Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Woont die in Belgie?

Je kan dat niet echt bewijzen denk ik; vooral hopen, want elke flik interpreteert dat recht op bezoek van partner anders.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

ITnetadmin schreef:Woont die in Belgie?

Je kan dat niet echt bewijzen denk ik; vooral hopen, want elke flik interpreteert dat recht op bezoek van partner anders.
Nee in NL. In de FAQ staat dat je grens over mag om je partner te bezoeken maar je moet het (net als voor je werk) kunnen bewijzen. Maar nergens staat er hoe je dat bewijs kan leveren...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als je niet getrouwd bent of partnerschap geregistreerd hebt op een of andere manier, wordt dat echt wel hopen.
Je zal echt de eerste niet zijn die overrichterzake teruggestuurd wordt wegens "niet-essentiele verplaatsing"; al dan niet met een boete erbovenop.

Alsook, wat zegt de NL corona regeling hierover?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

philippe_d schreef:
ub4b schreef:
Want ga verder dan uw postcode, en we zijn vandaag allemaal wel een beetje crimineel.
Gezien er in België 700.000 bedrijfswagens rondrijden, waar bij het postnummer van de eigenaar (bedrijf, lease maatschappij) geen verband heeft met de woonplaats van de gebruiker, zal dat wel een moeilijke oefening zijn :-) .
De eigenlijke bestuurder van het voertuig is bekend bij politie, leasemaatschappijen zijn verplicht die info door te geven.
Boetes krijg je ook meteen op naam van de bestuurder en niet (zoals vroeger) eerst naar de leasemaatschappij, die het dan doorstuurde naar het bedrijf en pas dan naar de bestuurder.

DeStandaard Economie - 16/09/2015 - Bestuurder bedrijfswagen krijgt boete voortaan zelf - https://www.standaard.be/cnt/dmf20150916_01870044
Enkele bestuurders van bedrijfswagens hebben woensdag de twijfelachtige eer gekregen om als eersten een boete opgelopen te hebben die ze rechtstreeks in de bus zullen krijgen van de politie. Dat kan dankzij een nieuw IT-systeem.
Met het nieuwe IT-platform Fines Management Services (FMS) zal de politie niet langer via een papieren rompslomp langsheen de leasingmaatschappijen en werkgevers moeten achterhalen wie er achter het stuur zat van de bedrijfswagen. De nummerplaten staan immers op naam van de leasingmaatschappijen. “De eerste boetes zijn nu zojuist voorbijgekomen”, aldus Henri Jeandarme van Renta Solutions, het IT-filiaal van sectororganisatie Renta dat het platform uitwerkte.

Zowat 46.000 wagens zitten reeds rechtstreeks en onrechtstreeks in het systeem: de vierwielers bij leasingbedrijf Alphabet (45.000) en de verhuurwagens en -bestelwagens van Dockx. Volgens Renta hebben alle leden al aangegeven dat ze zullen overstappen. Dit jaar volgen nog 50.000 tot 60.000 wagens en in het eerste kwartaal van 2016 nog eens 150.000. De rest zou later volgen. Renta is goed voor een wagenpark van 360.000 à 370.000 wagens.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ordon schreef:Zonder vaccin is de enige mogelijkheid tot immuniteit: besmet raken en het overleven.
Besmet raken en het overleven is GEEN garantie op immuniteit !

Blijkbaar kan je opnieuw besmet geraken wat het allemaal nog veel complexer maakt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

ITnetadmin schreef:
Alsook, wat zegt de NL corona regeling hierover?
In Nederland mag je nog bezoek ontvangen, met een maximum van 3 bezoekers. Ook moet je binnenshuis afstand houden met je bezoek (al valt dat niet te controleren :lol: ).

Je niet inwonende Partner mag je dus bezoeken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DarkV schreef:
Ordon schreef:Zonder vaccin is de enige mogelijkheid tot immuniteit: besmet raken en het overleven.
Besmet raken en het overleven is GEEN garantie op immuniteit !
Blijkbaar kan je opnieuw besmet geraken wat het allemaal nog veel complexer maakt.
Je ponneert het hier als een waarheid, het tegendeel is echter waar: het is allemaal nog hoogst onzeker.
Er zijn gevallen waar ziek zijn (en overleven) niet de verhoopte immuniteit bracht. Het waarom (bv verschillende stammen) moet nog onderzocht worden.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

ITnetadmin schreef:Als je niet getrouwd bent of partnerschap geregistreerd hebt op een of andere manier, wordt dat echt wel hopen.
Je zal echt de eerste niet zijn die overrichterzake teruggestuurd wordt wegens "niet-essentiele verplaatsing"; al dan niet met een boete erbovenop.

Alsook, wat zegt de NL corona regeling hierover?
De route Gent => Meer (Belgische grens) is al de helft van mijn route, geen zin om het risico te nemen om dan teruggezonden te worden vanuit Meer. Heel deze corona maatregelen verdienen toch geen schoonheidsprijs qua eerlijkheid/duidelijkheid. Dat het maar rap voorbij is en geen normaliteit wordt!!

Hoe kan je partnerschap registreren als je niet onder hetzelfde dak woont? Is dat wettelijk mogelijk?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Je ponneert het hier als een waarheid, het tegendeel is echter waar: het is allemaal nog hoogst onzeker.
Er zijn gevallen waar ziek zijn (en overleven) niet de verhoopte immuniteit bracht. Het waarom (bv verschillende stammen) moet nog onderzocht worden.
Ik schreef dan ook "je kan"... geen garantie dat het zal gebeuren, ook niet dat het niet zal gebeuren.

We weten nog zo ontzettend weinig over het virus dat bepaalde veronderstellingen dan ook gevaarlijk zijn.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

bollegijs schreef:
Hoe kan je partnerschap registreren als je niet onder hetzelfde dak woont? Is dat wettelijk mogelijk?

Bezoek aan familie (laat staan je lief) in Nederland is voor Belgen niet toegestaan.

https://grenslandactueel.com/2020/03/19 ... 500-boete/

Wat essentiële verplaatsingen betreft, snap ik nog steeds niet dat er winkelketens zijn die de richtlijnen niet strict toepassen.

Mijn echtgenote was een uurtje geleden in de lokale Lidl en daar staan ze gewoon toe dat een koppel met hun tienerzoon TEGELIJK komen winkelen. Drie personen van één gezin dus. Foei Lidl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

"dienen bij hun werkgever een attest te vragen zodat ze die bij de controleurs aan de grens kunnen laten zien"

Hoe moet dat dan voor zelfstandigen?

phil48 schreef: Wat essentiële verplaatsingen betreft, snap ik nog steeds niet dat er winkelketens zijn die de richtlijnen niet strict toepassen.
Net ook gemerkt in de LIDL. Maar hoe kan zo'n LIDL dat allemaal checken? Hoeveel personeel moeten ze daar voor inzetten? Die fraudeurs zijn ook niet stom en spelen het spelletje met verschillende karren etc.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

R2D2 schreef: Net ook gemerkt in de LIDL. Maar hoe kan zo'n LIDL dat allemaal checken? Hoeveel personeel moeten ze daar voor inzetten? Die fraudeurs zijn ook niet stom en spelen het spelletje met verschillende karren etc.
Als ze alle drie een eigen winkelkar nemen, dan is het risico minder natuurlijk.

Aan de ingang staan ze om handschoenen te geven en de kar te reinigen. Dat zijn de aangewezen personen om de mensen te vragen om ALLEEN te shoppen. Naar een winkel gaan is geen uitstap, dat doe je om voeding te kopen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

phil48 schreef:
Wat essentiële verplaatsingen betreft, snap ik nog steeds niet dat er winkelketens zijn die de richtlijnen niet strict toepassen.

Mijn echtgenote was een uurtje geleden in de lokale Lidl en daar staan ze gewoon toe dat een koppel met hun tienerzoon TEGELIJK komen winkelen. Drie personen van één gezin dus. Foei Lidl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga net hetzelfde zeggen als de mensen met wie ik het op een facebook groep aan de stok kreeg. Geef mij het ministerieel besluit eens. Ik weet trouwens ook dat ik deze ga "winnen."

Helaas staan veel mensen van de daken te roepen wat de regels zijn maar kennen ze zelf maar half. Politie bestaat dus ook uit mensen.

Idem met het bankje zitten waar duizend probeert mee te scoren. Als Van Ranst zelf in het VTM nieuws zegt dat het niet verboden is en speciaal voorbehouden is aan ouderen, zwakkeren etc dan moet je mij eens uitleggen hoe de man in de straat het nog moet weten.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Eigenlijk is het simpel - je hebt die besluiten niet nodig, enkel je gezond verstand.

Degenen die de regels aan hun broek lappen (volgens het principe van de "vrijheid" - ik heb het recht om...) verpesten het voor de 90 procent van de mensen die regels WEL volgen, in de hoop dat de lockdown zo kort mogelijk duurt.

Helaas zijn de "overtreders" net diegenen die ervoor zullen zorgen dat we uiteindelijk effectief in een politiestaat terechtkomen, waar je zonder een verplichte app niet meer je huis uit zult kunnen. Willen we dat ??

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/14 ... itiestaat/

Privacyactivist Matthias Dobbelaere-Welvaert roept iedereen op om zich aan de strenge maatregelen te houden. Anders worden we volgens hem straks onvermijdelijk wakker in een politiestaat. Een land geregeerd door koude regels, surveillance op elke straathoek, drones die u volgen, kliklijnen die roodgloeiend staan door overijverige burgers, en waar de politie heer en meester is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Hier gaan we weer, identiek dezelfde discussie als in de facebookgroep. Als men begint met regels en de wet, en foei dit en foei dat... Kom dan ook met het besluit dat het regelt maar dat lukt niet en dan komt er een uitleg bij die eigenlijk niet ter zake doet.

Lidl doet niets verkeerd. Het ministerieel besluit zegt dat je eigenlijk bij voorkeur alleen gaat winkelen maar legt geen verbod op. Dus niets foei met tien uitroeptekens achter.

Begrijp ook niet wat het probleem is. Als die man, vrouw en tienerzoon dezelfde dag gaan winkelen heeft men hetzelfde bereikt he.

Mensen mogen dan verbolgen zijn dat ze buiten staan te wachten en een gezin meer dan 1 kar in pikt maar vergeten dat dat het aanschuiven aan de band minder lang duurt. In Colruyt Leuven stond er een rij van 45 minuten volgens VTM en eens VTM binnen in de winkel was zagen ze de man van achteraan in de rij ook al binnen en eigenlijk was hij blij, want moest niet aanschuiven aan de kassa, in de rekken ging het zelf ook veel vlotter en was uiteindelijk even snel weer weg.

Het enige wat je kan zeggen, de verhoogde kans tot besmetting waar er dan mee wordt rondgestrooid. Als enkel de mama gaat winkelen en de twee personen thuis aan steekt... Ook dat effect is denk ik te verwerpen.

Is het respectvol naar andere klanten toe om alleen te winkelen? Ja. Is het een wet? Nee.

Gezond verstand werkt aan twee kanten hoor, niet enkel tegen de overtreders.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Slafes schreef:
Is het respectvol naar andere klanten toe om alleen te winkelen? Ja. Is het een wet? Nee.
Het brengt onnodige extra risico's met zich mee.

En het is ASOCIAAL. Want de regels zeggen WEL 1 persoon per 10 m2.

Supermarkten blijven dus open, maar de toegang zal worden beperkt tot een specifiek aantal klanten (1 persoon per 10 vierkante meter en een maximale aanwezigheid van 30 minuten).

Als die mensen van één gezin dus 30 m2 innemen, moeten andere klanten in de rij extra lang wachten om binnen te kunnen.

Maar het is een typisch fenomeen voor zij die er de kantjes willen aflopen.

Alles wat niet in een wet staat, respecteren we het niet. Okay - lekker asociaal dus.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

DarkV schreef:
Ordon schreef:Zonder vaccin is de enige mogelijkheid tot immuniteit: besmet raken en het overleven.
Besmet raken en het overleven is GEEN garantie op immuniteit !

Blijkbaar kan je opnieuw besmet geraken wat het allemaal nog veel complexer maakt.
Garanties krijg je in "virusland" niet. Simpel.
Bouwen grote aantallen genezen verklaarde personen immuniteit op? Ja.

In Singapore gebruikt men de antistoffen in het bloed van personen die genezen verklaart werden zelfs om de precieze groepen van besmetting in kaart te brengen.
In België is men nog in kaart aan het brengen welke testen men gaat gebruiken in verband met deze antistoffen...
Een maand na de "Lockdown à la Belge" blijft ook de communicatie in zake een exitstrategie erg infantiel.
Uiteraard was onze overheid klaar om "dit griepje" aan te pakken én Drama Queens eens goed de kop in te drukken.
't Ja, het kan verkeren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Jammer genoeg achter de betaalmuur maar het artikel spreekt boekdelen
https://m.hln.be/in-de-buurt/eeklo/ona- ... ~a33cab29/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Slafes schreef: Idem met het bankje zitten waar duizend probeert mee te scoren. Als Van Ranst zelf in het VTM nieuws zegt dat het niet verboden is en speciaal voorbehouden is aan ouderen, zwakkeren etc dan moet je mij eens uitleggen hoe de man in de straat het nog moet weten.
Het is wel degelijk verboden.

Zelfs Bartje de Wever geeft dit toe in zijn promo video.
Op een persoon in beeld die op een bankje zit geeft hij de commentaar: "dit moet ik dus bestraffen" "maar ik weiger dit te handhaven"
Filmpje moest natuurlijk direct offline...na kritiek op zijn burgerlijke ongehoorzaamheid.

Van Ranst is een viroloog, geen wetgever… :roll:
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Kijk anders nog eens naar Gert Late Night van Maandag 13 april vanaf +- 26m40s waarin hij duidelijk zegt dat dat die boetes niet in de wet staan en niet zullen standhouden. :roll:

:banana: Hebben eindelijk iets gevonden waarin we overeenkomen Van Ranst en bij uitbreiding het crisiscentrum zijn geen wetgever, dusdanig die FAQ geen wettekst en juridisch niet afdwingbaar!! :beerchug:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

phil48 schreef:Eigenlijk is het simpel - je hebt die besluiten niet nodig, enkel je gezond verstand.

Degenen die de regels aan hun broek lappen (volgens het principe van de "vrijheid" - ik heb het recht om...) verpesten het voor de 90 procent van de mensen die regels WEL volgen, in de hoop dat de lockdown zo kort mogelijk duurt.

Helaas zijn de "overtreders" net diegenen die ervoor zullen zorgen dat we uiteindelijk effectief in een politiestaat terechtkomen, waar je zonder een verplichte app niet meer je huis uit zult kunnen. Willen we dat ??

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/14 ... itiestaat/

Privacyactivist Matthias Dobbelaere-Welvaert roept iedereen op om zich aan de strenge maatregelen te houden. Anders worden we volgens hem straks onvermijdelijk wakker in een politiestaat. Een land geregeerd door koude regels, surveillance op elke straathoek, drones die u volgen, kliklijnen die roodgloeiend staan door overijverige burgers, en waar de politie heer en meester is.
Het is heel simpel, enkel heb jij blijkbaar niet veel gezond verstand, want je trekt telkens de verkeerde conclusies.
1. Diegene die de regels aan hun broek lappen zorgen ervoor dat de lockdown zo kort mogelijk duurt. Hoe meer besmettingen hoe sneller we van die lockdown vanaf zijn (of dat moreel aanvaardbaar is, is een andere zaak)
2. Het zijn niet de overtreders die er voor zorgen dat we een in een politiestaat terecht gaan komen, daar zal vaderke staat wel voor zorgen.
Weet je nog waarvoor ze die anpr camera's neer gezet hadden ? In ieder geval niet om te checken wie de zee wil zien vandaag.
Weet je nog waarvoor ze die drones gekocht hadden ? in ieder geval niet om te checken of je caravan leeg is.
Ik snap perfect : hou afstand, was je handen, zet een maskertje op.
Wat ik niet snap is, leg het land plat en regeer met ijzeren hand, als jij dat gezond verstand noemt blijf dan aub in je kot, je bent een groter gevaar voor de samenleving dan die vader die staat aan te schuiven omdat zijn kinderen al 14 dagen liggen te zagen voor een crémeke of al die nieuwe sportievelingen die ik nu op mij fb zie voorbijkomen met foto's ala rarara op welke grote markt staan we vandaag met onze mtb.
3. Geloof niet blindelings in van Ranst of van Gucht en co... zij prediken ook maar wat de regering hen oplegt/ elke dag zijn ze precies de kleuterklas aan't toespreken; Vandaag was het virus "moe" !?! Gisteren was een mondmasker niet nodig, eergisteren kan het mischien helpen, maar wij zijn te lomp om het juist op te zetten en overmorgen zijn we verplicht om er 1 te dragen als we nog willen buiten komen, ze veranderen maw sneller van gedacht dan van onderbroek.
Laatst gewijzigd door iceke op 15 apr 2020, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Inderdaad enkel het mb is afdwingbaar en dat is duidelijk: op een bankje zitten is strafbaar, want het staat niet in de uitzonderingen en is niet noodzakelijk en kan dus beboet worden.
De rest van het verhaal is voor de rechter als je de boete niet betaalt…
Heeft Bartje niks mee te maken of over te zeggen, hij moet enkel handhaven, maar kiest er natuurlijk liever voor om de populaire Jos te spelen nu hij in de oppositie zit. Het is geenen uil.

Of het nuttig of verstandig is om dit te verbieden is een andere discussie.

@iceke
punt1 van hoe meer besmettingen hoe liever daar gingen de Hollanders voor, bleek echter ook geen succes :roll:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

iceke schreef:Vandaag was het virus "moe" !?!
Buiten adem allicht... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: @iceke
punt1 van hoe meer besmettingen hoe liever daar gingen de Hollanders voor, bleek echter ook geen succes :roll:
oh, maar het is dan ook geen wedstrijd hé, wie gelijk heeft krijgt niet de meeste punten of de minste doden.
Trouwens, daarmee doorgaan was een regelrechte politieke zelfmoord geweest... dat wil je ook niet natuurlijk, ijdelheid siert de mens.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ordon schreef:
iceke schreef:Vandaag was het virus "moe" !?!
Buiten adem allicht... :lol: :lol:
Ja, ik maakte me dezelfde bemerking vandaag toen Steven van Gucht dat verkondigde op de radio. Hoe ziet dat eruit? Een virus dat moe is? Normaal toch nogal zwartwit? Of de bevolking is immuun, of het virus woekert, maar moe, wat is dat dan?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat ik mij trouwens al een hele tijd afvraag is :
1. Waarom moet Steven van Gucht die persconferenties geven ? heeft die mens echt niks beters te doen ? Hebben we daar geen minister van volksgezondheid voor ?
2. Dien doventolk ? zouden ze dat ding niet beter ondertitelen ? Ik ken meer mensen die geen Frans kunnen, ik ken nog véél meer mensen die geen Nederlands kunnen ;-)
Voor mijn part mag van Gucht en van Ranst elke dag in't journaal duiding komen geven, maar die persconferenties.... dat is toch de verantwoordelijkheid van onze regering/minister, niet ?
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef:Inderdaad enkel het mb is afdwingbaar en dat is duidelijk: op een bankje zitten is strafbaar, want het staat niet in de uitzonderingen en is niet noodzakelijk en kan dus beboet worden.
De rest van het verhaal is voor de rechter als je de boete niet betaalt…
Heeft Bartje niks mee te maken of over te zeggen, hij moet enkel handhaven, maar kiest er natuurlijk liever voor om de populaire Jos te spelen nu hij in de oppositie zit. Het is geenen uil.

Of het nuttig of verstandig is om dit te verbieden is een andere discussie.

@iceke
punt1 van hoe meer besmettingen hoe liever daar gingen de Hollanders voor, bleek echter ook geen succes :roll:
Dit is nu echt de laatste keer dat ik hierop terugkom.
Noodzakelijkheid dient niet aangetoond te worden daar de uitzonderingen hierop verwijzen naar activiteiten bedoeld in art.5 alinea 2
Art. 5 alinea 2 bevat tevens activiteiten in intieme of familiale kring. Alleen op een bankje zitten = activiteit in wel zeer intieme kring tenzij je Me, Myself and I als samenscholing wilt aanzien.

Er is geen enkele wetgeving die ergens stelt dat je mag ademen dus per definitie is ademen verboden in jou redenering? :bang:

En wat de Hollanders betreft zijn die desondanks de mindere beperkingen dan bij ons toch als de opnames in het ziekenhuis per dag bekijkt zeker niet slechter bezig. En dat zonder economische zelfmoord te plegen!!
Hetgeen wij als zelfstandigen / professionelen nu al reeds weken bewijzen. Nog steeds contacten met leveranciers en klanten maar dit met alle voorzorgsmaatregelen zo goed mogelijk te respecteren dikwijls zelfs met maatregelen die verder gaan dan de overheid ons oplegt. Nog steeds op de baan voor professionele verplaatsingen. Ondertussen heb ik nog niks vernomen via mijn leveranciers, collega’s/concurrenten en klanten dat er Covid cases zijn vastgesteld buiten een familielid van een leverancier maar dit was al voordat de lockdown was afgekondigd.

Die persconferenties van Steven Van Gucht en de media show van Van Ranst zie ik veel meer gebruikt worden om hun politieke verantwoordelijkheid te kunnen afschuiven, het is opvallend dat je ondertussen Deblock, Wilmes & co haast niet meer op tv ziet.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ZeroCool schreef:
En wat de Hollanders betreft zijn die desondanks de mindere beperkingen dan bij ons toch als de opnames in het ziekenhuis per dag bekijkt zeker niet slechter bezig.
behalve dat ze al coronapatienten naar het buitenland hebben gestuurd.
Een teken dat het goed gaat in Nederland? ? ik vind van niet.
https://rp-online.de/nrw/staedte/moench ... d-49927401

met statistieken kun je nu eenmaal alles bewijzen. op een bepaald moment ook ruzie tussen ziekenhuizen bij onze noorderburen, ze wilden mekaars coronapatienten neit overnemen. Dit egoïsme zag je later mbt Italie en Spanje waar NDl ook op de rem staat wat hulp betreft

wij zijn natuurlijk debiel bezig om nu van elke rusthuisdode per definitie een coronadode te maken.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

En als de ministers de dagelijkse perconferentie zouden geven waren we de eerste om te zeggen 'wat weten die er nu van, waarom komt er niet iemand met kennis van zaken'...

des mensens, 't is nooit goed.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

1207 schreef:
ZeroCool schreef:
En wat de Hollanders betreft zijn die desondanks de mindere beperkingen dan bij ons toch als de opnames in het ziekenhuis per dag bekijkt zeker niet slechter bezig.
behalve dat ze al coronapatienten naar het buitenland hebben gestuurd.
Een teken dat het goed gaat in Nederland? ? ik vind van niet.
https://rp-online.de/nrw/staedte/moench ... d-49927401

met statistieken kun je nu eenmaal alles bewijzen. op een bepaald moment ook ruzie tussen ziekenhuizen bij onze noorderburen, ze wilden mekaars coronapatienten neit overnemen. Dit egoïsme zag je later mbt Italie en Spanje waar NDl ook op de rem staat wat hulp betreft

wij zijn natuurlijk debiel bezig om nu van elke rusthuisdode per definitie een coronadode te maken.
Dat zegt meer over hun kannibalisatie in de gezondheidszorg die al enkele jaren bezig was. Trouwens ook België werd al aangesproken over het feit dat we teveel icu bedden hadden. Hopelijk komen nu de jaren van verstand en zien we in dat capaciteit nooit naar het minimum geschaald mag worden.

Het egoïsme over de noodhulp aan Italië en Spanje dat is uiteraard heel laag bij de grond, maar het toont in deze tijden ook wel aan welke luchtbel Europa eigenlijk is. Daar spelen de Russen, Chinezen en zelfs Cubanen gretig op in en zullen we op de lange termijn allemaal de gevolgen van dragen.

Met statistieken kan je inderdaad alle kanten op zeker als ze niet op dezelfde wijze bepaald worden. Maar stel mij toch bedenking bij het feit dat ze hier enkel maar durven zeggen dat er nog steeds oversterfte is maar de cijfers niet willen kenbaar maken. Als je de dagelijkse sterftecijfers via statbel bekijkt liggen die van verleden jaar niet zo ver onder de aankondigingen van nu. Je kan natuurlijk geen conclusies trekken zonder de correcte cijfers van nu maar ik durf te vermoeden moesten die ver boven het gemiddelde liggen dat we die al zouden gehoord hebben.
Joe de Mannen schreef:En als de ministers de dagelijkse perconferentie zouden geven waren we de eerste om te zeggen 'wat weten die er nu van, waarom komt er niet iemand met kennis van zaken'...

des mensens, 't is nooit goed.

J.
Daar kan ik je toch niet volledig in volgen. Het is correct om te stellen dat die geen kennis van zaken hebben op virologisch gebied. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat het land leiden meer is dan enkel het medische aspect. Technocratie is er om je als politicus te laten bijstaan en adviseren door experten elk in hun specifiek vakgebied. Maar beleid dient gemaakt te worden door de liefst verkozen politici die rekening houden met alle aspecten van de samenleving.
Nu kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het beleid hier bepaald word met een virologische paardenbril zonder enige rekening te houden met alle andere aspecten en m’n zich als politici momenteel liefst zo ver mogelijk afzijdig houd om nadien de verantwoordelijkheid te ontlopen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ZeroCool schreef:
Noodzakelijkheid dient niet aangetoond te worden daar de uitzonderingen hierop verwijzen naar activiteiten bedoeld in art.5 alinea 2
Art. 5 alinea 2 bevat tevens activiteiten in intieme of familiale kring. Alleen op een bankje zitten = activiteit in wel zeer intieme kring tenzij je Me, Myself and I als samenscholing wilt aanzien.
Oh boy, met deze interpretatie is alleen zonnebaden op het strand dus ook toegestaan…
dacht het niet, verboden, net als bank zitten
ZeroCool schreef:
Er is geen enkele wetgeving die ergens stelt dat je mag ademen dus per definitie is ademen verboden in jou redenering? :bang:
Je redenering slaat zoals gewoonlijk weer op niets, het werkt andersom
Er is namelijk geen enkele wetgeving met een verbod op ademen. Kan men dus niet verbaliseren
Er is wel een wetgeving met een verbod op buitenkomen… kan men dus wel verbaliseren als je niet aan de uitzonderingen voldoet.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

phil48 schreef: En het is ASOCIAAL. Want de regels zeggen WEL 1 persoon per 10 m2.

Als die mensen van één gezin dus 30 m2 innemen, moeten andere klanten in de rij extra lang wachten om binnen te kunnen.
Jij leest echt wel selectief hoor. Ik heb nergens anders beweerd dat het weinig respectvol is. Er is alleen geen verschil met 3 personen van hetzelfde gezin die op een verschillend moment binnen gaan of 3 personen van hetzelfde gezin die op hetzelfde moment binnen gaan. Er zal altijd iemand moeten wachten.

Jij zei foei Lidl, maar Lidl doet niets fout. De regel zegt enkel 1 persoon per xxm², niet dat er meerdere personen van het gezin niet gelijktijdig aanwezig mogen zijn.

Wel sterk hoe sommige mensen hier kunnen draaien gelijk de wind. :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ub4b schreef:Met dank aan alle pipo's die de regels aan hun laars lappen, wordt de economie nog een maand langer minstens platgelegd:

https://www.hln.be/de-krant/verlenging- ... ~a4d25cd3/
Half mei lijkt viroloog Steven Van Gucht ook voor ons land een realistische optie om van strategie te veranderen, al zal de Veiligheidsraad vermoedelijk opnieuw in twee stappen werken: minstens tot 3 mei, met kans op verlenging.
Niet te naïef zijn, al van toen de maatregelen de vorige keer werden verlengd, hoorde je zeggen dat het waarschijnlijk nog wel tot in mei ging verlengd worden.
Ik verschiet er in elk geval totaal niet in.
Eerder vind ik het spijtig dat men de Belgen altijd als kleuters behandelt.
In andere landen schept men ineens duidelijkheid, hier spiegelt men de mensen wat voor en verschuift men de data systematisch.
Joe de Mannen schreef:Het is dankzij die mannen die bbq's geven dat het waarschijnlijk najaar zal zijn tegen dat er nog maar iets is dat op een normaal leven lijkt.
Ook daar geloof ik niets van.
Je hoort nu dat ze het onmogelijk gaan maken om naar het buitenland te gaan deze zomer.
Dat lijkt mij eerder om de binnenlandse economie te laten herstellen dan om gezondheidsredenen.
heist_175 schreef:Voor Het Westen was SARS/MERS een ver van ons bed show, we hebben de pijn en de angst niet zelf gevoeld toen. Dus vond niemand - op enkelen na (bv Bill Gates of die Franse minister) - het niet nodig om ons voor te bereiden.
In Duitsland waren ze blijkbaar wel goed voorbereid.
Wij worden bestuurd door GOKKERS, ze GOKTEN dat SARS/MERS een locaal Aziatisch probleem ging blijven.
Totaal onverantwoordelijk wanbestuur.
phil48 schreef:Helaas zijn de "overtreders" net diegenen die ervoor zullen zorgen dat we uiteindelijk effectief in een politiestaat terechtkomen, waar je zonder een verplichte app niet meer je huis uit zult kunnen. Willen we dat ??
Zijn ze de oorzaak of de gedroomde drogreden?
woutervh schreef:Ja, ik maakte me dezelfde bemerking vandaag toen Steven van Gucht dat verkondigde op de radio. Hoe ziet dat eruit? Een virus dat moe is? Normaal toch nogal zwartwit? Of de bevolking is immuun, of het virus woekert, maar moe, wat is dat dan?
Ik zat mij ook af te vragen hoe dat eruit ziet.
Ik zag zo een hijgende viruscel, die zo ocharme probeerde iemand te besmetten, maar hij kon er net niet bij.
Ocharme.
Ze zijn hier toch goed in mensen als kleuters behandelen, het volk ernstig toespreken dat kan niet.
Ineens de volledige lockdown termijn vertellen, dat kan niet, liever alle 2-3 weken er weer 2-3 weken bijlappen...
iceke schreef:2. Dien doventolk ? zouden ze dat ding niet beter ondertitelen ?
Ik ga mij niet als specialist terzake opwerpen, maar ik weet wel dat doven ook aan hun taal houden, en voor hen is dat in de eerste plaats gebarentaal (en die is ook per taalgebied anders).
Ik denk dat de bedoeling is dat de drempel zo laag mogelijk is, en iedereen moet geïnformeerd worden.
iceke schreef:Ik ken meer mensen die geen Frans kunnen, ik ken nog véél meer mensen die geen Nederlands kunnen ;-)
Die snap ik niet.
Die persconferentie wordt in 2 talen gegeven, dus ook dat is geen probleem.
iceke schreef:Voor mijn part mag van Gucht en van Ranst elke dag in't journaal duiding komen geven, maar die persconferenties.... dat is toch de verantwoordelijkheid van onze regering/minister, nie
Het valt op hoe graag onze ministers zich tegenwoordig verschuilen achter de virologen, en hoe de virologen zich tot politici ontpoppen.
ZeroCool schreef:Het egoïsme over de noodhulp aan Italië en Spanje dat is uiteraard heel laag bij de grond, maar het toont in deze tijden ook wel aan welke luchtbel Europa eigenlijk is. Daar spelen de Russen, Chinezen en zelfs Cubanen gretig op in en zullen we op de lange termijn allemaal de gevolgen van dragen.
Ik vind die noodhulp niet zo evident.
Kijk, als er een stad verder een grote brand is, is het heel logisch dat brandweerkorpsen vanuit de omliggende steden daarnaartoe gaan om te helpen.
Maar wat als het overal tegelijk brandt?
Je kunt toch maar helpen als je zelf niet bedreigd wordt?
Of ga je een ander gezin uit een brand redden, terwijl je eigen gezin omkomt in diezelfde brand?

Een tijdje geleden stond Cuba op 34 gevallen, België zat al in de 1000en, iemand zei daarop dat ze goed bezig waren met dokters naar Europa te sturen.
Mooi dat ze dat doen, maar ondertussen zitten ze daar ook al op 814 besmettingen.
Hebben die Cubaanse besmette patiënten dan geen dokters nodig?
Of zijn die dan stilletjes teruggekeerd?
Idem ditto voor mocht je massa's beademingstoestellen uitlenen aan andere landen.
Leg het maar uit dat je je beademingstoestellen aan Spanje uitgeleend hebt, en er komt dan net een nieuwe piek...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

De maatregelen zijn nu verlengd tot 3 mei. Voor mij is de redding het kunnen outdoor sporten, ik doe om de twee a drie dagen MTB tochtjes van net geen 3 uur, en doe tochtjes van 60+ km en volgens mytracks een gemiddelde van 25km/u met pieken tot wel 50km/u. Ik kan de meeste koersfietsen bijhouden, en die kijken dan raar dat een MTB met zulke dikke banden meekan of ik ze voorbij steek ;) En het is een ALU Trek uit 1993 zonder electrische ondersteuning, maar volledig uitgerust met Shimano XT & deftige wielen met platte spaken.

Supermarkt bezoek probeer ik te beperken tot de Bio Planet (tegen openingsuur, dan ga ik als eerste de winkel binnen, en is er in principe dan niks besmet) en veel minder frequent de Makro (tegen sluitingsuur) en Colruyt (tegen sluitingsuur). Heb voorlopig nog zoveel gerief in de frigo liggen dat ik voorlopig even de supermarkten ga skippen.

Totaal geen schrik meer dat er schaarste in de supermarkt is.

Ben wel blij dat de tuincentra en brico's/gamma's/hubo's open gaan, voor mij is dit nu eindelijk een periode dat ik eens de dingen thuis kan doen die ik altijd al wou doen. Mijn eerste kwartaal was niet slecht, en door corona krijg ik nu de kans eens alles op een rij te zetten en na te denken wat ik echt wil.

Als ik mij verplaats zorg ik wel dat mijn backstory volledig in lijn ligt met het MB. Als ik voor de zaak rij, heb ik bewijzen mee. Geen zin in een corona boete.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Slafes schreef:
Er is alleen geen verschil met 3 personen van hetzelfde gezin die op een verschillend moment binnen gaan of 3 personen van hetzelfde gezin die op hetzelfde moment binnen gaan. Er zal altijd iemand moeten wachten.
Uiteraard - als je het zo bekijkt.

Maar waarom zouden die 3 mensen van hetzelfde gezin (waaronder een kind, jaar of dertien) op dezelfde dag ieder om beurt gaan winkelen in dezelfde winkel, dat zou pas behoorlijk raar zijn.

Bovendien moet er niemand wachten als er slechts één persoon van dat gezin zou gaan winkelen, zoals gelukkig de meeste mensen doen.

Daarnaast was het niet alleen dat ze met drie tegelijk binnen gingen, bovendien namen ze slechts één kar, waardoor de regel van de social distancing met voeten werd getreden, vermits ze alledrie in vlak naast elkaar bleven lopen.
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef:
ZeroCool schreef:
Er is geen enkele wetgeving die ergens stelt dat je mag ademen dus per definitie is ademen verboden in jou redenering? :bang:
Er is namelijk geen enkele wetgeving met een verbod op ademen. Kan men dus niet verbaliseren
Bedankt om in het aas te bijten, het is dus te gemakkelijker als je zo voorspelbaar bent.
Deze stelling is uiteraard correct, proficiat.
Er is namelijk ook geen enkele wetgeving die bankzitten verbied ergo bankzitten op zich niet strafbaar zoals jij al constant loopt te beweren.
duizend schreef:
Er is wel een wetgeving met een verbod op buitenkomen… kan men dus wel verbaliseren als je niet aan de uitzonderingen voldoet
Proficiat, deze stelling is bijna correct. Er is dus GEEN verbod op buitenkomen (omdat het ondertussen duidelijk is dat fijne nuances je soms ontgaan: je mag dus nog in je tuin gaan zitten) maar een verbod om je op openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden. Door de uitzonderingen dusdanig vaag te neer te pennen hebben ze zich verkeken over de draagwijdte ervan.
duizend schreef:
Oh boy, met deze interpretatie is alleen zonnebaden op het strand dus ook toegestaan…
Proficiat, je begint te begrijpen hoe slecht het MB besluit is opgesteld. Maar wat kan je verwachten als ze lopen te stoefen dat ze dit in een paar uur op een A4’tje hebben gezet. Hadden ze dan nog de moeite genomen om deze te laten toetsen was het nooit zover gekomen.
Dit is dan ook de reden waarom Bart De Wever zegt dat het juridisch geen stand houdt.
duizend schreef:
dacht het niet, verboden, net als bank zitten
Hier verwar je de geest van de wet met de letter van de wet. Het is dus niet zozeer dat bankzitten, picknicken, zonnebaden op zich verboden zijn. Het is de samenscholing die daaruit kan voortvloeien die men wilt vermijden. Men probeert dit af te dwingen door te stellen dat de individuele activiteiten strafbaar zijn maar de letter van de wet in het MB besluit is daarvoor niet geschikt.

Enkele voorbeelden van deze gebreken in wetgeving die zich reeds in België hebben afgespeeld.

Groot aantal snelheidsovertredingen vrijgesproken omdat de gemeente te kleine zone 30 borden geplaatst had. Iedereen beseft wel dat al die overtredingen terecht waren (geest van de wet) toch besliste de rechter om de overtredingen te seponeren doordat de verkeersborden niet voldeden aan de specificaties die in de wet stonden. Resultaat nadien werd de wetgeving aangepast.

Op naam van de vennootschap wordt een luxe appartement aangekocht ingeboekt als investering en de kosten worden ten volle afgetrokken. Dit appartement wordt echter niet gebruikt voor zakelijke doeleinden maar gratis ter beschikking gesteld aan de CEO (tweede verblijf).
De belastingdienst vindt dit niet correct en de zaak kwam voor het gerecht. Resultaat vrijspraak omdat er een winst wordt gecreëerd voor het bedrijf wanneer men het appartement later te koop aanbiedt.
De belastingdienst had weliswaar volgens de geest van de wet gelijk toch hebben ze verloren omdat ze dit juridisch niet kon waarmaken desondanks dit overduidelijk voor privé gebruik was.

Daaraan zie je dus dat de wetgeving niet altijd logisch is en het van de belang is dat wettekst zo goed mogelijk wordt opgesteld.
boulder schreef:
ZeroCool schreef:Het egoïsme over de noodhulp aan Italië en Spanje dat is uiteraard heel laag bij de grond, maar het toont in deze tijden ook wel aan welke luchtbel Europa eigenlijk is. Daar spelen de Russen, Chinezen en zelfs Cubanen gretig op in en zullen we op de lange termijn allemaal de gevolgen van dragen.
Ik vind die noodhulp niet zo evident.
Kijk, als er een stad verder een grote brand is, is het heel logisch dat brandweerkorpsen vanuit de omliggende steden daarnaartoe gaan om te helpen.
Maar wat als het overal tegelijk brandt?
Je kunt toch maar helpen als je zelf niet bedreigd wordt?
Of ga je een ander gezin uit een brand redden, terwijl je eigen gezin omkomt in diezelfde brand?

Een tijdje geleden stond Cuba op 34 gevallen, België zat al in de 1000en, iemand zei daarop dat ze goed bezig waren met dokters naar Europa te sturen.
Mooi dat ze dat doen, maar ondertussen zitten ze daar ook al op 814 besmettingen.
Hebben die Cubaanse besmette patiënten dan geen dokters nodig?
Of zijn die dan stilletjes teruggekeerd?
Idem ditto voor mocht je massa's beademingstoestellen uitlenen aan andere landen.
Leg het maar uit dat je je beademingstoestellen aan Spanje uitgeleend hebt, en er komt dan net een nieuwe piek...
Ik kan je verstaan als je het vanop dit moment bekijkt. Maar spring even terug in de tijd.
We wisten vanuit Wuhan hoe ernstig de situatie kon escaleren. Italië was het eerste Europese land dat getroffen werd en men kon al snel zien dat ze de situatie niet meester werden. Had men toen vanuit Europa beslist om financieel bij te springen. Coördinatie van eigen productie beademingsapparatuur, mondmasker, reagens, swabs, etc op te starten verdeeld over de lidstaten en te verdelen over alle lidstaten. Alsook gevraagd aan elke lidstaat om een klein medisch team naar Italië te sturen. Hadden we er misschien als Europa beter voor gestaan. Wat we nu zien is ieder land voor zich met als gevolg dat er bijvoorbeeld nu pas productie van mondmasker in België wordt opgestart.
Ijdele hoop misschien maar veel slechter of nu kon het volgens mij toch niet echt.

Plus Poetin is een veel te sluwe strateeg om er van uit te gaan dat hij hulp stuurt enkel uit het goede van zijn hart en er geen dubbele agenda achter zit.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ZeroCool schreef: Plus Poetin is een veel te sluwe strateeg om er van uit te gaan dat hij hulp stuurt enkel uit het goede van zijn hart en er geen dubbele agenda achter zit.
Niet alleen Poetin, vergeet die vlieger Cubanen en die 2 vliegers van Alibaba aub niet ;-)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Politici en maatschappelijke verantwoordelijkheid


Burgmeester Marino Keulen (Open VLD) van de Limburgse grensgemeente Lanaken heeft een inwoner een tip gegeven om de politiecontrole aan de Nederlandse grens te omzeilen. :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug:

Bron: "Het Nieuwsblad" van vandaag.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ZeroCool schreef: Ik kan je verstaan als je het vanop dit moment bekijkt. Maar spring even terug in de tijd.
We wisten vanuit Wuhan hoe ernstig de situatie kon escaleren. Italië was het eerste Europese land dat getroffen werd en men kon al snel zien dat ze de situatie niet meester werden. Had men toen vanuit Europa beslist om financieel bij te springen. Coördinatie van eigen productie beademingsapparatuur, mondmasker, reagens, swabs, etc op te starten verdeeld over de lidstaten en te verdelen over alle lidstaten. Alsook gevraagd aan elke lidstaat om een klein medisch team naar Italië te sturen. Hadden we er misschien als Europa beter voor gestaan. Wat we nu zien is ieder land voor zich met als gevolg dat er bijvoorbeeld nu pas productie van mondmasker in België wordt opgestart.
Ijdele hoop misschien maar veel slechter of nu kon het volgens mij toch niet echt.
Daar ben ik het inderdaad mee eens, had men in het begin dit Europees gecoördineerd, dan had men het veel sneller kunnen indijken, net als mocht België een maand eerder gehandeld hebben, er misschien nooit een lockdown geweest was.
Maar Cuba stuurde dus dokters op het moment dat ze zelf al gevallen hadden (34 toen nog).
Dan stel ik mij direct de vraag of ze daar dokters teveel hebben, en of die dokters niet nuttig ingezet konden worden in eigen land.
Van Cuba weet ik dat ze heel graag propaganda voeren.
Terwijl dat land zelf nauwelijks in zijn eigen voedsel voorziet, gingen ze bij hongersnoden nog voedselhulp opsturen.
De illusie moest gevoed worden dat het daar allemaal goed draait, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

ZeroCool schreef: Er is namelijk ook geen enkele wetgeving die bankzitten verbied ergo bankzitten op zich niet strafbaar zoals jij al constant loopt te beweren.
Buitenkomen is strafbaar als je niet aan de voorwaarden voldoet.
Bankzitten voldoet niet aan de voorwaarde
Bankzitten is dus strafbaar volgens het mb

Ach ja, zelfs de meute van HLN begint het te snappen, het is zelfs voorpaginanieuws :angel:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/wa ... ~a69a1f2f/
Waarom op een bankje zitten in Nederland wel mag, en in ons land niet...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”