoals Gent en Kessel Lo.

De rest is eigenlijk gewoon een netconnect en dus belgacom adsl go, zo zou je dat kunnen zien. Ik heb gebeld naar dommel daarover en dat is wat ze me vertelden.

Het zal dit najaar wel zijn.

Maarja iedereen vraagt er wel om maar wat heb je er effectief aan? Op zich is het snel genoeg nu maar t is juist voor de downloaders dat een dvd dan in 1 uur ipv 2 uur binnen is, juist toch?

Geplaatst: 23 sep 2008, 23:00
door Fireblade
't is vooral nuttig wanneer je weinig tijd hebt om een bestand te downloaden. Dan komt die verhoogde snelheid zeker van pas.

Geplaatst: 24 sep 2008, 01:11
door grox
niemand wiens homelink al deftig werkt? lijninstellingen werkt niet

Geplaatst: 24 sep 2008, 01:47
door holzer
macamba schreef:
icekiller2k6 schreef:is een apart topic voor.. als je daar inkijkt zie je dat al een 'paar' mensen 12mbits (indien té ver van centrale 9mbits)
Dat zijn alleen de mensen die homeconnect op basis van cityconnect hebben. Dus de mensen in het cityconnect gebied zoals Gent en Kessel Lo.

De rest is eigenlijk gewoon een netconnect en dus belgacom adsl go, zo zou je dat kunnen zien. Ik heb gebeld naar dommel daarover en dat is wat ze me vertelden.

Het zal dit najaar wel zijn.

Maarja iedereen vraagt er wel om maar wat heb je er effectief aan? Op zich is het snel genoeg nu maar t is juist voor de downloaders dat een dvd dan in 1 uur ipv 2 uur binnen is, juist toch?
ik heb wel degelijk homeconnect, midden september aangesloten, met 12mbps, en niet via dommel/cityconnect netwerk. zoals iemand al zei haal ik wel de 12mbit niet (wel 9mbps op 1020m van centrale en met eigenlijk nog een redelijke snr margin :???: ). postcode 2060.

Geplaatst: 24 sep 2008, 10:37
door broli
En waarom denk je dat je op 12mbps zit?

Geplaatst: 24 sep 2008, 10:43
door icekiller2k6
broli schreef:En waarom denk je dat je op 12mbps zit?
sync @ 17, download speed is 9 ..

Geplaatst: 24 sep 2008, 10:44
door qless
holzer schreef:
macamba schreef:
icekiller2k6 schreef:is een apart topic voor.. als je daar inkijkt zie je dat al een 'paar' mensen 12mbits (indien té ver van centrale 9mbits)
Dat zijn alleen de mensen die homeconnect op basis van cityconnect hebben. Dus de mensen in het cityconnect gebied zoals Gent en Kessel Lo.

De rest is eigenlijk gewoon een netconnect en dus belgacom adsl go, zo zou je dat kunnen zien. Ik heb gebeld naar dommel daarover en dat is wat ze me vertelden.

Het zal dit najaar wel zijn.

Maarja iedereen vraagt er wel om maar wat heb je er effectief aan? Op zich is het snel genoeg nu maar t is juist voor de downloaders dat een dvd dan in 1 uur ipv 2 uur binnen is, juist toch?
ik heb wel degelijk homeconnect, midden september aangesloten, met 12mbps, en niet via dommel/cityconnect netwerk. zoals iemand al zei haal ik wel de 12mbit niet (wel 9mbps op 1020m van centrale en met eigenlijk nog een redelijke snr margin :???: ). postcode 2060.
Je zit dus op 9 Mbps, terwijl jouw lijn makkelijk 12 aankan

Geplaatst: 25 sep 2008, 15:14
door illyism
hallo,

Ik ben dus eindelijk aangesloten bij Dommel, met online verbinding, nu nog een paar problemen:

- Mijn internet snelheid is 1mbps wanneer het 12mbps/24mbps zou moeten zijn.
- Bij de homelink software, als ik naar lijninstellingen ga, krijg ik de volgende melding:

Afbeelding

Geplaatst: 25 sep 2008, 15:21
door FullHD
illyism schreef:Mijn internet snelheid is 1mbps wanneer het 12mbps/24mbps zou moeten zijn.
Op veel meer van 4,6mbps moet je voorlopig niet rekenen. 12mbps lukt alleen wanneer Belgacom je heeft overgezet naar ADSL2+ en op voorwaarde dat je maximaal ongeveer een kilometer van de centrale zit, anders zal je het met 9mbps of minder moeten doen. 24mbps is voorbehouden voor wanneer Dommel zelf CityConnect heeft geïnstalleerd in de centrale waar jij op aangesloten bent.
Maar dan nog is 1mbps wel heel weinig. Probeer je modem eens aan te sluiten op je telefoonlijn zo dicht mogelijk bij de plaats waar de lijn je huis of appartement binnenkomt. Dan kan je een idee krijgen of het kwaliteitsverlies van je signaal ligt aan je binnenbekabeling (waar je zelfs iets moet aan doen) of buiten te zoeken is (in welk geval je contact moet opnemen met Dommel die dan een technieker van Belgacom kunnen sturen).
illyism schreef:Bij de homelink software, als ik naar lijninstellingen ga, krijg ik de volgende melding:
Welkom in de club. We wachten op een update van de homelink software die deze en andere problemen zou moeten oplossen.

Geplaatst: 25 sep 2008, 16:42
door GunSmoke007
macamba schreef:
icekiller2k6 schreef:is een apart topic voor.. als je daar inkijkt zie je dat al een 'paar' mensen 12mbits (indien té ver van centrale 9mbits)
Dat zijn alleen de mensen die homeconnect op basis van cityconnect hebben. Dus de mensen in het cityconnect gebied zoals Gent en Kessel Lo.

De rest is eigenlijk gewoon een netconnect en dus belgacom adsl go, zo zou je dat kunnen zien. Ik heb gebeld naar dommel daarover en dat is wat ze me vertelden.

Het zal dit najaar wel zijn.

Maarja iedereen vraagt er wel om maar wat heb je er effectief aan? Op zich is het snel genoeg nu maar t is juist voor de downloaders dat een dvd dan in 1 uur ipv 2 uur binnen is, juist toch?
Dat vind ik totaal onzin, het is idd ook handig voor die mensen. Maar bv bij het tegelijk downloaden van verschillende dingen. Of het binnenhalen van updates voor games welke je dringend wil spelen. Of het binnenhalen van updates. Dan heb je ook graag dat dat vooruitgaat. En zo zijn er nog veel dingen.

Geplaatst: 25 sep 2008, 17:22
door illyism
ikke schreef:Mijn internet snelheid is 1mbps wanneer het 12mbps/24mbps zou moeten zijn
wil ik ook toevoegen, bij mijn router settings staat het volgende:

Downstream-snelheid: 1120 kbps
Upstream-snelheid: 188 kbps

kan het dan nog zijn wat FullHD zei? een slechte bekabeling?

Geplaatst: 25 sep 2008, 17:32
door FullHD
Je kan best zo'n screenshotje posten van de 'internet' status in je modem zoals een paar posts hierboven.

Waarden die vooral interessant zijn (zowel voor down- als upstream): Maximum line rate, Noise margin, Line attenuation en Output power. Zo komen we te weten op welke snelheid je modem synct met het ADSL signaal en wat dus de kwaliteit is van je telefoonlijn en/of een schatting van jouw afstand tot de centrale.

Geplaatst: 25 sep 2008, 18:05
door icekiller2k6
illyism schreef:
ikke schreef:Mijn internet snelheid is 1mbps wanneer het 12mbps/24mbps zou moeten zijn
wil ik ook toevoegen, bij mijn router settings staat het volgende:

Downstream-snelheid: 1120 kbps
Upstream-snelheid: 188 kbps

kan het dan nog zijn wat FullHD zei? een slechte bekabeling?
weet je hoeveel km je van de centrale woont...?