Pagina 17 van 23

Geplaatst: 25 jun 2008, 12:30
door DimaX
Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?

Kunt iemand dit bevestigen ?

Geplaatst: 25 jun 2008, 12:32
door icekiller2k6
in theorie wel.
maar waarom? je kunt toch overschakelen van dommel netconnect naar homeconnect?

Geplaatst: 25 jun 2008, 12:39
door DimaX
icekiller2k6 schreef:in theorie wel.
maar waarom? je kunt toch overschakelen van dommel netconnect naar homeconnect?


Ze weten niet wanneer dat je kunt overschakelen. En nadeel van fritzbox is dat je niks kunt aanpassen. En het is al tijd dat ik router/modem in 1 heb.

Geplaatst: 25 jun 2008, 13:36
door dendielie
Is het normaal dat het adsl ledje blinkt?

Geplaatst: 25 jun 2008, 13:50
door FullHD
Als het aan een constante snelheid knippert en dat blijft duren, dan heb je geen ADSL signaal op je lijn (of je modem is verkeerd aangesloten).

Als je wel ADSL signaal hebt, dan gaat de modem synchroniseren en dat zie je aan het ledje dat soms wat sneller en soms wat trager knippert en van zodra de modem gesynchroniseerd is, gaat het ledje constant branden.

Geplaatst: 25 jun 2008, 13:53
door dendielie
Dan heb ik dus nog geen adsl signaal,moet ik nog eventjes afwachten.Bedankt voor de snelle reactie ;)

Geplaatst: 25 jun 2008, 14:54
door icekiller2k6
heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Geplaatst: 25 jun 2008, 15:16
door silentkiller
icekiller2k6 schreef:heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Bij mij zit er ook nog een koperen bij
Wit = Rood
Blauw = Groen
(dus rechts staan de nieuwe kleuren)
De koper draad bij mij is GND

Geplaatst: 25 jun 2008, 15:45
door DimaX
DimaX schreef:Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?


Weet iemand of het kan ?

Geplaatst: 25 jun 2008, 15:48
door icekiller2k6
dan zou het geactiveerd moeten worden op het 2de paar aders.. en daarna moet je discovery & netconnect opzeggen.

Geplaatst: 25 jun 2008, 15:49
door icekiller2k6
silentkiller schreef:
icekiller2k6 schreef:heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Bij mij zit er ook nog een koperen bij
Wit = Rood
Blauw = Groen
(dus rechts staan de nieuwe kleuren)
De koper draad bij mij is GND

hmm raar lijkt hier niet te werken.. maja ze hebben tot '18:00'...

Geplaatst: 25 jun 2008, 15:55
door glenner05
icekiller2k6 schreef:
silentkiller schreef:
icekiller2k6 schreef:heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Bij mij zit er ook nog een koperen bij
Wit = Rood
Blauw = Groen
(dus rechts staan de nieuwe kleuren)
De koper draad bij mij is GND

hmm raar lijkt hier niet te werken.. maja ze hebben tot '18:00'...


probeer het paartje waar ongeveer 50v dc opstaat, bij mij is het zelfs 65v.. Maar als het 90V is zeker niet aan je modem hangen he!! is ISDN dan... dus... 50v ongeveer is een actieve lijn....

meestal is het wit blauw voor de eerste lijn....

Geplaatst: 25 jun 2008, 15:59
door icekiller2k6
zoals ik zei geen multimeter in de buurt.. zucht ik vrees dat ze de kabel hier niet gerepareerd hebben (is overgetrokken toen ze de stroomkabels in de grond hebben gelegd).

ze hebben zeiden dat ze het gerepareerd hadden (telenet telefonie en internet dus konden niet checken of het echt is).

glenner05 heb je msn..?

Geplaatst: 25 jun 2008, 16:33
door driesel
Bij mij ook activatie op 25/06 (vandaag dus) en tot op heden nog steeds geen spanning op blauw/wit-paar.
Wel 54 VDC op grijs/wit-paar (nog niet getest ... kan toch niet het goede paar zijn?).

Geplaatst: 25 jun 2008, 16:35
door DimaX
schreef:Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?


Kunt iemand dit bevestigen ?

Geplaatst: 25 jun 2008, 16:41
door SniFManS
DimaX schreef:
schreef:Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?


Kunt iemand dit bevestigen ?


ik denk zelf niet dat dit zo moet gaan en dat het perfect mogelijk is je netconnect abbo te laten omzetten naar homeconnect .

Geplaatst: 25 jun 2008, 16:48
door silentkiller
Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?

Geplaatst: 25 jun 2008, 16:55
door DimaX
silentkiller schreef:Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?


Aah dus jij bent bezig met overzetten van netconnect naar homeconnect ? En ben jij een jaar klant ?

Hou ons op de hoogte.

Alvast bedankt .

Geplaatst: 25 jun 2008, 17:13
door silentkiller
DimaX schreef:
silentkiller schreef:Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?


Aah dus jij bent bezig met overzetten van netconnect naar homeconnect ? En ben jij een jaar klant ?

Alvast bedankt .

net even de helpdesk gebeld:
- Domein naam: komt eind volgende week een update voor de software zodat je die kan aanvragan
- overstappen: gewoon de box halen en aangeven dat je al bij dommel zit, zij zien zelf dat je overstap dan (je moet dit aangeven tijdens de registratie) en dan wordt je netconnect opgezegd. Dit is geen probleem als je minder dan een jaar bij dommel zit. De domiciliering moet wel opnieuw ingediend worden.

Geplaatst: 25 jun 2008, 17:19
door DimaX
silentkiller schreef:
DimaX schreef:
silentkiller schreef:Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?


Aah dus jij bent bezig met overzetten van netconnect naar homeconnect ? En ben jij een jaar klant ?

Alvast bedankt .

net even de helpdesk gebeld:
- Domein naam: komt eind volgende week een update voor de software zodat je die kan aanvragan
- overstappen: gewoon de box halen en aangeven dat je al bij dommel zit, zij zien zelf dat je overstap dan (je moet dit aangeven tijdens de registratie) en dan wordt je netconnect opgezegd. Dit is geen probleem als je minder dan een jaar bij dommel zit. De domiciliering moet wel opnieuw ingediend worden.


Bedankt. Dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik zal dan die gigaset bestellen . :-)

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:04
door barbapapa5800
ik heb vandaag ook de hele procedure doorlopen zonder enige foutmelding.
ik heb dit wel nog gedaan met mijn oude modem/router.
wanneer kan je best de nieuwe siemens gaan gebruiken?
nu heeft het nog niet veel zin denk ik :???:

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:18
door silentkiller
Heb je de registratie gedaan of de activatie ?
Ik denk de registratie: je krijgt nog een brief thuis gestuurd van dommel met alle info. In die info staat hoe je de activatie moet starten en tijdens de activatie zal de wizard zeggen wanneer je de modem mag aansluiten

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:21
door dendielie
Ik heb het terug geprobeerd en het wil weer niet lukken.Als ik de software installeer en update,krijg ik op het einde weer die error get dataset,dan vul ik daar mijn login en wachtwoord in en als ik dan op die knop klik,sluit het gewoon af en krijg ik terug het begin van de setup??Het adsl ledje blinkt wel even sneller en dan stopt het eventjes en dan begint het terug opnieuw...

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:23
door barbapapa5800
silentkiller schreef:Heb je de registratie gedaan of de activatie ?
Ik denk de registratie: je krijgt nog een brief thuis gestuurd van dommel met alle info. In die info staat hoe je de activatie moet starten en tijdens de activatie zal de wizard zeggen wanneer je de modem mag aansluiten


oke bedankt voor de snelle reply.
in princiepe moet alles dan direct werken na het krijgen van die brief.
want ik las ergens dat ze de instellingen vanop afstand erin pushen.

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:25
door silentkiller
inderdaad, na de activatie zullen jou account instellingen voor adsl en je sip instellingen (voor je telefonie) naar je router gepushed worden adhv je activatiecode.

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:55
door icekiller2k6
blijkbaar is driesel (die vandaag ook geactiveerd moest worden) zijn adsl lijn ook niet actief.

Hm zou er vandaag iets aan de hand zijn bij belgacom waardoor het uitstel is tot morgen?

Geplaatst: 25 jun 2008, 19:59
door dendielie
Bij mij zou het dus ook vandaag geactiveerd worden,en het werkt dus niet...

Geplaatst: 25 jun 2008, 20:08
door driesel
icekiller2k6 schreef:blijkbaar is driesel (die vandaag ook geactiveerd moest worden) zijn adsl lijn ook niet actief.

Hm zou er vandaag iets aan de hand zijn bij belgacom waardoor het uitstel is tot morgen?


Belgacom is vandaag misschien te druk bezig geweest met aankondigingen te doen :-) .

Geplaatst: 25 jun 2008, 22:39
door Rannon
icekiller2k6 schreef:blijkbaar is driesel (die vandaag ook geactiveerd moest worden) zijn adsl lijn ook niet actief.

Hm zou er vandaag iets aan de hand zijn bij belgacom waardoor het uitstel is tot morgen?


Bij mij zou het al van maandag moeten geactiveerd zijn en vandaag werkt het nog niet!
Krijg ook steeds zelfde melding van Dataset error...
Zou het effectief bij Belgacom of Dommel liggen? Dan kan ik hier stoppen met prutsen en herinstalleren...
Verloren tijd...

Geplaatst: 25 jun 2008, 22:48
door Ken
Laatste update installeren éh. Bij mij werkt alles op dit ogenblik (sinds gisterenavond). Vorige week vrijdag geactiveerd.

Geplaatst: 25 jun 2008, 22:56
door silentkiller
Ken schreef:Laatste update installeren éh. Bij mij werkt alles op dit ogenblik (sinds gisterenavond). Vorige week vrijdag geactiveerd.

Hier hetzelfde

Geplaatst: 26 jun 2008, 01:20
door FullHD
Ik mocht pas vandaag (na 18u) activeren. Dat is totnogtoe gelukt. Geen van de gemelde problemen met de HomeConnect software gehad. Ik heb wel eerst de laatste versies van de software gedownload.

Alleen kan ik via HomeConnect nog niet inloggen ("u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geïnstalleerd is") en kan ik nog niet opgebeld worden. Surfen gaat wel (zoals je merkt 8)).

Geplaatst: 26 jun 2008, 09:31
door barbapapa5800
net naar de bank geweest voor de domicilieringsopdracht in orde te maken.
ze vroegen of we dat papier moeten terugsturen met het domicil nummer op.
moet dit?

Geplaatst: 26 jun 2008, 09:49
door silentkiller
Geen idee, de vorige keer dat ik het binnendeed hebben ze niets gevraagd en is het gewoon in orde gekomen. Gisteren heb ik het in orde gemaakt via e-banking.
Mijn bankgebeuren gebeurt bij fortis

Geplaatst: 26 jun 2008, 10:03
door FullHD
Je kan je domiciliëringsnummer ook gewoon doormailen. Zo heb ik dat gedaan.

Geplaatst: 26 jun 2008, 10:16
door barbapapa5800
ow, dan mail ik het ook gewoon door :-D

Geplaatst: 26 jun 2008, 11:23
door driesel
Zijn er nog gedupeerden (in de zin van gisteren geactiveerd moeten zijn en niet gebeurd) die ondertussen een reactie van dommel hebben gekregen?
Ik geraak namelijk telefonisch niet bij hen binnen.

Geplaatst: 26 jun 2008, 13:59
door FullHD
Ik moest gisteren geactiveerd worden. ADSL was al actief van eergisteren en daar heb ik wat mee gespeeld door de router rechtstreeks te configureren maar ik heb braafjes gewacht tot gisterenavond na 18u om mij via de HomeConnect applicatie te activeren.

Bij mij werkt nu alles (op CLIP na). Ben op dit moment naar huis aan het bellen! Kwaliteit is zeer goed.

Bij mij dus alles zoals beloofd op het moment dat het werd beloofd (allez kom, op enkele uren na).

Ik ben een tevreden klant! :-D

Geplaatst: 26 jun 2008, 14:10
door barbapapa5800
hoe zit het nu eigenlijk met de tijdsduur om die brief te ontvangen.
gaat dit redelijk vlot?

Geplaatst: 26 jun 2008, 14:20
door dendielie
Juist geprobeerd,het lukt nog steeds niet.Die update,gaat dit automatisch ofzo?Bij mij zie ik niets van updates staan en ik krijg die dataset error.De modem reset dan en het ledje blijft sneller gaan en dan weer trager...