Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Vorige week besteld en betaald en net bevestiging gekregen:

De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20100106 (YYYYMMDD).


Kan ik de sagem router in bridge zetten en gebruik maken van mijn LINKSYS WRT320N-EW router ?
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Gisteren heb ik de modem ontvangen, in de doos van de modem zaten twee splitters
één 5 polige naar 6 polige splitter en nog een splitter om op die 6 polige splitter te plaatsen

De contact doos waar de lijn binnenkomt staat in de living waar ook de telefoon is aangesloten.

Nu wil ik mijn modem op de bureau plaatsen, waar er nog een contact doos staat.

Kan ik nu het volgende doen:
Ik plaats beide splitters die ik van dommel kreeg ik de living en hang daar enkel de telefoon aan
Ik koop mij zo nog twee splitters en plaats deze op de bureau waar ik enkel mijn modem aanhang ?

Heeft er iemand de modem in bridge staan met een linksys router achter ?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

remus schreef:Gisteren heb ik de modem ontvangen, in de doos van de modem zaten twee splitters
één 5 polige naar 6 polige splitter en nog een splitter om op die 6 polige splitter te plaatsen

De contact doos waar de lijn binnenkomt staat in de living waar ook de telefoon is aangesloten.

Nu wil ik mijn modem op de bureau plaatsen, waar er nog een contact doos staat.

Kan ik nu het volgende doen:
Ik plaats beide splitters die ik van dommel kreeg ik de living en hang daar enkel de telefoon aan
Ik koop mij zo nog twee splitters en plaats deze op de bureau waar ik enkel mijn modem aanhang ?

Heeft er iemand de modem in bridge staan met een linksys router achter ?


Dit kan dus niet, anders ga je problemen krijgen met je signaal.

Doe volgende zaken:

1) Verwijder het telefoonstopcontact die momenteel op(in) de muur staat (zit).
2) Plaats het bijgeleverde stopcontact. Grijs bakske
3) Op de zwarte klemmen sluit je de intro kabel aan. Op de groene klemmen sluit je de telefoonlijn aan. Op de blauwe klemmen sluit je het paar aan dat je zal gebruiken om je modem op te plaatsen.
DWZ(!) Als er naar je bureau een VVT loopt en deze beschikt over 2 paren (4 draden) Dan kan je 2 draden gebruiken voor de telefoon (groen klem) en twee draden voor de VDSL2 modem (blauwe klem)
4) plaats de 6-polige splitter op het stopcontact en smijt de 5-polige splitter die in de doos zat in de vuilbak!
5) Steek je telefoon in één van de twee voorziene RJ11 aansluitingen.
6) Sluit je modem in de bureau aan op het paar dat je op de blauwe klem hebt aangesloten.

<<<< Indien je over een VVT beschikt die maar 3 draden heeft( 1 paar) Dien je deze draad te gebruiken voor de VDSL2 modem. (aansluiten op de blauwe klem). Dit wil wel zeggen dat je in de bureau geen telefoontoestel meer zult kunnen plaatsen! >>>>

succes!!
Afbeelding
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Bedankt voor de duidelijke uitleg nolfie

Er zat geen stopcontact in de doos, enkel die twee splitters.
Ik weet niet hoeveel paren er naar de bureau lopen, maar het is niet de bedoeling dat daar telefoon komt.
De telefoon gaat enkel aangesloten worden op de inkomende contactdoos in de living.

Dus dan moet ik zo twee nieuwe contactdozen gaan halen; eentje zet ik in de living met splitter en enkel telefoon op
en de andere komt op de bureau zonder splitter met modem aan ?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

remus schreef:Bedankt voor de duidelijke uitleg nolfie

Er zat geen stopcontact in de doos, enkel die twee splitters.
Ik weet niet hoeveel paren er naar de bureau lopen, maar het is niet de bedoeling dat daar telefoon komt.
De telefoon gaat enkel aangesloten worden op de inkomende contactdoos in de living.

Dus dan moet ik zo twee nieuwe contactdozen gaan halen; eentje zet ik in de living met splitter en enkel telefoon op
en de andere komt op de bureau zonder splitter met modem aan ?


Het zou mij verwonderen moest er in de doos wel een Full Rate splitter zitten, maar geen NTP. (beiden horen immers bij elkaar). Mocht het er toch niet bijzitten, dan zou ik naar de Belgacomwinkel gaan om een dergelijk stopcontact. Enkel hiermee zal je het gemakkelijkst en op een correcte manier uw vdsl2 in dienst krijgen.

Als je geen telefoon in de bureau gaat plaatsen, neem je gewoon de kabel die naar de bureau loopt. Je sluit twee draden van die kabel aan op de blauwe klemmen van de ntp en in de bureau sluit je dezelfde twee draden aan op een stopcontact. (een gewoon 5-polig stopcontact). Vervolgens sluit je met de vijfpolige stekker je modem aan.
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

remus schreef:Gisteren heb ik de modem ontvangen, in de doos van de modem zaten twee splitters
één 5 polige naar 6 polige splitter en nog een splitter om op die 6 polige splitter te plaatsen



Bij de release destijds van het speedconnect zat er in de doos vd modem geen splitters, zodat ik een gewone 5 polige splitter gebruik (helpdesk gaf mee dat dat geen problemen zou geven.(idd alles werkt hier prima)
Vraag me af wat die 5 polige naar 6 polige + 6 polige splitters voor meerwaarde zouden geven in mijn geval dus..(met een 5 polige muurcontactdoos dus) ?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

kaise1 schreef:
remus schreef:Gisteren heb ik de modem ontvangen, in de doos van de modem zaten twee splitters
één 5 polige naar 6 polige splitter en nog een splitter om op die 6 polige splitter te plaatsen



Bij de release destijds van het speedconnect zat er in de doos vd modem geen splitters, zodat ik een gewone 5 polige splitter gebruik (helpdesk gaf mee dat dat geen problemen zou geven.(idd alles werkt hier prima)
Vraag me af wat die 5 polige naar 6 polige + 6 polige splitters voor meerwaarde zouden geven in mijn geval dus..(met een 5 poli muurcontactdoos dus) ?


Als je geen vaste lijn lijn hebt, heeft dit inderdaad weinig invloed.

de 5-naar 6-polige stekker heeft als bedoeling om DIY-klanten die maar 1 telstopcontact hebben de mogelijkheid te geven om snel en eenvoudig de installatie te kunnen zetten. Op de 5-polige stekker kan je de tel aftappen en op de 6-polige die je er nogmaals opsteekt de DSL. Is echter al gebleken dat die 5-polige vaak voor problemen zorgt en het beter is een NTP te plaatsen en meteen de 6-polige erop te zetten.
Als je met meerdere stopcontacten zit is het sowieso aan te raden een NTP te zetten op de intro en het DSL meteen te splitsen.
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb wel degelijk een vaste lijn + 1 extra contactdoos 5 polig en heb tot nu toe (7md) nog geen probs had met tel of DSL, maar mocht ik in de toekomst problemen ondervinden dan volg ik je raad op met een directe 6 polige, tnx nolfie :wink:
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

kaise1 schreef:Ik heb wel degelijk een vaste lijn + 1 extra contactdoos 5 polig en heb tot nu toe (7md) nog geen probs had met tel of DSL, maar mocht ik in de toekomst problemen ondervinden dan volg ik je raad op met een directe 6 polige, tnx nolfie :wink:

Kan je eens concreet uitleggen hoe je installatie er concreet uitziet? Waar staan de modem en telefoon(s) juist? Ik veronderstel dat de telefoon aangesloten is op de extra contactdoos (binnenshuis) en niet op de intro (wss in garage), maar waar en hoe is de VDSL modem aangesloten?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

De buitenkabel komt rechtreeks de garage binnen tot in de living, de intro is dus een contactdoos in de living.(waar de eigenlijke aftapping gebeurt heb ik het raden naar..) :?
Op het stopcontact in de living, een 5 polige splitter waar de modem aanhangt, en idd enkel telefoon op een extra contactdoos...
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

kaise1 schreef:De buitenkabel komt rechtreeks de garage binnen tot in de living, de intro is dus een contactdoos in de living.(waar de eigenlijke aftapping gebeurt heb ik het raden naar..) :?
Op het stopcontact in de living, een 5 polige splitter waar de modem aanhangt, en idd enkel telefoon op een extra contactdoos...

Tnx kaise1 voor de uitleg, ik heb hier thuis een gelijkaardige opstelling dus ik zal die van jou gewoon overnemen :)
Nog 1 vraagje: die 5 polige splitter, zat die dan bij jouw modem?
Simon
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Nee, ik gebruik mijn gewone 5 polige adsl splitter en dat werkt tot nu toe zonder problemen. Bij de eerste modems die ze opstuurden zat helemaal niets van splitters, maar nu zou er een combi 5 naar 6 polige splitter en een 6 polige splitter meegeleverd zijn.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

kaise1 schreef:Nee, ik gebruik mijn gewone 5 polige adsl splitter en dat werkt tot nu toe zonder problemen. Bij de eerste modems die ze opstuurden zat helemaal niets van splitters, maar nu zou er een combi 5 naar 6 polige splitter en een 6 polige splitter meegeleverd zijn.

Ah zo :)
Amai strange dat jouw opstelling werkt, maarja zolang dat et werkt ist goed e :)
stonestrong
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 jun 2005, 15:40

Ik kan inderdaad bevestigen dat bij de modem een splitter wordt meegeleverd.

Ik heb hier nu ook speedconnect plus, paar conflictjes gehad tussen modem en linksys router, maar alles is nu opgelost.
Newsserver kan ik tegen 1700 kB/s van downloaden, en dit is mijn speedtest resultaat.
Afbeelding

Over de installatie had ik ook geen klagen, alles is perfect verlopen tot nu toe, wel aparte discovery line genomen bij Belgacom.
Afbeelding
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

zit op speedconnect :-D
Afbeelding

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 28.7 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -28.2 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms

het rare is dat ik de sagem eerst in de living heb aangeloten waar ik dacht dat de lijn binnenkwam, maar daar krijg ik geen connectie.
nu staat de modem op de bureau en het werkte direkt
ik denk dat er ergens iets niet klopt met mijn binnenbekabeling en dat ik weldra op een repair profiel terechtkom
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

remus schreef:ik denk dat er ergens iets niet klopt met mijn binnenbekabeling en dat ik weldra op een repair profiel terechtkom

Hou ons zeker op de hoogte! Ben benieuwd wat dit geeft wanneer je de modem niet rechtstreeks aansluit op de intro!
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

had daarjuist een paar keer een disconnect gehad en zit nu op een repair profiel

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 848 kbps
Downstream Training Margin : 27.4 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 544 kbps
TX total power : 3.5 dbm
Downstream delay : 7.5 ms
Upstream delay : 3.1 ms

ik heb de contactdoos van de living opengevezen en hier kwamen drie blauwe en witte kabels samen (van bureau en slaapkamer) deze heb ik er afgelaten en enkel de blauwe en witte kabel van de inkomende lijn op de nieuwe NTP box (die ik trouwens gratis in de belgacom shop heb gekregen :) ) geplaatst (zwarte klem)

de verbinding werrkt nu wel in de living

nu moet ik nog uitzoeken hoe ik mijn modem op de contactdoos in de bureau kan aansluiten...
ik plaats de blauwe en witte kabel van de bureau op de groene klem van de ntp box in de living en plaats ook op de bureau een NTP box en sluit daar de kabels aan op de zwarte klem ?
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik ben van plan om naar VDSL2 over te schakelen en heb een aantal vragen over de sagem modem die je ze daarbij verkopen.

Kan je deze sagem 3464 in mode 'bridge' configureren, zodat de pppoe authenticatie op een router/firewall zoals pfsense kan worden gedaan?
Is de sagem 3464 identiek aan de Belgacom b-box2 ?
Is het mogelijk om een ander type VDSL2 modem te gebruiken?

Ik heb nu ADSL met een speedtouch home en dat ding draait hier nu al jaren 24/7 zonder enig probleem en het is geruststellend te weten dat wanneer deze ooit zou kapot gaan, ik gewoon dezelfde dag nog eender welke ADSL modem kan kopen en terug online ben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

themaxxz schreef: Kan je deze sagem 3464 in mode 'bridge' configureren, zodat de pppoe authenticatie op een router/firewall zoals pfsense kan worden gedaan?

remus schreef:Heeft er iemand de modem in bridge staan met een linksys router achter ?

Wat velen hier een "bridge" mode noemen is niet echt een bridge:
Je schakelt gewoon in je Sagem router cq Bbox2 de PPPoE verbinding uit. Dan heb je natuurlijk geen Internet op de Sagem.
Dan kan je inderdaad de pppoe authenticatie op een router/firewall of een aangesloten PC doen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

heb op 5jan speedconnect+ besteld, 7jan was mijn faktuur betaald... ben benieuwd !

:banana:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

't valt me op hier bij die speedtest's dat de pingtijden toch wel redelijk hoog zijn, is dat eigen aan VDSL? Bij kabel haal je toch rap zo'n 5ms en hier zie ik bijna geen enkele test onder de 20ms?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Lijkt me meer af te hangen van de afstand tot de server. 5 ms is extreem snel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Afbeelding

VDSL2 speedconnect plus bij dommel, afstand tot de centrale iets van een 3km dacht ik...

Hangt de ping ook geen stukje af van welke modem je gebruikt (bij Dommel VDSL2 dus de Sagem 3464)?
Ik ervaar soms wel net iets te veel lag bij Modern Warfare 2.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

'k test via speedtest.net, daar krijg ik toch meestal 'n ping tussen de 5 en de 10ms (server brussel) via Telenet.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Afbeelding

Wat mij betreft prima hoor. Onder de 5ms, dan ben je bijna lokaal bezig?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Roygenz schreef:'k test via speedtest.net, daar krijg ik toch meestal 'n ping tussen de 5 en de 10ms (server brussel) via Telenet.

Euh, als je zelf Telenet hebt, dan lijkt me dat logisch?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

pm schreef:Afbeelding

VDSL2 speedconnect plus bij dommel, afstand tot de centrale iets van een 3km dacht ik...

Hangt de ping ook geen stukje af van welke modem je gebruikt (bij Dommel VDSL2 dus de Sagem 3464)?
Ik ervaar soms wel net iets te veel lag bij Modern Warfare 2.

Modern warfare2 is een f*** up game: connecties werken via p2p en één van de spelers is host. Dan kan je niet anders dan veel hogere pings hebben dan bij dedi servers. Die game is op PC helemaal ***
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

De sagem staat op de bureau :)
Ik heb de inkomende kabel rechtstreeks verbonden met de blauwe en witte kabels die naar de bureau gaan, dus heb de NTP weggelaten zodat ik geen vertakking heb.
de modem is nu aangesloten op de 5 polige contactdoos van de bureau met de twee splitters en de telefoon hangt hier ook op

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 30.1 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -28.6 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms


Afbeelding
themaxxz
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 nov 2007, 10:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Eventjes alles op een rijtje:

08/01/10 - migratie aangevraagd + proforma factuur betaald
12/01/10 - crm geeft aan proforma factuur is betaald
13/01/10 - bevestiging mail van dommel dat factuur is betaald en later die dag mail met geplande activatie op 18/01/10
14/01/10 - modem ontvangen
Laatst gewijzigd door themaxxz op 14 jan 2010, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

hello

Heeft er nog iemand speed problems bij Speedconnect ? Ik probeer iets van usenet te halen, maar dit gaat véél trager dan normaal. (380kb/s met 10 draadjes)
Als ik een speedtest doe, dan heb ik wel 17Mb/s ? Als ik 25 draadjes gebruik, kom ik aan +- 1MB/s ...

Heb zowel m'n eigen als de dommel usenet server gebruikt, beide gaan beduidend lager dan normaal (2MB/s). Andere poorten ook eens geprobeerd, maar niet veel verschil
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

spacekiek schreef:hello

Heeft er nog iemand speed problems bij Speedconnect ? Ik probeer iets van usenet te halen, maar dit gaat véél trager dan normaal. (380kb/s met 10 draadjes)
Als ik een speedtest doe, dan heb ik wel 17Mb/s ? Als ik 25 draadjes gebruik, kom ik aan +- 1MB/s ...

Heb zowel m'n eigen als de dommel usenet server gebruikt, beide gaan beduidend lager dan normaal (2MB/s). Andere poorten ook eens geprobeerd, maar niet veel verschil

Yup, hier ook. Met de dommel nieuwsservers gaat het vandaag langzamer dan anders.
Mijn snelheid komt niet boven de 400kb/s.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

wat ik nog niet met 100% zekerheid in deze topic heb bevestigd/ontkend gezien; zijn er nog steeds 36h disconnects, en in welke mate verandert je IP bij zo'n disconnect?
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Hier ook maximaal 400KB/s bij de nieuwsgroepen van Dommel momenteel.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Zie ook mijn andere topic "Speedconnect - where?"

- Begin december VDSL omschakeling besteld bij dommel + dure VERPLICHTE modem betaald bij Dommel
- VDSL lijn zou worden opgeleverd op 18/12
- Gans de lijn viel weg (geen fax meer en geen ADSL2 meer) op 19/12 in de namiddag (tijdens weekend)
- Sagem modem van Dommel ontvangen 22/12, geen VDSL sync uiteraard want de lijn is morsdood
- Dommel & Belgacom verwittigd, volgens Dommel staat ticket omschakeling nog open en heeft de tech nooit uitgelogd
- Belgacom maakt afspraak en komt deze niet na. Ik bel dus opnieuw met de BGC ergernisdesk.
- Belgacom maakt nieuwe afspraak pas maandag daarop, technieker daagt op en probleem faxlijn opgelost maar nog steeds geen VDSL sync - niet met geleverde Sagem noch met BBOX2. Volgens de tech was er niks fout en alles juist ingesteld in de centrale en op de KVD aangesloten (geloof ik niks van, want plots was de lijn niet meer dood nadat hij in de kast had zitten prutsen).
- Dommel verwittigd en BGC, ook intussen al meerdere messages naar EVA Belgacom gestuurd (de meeste onbeantwoord)
- Dommel stuurt me SMS bericht om terug mijn ADSL2+ modem tijdelijk aan te sluiten, met melding dat terug ADSL2 sync op de lijn staat nu. Dus ik sluit ADSL modem opnieuw aan en heb nu idd. terug ADSL2+.
- Pas 6 of 7/1 (weet niet exact meer) bericht gehad van Dommel dat Belgacom meedeeld had (op hun herhaaldelijke eerdere vragen die onbeantwoord bleven) wat het probleem was: Belgacom moest een interfacekaart bestellen (mss. defecte poort), maar men kon nog steeds geen concrete datum van oplevering VDSL bezorgen. Straf dat ze dat dan niet van meet af aan konden zeggen en de datum niet gewoon hadden opgeschoven + ADSL2+ en de lijn actief hadden gelaten moet ik zeggen...

Soit: ruim een maand na bestelling, veel ergernis en tijdverlies bij de ergernisdesk van BGC nog steeds geen VDSL op mijn lijn... Ik moet wel zeggen dat ze bij Dommel op de helpdesk steeds vriendelijk en correct waren en ik er altijd vrij snel binnengeraakte. Belgacom echter, dat is een ander paar mouwen... Als je daar binnen wil op de storingsdienst moet je gemiddeld tss. de 30 minuten en meer dan een uur uittrekken, en maar hopen dat ze je niet van het kastje naar de muur blijven sturen en je ook effectief geholpen wordt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

spacekiek schreef:hello

Heeft er nog iemand speed problems bij Speedconnect ? Ik probeer iets van usenet te halen, maar dit gaat véél trager dan normaal. (380kb/s met 10 draadjes)
Als ik een speedtest doe, dan heb ik wel 17Mb/s ? Als ik 25 draadjes gebruik, kom ik aan +- 1MB/s ...

Heb zowel m'n eigen als de dommel usenet server gebruikt, beide gaan beduidend lager dan normaal (2MB/s). Andere poorten ook eens geprobeerd, maar niet veel verschil


Dag Spacekiek... identiek hetzelfde probleem hier... op verschillende nieuwsservers (zowel dommel als externe payservers) en dit op verschillende poorten (zowel unsecured als SSL) per 10 draadjes maximaal 400kb/S (normaal +2mbyte/s op 2 draadjes)

op gewone FTP en WEB downloads wel de volledige snelheid met 1 connectie ...

VERY strange, ik hoop dat ze dit snel oplossen en dat dit zeker niet bewust is dat deze aanpassing bij dommel gebeurd :s

cheers
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

rapweg schreef:wat ik nog niet met 100% zekerheid in deze topic heb bevestigd/ontkend gezien; zijn er nog steeds 36h disconnects, en in welke mate verandert je IP bij zo'n disconnect?

Idd:
Sat, 09 Jan 2010 19:45:45 GMT NTP Date/Time updated
Sat, 09 Jan 2010 17:53:37 GMT PPPOE: session established
Sat, 09 Jan 2010 17:53:05 GMT PPPOE: Connection terminated
Fri, 08 Jan 2010 20:15:37 GMT NTP Date/Time updated
Fri, 08 Jan 2010 05:53:02 GMT PPPOE: session established
Fri, 08 Jan 2010 05:52:29 GMT PPPOE: Connection terminated
Thu, 07 Jan 2010 20:25:37 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 06 Jan 2010 19:08:40 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 06 Jan 2010 17:52:24 GMT PPPOE: session established
Wed, 06 Jan 2010 17:51:53 GMT PPPOE: Connection terminated
Tue, 05 Jan 2010 18:12:19 GMT NTP Date/Time updated
Tue, 05 Jan 2010 05:51:50 GMT PPPOE: session established
Tue, 05 Jan 2010 05:51:19 GMT PPPOE: Connection terminated
Mon, 04 Jan 2010 16:52:31 GMT NTP Date/Time updated
Sun, 03 Jan 2010 18:45:40 GMT NTP Date/Time updated
Sun, 03 Jan 2010 17:51:14 GMT PPPOE: session established
Sun, 03 Jan 2010 17:50:40 GMT PPPOE: Connection terminated
Sat, 02 Jan 2010 19:47:07 GMT NTP Date/Time updated
Sat, 02 Jan 2010 05:50:36 GMT PPPOE: session established
Sat, 02 Jan 2010 05:50:05 GMT PPPOE: Connection terminated
Fri, 01 Jan 2010 18:48:04 GMT NTP Date/Time updated
Thu, 31 Dec 2009 19:33:41 GMT NTP Date/Time updated
Thu, 31 Dec 2009 17:50:01 GMT PPPOE: session established
Thu, 31 Dec 2009 17:49:29 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 30 Dec 2009 19:53:36 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 30 Dec 2009 05:49:26 GMT PPPOE: session established
Wed, 30 Dec 2009 05:48:55 GMT PPPOE: Connection terminated
Tue, 29 Dec 2009 18:29:33 GMT NTP Date/Time updated
Mon, 28 Dec 2009 20:10:22 GMT NTP Date/Time updated
Mon, 28 Dec 2009 17:48:50 GMT PPPOE: session established
Mon, 28 Dec 2009 17:48:19 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 27 Dec 2009 19:29:33 GMT NTP Date/Time updated
Sun, 27 Dec 2009 05:48:15 GMT PPPOE: session established
Sun, 27 Dec 2009 05:47:44 GMT PPPOE: Connection terminated
Sat, 26 Dec 2009 17:53:35 GMT NTP Date/Time updated
Fri, 25 Dec 2009 17:47:41 GMT PPPOE: session established
Fri, 25 Dec 2009 17:47:09 GMT PPPOE: Connection terminated
Fri, 25 Dec 2009 16:42:24 GMT NTP Date/Time updated
Thu, 24 Dec 2009 16:58:06 GMT NTP Date/Time updated
Thu, 24 Dec 2009 05:47:05 GMT PPPOE: session established
Thu, 24 Dec 2009 05:46:33 GMT PPPOE: Connection terminated
Wed, 23 Dec 2009 15:09:29 GMT NTP Date/Time updated
Tue, 22 Dec 2009 17:46:30 GMT PPPOE: session established
Tue, 22 Dec 2009 17:45:58 GMT PPPOE: Connection terminated
Tue, 22 Dec 2009 16:47:30 GMT NTP Date/Time updated
Mon, 21 Dec 2009 17:55:59 GMT NTP Date/Time updated
Mon, 21 Dec 2009 05:45:54 GMT PPPOE: session established
Mon, 21 Dec 2009 05:45:23 GMT PPPOE: Connection terminated
Sun, 20 Dec 2009 16:55:57 GMT NTP Date/Time updated
Sat, 19 Dec 2009 17:45:25 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 01 Jan 2003 00:01:42 GMT PPPOE: session established
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

De snelheid per draadje van de Dommel nieuwsserver is inderdaad dramatisch gedaald. Per draadje haal ik misschien maar 30k/s. Ik heb dit opgelost door 99 draadjes te gebruiken. Nu haal ik opnieuw het maximum voor mijn 12Mbits/s verbinding (zo'n 1,38MB/s)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Uzzi schreef:De snelheid per draadje van de Dommel nieuwsserver is inderdaad dramatisch gedaald. Per draadje haal ik misschien maar 30k/s. Ik heb dit opgelost door 99 draadjes te gebruiken. Nu haal ik opnieuw het maximum voor mijn 12Mbits/s verbinding (zo'n 1,38MB/s)

met minder gaat ook, bvb door 65 connecties.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Is dit snelheidsprobleem op nieuwsservers vandaag pas begonnen? Ik heb sinds vandaag namelijk ook een probleempje met een mmo waarop ik speel. Speedtests en pingtests geven normale waardes aan, maar in de mmo lag ik tegen de sterren op.

Belgacom de QOS van dommel klanten niet omlaag gehaald ofzo?
Afbeelding
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Ik haal terug mijn volle snelheid met 8 threads
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”