Pagina 15 van 23
Geplaatst: 21 jun 2008, 14:46
door broli
unxplained schreef:Zijn er mensen die de activatiecode ingevoerd hebben VOOR de activatiedatum? Mijn internet is ondertussen al weg en de activatie is pas voor maandag zogezegd. Tzou gewoon handig zijn moest ik toch al op internet kunnen
Sorry maar dit is een idioote post. Probeer het gewoon zelf, wat kan er gebeuren. Oh nee de adsl monster zal je opeten.
Geplaatst: 21 jun 2008, 17:45
door sikk
unxplained schreef:Zijn er mensen die de activatiecode ingevoerd hebben VOOR de activatiedatum? Mijn internet is ondertussen al weg en de activatie is pas voor maandag zogezegd. Tzou gewoon handig zijn moest ik toch al op internet kunnen
Nee, mijn adsl (en telefonie normaal) is al actief van 19.06.08, de dag voor ik mijn brief ontving...
Geplaatst: 21 jun 2008, 22:38
door barbapapa5800
ik heb vandaag ook de stap gewaagd voor homeconnect te worden.
benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik mijn brief krijg
besteld bij tornado met paypal.
dus zoals ze zelf beloven moet de modem/router hier zijn tegen dinsdag woensdag.
ben eens benieuwd
Geplaatst: 21 jun 2008, 23:41
door klooooon
barbapapa5800 schreef:ik heb vandaag ook de stap gewaagd voor homeconnect te worden.
benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik mijn brief krijg
besteld bij tornado met paypal.
dus zoals ze zelf beloven moet de modem/router hier zijn tegen dinsdag woensdag.
ben eens benieuwd
Ik ben de mijne er gewoon gaan halen aan de deur
normaal mocht het alleen maar via de onlineshop gekocht worden
maar ben toch met de modem buiten gestapt
ze waren dus nog in stock
Geplaatst: 22 jun 2008, 00:51
door gr4vity
Ken schreef:Ik ben dus echt niet tevreden, ze hadden beter hun tijd genomen ipv alles zo snel te releasen en zo voor problemen zorgen en nog meer belasting van hun helpdesk. Ik geloof dan ook niet dat ik een geval apart ben!
Ze hebben er anders meer dan lang genoeg aan gewerkt.
Geplaatst: 22 jun 2008, 01:02
door liger
Neok schreef:Tommyboy3 schreef:Dus als ik het goed begrijp lukt het niemand om zijn Homeconnect deftig te installeren. Normaal had je direct 12 mbs, aangezien Dommel niet ging wachten op de officiële openstelling van het Belgacom netwerk.
Mvg Tom
Dommel ging niet wachten met het
opleveren van de Homeconnect lijnen, maar die 12Mbit zal pas vanaf juli zijn want dat is via het belgacom netwerk...
Wat zou moeten lukken op dit moment met Homeconnect?
4Mbit surfen
Telefoneren? (als de lijn is overgedragen, ect. als ik hier een beetje lees zal dat volgende week zijn)
moest je dan niet 99euro betalen?
Geplaatst: 22 jun 2008, 09:31
door Tommyboy3
Nee,, dit was enkel bij Netconnect.
Geplaatst: 22 jun 2008, 10:04
door liger
ah juist. Helemaal in de war -.-
Geplaatst: 22 jun 2008, 14:07
door klooooon
Hoe je een factory reset op de siemens
mijn router flipt hier helemaal
Geplaatst: 22 jun 2008, 15:08
door broli
klooooon schreef:Hoe je een factory reset op de siemens
mijn router flipt hier helemaal
Aan de onderkant dus.
Geplaatst: 22 jun 2008, 15:46
door klooooon
broli schreef:klooooon schreef:Hoe je een factory reset op de siemens
mijn router flipt hier helemaal
Aan de onderkant dus.
zover was ik ook al
da werkt dus niet
van zodra ik de router aanzit flikkeren alle lichtjes zonder nog maar
1 kabeltje aan te sluiten ......
na wat surfen blijkt dit echt een probleem modem te zijn
Geplaatst: 22 jun 2008, 15:47
door ljd
Kan er iemand de procedure om Homeconnect te bestellen die van Telenet komt met een telefoonnummer.
Zodat ik deze kan toevoegen aan het telenet naar dommel topic.
Geplaatst: 22 jun 2008, 17:15
door Kristal_be
En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.
Geplaatst: 22 jun 2008, 17:17
door Lord Utopia
Kristal_be schreef:En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.
Wat is daarmee? Hij's gratis en je krijgt hem...
Geplaatst: 22 jun 2008, 17:22
door Kristal_be
Lord Utopia schreef:Kristal_be schreef:En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.
Wat is daarmee? Hij's gratis en je krijgt hem...
??
Nieks gekregen.
Geplaatst: 22 jun 2008, 17:27
door Ken
Kristal_be schreef:Nieks gekregen.
Schop in uw gat, ge moet dat aanvragen éh. Zij gaan die niet voor uw aanvragen éh...
Geplaatst: 22 jun 2008, 17:31
door SniFManS
Ken schreef:Kristal_be schreef:Nieks gekregen.
Schop in uw gat, ge moet dat aanvragen éh. Zij gaan die niet voor uw aanvragen éh...
Hadden ze beter ook in hun software verwerkt die het contract maakt
En jij hebt ervaring ? Leg dan anders maar eens uit hoe je het beste dit kan aanvragen
Geplaatst: 22 jun 2008, 17:43
door Ken
Sniffie schreef:Hadden ze beter ook in hun software verwerkt die het contract maakt
En jij hebt ervaring ? Leg dan anders maar eens uit hoe je het beste dit kan aanvragen
E-mail, fax, telefoon. Welk communicatiemiddel ben ik nog vergeten? Ah, een goeie oude brief!
Maar ik ben inderdaad niet blij met de manier van werken van Dommel. Al hebben ze er veel tijd in gestoken, ze hebben alleszins niet gedacht aan de end-user. Enkel aan hunzelf.
Geplaatst: 22 jun 2008, 19:18
door liger
Kan je dat niet via uw controlepanel aanvragen?
Geplaatst: 22 jun 2008, 19:57
door icekiller2k6
kan iemand al op zijn CRM geraken?
of gaat dat pas als je lijn 'echt' actief is?
Geplaatst: 22 jun 2008, 21:22
door sikk
icekiller2k6 schreef:kan iemand al op zijn CRM geraken?
of gaat dat pas als je lijn 'echt' actief is?
Ik ben al actief en kan zelfs niet inloggen...
Wel wordt het wachtwoord naar mijn email gestuurd als ik "wachtwoord vergeten" kies?!
Dommel dommel dommel toch...
Geplaatst: 22 jun 2008, 21:29
door SniFManS
sikk schreef:icekiller2k6 schreef:kan iemand al op zijn CRM geraken?
of gaat dat pas als je lijn 'echt' actief is?
Ik ben al actief en kan zelfs niet inloggen...
Wel wordt het wachtwoord naar mijn email gestuurd als ik "wachtwoord vergeten" kies?!
Dommel dommel dommel toch...
Dus alles moet werken voor te genieten van homeconnect en login gegevens kloppen niet of werken niet ? Heb je al gebeld naar de helpdesk ?
Geplaatst: 22 jun 2008, 21:34
door sikk
Ik kan me gewoon niet inloggen met mijn email en wachtwoord...
Adsl is werkende, telefoon nog niet (dataset error via de cd).
De helpdesk heb ik nog niet gebeld aangezien het weekend is.
Het rare is... dat ik nog gewoon kan bellen via belgacom. Mijn nummer is nog niet overgedragen dus.
Maaaarja, ik ben al blij dat mijn adsl werkt!
Er staat...
Geplaatst: 22 jun 2008, 23:33
door Jippe
In de brief staat dan het betreffende telefoonnr actief is binnen de 4 werkuren na het invoeren van de activatie-code in de homelink software, dat zal dan wel gedurende de werkuren zijn van 8 tot 18 en dat van maandag t/m vrijdag?
Re: Er staat...
Geplaatst: 22 jun 2008, 23:39
door sikk
Jippe schreef:In de brief staat dan het betreffende telefoonnr actief is binnen de 4 werkuren na het invoeren van de activatie-code in de homelink software, dat zal dan wel gedurende de werkuren zijn van 8 tot 18 en dat van maandag t/m vrijdag?
Ja, maar ik heb dat deze vrijdag na 18h geprobeerd... maar de cd geeft een "dataset not found" error na het invoeren van de activatiecode! (zie paar posten terug)
Re: Er staat...
Geplaatst: 23 jun 2008, 08:52
door chridarl
sikk schreef:
Ja, maar ik heb dat deze vrijdag na 18h geprobeerd... maar de cd geeft een "dataset not found" error na het invoeren van de activatiecode! (zie paar posten terug)
Spijtig genoeg dien ik te zeggen ... join the club ... hier net dezelfde problemen en met ons waarschijnlijk nog vele anderen...
Re: Er staat...
Geplaatst: 23 jun 2008, 09:47
door SniFManS
chridarl schreef:sikk schreef:
Ja, maar ik heb dat deze vrijdag na 18h geprobeerd... maar de cd geeft een "dataset not found" error na het invoeren van de activatiecode! (zie paar posten terug)
Spijtig genoeg dien ik te zeggen ... join the club ... hier net dezelfde problemen en met ons waarschijnlijk nog vele anderen...
Hebben jullie allemaal het cd probleem ? Of zijn er nog andere problemen ?
Hebben?
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:21
door Jippe
Hebben jullie ook vista? Het programma dient opgestart te worden als administrator. Echter lukt het hier ook niet.
Re: Hebben?
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:24
door icekiller2k6
Jippe schreef:Hebben jullie ook vista? Het programma dient opgestart te worden als administrator. Echter lukt het hier ook niet.
lees topic is ff door je moet een of andere dll op 'read only' uitvinken
moest er iemand bellen zouden jullie dit kunnen vragen:
wat als de bgc kabel niet meer is aangesloten komt dan een technieker?
wanneer kunnen we in ons CRM paneel?
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:25
door Tommyboy3
Post de problemen misschien
hier ? Dan hebben we een mooi overzichtje met wat er fout gaat.
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:31
door FullHD
Ik vrees dat die topic al om zeep is. Waarom veranderen, we zijn hier toch goed bezig?
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:33
door icekiller2k6
ontopic plz..
oops, inderdaad, in de brief staat na 18:00 op de dag inkwestie.
ook een kleine faq zoals:
kan ik mijn telenet of tele2 nummer overdragen?
ja dat gaat, in de wizard wordt gevraagd of je een telefoonnr hebt (tele2, telenet,..) bij deze stap geeft u dan uw huidig nummer in.
Hoe weet ik hoe ver ik van de centrale ben?
Hiervoor kunt u het best naar Belgacom bellen. Ze hebben betere informatie over waar hun centrales staan. Indien het voor adsl2+ is moet je naar Dommel bellen (vb voor Sint truiden, leuven,...)
waar moet ik mijn siemens aansluiten?
uw siemens gigaset sluit je aan op uw telefoonlijn, het liefst waar deze binnenkomt. De siemens gigaset is voorzien van 2 telefoonaansluitingen. Er kunnen ook 2 gesprekken tegelijk gebeuren.
Kan ik in de router?
ja dat gaat, na de activatie van uw homeconnect wordt enkel het VOIP gedeelte afgesloten. De rest van de modem blijft toegankelijk
Ik heb geen actieve belgacom lijn wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, u krijgt dan een rawcopper.
Ik heb actieve belgacom lijn (en of belgacom internet) wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, uw actieve belgacomlijn wordt omgezet in rawcopper.
Zodra belgacom uw opzeg krijgt van dommel wordt uw internet afgesloten.
Raw copper gebeurt hoogswaarschijnlijk pas naderhand (uit ervaringen)
Let op! Wees zeker dat je niet vast zit aan een 1 jaar contract anders moet je een contractbreuk vergoeding betalen.
onbekend: of discovery wordt opgezegd, vermoedelijk wel
Ik heb internet van een isp (niet belgacom)
Na dat uw dommel geactiveerd is moet je op uw zeg doen bij de ISP in kwestie (telenet, tele2, scarlet..)
Ik heb telenet, en mijn draden van belgacom zijn niet aangesloten wat nu?
Je zult deze zelf aan moeten sluiten, of iemand die dit voor u wilt doen.
onbekend: belgacom bellen en vragen dit aan te sluiten mogelijk?
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:55
door sikk
icekiller2k6 schreef:ontopic plz..
trouwens de personen die NA 18:00 op vrijdag getest hebben kan toch zijn dat dommel na 18:00 de db offline haalt zodat je niet kunt actieveren?
ze hebben heel duidelijk gezegd 'tussen 8 en 18:00' waaruit blijkt dat je niet om 18:01 moet proberen om je telefoon te activeren of ben ik het gewoon..?
vind het een beetje raar dat je tegen de knieën van dommel zit te schoppen als volgens hun handleiding je niet na 18:00 'mag' activeren..
Bij mij staat er wel duidelijk NA 18.00 uur hoor!
En nee, ik heb het juist nog geprobeerd en weeral die dataset error.
Geplaatst: 23 jun 2008, 10:59
door Tommyboy3
icekiller2k6 schreef:
Ik heb actieve belgacom lijn (en of belgacom internet) wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, uw actieve belgacomlijn wordt omgezet in rawcopper.
Zodra belgacom uw opzeg krijgt van dommel wordt uw internet afgesloten.
Raw copper gebeurt hoogswaarschijnlijk pas naderhand (uit ervaringen)
Let op! Wees zeker dat je niet vast zit aan een 1 jaar contract anders moet je een contractbreuk vergoeding betalen.
Wordt dan ook meteen je discovery line opgezegd, of moet je die zelf opzeggen ?
Re: Hebben?
Geplaatst: 23 jun 2008, 11:06
door Skelton
icekiller2k6 schreef:
wat als de bgc kabel niet meer is aangesloten komt dan een technieker
Hiervoor heb ik reeds vrijdag voor gebeld, er komt dus geen technieker als de lijn er al ligt maar niet aangesloten is.
Eerst had men mij wel gezegd dat er een technieker voor langs ging komen bij het informeren achter Homeconnect. Maar dus vrijdag heeft men gezegd dat dit niet zo is.
Ik heb dit 2 pagina's terug ook al gezegd.
Re: Er staat...
Geplaatst: 23 jun 2008, 11:25
door chridarl
Sniffie schreef:
Hebben jullie allemaal het cd probleem ? Of zijn er nog andere problemen ?
hier het "dataset not found" probleem...
OS: windows xp home
Geplaatst: 23 jun 2008, 12:06
door daffeh
kvin het wel s**** dat ge verplicht zijt om die router van hen te nemen.... ik heb al nen (dure) adsl2+ router waar dat ik ook wireles bridging doe...
Nog niemand een manier gevonden om rond deze verplichting te komen?
Geplaatst: 23 jun 2008, 12:18
door icekiller2k6
daffeh schreef:kvin het wel s**** dat ge verplicht zijt om die router van hen te nemen.... ik heb al nen (dure) adsl2+ router waar dat ik ook wireles bridging doe...
Nog niemand een manier gevonden om rond deze verplichting te komen?
hoe zou je hier rond kunnen doen?
je moet de modem kopen, in de doos zit de instalaltie cd + uw unieke activatiecode... aka je moet hem kopen.. enigste wat ik zou kunnen bedenken is da tje hem koopt activeert etc 'op een of andere' manier de VOIP settings eruit kunt halen en dan uw siemens weer verkoopt.
edit
@hieronder dat bedoelt de bovenstaande gebruiker niet...
Geplaatst: 23 jun 2008, 12:27
door sikk
icekiller2k6 schreef:
hoe zou je hier rond kunnen doen?
Misschien als dommel wat flexibeler wilt zijn?!
Daarmee wil ik zeggen dat de activatie ook telefonisch zou kunnen en dat zij de instellingen doormailen...
Ik vind dit ook maar een rare manier van werken... maar voor mij maakt het nu niks uit omdat ik toch nog geen router met voip had!
Geplaatst: 23 jun 2008, 12:48
door DarthStijn
Hier geen CD probleem.
Het enige wat hier niet werkt in de homlink software is het telefoon gedeelte...
Verder schakelt het 7777 nummer over op fax asl ik ernaar bel en neemt er niemand op als ik naar het 0800 nummer bel.
Tijdens mijn eerste dommel uurtjes is de internet verbinding 2x weggevallen, maar nu draait hij toch al enkele dagen lekker soepel!!
Heb vernomen dat nog niet alles op punt staat dus zullen we nog eventjes geduld hebben...