Pagina 16 van 18
Geplaatst: 03 jun 2005, 14:48
door koyote
en nu heb ik met de speedtoutch getest hier de resultaten maar de gegevens zijn wel in het duits omdat mijn modem in het duits staat
DSL-Technik = ADSL über POTS
Reservierte Bandbreite Senderichtung/Empfangrichtung (kbit/s) = 512 / 3360
Betriebszeit = 00:03:48
KB Tx/Rx = 7982 / 3068
Ausgabeleistung Senderichtung/Empfangsrichtung (dBm) = 12 / 20
Dämpfung Senderichtung/Empfangsrichtung(dB) = 13 / 25
Störabstand Senderichtung/Empfangsrichtung (dB) = 24 / 31
Anbieter-ID (lokal/remote) = ALCB / ALCB
en mijn download ist ook met deze modem laag en als ik b.v im peer to peer test valt zelf de upload af tot 0 kb het is de hopen dat real dsl het problem oplost want bij mij is alles in orde
Geplaatst: 03 jun 2005, 22:04
door SSB
Is hier zowat exact hetzelfde. Vandaag heb ik telefoon gekregen van TelenetSolutions waarvan Realdsl blijkbaar reseller is. Zij hebben metingen gedaan en gemerkt dat de verbinding zeer onstabiel is, met veriaties tussen 0 en 120 kilobits/sec, maar ze konden ook niet zeggen wat de reden is. Vermits zij geen support geven als er geen gebruik gemaakt wordt van de door hen voorgestelde Cisco routers, gingen zij enkel nog informeren bij Belgacom omdat deze de eindlink naar de klant verzorgen.
Voorlopig is het probleem dus nog niet opgelost, het moet iets stom zijn vermits het 2 x wel op volle snelheid gewerkt heeft gedurende telkens ongeveer 10 minuten...
Ik hoop maandag meer info te krijgen, Karel van Realdsl is er wel mee bezig, maar ik vrees dat het inderdaad niet in zijn macht licht om dit zelf op te lossen en het inderdaad bij Belgacom o.d. moet gezocht worden. Hopelijk kan hij de nodige druk uitoefenen om dit toch zo snel mogelijk opgelost te krijgen.
Geplaatst: 05 jun 2005, 10:57
door zippie666
hoe meer ik op zattevrienden zit, hoe minder vertrouwen ik krijg in heel het gedoe Realroot/Realdsl
lees er maar eens
http://zattevrienden.be/node/10504 op na, en let vooral op hoe sommige nicks overeenkomen zoals wmostrey en dergelijke
Geplaatst: 05 jun 2005, 12:24
door ubremoved_983
zippie666 schreef:hoe meer ik op zattevrienden zit, hoe minder vertrouwen ik krijg in heel het gedoe Realroot/Realdsl
lees er maar eens
http://zattevrienden.be/node/10504 op na, en let vooral op hoe sommige nicks overeenkomen zoals wmostrey en dergelijke
En het probleem hierbij is ?!? Opeens mogen mensen die voor een bepaalde ISP werken geen andere sites meer gaan bezoeken ofzo ? *sigh*
Geplaatst: 05 jun 2005, 12:25
door meon
Hm, lag de geboorte van ZV (en ook computerlife) niet bij de mensen van realroot zelf?
Geplaatst: 05 jun 2005, 12:29
door ubremoved_983
Helaas zit je daar fout ... zattevrienden.be werd beheerd door 'webmaster', het is daarna wel overgekocht door RealROOT ja, maar 'webmaster' is nog steeds de persoon achter zattevrienden (en dit is geen werknemer van RealROOT) ... maar mr zippie kan er blijkbaar niet tegen dat werknemers van RealROOT admin / moderator zijn op zattevrienden ? Dan ga ik je moeten teleurstellen want ik ben er ook admin
Geplaatst: 05 jun 2005, 12:36
door ubremoved_539
SSB schreef:Vandaag heb ik telefoon gekregen van TelenetSolutions waarvan Realdsl blijkbaar reseller is.
Hallo... hier komt zo weinig reactie op... ????
mjah
Geplaatst: 05 jun 2005, 12:50
door Jelly
ja misschien wel heel weinig reactie
Als dit zo zou zijn en Telenetsolutions leverancier is van Realdsl dan vraag je je af waarom deze ineens wel unlimited of fup kan hanteren...
Terwijl dit toch 1van de basisregels is bij telenet/belgacom: fup kan niet.
Die toeleveranciers die hun netwerk upgraden zoals ditch wist te vermelden is dit dan telenetsolutions of iemand anders?
Mvg, Jelly
Geplaatst: 05 jun 2005, 12:52
door Sensei Zeon
Euhm Belgacom doet ook zaken met Telenet Solutions, net als de meeste ISPs waar ik weet er weet van heb. Dus zo uitzonderlijk vind ik dit niet.
Geplaatst: 05 jun 2005, 13:05
door ubremoved_539
SeNsEi Ze0n schreef:Euhm Belgacom doet ook zaken met Telenet Solutions, net als de meeste ISPs waar ik weet er weet van heb. Dus zo uitzonderlijk vind ik dit niet.
Telenet heeft ook een ADSL aanbieding, maar hoe dit precies in elkaar zit weet ik niet. Is dit gewoon colocatie, of gebruiken zijn ook deels het BGC netwerk ? In ieder geval, bij RealDSL zou het dus stevige doorverkoop zijn... dat ze dan nog een FUP en vast IP-adres kunnen aanbieden lijkt me een hele stunt (en er ook nog aan verdienen natuurlijk).
Geplaatst: 05 jun 2005, 13:07
door Sand
Bij telent en skynet kan je ook makkelijk onbeperkt internet aanschaffen. het gaat dan wel om SDSL of i-copper / i-fibre lijntjes. prijzen wil je niet weten (alhoewel sdsl nnog wat kan meevallen, voor trage verbindingen.)
I-Fibre heeft ook wel een zeer mooie hoge maximumsnelheid.
Geplaatst: 05 jun 2005, 13:16
door Limburg
Geplaatst: 05 jun 2005, 13:17
door Jelly
Ja ok, maar daar betaal je meer dan de prijs voor.
Zeker als je ziet dat Realdsl dit kan aanbieden tegen 39€ exclusief btw.
Geplaatst: 05 jun 2005, 16:20
door inter
ditCh schreef:Helaas zit je daar fout ... zattevrienden.be werd beheerd door 'webmaster', het is daarna wel overgekocht door RealROOT ja, maar 'webmaster' is nog steeds de persoon achter zattevrienden (en dit is geen werknemer van RealROOT) ... maar mr zippie kan er blijkbaar niet tegen dat werknemers van RealROOT admin / moderator zijn op zattevrienden ? Dan ga ik je moeten teleurstellen want ik ben er ook admin
feit is dat het terug een voorbeeld is van hoe het net niet moet ...
Stel eerst orde op zaken voor er iets begonnen wordt ! Dipjes hier, slechte verbinding daar, gecapped tijdens weekend, weinig of geen nfo ... Neen, ik ben geen abonnee maar ga gewoon af op feiten die de mensen hier naar voor brengen en het doet me terug denken aan de ADSL2FIT historie. Daar gebeurde net hetzelfde. Met luide stem verkondigen dat bij hen alles kon maar heel veel stilte als er problemen waren. Ik vrees dat het beeld dat de mensen nu hebben van realdsl niet zal leiden tot klantwerving. Het is erg als je telkens opnieuw moet hopen dat je internetverbinding goed zal zijn.
Just my opinion
Inter
PS neen ditCh, ik stel je zeker niet persoonlijk verantwoordelijk noch is dit een flame aan jouw adres. Ik probeer gewoon een beeld te krijgen hoe het er nu aan toe gaat en tot nu toe is dat niet zo rooskleurig.
Geplaatst: 05 jun 2005, 16:44
door ubremoved_983
inter schreef:PS neen ditCh, ik stel je zeker niet persoonlijk verantwoordelijk noch is dit een flame aan jouw adres. Ik probeer gewoon een beeld te krijgen hoe het er nu aan toe gaat en tot nu toe is dat niet zo rooskleurig.
En nu even het verband met zattevrienden want daarover ging in de post die ik aanhaalde !
Geplaatst: 05 jun 2005, 16:53
door inter
ditCh schreef:inter schreef:PS neen ditCh, ik stel je zeker niet persoonlijk verantwoordelijk noch is dit een flame aan jouw adres. Ik probeer gewoon een beeld te krijgen hoe het er nu aan toe gaat en tot nu toe is dat niet zo rooskleurig.
En nu even het verband met zattevrienden want daarover ging in de post die ik aanhaalde !
ditCh schreef:Dan ga ik je moeten teleurstellen want ik ben er ook admin
geen verband????
Geplaatst: 05 jun 2005, 17:08
door ubremoved_983
Dus omdat ik al meer dan een jaar admin / moderator ben bij zattevrienden (terwijl ik bij Telenet werkte at that time) wilt dit zeggen dat ik dat niet meer mag doen omdat ik nu bij de isp werkt die tevens zattevrienden host ? *sigh*
Dus het komt er op neer dat ik niemeer mag adminnen / moderaten op zattevrienden omdat mijne werkgever da host en jullie vinden dat de site s**** ... tevens maak ik hierdoor slechte reclame voor realdsl ... jullie zijn me wat
Geplaatst: 05 jun 2005, 18:04
door meon
Ik hoop maar dat de bereikbaarheid/werking van Zattevrienden.be niet representatief is voor realroot ... Oké, ZV haalt 37x meer bezoekers dan userbase, ma toch ...
Geplaatst: 05 jun 2005, 18:05
door ubremoved_983
Die issues zijn normaal gezien opgelost
(nieuwe backend -> drupal ipv xoops) ... ma soit ... wat ik doe in mijn vrije tijd staat los van RealDSL ...
Geplaatst: 05 jun 2005, 19:36
door KK
Er zijn toch precies nog wat probs met zattevrienden. Ik heb me enkele uren geleden een account aangemaakt en nog steeds geen mail gekregen met paswoord. Ondertussen ook al eens een nieuw paswoord laten mailen, maar nog altijd niks.
Geplaatst: 05 jun 2005, 22:29
door |T-J|
KK schreef:Er zijn toch precies nog wat probs met zattevrienden. Ik heb me enkele uren geleden een account aangemaakt en nog steeds geen mail gekregen met paswoord. Ondertussen ook al eens een nieuw paswoord laten mailen, maar nog altijd niks.
1.) verkeerde forum
2.) get back on topic
3.) REALDSL, not REALROOT.
imo, cut the crap and get back to business.
zatte vrienden intereseert met niet, ik wil weten hoet het met de lijnen zit en de problemen.
niet de problemen van gehoste sites.
Geplaatst: 06 jun 2005, 00:26
door Gast
|T-J| schreef:KK schreef:Er zijn toch precies nog wat probs met zattevrienden. Ik heb me enkele uren geleden een account aangemaakt en nog steeds geen mail gekregen met paswoord. Ondertussen ook al eens een nieuw paswoord laten mailen, maar nog altijd niks.
1.) verkeerde forum
2.) get back on topic
3.) REALDSL, not REALROOT.
imo, cut the crap and get back to business.
zatte vrienden intereseert met niet, ik wil weten hoet het met de lijnen zit en de problemen.
niet de problemen van gehoste sites.
Idd, en ké er zijn hier aantal mensen die problemen hebben gehad met hun verbinding maar welk percentage vormen zij van het totale REALDSL klantenbestand? Als hier 10 mensen problemen posten over slechte verbinding maar REALDSL 2000 klanten heeft dan vind ik dit aan de lage klant, zeker als je rekening houdt dat ze nog maar een beginnende provider zijn. Enigste wat ik momenteel minder vind is dat ze sneller problemen of caps moeten melden op hun statuspagina (vooral die cap dan).
In ieder geval, krijg normaal komende week mijn inloggegevens dus zal dan eens mijn bevindingen posten.
Geplaatst: 06 jun 2005, 02:09
door meon
Gast schreef:Als hier 10 mensen problemen posten over slechte verbinding maar REALDSL 2000 klanten heeft dan vind ik dit aan de lage klant, zeker als je rekening houdt dat ze nog maar een beginnende provider zijn.
En wat als er 20 mensen problemen hebben van de 200 klanten?
2000 klanten ... heeft A2F er ooit zoveel gehad?
Geplaatst: 06 jun 2005, 06:30
door koyote
meon schreef:Gast schreef:Als hier 10 mensen problemen posten over slechte verbinding maar REALDSL 2000 klanten heeft dan vind ik dit aan de lage klant, zeker als je rekening houdt dat ze nog maar een beginnende provider zijn.
En wat als er 20 mensen problemen hebben van de 200 klanten?
2000 klanten ... heeft A2F er ooit zoveel gehad?
Your current download speed:
854kbit/s
Your current upload speed:
377kbit/s
or
47kbyte/s
nog problemen met rdsl
Geplaatst: 06 jun 2005, 09:44
door Gast
|T-J| schreef:1.) verkeerde forum
2.) get back on topic
3.) REALDSL, not REALROOT.
imo, cut the crap and get back to business.
zatte vrienden intereseert met niet, ik wil weten hoet het met de lijnen zit en de problemen.
niet de problemen van gehoste sites.
idd. ik ben ondertussen ruim een week klant bij RealDSL, het enigste wat ik kan zeggen is dat ik tot nu toe altijd 320k/sec heb gehaald bij downloads.(en heb al redelijk wat binnengehaald) Dus tot op heden ben ik tevreden, het enigste minpuntje dat er misschien kan zijn is dat hun administratie wat beter kan en misschien wat meer communicatie op hun status pagina, maar zolang ik een stabiele verbinding heb interesseert me dat eigenlijk niet;)
Geplaatst: 06 jun 2005, 10:36
door PHO
Gast schreef:Idd, en ké er zijn hier aantal mensen die problemen hebben gehad met hun verbinding maar welk percentage vormen zij van het totale REALDSL klantenbestand? Als hier 10 mensen problemen posten over slechte verbinding maar REALDSL 2000 klanten heeft dan vind ik dit aan de lage klant
A)
Als ze nog geen 2000 klanten deftig kunnen bedienen, dan zegt dat veel, heel veel over realdsl.
B) Als er bij andere providers 20.000 klanten zijn die vragen om meer volume van de in totaal meer dan 500.000 klanten, dan is het een schande dat die provider daar niet op ingaat, want
iedereen vraagt meer volume. (Of hoe subjectief sommigen zijn)
Geplaatst: 06 jun 2005, 10:45
door ubremoved_539
PHO schreef:B) Als er bij andere providers 20.000 klanten zijn die vragen om meer volume van de in totaal meer dan 500.000 klanten, dan is het een schande dat die provider daar niet op ingaat, want iedereen vraagt meer volume. (Of hoe subjectief sommigen zijn)
De beste petitie haalde nog niet eens 2500 "handtekeningen" wat dus neerkomt op amper 0.5 % Verder is door verschillende providers al meermaals aangegeven dat meer dan 70% zelfs toekomt met 3 GB.
Waar alle verhaaltjes dus vandaan komen dat
iedereen meer volume vraagt is me niet echt duidelijk. Een zeer kleine minderheid neemt hun wensen en dromen maar al te graag voor werkelijkheid.
Enfin, ik zie niet in wat deze zoveelste limieten discussie te maken heeft met RealDSL. Laten we deze thread dus een beetje clean houden. (blijkt moeilijk te zijn).
Geplaatst: 06 jun 2005, 12:35
door Gast
Gast schreef:Idd, en ké er zijn hier aantal mensen die problemen hebben gehad met hun verbinding maar welk percentage vormen zij van het totale REALDSL klantenbestand? Als hier 10 mensen problemen posten over slechte verbinding maar REALDSL 2000 klanten heeft dan vind ik dit aan de lage klant, zeker als je rekening houdt dat ze nog maar een beginnende provider zijn.
Lol. Als ik Ditch
hier naïefweg melding zie maken van een totale bandbreedte van nog geen 30 Mbps, dan kan ik me niet inbeelden dat RealDSL zelfs maar al aan 500 abonnees zit.
Geplaatst: 06 jun 2005, 13:19
door PHO
r2504 schreef:De beste petitie haalde nog niet eens 2500 "handtekeningen" wat dus neerkomt op amper 0.5 % Verder is door verschillende providers al meermaals aangegeven dat meer dan 70% zelfs toekomt met 3 GB.
Waar alle verhaaltjes dus vandaan komen dat iedereen meer volume vraagt is me niet echt duidelijk. Een zeer kleine minderheid neemt hun wensen en dromen maar al te graag voor werkelijkheid.
Enfin, ik zie niet in wat deze zoveelste limieten discussie te maken heeft met RealDSL. Laten we deze thread dus een beetje clean houden. (blijkt moeilijk te zijn).
Je hebt mijn opmerking dus niet begrepen.
Het is opvallend hoe sommigen problemen tollereren van een "unlimited" provider, en er ook direct bij stellen dat het het slechts een kleine minderheid is die de problemen ondervindt (gelukkig), dus dat het niet erg is, terwijl als er bij andere providers discussies zijn over de volumelimieten plots wel "iedereen" ontevreden is over het inbegrepen volume. (Iedereen, althans als we de "klagers" mogen geloven).
Heeft volumelimiet er mee te maken ? Rechtstreeks niet, maar onrechtstreeks wel. Want "unlimited" providers kunnen zich blijkbaar meer problemen veroorloven , en kunnen daarboven op nog eens meer begrip rekenen van hun klanten. Vandaar ook de slotzin: of hoe subjectief sommigen zijn.
Geplaatst: 06 jun 2005, 13:25
door ubremoved_539
PHO schreef:Je hebt mijn opmerking dus niet begrepen.
Nope... maar ben terug mee nu
Geplaatst: 06 jun 2005, 13:42
door PHO
Anonymous schreef:Lol. Als ik Ditch
hier naïefweg melding zie maken van een totale bandbreedte van nog geen 30 Mbps, dan kan ik me niet inbeelden dat RealDSL zelfs maar al aan 500 abonnees zit.
Vaststelling: de aangehaalde topic werd gewijzigd op 06 juni, en is er niets meer te vinden over de hoeveelheid beschikbare bandbreedte. Dit zegt meer dan 1000 woorden.
Verder is het wel zo dat de standaard ADSL providers een overbooking hanteren van 1/25 Dit houdt in dat als realdsl dezelfde overbooking hanteert ze met die 30 Mbps zo'n 750 klanten bedienen. Of hanteren "unlimited" providers andere overbookings ? (want aan de snelheid te zien (soms dan toch) zou men dat kunnen opmaken).
Geplaatst: 06 jun 2005, 13:45
door ubremoved_983
PHO schreef:Vaststelling: de aangehaalde topic werd gewijzigd op 06 juni, en is er niets meer te vinden over de hoeveelheid beschikbare bandbreedte. Dit zegt meer dan 1000 woorden.
Verder is het wel zo dat de standaard ADSL providers een overbooking hanteren van 1/25 Dit houdt in dat als realdsl dezelfde overbooking hanteert ze met die 30 Mbps zo'n 750 klanten bedienen. Of hanteren "unlimited" providers andere overbookings ? (want aan de snelheid te zien (soms dan toch) zou men dat kunnen opmaken).
Ik heb de graph verwijderd omdat deze niet meer van toepassing is ... hoeveel mbit er op dit moment verbruikt is hoeft de eindconsument niet te weten (of kunnen we ook al graphjes gaan kijken bij skynet & telenet ?
)
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:10
door ubremoved_539
ditCh schreef:Ik heb de graph verwijdert omdat deze niet meer van toepassing is ... hoeveel mbit er op dit moment verbruikt is hoeft de eindconsument niet te weten (of kunnen we ook al graphjes gaan kijken bij skynet & telenet ?
)
Als de consument dit niet hoeft te weten... of zelfs niet mag weten dan heb je volgens mij iets te verbergen. Het feit dat dit bij SkyNet/Telenet niet het geval is is geen enkel excuus.
Waarom kan je gewoon niet eerlijk zijn... het zou net extra vertrouwen (kunnen) geven naar je huidige en potentiele klanten.
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:22
door PowerSoft
ditCh schreef:Ik heb de graph verwijdert omdat deze niet meer van toepassing is ... hoeveel mbit er op dit moment verbruikt is hoeft de eindconsument niet te weten (of kunnen we ook al graphjes gaan kijken bij skynet & telenet ?
)
verwijder
d
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:33
door ubremoved_983
r2504 schreef:Als de consument dit niet hoeft te weten... of zelfs niet mag weten dan heb je volgens mij iets te verbergen. Het feit dat dit bij SkyNet/Telenet niet het geval is is geen enkel excuus.
Waarom kan je gewoon niet eerlijk zijn... het zou net extra vertrouwen (kunnen) geven naar je huidige en potentiele klanten.
*sigh* Ik ga niet eens meer de moeite doen om hierop te reageren. Dus nu beweer je nog dat ik oneerlijk ben ? Je geeft de gebruikers een hand en ze willen een hele arm ... als je het zaakje niet vertrouwt dan blijf je weg ... er zijn atm genoeg tevreden gebruikers .
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:41
door Gast
ditCh schreef:Ik heb de graph verwijdert omdat deze niet meer van toepassing is ... hoeveel mbit er op dit moment verbruikt is hoeft de eindconsument niet te weten (of kunnen we ook al graphjes gaan kijken bij skynet & telenet ?
)
Als het op 24 mei blijkbaar geen probleem was om toe te geven dat alle RealDSL-klanten samen in totaal 28 Mbps aan het verzetten waren, waarom nu dan wel?
Dit grafiekje uit mijn cache opgevist:
http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=260232
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:43
door ubremoved_983
Welke verplichting heb ik dan om nu grafiekjes te laten zien he ?
ps: best stoer dat gij da uit uw cache kunt opvissen jong
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:49
door Jelly
Ditch je hebt hier al veel meer gedaan dan dat je 'moet' doen, zoals je zelf zegt geef ze een hand en ze zijn met je arm lopen.
Iedereen wou toch unlimited? Bij vele kon de speed nog niet eens zo veel schelen.
Nu is er een relatief betrouwbare provider en nu begint iedereen te zagen over de speed en uptime?
Je kan niet alles in eens verwachten he! Realdsl is een mooi begin naar een fup voor breedbandgebruikers, dat is mijn gedacht erover.
Dat Ditch hier al extra tijd in het forum komt steken vind ik zeker niet slecht!
mvg, Jelly
Geplaatst: 06 jun 2005, 14:57
door Gast
ditCh schreef:Welke verplichting heb ik dan om nu grafiekjes te laten zien he ?
Wie heeft er beweerd dat je nu nieuwe grafiekjes zou moeten laten zien? Het feit dat jij naar aanleiding van een verwijzing (om 12.35u. CET) naar een oud grafiekje blijkbaar datzelfde grafiekje verwijdert (om 12.38u. CET), dat geeft geen blijk van vertrouwen in je eigen doen en laten.
ditCh schreef:ps: best stoer dat gij da uit uw cache kunt opvissen jong
Waarom zou geprikkeld? Is het niet de taak van een helpdeskagent professioneel te blijven?
Geplaatst: 06 jun 2005, 15:01
door ubremoved_983
Anonymous schreef:Waarom zou geprikkeld? Is het niet de taak van een helpdeskagent professioneel te blijven?
Als je mij via de officiële wegen contacteert geen probleem hoor, maar ik reken dit forum niet bij support (net zo min als irc of msn)!