Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

De voorbije weken hadden we vooral ofwel koud maar droog en weinig/geen wind, ofwel zachtere temperaturen maar veel wind en regen.
Om te pendelen kies ik dat eerste, ookal vriezen de vindertopjes er soms bijna af. Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het tegenwind plus een striemende regen in je gezicht en druipend nat overal moeten binnengaan.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

svermassen schreef: 21 jan 2023, 14:25 Eerder hoe slecht de straten in sommige gemeentes gestrooid worden.
Regelrechte schande en dan worden wij verondersteld om voor ons deur te vegen :nono:
Vandaag (elke zaterdag) de dochter gaan afzetten aan de plaatselijke sporthal voor haar turn- en danslessen. In diezelfde sporthal worden ook elke zaterdag Basketbal matchen gespeeld. Er komt dus zeker genoeg volk én de lokale politiek schenkt er ook genoeg aandacht aan gezien het een volledige nieuwe (en wreed grote) school- en sport campus is.

Op de parkings was niks gestrooid en dus enorm glad ... en dan mogen de ouders met hun 3-10 jarigen een paar honderd meter ploeteren naar de ingang. Als ik er zelf niet door moest had ik het grappig kunnen vinden, maar nu niet ... echt ... de sneeuw van gisteren was nu gewoon steenhard ijs geworden, dus grillig én glad, gevaarlijk voor de kleine kindjes eigenlijk :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Gevaarlijker voor de ouders dan de kinderen. Hoe ouder, hoe minder flexibel de beenderen...

Of bedoelde je gevaarlijk wegens slippende wagens? (was me niet duidelijk)

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

MaT schreef: 21 jan 2023, 23:07 Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het tegenwind plus een striemende regen in je gezicht en druipend nat overal moeten binnengaan.
Aan forse tegenwind en natte kledij hebben de fietsende pendelaars idd geen gebrek gehad de laatste maand, daar kan ik van meespreken.

Laat die walmende warmte maar even wegblijven (hou het liever voor de zomer). Van aanvriezende vingertoppen geen last mits goede handschoenen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 1 keer

lacer schreef: 21 jan 2023, 15:52
duizend schreef: 21 jan 2023, 14:43 ...
Ik krijg den ellentriek niet op en de meteropnemer komt binnenkort langs.
...
Waarom dan niet vandaag elek vuurtje inschakelen ? Niet koud genoeg :wink:
de zon schijnt volop, dan wordt het vanzelf warm hier
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hier brengen ze toch niets op.
En ik ga niet de sneeuw er vanaf doen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

@Luchthavensubsidies
Afbeelding
Als je die investeringssubsidies ­gespreid bij de exploitatiesubsidies telt, kom je boven een jaarlijkse kost van flink 30 miljoen euro. Daar staan jaarlijks zo’n 600.000 passagiers ­tegenover. Wat betekent dat er per passagier ruim 50 euro aan subsidie wordt toegestopt. Omdat de drie luchthavens zich specifiek tot de ­‘zakenreizigers’ richten, subsidiëren we als Vlaamse belastingbetalers dus zakenlui a rato van ­50 euro per vlucht. Het is een beleidskeuze als een ander.
Subsidies en luchthavens is een combinatie die je niet onmiddellijk verwacht. Bij subsidies denk je eerder aan sectoren met mensen die, dixit de Antwerpse cultuurschepen Nabilla Ait Daoud (N-VA) vorig jaar, ‘maar beter voor hun centjes zouden werken’. Horen zakenreizigers die per vlucht 50 euro subsidie krijgen, daar ook bij?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230122_98247366
(opinie artikel)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

svermassen schreef: 22 jan 2023, 19:17 Hier brengen ze toch niets op.
En ik ga niet de sneeuw er vanaf doen.
Oh, vandaar dat we geen dagelijkse zonne productiecijfers meer krijgen van onzen Ivo en onzen Heist. Het zit efkes tegen. Frustrerend hè :angel:
Gelukkig zit er nog genoeg kw op den terugdraaiteller, of was het nu kWh :beerchug:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

kWh
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Was eigenlijk een retorische vraag :beerchug:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

duizend schreef: 23 jan 2023, 13:40 Gelukkig zit er nog genoeg kw op den terugdraaiteller, of was het nu kWh :beerchug:
In de thuisbatterij, berekend op verbruik en productie, eveneens hoor.
Inzetten op HE betekent wel iets meer dan alleen productie. Om de cirkel rond te maken heb je opslag nodig. En in tegenstelling tot wat velen denken zit er op het net nul opslag. Dus ook niet op de terugdraaiende teller.

Maar voorlopig zitten dus beiden nog goed. :beerchug:

Het verschil is dat ik geen prosumententarief meer betaal.
En dat het saldo van injectievergoeding en (dynamisch) afname tarief (eventueel met dubbele DM) voordeliger is dan terugdraaiende teller met prosumententarief.
Nog een verschil is dat ik bij een overproductie tegen de meteropname (die bij een DM overigens tot op de dag gekend is en dus geen afwachtende houding tot de meteropnemer aan de deur komt of de mail binnen komt om de meterstand door te geven) niet zenuwachtig moet worden dat alle productie niet zelf kan verbruikt worden. Ze werd immers tot de laatste kWh al vergoed.
Maar dat is een individueel gegeven => andere keuzes, andere gevolgen.
Het enige dat ik weet is dat de terugdraaiende teller een aflopend verhaal is en de tweede optie op de langere termijn dus iets langer zal stand houden. Maar soit, dat is geen frustratie van mij dus verkeerd topic. :angel:

Je kan er anders over denken maar zelf vind ik dit geen frustrerende cijfers:
Bijlagen
Januari 2023.jpg
Laatst gewijzigd door ivob 23 jan 2023, 15:11, in totaal 4 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Die aflopende verhalen worden een frustratie op zich :)

Mijn frustratie van de dag is vaststellen dat vandalisme steeds toeneemt in onze buurt. Eerst wat deelwagens waarvan de spiegels kapotgeslagen zijn dan iets verder een nieuw bushokje dat met een kasseisteen vernield is. Wat hebben mensen daar nu toch aan :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 23 jan 2023, 14:57
duizend schreef: 23 jan 2023, 13:40 Gelukkig zit er nog genoeg kw op den terugdraaiteller, of was het nu kWh :beerchug:
In de thuisbatterij, berekend op verbruik en productie, eveneens hoor.
Zonder de houtblokken klopt het plaatje niet he Ivo.

En in jouw huidige batterij zit trouwens niet genoeg.
Jij neemt nog altijd af van het net…

Toch beetje frustrerend precies gezien maar de halve waarheid bovenkomt
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Toch wel.
Maar jij daar telkens je eigen houterig verhaal van wil maken is je persoonlijk probleem.

Uiteraard neem ik nog af van het net. Dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Integendeel zelfs.
Zolang afnemen van het net me meer oplevert dan me af te sluiten van het net zal ik van het net blijven afnemen.
Maar ik heb wel het voordeel van beide opties. Dat is het voordeel van een energetisch eilandbedrijf. Je hebt alle opties. Zelfs automatisch en manueel. Niets frustrerend aan.
Ik kies voor mijn methode met mijn gevolgen.
Jij voor de jouwe met jouw gevolgen.
Zelf heb ik geen enkel probleem met jouw keuze want de gevolgen zijn voor jou. Niet voor mij.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 23 jan 2023, 15:17 Uiteraard neem ik nog af van het net. Dat heb ik ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Integendeel zelfs.
Prima keuze toch! :lol:
Maar schrijf dan niet dat er genoeg in je batterij zit.
Dat klopt dan uiteraard niet.

In mijn terugdraaiende teller zit genoeg, ik moet niet bijkopen.
In jouw batterij zit niet genoeg, jij moet bijkopen.
Niks om gefrustreerd over te raken. :angel:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

In jouw terugdraaiende teller zit evenveel als in mijn digitale tellers: nl. niets. Alleen een getal. Of in mijn geval meerdere getallen.
Voor alles wat je meer produceert krijg je niets. Voor alles dat je zelf produceerde en nadien in het echt terug wil afnemen betaal je een forfaitair bedrag => het prosumententarief. Of je nu iets moet bijkopen of niet maakt niets uit, betalen zal je.
Ik moet, omdat het een eigen keuze is, inderdaad 2 van de 12 maanden bijkopen. Op de teller voor het huishouden In januari al voor 16 euro. In december 49 €.
De overige maanden lever ik tegen betaling aan het net. Waardoor ik bij de meteropname niet moet betalen maar er nog geld bovenop krijg. Het werkelijke verschil is dus de kost van het prosumententarief + wat je terugkrijgt. Idd niets om gefrustreerd over te geraken.
Op de teller van het dynamisch tarief voor december 42 € en voor januari 9,65 €.

Had je de vorige cijfers goed bekeken had je ook gezien dat er altijd genoeg in de batterij zit. Maand na maand schommelend tussen 58 en 100%.

Ik neem aan dat we beiden de optie gekozen hebben welk voor elk nu het voordeligst is?
Het enige wat ik aangeef is dat mijn optie (reeds in uitvoering) op termijn langer voordeel zal opleveren dan vasthouden aan de terugdraaiende teller.V
Voor wie de terugdraaiende teller voordeliger is dan de digitale meter zal dat voordeel, voor wie niets onderneemt, op termijn verdwijnen.
Sol Invictus!
duizend
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 23 jan 2023, 15:44 Ik moet inderdaad 2 van de 12 maanden bijkopen.
Als je moet bijkopen dan zit er niet genoeg in de batterij ivo.
Anders moet je niet bijkopen.
Simpel toch.

De rest van het riedeltje is totaal niet relevant.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Geen probleem.
Sol Invictus!
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Het continue getroll van duizend en ordon over energie en kerncentrales in alle forumcategorieën. Dit maakt dat ik dit forum steeds vaker een tijdje oversla.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

Zolang het zich beperkt tot die topics is het oké, maar als het in elk topic opduikt wordt het wel lastig...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Bwo..., het maakt het topic over dat bepaald onderwerp onleesbaar na enige tijd. Geef die paar mensen gewoon hun eigen afgeschermd stukje op het forum zodat ze daar verder het klein kind kunnen uithangen...

Ik snap de positie en meningen van beide kanten, maar het probleem bij hen is dat ze zich niet kunnen inleven in iemand ander zijn situatie en allen te koppig zijn om ook maar eens iets toe te geven.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

luukske schreef: 23 jan 2023, 17:45 Het continue getroll van duizend en ordon over energie en kerncentrales in alle forumcategorieën. Dit maakt dat ik dit forum steeds vaker een tijdje oversla.
Gelukkig dat er nog andere topics zijn, alhoewel ik me ook erger aan een betweterig exemplaar dat zijn mening hard wil doorduwen in ieder topic wat over energie gaat en dan zegt dat ieder voor zich moet kijken. Pfffft
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

viewtopic.php?t=63300

Wrm is deze topic nimmer open?
Tttsss
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

Unicorn1 schreef: 24 jan 2023, 12:40 viewtopic.php?t=63300

Staat er gewoon in maar iets terug:

3 weken geleden
Het is duidelijk dat de TS op zoek gaat naar illegale IPTV aanbieders.
Dit is dus meer dan een puur technische discussie over IPTV.

[slotje]
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

tien schreef: 24 jan 2023, 12:51
Unicorn1 schreef: 24 jan 2023, 12:40 viewtopic.php?t=63300

Staat er gewoon in maar iets terug:

3 weken geleden
Het is duidelijk dat de TS op zoek gaat naar illegale IPTV aanbieders.
Dit is dus meer dan een puur technische discussie over IPTV.

[slotje]
Achja, wat een triest gedoe allemaal. Ik mis den tijd van veel veel jaren geleden, die tijd zal nooit nimmer terug komen.
Tttsss
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, hoe triestig toch...
Beheerders die willen voorkomen dat ze boetes aan hun been krijgen of dat het forum offline wordt gehouden.
Zo triestig.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Argon schreef: 09 jan 2023, 12:47 De Watergroep! (en in het algemeen al die verdomde absurde regeltjes die men moet volgen)

We kochten onlangs een huis die gebouwd werd rond het jaar 2000. De vorige eigenaars hadden geen wateraansluiting maar maakten gebruike van een boorput/regenput.

Nu willen wij ons laten aansluiten op het waternet, maar de Watergroep blijft volhouden dat ik een multiplex plaat van 1.22m x 1.8m moet ophangen waar ze dan hun teller zullen op bevestigen. De wachtbuizen vanaf de straatkant komen binnen, maar op die muur heb ik maar een 70cm vrij. Alle andere muren in die ruimte zijn volledig afgewerkt met ingemaakte kasten. Dus absoluut geen zin om deze kasten te moeten opgeven puur om een waterteller te installeren.

Men wil dit om één of andere reden in 1 rechte lijn installeren waardoor ze een vrije ruimte van 1.22m vragen. Werken met een bocht van 180° om dan de overige stukken te installeren boven/onder de waterteller is voor hen geen optie.

Aargh :bang:
Via iemand "met een lange arm" uiteindelijk iemand ter plaatse gekregen om de situatie te bekijken, en dit zal absoluut geen probleem zijn zei hij. Met een 60tal cm hebben we ook genoeg om die meter te installeren :bang:

Frustratie door de manier waarop dit moet verlopen, maar opluchting omdat het dus toch in orde zal komen...
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Mijn vrouw gaat naar de lagere school van mijn oudste zoon (zit daar nu in het eerste leerjaar) om zijn jongere broer in te schrijven voor het eerste leerjaar (die nu in een andere kleuterschool zit).
Blijkt het eerste leerjaar al vol te zitten en komen we (vanvoor) op een wachtlijst...
Argh :bang:
Ik ga mijn kinderen niet meer op twee scholen steken en ook niet de oudste verhuizen nu die zich daar net wat thuis aan het voelen is. Blijkt bovendien dat ze dit vorig jaar ook al wisten (2/3de kleuterklas zit goed vol) en ze ons toen zeiden dat het geen probleem zou zijn voor zijn broer :roll:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Wij hebben hetzelfde voorgehad. Gelukkig was er het jaar erna wel plaats, dus hebben we maar 1 jaar naar 2 scholen moeten gaan.
Wat extra aandringen kan soms al eens helpen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Doccle: U hebt een nieuw document ontvangen van Ebox (digital overheid).
Login op doccle ==> Open document ==> link naar Ebox ==> login op eBox ==> download document ==> open PDF ==> link naar myminfin ==> open myminfin (SSO - oef) ==> download PDF - eindelijk correct document.

Dat zijn volgens mij dure documenten zo zene ...
Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Awel ik ergerde me deze ochtend ook op ebox mail van doccle, nog een mail van my ebox en dan nog eentje van vlaamse overheid burgerprofiel om te zeggen dat ik een bericht had in e box :bang: dan naar e box aanloggen via itsme, :bang: dan de brief lezen op e box nee, dat niet downloaden en dan printen .....

Het was de belasting van de wagen......ongeloofelijk stuurt dat gewoon op per mail of via de post.Veel eenvoudiger dan al die mails over het zelfde... Deze week ook pensioen aanvraag 10 mails voor te gaan kijken in e box ......simpeler kan het niet dus. :bang: :bang:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

kwestie van hackers genoeg doelen te geven zeker... de overheid is er voor iedereen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Gewoon doccle skippen, kan je al 33% van die frustratie tenietdoen;)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Een beetje in hetzelfde straatje, erger ik me aan sommige betaalprocedures op mijn PC. Moet eens verder uitspitten of het aan de website ligt, of deels ook aan mijn config hier.
Ik kies voor CC betaling. Ik krijg een invulveld voor al mijn CC gegevens. Google kan dat auto-completen. Windows beslist dan dat ik mijn Windows pincode moet ingeven. Ik moet dan ook nog eens de CCV ingeven, om dan vervolgens geredirect te worden naar een betaaloperator waar ik dan ook nog eens de procedure met QR-code van mijn bank met app op mijn telefoon moet voor doorlopen. Lijkt wel 5-factor authenticatie :p. Veilig zal het wel zijn...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 26 jan 2023, 13:26 waar ik dan ook nog eens de procedure met QR-code van mijn bank met app op mijn telefoon moet voor doorlopen. Lijkt wel 5-factor authenticatie :p. Veilig zal het wel zijn...
De hoeveelheid frictie begint idd overdreven te worden.

En ik stel me serieuze vragen bij die 3DS2 (de laatste stap met verificatie bij de bank zelf). Dat laatste werd door de EU verkocht als "extra bescherming voor de consument," maar dat was een leugentje natuurlijk, want de consument was al 100% beschermd tegen ongeauthoriseerde transacties. Het is vooral extra bescherming voor de bank tegen dat soort transacties, ttz ze hebben het zo geregeld dat een handelaar die geen 3DS2 doet zelf de aansprakelijkheid mag dragen ipv de bank, MAAR enkel als die handelaar in de EU zit, waar 3DS2 geldt. In andere regios is dat vooralsnog niet doorgebroken.

Amerikaanse handelaars kunnen rustig 3DS2 niet blijven toepassen, zonder liability shift. Een handigheidje waar Amerikaanse bedrijven als Amazon en Uber gebruik van maken om alle Europese betalingen langs hun Amerikaanse platform te laten passeren, zonder 3DS2 frictie, en dus makkelijker om te gebruiken. Een firma als Bol.com daarentegen mag het elke weer vragen, zelfs voor de kleinste transactie.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 24 jan 2023, 13:45 Ja, hoe triestig toch...
Beheerders die willen voorkomen dat ze boetes aan hun been krijgen of dat het forum offline wordt gehouden.
Zo triestig.

Zever man, duken.nl bestaat al vele jaren, enige reden het gedaan is omdat de eigenaar ermee gestopt is.
Alsof je op een forum niet over dat onderwerp het mag hebben.
Tttsss
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Verkeersongeluk gehad met enkel blikschade. Ingereden op achterkant, camionet.
Geen excuus, hopelijk nooit meer, maar nu rotte gevoel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Bekijk het positief, je hebt zelf geen fysieke schade en het is een reminder om beter op te letten. Blik kan je beter repareren dan mensen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Proximus ... "Enterprise Support" ... man man man ...
Site ergens in de walen ... niet super belangrijk, maar toch.

Mei 2022 - Beste Proximus, elke keer als het hard regent gaat de site down, er zijn geen lekken in de technische ruimte. Kan dit nagekeken worden, site is wederom down. Antwoord PX: Beste, gelieve de router te resetten, indien niet OK sturen we een technieker. ==> 3 dagen later (want is niet altijd bemand), site terug OK na restart.
....
September - Beste Proximus, elke keer als het hard regent, zoals onlangs, gaat onze lijn xxxx down. Een router restart lost dat blijkbaar dan op, maar we zouden toch graag hebben dat dit correct nagekeken wordt ipv telkens een reset. ==> Escalatie naar Proximus Account Manager (1000+ user company) ==> Technieker komt langs ==> Technieker merkt terecht op dat het een oude BGC Explore is die gerust naar VDSL geupgrade kan worden. ==> We krijgen hiervoor een offerte.
...
Oktober - Proximus, hoever staat het met de inplanning van de upgrade ? ==> Antwoord PX: Ah, maar U hebt de offerte niet getekend in het juiste vak ... gelieve opnieuw te doen. ==> We zorgen voor de interne handtekeningen en sturen offerte terug ==> Antwoord PX: Ondertussen is er een prijsverhoging gekomen, in bijlage de aangepaste offerte met de 3 EUR extra voor de installatiekost en de 0,30 EUR/maand extra op de lijnkost. (ter info - 300+ EUR install kosten !!! :o)
...
November - Beste Proximus, hoever staat met het de inplanning van de upgrade ? ==> Antwoord PX: Ah, maar U hebt de nieuwe Offerte niet ondertekend teruggestuurd ===> grrrr/ngaaah... ==> We sturen de nieuwe offerte getekend terug. ==> Antwoord PX weekje later: Dankuwel, uw nieuwe lijn wordt geinstalleerd op Woe 21/12.
...
21 December --> Nieuwe lijn in dienst woohoo.
...
12 Januari - Lijn terug down ==> Beste Proximus, er is weer veel neerslag geweest en de lijn is weer down, graag nazicht asap. ==> Antwoord PX: Beste, gelieve eerst router te herstarten en feedback te bezorgen.
20 Januari ==> Router herstart uitgevoerd (site was tijdje onbemand en ff technieker 150km laten rijden voor stroom af/op doen we niet als er geen mensen onsite zijn). ==> Lijn nog steeds down !
23 Januari ==> Beste Proximus, lijn is nog steeds down na herstart. ==> Antwoord PX: We sturen een technieker voor nazicht op 24/01
24 Januari ==> Mailtje van PX "Beste klant, uw ticket is afgesloten en de lijn is hersteld." ==> Lijn is nog steeds down ... we bellen terug naar Proximus ==> Antwoord PX: Technieker is niet meer bereikbaar en we hebben geen verdere feedback, we laten U morgen iets weten.
...
25 Januari - "Beste Klant, wegens een administratieve fout was uw lijn verdwenen uit het systeem. De referentie zat nog op de oude BGC Explore lijn, welke was opgezegd ten voordele van de nieuwe VDSL Explore verbinding, maar dit is ergens misgelopen tijdens de upgrade. Dit is ondertussen rechtgezet en we hopen dat U tevreden was van de dienstverlening"

... Klant heeft ondertussen getekend om alle GSM abbo's (1000+) over te zetten naar Orange, de rest zal volgen ... en dat voor 1 domme niet belangrijke lijn op 1 van de 35+ locaties. Niet goed bezig Proximus ... !!
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

KMI overzicht januari: meeste parameters normaal, maar natter dan normaal, meer dagen neerslag dan normaal, en vooral opnieuw zeer somber tov de normaal (net als vorig jaar). In de ganse maand januari scheen de zon amper 32 uren in Ukkel, dat is ongeveer de helft van wat ze normaal krijgen. Heel slecht nieuws was er voor de zonnepanelen van het KMI: in de ganse maand was de globale zonnestraling in Ukkel amper 16.8 kWh/m2, en dat is een triest nieuw diepterecord.

Januari is eigenlijk het textbook bewijs van waarom we (helaas) altijd nood zullen hebben aan een energiealternatief tov hernieuwbare energie.

Opvallend: de maand zet een warmtetemperatuurrecord in de eerste helft, maar in de tweede helft eindigt ze in de top 5 van laagste maximumtemperaturen (eindresultaat temperatuur: normaal).

Soit, het natseizoen heeft lekker verder gelopen in januari, nu dus al 2 maanden te nat, 1 maand normaal, en 1 maand te droog (weliswaar na een zeer natte maand in het droogseizoen nog). Geen enkele regio in het land heeft in de afgelopen maand met een neerslagtekort te kampen gehad. Nergens in het land is de SPI-3 index nog (te) droog.

De komende dagen weinig verandering: onze sombere verlengde herfst laat zich verder gedijen, amper of geen zon, elke dag wel wat neerslag, te hoge temperaturen, niet genoeg wind om het volledig potentieel windenergie te produceren, wel genoeg wind om flink te moeten trappen bij het fietsen. Mogelijks komen we vanaf midden volgende week onder de invloed van een hogedrukgebied dat ons wat meer zon en koudere temperaturen zal bezorgen, en mogelijks ook winterse neerslag, maar vooralsnog is de evolutie erg onzeker.

In ieder geval is het nog een goede twee weken uitzitten. Dan wordt de zon weer sterk genoeg om over de middag toch de stratus al wat te doen oplossen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”