Pagina 16 van 23

Werkt...

Geplaatst: 23 jun 2008, 13:00
door Jippe
Hier werkt de telefoon.
Hoe heb het gedaan? Gewerkt via verkenner:
eerst de siemens.dll 'readonly' uitgevinkt, dan de cd rom ingestoken, de automatische opstart van de cd-rom niet gebruikt. Dan via verkenner gewerkt: op de start.exe in de directory van cd.rom geklikt: shift + rechts, en dan als administrator uitvoeren, update gelukt. Dan naar directory van dommel gegaan, (in de c:\), ook daar shift + rechts klikken, en uitvoeren als administrator. Bij mij luktte het niet via de icon op het bureaublad. Ik kreeg wel even een fout melding, maar doorgeklikt op 'doorgaan'. Dan kreeg ik een groen scherm, waar nu gewoon 'niet verwijderen, geef de kleuren aan panel'. Onderaan staat: 'mijn informatie, mijn emailinstellingen, mijn telefooninstellingen'. hoe het nu verder moet, zal ik voor bellen.
Opgelet: je dient wel even te wachten, bij ons was dat ongeveer een uur.

Geplaatst: 23 jun 2008, 13:02
door sikk
DarthStijn schreef:Hier geen CD probleem.
Het enige wat hier niet werkt in de homlink software is het telefoon gedeelte...

Wil je hiermee zeggen dat de homelink software probleemloos afgerond wordt, maar dat je telefoon gewoon nog niet werkt?

Welke firmwareversie heb jij op je siemens sx762? (ik heb 2.3.52.3_100.0)
En wanneer heb jij je activatie geprobeerd? (na 18h?)
En welk operatingsysteem heb je?

Alvast bedankt
Sikk

werkt...

Geplaatst: 23 jun 2008, 14:13
door Jippe
Hier werkt de telefoon.
Hoe heb het gedaan? Gewerkt via verkenner:
eerst de siemens.dll 'readonly' uitgevinkt, dan de cd rom ingestoken, de automatische opstart van de cd-rom niet gebruikt. Dan via verkenner gewerkt: op de start.exe in de directory van cd.rom geklikt: shift + rechts, en dan als administrator uitvoeren, update gelukt. Dan naar directory van dommel gegaan, (in de c:\), ook daar shift + rechts klikken, en uitvoeren als administrator. Bij mij luktte het niet via de icon op het bureaublad. Ik kreeg wel even een fout melding, maar doorgeklikt op 'doorgaan'. Dan kreeg ik een groen scherm, waar nu gewoon 'niet verwijderen, geef de kleuren aan panel'. Onderaan staat: 'mijn informatie, mijn emailinstellingen, mijn telefooninstellingen'. hoe het nu verder moet, zal ik voor bellen.
Opgelet: je dient wel even te wachten, bij ons was dat ongeveer een uur.


Heb het programmatje dicht gedaan, en opnieuw opengedaan, kreeg mijn inlogginggegevens direct te zien, had het eerder aangekruist, en zodus kon ik in mijn gegevens: mijn gegevens, email, telefooninstellingen. Heb dus mijn 'oude' dommelemail overgebracht naar het nieuwe. Je hebt een nieuwe lognummer. Door mijn 'oude' emailadres te deleten op 'crm-panel' kon ik die gebruiken op mijn nieuwe. Ben daarna nog even gaan zijn naar mijn packages info op de oude crm-panel, onder de 'i' van info is mijn vorige netconnect unavailbe.

Geplaatst: 23 jun 2008, 17:01
door glenner05
probleem, vanaf ik mijn activatie code ingeef en op bevestig klik zegt hij direct dat 'kan geen verbinding maken met server' en that's it.
ik heb geen enkele actieve internet verbinding meer kom van telenet. Is het noodzakelijk om nog een connectie te hebben? Ik kan wel op de siemens surfen, heb alles fabrieksmatig gezet. Heb sinds vandaag ook adsl, aangesloten op modem en het lichtje van adsl brand constant, dus allemaal goed.... Het login en paswoord in de brief is dat het login en paswoord dat nodig is voor de adsl verbinding in de siemens? Probeer het manueel aan de praat te krijgen maar ken de settings niet voor de rest...

Re: Werkt...

Geplaatst: 23 jun 2008, 17:09
door glenner05
Jippe schreef:Hier werkt de telefoon.
Hoe heb het gedaan? Gewerkt via verkenner:
eerst de siemens.dll 'readonly' uitgevinkt, dan de cd rom ingestoken, de automatische opstart van de cd-rom niet gebruikt. Dan via verkenner gewerkt: op de start.exe in de directory van cd.rom geklikt: shift + rechts, en dan als administrator uitvoeren, update gelukt. Dan naar directory van dommel gegaan, (in de c:\), ook daar shift + rechts klikken, en uitvoeren als administrator. Bij mij luktte het niet via de icon op het bureaublad. Ik kreeg wel even een fout melding, maar doorgeklikt op 'doorgaan'. Dan kreeg ik een groen scherm, waar nu gewoon 'niet verwijderen, geef de kleuren aan panel'. Onderaan staat: 'mijn informatie, mijn emailinstellingen, mijn telefooninstellingen'. hoe het nu verder moet, zal ik voor bellen.
Opgelet: je dient wel even te wachten, bij ons was dat ongeveer een uur.


Kan jij je internet settings van je siemens even delen? Je paswoord en login niet uiteraard , ik probeer het manueel in te stellen want software lukt niet hier.... Thnx

Geplaatst: 23 jun 2008, 17:10
door FullHD
Wanneer dat gebeurt, moet je op 'annuleren' klikken of 'vorige' of 'terug' of zoiets. Dan kom je op een ander scherm waarop je drie keuzes kan maken. Een van die keuzes is zoiets als "ik heb al een activatieaanvraag gedaan en wil nu mijn aansluiting activeren". (uit het blote hoofd :oops:)

Re: Werkt...

Geplaatst: 23 jun 2008, 17:35
door icekiller2k6
<-> inderdaad te snel gelezen

Geplaatst: 23 jun 2008, 17:39
door FullHD
Z'n modem sync't dus hij zal wel een actieve lijn hebben, zeker?

voip telefoon

Geplaatst: 23 jun 2008, 18:15
door spider2
kan ik een gewoon dect draadloze telefoon aansluiten op de dommel router voor homeconnect ?

Geplaatst: 23 jun 2008, 18:16
door spider2
sorry vraag verkeerd gepost

Geplaatst: 23 jun 2008, 18:34
door glenner05
ok ben online nu, misschien handig voor in het problemen topic: als je de meling krijgt :'cannot connect to server, please try again later' vlak nadat je je activatiecode hebt ingegeven da moet je hetvolgende doen:

naar je homlink directory gaan via verkenner bij mij is dat
c:\program files\dommel.com\dommel.com homelink\

en de twee volgende DAT bestanden verwijderen:
hdf.dat
hds.dat

en dan de software opnieuw starten... nu lukte het wel en ben online, eindelijk na bijna drie weken!!

verder heb ik nu ook de dataset error, en wanneer ik op die pagina mijn logingegevens invul zegt hij dat ik verplicht een update moet uitvoeren. Dat doe ik, hij download deze volledig en krijg dan de error dat er een onverwachte bewerking werd gedaan, nl 'dit bestand bestaat al' klik op doorgaan om dit te negeren. Als ik dat dan doe loopt hij vast, er gebeurt niets meer.
op de helpdesk weten ze het niet, wachten op de update van vanavond of morgen zeiden ze mij. dus nog geen telefoon of email....

Geplaatst: 23 jun 2008, 18:59
door DarthStijn
sikk schreef:Wil je hiermee zeggen dat de homelink software probleemloos afgerond wordt, maar dat je telefoon gewoon nog niet werkt?
Welke firmwareversie heb jij op je siemens sx762? (ik heb 2.3.52.3_100.0)
En wanneer heb jij je activatie geprobeerd? (na 18h?)
En welk operatingsysteem heb je?
Alvast bedankt
Sikk

Firmware Siemens: 2.3.52.3_100.0
Alles draait hier onder vista.
De software bij de router geleverd had ik al geinstalleerd een maand geleden, tot aan het punt waar hij de activatie code vroeg. Eens de enveloppe van dommel binnen, de nodige update gedaan vanaf de cd die er bij zat. Daarna heb ik de dll moeten aanpassen zodat deze niet meer enkel lezen is. Daarna voerde hij de update probleemloos uit met op het einde de foutmelding dat het bestand reeds bestaat! Oplossing hiervoor kan bijvoorbeeld zijn dat je voordat de update download je het oorspronkelijke "dommel.com homelink.exe" bestand van naam veranderd. Als je dat niet gedaan hebt voor de update, dan heeft hij waarschijnlijk een "homelink.exe" bestand erbij gezet welk je nu kan gebruiken voor je homelink software te starten.
Verder kan ik telefoneren maar in de homelink software geeft het telefoon gedeelte een foutmelding, dit zal waarschijnlijk wel opgelost geraken in een volgende update. Het CRM gedeelte op de site kan ik niet in.

Geplaatst: 23 jun 2008, 19:01
door hanske
ik krijg ook de error get dataset melding zoals in het problemen en oplossingen topic.

Moet ik nu gewoon wachten tot dommel de updat heeft uitgevoerd deze avond alvorens ik meer kan doen? (En moet mijn computer hiervoor aan blijven staan?)

Momenteel ben ik via mijn eigen draadloos netwerk verbonden met het internet, kon geen andere manier vinden :oops:

Geplaatst: 23 jun 2008, 19:11
door DarthStijn
Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.

Geplaatst: 23 jun 2008, 19:12
door icekiller2k6
zoals...? printscreen?

Geplaatst: 23 jun 2008, 20:08
door glenner05
DarthStijn schreef:Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.


is bij mij ook gelukt, die update. Ik moest idd ook wel het originele homelink exe bestand hernoemen, anders geeft de update een foutmelding. Daarna de homelink software opstarten. Maar als ik nu wil inloggen met mijn paswoord krijg ik de melding 'u kan niet inloggen zolang uw adsl signaal niet actief is', vreemd, want ik kan surfen. Bellen gaat ook al, alleen gebeld worden lukt nog niet. Ik vermoed dat dit nog een tijdje duurt.

bij het opnieuw opstarten van homelink vlak na de update heb ik voor optie twee gekozen, anders configureert hij mijn siemens weer opnieuw.

Geplaatst: 23 jun 2008, 20:48
door broli
DarthStijn schreef:Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.


Binnen gehaald van waar?

Geplaatst: 23 jun 2008, 20:55
door Ken
broli schreef:
DarthStijn schreef:Ok zopas een nieuwe updat binnengehaald van de homelink software en deze is nu volledig werkend!
Enkele leuke instellingen trouwens in het lijninstellingen tabblad.


Binnen gehaald van waar?


HFS bestanden verwijderen en procedure opnieuw volgen. Dan download 'm de update en kan je verder. Alleen geeft 'm bij mij nu die error "u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal niet geinstalleerd is".

Heb nu een ticket aangemaakt met de vraag hoe ik nu verder kan...

Geplaatst: 23 jun 2008, 21:09
door gozothegreat
Bij mij gaat usenet niet met mijn nieuwe logingegevens (bestaande dommel klant), wel nog met mijn oude login. :? :?

Geplaatst: 23 jun 2008, 21:12
door Ken
Volgens mij blokkeerd die firewall nogal veel :p
MSN ging daarnet ook al niet meer en IRC evenmin...

Geplaatst: 23 jun 2008, 22:22
door digitalboy
pfff
kzal nog maar wat wachten om me op homeconnect te abonneren zekers...:/

Geplaatst: 23 jun 2008, 22:57
door Ken
digitalboy schreef:pfff
kzal nog maar wat wachten om me op homeconnect te abonneren zekers...:/
Best ffkes ja :p 't Is voor de early adopters éh voorlopig... Ge zult het wel horen als het beter is :D

Geplaatst: 24 jun 2008, 13:10
door gozothegreat
zijn er hier nog homeconnecters die kunnen bellen maar niet opgebeld kunnen worden?

Geplaatst: 24 jun 2008, 13:14
door hanske
ik kan nog niet eens bellen :roll: , straks maar eens naar dommel bellen, heb gelukkig mijn belgacom lijn nog.

Ik kom nog steeds terug in het inlogscherm na de update, als ik optie 2 kies zegt hij dat ik niet kan inloggen zolang mijn adsl signaal niet geinstalleerd is.

Geplaatst: 24 jun 2008, 13:42
door sikk
Iemand de foutmelding "error get dataset" al opgelost?
Mijn homelink software doet geen update? (wat volgens dommel wel automatisch moet gebeuren?!)

Geplaatst: 24 jun 2008, 14:26
door unxplained
Ik heb bij de het scherm me de "error get dataset" gewoon in het bovenste veld mijn e-mailadres en in het onderste veld mijn wachtwoord ingevuld. Dan op de knop geduwd en dan heeft hij een update gedownload en vervolgens had ik internet :-)

Geplaatst: 24 jun 2008, 14:29
door sikk
Ja internet heb ik ook!
Maar ging het programma toen ook verder met instellingen zodat je telefonie goed ingesteld is? (bij mij dus niet / blijft gewoon ophetzelfde scherm na vragen achter de update en doet verder niks)

Want de internet die je krijgt tijdens de homeconnect software is maar een tijdelijk account hoor. (iets van tempdsl@schedom) Je kan dit wel oplossen door je eigen inloggegevens door te spelen aan je router...

Geplaatst: 24 jun 2008, 17:05
door SniFManS
Zijn de brieven nog aan het rond gaan of zijn ze daarmee gestopt ?
En de mensen die vandaag eentje moesten ontvangen hebben , zijn met de installatie nog problemen ? Met andere woorden hebben jullie andere software ?

Geplaatst: 24 jun 2008, 18:37
door Zelete
Vraagje, kan je in die Gigaset modem/router No-IP of DynDNS accounts toevoegen zodat ik geen clients moet installeren voor IP's te updaten?

Geplaatst: 24 jun 2008, 18:58
door icekiller2k6
Zelete schreef:Vraagje, kan je in die Gigaset modem/router No-IP of DynDNS accounts toevoegen zodat ik geen clients moet installeren voor IP's te updaten?


bij geavanceerd
onder internet staat er 'Dynamische DNS'
dus vermoedelijk wel.. (kan er niet in omdat er geen 'actieve' internetlijn is)

Geplaatst: 24 jun 2008, 19:26
door gozothegreat
gozothegreat schreef:zijn er hier nog homeconnecters die kunnen bellen maar niet opgebeld kunnen worden?


ondertussen kan ik bellen en gebeld worden en werkt internet ! so far so good.

newsserver met nieuwe login, email, webmail, en aanloggen op dommel met nieuwe account werken nog niet...

Geplaatst: 24 jun 2008, 19:28
door Zelete
icekiller2k6 schreef:
Zelete schreef:Vraagje, kan je in die Gigaset modem/router No-IP of DynDNS accounts toevoegen zodat ik geen clients moet installeren voor IP's te updaten?


bij geavanceerd
onder internet staat er 'Dynamische DNS'
dus vermoedelijk wel.. (kan er niet in omdat er geen 'actieve' internetlijn is)

Bedankt alvast, dat zal wel werken dan :)

Geplaatst: 24 jun 2008, 19:30
door dendielie
Op de brief staat morgen na 18.00 uur,maar kan dit niet vroeger werken? :p

Geplaatst: 24 jun 2008, 19:41
door anubis
dendielie schreef:Op de brief staat morgen na 18.00 uur,maar kan dit niet vroeger werken? :p


Op mijn brief stond ook 18.00, maar het werkte vanaf belgacom technieker mijn aansluiting in orde had gebracht. (9u smorgens)

Geplaatst: 24 jun 2008, 21:55
door dendielie
Ik heb het geprobeerd en alles ging goed,tot ik die error get database kreeg.Ik had mijn e-mailadres en wachtwoord daar ingevuld en op de knop geklikt en dan sloot het ineens af en krijg ik die homelink wizard terug?Voor die update te downloaden moet je de pc dan op uw huidige internet aansluiting hangen?

Geplaatst: 24 jun 2008, 23:40
door Uloga
zijn er dan zoveel problemen met homeconnect? Als ik hem nu bestel, zou alles dat vlot moeten gaan?

Geplaatst: 24 jun 2008, 23:46
door icekiller2k6
Uloga schreef:zijn er dan zoveel problemen met homeconnect? Als ik hem nu bestel, zou alles dat vlot moeten gaan?


wacht nog een weekje.. alle bestel uw modem maar wacht ff met activeren .. :p

Geplaatst: 24 jun 2008, 23:49
door Uloga
Vrijdag krijg ik de uitslag van men examens,

Code: Selecteer alles

If uitslag = positive then

I'll get Dommel and i'll go to IB

Else

We'll stay with Telenet :(

End If

Dus cross-your fingers!

Geplaatst: 24 jun 2008, 23:52
door Lord Utopia
Uloga schreef:Vrijdag krijg ik de uitslag van men examens,

Code: Selecteer alles

If uitslag = positive then

I'll get Dommel and i'll go to IB

Else

We'll stay with Telenet :(

End If

Dus cross-your fingers!
in welke programmeertaal is dat? :"D

Geplaatst: 24 jun 2008, 23:59
door Uloga
VBA :D