Telenet kondigt ED 3.0 (FiberNet) en limietverhoging aan

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja maar anders is wel dat je bij fibernet moet blijven.
Je kan bijvoorbeeld niet naar turbonet of zo.
Hier passen ze zoals bij hun gsms 1€ hetzelfde toe je bent verplicht 12 maand bij hetzelfde te blijven
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
terugnaartelenet
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2010, 18:28

EDPNET DYN24MAX of zoiets, is ADSL 2+ en al lange tijd onbeperkt internet, met 75 GB kom ik wel toe, snelheidsproblemen ++ ik heb er genoeg van.
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

ik ga denk ik fibernet50 nemen in juli.
het is 7euro meer dan wat ik nu moet betalen maar heb dan wel 50mb inplaats van 30mb download en de upload is ook wel veel beter!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

Opus schreef:
DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?


ge zijt beroemd zeker? :lol:

mij hebben ze nog niet 1 keer gebeld :lol:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Opus schreef:
DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?


en mij willen ze precies maar nie bellen..nog altijd aan het wachten op een telefoontje :P maarja waarschijnlijk toch nie beschikbaar in tessenderlo
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Opus schreef:
DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?


Fibernet 100 kost 99€, een telefoon apart kost 20€.
Waarom dan niet de shake fibernet 100 voor 120€ ?
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

ddd schreef:
Opus schreef:
DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?


Fibernet 100 kost 99€, een telefoon apart kost 20€.
Waarom dan niet de shake fibernet 100 voor 120€ ?


Scheelt hem een Euro :-o
DannyDeGraaf
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:13

Je hebt hier geen 24/24 gratis telefoon naar alle Belgische netwerken inbegrepen hé.
Betaal €5 extra en je bent gerust, je kan dan bellen om het even wanneer.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

ddd schreef:
Opus schreef:
DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?


Fibernet 100 kost 99€, een telefoon apart kost 20€.
Waarom dan niet de shake fibernet 100 voor 120€ ?


Omdat ik dan ook nog eens 13€ per maand kabelabbo moet betalen en omdat ik al digitale Tv heb via de satelliet :)
En wees nu eerlijk ......13€ betalen voor iets wat ge niet gaat gebruiken is toch te zot heh ?

Ik wacht op een shake met fibernet100 en telefoon .
Of ik neem telefoon en fibernet100 apart wanneer het kan in maart
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

jeanke36 schreef:
Opus schreef:
DannyDeGraaf schreef:Is er al iemand die FiberNet heeft besteld?


Ik wou wel maar ik mocht niet van telenet omdat ik enkel fibernet en telefoon wil.

Maar ik moest er ook digi tv van hun bijnemen en dat wil ik nu net niet.

Dus ik moet wachten tot minstens midden maart want dan kan het weer wel.

Wat ze er wel bijvertelden is dat er tegen juli zekers andere mogelijkheden zijn om fibernet te nemen in verschillende packs.

Dus eerst zal ik in maart fivernet100 apart nemen en telefoon ook dan maar apart weer en als er dan een shake komt in juli ofzo zal ik die weer nemen

Ps: ondertussen voor de 4de keer opgebeld geweest door telenet in 2 dagen ivm fibernet lol en telkens dezelfde uitleg gekregen en gegeven.
Kijken die mensen niet in hun bestanden wie ze al hebben gebeld ofzo want 4x in 2 dagen voor hetzelfde is er wel een beetje over niet ?


ge zijt beroemd zeker? :lol:

mij hebben ze nog niet 1 keer gebeld :lol:


Beroemd.......ma nee zekers niet (denk ik toch hehe)
Maar de reden dat ze u nog niet gebeld hebben is mss het feit dat het in uw regio nog niet beschikbaar is ? en bij mij wel.
Tegen die 4de madam die belde heb ik dan maar eens goed gezegd dat ze hun bestand moesten aanpassen omdat ze mij al hadden gebeld 3x daarvoor.
Ooooooh zei ze ik zal dat eventjes doen en boem tot nu toe ben ik niet meer gebeld geweest.
Wachten tot morgen zekers :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

ja da kan zijn dat het hier nog niet beschikbaar is dat weet ik niet echt
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

van mij mogen ze het houden

voor 92.05€ heb ik bij belgacom

20/2 onbeperkt
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met vast toestel
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met gsm
digitale tv
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

proximusboyke schreef:van mij mogen ze het houden

voor 92.05€ heb ik bij belgacom

20/2 onbeperkt
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met vast toestel
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met gsm
digitale tv


onbeperkt niet helemaal als het met fup is :wink:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

http://www.upc.nl/internet/

Als je ziet wat er bij onze Noorderburen allemaal mogelijk is . :-(
Ik denk dat we hier in België van zulke prijzen aleen maar kunnen dromen .
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vraag en aanbod. De mensen die bereid zijn 120 euro te betalen voor FiberNet zorgen dat de prijzen hoog blijven.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

jeanke36 schreef:
proximusboyke schreef:van mij mogen ze het houden

voor 92.05€ heb ik bij belgacom

20/2 onbeperkt
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met vast toestel
5000 min vast 1000 min alle gsmnetwerken in de daluren met gsm
digitale tv


onbeperkt niet helemaal als het met fup is :wink:
In de praktijk is onbeperkt = FUP (zie alle andere Europese landen)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:In de praktijk is onbeperkt = FUP (zie alle andere Europese landen)

Dat is niet waar. Dommel, Xs4all zijn al twee providers met onbeperkt, zonder een FUP op het dataverbruik. ;)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:In de praktijk is onbeperkt = FUP (zie alle andere Europese landen)

Dat is niet waar. Dommel, Xs4all zijn al twee providers met onbeperkt, zonder een FUP op het dataverbruik. ;)
En jij weet dus (op voorhand) dat een FUP policy van 250 GB/maand zeer streng zal toegepast worden ? Jij kent dus nu al het verschil tussen een FUP bij Belgacom en een "no limit" bij Dommel en XS4All ? Proficiat !
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

belgacom heeft gezegd dat ze voor 250giga nog niet moeilijk gaan doen nog niet!

bij dommel daarin tegen is het heel anders

ik ken mensen die daar 600,700giga hebben of meer

hoe ze het doen is voor een vraag :-)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:Vraag en aanbod. De mensen die bereid zijn 120 euro te betalen voor FiberNet zorgen dat de prijzen hoog blijven.

eigenlijk omgekeerd, maar dat is een lange discussie :P
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:
Lord Utopia schreef:Vraag en aanbod. De mensen die bereid zijn 120 euro te betalen voor FiberNet zorgen dat de prijzen hoog blijven.

eigenlijk omgekeerd, maar dat is een lange discussie :P

Nee toch? Als je de providers het signaal geeft dat een product van 99 euro te duur is en niemand neemt het, dan zal het bedrijf ofwel het product goedkoper prijzen, ofwel wegdoen. Niet?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je hebt daar voor een stuk gelijk (vooral voor producten die niemand nodig heeft, en minder voor prijzen)

Zonder dure product in beginfase gaan er geen investeringen komen voor nieuwe producten -> Early adopters betalen voor begin uitrol (dit is waarom alle nieuwe diensten/producten duur zijn)

Er is een oude voorbeeld van vliegtuigticckets: zonder eerste klasse zou iedereen meer moeten betalen (behalve de eerste klassers, maar dan zijn ZIJ minder tevreden)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

liger schreef:Zonder dure product in beginfase gaan er geen investeringen komen voor nieuwe producten -> Early adopters betalen voor begin uitrol (dit is waarom alle nieuwe diensten/producten duur zijn)


Dat is sterk afhankelijk van product tot product... ik denk dat TN ook niet veel meer moet betalen vandaag de dag voor een Docsis 3.0 modem en de nodige backend apparatuur dan dat het enkele jaren geleden deed voor 2.0 apparatuur (en die is ondertussen heus wel afgeschreven). Hetzelfde zie je bij PC's... 20 jaar geleden betaalde je ongeveer 1000 a 1500 euro voor een deftige PC... vandaag de dag is het nog altijd datzelfde bedrag ondanks het feit dat een PC een snel evoluerend product is.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

IK zou binnen een maand wel de cijfers van telenet willen zien hoeveel klanten effectief het fiberabonnement hebben aangeschaft .
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

jeanke36 schreef:belgacom heeft gezegd dat ze voor 250giga nog niet moeilijk gaan doen nog niet!

bij dommel daarin tegen is het heel anders

ik ken mensen die daar 600,700giga hebben of meer

hoe ze het doen is voor een vraag :-)


Zal in de praktijk wel meevallen denk ik. Bij scarlet ken ik ook mensen die 500+ GB de maand halen zonder problemen...
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

denk niet dat ge bij belgacom 500giga gaat moeten hebben

maar ja zullen wel zien zeker :-)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
liger schreef:Zonder dure product in beginfase gaan er geen investeringen komen voor nieuwe producten -> Early adopters betalen voor begin uitrol (dit is waarom alle nieuwe diensten/producten duur zijn)


Dat is sterk afhankelijk van product tot product... ik denk dat TN ook niet veel meer moet betalen vandaag de dag voor een Docsis 3.0 modem en de nodige backend apparatuur dan dat het enkele jaren geleden deed voor 2.0 apparatuur (en die is ondertussen heus wel afgeschreven). Hetzelfde zie je bij PC's... 20 jaar geleden betaalde je ongeveer 1000 a 1500 euro voor een deftige PC... vandaag de dag is het nog altijd datzelfde bedrag ondanks het feit dat een PC een snel evoluerend product is.

:bang:
Ik ben helemaal niet mee met welke kosten ISP's in totaal moeten maken voor uitrol van nieuwe tech, maar zelfs ik weet dat docsis 3.0 modems zijn vrij nieuw. Ook moet je weten dat prijzen in corporate wereld =/= consumenten prijzen. Ze dalen niet zomaar. Bovendien wordt er vaak vanuitgegaan dat als bedrijf iets kan invoeren zonder extra te vragen dat het (moreel?) verplichting heeft om dat te doen.

Telenet had kosten aan R&D, gaat kosten maken om al hun apparatuur te upgraden. Mij lijkt het logisch dat ze geld vragen voor betere product.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bijna niemand houdt die 500 GB per maand ook lange tijd vol. Daarom is FUP zo'n mopoi gegeven :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

eens ge verslaafd bent aan iets kunt ge da altijd wel halen das geen probleem :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Da's geen verslaving meer, maar een obsessie of een sportcompetitie van sommigen. Er is niemand die je verplicht om het internet te downloaden.
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

liger schreef: :bang:
Ik ben helemaal niet mee met welke kosten ISP's in totaal moeten maken voor uitrol van nieuwe tech, maar zelfs ik weet dat docsis 3.0 modems zijn vrij nieuw. Ook moet je weten dat prijzen in corporate wereld =/= consumenten prijzen. Ze dalen niet zomaar. Bovendien wordt er vaak vanuitgegaan dat als bedrijf iets kan invoeren zonder extra te vragen dat het (moreel?) verplichting heeft om dat te doen.

Telenet had kosten aan R&D, gaat kosten maken om al hun apparatuur te upgraden. Mij lijkt het logisch dat ze geld vragen voor betere product.


Kalm blijven çois, diep ademen, niet beginnen roepen... :|

Als kind teveel op uwen kop gevallen ofwa??? :twisted:

Jong toch, dat dat geen pijn, u zo hard in uw gat laten palen door Telenet? :bang:

Punt 1: De bestaande kabel is indertijd met geld van de veel te brave belastingbetaler gelegd
Punt 2: Telenet en Belgacom's prijzen zijn zo danig hoog, dat hier zeker voldoende marge moet zijn om de R&D kosten te dekken + alles kosten voor de uitrol van nieuwe bekabeling.
Punt 3: WTF?
Punt 4: Nee echt maat, WTF, meen je dat nu echt?
jeanke36
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:12

tja en toch zijn er die het doen.

ik in ieder geval niet:d

ik zou niet weten waar je die 500giga kan uithalen

ja als je veel upload mss en dan nog
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

liger schreef:Telenet had kosten aan R&D


Telenet heeft helemaal geen kosten aan R&D... het koopt gewoon de technologie in... of denk je nu echt dat er in Mechelen iemand op de hoogte is van de interne werking van het EuroDocsis protocol. Het enige wat men daar kent zijn de specificaties van de leverancier... x bandbreedte, x channels, x klanten per node, x demping van signaal...

liger schreef:gaat kosten maken om al hun apparatuur te upgraden.


Gaat kosten maken om hun afgeschreven apparatuur te vervangen... da's iets helemaal anders. Dat zijn trouwens kosten die ieder technologisch bedrijf maakt en reeds lang in de prijs vervat zit van de voorbije jaren.

liger schreef:Mij lijkt het logisch dat ze geld vragen voor betere product.


Niet echt, dat is gewoon de technische evolutie... of zou je het ook logisch vinden dat je PC vandaag de dag 5x meer kost als die van 10 jaar geleden, ook al is je PC van vandaag heel wat sneller en beter dan het product dat je voordien had. Ook dit is voor jou een soort van afschrijving van een investering.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Niet echt, dat is gewoon de technische evolutie... of zou je het ook logisch vinden dat je PC vandaag de dag 5x meer kost als die van 10 jaar geleden, ook al is je PC van vandaag heel wat sneller en beter dan het product dat je voordien had. Ook dit is voor jou een soort van afschrijving van een investering.


Pc's kosten mss niet meer, omdat de helf van de rommel die er insteekt, intussen spotgoedkoop is door grootschalige productie, maar als ge het beste van het beste wil, gaat ge toch wel een pak meer betalen. Als k vandaag de dag een pc zou maken met alleen exclusieve onderdelen, zou je wel eens kort op die x5 kunnen uitkomen. Als ge hem natuurlijk vol steekt met massaproductie, krijgt ge hem veel goedkoper in mekaar.

Vergelijk het desnoods met een gewone ford focus, focus ST en focus RS, t zijn drie auto's, allemaal hebben ze een motor die 10j geleden al is ontworpen door volvo of ford. De gewone focus is massaproductie voor heel de wereld en is qua prijs/qualiteit betaalbaar. De ST is massaproductie en overgoten met wat nieuwe rommel en kost 30% meer, de RS is volledige nieuwe configuratie, beperkte oplage van 5000 stuks en kost 50% meer(en wordt dan nog quasi break even verkocht met omdat hij WRC moet kunnen rijden). Wie exclusief wil zijn, zal opdraaien voor die exclusiviteit. Wie met de meute wil meelopen, kan goedkoper gaan.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pennywise schreef:Wie exclusief wil zijn, zal opdraaien voor die exclusiviteit. Wie met de meute wil meelopen, kan goedkoper gaan.


En denk je nu echt dat Docsis 3.0 materiaal "exclusief" is... daar zijn al miljoenen stuks van gemaakt ondertussen !
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Je kan nu ook maar moeilijk stellen dat Docsis 3.0 al mainstream is...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Je kan nu ook maar moeilijk stellen dat Docsis 3.0 al mainstream is...


Wat noem je mainstream... feit is dat er vandaag de dag geen enkele ISP nog een nieuw EuroDocsis 2.0 netwerk zal uitrollen... dus ja, wat mij betreft is EuroDocsis 3.0 dus mainstream. Moest het allemaal nog zo hightech en exclusief zijn... dan zou Coditel in het Brusselse het niet reeds sinds verleden jaar aanbieden aan bijna de helft van de prijs van Telenet.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Docsis 3.0 bestaat al bijna 4 jaar ondertussen. Echt nieuw kan je het niet noemen...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”