Pagina 16 van 23

Geplaatst: 24 jul 2008, 19:27
door frado
t'is gelukt
fw 2.1.34.7.0

is dit de recentste, of moeten er nog updates komen?
als ik inlog in homelink met mijn mailadres en pw, begint de wizard percies opnieuw? nederlands,....
Moet ik het opnieuw activeren? Zoja, welke optie moet ik nemen? En verandert die login nog ofzo? Atm heb ik al internet....(ging automatsich door die setup(3e optie))

Geplaatst: 24 jul 2008, 19:29
door barbapapa5800
barbapapa5800 schreef:
2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.


wat als je kunt opgebeld worden, maar zelf niet kan bellen?
ik krijg een foutmelding op mijn siemens C470 IP:

"Ip configuratie error"

is dit ook iets waar je geduld mee moet hebben?
zo is het sinds gister middag.


ik heb het zelf al gevonden :-D
blijkbaar stond de voip-phone ingesteld op voip.
toen ik hem instelde als vaste lijn werkte alles ineens prima :-D

Geplaatst: 24 jul 2008, 22:20
door drernie
Ik heb zojuist mijn modem aangesloten. Ik had echter de kabeltjes gebruikt van de fritzbox, hierdoor bleef mijn adsl lampje knipperen. Bleek het toch een ander kabeltje te zijn wat in de box zat. Heb deze uiteindelijk aangesloten en heb gelukkig weer internet. Nu heb ik het volgende probleem. Ik wil inloggen met de homeconnect software, krijg ik de volgende melding: de login gegevens zijn fout, gelieve deze gegevens na te kijken en te verbeteren. Ik heb dus dezelfde login als bij mijn netconnect. Als ik op de dommel site wil inloggen met deze gegevens geraak ik niet binnen, alleen met mijn netconnect gegevens lukt het wel. Wat nu? Overigens werkt mijn telefoon niet.

Verder zat er bij de brief een cdrom met kennelijk nieuwe homeconnect software. Ik had echter de meest recente software gedownload, dus de software op de cdrom geeft aan dat mijn homeconnect software nieuwer is dan die op de cdrom. Ik neem aan dat dit niet uitmaakt, of is de software op de cdrom gepersonaliseerd?

Geplaatst: 24 jul 2008, 23:37
door rte968
16/7 geactiveerd en vandaag nog steeds geen VOIP lampje. Intussen ben ik ook mijn belgacom lijn kwijt en kan dus niet meer bellen.

Ik heb alles al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, met modem reset en volledig verwijdering van de homeconnect software, update van homeconnect enz.

Het maakt geen verschil, ik blijf steken op een TEMP user account in de router en geen VOIP.

Vandaag nog maar eens naar Dommel gebeld met mijn GSM en opnieuw hetzelfde verhaal kan je de router nog eens resetten en de nieuwste homeconnect downloaden. Ik heb het maar gedaan en weer hetzelfde resultaat, een temp username en geen VOIP zelfs niet na 8 uren.

Ik weet echt niet meer wat te doen. Ik ken alle tips op userbase uit het hoofd maar niks blijkt te helpen.

Iemand nog suggesties?

Alvast merci...

Geplaatst: 25 jul 2008, 11:10
door zirko
Ik heb me gisteren bij homeconnect geactiveerd. Mijn telefoon werkt goed maar mijn internet werkt enkel in een lokaal netwerk. Ik heb reeds de inststellinge voor een draadloos netwerk gedaan en ik kan soms online me een draadloze verbinding maar dan na een minuut ofzo wordt ik weer automatisch afgemeld.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Geplaatst: 25 jul 2008, 11:19
door davygky542
drernie schreef:Ik heb zojuist mijn modem aangesloten. Ik had echter de kabeltjes gebruikt van de fritzbox, hierdoor bleef mijn adsl lampje knipperen. Bleek het toch een ander kabeltje te zijn wat in de box zat. Heb deze uiteindelijk aangesloten en heb gelukkig weer internet. Nu heb ik het volgende probleem. Ik wil inloggen met de homeconnect software, krijg ik de volgende melding: de login gegevens zijn fout, gelieve deze gegevens na te kijken en te verbeteren. Ik heb dus dezelfde login als bij mijn netconnect. Als ik op de dommel site wil inloggen met deze gegevens geraak ik niet binnen, alleen met mijn netconnect gegevens lukt het wel. Wat nu? Overigens werkt mijn telefoon niet.

Verder zat er bij de brief een cdrom met kennelijk nieuwe homeconnect software. Ik had echter de meest recente software gedownload, dus de software op de cdrom geeft aan dat mijn homeconnect software nieuwer is dan die op de cdrom. Ik neem aan dat dit niet uitmaakt, of is de software op de cdrom gepersonaliseerd?


Drernie,

je kan nooit dezelfde inloggegevns hebben als bij je netconnect, je zal een ander e-mailadres moeten ingeven hebben bij de activatie. Met het toen ingevoerde e-mailadres zal je moeten kunnen inloggen op je homeconnect.

mvg

Geplaatst: 25 jul 2008, 11:23
door BBB
drernie schreef:Ik heb zojuist mijn modem aangesloten. Ik had echter de kabeltjes gebruikt van de fritzbox, hierdoor bleef mijn adsl lampje knipperen. Bleek het toch een ander kabeltje te zijn wat in de box zat. Heb deze uiteindelijk aangesloten en heb gelukkig weer internet. Nu heb ik het volgende probleem. Ik wil inloggen met de homeconnect software, krijg ik de volgende melding: de login gegevens zijn fout, gelieve deze gegevens na te kijken en te verbeteren. Ik heb dus dezelfde login als bij mijn netconnect. Als ik op de dommel site wil inloggen met deze gegevens geraak ik niet binnen, alleen met mijn netconnect gegevens lukt het wel. Wat nu? Overigens werkt mijn telefoon niet.

Verder zat er bij de brief een cdrom met kennelijk nieuwe homeconnect software. Ik had echter de meest recente software gedownload, dus de software op de cdrom geeft aan dat mijn homeconnect software nieuwer is dan die op de cdrom. Ik neem aan dat dit niet uitmaakt, of is de software op de cdrom gepersonaliseerd?

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... gen#239951

Geplaatst: 25 jul 2008, 12:07
door drernie
Klopt dat je wel een kiestoon hoort maar niet kan bellen? Wat is het nut van inloggen met homeconnect software, met andere woorden waarom moet je met die software inloggen?

Geplaatst: 25 jul 2008, 12:12
door BBB
drernie schreef:Klopt dat je wel een kiestoon hoort maar niet kan bellen? Wat is het nut van inloggen met homeconnect software, met andere woorden waarom moet je met die software inloggen?

Ja, als het VoIP-lampje niet brandt dan kan je niet bellen, maar je hoort wel een kiestoon (ik denk dat de router deze kiestoon laat horen)
drernie schreef:Wat is het nut van inloggen met homeconnect software, met andere woorden waarom moet je met die software inloggen?

Functies zoals nummer verbergen, doorschakelen, het onmogelijk maken naar betaalnummers te bellen, ...
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... &start=506

Geplaatst: 25 jul 2008, 12:25
door drernie
Dus dat ik nog niet kan bellen ligt niet aan het feit dat ik nog heb ingelogd met de homeconnect software, maar is puur een centrale server kwestie?

Geplaatst: 25 jul 2008, 13:05
door BBB
drernie schreef:Dus dat ik nog niet kan bellen ligt niet aan het feit dat ik nog heb ingelogd met de homeconnect software, maar is puur een centrale server kwestie?

Je kan bellen vanaf het moment dat uw router is ingesteld door dommel.
M.a.w. als je geen temp-account meer hebt en uw VoIP is ingesteld. (en dit kan je zien doordat uw VoIP-lampje gaat branden).
Als uw router geen temp-account meer heeft en je VoIP is ingesteld en je nog niet kan bellen dan zal je dommel moeten contacteren.

Het inloggen in de homeconnect software staat los van het feit dat je al dan niet kan bellen.

Geplaatst: 25 jul 2008, 17:19
door frado
k heb gisteren normaalgzeien geactiveerd enzo, en internet gaat nu via homeconnect(tempacc), maar ik kan op heden nog steeds niet bellen. Moet ik nu bellen naar dommel(via gsm) om te vragen om te activeren ofzo? En enkel het 0800 activeringsnr is daar goed voor? En kost dat veel op gsm?(en da's met kiestoon? gebeld, maar ik ga er zelf uit na zoveel minuten? Maar is mijn gsm die automatisch afslaat :()

Geplaatst: 25 jul 2008, 17:52
door BBB
frado schreef:k heb gisteren normaalgzeien geactiveerd enzo, en internet gaat nu via homeconnect(tempacc), maar ik kan op heden nog steeds niet bellen. Moet ik nu bellen naar dommel(via gsm) om te vragen om te activeren ofzo? En enkel het 0800 activeringsnr is daar goed voor? En kost dat veel op gsm?(en da's met kiestoon? gebeld, maar ik ga er zelf uit na zoveel minuten? Maar is mijn gsm die automatisch afslaat :()

- zolang je een tempaccount heb kan je niet bellen
- 0800 is een gratis nummer (ook met gsm)

Geplaatst: 25 jul 2008, 18:50
door frado
17u59 gebeld, en er werd direct opgenomen. Oplossing: ga terug op netconnect en BGC tem ze de aanpassing doen. Netconnect->Homeconnect wordt maar EEN keer in de week gedaan. Dus die telefonie na 4 werkuren klopt dus niet voor huidige netconnecters... Zit nu terug op netconnect dus, en zal de siemens terug in gang steken op de dag dat BGC telefonie niet meer gaat

Geplaatst: 25 jul 2008, 18:55
door broli
frado schreef:17u59 gebeld, en er werd direct opgenomen. Oplossing: ga terug op netconnect en BGC tem ze de aanpassing doen. Netconnect->Homeconnect wordt maar EEN keer in de week gedaan. Dus die telefonie na 4 werkuren klopt dus niet voor huidige netconnecters... Zit nu terug op netconnect dus, en zal de siemens terug in gang steken op de dag dat BGC telefonie niet meer gaat


Ik begrijp dit niet zo goed.

Hoe 1 keer per week? Het is toch vanaf de dag dat op de brief staat of niet?

4werkuren na wat? Na, weer, de uur die in de brief vermeld staat?

en zal de siemens terug in gang steken op de dag dat BGC telefonie niet meer gaat


huuh?

Sorry maar de dommel ritiuelen beginnen een beetje te lang te worden.

Geplaatst: 25 jul 2008, 19:41
door frado
ja dat van die brief is allemaal correct als je nog nooit een klant bij dommel was. Als je atm klant bij hen bent, duurt alles veel langer. Die 4u klopt totaal niet, maar is een kwestie van verschillende dagen. T'is te zien wanneer de dag is dat ze alle mensen overzetten naar homeconnect(die nu netconnect hebben), omdat ze dit handmatig moeten doen.
Ik ben nu dus terug netconnect met belgacom telefoon enzo, tem dommel mij volgende week ergens zal overzetteN....

Geplaatst: 25 jul 2008, 19:54
door Jethz
Hmm ik werd gisterenavond overgezet. Het configureren van de modem was wat klungelen, maar dat lag aan de firewall op mijn PC die de toegang van de homelink software naar de router tegenhield.

Eens ik dat uitgevist had, heb ik niet echt problemen meer gehad. VoiP lampje brande de volgende morgen, en vanaf 's middags kon ik blijkbaar ook al van bij Belgacom gebeld worden.

Allemaal redelijk pijnloos dus. De brief met mijn activatiecode had ik ongeveer 3 werkdagen na het mailen van mijn contract.

Ik heb wel nog 1 probleem met de DHCP server van de router. Om één of andere reden geeft die mijn PC altijd het laatste adres in de range die op de router ingesteld is, waardoor ik vermoed dat de rest van de apparaten die ik wil aansluiten geen IP adressen meer krijgen. Iemand dit probleem al gehad? EDIT: dit probleem is opgelost, blijkbaar telt hij naar beneden ipv naar boven met toewijzen van IP adressen (en mijn network drive stond nog geconfigureerd in een oude 192.168.1.* config waardoor die niet bereikbaar was :P. Allemaal kleine zaken, maar je mag ze niet over het hoofd zien.)

Geplaatst: 25 jul 2008, 19:58
door broli
frado schreef:ja dat van die brief is allemaal correct als je nog nooit een klant bij dommel was. Als je atm klant bij hen bent, duurt alles veel langer. Die 4u klopt totaal niet, maar is een kwestie van verschillende dagen. T'is te zien wanneer de dag is dat ze alle mensen overzetten naar homeconnect(die nu netconnect hebben), omdat ze dit handmatig moeten doen.
Ik ben nu dus terug netconnect met belgacom telefoon enzo, tem dommel mij volgende week ergens zal overzetteN....


Moet je dan die hele dag de siemens aangeslotenhouden? En hoe weet je welke dag het is.

Geplaatst: 25 jul 2008, 19:59
door ljd
Als jij het laatste krijgt , zal die volgende keer gewoon terug bij het begin beginnen .

Geplaatst: 25 jul 2008, 20:21
door frado
broli schreef:
frado schreef:ja dat van die brief is allemaal correct als je nog nooit een klant bij dommel was. Als je atm klant bij hen bent, duurt alles veel langer. Die 4u klopt totaal niet, maar is een kwestie van verschillende dagen. T'is te zien wanneer de dag is dat ze alle mensen overzetten naar homeconnect(die nu netconnect hebben), omdat ze dit handmatig moeten doen.
Ik ben nu dus terug netconnect met belgacom telefoon enzo, tem dommel mij volgende week ergens zal overzetteN....


Moet je dan die hele dag de siemens aangeslotenhouden? En hoe weet je welke dag het is.

Ik zal het weten wanneer mijn BGC niet meer gaat om te bellen hé, dan weet ik dat de overdracht gebeurd is. Dan zal ik mijn siemens terug in gang steken, en de telefoons op de siemens.

Geplaatst: 25 jul 2008, 22:48
door rte968
Moet je dan die hele dag de siemens aangeslotenhouden? En hoe weet je welke dag het is.[/quote]
Ik zal het weten wanneer mijn BGC niet meer gaat om te bellen hé, dan weet ik dat de overdracht gebeurd is. Dan zal ik mijn siemens terug in gang steken, en de telefoons op de siemens.[/quote]

Success! Ik zit intussen al drie dagen zonder telefoon.
Vandaag 45 minuten gebeld met de GSM naar de Dommel helpdesk en ben nooit verder geraakt dan de muziek.
Dan maar naar de buren gegaan om hun telefoon te gebruiken. 2 uur aan de lijn geweest, prachtige muziek maar verder niks...
Daarna nog verschillende keren opnieuw geprobeerd maar geen helpdesk te bereiken.
De laatste keer dat ik de helpdesk kon bereiken, een paar dagen terug, moest ik de laatste versie van homelink downloaden via www.dommel.com/setup.zip, dit zou het allemaal oplossen. Ik heb dat gedaan maar ik had die versie eigenlijk al. Het werkt nog steeds niet. Mijn keuze om van Netconnect naar Homeconnect te gaan was duidelijk de verkeerde.

Geplaatst: 25 jul 2008, 22:56
door Fireblade
Ik kan niet geloven wat ik net zag! Mijn homeconnect is sinds 18u geactiveerd, en het VoIP lichtje brandt al?

EDIT: Temporary account is ook al weg.

Maar euh, is het normaal dat ik vandaag zo om het half uur uitval? Komt dat door alle updates en zo?

En telkens er een reset gebeurt, gaat mijn maximale lijnsnelheid achteruit.. zo ben ik nu van 5792 naar 5600 kbps gegaan.. :?

EDIT 2: En nu weer naar 5664 kbps. Dit is variabel zeker? oftewel scheelt er iets met de draadjes..

NOG EDIT: Oja, had nog een vraagje. Iemand naar je pc laten bellen, werkt dat dan ook? (en dan bedoel ik bijvoorbeeld een familielid die verderop woont die niet naar je vaste telefoonlijn maar naar je pc belt (je SIP-account dus als ik me niet vergis).

Geplaatst: 26 jul 2008, 05:43
door rte968
klooooon schreef:Ik heb pas een probleem
Vrijdag activeer ik mijn home kit v dommel
Een uurtje later ( als het al zo lang was) geeft mijn siemens router zijn laatste zucht
Ik dus naar tornado aarschot doe daar mijn uitleg en krijg direkt een nieuwe modem alleen de stock was op dus moest nog even wachten
Maar die verkoper zegt u activatie cd is voor u want je hebt je contract al aangevraagd

Vandaag belt die mens v tornado mij terug dat ik in de namiddag mijn nieuwe router mag komen halen maar ik moet mijn activatie cd ook terug meebrengen
dat hadden de mensen v dommel hem gezegt (had iets te maken met een gekoppeld mac adres vd siemens router)


maw nu moet ik een nieuwe modem gaan halen en alles opnieuw activeren
2 activaties op 1 lijn ??? 2 abbo's bij dommel ik voel het al mislukken

dus ik bel naar dommel ,,,, minuutje wachten en ik doe mijn volledige uitleg
mens weet helemaal niet wat te zeggen en zet mij op wacht
tijdje later mens terug aan de lijn en hij zegt

ga u nieuwe router halen ; sluit hem aan; start de cd op en bel ons terug ($$$$$) en we zullen alle stappen doorlopen

die gaat een zeeeeeer leuke woensdag worden ... :roll:


Ik heb mijn router ook omgewisseld maar niet de activatie CD en idd krijg nu het VOIP niet in orde. Hoe is dat met je verder afgelopen. Had je nu 2 activaties en heeft Dommel dat in orde gezet?

Geplaatst: 26 jul 2008, 06:32
door Uloga
Ma waarom gebruik je die CD, download gewoon de software van de site ;)

Eerste ervaringen met Dommel Homeconnect

Geplaatst: 26 jul 2008, 09:28
door macamba
Mijn ervaring met Dommel tot nu toe:
Ik ben een nieuwe klant, had geen actieve belgacom lijn, heb wel van te voren even nagevraagd bij Belgacom of ik aansluitbaar ben, ja, er zat al een aansluiting en er is goede ADSL dekking.

- In de namiddag besteld bij Tornado (betaling via Paypal) en de volgende dag al in huis via Taxipost. Goede service!!!
Mediamarkt in Hasselt had ze niet meer dus je kunt beter van te voren even bellen.

- Installatie e.d. werkt zeer simpel en vlot. Heb eerst dit topic doorgelezen en de laatste homelink software gedownload, wizzard ingevuld, contract geprint, gescand en via e-mail verzonden.

- Na ongeveer 3 dagen kreeg ik via de mail bevestiging dat het contract ontvangen was.

- Na ongeveer een week kreeg ik bericht van dommel dat mijn telenet telefoonnummer niet kon worden meegenomen (weigering telenet) omdat deze juist al was vervallen een dag van te voren. Ze hebben me een nieuw nummer gegeven. (Opletten dus dat je niet te vroeg opzegt bij je andere provider).

- Ook kwam er onaangekondigd een Belgacom monteur langs om de lijn te meten en een nieuw kastje aan de muur te plaatsen (aansluitpunt).
Hij had een laptop bij en was ook snel weer weg alles was in orde.

- Gisteren de brief met activatiecodes ontvangen plus een CD met nieuwste versie van de homelink wizzard, maar het blijkt dat de versie die online staat nieuwer is dan de versie op de CD. (Opmerkelijk is dat ze het in een normale envelop versturen met de hand geschreven, en de CD is gewoon zo'n Philips CDR, plus in die brief staat een datum van een aantal dagen geleden dat de monteur langskomt en dat als we er niet zijn een nieuwe afspraak ons 49 euro gaat kosten.. maar goed dat we aanwezig waren toevallig.. dus het kwam een beetje amateuristisch bij me over in eerste instantie).

- Blijkbaar moet je nog je oude internetverbinding actief hebben om de activatiecode in te kunnen voeren. Ik had geen telenet meer dus heb via mijn Mobiel even verbinding gemaakt en toen lukte het. (Zit bij Nederlandse grens, gebruik T-Mobile, voor 9.95 onbeperkt internet op je mobiel, redelijk snel, ik haal via mijn mobiel meer binnen dan bij een basis abonnement van Belgacom is toegestaan. Hoe triest is het gewoon in België met die achterlijke datalimieten.. "Internet is van iedereen.." Ja als je alleen maar de krant leest op internet kom je er mee toe ja..

- Enfin het modem heeft een klein uur de installatie doorlopen en ging meerdere malen aan en uit, direct daarna had ik al internet. Allemaal precies zoals beschreven.

- Aangezien het weekend is zal het voip gedeelte maandag wel voltooid zijn verwacht ik. (4 werkuren) De homelink wizzard geeft nog aan dat de activatie nog niet compleet is. Maar dat is bekend dan.

- Details internetverbinding:

Speedtest.nl
Download =3725 kbps
Upload =352 kbps
Connection 604.0 Conn/min
Ping test Nederland 16.0 ms

- Details zoals in het modem te zien is:

Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1152 kbps (upstream)
Ruismarge: 25.8 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 28.6 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

- Blijkbaar knijpen ze de verbinding dus??


Snelheid is op zich wel acceptabel voor een pakket zonder datalimiet, sneller mag altijd maar het stoort niet...

- Tot nu toe mag ik niet klagen en werkt het vlot. Even afwachten tot maandag voor de telefonie.
Ik heb trouwens in het modem een gewone gebruikersnaam staan en geen tijdelijke acount ofzo.

- Enige wat nog niet lukt is de News Server, wellicht omdat de installatie nog niet voltooid is? Ik krijg een 502 auth. failed. Heb username en wachtwoord letterlijk overgenomen uit de brief maar het werkt nog niet.

Iemand een oplossing voor het newsserver probleem? Of is ook dit gewoon een kwestie van geduld?

Kan iemand me meer vertellen over de kwaliteit (ruismarge e.d.) hoe is die bij mij?

Geplaatst: 26 jul 2008, 10:15
door Yogi
- Lijnwaardes zijn zeer goed hoe lager je lijn demping, hoe korter je van de centrale zit.
Je ruiswaarde moet minimum 6 zijn, en hoe hoger hoe beter...

Om te vergelijken, ik zit op 3,5 km ofzoget dacht ik (of was het 5,4)
en ik heb deze waardes:

Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 5600 kbps (downstream) / 1020 kbps (upstream)
Ruismarge: 10.9 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Lijndemping: 46.7 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

- Brief was bij mij toch een getypte brief hoor, bij u misschien een speciaal geval

- Newsserver: Zet de Firewall in de siemens op gemiddeld (default staat die op hoog)

- VoIP, Normaal als je geen TEMP account meer hebt, brand ook je VoIP lichtje , en kan je bellen (gebeld worden is iets anders)

Geplaatst: 26 jul 2008, 10:29
door stoker
- Newsserver: Zet de Firewall in de siemens op gemiddeld (default staat die op hoog)


Hoe kom je op die newsserver?

Geplaatst: 26 jul 2008, 10:59
door Yogi
via usenet programma's, zoals NewsLeecher, Alt.binz en dergelijke

Geplaatst: 26 jul 2008, 12:06
door liger
- Ook kwam er onaangekondigd een Belgacom monteur langs om de lijn te meten en een nieuw kastje aan de muur te plaatsen (aansluitpunt).
Hij had een laptop bij en was ook snel weer weg alles was in orde.

- Gisteren de brief met activatiecodes ontvangen plus een CD met nieuwste versie van de homelink wizzard, maar het blijkt dat de versie die online staat nieuwer is dan de versie op de CD. (Opmerkelijk is dat ze het in een normale envelop versturen met de hand geschreven, en de CD is gewoon zo'n Philips CDR, plus in die brief staat een datum van een aantal dagen geleden dat de monteur langskomt en dat als we er niet zijn een nieuwe afspraak ons 49 euro gaat kosten.. maar goed dat we aanwezig waren toevallig.. dus het kwam een beetje amateuristisch bij me over in eerste instantie).

Dat is toch serieus mis...

Geplaatst: 26 jul 2008, 12:45
door rde
Ik heb sinds 2 weken al geactiveerd en heb nog steeds problemen.
Ik ongeveer alleen maar na middernacht verbinding (en dan max 30kB ps) Overdag zo goed als nooit. Ik veronderstel dat er problemen zijn met de lijn (te ver van de centrale of zo) maar kan dommel maar niet bereiken ( ook niet op het betaal nr na half uur bellen). Ik veronderstel dat met de vakantieperiode dommel nog onderbemander is. Heb belgacom al gebeld en gevraagd om een lijntest te doen maar kreeg een zeer arogante medewerker aan de lijn die zij dat ik hiervoor belgacom klant moest zijn. (Ook al legde ik hem uit de de raw copper verbinding van belgacom is). Als ik connectie heb zie ik deze waarden en die lijken mij zeer slecht:
Downstream-snelheid: 288 kbps
Upstream-snelheid: 224 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 288 kbps (downstream) / 324 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.4 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Lijndemping: 62.7 dB (downstream) / 31.5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.1 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)

Kan iemand even kijken of ik de juiste versies van de firmware heb:


Systeem actief: 1:14:10:20
Systeemtijd: 20.07.2008, 23:48:08
Firmwareversie: 2.3.52.3_100.0
Versie bootloader: Primair: 2.1.0.0.14 Secundair: 2.1.0.20.0
Configuratiebestand versie: 288028-02_DCFG_NDL_R_34_7_SSH-ON
Versie ADSL-drivers: 1.4.1.13.0.1
Versie WLAN drivers: 5.3.1.6
Versie gebruikersinterface: 08.04.2008
Hardwareversie: Q709-R221

Ben altijd zeer tevreden geweest over mijn dommel netconnect bij mijn ouders. Ben nu verhuist naar een apartement en al 2 maand geen internet verbinding. ( Te lange wachttijd op modem van loveno, brief van dommel te laat verstuurt etc... ) Dus hoop echt dat mijn homeconnect verbinding spoedig in orde gaat geraken, al ziet dat er niet naar uit.

Geplaatst: 26 jul 2008, 13:07
door broli
rde schreef:Ik heb sinds 2 weken al geactiveerd en heb nog steeds problemen.
Ik ongeveer alleen maar na middernacht verbinding (en dan max 30kB ps) Overdag zo goed als nooit. Ik veronderstel dat er problemen zijn met de lijn (te ver van de centrale of zo) maar kan dommel maar niet bereiken ( ook niet op het betaal nr na half uur bellen). Ik veronderstel dat met de vakantieperiode dommel nog onderbemander is. Heb belgacom al gebeld en gevraagd om een lijntest te doen maar kreeg een zeer arogante medewerker aan de lijn die zij dat ik hiervoor belgacom klant moest zijn. (Ook al legde ik hem uit de de raw copper verbinding van belgacom is). Als ik connectie heb zie ik deze waarden en die lijken mij zeer slecht:
Downstream-snelheid: 288 kbps
Upstream-snelheid: 224 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld

ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 288 kbps (downstream) / 324 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.4 dB (downstream) / 6 dB (upstream)
Lijndemping: 62.7 dB (downstream) / 31.5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.1 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)

Kan iemand even kijken of ik de juiste versies van de firmware heb:


Systeem actief: 1:14:10:20
Systeemtijd: 20.07.2008, 23:48:08
Firmwareversie: 2.3.52.3_100.0
Versie bootloader: Primair: 2.1.0.0.14 Secundair: 2.1.0.20.0
Configuratiebestand versie: 288028-02_DCFG_NDL_R_34_7_SSH-ON
Versie ADSL-drivers: 1.4.1.13.0.1
Versie WLAN drivers: 5.3.1.6
Versie gebruikersinterface: 08.04.2008
Hardwareversie: Q709-R221

Ben altijd zeer tevreden geweest over mijn dommel netconnect bij mijn ouders. Ben nu verhuist naar een apartement en al 2 maand geen internet verbinding. ( Te lange wachttijd op modem van loveno, brief van dommel te laat verstuurt etc... ) Dus hoop echt dat mijn homeconnect verbinding spoedig in orde gaat geraken, al ziet dat er niet naar uit.


Wel je lijnwaarden zijn enorm slecht. Is de installatie nieuw?

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:06
door rde
Nee, ik denk dat het een oude belgacom telefonie lijn is. De vorige huurder had telenet en dat is een aparte instalatie aan de andere kant van de kamer. Is er een manier om met mijn multimeter ofzo de binnenverbinding op te meten ? ( Ik veronderstel dat enkele belgacom telefoonlijnen ergens buiten toekomt en dan over de apartementen verdeeld wordt ? ) Zou Belgacom dit moeten controleren (ik verwacht van hen niet veel hulp aangezien ik geen belgacom klant ben en mijn vorig telefoontje naar hen niet veel opleverde) ? Of zou Dommel een Belgacom technieker moeten sturen ? Moest ik Dommel teminste al kunnen breiken ...
Dommel is een leuke provider als je geen problemen hebt, maar anders ...

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:12
door rde
Ah, en wat ik niet begrijp is hoe het komt dat ik snachts wel verbinding heb ? Ik dacht dat belgacom lijnen point to point lijnen waren ? (Dus door minder internetverkeer snachts kan het niet komen ?)

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:48
door UB_removed1963
Ik heb sinds gisteren homeconnect, internet werkt, kan ook zelf bellen..maar ik kan nog steeds niet in de homelink software, is dat normaal? is nu toch al dik 24uren...

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:49
door drernie
Ik kan sinds gisterochtend bellen, nu nog in de homeconnect software geraken....

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:50
door drernie
sail0rbe schreef:Ik heb sinds gisteren homeconnect, internet werkt, kan ook zelf bellen..maar ik kan nog steeds niet in de homelink software, is dat normaal? is nu toch al dik 24uren...


Heb jij hetzelfde email adres als bij netconnect?

Geplaatst: 26 jul 2008, 14:54
door klooooon
rte968 schreef:
klooooon schreef:Ik heb pas een probleem
Vrijdag activeer ik mijn home kit v dommel
Een uurtje later ( als het al zo lang was) geeft mijn siemens router zijn laatste zucht
Ik dus naar tornado aarschot doe daar mijn uitleg en krijg direkt een nieuwe modem alleen de stock was op dus moest nog even wachten
Maar die verkoper zegt u activatie cd is voor u want je hebt je contract al aangevraagd

Vandaag belt die mens v tornado mij terug dat ik in de namiddag mijn nieuwe router mag komen halen maar ik moet mijn activatie cd ook terug meebrengen
dat hadden de mensen v dommel hem gezegt (had iets te maken met een gekoppeld mac adres vd siemens router)


maw nu moet ik een nieuwe modem gaan halen en alles opnieuw activeren
2 activaties op 1 lijn ??? 2 abbo's bij dommel ik voel het al mislukken

dus ik bel naar dommel ,,,, minuutje wachten en ik doe mijn volledige uitleg
mens weet helemaal niet wat te zeggen en zet mij op wacht
tijdje later mens terug aan de lijn en hij zegt

ga u nieuwe router halen ; sluit hem aan; start de cd op en bel ons terug ($$$$$) en we zullen alle stappen doorlopen

die gaat een zeeeeeer leuke woensdag worden ... :roll:


Ik heb mijn router ook omgewisseld maar niet de activatie CD en idd krijg nu het VOIP niet in orde. Hoe is dat met je verder afgelopen. Had je nu 2 activaties en heeft Dommel dat in orde gezet?


activatie cd heb ik ook behouden en NEEN de vodde gaan nog steeds niet
een echte ramp !!

Geplaatst: 26 jul 2008, 15:00
door drernie
Ik heb het email adres van mijn netconnect aangepast in de crm. Moet je nu kunnen inloggen met de gegevens in de brief of met het nieuwe email adres?

Overigens sta ik volgens de gegevens nog op netconnect.

Geplaatst: 26 jul 2008, 15:04
door ThaMan
terug van vakantie, brief zat al van 15 juli in men bus...
alles gedaan zoals ze het vermelden, en alles werkt perfect..
Enkel kan ik mijn bestaande emails niet verzetten, maar regelen we nog wel.
Zonde dat de snelheid nog steeds op 4.4mbit zit... dacht dat het allang 12mbit ging zijn...

Geplaatst: 26 jul 2008, 15:43
door UB_removed1963
drernie schreef:
sail0rbe schreef:Ik heb sinds gisteren homeconnect, internet werkt, kan ook zelf bellen..maar ik kan nog steeds niet in de homelink software, is dat normaal? is nu toch al dik 24uren...


Heb jij hetzelfde email adres als bij netconnect?


Nee.