Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

unxplained schreef:Zijn er mensen die de activatiecode ingevoerd hebben VOOR de activatiedatum? Mijn internet is ondertussen al weg en de activatie is pas voor maandag zogezegd. Tzou gewoon handig zijn moest ik toch al op internet kunnen :-D


Sorry maar dit is een idioote post. Probeer het gewoon zelf, wat kan er gebeuren. Oh nee de adsl monster zal je opeten.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

unxplained schreef:Zijn er mensen die de activatiecode ingevoerd hebben VOOR de activatiedatum? Mijn internet is ondertussen al weg en de activatie is pas voor maandag zogezegd. Tzou gewoon handig zijn moest ik toch al op internet kunnen :-D

Nee, mijn adsl (en telefonie normaal) is al actief van 19.06.08, de dag voor ik mijn brief ontving...
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik heb vandaag ook de stap gewaagd voor homeconnect te worden.
benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik mijn brief krijg :-D
besteld bij tornado met paypal.
dus zoals ze zelf beloven moet de modem/router hier zijn tegen dinsdag woensdag.
ben eens benieuwd :-D
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

barbapapa5800 schreef:ik heb vandaag ook de stap gewaagd voor homeconnect te worden.
benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik mijn brief krijg :-D
besteld bij tornado met paypal.
dus zoals ze zelf beloven moet de modem/router hier zijn tegen dinsdag woensdag.
ben eens benieuwd :-D


Ik ben de mijne er gewoon gaan halen aan de deur
normaal mocht het alleen maar via de onlineshop gekocht worden
maar ben toch met de modem buiten gestapt

ze waren dus nog in stock :P
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ken schreef:Ik ben dus echt niet tevreden, ze hadden beter hun tijd genomen ipv alles zo snel te releasen en zo voor problemen zorgen en nog meer belasting van hun helpdesk. Ik geloof dan ook niet dat ik een geval apart ben!


Ze hebben er anders meer dan lang genoeg aan gewerkt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Neok schreef:
Tommyboy3 schreef:Dus als ik het goed begrijp lukt het niemand om zijn Homeconnect deftig te installeren. Normaal had je direct 12 mbs, aangezien Dommel niet ging wachten op de officiële openstelling van het Belgacom netwerk.

Mvg Tom


Dommel ging niet wachten met het opleveren van de Homeconnect lijnen, maar die 12Mbit zal pas vanaf juli zijn want dat is via het belgacom netwerk...

Wat zou moeten lukken op dit moment met Homeconnect?
4Mbit surfen
Telefoneren? (als de lijn is overgedragen, ect. als ik hier een beetje lees zal dat volgende week zijn)

moest je dan niet 99euro betalen?
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Nee,, dit was enkel bij Netconnect.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ah juist. Helemaal in de war -.-
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Hoe je een factory reset op de siemens
mijn router flipt hier helemaal :|
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

klooooon schreef:Hoe je een factory reset op de siemens
mijn router flipt hier helemaal :|


Afbeelding

Aan de onderkant dus.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

broli schreef:
klooooon schreef:Hoe je een factory reset op de siemens
mijn router flipt hier helemaal :|


Afbeelding

Aan de onderkant dus.


zover was ik ook al
da werkt dus niet
van zodra ik de router aanzit flikkeren alle lichtjes zonder nog maar
1 kabeltje aan te sluiten ......

na wat surfen blijkt dit echt een probleem modem te zijn
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Kan er iemand de procedure om Homeconnect te bestellen die van Telenet komt met een telefoonnummer.

Zodat ik deze kan toevoegen aan het telenet naar dommel topic.
Kristal_be
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2008, 14:38

En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kristal_be schreef:En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.

Wat is daarmee? Hij's gratis en je krijgt hem...
Kristal_be
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2008, 14:38

Lord Utopia schreef:
Kristal_be schreef:En wat met de gratis domeinnaam ? Dank u.

Wat is daarmee? Hij's gratis en je krijgt hem...

?? :?

Nieks gekregen. :roll:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kristal_be schreef:Nieks gekregen. :roll:
Schop in uw gat, ge moet dat aanvragen éh. Zij gaan die niet voor uw aanvragen éh...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ken schreef:
Kristal_be schreef:Nieks gekregen. :roll:
Schop in uw gat, ge moet dat aanvragen éh. Zij gaan die niet voor uw aanvragen éh...


Hadden ze beter ook in hun software verwerkt die het contract maakt ;-)
En jij hebt ervaring ? Leg dan anders maar eens uit hoe je het beste dit kan aanvragen ;-)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Sniffie schreef:Hadden ze beter ook in hun software verwerkt die het contract maakt ;-)
En jij hebt ervaring ? Leg dan anders maar eens uit hoe je het beste dit kan aanvragen ;-)
E-mail, fax, telefoon. Welk communicatiemiddel ben ik nog vergeten? Ah, een goeie oude brief!

Maar ik ben inderdaad niet blij met de manier van werken van Dommel. Al hebben ze er veel tijd in gestoken, ze hebben alleszins niet gedacht aan de end-user. Enkel aan hunzelf.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kan je dat niet via uw controlepanel aanvragen?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

kan iemand al op zijn CRM geraken?

of gaat dat pas als je lijn 'echt' actief is?
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:kan iemand al op zijn CRM geraken?

of gaat dat pas als je lijn 'echt' actief is?

Ik ben al actief en kan zelfs niet inloggen...
Wel wordt het wachtwoord naar mijn email gestuurd als ik "wachtwoord vergeten" kies?!

Dommel dommel dommel toch...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sikk schreef:
icekiller2k6 schreef:kan iemand al op zijn CRM geraken?

of gaat dat pas als je lijn 'echt' actief is?

Ik ben al actief en kan zelfs niet inloggen...
Wel wordt het wachtwoord naar mijn email gestuurd als ik "wachtwoord vergeten" kies?!

Dommel dommel dommel toch...

Dus alles moet werken voor te genieten van homeconnect en login gegevens kloppen niet of werken niet ? Heb je al gebeld naar de helpdesk ?
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Ik kan me gewoon niet inloggen met mijn email en wachtwoord...
Adsl is werkende, telefoon nog niet (dataset error via de cd).

De helpdesk heb ik nog niet gebeld aangezien het weekend is.
Het rare is... dat ik nog gewoon kan bellen via belgacom. Mijn nummer is nog niet overgedragen dus.

Maaaarja, ik ben al blij dat mijn adsl werkt! :lol:
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

In de brief staat dan het betreffende telefoonnr actief is binnen de 4 werkuren na het invoeren van de activatie-code in de homelink software, dat zal dan wel gedurende de werkuren zijn van 8 tot 18 en dat van maandag t/m vrijdag?
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Jippe schreef:In de brief staat dan het betreffende telefoonnr actief is binnen de 4 werkuren na het invoeren van de activatie-code in de homelink software, dat zal dan wel gedurende de werkuren zijn van 8 tot 18 en dat van maandag t/m vrijdag?

Ja, maar ik heb dat deze vrijdag na 18h geprobeerd... maar de cd geeft een "dataset not found" error na het invoeren van de activatiecode! (zie paar posten terug)
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

sikk schreef:Ja, maar ik heb dat deze vrijdag na 18h geprobeerd... maar de cd geeft een "dataset not found" error na het invoeren van de activatiecode! (zie paar posten terug)


Spijtig genoeg dien ik te zeggen ... join the club ... hier net dezelfde problemen en met ons waarschijnlijk nog vele anderen... :-(
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

chridarl schreef:
sikk schreef:Ja, maar ik heb dat deze vrijdag na 18h geprobeerd... maar de cd geeft een "dataset not found" error na het invoeren van de activatiecode! (zie paar posten terug)


Spijtig genoeg dien ik te zeggen ... join the club ... hier net dezelfde problemen en met ons waarschijnlijk nog vele anderen... :-(



Hebben jullie allemaal het cd probleem ? Of zijn er nog andere problemen ?
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Hebben jullie ook vista? Het programma dient opgestart te worden als administrator. Echter lukt het hier ook niet.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Jippe schreef:Hebben jullie ook vista? Het programma dient opgestart te worden als administrator. Echter lukt het hier ook niet.



lees topic is ff door je moet een of andere dll op 'read only' uitvinken


moest er iemand bellen zouden jullie dit kunnen vragen:
wat als de bgc kabel niet meer is aangesloten komt dan een technieker?
wanneer kunnen we in ons CRM paneel?
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Post de problemen misschien hier ? Dan hebben we een mooi overzichtje met wat er fout gaat.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik vrees dat die topic al om zeep is. Waarom veranderen, we zijn hier toch goed bezig?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ontopic plz..

oops, inderdaad, in de brief staat na 18:00 op de dag inkwestie.


ook een kleine faq zoals:

kan ik mijn telenet of tele2 nummer overdragen?
ja dat gaat, in de wizard wordt gevraagd of je een telefoonnr hebt (tele2, telenet,..) bij deze stap geeft u dan uw huidig nummer in.

Hoe weet ik hoe ver ik van de centrale ben?
Hiervoor kunt u het best naar Belgacom bellen. Ze hebben betere informatie over waar hun centrales staan. Indien het voor adsl2+ is moet je naar Dommel bellen (vb voor Sint truiden, leuven,...)

waar moet ik mijn siemens aansluiten?
uw siemens gigaset sluit je aan op uw telefoonlijn, het liefst waar deze binnenkomt. De siemens gigaset is voorzien van 2 telefoonaansluitingen. Er kunnen ook 2 gesprekken tegelijk gebeuren.

Kan ik in de router?
ja dat gaat, na de activatie van uw homeconnect wordt enkel het VOIP gedeelte afgesloten. De rest van de modem blijft toegankelijk

Ik heb geen actieve belgacom lijn wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, u krijgt dan een rawcopper.


Ik heb actieve belgacom lijn (en of belgacom internet) wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, uw actieve belgacomlijn wordt omgezet in rawcopper.
Zodra belgacom uw opzeg krijgt van dommel wordt uw internet afgesloten.
Raw copper gebeurt hoogswaarschijnlijk pas naderhand (uit ervaringen)
Let op! Wees zeker dat je niet vast zit aan een 1 jaar contract anders moet je een contractbreuk vergoeding betalen.
onbekend: of discovery wordt opgezegd, vermoedelijk wel

Ik heb internet van een isp (niet belgacom)
Na dat uw dommel geactiveerd is moet je op uw zeg doen bij de ISP in kwestie (telenet, tele2, scarlet..)

Ik heb telenet, en mijn draden van belgacom zijn niet aangesloten wat nu?
Je zult deze zelf aan moeten sluiten, of iemand die dit voor u wilt doen.
onbekend: belgacom bellen en vragen dit aan te sluiten mogelijk?
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 23 jun 2008, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:ontopic plz..


trouwens de personen die NA 18:00 op vrijdag getest hebben kan toch zijn dat dommel na 18:00 de db offline haalt zodat je niet kunt actieveren?

ze hebben heel duidelijk gezegd 'tussen 8 en 18:00' waaruit blijkt dat je niet om 18:01 moet proberen om je telefoon te activeren of ben ik het gewoon..?

vind het een beetje raar dat je tegen de knieën van dommel zit te schoppen als volgens hun handleiding je niet na 18:00 'mag' activeren..

Bij mij staat er wel duidelijk NA 18.00 uur hoor!
En nee, ik heb het juist nog geprobeerd en weeral die dataset error.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

icekiller2k6 schreef:Ik heb actieve belgacom lijn (en of belgacom internet) wat nu?
Niets, meld dit tijdens de wizard, uw actieve belgacomlijn wordt omgezet in rawcopper.
Zodra belgacom uw opzeg krijgt van dommel wordt uw internet afgesloten.
Raw copper gebeurt hoogswaarschijnlijk pas naderhand (uit ervaringen)
Let op! Wees zeker dat je niet vast zit aan een 1 jaar contract anders moet je een contractbreuk vergoeding betalen.


Wordt dan ook meteen je discovery line opgezegd, of moet je die zelf opzeggen ?
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

icekiller2k6 schreef:wat als de bgc kabel niet meer is aangesloten komt dan een technieker


Hiervoor heb ik reeds vrijdag voor gebeld, er komt dus geen technieker als de lijn er al ligt maar niet aangesloten is.
Eerst had men mij wel gezegd dat er een technieker voor langs ging komen bij het informeren achter Homeconnect. Maar dus vrijdag heeft men gezegd dat dit niet zo is.

Ik heb dit 2 pagina's terug ook al gezegd.
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

Sniffie schreef:Hebben jullie allemaal het cd probleem ? Of zijn er nog andere problemen ?


hier het "dataset not found" probleem... :-(
OS: windows xp home
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kvin het wel s**** dat ge verplicht zijt om die router van hen te nemen.... ik heb al nen (dure) adsl2+ router waar dat ik ook wireles bridging doe...
Nog niemand een manier gevonden om rond deze verplichting te komen?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

daffeh schreef:kvin het wel s**** dat ge verplicht zijt om die router van hen te nemen.... ik heb al nen (dure) adsl2+ router waar dat ik ook wireles bridging doe...
Nog niemand een manier gevonden om rond deze verplichting te komen?


hoe zou je hier rond kunnen doen?
je moet de modem kopen, in de doos zit de instalaltie cd + uw unieke activatiecode... aka je moet hem kopen.. enigste wat ik zou kunnen bedenken is da tje hem koopt activeert etc 'op een of andere' manier de VOIP settings eruit kunt halen en dan uw siemens weer verkoopt.

edit
@hieronder dat bedoelt de bovenstaande gebruiker niet...
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 23 jun 2008, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:hoe zou je hier rond kunnen doen?

Misschien als dommel wat flexibeler wilt zijn?!
Daarmee wil ik zeggen dat de activatie ook telefonisch zou kunnen en dat zij de instellingen doormailen...

Ik vind dit ook maar een rare manier van werken... maar voor mij maakt het nu niks uit omdat ik toch nog geen router met voip had!
DarthStijn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jun 2008, 23:26

Hier geen CD probleem.
Het enige wat hier niet werkt in de homlink software is het telefoon gedeelte...
Verder schakelt het 7777 nummer over op fax asl ik ernaar bel en neemt er niemand op als ik naar het 0800 nummer bel.
Tijdens mijn eerste dommel uurtjes is de internet verbinding 2x weggevallen, maar nu draait hij toch al enkele dagen lekker soepel!!
Heb vernomen dat nog niet alles op punt staat dus zullen we nog eventjes geduld hebben...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”