Re: Verhoging VDSL2 naar 30 Mbps
Geplaatst: 06 aug 2010, 17:46
Hier moest men ook eerst alle kabels in kaart brengen want men hield niet bij waar men ze gestoken had.
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=25375
Mmm, 3 jaar geleden hebben ze in mijn area (straal van 10km) overal nieuwe kabels in de grond gelegd.Trojan schreef:Daarom dat ze aan het testen zijn om de fiber tegen de gevels te plaatsen, zoals telenet.Lord Utopia schreef:Ik dacht dat het kwam doordat België nogal veel lintbebouwing heeft, dat het daarom duurder is om fiber uit te rollen.
Ja, absoluut. Maar jij staat op de "black list" en kan het dus niet bekomendoeternietoe2 schreef:Mmm, 3 jaar geleden hebben ze in mijn area (straal van 10km) overal nieuwe kabels in de grond gelegd.Trojan schreef:Daarom dat ze aan het testen zijn om de fiber tegen de gevels te plaatsen, zoals telenet.Lord Utopia schreef:Ik dacht dat het kwam doordat België nogal veel lintbebouwing heeft, dat het daarom duurder is om fiber uit te rollen.
De arbeiders wisten zelf niet voorwat deze kabels ging dienen. Zou vdsl2 daar over lopen?
Defineer nieuw? doeternietoe2 Geregistreerd op: 27 jan 2010. Ik was ook doeternietoe Geregistreerd op: 05 jul 2006 maar blijkbaar was er iets mis gegaan toen userbase een upgrade kreeg. Dus heb ik mij maar gemakkelijkheids halve terug registereerd.gr4vity schreef:@doeternietoe2: calm down je bent hier nieuw.
En ik zou jou hiermee uitschelden ? Ik had op dat moment al tweemaal volledig neutraal geantwoord en dan krijg ik een "Bullshit" antwoord van jou ! En dat getuigt van weinig respect en vind ik op de persoon spelen. Je zou toch iets anders kunnen reageren ? Iets van "Sorry, dit is niet correct volgens mij". Wie scheldt er wie dan uit ? Dan geef je op dat moment nota bene aan dat Dommel jou dit had wijs gemaakt !doeternietoe2 schreef:Dat is gewoon bullshit! De theoretische vdsl2 snelheid kan makkelijk tot 85mbit gaan.Dit heeft Dommel mij eens wijs gemaakt. Ook met het verhaal dat ik maar 300m van het kastje in de straat zou wonen. Volgens hun is de hardware nog niet aangepast of ze cappen de lijnen.quistnix schreef:Ik doe speciaal voor jou dan nog eens een "efforken": SD stream neemt 3 Mbit in beslag, HD stream neemt 9 Mbit in beslag. Dus, de formule is zéér simpel. Eén HD bekijken én één SD opnemen laat je surfsnelheid zakken naar 20 - 9 - 3 = 8 Mbps. En néén, je hebt NIET betaald voor 20 Mbps !
Nu opeens verhogen ze de snelheid naar 30mbit. Zo losjes in de pols. Zo zie je maar dat het toch maar flauwe kul is.
Iemand die wat tv heeft moet "+8 Mbps" er bij geteld krijgen.
Intense = 20 mbit. Heb je TV erbij moeten ze je op 28mbit zetten. Ongeacht wat aanstaat moet je uw max 20mbit voor internet behouden. Dit is volgens mij perfect mogelijk omwille van de 2 IP's (internet & tv).
Conclusie: Als men 8mbit achter de hand zou houden dan zou de klant zich minder bedrogen voelen.
Mag ik dit in twijfel trekken ? Het is ook niet omdat moderator Goztow stelt dat "Elke user heeft natuurlijk gewoon het recht om zijn mening te uiten. Elke andere gebruiker zal dan wel de geloofwaardigheid beoordelen" dat Gr4vity terecht opmerkt dat je toch een beetje zou mogen kalmeren:doeternietoe2 schreef:En wat doe ik verkeerd? Ik stel vragen, deel mijn bevindingen mee en ik scheld niemand op dit forum uit in tegenstelling tot *quistnix".
Ik sluit me wel aan bij je eindreactie: CheersGr4vity schreef:je bent hier nieuw. Wat dommel jou verteld is absoluut niet waar, de theoretische snelheid van VDSL2 is veel hoger en DSL technologie is altijd gebonden aan afstand. Maar tenzij jij niet weet wat theoretisch betekend heb je reeds een antwoord op al jou vragen. In een opstelling zoals die van Belgacom met meer dan een miljoen gebruikers is uniformiteit zeer belangrijk, vandaar werkt men met profielen dewelke waar men in de meeste gevallen zeker van is dat ze überhaupt zonder problemen werken. Stel je maar eens voor dat er een vlindereffect zou ontstaan wanneer Belgacom niet de voorzorgen zou nemen dit te voorkomen. Ben je dan nog steeds tevreden met je lijn van 200Mbit die bij wijze van spreken uitvalt wanneer je buren de WC doorspoelen of wanneer piet die 4 straten verder woont zijn modem even uittrekt om te kunnen stofzuigen?
En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies .Goztow schreef:Zolang meningen op een correcte manier, liefst ook geargumenteerd, en met een minimum aan respect en vriendelijkheid worden gegeven, zijn ze welkom.
*knip*philippe.deleye schreef: En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies .
Er is niets mis met een goede discussie, en daarvoor is er een Forum, waar iedere mening welkom is. Ik heb hier ook al menige discussie gevoerd en misschien soms een beetje te langdradig (vandaar dat ze mij een zaag noemen) .. en ik wil ook graag gelijk krijgen (en ik heb soms ongelijk). We leren hieruit ook iedere dag bij.
Maar die persoonlijke aanvallen zijn echt niet nodig, en dragen niet bij tot een goede discussie.
Sommigen zijn natuurlijk wel vlug op de tenen getrapt, of voelen zich ten alle tijde geroepen om voor hun werkgever (of opdrachtgever) op te komen .... wat hen natuurlijk siert (ik zou ook zo'n werknemers willen), maar niet altijd heel objectief is. Neem kritiek aub niet altijd als een persoonlijke aanval .
Maar stop a.u.b ook niet met jullie persoonlijke meningen (met of zonder goede argumenten) te geven, zolang je openstaat voor andere meningen.
Philippe.
Vindt ik ook, men doet de moeite om iets nogmaals uit te leggen en het eerste woord van de reply is Bullshitphilippe.deleye schreef:En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies .
Goede analyse, maar de laatste zin geeft de oorzaak aan waar de discussie meestal ontaard.door philippe.deleye op 08 aug 2010, 12:50
Goztow schreef:
Zolang meningen op een correcte manier, liefst ook geargumenteerd, en met een minimum aan respect en vriendelijkheid worden gegeven, zijn ze welkom.
En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies .
Maar stop a.u.b ook niet met jullie persoonlijke meningen (met of zonder goede argumenten) te geven, zolang je openstaat voor andere meningen.
Het probleem is dat de feiten niet altijd duidelijk zijn, of zeer complex zijn.tonym schreef:Goede analyse, maar de laatste zin geeft de oorzaak aan waar de discussie meestal ontaard.
Iedere discussie heeft slechts zin met goede argumenten en ontaard gemakkelijk zonder.
Nu is het moendag, goe is het ne ?proximusboyke schreef:ik heb wel iet heel eigenaardigs aan de hand is me behinnen opvellen.
Op zondag heb ik veel dat mijn moedem herstart
36 uur kan ik begrijpen maar de zindag doet hij het ne keer of 5
Belgacom is bijna altijd bereikbaar voor technische problemen op het gratis nummer 0800 22 700 (ook met GSM) van ma-vr 7u00 tot 22u00 en zaterdag en ZONDAG van 8u00 tot 22u00 uitgezonderd de meeste feestdagen.proximusboyke schreef:Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
Ik kan Belgacom 24/7 lastig vallen (corporate helpdesk), al heb ik het gevoel dat de callmaster gewoon langs hun bed staat s'nachts .proximusboyke schreef:Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
De corporate helpdesk is er wel één die in 3 ploegen werkt. Die is dus 24/24 7/7 bereikbaar. Zij zijn ook gemachtigd om de verschillende mensen van wacht op te bellen bij storingen, of het nu een DSLAM is, een leased line verbinding, een BAS, een EPE router voor Explore, het Internet Expert Team, Het Firewall & Security Team, you name it. Het verwonderd mij dat je er blijkbaar niet echt tevreden mee bent, maar soit, als jij dat aan den lijve ondervindt zal het zo zijn. Je laatste zin vindt ik schitterendgr4vity schreef:Ik kan Belgacom 24/7 lastig vallen (corporate helpdesk), al heb ik het gevoel dat de callmaster gewoon langs hun bed staat s'nachts .proximusboyke schreef:Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
En de kennis van de meeste firstliners laat het ook wel afweten . Ik denk dat ze hun firstline evengoed kunnen uitbesteden aan de gebruikers van userbase, daar hebben de mensen meer aan
Het valt mij gewoon op dat als je een te technische vraag stelt er een vrij lange stilte is en ze dan vragen wat je bedoelt, om daarna te antwoorden "dat weet ik niet". Ik heb mijn B-Box2 laatst kapot gehad, dossier aangemaakt en contactpersoon toegewezen gekregen (die overigens zeer goed zijn best deed). Maar om tot op de stap te komen dat iemand mij meer kon vertellen als "wij kunnen inderdaad niet inloggen op de router" waren de eerste 4u van mijn 8u SLA wel al verlopen. Maar zoals ik zeg, de 2th liner heeft meer dan zijn best gedaan en de technieker die uiteindelijk de modem moest vervangen was ook zeer snel ter plaatsen.quistnix schreef:Het verwonderd mij dat je er blijkbaar niet echt tevreden mee bent, maar soit, als jij dat aan den lijve ondervindt zal het zo zijn. Je laatste zin vindt ik schitterend
Targetpower is er nog zo één. Tis nie alleen IPG die firstline doet.gr4vity schreef:
Nu, als de 1st line van de corporate helpdesk effectief bij IPG zit kan ik wel begrijpen dat ze niet echt op de hoogte zijn
Ik denk dat belgacom er goed aan zou doen om een paar "afgezanten" (liefst met ervaring) los te laten op het internet. Mensen naar wie ze kunnen pm'en met hun gegevens en dat die mensen dan vanop afstand beoordelen of een technieker nodig is.Goztow schreef:Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support .
Je bedoeld gewone lijnmetingen? BIQ toestanden?Trojan schreef:Ik denk dat belgacom er goed aan zou doen om een paar "afgezanten" (liefst met ervaring) los te laten op het internet. Mensen naar wie ze kunnen pm'en met hun gegevens en dat die mensen dan vanop afstand beoordelen of een technieker nodig is.Goztow schreef:Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support .
En veel meer.krisken schreef:Je bedoeld gewone lijnmetingen? BIQ toestanden?Trojan schreef:Ik denk dat belgacom er goed aan zou doen om een paar "afgezanten" (liefst met ervaring) los te laten op het internet. Mensen naar wie ze kunnen pm'en met hun gegevens en dat die mensen dan vanop afstand beoordelen of een technieker nodig is.Goztow schreef:Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support .
Het zal wel zoiets zijn.FlashBlue schreef:of ze zijn de negatieve attitude tegen isp vertegenwoordigers beu...
Als je ziet wat de mensen die iets pro-isp durven zeggen al naar hun hoofd geslingerd krijgen door nieuwe gebruikers en de oude bekende trolls.
Trojan schreef:Het zal wel zoiets zijn.FlashBlue schreef:of ze zijn de negatieve attitude tegen isp vertegenwoordigers beu...
Als je ziet wat de mensen die iets pro-isp durven zeggen al naar hun hoofd geslingerd krijgen door nieuwe gebruikers en de oude bekende trolls.
Oké dat lijkt me een logische aanpassing maar ze kunnen andere klanten toch ook op een hoger profiel zetten ? Vooral als het (volgens de simulatie) mogelijk is en je kort genoeg bij de ROP zit.honda4life schreef:Huidige klanten hebben er geen voordeel bij dacht ik, de hogere snelheid moet er juist voor zorgen dat de internetsnelheid niet moet inboeten als er tv gekeken wordt