Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

ondertussen probleem opgelost.
Even driver update en klaars is speedconnect !
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

pietnoeck schreef:Even driver update en klaars is speedconnect !

Driver? :???:
ooh. shiny.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

damn, vrijdag was migratie voorzien van netconnect naar speedconnect.
ADSL werkte niet meer (geen sync) dus sagem modem aangesloten ...ook geen sync (dsl led blijft knipperen).
Zaterdag andere splitter/kabel geprobeerd maar idem...de splitter en kabel ergens anders getest en geen probleem.
Deze morgen dan maar gebeld en er is inderdaad iets foutgelopen bij de overzetting(maar ze weten niet wat).
Anyway persoon aan de lijn was vriendelijk en heb een casenr maar kan dus tot een week duren ... ;(

Die sagem modem moet je in principe toch enkel je username+passwoord ingeven? Zelfs als dit niet correct is ingegeven moet DSL led toch continu branden als er sync is?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

byter mijn adsl1 verbinding heeft ook na de zogezegde migratie naar vdsl2 een week niet gewerkt, dus een week zonder inet, Waarom ? kweet het nog altijd niet, maar blijven bellen naar hun helpdek :wink:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

byter schreef:Die sagem modem moet je in principe toch enkel je username+passwoord ingeven? Zelfs als dit niet correct is ingegeven moet DSL led toch continu branden als er sync is?

Ja.
Het lampje dat er naast zit, het @, gaat constant branden wanneer je sagem goed heeft ingelogd.
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

Driver van mij onboard LAN
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zucht...
Nog steeds niets in crm... MAAR!

Nu kijk ik terug en ik zie nog steeds "migration has been requested" en wat ziet mijn oog nog? Mijn netconnect boostpack is verdwenen. Wilt dat zeggen dat ze er mee bezig zij of dat er een mega f*** in de maak is?
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:zucht...
Nog steeds niets in crm... MAAR!

Nu kijk ik terug en ik zie nog steeds "migration has been requested" en wat ziet mijn oog nog? Mijn netconnect boostpack is verdwenen. Wilt dat zeggen dat ze er mee bezig zij of dat er een mega f*** in de maak is?

Haha, just op de misse moment geklikt :)
Nu staat em op speedconnect ma date op 'to be determined'
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Komt er binnekort nog eens een nieuwe promo bij dommel (eventueel voor vdsl2)? Want de huidige promo's zijn al bijna een half jaar vervallen, en het is nu niet duidelijk of deze nog gelden...
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Avenger 2.0 schreef:Komt er binnekort nog eens een nieuwe promo bij dommel (eventueel voor vdsl2)? Want de huidige promo's zijn al bijna een half jaar vervallen, en het is nu niet duidelijk of deze nog gelden...


De "promo" geldt nog voor de huidige abonees. Ik heb 25 euro betaald voor de upgrade naar vdsl2+ en 139 (????) of zoiets voor de verplichte modem.

Gabrie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik ben erin geslaagd om de TV poorten om te zetten naar LAN poorten. Wanneer ik bijvoorbeeld mijn vaste PC op TV1 steek, dan geraak ik perfect op het internet. Echter, mijn PC kan bijvoorbeeld de NAS (die op LAN1 staat) niet zien. Ik heb de indruk dat de TV poorten niet kunnen communiceren met de LAN poorten.

Herkent iemand dit probleem en kent er iemand eventueel een oplossing ?
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dienen 'to be determined' ne keer da ge op het vdsl2 profiel gezet wordt in crm... hoelang gaat da spelleke nu duren?
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Doet dommel soms niet meer aan telefoonsupport? Heb vorige week donderdag, en vandaag proberen te bellen maar krijg telkens "De persoon die u probeert te bereiken heeft uw oproep niet aanvaard."

Ik heb vorige week donderdag een tech support ticket aangemaakt om te vragen of ik niet terug op het normaal profiel gezet kon worden (intern kabelprobleem toen opgelost) maar nog niets antwoord. Ook heb ik een andere technische vraag meegestuurd waar ik nu nog altijd last van heb, en dus hoop dat iemand me mee kan helpen.

Op willekeurige tijdstippen tijdens de dag lijkt het of mijn verbinding uitvalt. Ik kan geen nieuwe webpaginas meer laden, geen nieuwe verbindingen openen in een spel/programma. Maar bestaande verbindingen (lopende download, spel dat al bezig is zoals team fortress 2) blijven werken. Soms krijgen die bestaande verbindingen wel een hoge ping (3-400ms). Dit duurt dan een 25tal seconden en dan is het weer opgelost. Op de sagem webinterface blijft de connectie op actief staan. Echter denk ik toch dat het een probleem met de sagem is. Pings naar websites lukken tijdens dit probleem meestal niet, vaak zal wel de hostname resolved worden door de DNS, maar niet altijd, DNS server valt dus ook niet altijd te pingen, zelfde met gateway.
Afbeelding
zerotol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2009, 17:56

foxhound schreef:Doet dommel soms niet meer aan telefoonsupport? Heb vorige week donderdag, en vandaag proberen te bellen maar krijg telkens "De persoon die u probeert te bereiken heeft uw oproep niet aanvaard."

Ik heb vorige week donderdag een tech support ticket aangemaakt om te vragen of ik niet terug op het normaal profiel gezet kon worden (intern kabelprobleem toen opgelost) maar nog niets antwoord. Ook heb ik een andere technische vraag meegestuurd waar ik nu nog altijd last van heb, en dus hoop dat iemand me mee kan helpen.


Bij mij in zone 03 zijn het 09 en het 070 nummer van dommel onbereikbaar via de vaste lijn. Ik heb dit probleem gemeld aan Belgacom maar ze lijken het niet te kunnen maken.

Het 011 nummer daarentegen is wel bereikbaar. Of je moet de GSM gebruiken.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dommel is echt met mijn kloten aant rammelen denk ik :)

expected activation date : 30/11/2009
(14.00u - 18.00u)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:dommel is echt met mijn kloten aant rammelen denk ik :)

expected activation date : 30/11/2009
(14.00u - 18.00u)

Ik vraag mij nu af... zou da helpen van naar dommel te bellen en van mijn oren te maken? Ik vin 164€ dokken en dan bijna twee maand moeten wachten er toch wel wa over. Er zijn er die op 5 dagen aangesloten zjin...

Of wordt die datum door bgc opgelegd?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik denk dat zij voor deze datum inderdaad afhankelijk zijn van BGC.

Toen ik tijdens mijn installatie naar Dommel belde om mijn installatiedatum te wijzigen (omdat er iemand thuis moest zijn), bleek dat zeer moeilijk te gaan omdat zij deze datum van BGC hadden gekregen en dat ik in dat geval weer helemaal achteraan in de rij werd geplaatst. Ik heb uiteindelijk maar beslist om de installatie gewoon door te laten gaan.
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:
daffeh schreef:dommel is echt met mijn kloten aant rammelen denk ik :)

expected activation date : 30/11/2009
(14.00u - 18.00u)

Ik vraag mij nu af... zou da helpen van naar dommel te bellen en van mijn oren te maken? Ik vin 164€ dokken en dan bijna twee maand moeten wachten er toch wel wa over. Er zijn er die op 5 dagen aangesloten zjin...

Of wordt die datum door bgc opgelegd?


Zelfde gehad, dommel zegt dat Belgacom dit bepaald en zij er dus niks van invloed op kunnen uitoefenen. Maar ja, wie controleert dat?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Geachte,

Na zorgvuldige nametingen van uw huidige technische situatie, is gebleken dat u jammer genoeg niet in aanmerking komt voor de snelheidsverhoging die u wenste.
Er zijn ook geen plannen voor homeconnect op vdsl basis.

Fantastisch toch.. ingetekend op homeconnect deels voor de 12Mbit welke er nooit zal komen hier..
Ik zit dus op 3.6Mbs :x
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

sorry maar dat is je eigen schuld,
je moet zelf kijken of navragen hoever je woont van de centrale...
waar ergens woon je? & hoever zit je van de centrale?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:sorry maar dat is je eigen schuld,
je moet zelf kijken of navragen hoever je woont van de centrale...

Héél erg kort door de bocht, want slechts weinigen weten dat bij ADSL de afstand tot de centrale een (belangrijke) rol speelt bij het halen van de maximumsnelheden... Hier op het forum, ok, maar vraag eens 1000 Belgen, at random? Denk dat 5% een deftige score zou zijn...
ooh. shiny.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Afbeelding

Na een weekje zonder internet.
De Dommel klantendienst was vlot bereikbaar en vriendelijk ...alleen de procedures/middelen wat die call agents krijgen lijken me wat prehistorisch. Geen idee waarom dit een week moest duren en hoe weinig duidelijke info er was.

Iig blij dat het werkt ;p
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:dommel is echt met mijn kloten aant rammelen denk ik :)

expected activation date : 30/11/2009
(14.00u - 18.00u)

Zou ik ondertussen die modem al niet moeten ontvangen hebben? Of sturen ze die pas op in de week voor aansluiting?
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:
daffeh schreef:dommel is echt met mijn kloten aant rammelen denk ik :)

expected activation date : 30/11/2009
(14.00u - 18.00u)

Zou ik ondertussen die modem al niet moeten ontvangen hebben? Of sturen ze die pas op in de week voor aansluiting?

Bon alles is in orde, morge zou het signaal geactiveerd moete worden.
Mijne vorige adsl(2+)modem/router zen ik wreed content van. Ik zou die sagem modem in bridge willen zetten maar het schiet persies zo ni op.
Iemand die al met nen USR (9108) in bridge gewerkt heeft? Voelt u maar vrij omda hier uit te leggen :)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Afbeelding

Maar bridging is ni gelukt, echt niemand die mij kan helpen daarmee?
Dees is de link naar usr modem zijn websettings: http://www.usr.com/support/9108a/9108a- ... ternet.htm
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

bij de meeste ADSL modem/routers kan dat niet dacht ik , Daffeh.
Hun "Wan" interface is verbonden met die ADSL modem die er in zit.

Met een modemloze router zou dat moeten lukken , genre Linksys WRT54GL bijv.

Laat dommel het toe als je een B-Box 2 aansluit (die sagem met Bcom firmware) , die zijn redelijk cheap te vinden op ebay/kapaza/etc. ?
Ik ben zelf aan 't kijken om eventueel naar speedconnect over te stappen als ik verhuisd ben en als mijn ADSL2 daar niet snel genoeg zou zijn.
Ik overweeg om er dan (met de B-box/sagem in bridge) een routertje met Tomato aan te hangen (Zo'n Asus bijv.) of een van die Netgears die heel goeie reviews te hangen.
Floris Bakker for president!
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cavecat schreef:bij de meeste ADSL modem/routers kan dat niet dacht ik , Daffeh.
Hun "Wan" interface is verbonden met die ADSL modem die er in zit.

Met een modemloze router zou dat moeten lukken , genre Linksys WRT54GL bijv.

Laat dommel het toe als je een B-Box 2 aansluit (die sagem met Bcom firmware) , die zijn redelijk cheap te vinden op ebay/kapaza/etc. ?
Ik ben zelf aan 't kijken om eventueel naar speedconnect over te stappen als ik verhuisd ben en als mijn ADSL2 daar niet snel genoeg zou zijn.
Ik overweeg om er dan (met de B-box/sagem in bridge) een routertje met Tomato aan te hangen (Zo'n Asus bijv.) of een van die Netgears die heel goeie reviews te hangen.

ik heb hier nog ne usr 5461 liggen: http://www.usr-emea.com/support/s-prod- ... &prod=5461 denkte dat die zou gaan?
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:
cavecat schreef:bij de meeste ADSL modem/routers kan dat niet dacht ik , Daffeh.
Hun "Wan" interface is verbonden met die ADSL modem die er in zit.

Met een modemloze router zou dat moeten lukken , genre Linksys WRT54GL bijv.

Laat dommel het toe als je een B-Box 2 aansluit (die sagem met Bcom firmware) , die zijn redelijk cheap te vinden op ebay/kapaza/etc. ?
Ik ben zelf aan 't kijken om eventueel naar speedconnect over te stappen als ik verhuisd ben en als mijn ADSL2 daar niet snel genoeg zou zijn.
Ik overweeg om er dan (met de B-box/sagem in bridge) een routertje met Tomato aan te hangen (Zo'n Asus bijv.) of een van die Netgears die heel goeie reviews te hangen.

ik heb hier nog ne usr 5461 liggen: http://www.usr-emea.com/support/s-prod- ... &prod=5461 denkte dat die zou gaan?
Bon, ge had dus gelijk. De usr9108 adsl2+ modem krijg ik ni aan de praat in bridge mode.
Nu had ik dus een wireless bridge opgezet vanuit de living (waar telefoon binnekomt en de 9108 stond) naar de bureau waar alle pc's en xboxen enzo staan samen met de usr5461. Ik heb dus nu mijn setup omgedraaid en de usr5461 doet wel PPPoE via lan poort.
Gewoon PPPoE afzetten op de sagem, van LAN1 naar WAN ingang op usr5461. Alletwee in zelfde range zetten 192.168.1.10 en 192.168.1.2, adsl gegevens erin en poef, alles werkt. De 9108 doet nu gewoon dienst als ontvanger van de wireless bridge.

Enige kakkerij is dat ik nu geen dyndns meer kan runnen, de 5461 kan da ni :(
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Enige kakkerij is dat ik nu geen dyndns meer kan runnen, de 5461 kan da ni :(


Das het minste, installeer dat op een dreambox, fritzbox, nslu2, dd-wrt of pfsense router (dat draait hier allemaal)...

of zet dd-wrt op uw 5461.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silencer schreef:
Enige kakkerij is dat ik nu geen dyndns meer kan runnen, de 5461 kan da ni :(


Das het minste, installeer dat op een dreambox, fritzbox, nslu2, dd-wrt of pfsense router (dat draait hier allemaal)...

of zet dd-wrt op uw 5461.

Gaat da? kvin er niet echt een sluitend antwoord op :)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:
silencer schreef:
Enige kakkerij is dat ik nu geen dyndns meer kan runnen, de 5461 kan da ni :(


Das het minste, installeer dat op een dreambox, fritzbox, nslu2, dd-wrt of pfsense router (dat draait hier allemaal)...

of zet dd-wrt op uw 5461.

Gaat da? kvin er niet echt een sluitend antwoord op :)

Ja dus, custom made dd-wrt micro flashed via webinterface. Kheb den indruk da alles nog beter loopt, me is happy
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Heb alles een tijdje afgewacht.
Maar ondertussen zijn er toch al veel speedconnect'ers hier.

Is het de moeite om over te gaan?
stabiel genoeg?

Alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Silver_Rain schreef:Is het de moeite om over te gaan?
stabiel genoeg?

Zeker en vast, een aanrader!
ooh. shiny.
Silver_Rain
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
Locatie: Dilsen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Moet de sagem 3464 modem gebruikt worden?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ja.

het is onduidelijk of een random gekochte sagem (die nooit bij belgacom is gepasseerd voor een firmware aanpassing) al dan niet zou werken op speedonnect.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ik ben er vree tevreden van :)

speedconnect plus ier ... 1x probleem met belgacom ( ten tijde van de grote uitval op het belgacom netwerk )
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

PumbaaH schreef:ja.

het is onduidelijk of een random gekochte sagem (die nooit bij belgacom is gepasseerd voor een firmware aanpassing) al dan niet zou werken op speedonnect.


Dat zou je moeten kunnen afdwingen gezien Belgacom tegen het Bipt heeft beweerd dat het om de chipset ging, een niet verziekte router met dezelfde chipset zouden ze dus niet mogen weigeren.
Maar de belangrijkste vraag vind dit type maar eens! heb hem nog nergens gezien.(ebay,webshop etc.)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Is er bij dommel speedconnect vdsl2 ook multiple pppoe sessies toegestaan zoals bij skynet?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

redman5087 schreef:Is er bij dommel speedconnect vdsl2 ook multiple pppoe sessies toegestaan zoals bij skynet?

jup tot 18Mbit max gecombineerd op 2 verbindingen samen (op 12mbit of 18mit abbonnement)
3-4 geen enkel probleem, alleen haal je er samen max. 18Mbit uit
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

silencer schreef:
redman5087 schreef:Is er bij dommel speedconnect vdsl2 ook multiple pppoe sessies toegestaan zoals bij skynet?

jup tot 18Mbit max gecombineerd op 2 verbindingen samen (op 12mbit of 18mit abbonnement)
3-4 geen enkel probleem, alleen haal je er samen max. 18Mbit uit

Dus niet zoals bij skynet waar je kunt gaan tot de sync snelheid, dus 2 Mb upload
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”