Pagina 16 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 jun 2013, 20:17
door VoipDepot
Goede avond

U kan uiteraard ook altijd steeds bij ons bestellen! :-) Momenteel hebben we een promotie lopen op de Siemens Gigaset C610 IP. Meer info hier.
krisken schreef:Lacer : bij voipandgo kan je gewoon langsgaan, die zitten in Tienen (niet zover dus van Gent). Toffe mensen waar je eens mee kan praten :)
Zit WeePee echt zonder? De info op hun webshop klopt namelijk niet. Zie de tweet
Twitter: https://twitter.com/weepeetelecom/status/330046285161828352
Hi Lacer

Wij zitten enkele straten verder, dus een bezoekje bij ons kan ook steeds!

Het is trouwens Tielt, niet Tienen ;-) Momenteel hebben we de C610 IP ook ruimschoots op voorraad.

Gelieve wel even kort te verwittigen indien u zou langskomen.

Fijne avond iedereen!

Vriendelijke groeten


Frederik Maertens
VoipDepot

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 jun 2013, 10:51
door lacer
Ok, bedankt voor de info. Ik bekijk het even.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 jun 2013, 20:12
door jorgo
Heeft iemand ervaring met 2 Ligne SIP individuelle op 1 IP en dezelfde PBX?
Is dit mogelijk zolang je geen 2 uitgaande simultane oproepen maakt?

Ik dacht dat het bovenstaande zonder problemen werkte, +1 voor iemand die kan bevestigen :P

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 jun 2013, 21:44
door VOiD
Perfect mogelijk en zelfs simultaan geen probleem. Ik gebruik deze setup al meer dan een jaar (en regelmatig simultane calls, da's ook de reden waarom ik er 2 heb :) )

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jun 2013, 10:45
door johcla
Ter info:
Ik moest een leverancier bellen en dus eerst een IVR-menu doorwandelen.
In de fritzbox stond DTMF op automatisch, maar dat werkte niet.
Uiteindelijk bleek het te werken bij OVH als DTMF op "in-band" staat.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 aug 2013, 21:36
door kamiel
Hallo,

na twee maanden is de telefonie bij m'n schoonouders volledig overgeschakeld naar VOIP. Voor de inkomende gesprekken zitten ze bij OVH en dus ook de doorschakelingen. Sinds vorige donderdag is de nummer portering in orde.
Enkel voor de betalingen zou er nog een simpele oplossing moeten komen. Ik heb al gezocht, maar vind er niet direct iets over terug. Is er bij OVH geen mogelijkheid om bvb een bepaald bedrag vooraf te betalen en dat ze maandelijks van dit bedrag nemen wat verbruikt is? Of kan dit via domiciliëring naar een franse rekening? Ik kan er niet op vertrouwen dat er elke maand op tijd naar de mails wordt gekeken om te zien of er een factuur is. De 2 facturen die ze nu al kregen heb ik via Paypal betaald.

alvast bedankt voor de tips.
En ook nog bedankt voor alle info over OVH op dit forum. Dat maakt het een stuk makkelijker om over te schakelen!

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 aug 2013, 22:50
door pussyfooter
Is er bij OVH geen mogelijkheid om bvb een bepaald bedrag vooraf te betalen en dat ze maandelijks van dit bedrag nemen wat verbruikt is?
Is perfect mogelijk. Je kan vooraf (met bv. Paypal) krediet kopen. Ik heb het altijd op die manier gedaan.

https://www.ovh.com/managerv5/

Wanneer je in 't Engels aangelogd bent, dan ga je naar "Billing". En dan zie je een knop "credit with a payment method".

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 aug 2013, 22:55
door bartlimb
@kamiel:

Ik doe dit reeds met prepayment bij OVH.

Ik weet niet of dit de gemakkelijkste/juiste manier is maar ik doe dit zo:

Inloggen op https://www.ovh.com/managerv3/

Eens ingelogd de url veranderen naar de https://www.ovh.com/managerv5

Daarna Facturation -> Relevés de comptes OVH -> Recréditer avec un moyen de paiement

Groeten,

Bart

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 aug 2013, 09:17
door raf1
Via https://www.ovh.com/managerv5/#/home/ac ... dOfPayment een kredietkaart of Paypal-account toevoegen en als standaard-betaalmiddel aanvinken. Daarna haalt OVH de maandelijkse bedragen automatisch van je kredietkaart of Paypal-account.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 aug 2013, 22:05
door kamiel
OK bedankt, zo moet het wel lukken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 11:39
door lacer
Heb een telefoonnummerportatie aangevraagd (van Edpnet naar Ovh) op 12/08. Spoedig erna een bevestiging gekregen via mail.
Op 20/08 via een ticket een vraag gesteld waar de brief bleef. Ze gingen dan terug nog een versturen, bevestigd via mail.
Heb gezien dat het referentienummer dan gewijzigd was (zie hieronder: référence)

Opérateur : Edpnet
Lettre de validation d'adresse : Lettre envoyée le 00/00/0000 (référence 59881662)
Statut : Doing

Raar dat er geen verzenddatum ingevuld staat ...

Kan er mij iemand uit ervaring mededelen hoelang het gemiddeld duurt eer ik de brief krijg van hen ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 12:10
door satsurfer
raf1 schreef:Via https://www.ovh.com/managerv5/#/home/ac ... dOfPayment een kredietkaart of Paypal-account toevoegen en als standaard-betaalmiddel aanvinken. Daarna haalt OVH de maandelijkse bedragen automatisch van je kredietkaart of Paypal-account.
Dit gaat enkel als je -minstens- 10 eur (via die kredietkaart/paypal oplaadt). Bij rekeningoverzichten OVH 'opwaarderen met een betaalmiddel'. Minstens 10 euro opladen, en dan wordt uw factuur maandelijks automatisch gedebiteerd. Rechtstreeks van de VISAkaart lukt volgens mij niet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 12:55
door raf1
lacer schreef:Kan er mij iemand uit ervaring mededelen hoelang het gemiddeld duurt eer ik de brief krijg van hen ?
Binnen de 5 werkdagen vanaf de e-mail die meldt dat de brief verzonden is.
satsurfer schreef:Rechtstreeks van de VISAkaart lukt volgens mij niet.
Jawel, maar je moet natuurlijk goed lezen en begrijpen wat er staat:
raf1 schreef:en als standaard-betaalmiddel aanvinken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 14:15
door jorisx
raf1 schreef:
lacer schreef:Kan er mij iemand uit ervaring mededelen hoelang het gemiddeld duurt eer ik de brief krijg van hen ?
Binnen de 5 werkdagen vanaf de e-mail die meldt dat de brief verzonden is.
Of je kan de procedure volgen die in deze post van johcla vermeld staat. Dit is me in maart dit jaar toch gelukt.
satsurfer schreef:Rechtstreeks van de VISAkaart lukt volgens mij niet.
mijn facturen worden netjes elke maand van mijn visa gecrediteerd...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 15:46
door satsurfer
@raf1 en jorisx

mijn visakaart staat als standaard betaalmidddel 'aangevinkt'. :-o
er werd maandelijks van mijn saldo van 10 euro gedebiteerd.

er staat nu nog 0.07 op saldo van OVH, dus hopelijk gaat het tekort van de visa gedebiteerd worden en moet ik gn 10 euro meer opladen:-D
makkelijker dan terug 10 euro te kopen, ben je weer gebonden voor jaar gebonden. En aangezien ze een paar weken terug een paar steken lieten vallen.....ben ik geneigd te veranderen....

bedankt voor de feedback

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 15:50
door raf1
satsurfer schreef:er staat nu nog 0.07 op saldo van OVH, dus hopelijk gaat het tekort van de visa gedebiteerd worden
Absoluut, zo zal het geschieden.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 15:58
door satsurfer
Amen :angel:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 aug 2013, 23:36
door lacer
jorisx schreef:
raf1 schreef:
lacer schreef:Kan er mij iemand uit ervaring mededelen hoelang het gemiddeld duurt eer ik de brief krijg van hen ?
Binnen de 5 werkdagen vanaf de e-mail die meldt dat de brief verzonden is.
Of je kan de procedure volgen die in deze post van johcla vermeld staat. Dit is me in maart dit jaar toch gelukt.
.
Op die bewuste site staat bovenaan de login velden:

Code: Selecteer alles

Si vous venez de recevoir un email vous parlant d'une validation sur cette page,
Attendez le courrier papier que nous vous avons envoyé par voie postale
Avant de tenter la validation.


Dus ze vragen om te wachten op die brief vooraleer een validatiepoging te wagen :|

Update 1: 26/08/2013: tot op heden nog altijd geen brief ontvangen ....
Update 2: 27/08/2013: Gisteren vroeg ik op welk adres ze die bewuste brief verzonden, vandaag een antwoord en bleek mijn huisnummer te ontbreken
Nu heeft de vriendelijke Marie-Lise het nummer er zelf bijgezet en de derde brief is nu verzonden :-)
Update 3: 30/08/2013: Vandaag eindelijk de brief ontvangen :-)
Via hun site voor adrescontrole gevalideerd en ben nu in blije verwachting op de feitelijke portatie van m'n tel.nr.
Update 4: 12/09/2013: twee dagen geleden nog een vraag gestuurd via het bestaande ticket, want de datum van portering begon te naderen en ik zag niks veranderen in de manager. Vandaag twee mailtjes ontvangen met als inhoud: De portatie van je nummer xxx werd aanvaard door provider yyy. En uw nummer xxx is geactiveerd op het netwerk van Ovh. Eindelijk !
Einde geslaagde portatie :beerchug:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 sep 2013, 16:32
door jorgo
@ de mensen die een bestaand nummer geporteerd hebben naar OVH:

Eenmaal de overdracht voltooid tevreden ervan, zijn er bv. dingen zoals CID herkenning die niet goed werken?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 sep 2013, 16:55
door johcla
Eenmaal de overdracht gedaan is, werkt het prima.
Je moet wel even door de instellingen ploeteren om alles correct in te stellen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 sep 2013, 16:57
door raf1
Perfect tevreden, maar je moet inderdaad eerst twee settings manueel correct zetten: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 10#p432310

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 okt 2013, 14:49
door Jeroen07
Mijn WeePee nummer is inmiddels zichtbaar in de OVH manager, maar hoe wijs ik dat nu toe aan mijn lijn?

Het nieuwe nummer dat ik toegewezen kreeg bij de OVH bestelling hangt nog vast aan mijn telefoonlijn, dat zou dus weg moeten en in de plek mijn oude (door iedereen gekend) WeePee nummer?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 10 okt 2013, 15:50
door Jack Daniels
Redirection kiezen in je ovh manager en je weepee nummer koppelen aan je ovh nummer. Let op: je gaat dus ALTIJD 2 tel. nrs. hebben: het nummer toegewezen door OVH en jouw geporteerde nummer. Ik heb bv. een ovh nummer in de zin van 05286xxxx en mijn geporteerde nummer van belgacom 05248xxxx. Ik heb ook de Redirect moeten instellen alvorens het wou werken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 okt 2013, 12:08
door Jeroen07
Welke stappen moet je juist uitvoeren in de OVH manager? Want vind mijn weg daar niet direct

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 okt 2013, 12:48
door Jack Daniels
ga naar www.ovh.com en ga naar "espace client" bovenaan de pagina; log in en dan zie je een aantal pictogrammen staan waaronder "telefonie". klik op telefonie, volgende pagina klik je op "gestion des appels" in het kadertje links. klik op "renvoi d'appel". Dan zie je rechts daarvan staan naar welk nummer (alle) oproepen doorverbonden moeten worden. om aan te passen, klik op de blauwe knop rechts "gérer". Dan krijg je 4 opties onder elkaar die je naar believen kan aan- of uitvinken. Bij mij staat de eerste aangevinkt "renvoyer tous les appels vers", daarnaast selecteer je in het dropdown menu "numéro" en in het vakje naast numéro vul je je weepee tel. nr in, in internationaal formaat; dus 0032xxxxxxx. Succes

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 okt 2013, 16:07
door Jeroen07
Maar daarmee schakel je het OVH nummer door naar je nieuw geporteerde nummer?

Mijn nummer staat nu bij "numéros", maar ik wil dat dus als HOOFDNUMMER aan een lijn koppelen. Dat OVH-nummer dat daar nu aan hangt moet dus niet het hoofdnummer zijn....

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 okt 2013, 16:11
door johcla
Ik gebruik de Engelstalige interface.
Je hebt dan een menu-optie 'Call Management' en dan 'show my number'. Klik daar op 'Manage' en dan kan je kiezen tussen het OVH-nummer of het geporteerde nummer.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 okt 2013, 16:20
door Jeroen07
Jup en blijkbaar moet je effectief bij redirection doorschakelen naar je lijn met andere nummer, en dan kan je met geporteerde nummer dus gesprekken ontvangen.

Heeft zo'n doorschakeling een effect op de responstijd? Gaat het daardoor langer duren eer de verbinding gemaakt wordt?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 okt 2013, 17:25
door kamiel
Ik denk niet dat dit effect heeft. Dat is toch bij OVH intern die doorschakeling. In wezen is het gewoon een nummer gekoppeld aan dezelfde account en niet een doorschakeling.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 okt 2013, 11:48
door Jeroen07
Ik gebruik dus de OVH app op android om mijn doorschakeling naar de GSM aan/uit te zetten. Maar nu overschrijft die blijkbaar bepaalde settings in mijn manager (ook al heb ik die niet expliciet gewijzigd in app).

Ik heb hierboven bv. uitgaand nummer ingesteld als geporteerd nummer, maar dat wordt elke keer overschreven van zodra ik iets opsla in de OVH app. Heeft iemand hier oplossing voor?

Nog véél erger is dat ik niet te bereiken ben... Het springt METEEN op voicemail, zowel op OVH nummer als op geporteerd nummer. Uitgaand bellen lukt wel dus mijn GIGASET lijkt goed geconnecteerd?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 okt 2013, 14:23
door liegebeestig
Ik heb al enkele mensen op OVH geholpen, en nu merk ik toevallig dat als je van OVH naar OVH belt, de kwaliteit bedroevend laag is. Nog ervaringen hiermee? Toevallig verliep het gesprek ook met een fritzbox 7390 aan elke kant van het gesprek.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 okt 2013, 18:48
door johcla
Hier is de kwaliteit van OVH naar OVH prima, tussen een FB 7390 en 7360.
Kan je in de log zien welke codec gebruikt is?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 okt 2013, 17:20
door Jeroen07
Hallo,

Niemand een probleem voor de OVH android app die je instellingen overschrijft in de manager?

Als ik iets opsla in de Android APP wijzigt mijn nummer altijd in het default OVH number bij uitgaande gesprekken, terwijl dit mijn geporteerd nummer zou moeten zijn!

Jeroen

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 okt 2013, 11:22
door raf1
Ik heb die OVH Android-app speciaal eens uitgetest. Inderdaad, identiek probleem hier, telefoniegedeelte is in bèta en zit vol bugs. Voorlopig afblijven en bugs melden: http://www.ovh.com/fr/support/outils/ovh_android.xml

Ik zou die app pas gebruiken als tenminste de 1.0-versie uit is.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 nov 2013, 14:43
door jorgo
Mijn OVH SIP account kan niet meer registreren:
-- Registration for '0032********@sip.ovh.be' timed out, trying again (Attempt #30)

Geen probleem bij andere providers. Ik lees ook op hun status pagina dat ze migratiewerken aan het uitvoeren zijn: http://status.ovh.es/?project=17&status=all&perpage=50

Kan ik het beste hier een ticket voor maken of kan ik zelf nog wat proberen?
Blijkbaar kost een aanvraag £20 als de fout niet bij hun ligt, en die betaal ik uiteraard liever niet zomaar.

sip.ovh.be kan resolven, aan username en password is niets veranderd die zouden ook moeten kloppen
heb mijn PBX al herstart: zelfde probleem

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 nov 2013, 18:32
door lacer
Ben je toevallig nog aangelogd op een ander apparaat ?
Je kan maar 1 x ingelogd zijn met je sip account.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 nov 2013, 18:35
door satsurfer
Ik kan ingelogd zijn op mijn fritzbox, en buitenshuis op mijn smartphone inloggen met csipsimple en outgoing calls maken.

sent from my xperia z, using tapatalk 4

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 nov 2013, 18:38
door lacer
Ja, maar bij Ovh zal dat toch niet werken dacht ik.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 nov 2013, 18:40
door satsurfer
Jawel!!! Je zal wss NT gelijktijdig outgoing kunnen bellen, maar werkt perfect met wifi hotspots of 4g

sent from my xperia z, using tapatalk 4

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 nov 2013, 14:35
door jorgo
Het bleek uiteindelijk aan een firewall rule te liggen.
Fjieuw, weer £20 gespaard door zelf te gaan troubleshooten :-)