BBOX3 komt eraan!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij consoles heb ik gemerkt dat DMZ niet echt helpt (ook bij Xbox gemerkt). De poorten zelf open gooien werkte dan weer wel.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Wonder boven wonder, ik heb hier een BBox 3 aangekregen. een week vroeger dan ik dacht.

Eerste dat ik merkte was dat het user paswoord hoofdletter gevoelig is.
2de dat me opviel is dat ik niet meer kan zien naar mijn verbindingseigenschappen en er geen idee van heb hoe snel het hier zou moeten gaan.
3de is dat het draadloos signaal zwakker is dat op men bbox 2 en dat het niet langer tot hier komt.

de rest weet ik nog niet.

Oh jawel aller eerste dat me opviel is dat er jammer genoeg niet gekozen is om voor de zelfde muur bevestiging methode te kiezen als bij de bbox 2
zou voor veel mensen permanente aansluiting wel een stuk eenvoudiger gemaakt hebben, ik kan nu naar een andere oplossing gaan zoeken.

user interface is wel mooi en overzichtelijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Sinds wanneer is een wachtwoord niet hoofdlettergevoelig? :eek: Dat is toch logisch?
Die verbindingseigenschappen en het zwakkere draadloze signaal is toch waar ik op zat te wachten van info. Ik zal hem dan toch maar niet bestellen :(
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

konda schreef: Oh jawel aller eerste dat me opviel is dat er jammer genoeg niet gekozen is om voor de zelfde muur bevestiging methode te kiezen als bij de bbox 2
zou voor veel mensen permanente aansluiting wel een stuk eenvoudiger gemaakt hebben, ik kan nu naar een andere oplossing gaan zoeken.
De gaten komen nochtans overeen met die van BBOX2. Echter is het inderdaad geen "ophang" model als bij bbox2 maar moet je de vijzen in de voet vijzen.
Wat ook klopt is dat bij BBOX2 de bevestiging vanboven zat, nu zit deze in het midden. Dus als je bbox 2 net onder iets anders hing, ga je gaten moeten herboren.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

MClaeys

als ik geen hoofd en kleine letters zie staan denk ik dat het niet uitmaakt en gebruik ik standaard letters.

Echt wel jammer van de signaal sterkte, ik kan het net zien met men gsm maar men ipad vangt het niet op, de 5Ghz is helemaal om van te huilen maar dat is normaal.

Als iemand van belgacom mee leest boost dat antennetje eens met een paar miliwatt extra power.
lars
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2013, 18:23
Locatie: Lokeren
Bedankt: 33 keer

konda schreef:Wonder boven wonder, ik heb hier een BBox 3 aangekregen. een week vroeger dan ik dacht.

Eerste dat ik merkte was dat het user paswoord hoofdletter gevoelig is.
2de dat me opviel is dat ik niet meer kan zien naar mijn verbindingseigenschappen en er geen idee van heb hoe snel het hier zou moeten gaan.
3de is dat het draadloos signaal zwakker is dat op men bbox 2 en dat het niet langer tot hier komt.

de rest weet ik nog niet.

Oh jawel aller eerste dat me opviel is dat er jammer genoeg niet gekozen is om voor de zelfde muur bevestiging methode te kiezen als bij de bbox 2
zou voor veel mensen permanente aansluiting wel een stuk eenvoudiger gemaakt hebben, ik kan nu naar een andere oplossing gaan zoeken.

user interface is wel mooi en overzichtelijk.
Vreemd Konda, op mijn windows PC gaat de 2.4Ghz een stuk sneller en via de 5.0Ghz komt ik aan snelheden die ongeveer het dubbele zijn van wat ik met de bbox2 had. In een voorgaande post had ik daarvan ook al enkele screenshots bijgevoegd. http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 11#p496111
Op mijn Android 8.0 note (die heeft ook een 5Ghz antenne ingebouwd, helaas maar eentje) krijg ik toch ook hogere snelheden, zij het dat de verhoging lager is maar die heeft ook maar één antenne.

Wat ik nu ook wel afvraag is in welke mate de ophanging van de bbox een invloed heeft op de performantie. De gewone antennes hebben een "donut" vorm meen ik me te herinneren, waardoor de signalen rondom worden verspreid (zoals de vorm van een "donut") en minder naar boven. niet ?

Afbeelding
bron: http://www.whyistheskyblue.co/antennas.php

Als je de bbox gaat ophangen tegen de muur dat ga je je signaal toch naar boven sturen, niet ? Iemand enig idee wat voor antenne er in de bbox zit ?
M.a.w.: is de bbox3 gemaakt om plat te liggen of om tegen de muur opgehangen te worden ?

groeten
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb het over de kracht van de zenders niet de snelheid.
De bbox 3 mag 100 keer sneller zijn dan de bbox2 als k geen signaal tot hier krijg ben ik er vet mee.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik heb een aantal proeven gedaan en hier mijn bevindingen
Zelf zal ik hierdoor wel straks misschien terug op 30/6 staan door DLM wegens onderbrekingen en zo

IP reservaties blijven gesaved na reboot of spanningsonderbreking
WiFi vind ik zelf dat er een vooruitgang is wel blijft nog steeds de plaats waar men de modem plaats het belangrijkste voor wat het bereik betreft.

Wat ik wel mis is zoals in de bbox2 de status van de VDSL lijn (GUI zoals men die noemt) en via vdsl tool zal mogelijks ook niet meer te checken zijn

Het is een verbetering voor de meerderheid van de gebruikers maar de echte freaken zullen nog niet tevreden zijn.

Als men even de PPPOE verbinding op disable zet voor verkrijgen van een nieuw IP adres (bedoeld voor de downloaders) dan blijft het gedeelte BelgacomTV ongestoord verder werken

Wat ook beetje tegen viel is de traagheid van het oproepen van menu's en veranderen van users paswoord is mij ook niet gelukt
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Wel jammer dat er geen direct zichtbare manier is om uw disconnects terug te schedulen. Toch wel wreed ambetant om terug midden in de dag je connectie te verliezen.
Als ze gaan beginnen met ipv6 kunnen ze in feite ook direct stoppen met die 36u disconnect vind ik persoonlijk.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

konda schreef:Ik heb het over de kracht van de zenders niet de snelheid.
De bbox 3 mag 100 keer sneller zijn dan de bbox2 als k geen signaal tot hier krijg ben ik er vet mee.
Jammer genoeg is het zendvermogen door Europa gereguleerd, en ga je daar geen (grote) verschillen merken in bereik tussen verschillende modems: die zijn door de fabrikanten allemaal getuned om het maximaal toegelaten vermogen uit te sturen. Je kan eventueel het kanaal manueel wijzigen om te zien of je op een ander kanaal een beter bereik hebt.
Je zal dus normaal gezien in Europa evenmin WiFi toestellen vinden met externe antennes die met een connector aan het toestel vastzitten omdat je die dan zou kunnen vervangen door een type met meer winst of een vermogenversterker kunnen tussenplaatsen.
En zeker een bedrijf als Belgacom zal zich aan de zendstandaarden houden.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

In de bbox2 zit een standaard alpha networks kaartje zoals er in zovele toestellen een zit.
Ik geloof dat je die draadjes ook wel kunt aansluiten op een externe antenne.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lion51 schreef: Wat ik wel mis is zoals in de bbox2 de status van de VDSL lijn (GUI zoals men die noemt) en via vdsl tool zal mogelijks ook niet meer te checken zijn
Ik ben er zeker van dat de auteur van de VDSL2 tool - indien mogelijk - een Bbox3 versie zal maken, van zodra hij een Bbox3 op de kop kan tikken, en er de tijd voor vindt.
Waarschijnlijk is het grootste probleem dat je een admin paswoord nodig hebt om de VDSL2 status uit te lezen, en dat gewone user geen admin toegang heeft ...
lion51 schreef: Als men even de PPPOE verbinding op disable zet voor verkrijgen van een nieuw IP adres (bedoeld voor de downloaders) dan blijft het gedeelte BelgacomTV ongestoord verder werken
Dat is normaal, en dat was ook al zo met de BBox2. Belgacom TV heeft geen internet nodig!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Inderdaad en bij navraag aan Eva zal men normaal gezien nooit aan paswoord voor expert en admin geraken
Wie weet op termijn zal Belgacom bij een update dit terug zichtbaar maken
Decoders zitten nu ook in zelfde ip range zijnde wel vanaf 192.168.1.64
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Logisch, de BBOX3 staat in fully routed mode. En wat die paswoorden aangaat: dat hebben we te danken aan Vendetta, remember ?
Afbeelding Afbeelding
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik weet nie of hier iemand mij iets meer info kan bezorgen.
Vraag is namelijk: via dual band extender wens ik het bereik van mijn wifi netwerk vergroten
Ik dacht gezien de bbox3 dualband is via 5GHz dit uit te voeren
Verbinding tussen BBox3 en de extender via 5Ghz en de laptop / tablet of smartphone dan vanuit die extender via de 2.4GHz
Is dit mogelijk?
Welk merk/type extender stellen jullie voor
Iemand hiermee ervaring?
lars
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2013, 18:23
Locatie: Lokeren
Bedankt: 33 keer

konda schreef:Ik heb het over de kracht van de zenders niet de snelheid.
De bbox 3 mag 100 keer sneller zijn dan de bbox2 als k geen signaal tot hier krijg ben ik er vet mee.
Ja, sorry Konda, had ik niet goed gelezen.

5.0 heeft een korte golflengte waardoor die slechter door muren gaat. Ik heb hier veel buren met veel 2.4 gebruik en omdat ik nu alleen in de 5.0 zit krijg ik ook veel minder storing, wat allicht de verklaring is van de betere werking en de hogere snelheden.
Ik vermoed dat je - indien je door muren moet - je beter met 2.4 gaat werken.

groeten,
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kunnen de BBox3 testers eens laten weten:
  1. of het mogelijk is om met een externe router achter de BBox3 een PPPoE sessie aan te maken (met andere woorden: kan je de Bbox3 bridged gebruiken als modem-only, is de "PPPoE passtrough enabled" ?
  2. of het mogelijk is de eigen PPPoE sessie op de Bbox3 af te zetten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef: Waarschijnlijk is het grootste probleem dat je een admin paswoord nodig hebt om de VDSL2 status uit te lezen, en dat gewone user geen admin toegang heeft ...
het Expert paswoord (bedoeld voor de installateurs en servicetechniekers) is voldoende - maar dat is een magere troost, want dat is evenmin gekend, en wordt na gebruik ook overschreven.
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:Kunnen de BBox3 testers eens laten weten:
  1. of het mogelijk is om met een externe router achter de BBox3 een PPPoE sessie aan te maken (met andere woorden: kan je de Bbox3 bridged gebruiken als modem-only, is de "PPPoE passtrough enabled" ?
  2. of het mogelijk is de eigen PPPoE sessie op de Bbox3 af te zetten?
  1. nope, internet (VLAN10) staat altijd in routed mode in de bbox3. Als je bridged wil, dan moet je via een OLO aan de amod3 geraken
  2. je kan altijd je PPP-credentials uitwissen, maar dan heb je uiteraard geen internet
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

philippe_d schreef:Kunnen de BBox3 testers eens laten weten:
  1. of het mogelijk is om met een externe router achter de BBox3 een PPPoE sessie aan te maken (met andere woorden: kan je de Bbox3 bridged gebruiken als modem-only, is de "PPPoE passtrough enabled" ?
  2. of het mogelijk is de eigen PPPoE sessie op de Bbox3 af te zetten?
Ik heb die test van uw vraag punt 1 gedaan met D-Link DIR-605L
Het lukte mij maar de speed testen via "speedtest.telenet.be" gaven als resultaat 9.11Mbps download en 3.56Mbps upload
terwijl op zelfde moment op andere pc die rechtstreeks aan bbox3 hing 43.41Mbps download en 3.69Mbps upload was
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

lars schreef:Als je de bbox gaat ophangen tegen de muur dat ga je je signaal toch naar boven sturen, niet ? Iemand enig idee wat voor antenne er in de bbox zit ?
M.a.w.: is de bbox3 gemaakt om plat te liggen of om tegen de muur opgehangen te worden ?
Dat zijn meestal dipool of monopool antennes. Die hebben inderdaad een stralingspatroon zoals een donut.

Het klopt inderdaad dat als je de antenne draait, je in plaats van horizontale donut, een verticale donut krijgt. De oppervlakte van een huis blijft echter nog wel steeds binnen de "schil" van de donut liggen, dus in de praktijk is er meestal weinig verschil. Enkel bij grote afstanden ga je verschil merken. Ook krijg je door reflecties in de praktijk een meer bolvormig patroon. In een huishoudelijke setting gaat het doorgaans dus weinig uitmaken.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Kan iemand met een bbox 3 testen of je nu een dhcp range kan hebben die groter is dan 64?

Bij de bbox 2 kon je dit verhogen maar bij het opslaan stond dit telkens terug op 64.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

FunkStar: dat probleem heb ik ook al tijden. Het vreemde is, het start-IP wordt wel onthouden, maar de eind-IP niet. Als je de DHCP range aanpast naar 192.168.1.100-200, staat die na een reboot op 192.168.1.100-64 (waardoor de DHCP server helemaal geen adressen meer uitdeelt).

Dat zijn, samen met de DTMF-setting die je niet naar "in-band" kan veranderen, toch wel bugs die ze zouden mogen oplossen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lion51 schreef:Ik heb die test van uw vraag punt 1 gedaan met D-Link DIR-605L
Het lukte mij maar de speed testen via "speedtest.telenet.be" gaven als resultaat 9.11Mbps download en 3.56Mbps upload
terwijl op zelfde moment op andere pc die rechtstreeks aan bbox3 hing 43.41Mbps download en 3.69Mbps upload was
Oei, dat valt natuurlijk dik tegen :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat kan aan de D-link liggen ook natuurlijk. Om een of andere reden haalt men d-link (dir-635) hier ook maar 12Mbps met een eigen PPPoE sessie. Men Linksys haalt wel de volle snelheid.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Zal morgen die proef eens herdoen met linksys WRT54GL want die dlink is voor andere zaken ook tegen gevallen
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

flupke19 schreef:internet (VLAN10) staat altijd in routed mode in de bbox3.
Kan je zoals nu achter de BBOX2 (en alle andere modems die er al geweest zijn zoals Philips blauw, Philips rood, Aethra, etc.) een PPPOE sessie maken vanaf je PC (achter de BBOX3) ?
Afbeelding Afbeelding
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

@ GD MED

Ja dat lukt van op pc zonder snelheidsverlies

Nu nog morgen de test met router na de bbox3 herdoen maar wel met ander merk dan d-link
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Petervanakelyen schreef:FunkStar: dat probleem heb ik ook al tijden. Het vreemde is, het start-IP wordt wel onthouden, maar de eind-IP niet. Als je de DHCP range aanpast naar 192.168.1.100-200, staat die na een reboot op 192.168.1.100-64 (waardoor de DHCP server helemaal geen adressen meer uitdeelt).

Dat zijn, samen met de DTMF-setting die je niet naar "in-band" kan veranderen, toch wel bugs die ze zouden mogen oplossen.
True, dezelfde miserie gehad (range 100 - 64)...

Meestal laat ik alles van 1 - 50 vrij (voor switchen, access points, netwerkprinters, netwerk hdd's etc...) en dan dhcp van 51 - 200 maar das wel ferm aan mijne rekker met die bbox2.

Hopelijk kan iemand met een bbox 3 dit eens testen voor ons.
Afbeelding
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

Dat kan je wel instellen maar dan via telnet. Als je de commando's wilt stuur me dan en pm. Er zou ook en manier zijn via de modem maar die weet ik niet meer meteen. zal straks eens testen op de bbox3.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Heb op verzoek van paar mensen hier de proef gedaan of er een twee PPPOE sessie kan worden opgebouwd met een andere router na de BBox3
Ditmaal met een Linksys WRT54GL en dit lukt zonder problemen
Terwijl de BBox3 zelf nog een actieve PPPOE sessie heeft
Heb ik op Linksys router volgende test gegevens via speedtest.telenet.be 42.98Mps download en 3.46Mps upload
Op een andere pc die als gebruiker aan BBox3 hangt had ik via zelfde site 44.62Mps download en 3.88Mps upload

Terloops de eerste proef met D-Link gaf andere waarden ( slechte waarden) en stel me zelf de vraagjes of D-Link wel zo'n goeie router is ( is maar 3 maand oud )
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe lang duurt het vanaf nu van bestelling tot levering van een bbox3?
Victory Not Vengeance
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik zelf ben die gaan afhalen in belgacom shop en die was daar op stock ( allee twee stuks maar)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

besteld via e-shop 6 tot 10 dagen
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Iemand per ongeluk al gevonden hoe de naam van de bbox te veranderen?
Voor een of andere reden staat die nu op de naam technicolor en dat vind ik maar voos.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Misschien domme vraag:

Hoe ziet die bbox3 er nu uit en kan je hem aan de muur bevestigen? Als ik het goed begrijp komen alle nieuwe klanten hiervoor in aanmerking?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Alle nieuwe klanten als de technieker ze al heeft toch.
lars
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2013, 18:23
Locatie: Lokeren
Bedankt: 33 keer

TomG schreef:Misschien domme vraag:

Hoe ziet die bbox3 er nu uit en kan je hem aan de muur bevestigen? Als ik het goed begrijp komen alle nieuwe klanten hiervoor in aanmerking?
Op de home pagina staat er een foto:
http://userbase.be/images/stories/b-box3.jpg
Afbeelding

Aan de onderkant (niet zichtbaar op de foto) zijn er gaten voor vijzen en daarmee kan je hem ophangen.

Iedereen kan hem kopen aan 99€ en ik heb een collega die onlangs een nieuwe aansluiting deed bij Belgacom en die heeft hem reeds gekregen, of alle nieuwe klanten hem krijgen is een vraagteken voor mij.

doei !
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

FunkStar schreef:Kan iemand met een bbox 3 testen of je nu een dhcp range kan hebben die groter is dan 64?

Bij de bbox 2 kon je dit verhogen maar bij het opslaan stond dit telkens terug op 64.
Is wel mogelijk om de range te verhogen op de BBox2 hoor :-) het "probleem" is dat het ergens verborgen zit. Zal straks even een screenshot maken.

edit: heb even hier een how to gemaakt:http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=38105
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

konda schreef:Iemand per ongeluk al gevonden hoe de naam van de bbox te veranderen?
Voor een of andere reden staat die nu op de naam technicolor en dat vind ik maar voos.
Bedoel je de Samba naam? Die kan niet gewijzigd worden. Ik vermoed dat die met een volgende SW versie wel zal aangepast worden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”