Misschien "moet" (;)) je hier en daar nog iets herlezen als uw conclusie is dat "iedereen tegen alles is".
Er zijn maniacs, maar die waren er 300 en 3000 jaar geleden ook al, de meerderheid van de discussies gaat over zaken die 30 jaar geleden ook al niet wenselijk waren.
Een priester die niet van kinderen kan blijven, een voetbalcoach die van de vrouwen kan afblijven (en dan druk ik me in beide gevallen eufimistisch uit), was 30 jaar geleden ook niet aanvaardbaar. Maar ze raakten er op één of andere manier toch mee weg. Dat "mee weg raken" is (of lijkt) vandaag wat minder.
@vroeger
Op ICQ kon je toch ook al wat vuiligheid vinden.
Het is - net als bij ICQ of MSN - toch nog altijd de gebruiker die kiest wie hij toelaat en wie niet.
Je kan Facebook en TikTok van veel verdenken en beschuldigen, maar niemand heeft mij (tot hiertoe) verplicht daar een account te openen. En of je op YouTube naar één of andere "influenzer" (lijkt op influenza

) wil kijken die brol verkoopt, kies je toch zelf? En hoe verschillend is dat van reclame in andere boekjes?
Influenzers die onzin verkopen:
https://www.npostart.nl/de-avondshow-me ... ON_1348967 (in dit geval over voedingssuplementen)
Is dat zoveel anders dan mensen die alles geloven wat in de Libelle of andere roddelboekjes staat?
En die wacko's die tegen EVRAS zijn, gebaseerd op kwakzalverij en goeroes: die vinden hun dochter dan op hun 14de zwanger...