Geplaatst: 15 sep 2008, 13:55
afstand tot centrale doet er heel veel toe
de 12mbit is er dus wss al maar je woont 'jammergenoeg' redelijk ver van de dichtste centrale ... vrees ik (correct me if i'm wrong)
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=20224
afstand tot centrale doet er heel veel toe
nope wil precies niet lukkenbroli schreef:Bij mij werkt x-lite voor zowel bellen als opgebelt worden; http://ziosproject.com/NJ/xlite.PNGgrox schreef: 2) die manier om te bellen via softphone werkt niet :s
kan iemand screenshotjes posten vd instellingen?
Wat er niet in de FAQS vermeld staat is het feit dat je *1 voor elke nummer moet toevoegen. Dus *1011920000 in geval van het dommel nummer bijvoorbeeld. Er was iemand die zei dat je Windows kon instellen om die prefix automatisch te zetten.
ok ja dan is er idd wel iets mis met één of andere instelling ofzo denk ik maar wat dna precies eh :s mss eens goed rondneuzen op de router/modem zelfConfusion schreef:Op 1500M van centrale.. Dacht dat het pas begon te minderen vanaf 4km?
Sorry voor de blunder maar de prefix is *01 .grox schreef:
nope wil precies niet lukken
als ik dan bijvoorbeeld *11207 doe of al gelijk welk nummer, krijg ik call established maar hoor ik niks
Daarvoor ken ik te weinig van die toestanden :/MStichel schreef:ok ja dan is er idd wel iets mis met één of andere instelling ofzo denk ik maar wat dna precies eh :s mss eens goed rondneuzen op de router/modem zelfConfusion schreef:Op 1500M van centrale.. Dacht dat het pas begon te minderen vanaf 4km?
idd :d btw de 0 moet dan ook weg vh zonenummerbroli schreef:Sorry voor de blunder maar de prefix is *01 .grox schreef:
nope wil precies niet lukken
als ik dan bijvoorbeeld *11207 doe of al gelijk welk nummer, krijg ik call established maar hoor ik niks
Niets eigenlijk, het gebeurt automatisch. Ik denk dat ik wel herinner dat het in begin niet werkte maar dan vanzelf ging. En btw bij mag de 0 daar blijven hoor.grox schreef:idd :d btw de 0 moet dan ook weg vh zonenummerbroli schreef:Sorry voor de blunder maar de prefix is *01 .grox schreef:
nope wil precies niet lukken
als ik dan bijvoorbeeld *11207 doe of al gelijk welk nummer, krijg ik call established maar hoor ik niks
dus word dan *0151666666 (als vb )
btw je zei da je kon worden opgebeld in dat programma? wat moet je daarvoor regelen?
Synthesis schreef:Hey guys, ik heb net een brief gekregen met daarin de activatiecode voor deel 2 van mijn HomeConnect installlatie. In de brief staat dat mijn telefoonaansluiting op 17/09 geactiveerd wordt. Moet ik dan nog wachten voor op het Internet te gaan, en om de activeringscode in te voeren en de Siemens router in te stellen? Of is dit enkel voor het voip/telefoon gedeelte?
idd thanxbroli schreef:Niets eigenlijk, het gebeurt automatisch. Ik denk dat ik wel herinner dat het in begin niet werkte maar dan vanzelf ging. En btw bij mag de 0 daar blijven hoor.grox schreef:idd :d btw de 0 moet dan ook weg vh zonenummerbroli schreef:Sorry voor de blunder maar de prefix is *01 .grox schreef:
nope wil precies niet lukken
als ik dan bijvoorbeeld *11207 doe of al gelijk welk nummer, krijg ik call established maar hoor ik niks
dus word dan *0151666666 (als vb )
btw je zei da je kon worden opgebeld in dat programma? wat moet je daarvoor regelen?
Nu nog de software-update die erbij hoort...volg deze wizard om uw domeinnaam te activeren
stap 1 : kies een domeinnaam
stap 2 : registreer/transfereer
uw domeinnaam is geactiveerd.
uw webspace is nog niet geactiveerd. wenst u deze nu te activeren?
volg deze wizard om uw webruimte te activeren
stap 1 : kies een subdomein
uw webruimte is geactiveerd
volg deze wizard om uw verhuis aan te vragen
via deze functie kunt u een verhuisaanvraag indienen...
volg deze wizard om uw tweede lijn te actieveren
indien ik niet opneem wil ik mijn telefoon doorschakelen naar :
nieuws overzicht
blijkbaar updates aan de gang, error word inmiddels opgevangen, ff geduld dusbroli schreef:Nu ik check krijg ik ook een gelijkaardige error met xp. Ik weet niet of het aan x-lite ligt omdat ik geen voor en na check heb gedaan.
Nope, BGC zet je op een 9Mbit profiel als je op +1200M zit dacht ik. Ik heb een kennis met netconnect die op 1600M zit en die heeft ook maar 9Mbit gekregen van BGC.Confusion schreef:Op 1500M van centrale.. Dacht dat het pas begon te minderen vanaf 4km?
Heb je laatste nieuwe versie gebruikt en opnieuw geprobeerd? Heb je .dat bestanden verwijdert en opnieuw geprobeerd?ev1ltje schreef:Kheb hier net voor het eerst alles van Homeconnect geinstalleerd enzo,
kzit nu opt internet maar kheb ondertussen nog niet echt iets moeten ingeven van info ofzo. Alee, voor de eerste keer dak alles installeerde, daarna heb ik de activatiecode ingegeven en kwam er enkele vensters later een error dat hij niet kon verbinden.
Moet ik nu nog iets doen ofzo met die Homeconnect software of was het enigste dat ik moest doen die code ingeven? (en dus geen logins of passwoorden..)
Jup.. Maar kzit wel online dusja, VoIP gaat ook al ondertussen.. 'T zal toch wel niet maken dat ik "niets meer" ingegeven heb ofzo?broli schreef:Heb je laatste nieuwe versie gebruikt en opnieuw geprobeerd? Heb je .dat bestanden verwijdert en opnieuw geprobeerd?ev1ltje schreef:Kheb hier net voor het eerst alles van Homeconnect geinstalleerd enzo,
kzit nu opt internet maar kheb ondertussen nog niet echt iets moeten ingeven van info ofzo. Alee, voor de eerste keer dak alles installeerde, daarna heb ik de activatiecode ingegeven en kwam er enkele vensters later een error dat hij niet kon verbinden.
Moet ik nu nog iets doen ofzo met die Homeconnect software of was het enigste dat ik moest doen die code ingeven? (en dus geen logins of passwoorden..)
Nieuwe adapter kopen als het te lastig is. Ik vermoed dat de maker gewoon slechte/geen maatregelen heeft getroffen om de trillingen te dempen.ev1ltje schreef:Jup.. Maar kzit wel online dusja, VoIP gaat ook al ondertussen.. 'T zal toch wel niet maken dat ik "niets meer" ingegeven heb ofzo?broli schreef:Heb je laatste nieuwe versie gebruikt en opnieuw geprobeerd? Heb je .dat bestanden verwijdert en opnieuw geprobeerd?ev1ltje schreef:Kheb hier net voor het eerst alles van Homeconnect geinstalleerd enzo,
kzit nu opt internet maar kheb ondertussen nog niet echt iets moeten ingeven van info ofzo. Alee, voor de eerste keer dak alles installeerde, daarna heb ik de activatiecode ingegeven en kwam er enkele vensters later een error dat hij niet kon verbinden.
Moet ik nu nog iets doen ofzo met die Homeconnect software of was het enigste dat ik moest doen die code ingeven? (en dus geen logins of passwoorden..)
Edit: Die adaptor piept wel nogal. Zo van die hele hoge tonen (m'n opa kon ze zelfs niet horen). Gaat dit over of?
Daar ben ik 2 keer voor gaan omruilen, de derde had het iets beter en die heb ik dan gehouden.Nu is het nog slechts af en toe zoals bij de update.broli schreef:Nieuwe adapter kopen als het te lastig is. Ik vermoed dat de maker gewoon slechte/geen maatregelen heeft getroffen om de trillingen te dempen.ev1ltje schreef:Jup.. Maar kzit wel online dusja, VoIP gaat ook al ondertussen.. 'T zal toch wel niet maken dat ik "niets meer" ingegeven heb ofzo?broli schreef:Heb je laatste nieuwe versie gebruikt en opnieuw geprobeerd? Heb je .dat bestanden verwijdert en opnieuw geprobeerd?ev1ltje schreef:Kheb hier net voor het eerst alles van Homeconnect geinstalleerd enzo,
kzit nu opt internet maar kheb ondertussen nog niet echt iets moeten ingeven van info ofzo. Alee, voor de eerste keer dak alles installeerde, daarna heb ik de activatiecode ingegeven en kwam er enkele vensters later een error dat hij niet kon verbinden.
Moet ik nu nog iets doen ofzo met die Homeconnect software of was het enigste dat ik moest doen die code ingeven? (en dus geen logins of passwoorden..)
Edit: Die adaptor piept wel nogal. Zo van die hele hoge tonen (m'n opa kon ze zelfs niet horen). Gaat dit over of?
Je had of hebt nog steeds? Als nog steeds moet je de procedure met Belgacom nummer volgen.Synthesis schreef:Ik had hiervoor een telefoonnummer van Belgacom, maar dat zet ik nu om naar Dommel. Volgens welke optie moet ik het dan doen? Optie A is zonder splitter, optie B met.
Zo dat dacht ik ook, optie A is toch genoeg he, ook al was de Homelink nog niet geinstalleerd.broli schreef:Optie A nemen. Maakt niet zoveel uit want ook al plaats je de splitter of niet er zal niets te splitten vallen. Maar voor je eraan begint verwijder aub je huidige homelink en installeer de laatste nieuwe versie als dat al niet het geval is, zo bespaar je jezelf al wat ellende.
ADSL1 moet toch theoretisch tot 12mbps kunnen? Zou dat later dan niet naarboven gaan eens Belgacom de snelheden hier ook upgrade?FullHD schreef:Het VOIP lichtje, dat kan de eerste keer een paar uur tot een halve dag duren. Verder ziet het er allemaal heel goed uit.
Je modem synct op 8192kbps maar je hebt een profiel van 4,6mbps gekregen. Voor ADSL is dat normaal. Dat is het maximum dat je kan krijgen en zo houd je voldoende bandbreedte over om te telefoneren.
neen, gaan ze waarschijnlijk niet doen.. omdat ze niet garant kunnen staan voor de snelheid..Synthesis schreef:ADSL1 moet toch theoretisch tot 12mbps kunnen? Zou dat later dan niet naarboven gaan eens Belgacom de snelheden hier ook upgrade?FullHD schreef:Het VOIP lichtje, dat kan de eerste keer een paar uur tot een halve dag duren. Verder ziet het er allemaal heel goed uit.
Je modem synct op 8192kbps maar je hebt een profiel van 4,6mbps gekregen. Voor ADSL is dat normaal. Dat is het maximum dat je kan krijgen en zo houd je voldoende bandbreedte over om te telefoneren.
Yep bij mij staan er nu ook twee nummers.Synthesis schreef:Staat er bij jullie op Dommel CRM, onder Mijn Paketten > 2de kolom - Paketten, ook:
adsl homeconnect
<lang nummer>
0#######
0#######
2 maal jullie telefoon nummer?
Verder brand mijn VOIP lampje nog altijd niet, en als ik naar mijn nummer bel dan hoort ge gewoon dat die blijft bellen (maar telefoon werkt niet)..
Aja ge hebt gelijk, der staat temp in de login naam, k'zal het nog tot vanavond geven. Thanks alvast.FullHD schreef:Ik wilde bijna zeggen: "dat is normaal". Laat ik het anders uitdrukken: "dat is te verwachten". Bij mij was dat ook zolang mijn VOIP nog niet geactiveerd was.
Wat je misschien eens kan controleren bij de 'internet' instellingen van je modem is of je account nog altijd iets "temp"-achtigs is of er je echte account al staat. Als je echte account er al staat dan zit je al een eind op de goede weg. Dan heeft Dommel die goeie settings al gepushed naar je modem en dan zou ik nog wat afwachten. Als er nog altijd een "temp" account staat, kan je misschien best eens telefoneren naar de Dommel helpdesk om te horen hoe het staat met je activatie.
Edit: broli was mij voor...
Er is een verschil in instellingen checken en instellingen wijzigen en van dat 2e is indd gevaarlijk als je er niets van kent.broli schreef:
Yep bij mij staan er nu ook twee nummers.
Btw good luck met VOIP. Ik zou zeggen check je adsl instellingen maar volgens mr. Dom zou dat problemen teweeg brengen .
Nops nog niet, alhoewel wel toen ik wou inloggen vroeg het automatisch om paswoord te wijzigen, ik heb dan gewoon oud paswoord als admin gezet, en nieuw paswoord ook.FullHD schreef:Je hebt je paswoord van de modem toch niet veranderd hé. Dat moet blijven staan op "admin" - toch op z'n minst tot Dommel de juiste instellingen heeft ingevoerd...
Dan is je BGC lijn waarschijnlijk nog niet afgesloten. surf eens naar crdc.be en tik daar je telefoonnummer eens in. Kan je zien bij welke operator dat staat. Nu als je telefoon zogezegd overgaat maar nie rinkelt, kan je eens een kabeltje van je telefoonwanddoos verbinden naar de Line ingang van je box mocht dit nog niet zo zijn.Synthesis schreef:Verder brand mijn VOIP lampje nog altijd niet, en als ik naar mijn nummer bel dan hoort ge gewoon dat die blijft bellen (maar telefoon werkt niet)..
Aja ge hebt gelijk, staat nog onder Belgacom, zal dan Dommel nog eens bellen.andy-dsl schreef:Dan is je BGC lijn waarschijnlijk nog niet afgesloten. surf eens naar crdc.be en tik daar je telefoonnummer eens in. Kan je zien bij welke operator dat staat. Nu als je telefoon zogezegd overgaat maar nie rinkelt, kan je eens een kabeltje van je telefoonwanddoos verbinden naar de Line ingang van je box mocht dit nog niet zo zijn.Synthesis schreef:Verder brand mijn VOIP lampje nog altijd niet, en als ik naar mijn nummer bel dan hoort ge gewoon dat die blijft bellen (maar telefoon werkt niet)..