Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Kan iemand me per pb eens het mailadres van hun support geven? Ik wil een vraag stellen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

heb je je telenet hddigicorder nog nodig als je de bhaalu box koopt of niet?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Als je je kan beperken tot die 23 kanalen niet nee.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bartman
Elite Poster
Elite Poster

je moet wel een geldig telenet abo hebben maar je krijgt minder in de plaats? betaal je dan iedere maand uw whop(pa) aan telenet + maandelijkse bijdrage aan Bhaalu?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Neen, je hebt alleen een Telenet-kabelabonnement (15,20 euro/maand) of TV Vlaanderen-abonnement (11,90 euro/maand) nodig én natuurlijk een degelijke internetverbinding.
Jack3770
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ga binnenkort misschien verhuizen en Bhaalu zegt me wel wat maar is toch nog erg duur momenteel.
Ik wil ook sporting telenet kunnen kijken. Dus dacht aan 'kijken met een kaartje'.

Dan betaal ik dus :
+-70 € eenmalige kost voor CAM telenet
+-15 € per maand voor kabelabonnement
49 € eenmalige instapkost Bhaalu
5 € per maand lidgeld Bhaalu
299 € eenmalige kost Bhaalubox

En dan moet ik nog internet hebben met minstens 100gb.
Kun je whoppa pakken met de combinatie internet + 'tv met een kaartje'? Al moet ik verdomde telefonie niet...

Dat is toch net iets te zot voor een product waarvan je nog niet weet of t over een jaar niet failliet is, of het p2p verhaal ooit van de grond komt, of er nog zenders bijkomen, of je niet nog HDD gaat moeten bij kopen,...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

als ik me niet vergis werkt men bij bhaalu ook aan een oplossing voor android... tenzij ik verwar met stievie :roll:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Eerst de iPad versie. Daarna komt Android tabletvormen en vervolgens gaan ze ook aan de slag voor desmartphones zijnde iPhone en Android.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Er zouden tegen de launch waarschijnlijk ook enkele Franstalige zenders in het pakket zitten. Er is sprake over La Une, La Deux, RTL-TVI en France 2.

Op zich wel mooi voor de Vlaamse families maar voor echt tweeatlige gezinnen wat te kort :(.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Goztow +1. Hier net hetzelfde, zolang er geen deftig Franstalig aanbod is is het hier ook geen optie (voor de madam 8) )
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik ben op dit moment een reisje aan doen doen in Tsjechië en heb (voor de fun) de Bhaalubox eens meegenomen. Puur om te testen of ik hier een beeld zou krijgen en ik geen restricties (IP) zou hebben. Maar... Ik kan alles prima bekijken! Daar is er dus (op heden) geen controle op!

Oh en het internet is hier ook leuk, maar daar post ik binnenkort wel nog eens iets over. Kort : een glasvezel die toekomt op de top van een berg (zendmast) en die heeft een pak UBNT antennetjes naar het dal voor de bewoners. Hun enige vorm om snel internet te hebben hier blijkbaar (telefonie is dikwijls al een ramp!). Voor TV zijn ze hier helemaal aangewezen op satelliet.

Telefonie = EDPnet + OVH
Jacodaf
Starter
Starter

Ben benieuwd!
Proficiat,

Je hebt net de full bhaalu-experience gewonnen via onze Facebook wedstrijd.
Binnenkort zal je kunnen genieten van de meest relaxte TV-ervaring ooit.
Had deze morgen met een half oog deze topic gelezen en nadien ook toevallig meegedaan aan de wedstrijd :-)
Wat ik wel op het eerste zicht minder vind, is dat het niet in HD(ready) is :/
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Ik schreefme zonet in op testbhaalu.com, maar kon slechts 1minuut gratis kijken in tegenstelling tot de vermelding dat je over 5 uur zou beschikken. Er ziiiten nog geen franstalige zenders bij maar wel een aantal Duitse.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Eum, allemaal leuk dat het nu wel lukt met een Telenet- of Belgacomabonnement, maar ik vraag me af hoe ze dat gaan uitleggen aan de mensen die ze al op kosten gejaagd hebben met een TV Vlaanderen-abonnement.

En de tarieven worden al wat transparanter met dat abonnementsgeld, maar daar was vroeger nooit sprake van. Hoger-lager is leuk, maar enkel met Walter Capiau.
Zoals ik vroeger al zei, hier blijf ik ver van weg tot die mannen eens hebben uitgemaakt wat ze nu eigenlijk willen.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

@Gautier
Er is in 't begin nooit gezegd dat er niets zou kunnen veranderen. Ik ben ingestapt bij de eerste 200, en dat is een beetje op wild water varen. Ik wilde persee de mogelijkheden testen en dat heeft mij idd een activatie van een kaart bij TVV gekost, en ik betaalde gewoon dubbel voor TV, want ik was al klant bij Telenet. Maar dat had ik er voor over. Dus voel ik mij genaaid? Nope... Ik heb gehad wat ik wilde, de eerste zijn, en ik heb er wat voor in de plaats gekregen.
Alle probleempjes die ik heb gemerkt heb ik zelfs gerapporteerd, alhoewel dat niet van mij werd verwacht, maar zoiets doe je nu net voor de gemeenschap, en daarop is deze dienst nu net gebaseerd.
Zolang het licht nog op oranje staat, en niet op groen, zal er nog wel wat veranderen. Maar mijn gevoel zegt wel dat het aardig vorm begint te krijgen en dat er niet al te veel aapjes meer uit de mouw gaan komen.

Geen idee vanwaar je bent, maar als het in de buurt is van Arendonk, kom gerust eens af, een kom eens kijken wat de mogelijkheden van het kastje zijn.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Of als je van het Gentse bent, mag je ook hier eens binnen springen ;)

Telefonie = EDPnet + OVH
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Gautier

bovendien zijn er altijd wel liefhebbers om een TVV kaartje over te nemen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Hoe zit het met de beeldkwaliteit op schermen groter dan 42" ? Is dat nog te doen ?

Stel dat zij achteraf niet uit hun kosten komen , kan die bhaalubox dan nog voor iets anders gebruikt worden of zitten we dan met een waardeloos bakje?

krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Groter dan 42 inch : geen ervaring maar kan eens luisteren of er iemand in mijn omgeving een dergelijk scherm heeft.
Op je andere vraag moet ik het antwoord schuldig blijven

Telefonie = EDPnet + OVH
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:Hoe zit het met de beeldkwaliteit op schermen groter dan 42" ? Is dat nog te doen ?

Stel dat zij achteraf niet uit hun kosten komen , kan die bhaalubox dan nog voor iets anders gebruikt worden of zitten we dan met een waardeloos bakje?
Ik heb zelf een Samsung 46". Ik vind het aangenaam kijken, ik zit op ongeveer 3 meter.
Uiteraard merk je het verschil met Telenet met een kaartje (wat ik gebruik om 'gewoon' te kijken).
Maar we kijken ondertussen meer en meer Bhaalu, en het stoort me niet.

De box zelf zou je nog kunnen gebruiken achteraf. Ander schijfje er in, en klaar. Maar naar mijn mening mag je zo niet tellen. Je koopt het nu omdat je nu Bhaalu wil, niet omdat je 'misschien ooit iets anders wil kunnen doen'.
Stel dat die dag er ooit komt (ik wens ze het niet toe) dan is dat bakje al niet meer 'recent', en wat ga je er dan nog mee kunnen?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hmm ik volg je redenering. Als Belgacom of Telenetklant ben je nu ook niks meer met die decoders die je in het begin hebt aangekocht en die enkel SD aankunnen. Dus is zowat hetzelfde...

Telefonie = EDPnet + OVH
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Maar hoe toekomstgericht zijn de bhaalu kastjes? Als er een cpu of en grafische chip van de middenmoot inzit zal het al vlug verouderd zijn

jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Als het 1080p aankan zit je nog een heel lange tijd safe hoor
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Juist Jefke.. vooral ook wat bhaalu's core business betreft. Ik zie de zenders nog niet snel overschakelen naar 4k. Bijgevolg is er ook geen reden om de encodering van de opnames/zenders snel te veranderen. En dus zal/kan de bhaalu box nog enkele jaren voldoen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

moet wel zeggen dat de bhaalu game via facebook de moeite is om mee te spelen

ik heb gewonnen : 3 X de fruitjackpot
en 1 X de bhaalu jackpot

Ik krijg dus mijn gratis box :angel:
de koe zegt boe
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer

Heronic schreef:Ik zie de zenders nog niet snel overschakelen naar 4k. Bijgevolg is er ook geen reden om de encodering van de opnames/zenders snel te veranderen. En dus zal/kan de bhaalu box nog enkele jaren voldoen.
Da's een verkeerde redenering.
Een nieuwe codering kan ervoor zorgen dat de benodigde bandbreedte met 1/3e vermindert, of nog sterker.
Zo zie je dat bij TV Vlaanderen de niet-HD zenders ook massaal op H.264 gezet zijn, ook al zijn het geen HD zenders.
Het moment dat de volgende codec na H.264, die ook nodig is om de bandbreedte van 4K in het gareel te houden, populair wordt, zal de verleiding groot zijn, om nog eens een omschakeling te doen, zodat er minder transponders moeten gehuurd worden, of dat er meer zenders op een gelijk aantal transponders kan gezet worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack3770
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

bambipower schreef:moet wel zeggen dat de bhaalu game via facebook de moeite is om mee te spelen

ik heb gewonnen : 3 X de fruitjackpot
en 1 X de bhaalu jackpot

Ik krijg dus mijn gratis box :angel:
Discriminatie van van de Facebook-lozen ja! :-)
bartman
Elite Poster
Elite Poster

in het septembernummer van Test Aankoop wordt er ook een stukje gewijd aan Bhaalu. mag/kan ik dat hier posten? ik als abonnee kan aan het volledig artikel
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ga uw gang zou ik zeggen, wil ik wel eens lezen!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef:in het septembernummer van Test Aankoop wordt er ook een stukje gewijd aan Bhaalu. mag/kan ik dat hier posten? ik als abonnee kan aan het volledig artikel
Dat mag je volgens mij niet, wanneer je het integraal zou plaatsen. Enkel wanneer je je beperkt tot korte citaten en de bron plaatst is er geen probleem.
Je kan ook een uitzondering vragen aan de redactie van Test Aankoop, je zal dan wel moeten motiveren waarom je het wil plaatsen, waar, ...

Vraag het maar na voor ze er hier problemen mee krijgen als je wil.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Enkele fragmenten uit het artikel'

Met Bhaalu bekijkt u eerder uitgezonden afleveringen en films voor een beperkte meerprijs. ons lijkt het alvast erg interessant, maar we zijn vooral benieuwd hoe de tv-zenders zullen reageren op dit innovatieve concept.

Wij testten het uit, en
waren aangenaam verrast: het was veruit de snelste oplossing voor tv op aanvraag uit onze test.

Bhaalu is opvallend goed en zeer snel: een uitzending start meteen. Daar komt nog een zeer knap opgebouwde catalogus bovenop. Zo worden de programma's opgedeeld in categorieën, waarmee u ook gemakkelijk nieuwe dingen kunt ontdekken binnen uw favoriete genres. Als filmkijker vindt u allicht wel wat tussen alle opgenomen films van de laatste zeven dagen. Verder kunt u ook uw favoriete uitzendingen bookmarken en zo een eigen kanaal maken (dat gaat voor negen verschillende personen of profielen), zodat eenmalig programmeren volstaat en alles samen wordt gegroepeerd. Voorlopig is Bhaalu nog niet beschikbaar in HD, maar dat zou kunnen veranderen wanneer er meer gebruikers zijn. Sowieso is de SD-kwaliteit, net zoals bij TV Vlaanderen, zeer goed. We misten wel een betalende bibliotheek met films en series, voor mensen die graag een nieuwere film willen meepikken. Handig is dat u het toestelletje kunt meenemen waar u wilt, bv. naar een buitenverblijf. Zolang u internet hebt, kunt u kijken.

Hoewel wij enthousiast zijn over het systeem, dat een echte innovatie kan betekenen in de tv-wereld, zullen de zenders en de distributeurs wellicht minder blij zijn met Bhaalu.

De vraag is dan ook of dit product een lang leven zal zijn beschoren. Volgens het nieuwe mediadecreet moeten de zenders immers hun goedkeuring geven aan een product dat extra functionaliteiten aanbiedt. In feite is dat hier geen obstakel, omdat u technisch gezien enkel thuisopnames deelt én de rechten hebt betaald om die te bekijken. Toch zouden we u voor de zekerheid aanraden om nog even te wachten vooraleer u zich aan de investering waagt.
(Bron: TA 9/2013

Heronic
Elite Poster
Elite Poster

De vraag is dan ook of dit product een lang leven zal zijn beschoren. Volgens het nieuwe mediadecreet moeten de zenders immers hun goedkeuring geven aan een product dat extra functionaliteiten aanbiedt. In feite is dat hier geen obstakel, omdat u technisch gezien enkel thuisopnames deelt én de rechten hebt betaald om die te bekijken. Toch zouden we u voor de zekerheid aanraden om nog even te wachten vooraleer u zich aan de investering waagt.
Even advocaat van de duivel :
Mag je thuisopnames delen? Mag ik mijn thuisopname met jou delen? Deelde die kerel van show gemist zijn thuisopnames niet?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:
Even advocaat van de duivel :
Mag je thuisopnames delen? Mag ik mijn thuisopname met jou delen? Deelde die kerel van show gemist zijn thuisopnames niet?
Ja en wat wordt verstaan onder "mijn thuisopname met jouw delen"? Stel ik kom tot bij u thuis en samen bekijken we de uitzending, wordt dit bedoelt, of jij plaats dat ergens op het internet en post de link waar ik het kan downloaden en thuis kan bekijken, maar dan kan ik op mijn beurt uw link ook verder doorgeven

Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Wel het klinkt mij "technisch gezien" een beetje als :

Legaal(?) :
Wij(bhaalu community) delen onze thuisopnames via onze bhaalu boxen met elkaar. We hebben enkel toegang tot content waarvoor we de rechten reeds betaald hebben.

Illegaal(?) :
Wij zouden ook onze thuisopnames op prive servers kunnen zetten ingedeeld in zenders en dan elkaar toegang geven tot de zenders waarvoor we de rechten reeds betaald hebben.
In feite is dat hier geen obstakel, omdat u technisch gezien enkel thuisopnames deelt én de rechten hebt betaald om die te bekijken.
Deze regel is op zich al kort door de bocht want dan mogen wij alle programma's van de openbare omroep vrij met elkaar delen aangezien iedereen die rechten betaald heeft. Toch mag dit niet!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Heronic schreef: Mag je thuisopnames delen? Mag ik mijn thuisopname met jou delen? Deelde die kerel van show gemist zijn thuisopnames niet?
Ja, maar die van 'show gemist' deelde ook met mensen die geen rechten betaald hadden.
de koe zegt boe
bartman
Elite Poster
Elite Poster

het zou me toch verbazen als zou blijken dat het concept achteraf niet blijkt te kunnen, omwille van juridisch niet in orde.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vandaag Duitse zenders toegevoegd aan het bhaalu lijstje:

Vox
N-tv
Pro7
rtl
Sat1
ZDF
Ard

Het viel me op toen mijn vriendin plots Criminal Minds in het Duits begon te kijken :-)
Laatst gewijzigd door svenska 11 sep 2013, 09:30, in totaal 1 gewijzigd.
Jacodaf
Starter
Starter

Als er geen 720p komt, lijkt het voor mij geen alternatief.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

ik ben blij vandaag :-)

Hallo bhaalu!

Bevestiging van je winst

Proficiat Reinhard ....

Je hebt net de full bhaalu-experience gewonnen via onze Facebook wedstrijd.
Binnenkort zal je kunnen genieten van de meest relaxte TV-ervaring ooit.

Wat heb je nu precies gewonnen?

1 x bhaalu-box ter waarde van 299 euro
1 x toetredingsbijdrage tot de bhaalu-vereniging ter waarde van 49 euro
3 maanden lidgeld voor de bhaalu-vereniging ter waarde van 15 euro

Met de full bhaalu-experience kan je alle programma's, films, series, documentaires... die worden uitgezonden op je TV opnemen. Op die manier neem je alles op waar je recht op hebt en mis je nooit nog een aflevering of programma. Je kan je opnames gelijktijdig bekijken op je televisie, tablet en smartphone.

Van zodra onze wedstrijd is afgelopen, beginnen we met de verzending van de bhaalu-boxes naar de winnaars. Het kan dus nog twee tot drie weken duren alvorens je een box ontvangt. We brengen je sowieso op de hoogte wanneer je bhaalu-box klaar staat voor verzending. Hieronder kan je alvast jouw unieke winnaarscode terugvinden, hou deze goed bij:
Bijlagen
bhaalu.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”