Pagina 15 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:20
door Michael
Ah, sounds good :D Is er ergens een landkaart beschikbaar met de 3G coverage van proximus?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:22
door timofp
Ja

Afbeelding

Quasi volledige dekking dus

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:23
door xenne
mijn zus heeft haar sim kaart ook ontvangen, is een portatie van Wireless (Base), die service is nog actief.... ik zal er vanavond eens passeren
er zit blijkbaar een overdrachtsformulier bij dat ze moet ondertekenen? dus toch geen automatische portatie?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:24
door Marlboro
Facteur net geweest; HEB MIJN KAARTJE ONTVANGEN, feestjeeuuhh ;).

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:52
door ToMiKoN
Mijn kaart is vandaag aangekomen! (1 dag te laat)

Brugge 8200: Wat een vooruitgang! :beerchug:
Mobile Vikings: < 400 kbit (EDGE)
Proixmus: > 4,0 Mbit! (3G, binnenhuis)

Alleen heb ik nog niet gezien hoe je het dataverbruik en SMS verbruik nakijkt. Iemand een idee? :???:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:55
door ubremoved_539
Er is een applicatie "HelloProximus".

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 14:56
door xenne
via applicatie Hello! zou dat moeten gaan?

http://www.appstrakt.be/clients/belgaco ... e/?lang=nl

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:05
door ChelloExtremer
of #120# (bonussen) en #121# (beltegoed)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:33
door Chinaski
Donderdag nieuwe kaart aangevraagd en betaald, nog niks gezien, hopelijk voor morgen :?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:34
door mgo72
Microsim nieuwe nummer zondag besteld en .... ONTVANGEN.

Maar ik geraak niet op het net. IK kan wel bellen en smssen.

Wat zijn de APN-settings?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:39
door Marlboro
internet.proximus.be en al de rest open laten.

Bij tethering zelfde doen.

Update; ondertussen naar 1911 gebelt, int begin wilde het effe niet, uiteindelijk dan toch, nadien sms gekregen; proximus-info, beste klant, je hebt nu 2000sms'en en 2048MB geldig in belgie tot 13/01/2012. Je hebt ook 10MB voor Europa :-). :banana: :banana: :banana: :banana:

En surfen werkt meteen hier dus ben terug happy.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:52
door metal
timofp schreef:Ja

Afbeelding

Quasi volledige dekking dus

Dus de kaart die op http://business.proximus.be/download/co ... l_umts.htm staat klopt niet meer?
Want dit wou ik ook juist vragen.
Ben aan het denken om mijne mobistar op te zeggen. nu betaal ik 40€ voor ongeveer hetzelfde(2uur alle netwerken en 1.5 gig data). Moet nog 14 maanden dus die 150€ zal ik er dan wel uithalen zeker.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 15:57
door Marlboro
14maand maal 20 euro = 280euro -150 euro = 130 euro :-), (of je mag zelfs + 150 doen, kom je nog goedkoper uit).

14maand aan 40 euro betalen = 560 euro.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:02
door kevinw
Net sim ontvangen.
Sim geplaats en direct online en super snel :-)

Kon wel geen uitgaande oproepen doen ondanks de 20 euro belwaarde.
Klanten dienst zei me eerst naar 1911 te bellen, taal kiezen en ophangen.
Daarna 15 gsm uitzetten en terug aan.

Heb dit gedaan en dit werkte, kan nu bellen zonder eerst te herladen.

Echter een half uur laten heb ik nog maar 11,37 € op mijn kaart staan (had nog geen oproepen gedaan).
Klanten dienst gaf aan dat ze pas na 48 uur kunnen zien hoe dit komt.

Smsjes en data gaat wel correct van de bundel af.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:03
door vDR
mgo72 schreef:Microsim nieuwe nummer zondag besteld en .... ONTVANGEN.

Maar ik geraak niet op het net. IK kan wel bellen en smssen.

Wat zijn de APN-settings?
Ik vraag mij af hoe ze bepalen wie een µsim krijgt of niet, ik had mijn woensdag besteld + betaald en nog nix :/

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:03
door nickz
Marlboro schreef:14maand maal 20 euro = 280euro -150 euro = 130 euro :-), (of je mag zelfs + 150 doen, kom je nog goedkoper uit).

14maand aan 40 euro betalen = 560 euro.
Je moet die € 150 (opzegvergoeding die hij moet betalen) er wel bijtellen i.p.v. aftrekken he :-D
Het is dus (14 * € 20 + € 150) = € 430, wat nog steeds minder is dan (14 * € 40) = € 560.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:04
door Marlboro
Kevinw, tja, tis iets nieuws, kan zijn je zoiets vervelends tegen komt, ze niet mee rust laten, na 48 uur nog eens voor bellen best, ze nie gerust laten :-).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:05
door Marlboro
nickz schreef:
Marlboro schreef:14maand maal 20 euro = 280euro -150 euro = 130 euro :-), (of je mag zelfs + 150 doen, kom je nog goedkoper uit).

14maand aan 40 euro betalen = 560 euro.
Je moet die € 150 (opzegvergoeding die hij moet betalen) er wel bijtellen i.p.v. aftrekken he :-D
Het is dus (14 * € 20 + € 150) = € 430, wat nog steeds minder is dan (14 * € 40) = € 560.
Ik had het er nadien nog bijgezet ja :-).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:07
door kevinw
Marlboro schreef:Kevinw, tja, tis iets nieuws, kan zijn je zoiets vervelends tegen komt, ze niet mee rust laten, na 48 uur nog eens voor bellen best, ze nie gerust laten :-).

Idd, zal wel een optie ofzo niet juist hebben gestaan, binnen 48u hang ik wel weer aan de lijn hoor :-)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:10
door Marlboro
Tis idd nie leuk natuurlijk, ik begrijp dat zeer goed :-).
Maar dat komt wel in orde normaal gezien.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:14
door glennvho
vDR schreef:
Ik vraag mij af hoe ze bepalen wie een µsim krijgt of niet, ik had mijn woensdag besteld + betaald en nog nix :/
Dat vraag ik mij ook af, ik heb ook woensdagavond besteld. Een µsim met nummeroverdracht van mobile vikings. Ik heb ook nog niets ontvangen van de postbode jammer genoeg. Ook heb ik geen mail gekregen en werkt mijn mv kaartje nog altijd...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:17
door Marlboro
Geln; mss gewoon eens bellen naar de e-shop nr en hen gewoon eens vragen of uw order gelukt is(houd wel je ordernr nr bij de hand, ze moeten deze hebben).
Als deze zeggen dat je order gelukt is is het een kwestie van gedult hebben en deze zal je zeker ontvangen dan.
Beste is altijd eens bellen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:22
door glennvho
Dat is net het probleem ik weet mijn ordernummer niet. Ik kwam wel op die pagina waar je uw ordernummer kon zien en dat er stond dat de bestelling gelukt was. Daar stond ook dat je nog een kopie kreeg naar je mail dus dacht ik oké dan mag ik deze pagina sluiten. Toen ik een uur later in mijn mailbox keek had ik dus geen mail ontvangen, tot op heden nog altijd niet zelfs. :(

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:23
door kevinw
Modbreak:
FullQuote
glennvho schreef:Dat is net het probleem ik weet mijn ordernummer niet. Ik kwam wel op die pagina waar je uw ordernummer kon zien en dat er stond dat de bestelling gelukt was. Daar stond ook dat je nog een kopie kreeg naar je mail dus dacht ik oké dan mag ik deze pagina sluiten. Toen ik een uur later in mijn mailbox keek had ik dus geen mail ontvangen, tot op heden nog altijd niet zelfs. :(
Is geen probleem, bij mij hebben ze het op naam opgezocht.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:31
door Marlboro
glennvho schreef:Dat is net het probleem ik weet mijn ordernummer niet. Ik kwam wel op die pagina waar je uw ordernummer kon zien en dat er stond dat de bestelling gelukt was. Daar stond ook dat je nog een kopie kreeg naar je mail dus dacht ik oké dan mag ik deze pagina sluiten. Toen ik een uur later in mijn mailbox keek had ik dus geen mail ontvangen, tot op heden nog altijd niet zelfs. :(
Op naam zoals hierboven gezegd zal ook wel gaan dus bel mss maar best eens, daar doe je niemand pijn mee :-).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:38
door glennvho
Heb net even gebeld en moest mijn gewoon het nummer geven waarvoor ik een nummeroverdracht gedaan had. De heel vriendelijke juffrouw wist mij te vertellen dat mijn bestelling wel in orde was en dat mijn nummeroverdracht aangevraagd was. :)

Ze vertelde mij ook dat ik normaal vandaag, ten laatste morgen mijn simkaart zou moeten ontvangen en indien dit niet zo is en de nummeroverdracht is wel al gebeurt mag ik altijd naar een proximus shop stappen en daar een simkaart aanvragen. Dit kan gewoon wist ze mij te zeggen omdat als de overdracht eenmaal voltooid is het nummer gewoon bij hen in het systeem zit en ik dus recht heb op mijn simkaart.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 16:46
door vDR
Die wil ik ook wel aan de lijn krijgen, ik had nen veredelde waal aan de lijn ;D
drek nog eens bellen. 4de keer is scheepsrecht zeker? ;)

*edit*
daarnet gebeld. krijg ik toch nie dezelfde aan de lijn zeker.. Nu had hij gezegd dat het vandaag verzonden werd / was >< what to believe!

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 17:16
door mgo72
ChelloExtremer schreef:net ook VOIP getest ... werkt zonder problemen ;)
Met easyvoip voor zo'n 4cent zitten bellen nr mobiele BE nummer iplv de 25cent van proximus ;)
Welk programma is beste om dit op Iphone te nemen? En dan eventueel te combineren met verschillende accounts bij Betamax?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 17:21
door Marlboro
Op de iPhone gebruik ik de app viber om gratis via 3G of wifi naar mijn maten te bellen, houd wel rekening; 1 uur = ongeveer 55MB data verbruik via viber via 3G.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:05
door metal
Weet iemand hoe je uw nummer moet overdragen als je nog onder contract bent bij mobistar? Gewoon da documentje invullen op de pagina van generation-connect? of hoe moet het anders? want ik ga mobistar opzeggen.
Of gebeurd alles gewoon vanzelf als ge alles op die pagina invult? En dat mobistar dan vanzelf de factuur stuurt.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:06
door Marlboro
Je heeft zelf het antwoord op u eigen vraag :-).

Je klikt gewoon factuur en en vult alles in op die pagina.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:08
door mgo72
Is het normaal dat ik laatste bericht in de post niet kan Quoten? Moet eerst reply doen ;-)
Marlboro schreef:Op de iPhone gebruik ik de app viber om gratis via 3G of wifi naar mijn maten te bellen, houd wel rekening; 1 uur = ongeveer 55MB data verbruik via viber via 3G.
Net ermee naar SPaanse Viber gebeld. Leuk zo'n metaal-achtige robot stem uit de 80's ;-) Is dat normaal altijd zo? Metaal en slechte kwaliteit?
Je kan enkel Vibers ermee bellen denk ik?


Vikingtalk op deze Generation Connect en werkt FAN-TAS-TISCH !

IN antwerpen 3G:

MV : Download: 0,93 Upload : 0,44 Pïng : 79
GC: Download: 3,79 - 5,33 Upload : 1,57 -1,89 Pïng : 70

Tussen de 3 a 5 maal snelheidswinst. Helaas voor MV.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:15
door decat
Hier nog steeds geen kaartje, lang leve Bpost zeker.
Mijn laatste bestelling uit de States: 04/12 geplaatst, 06/12 geleverd.

Kaartje werd 09/12 gepost, 13/12 nog geen kaartje in de bus. :lol:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:17
door FlashBlue
glennvho schreef:
vDR schreef:
Ik vraag mij af hoe ze bepalen wie een µsim krijgt of niet, ik had mijn woensdag besteld + betaald en nog nix :/
Dat vraag ik mij ook af, ik heb ook woensdagavond besteld. Een µsim met nummeroverdracht van mobile vikings. Ik heb ook nog niets ontvangen van de postbode jammer genoeg. Ook heb ik geen mail gekregen en werkt mijn mv kaartje nog altijd...
Idem.

Zeker vermits ik gisteren dan gebeld heb en de uitleg toen was dat ze zonder kaarten zaten en die "dinsdag of woensdag" komen die terug binnen.
En vanmorgen dan teruggebeld (zodat ik eventueel dat nieuws kon bevestigen of ontkenne), en toen was het dat de sims "deze week ergens" binnen zouden komen, en dan "deze week of begin volgende week" verzonden zouden worden.

Plus dat men mij dan verteld dat sims ophalen bij een verkooppunt niet kan omdat ze die niet kunnen activeren, terwijl ik opt werk elke week wel nummer-vrije sims van proximus laat activeren voor transfers van andere providers. En dat hier mensen staan die het effectief gedaan hebben.

Ik heb niks tegen mensen die mij zeggen "sorry, ik weet het niet", dat moet ik ook soms tegen klanten zeggen. Maar op het moment dat je me foute info geeft, dan gaan we geen vriendjes blijven. Dat is namelijk gewoon de mensen bedriegen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 18:37
door amedeeus
Heb gisteren na proximus besteld, en het ging vandaag gestuurd worden, heb vandaag gebeld en het gaat morgen verstuurd worden... Die onnozelaars maken u daar van alles wijs, en altijd franse met gebrekkig nederlands...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 19:02
door FlashBlue
Over de vriendelijkheid en de talenkennis kan ik niet klagen.

Altijd correct aangesproken, 1 keer een franstalig iemand en die bood direct aan om in het engels verder te gaan, of me door te schakelen. Wat correct is mijns inziens.

Maar de info, tsja, dat is blijkbaar iets anders.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 19:03
door Marlboro
Flashblue; ik druk op de nr 2 knop voor nederlands, dan verwacht ik ook iemand die nederlands kan, iemand die bij zo'n bedrijven werkt moet beide landstalen beheersen, de Vlaming moet zich niet altijd aanpassen, het is een doodnormale zaak deze nederlands moeten kunnen.
Modbreak:
Grof taalgebruik
Grof taalgebruik? Als ge dat al grof/hard vind dan zijt ge toch ook niks gewoon zenne haha, manman, echt erg.
Als ge al nie moogt zeggen ge frans maar een kuttaal vind, goe bezig, lang leve de dictatuur.
Ga zeker nooit naar de voetbal gaan kijken ofzo, zeker niks voor u, mss naar badminton dan.

En ik spreek ook anderzijds liever engels dan frans, zo'n kuttaal da frans :).

Ik had een waal aan de lijn maar sprak nederlands tegen mij, z'n nederlands was alvast beter dan bij dirupo haha.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 19:11
door vDR
het was niet storend dat het een waal was, maar ik wil correcte informatie. Op een dag 2 verschillende dingen zeggen door dezelfde persoon vind ik maar vreemd. Dat geeft mij het gevoel dat die persoon zegt, "even geduld ik zoek het even op" en tokkelt wat op facebook 1 minute later zegt em, het zal vandaag verstuurd worden. Daarvoor kan ons moemoe ook nog voor betaald worden..

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 19:38
door FlashBlue
Marlboro schreef:Flashblue; ik druk op de nr 2 knop voor nederlands, dan verwacht ik ook iemand die nederlands kan, iemand die bij zo'n bedrijven werkt moet beide landstalen beheersen, de Vlaming moet zich niet altijd aanpassen, het is een doodnormale zaak deze nederlands moeten kunnen.
Modbreak:
Grof taalgebruik
En ik spreek ook anderzijds liever engels dan frans, zo'n kuttaal da frans :).

Ik had een waal aan de lijn maar sprak nederlands tegen mij, z'n nederlands was alvast beter dan bij dirupo haha.
Met alle respect, maar dan heb jij geen idee hoe de callcenter sector werkt.

Je hebt je agent pools, die worden verdeeld in call groups, usually skillbased, maar kan ook (zoals hier) taal-based zijn. Maar om te voorkomen dat je tè lange wachttijden krijgt op 1 pool, kan je bepaalde mensen van de andere pools (met gemixte skills of basic kennis van andere taal) op "overflow" zetten, die krijgen dan de oproepen die over de queue limiet van de andere pool gaan.

En ja je kan als gevolg daarvan dan iemand aan de lijn krijgen die minder vlot de taal spreekt die je gekozen hebt, maar je hebt wel iemand aan de lijn.



Soit, das volledig offtopic. - Ik wil men sim. NU! :P

Re: Generation Connect

Geplaatst: 13 dec 2011, 19:43
door theduvelking
@FlashBlue

Heb jij nog netwerk van je huidige provider of al afgesloten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]