Pagina 14 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 21:58
door lacer
Jazeker guy-pc, als ATA moet dat lukken. Anderen kunnen daarover meespreken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 22:12
door fryelectro
zijn er ondertussen al tekenen van meesturenvan eigen outbound CID bij OVH ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 22:21
door Jelly
Heb een zakelijke sip account aangevraagd bij OVH €4,99 om het volgende te proberen.

2 VoIP telfoons op 2 verschillende locaties, met elk hun eigen tel. nummer.
Maar dus wel onder 1 account en facturatie.

Ik heb een nieuw nummer gekregen van OVH en een andere WeePee nummer succesvol geporteerd.

Heeft er iemand ervaring hoe ik nu 2 SIP gegevens kan bekomen?
Ik vind hier niet direct iets van terug in hun management tool.


Mvg

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 22:24
door ubremoved_15739
Geen ervaring met die zakelijk account.
Doch indien je slechts één set gegevens ontvangen hebt, dan zal je deze gegevens allicht kunnen invoeren op twee verschillende toestellen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 22:32
door Jelly
Beste,

Ik zie niet goed in hoe ik op die manier een onderscheid kan maken tussen toestel en tel. nummer 1 en toestel 2 of 3...
Moet ik geen nieuwe SIP login bekomen voor extra toestellen?

Alvast bedankt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 22:40
door ubremoved_15739
Je hebt je login-naam en login-wachtwoord: dat zal allicht hetzelfde blijven op de twee toestellen.
Tevens heb je nog je gebruikersnaam en displaynaam: hier zal je allicht het verschil kunnen maken tussen de twee telefoonnummers dewelke je als uitgaand nummer wenst mee te sturen.

Behoudens dat OVH enkel toelaat dat dit in de webinterface dient te gebeuren...
Afwachten wat het wordt, maar ik vind het wel interessant hoe OVH in dit geval uiteindelijk met het geporteerde nummer omgaat.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 22:44
door Tomsworld
Jelly schreef:Heb een zakelijke sip account aangevraagd bij OVH €4,99 om het volgende te proberen.

2 VoIP telfoons op 2 verschillende locaties, met elk hun eigen tel. nummer.
Maar dus wel onder 1 account en facturatie.

Ik heb een nieuw nummer gekregen van OVH en een andere WeePee nummer succesvol geporteerd.

Heeft er iemand ervaring hoe ik nu 2 SIP gegevens kan bekomen?
Ik vind hier niet direct iets van terug in hun management tool.


Mvg
Dan moet je 2 lijnen aanvragen en via easy / mibi pabx regelen, kan je wel op beide plaatsen dubbel gesprek voeren. Ofwel moet je er zelf een pabx tussen zetten dan gaat dat wel.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 23:09
door Jelly
Dus dan ga ik 2 sip business accounts moeten aanmaken, als 2 lijnen?

Of is er een andere manier om extra lijnen te bekomen?

Mvg


Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 13:20
door Jack Daniels
Bevestiging van OVH gekregen dat mijn nummer geactiveerd is. Echter, in mijn manager staat er "geen lijn gevonden". Kan ook niks toevoegen; geen lijn, geen nummer... en ik wil mijn huidige nummer porteren naar OVH en ook dat lukt mij niet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 14:25
door guy-pc
Was bij mij in het begin ook zo. Na wat geduld (uren / dagen: weet ik niet meer) en af en toe kijken, stond mijn lijn er opeens tussen.

Vanaf dan kan je porteren:
log in in manager
klik op Téléphonie
klik op Numéro
klik op Demander la portabilité de numéro(s) chez OVH

Zelf ben ik sinds een uur of zo op Telenet aangesloten; binnen enkele dagen vindt de portering plaats en enkele dagen daarna wordt Belgacom stopgezet.

Groetjes

Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 14:30
door Jack Daniels
bedankt voor je (geruststellende) reactie guy-pc :-D

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 20:05
door Jack Daniels
weer een vraag, want ik vind het niet op de website: telkens ik inlog krijg ik een email met de melding dat ik een verbinding heb gemaakt met ovh; ik wil deze email uitschakelen maar waar vind ik dat? Ik heb denk ik alle opties al overlopen maar ik zie het niet staan en in het bericht van die email staat er ook geen verwijzing hoe je dat kan uitschakelen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 20:10
door johcla
Via het Franse menu is het als volgt:
Accueil > Administration > Paramètres > Restriction d'accès

Dan verander je 'Autorisé + mail' naar 'Autorisé

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 20:16
door Jack Daniels
wat ik daar ook verander, het menu springt steeds naar de optie "weigeren", zowel voor manager als voor soap. Als ik dan even uit deze instelling ga en terugkeer, dan staat er weer "toelaten + email" voor beide. Om gek van te worden.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 maa 2013, 20:31
door guy-pc
Ik vermoed dat ook dit te maken heeft met het feit dat je lijn administratief nog niet helemaal "verwerkt" is.

Ik heb het bij mij even geprobeerd, en daar lukt het wel.

@johcla: bedankt voor deze tip, want ik vond die mails ook maar vervelend!

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 maa 2013, 21:19
door satsurfer
OVH vind ik nogal gecompliceerd om werken....je krijgt té veel info eigenlijk...en door het bos zie je de bomen niet meer staan...

op 2/2 heb ik 10 € gecrediteerd bij OVH. (om niet elke maand 1,18+btw € te moeten overschrijven)

Nu krijg ik een factuur, en dit wordt niet automatisch gedebiteerd van mijn 10 €

factuur FR71*****, openstaand bedrag : 1.18 EUR.

U dient het tegoed op uw rekening aan te vullen.

Om dit te doen, gaat u naar uw Manager en maakt de betaling aan via het volgende adres:

Afbeelding

iemand een idee wat ik fout doe? bedankt op voorhand

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 maa 2013, 22:11
door MarkDM
Het komt wel goed. Een beetje geduld.
Ik heb in Januari 5,00 Euro overgeschreven. Die is op mijn account gezet en werd in februari en maart automatisch gebruikt om de factuur te betalen. Maar daar is op de facturen inderdaad niets van te merken.
Ik zie het wel als ik in de 'manager' ga bij de 'rekeningoverzichten'. Daar staat mijn krediet zichtbaar en wordt het gebruikt bij elke nieuwe factuur.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 maa 2013, 11:30
door Baggioo
Hallo

Hoe kan je jouw OVH-facturen automatisch betalen via PayPal?

Gaat dat ook automatisch via domiciliëring?

dank u

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 maa 2013, 13:45
door satsurfer
@ MarkDM: bedankt....
Ja, maar er staat zo'n dreigende taal, als je niet tijdig betaalt....
Dus ik moet gewoon afwachten....Ze gaan dan dat geld van mijn 10 € aftrekken?

UPDATE: terug herinnering gekregen om mijn factuur te betalen....dus gaat niet automatisch.....een topic opgestart....hopelijk begrijpen ze mijn vraag in het Frans :-o

gewoon rechtstreeks factuur/factuur kan je niet laten debiteren? Je moet eerst 10 € opladen?

Die 10 € is nog altijd 10 €.....zal wss. eens mailtje naar ovh sturen.

@ Baggio: je kan ook domiciliëren...online via de module aan te maken...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 maa 2013, 21:29
door guy-pc
Hallo allemaal

Bij deze is mijn nummerportering een feit. Ik moest in de manager van OVH nog twee instellingen aanpassen, en de helpdesk heeft me daarbij zeer vriendelijk (in het Frans, weliswaar...) verdergeholpen.

Mijn dank aan iedereen die mij telkens weer een stap verdergeholpen heeft (ik ben al hiermee bezig, maar wel stap voor stap, van in de kerstvakantie)!

Groetjes, Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 09:59
door Jack Daniels
Toch maar even contact opgenomen met OVH want na 4 dagen stond er nog steeds "geen lijn aanwezig" in mijn manager. Ik gaf mijn nic handle, naam, tel. nr. dat mij werd toegewezen... De brave man vertelde mij dat de nic handle die ik opgegeven had niet de goeie is. WTF??? Ik krijg hier bevestigingen van OVH met precies die nic handle. De man vertelde mij dat ik moest inloggen met een andere nic handle. En inderdaad, als ik de andere nic handle ingeef krijg ik wel alle info, inclusief mijn telefoonnummer. Hoe en waarom OVH mij dan een bevestigingsmail stuurt met een totaal andere nic handle is mij een compleet raadsel.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 10:06
door guy-pc
Dat is inderdaad wel zeer raar!

Welke uitleg geeft OVH? En hoe gaan zij het verder aanpakken?

Succes, Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 10:14
door Jack Daniels
Ik vind het ook een rare situatie maar in elk geval het werkt zoals het zou moeten. Ik heb middels de nieuwe nic handle portering van mijn bestaande tel. nr. aangevraagd en dat kan tot 14 dagen duren. heb ik geen enkel probleem mee. En nu kan ik in het manager gedeelte alles beheren, aanpassen... zoals het moet. Ik geef het mee ter info voor andere potentiële OVH klanten. Mocht er na 4 dagen nog geen lijn aanwezig zijn in je manager gedeelte, neem even contact op met OVH. Kans bestaat dat je nic handle niet de goeie is. Zelf ga ik er mij verder niet druk in maken. Het werkt en dat is wat ik wou.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 10:39
door johcla
Ik heb paar weken geleden tijdens kantooruren een nieuwe account aangemaakt. Ik heb aangeduid dat ik geen 14 dagen bedenktijd wou, en binnen het uur was mijn account actief. Ik heb ook nummerportatie aangevraagd. Die zou gisteren actief zijn, maar inkomende calls gebeurden gisterenavond nog via Weepee. Bij OVH kan ik mijn nummer al wel aanduiden als caller-id. Zowel OVH als Weepee staan geconfigureerd in mijn Fritzbox, dus ik ga nog paar dagen wachten alvorens OVH te contacteren.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 14:26
door johcla
guy-pc schreef: Bij deze is mijn nummerportering een feit. Ik moest in de manager van OVH nog twee instellingen aanpassen
Hallo, kan je ons vertellen welke instellingen je hebt aangepast?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 20:09
door guy-pc
Nadat Belgacom door OVH was afgesneden, kreeg ik in het Frans mijn telefoonnummer te horen (in een eindeloze lus), wanneer ik met de gsm naar mijn telefoonnummer belde.

Ik belde toen naar de helpdesk, waar ze me begeleid hebben om volgende instellingen te wijzigen:
  • Bij "Numéro" - "Configuration du numéro" - "Modifier" - "Aucun" vervangen door "Redirection (Redirect)" - "Valider"
  • Daarna in het menu "Redirection (Redirect)" mijn nummer uit de keuzelijst kiezen en bij "Filtrer la liste" alle vakjes aanvinken en weer "Valider"
Ik denk dat dat alles was.

Succes, Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 05 maa 2013, 22:30
door liegebeestig
Gisteren ook een nummer aangevraagd, en vandaag alles in orde na validatiedocumenten. Maar... ik hoopte dat ik een nieuw nr zou kunnen kiezen (premium). Dat is niet gelukt tijdens het oorspronkelijke aanvraagnr. Hoe pak je dat aan? Hoeveel kost het? Iemand ervaring mee?

edit: meer info gevonden via andere thread. iemand ervaring hoeveel je moet bijbetalen bovenop de 1,18 euro per maand? Ik had gewoon 1 nummer gewild, namelijk een premium nr.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 maa 2013, 09:53
door guy-pc
Uit één van mijn mails met de helpdesk (ongeveer 2 maanden geleden):
Vous pouvez choisir un numéro belge avec un indicatif de la région dont vous dépendez mais vous ne pourrez en aucun cas choisir votre numéro lors de la commande. Par contre vous pourrez par la suite souscrire à un numéro supplémentaire standard à 1 € ou un numéro premium (liste de numéro mnémotechnique) facturé à 5 €.
Groetjes

Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 maa 2013, 11:27
door liegebeestig
Ivm nummer aanpassen: je zou een tweede "numéro standard" kunnen activeren en dan het eerste, het oorspronkelijke, annuleren. Geen idee of dat kan... Ik ga het eens testen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 maa 2013, 11:34
door Jack Daniels
ja, in je manager kan je een numer kiezen en dan bij het beheer ervan kiezen om dat nummer te annuleren. Het is bij OVh dus de bedoeling dat je eerst een nummer neemt (in jouw telefoonzone). Dan krijg je een nummer toegewezen. Pas dan kan je een bestaand nummer porteren. Zo heb ik het gedaan. Ik wacht nu de brief af die naar mijn adres werd gestuurd met codes om de nummerportatie in gang te zetten.
Om nummer stop te zetten: klik op "lijn". In het kader daaronder selecteer "management" en dan zie je onderaan verschijnen "de lijnen stoppen".

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 06 maa 2013, 22:13
door liegebeestig
Bedankt. Zodra je een eigen nr wil kiezen betaal je dus 1,99 euro per maand ipv 0,99 euro. Omzetten van numéro naar een ligne kan niet, of enkel naar Ligne enterprise. Enfin, we zien wel hoe het afloopt, ik hou mijn zelfgekozen nr even.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 09:41
door satsurfer
gisteren naar 2 verschillende telenetnummers lang gebeld met ovh.

elk nummer tot 3 X toe lijn uitgevallen.....'normal call clearing' kreeg ik op het scherm (alsof de tegenpartij ingehaakt had)
met betamax op zelfde moment zonder probleem.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 09:55
door brubbel
Gisteren hier 1u20 min, zonder problemen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 10:03
door ubremoved_15739
Gisteren driemaal 59 minuten + diverse kortere gesprekken. :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 14:01
door Baggioo
Een OVH-vraagje:

Kan je bij OVH de tijd vóór je voicemail opspringt instellen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 14:27
door ubremoved_15739
Ja.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 15:09
door Baggioo
Aha, weet je nog waar die optie zich bevindt?
Ik vind het niet terug in de OVH manager...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 15:38
door Michael
Codec vraagje,
Op de portal van OVH kan je verschillende codecs kiezen met de volgorde hoe ze gebruikt worden.
Wat is nu de beste combinatie, of enkele codec? Ik had ergens gelezen te hebben dat men beter de 'minst goede' codec gebruikt omdat er toch automatisch wordt geswitched tussen de codecs, dus dat er geen betere kwaliteit is als je een 'hogere' codec kiest. Weet iemand hier iets meer over?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 07 maa 2013, 16:14
door ubremoved_15739
@Baggioo
Inloggen op de Manager => "Téléphonie" => "Ligne" => "Gestion des appels" => "Renvoi d'appel" => "Gérer" en dan maar invullen wat voor jou past.
Niet vergeten op "Valider" te klikken. :wink:

Afbeelding


@Michaelv
Ik heb deze bij OVH momenteel exclusief op G.711 staan. G.729 wil ik vermijden.
Op mijn Siemens Gigaset staan enkel G.722 en G.711 (PCMA en PCMU) als beschikbare codec (in deze volgorde).
Aangezien dit over een vast toestel gaat waar altijd voldoende bandbreedte ter beschikking is, zie ik niet in waarom ikzelf zou kiezen voor een kwalitatief mindere codec. Spijtig dat OVH geen optie heeft met enkel G.722 en G.711.

Afbeelding

PS Bellen tussen twee OVH accounts in G.722 is een héél merkbare verbetering in gesprekskwaliteit t.o.v. G.711. Idem tussen twee Siemens Gigaset VoIP basisstations in G.722 (altijd gratis, onbeperkt in tijd, en RTP pakketjes [voice] rechtstreeks tussen gebruikers).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 maa 2013, 17:18
door Waterboy
Is het mogelijk bij OVH om twee individuele telefoonlijnen te hebben op met dezelfde nic handle?