Pagina 14 van 18

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 jan 2019, 10:36
door road rebel
Tomsworld schreef:Wat wel leuk is aan de orange decoder, kan gewoon wired of op wifi, en kan zelfs zonder problemen op je eigen wifi hangen heeft enkel internet access nodig.
Interessant! Dat laatste wist ik niet, bij de installatie werd aan mij gezegd dat de decoder verplicht rechtstreeks aan de decoder moest (of via managed switch uiteraard). Is dat altijd zo geweest of is dat nieuw?

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 jan 2019, 11:05
door Tomsworld
Geen idee de decoders krijgen een gewoon ip in je lan range. Uit een topic op het telenet forum kon ik ook afleiden dat dat het geval is met de nieuwe horizon tv boxen van hen.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 31 jan 2019, 13:20
door jollito
Tomsworld schreef:Geen idee de decoders krijgen een gewoon ip in je lan range. Uit een topic op het telenet forum kon ik ook afleiden dat dat het geval is met de nieuwe horizon tv boxen van hen.
Waar heb je dat gelezen? Dat zou betekenen dat je eigenlijk, mits gebruik van een VPN, een Orange/Telenet decoder vanop een andere locatie kan gebruiken.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 31 jan 2019, 13:25
door philippe_d
Zowel de Horizon boxen of de Orange decoders hebben nog altijd DVB-C nodig voor de lineaire uitzendingen.
Dat zal je niet over jouw VPN krijgen :-) .

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 31 jan 2019, 13:43
door jollito
philippe_d schreef:Zowel de Horizon boxen of de Orange decoders hebben nog altijd DVB-C nodig voor de lineaire uitzendingen.
Dat zal je niet over jouw VPN krijgen :-) .
Juist, daar had ik weer niet ver genoeg bij nagedacht :-)

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 23 feb 2019, 19:40
door proximusboyke
voor mensen die problemen hebben met hun decoder

https://community.orange.be/t5/Televisi ... 373/page/8

nieuw decoder met serie nummer die beginnen met 31........ dat zijn de nieuw decoder van orange is dat probleem opgelost,als u decoder serie nummer beginnen met 27........... dat is de probleem met de processor ,heb in totaal 4 slecht decoder met serie nummer 27......... gekregen ,nu paar weken gelen nieuw decoder met serie nummer 31......... geen probleem, meer bellen bellen bellen orange zoals ik heb dat gedaan en vraag voor en nieuw decoder die beginnen met serie nummer 31.........succes

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 23 feb 2019, 20:06
door ToMiKoN
Dat is niet echt nieuws. Mij is vorige zomer net het zelfde verteld maar toen over net wat andere reeksen decoders. Ik had een oververhitte/defect 28 serie en is vervangen door een 30. Deze werkt ook prima.

Ik vermoed dat 27 en 28 defecte reeksen zijn en vanaf 30 betrouwbaar zijn. Dit heb ik hier al meermaals op het forum gemeld.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 23 feb 2019, 20:40
door Patje
Ik vermoed dat het de software was, ik had ergens in augustus eerst 28 of 2.8 en na paar weken moesten ze nog eens hier zijn (voor de modem) en toen hebben ze de software (hardware ID) met een usb stick geupgrade naar 3.0.0 en sedert dien gaat de decoder veel beter.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 10 mar 2019, 15:42
door satsurfer
al 2 maand Orange opgezegd, en nog altijd geen TUF filter geplaatst, want nog altijd kabeltv :-D

Ze gaan 45 € crediteren, maar aangezien ik via kredietkaart betaal, gaan ze dat bedrag debiteren van nieuwe factuur. Helaas, heb ik geen abbo of niets daar. Nog niets gecrediteerd op mijn visakaart. :-o

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 11 mar 2019, 20:17
door ToMiKoN
Vandaag staat er een bericht op de decoder van Orange dat het zappen vanaf morgen een stuk sneller zou gaan. Ik vermoed dat er dus een software update aankomt. Laten we hopen dat het ook zo is! :wink:

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 11 mar 2019, 21:05
door satsurfer
******zelfcensuur******

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 12 mar 2019, 09:09
door kdhoe
Nieuwe software is uit. Zappen is inderdaad sneller en het lipsyncprobleem bij zappen is EINDELIJK opgelost.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 12 mar 2019, 09:34
door Vaganzza
Super, dat zal ik vanavond dan zeker ook eens testen

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 12 mar 2019, 10:33
door laroyj
gisteren alle orange miserie afgekoppeld en een telenet business geinstalleerd, ook de upload voor internet is meteen terug in orde..

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 12 mar 2019, 12:02
door diepvries
Wij zijn sinds vorige week klant bij Orange voor TV + Internet en ook voor 1 abonnement (Dolfijn), ik heb recht op dubbele data op dit abonnement maar dat is nog niet in orde... we hebben die dubbele data eigenlijk niet nodig maar goed het was wel inbegrepen.

Verder kan ik mijn Orange decoder niet updaten, ik krijg een melding dat mijn decoder niet geauthenticeerd is maar ik kreeg wel da update melding over het zappen. Ook het koppelen van de TV APP met mijn decoder is nog niet gelukt, ik krijg op al onze apparaten (iPad en iPhone) de melding dat ik de TV APP moet resetten maar geen enkele actie lijkt een oplossing op te leveren.

Over de rest ben ik eigenlijk wel tevreden maar deze nadelen zorgen er toch wel voor dat ik na 6 maanden alles opnieuw zal moeten bekijken.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 12 mar 2019, 12:26
door wouter5
kdhoe schreef:Nieuwe software is uit. Zappen is inderdaad sneller en het lipsyncprobleem bij zappen is EINDELIJK opgelost.
Hoera :banana: :banana: :banana:

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 13 mar 2019, 10:24
door buthead
Goed bezig zo te horen, voor dat geld zeker goed in orde

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 13 mar 2019, 14:59
door timmermc
De reacties hier houden me wel gereserveerd om bij Orange aan te kloppen voor TV+internet. Momenteel ben ik bij Proximus TV en internet, helaas met max. 45 Mbps omdat ik te ver van een ROP gelegen ben maar gelukkig levert dit geen probleem op bij TV kijken.

Het aanbod van Orange is heel mooi, maar dat vele herstarten van een decoder bij Orange doen me wel terugdenken aan de beginjaren van het digitaal kijken bij Telenet. Dat tijdperk wil ik niet nog eens meemaken. Dus we lezen (kijken) de kat uit de boom tot het betert.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 13 mar 2019, 15:21
door michel68
Ik heb ondertussen ongeveer anderhalf jaar Orange. Laatste maanden komt herstarten van de decoder niet meer voor. In het begin had ik hier wel last van maar enkel op 1 van de 2 decoders.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 13 mar 2019, 17:14
door quovadis
timmermc schreef:De reacties hier houden me wel gereserveerd om bij Orange aan te kloppen voor TV+internet. Momenteel ben ik bij Proximus TV en internet, helaas met max. 45 Mbps omdat ik te ver van een ROP gelegen ben maar gelukkig ondervind ik geen problemen daardoor met TV kijken.

Het aanbod van Orange is heel mooi, maar dat vele herstarten van een decoder bij Orange doen me wel terugdenken aan de beginjaren van het digitaal kijken bij Telenet. Dat tijdperk wil ik niet nog eens meemaken. Dus we lezen (kijken) de kat uit de boom tot het betert.
ook al meer dan 1 jaar lang geen last van...


Ondertussen al meer dan 2-3 jaar klant en alle kinderziekten lijken er ondertussen wel al uit

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 14 mar 2019, 09:32
door Vaganzza
Ik ben nu een jaar klant bij Orange en heb nog maar 1 freeze gehad in het begin. Daarna nooit nog problemen van gehad. Vermoedelijk is die freeze vooral bij de 1e gen decoders. Sinds de laatste update van eergisteren gaat het zappen ook veel beter. Vind het wel nog altijd trager gaan dan de TN decoder en de lipsync is wel verdwenen.

Voor die prijs ga ik niet sukkelen en hoop op snelle fiber via Fluvius overal in Vlaanderen. Dan breekt de markt helemaal open!

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 16 mar 2019, 23:31
door timmermc
Nog een paar bijkomende vraagjes:

1) Binnenkort verhuis ik misschien naar een ander appartement, waar een stopkontakt van kabelaansluiting aanwezig is maar verder geen apparatuur.
Ik weet niet of de vorige eigenaar/huurder ooit aangesloten was op Telenet, hoewel ik het vermoeden heb van wel gezien er naast dit stopkontakt wel enkele gaatjes in de muur aanwezig zijn met nog een plug erin. Zelf weet ik niet of er nog signaal aanwezig is op dit stopkontakt of...
Momenteel heb ik een Proximus tv abo en dat gaat uiteraard mee verhuizen, althans toch voor de eerste maanden. Zou ik dan, indien ik daarna voor het Orange LOVE pakket kies de aansluitingsvergoeding van 150 euro op wat er nu slechts aanwezig is moeten betalen of niet?

2) Zou er ooit net als bij Proximus een app in de Orange decoder komen voor Netflix, de oplossing nu via de Google Chromecast is bevredigend maar levert mij met geen enkele mogelijkheid 5.1 geluid via de TV.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 12:11
door ToMiKoN
Het zal er vanaf hangen als Telenet nog actief was toen de vorige eigenaar het appartement verliet. Zoniet zal Telenet die eerst moeten komen aansluiten. Ik weet als je de HFC MAC code van de vorige eigenaar kan bemachtigen, dat ze dan sneller kunnen aansluiten. Deze code staat op de sticker op de Telenet kabel modem. Bij mij ging een verhuis zo erg vlot.

Ik dacht niet dat Orange aan een netflix app werktte. Veel info kan je ook op de community "Tribe" op hun website vragen.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 13:28
door proximusboyke
Ik denk dat er veel van afhangt of je de decoder veel gebruikt. Bij mij wel een vriendin ook resultaat 1 a 2 maal freezen per week. met hoogtepunt van 5x in een avond. OOK het niks kunnen opvragen zelfs het gratis aangeboden nieuws kan je niet. Terugspoelen max 60 min terwijl telenet 6 uur. Bij mij is het duidelijk, tis goedkoop insommige gevallen maar tis ook al gezegd. Allez dat is mijn ervaring.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 13:43
door diepvries
Kleine update voor mijn situatie

> Decoder update kwam plots dan toch automatisch binnen, zappen is nu geen probleem meer 8)
> TV APP werkt nog steeds niet, ik heb dit opgegeven omdat ik toch Stievie gebruik :roll:
> Eerste factuur is binnen, enkel mobiele telefonie staat erop, dus nog geen TV en internet :bang:

Toen ik de decoder ging binnenbrengen werd me wel verteld dat er niets was opgezegd bij Telenet, nochtans heb ik wel de easy switch code gebruikt.
Ik hoop dat alle diensten nu netjes bij elkaar komen en dat ik gewoon elke maand mijn vast bedrag kan betalen zonder al te veel technische problemen. :beerchug:

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 15:06
door proximusboyke
diepvries en krijg je dubbele data ? bij mij en nog mensen die ik ken was het ook zo. Waarschijnlijk omdat ze dan geen dubbele date moeten geven :-D

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 16:27
door timmermc
Als ik die reacties hier lees kan ik mezelf met een overschakeling naar LOVE, van een goed werkende aansluiting bij Proximus in de miserie werken.
Rekening houdend, met die hoge vergoeding aan aansluitingskosten is het mss beter dit te laten. Want het lijkt me uiteindelijk een dure grap te worden, toch maanden lang.
In elk geval bezoek ik eens een Orange shop om een duidelijk antwoord op die eventuele kosten te ontvangen.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 17:22
door proximusboyke
timmermc schreef:Als ik die reacties hier lees kan ik mezelf met een overschakeling naar LOVE, van een goed werkende aansluiting bij Proximus in de miserie werken.
Rekening houdend, met die hoge vergoeding aan aansluitingskosten is het mss beter dit te laten. Want het lijkt me uiteindelijk een dure grap te worden, toch maanden lang.
In elk geval bezoek ik eens een Orange shop om een duidelijk antwoord op die eventuele kosten te ontvangen.
Het kan je maximum 50€ kosten.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 18:35
door timmermc
proximusboyke schreef:Het kan je maximum 50€ kosten.
Via Twitter spreekt Orange nu van 49,- euro aansluitingskosten, waar halen ze dan die extra 100 euro vandaan. Allemaal verwarrend.
Schermafbeelding 2019-03-18 om 18.31.54.png

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 18 mar 2019, 20:36
door proximusboyke
99 euro om te instaleren maar 60 van de 365 dagen is dat bij proximus telenet orange gratis.
activering is 50e zoals telenet normaal vraagt maar ook hier veelal gratis als je een pack koopt.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 09:12
door splinterbyte
is er bij orange ook terugkijktv (zonder zelf op te nemen) zoals bij proximus?

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 09:17
door boonpwnz
Nee ik dacht van niet.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 10:03
door Vaganzza
Is niet mogelijk bij Orange.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 11:04
door diepvries
proximusboyke schreef:diepvries en krijg je dubbele data ? bij mij en nog mensen die ik ken was het ook zo. Waarschijnlijk omdat ze dan geen dubbele date moeten geven :-D
Nog geen dubbele data gekregen, deze morgen dan maar nog eens gebeld met hun helpdesk... Ik zag de bui wel al hangen want factuur was enkel voor mobiele telefonie. Omdat ik toch aan het bellen was heb ik ook maar eens aangegeven dat ik de online korting nu niet heb gekregen omdat ik uiteindelijk via de winkel heb moeten bestellen.

Van Telenet heb ik ook nog een factuur ontvangen voor de volledige maand, dit terwijl ik dat abonnement op dag 1 heb stopgezet van die maand. Ik kreeg ook al een brief dat ze de som zullen verrekenen en terugstorten. De easyswitch code was dus waardeloos, zal waarschijnlijk wel aan Orange gelegen hebben denk ik.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 11:53
door proximusboyke
splinterbyte schreef:is er bij orange ook terugkijktv (zonder zelf op te nemen) zoals bij proximus?

nee niks zelfs het GRATIS vrt of vtm nieuws. Ze beloven het al van toen ik keek om klant te worden 11/2017 dat vod eraan kwam.
Tegwoordig moet je alles van orange met een zeeeeeeeeeeeeeeer grote korrel zout nemen zowel de officiële als de niet officiële wijzigingen.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 12:31
door Vaganzza
Op zich vind ik dat persoonlijk geen groot gemis omdat ik dat heel gemakkelijk kan met de Apple TV app van VTM of via Airplay met VRT NU.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 14:07
door laroyj
eindelijk de bevestiging van mn opzeg bij orange gehad, ik moet nu de decoders EN de modem binnen de 2 weken terugzenden, anders boete van 200 euro per decoder; dat is zowaar 2 jaar huur, en 60 of 80 euro vioor de modem... maar hier komt het... gezien ik ook telenet klant ben.. zit er een splitter tussen de inkomende coax die het signaal verdeeld naar de telenet modem only en de orange modem...telenet wilde de orange modem niet loskoppelen, en ik mag ook niet, anderszijds hangt die coax dan langsd 1 kant los te zweven, ook technisch niet correct, normaal moet er een afsluitweerstand op, en beter nog de splitter vervangen door een koppelstuk, heb orange gevraagd een technieker te sturen die zijzelf betalen...bij telenet blijft de modem gewoon hangen, en men had er nog nooit van gehoord dat de orange modem retour moest...

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 14:13
door boonpwnz
Jap Orange modem moet retour.

Daarnaast vind ik het raar dat ik bevestiging krijg dat mijn spullen goed toegekomen zijn bij Orange en dat ik paar dagen erna nog een herinnering kreeg.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 19 mar 2019, 15:11
door proximusboyke
laroyj schreef:eindelijk de bevestiging van mn opzeg bij orange gehad, ik moet nu de decoders EN de modem binnen de 2 weken terugzenden, anders boete van 200 euro per decoder; dat is zowaar 2 jaar huur, en 60 of 80 euro vioor de modem... maar hier komt het... gezien ik ook telenet klant ben.. zit er een splitter tussen de inkomende coax die het signaal verdeeld naar de telenet modem only en de orange modem...telenet wilde de orange modem niet loskoppelen, en ik mag ook niet, anderszijds hangt die coax dan langsd 1 kant los te zweven, ook technisch niet correct, normaal moet er een afsluitweerstand op, en beter nog de splitter vervangen door een koppelstuk, heb orange gevraagd een technieker te sturen die zijzelf betalen...bij telenet blijft de modem gewoon hangen, en men had er nog nooit van gehoord dat de orange modem retour moest...

bewijsje van de post goed bijhouden !!! veelal zeggen ze we hebben de decoder niet gekregen. Pas als je zegt ik ga uw bewijs sturen van verzending en aan de hand van e tracker kan je zien dat je hem hebt ontvangen, vinden ze hem plots terug en is het niet nodig het bewijs te sturen.

Re: Orange TV bevindingen

Geplaatst: 24 apr 2019, 19:44
door satsurfer
******zelfcensuur******