Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

De mail die Rikkyrocker heeft gekregen raakt dan ook kant nog wal, in de 1ste zin staat dat er terabytes kunnen verbruikt worden, maar ongeveer in het einde staat "300 GB wat al veel hoger is dan het gemiddelde".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rikkyrocker schreef:Daarvoor hebben we een aantal netwerk-spelregels bepaald waarbinnen u elke maand vlot terabytes kan downloaden. Hoeveel terabyte precies kunnen we niet exact voorspellen, want dit hangt af van een aantal factoren en zal altijd verschillen van klant tot klant.


Weet men eigenlijk bij Telenet wel wat een terabyte is ? (of hebben ze het over alle Fibernet gebruikers samen :lol: )
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Ik zit nu momenteel aan dag 12 van mijn aanrekeningsperiode. Heb nu +- 320 GB gedownload (waarvan zeker 95 % tijdens de 'groene uren') en een 40 à 45 GB upload (waarvan 70% tijdens de 'groene uren' en de rest overdag).

Heb net deze nacht mijn eerste mailtje van Telenet gehad:
"Verzoek om uw internetgedrag aan te passen"

Ga gewoon verder met downloaden zoals ik bezig was en zie het verder wel.

Over die mails die bepaalde mensen krijgen van de klantendienst van Telenet kan ik kort zijn; alemaal BS aangezien ze er daar op de klantendienst van Telenet zelf niet eens weten hoe het nu eigenlijk allemaal werkt.
Ik had reeds 2 maal telefonisch contact en het was duidelijk dat die mensen nog niet eens deftig gebriefd zijn over het nieuwe systeem.
Ik geloof enkel een mail als het een mass-e-mail is die alle Turbo en Fibernet klanten zullen krijgen. Voor de rest is het enkel maar het sussen van bepaalde 'zeurpieten', tot ze er zelf uit zijn wat ze nu eigenlijk gaan doen.

Ze vindenblijkbaar 300 GB geweldig veel maar spreken dan wel eerst over TB's :roll:
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

mailracer schreef:
Marlboro schreef:Ik ben terug herbegonnen vanaf 12juli, we zijn nu 23-24juli; dat zijn ong ene 12tal dagen en ik heb max denk ik 50-60GB verbruikt, ik denk niet het meer zal zijn al en dit over 12 dagen bekeken, dat is dan 5Gb per dag ongeveer, dat zijn pinuts. Zelfs al zou ik al 80Gb hebben vebruikt; dan nog is dit maar max 8GB per dag.
Kan zijn ik de ene dag mss eens 20 gb heb verbruikt dat kan.
Het was vroeger dan toch beter zenne, ik vind dit op niks trekken en ik zie ook mijn verbruik niet meer en dat haat ik zeker als je weet je toch beperkt zit.

Zoals ik al heb gezegd; vanaf de dag dat de meter op nul zou moeten staan stond de meter al een paar centimeters in het groen, dat slaat dus echt nergens op.


Wat beschouwt telenet in godsnaam dna als gemiddelde?


Ok dan had ik je tekst verkeerd geinterpreteerd. Neen dit is inderdaad niet normaal. Is dit bij een turbonet abonement ?


Ik heb fibernet 100.
Ge kunt ze kussen
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb turbonet plus (de shake met telefoon , digital tv , internet) .
Ik heb sinds begin van mijn aanrekeningsperiode 150gb gedownload , 27gb geupload .

Volgend bericht wordt me voorgeschoteld , terwijl al mijn downloads die bezig waren zijn afgebroken (en die ik opnieuw mag starten) .

"Fair Use Policy bij ongelimiteerd internet van Telenet

Dringend verzoek om uw download- en/of uploadgedrag aan te passen

Telenet hanteert een Fair Use Policy voor haar ongelimiteerde internetabonnementen. Op die manier leidt Telenet het internetverkeer voor al haar klanten in goede banen en verzekert ze een optimale gebruikservaring voor iedereen.

Wij stellen vast dat uw download- en/of uploadgedrag niet in lijn is met de Fair Use Policy van Telenet: uw volumeverbruik ligt in de lopende aanrekeningsperiode bijzonder hoog in vergelijking met andere gebruikers van hetzelfde internetabonnement.

Als u uw volumeverbruik niet matigt, zijn wij genoodzaakt om de snelheid van uw internetverbinding tot het einde van deze periode aan te passen.

Om dit te voorkomen, kennen we aan uw abonnement 10 GB bijkomend volume toe zonder uw snelheid aan te passen. Dat volume kunt u gebruiken tot aan het einde van uw aanrekeningsperiode. Als het bijkomend volume opgebruikt is, wordt uw verbinding aangepast naar een minimale breedbandverbinding.

We adviseren u om onze Tips voor Fair Use op Online support door te nemen, zodat u de nodige maatregelen kunt treffen om uw volumeverbruik aan te passen.

Om verder te surfen, vragen wij u om te bevestigen dat u dit bericht gelezen hebt.
"




Wat is me dit nu voor zever .
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wanneer was het begin van je periode?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Marlboro schreef:
mailracer schreef:
Marlboro schreef:Ik ben terug herbegonnen vanaf 12juli, we zijn nu 23-24juli; dat zijn ong ene 12tal dagen en ik heb max denk ik 50-60GB verbruikt, ik denk niet het meer zal zijn al en dit over 12 dagen bekeken, dat is dan 5Gb per dag ongeveer, dat zijn pinuts. Zelfs al zou ik al 80Gb hebben vebruikt; dan nog is dit maar max 8GB per dag.
Kan zijn ik de ene dag mss eens 20 gb heb verbruikt dat kan.
Het was vroeger dan toch beter zenne, ik vind dit op niks trekken en ik zie ook mijn verbruik niet meer en dat haat ik zeker als je weet je toch beperkt zit.

Zoals ik al heb gezegd; vanaf de dag dat de meter op nul zou moeten staan stond de meter al een paar centimeters in het groen, dat slaat dus echt nergens op.


Wat beschouwt telenet in godsnaam dna als gemiddelde?


Ok dan had ik je tekst verkeerd geinterpreteerd. Neen dit is inderdaad niet normaal. Is dit bij een turbonet abonement ?


Ik heb fibernet 100.


Dan is het niet normaal. Ik vermoed dat alles best wel goed beveiligd is, en dat er niemand van je aansluiting geniet.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Mijn periode begon 16 juli . we zijn nu 24 juli .
40% van data is 's nachts gedownload .

ipv dag tot dag te kijken zou telenet er goed aan doen om het volume per maand te bekijken . Als hier niets gaat veranderen onderneem ik actie .
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tis dikke zever; zie naar mijn verhaal, mooi voorbeeldje van, ik heb zeker en vast niet meer dan 80gb gedownload ofzo en ik sta al aan bijna de helft, opeens is die meter fors naar omhoog gesprongen, onbegrijpelijk.
Ik denk zelfs het mss maar 50-60Gb is nu m'n verbruik sinds de nieuwe maand.

Echt belachelijk.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze zijn er toch echt een boeltje van aan het maken in mechelen !

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=12900

natuurlijk leuk voor mensen die dit krijgen :banana:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik moet toegeven dat opslagcapaciteit een uitdaging gaat worden. Dit extra veel binnenhalen is goed, maar ooit zal de opslag op geraken. telenet is hier zich ook van bewust als ik een van de voorgaande replies hier lees.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

door proximusboyke op 25 jul 2010, 11:32

ze zijn er toch echt een boeltje van aan het maken in mechelen !


Proximus Belgacom zijn geen bal beter hoor

Heb met Belgacom genoeg problemen gehad.Zijn net zo erg als Telenet,soms nog erger
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Ik moet toegeven dat opslagcapaciteit een uitdaging gaat worden. Dit extra veel binnenhalen is goed, maar ooit zal de opslag op geraken. telenet is hier zich ook van bewust als ik een van de voorgaande replies hier lees.


Op /dev/null is massa plaats... veel meer dan TN ooit kan leveren :lol:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

door proximusboyke op 25 jul 2010, 11:32

ze zijn er toch echt een boeltje van aan het maken in mechelen !


Toch fijn,is binnenkort alleen maar in ons voordeel.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Ze durven bij Telenet die halfronde meter niet verwijderen,dan pas laten ze zien,wat voor flater ze hebben gemaakt.
Fibernet van Telenet en Fiber power in Nederland is van dezelfde Amerikaanse maatschappij.
Waarom in Nederland geen telemeter Fup die niet wordt toegepast en geen smalband
En in Nederland zijn meer internet gebruikers dan hier
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Het wordt echt zielig grappig daar bij TN , ongeloofelijk hoe zielig ze reageren op de zet van BGC met hun term vrij downloaden na hier alles te hebben gelezen :oops:
Enfin voor andere providers uitstekende reclame voor hun produkten, zoals Dommel er al opgesprongen is op hun frontpage Dommel.com news...grappig :wink:
(
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:Ik moet toegeven dat opslagcapaciteit een uitdaging gaat worden. Dit extra veel binnenhalen is goed, maar ooit zal de opslag op geraken. telenet is hier zich ook van bewust als ik een van de voorgaande replies hier lees.


Op /dev/null is massa plaats... veel meer dan TN ooit kan leveren :lol:


Pfft kijken en de prullenbak in ze :lol:
Je hebt FUP, dus herbekijken is terug downloaden, het internet is je opslagcapaciteit :lol:

Volgens mij gaan alle klachten bij telenet naar /dev/null/
En hun antwoorden komen van /dev/random/ als je dat zo leest hier ^^
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

morgen gaat de ingebrekestelling aangetekend naar Telenet
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

De Telemeter geeft aan hoe je volumeverbruik zich verhoudt tot wat typerend is voor jouw internetabonnement FiberNet 100

Deze informatie gaat over je aanrekeningsperiode van 12/07/2010 tot 11/08/2010.


Laatste update gebeurde op 25/07/2010 om 20:38.
Hoe interpreteer ik deze Telemeter?

Je beschikt over je volledige surfsnelheid.

Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. :bang: :bang: :bang: :evil:

Ik heb slechts vandaag een denk ik 6tal filmpjes gehaald en die meter is alweer gestegen,net niet aan het midden en dan de eerste keer de uitleg: Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement.

BULLSHIT.

Ik zit sowieso nog niet eens aan de 80Gb en ik heb fibernet 100.

En natuurlijk ligt mijn verbruik hoger bende domme kloten; ik verbruik nu éénmaal niet iedere dag evenveel.
Soms is het meerdere dagen rustig en dan opeens een paar dagen zeg maar drukker, logisch dat ik dan meer verbruik, het ergste is gewoon je belaneg nog niet aan de 100GB zit en je nu al net aan bijna de helft al zit.
Als ik dit zo uitreken of bekijk dan zou ik minder mogen verbruiken dan al die maanden ervoor,lol.
Echt dikke zever dienen telemeter, das meer een manier ze gevonden hebben om de mensen nog wat meer in de zak te zetten.
Ge kunt ze kussen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Marlboro schreef:De Telemeter geeft aan hoe je volumeverbruik zich verhoudt tot wat typerend is voor jouw internetabonnement FiberNet 100

Deze informatie gaat over je aanrekeningsperiode van 12/07/2010 tot 11/08/2010.


Laatste update gebeurde op 25/07/2010 om 20:38.
Hoe interpreteer ik deze Telemeter?

Je beschikt over je volledige surfsnelheid.

Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement. :bang: :bang: :bang: :evil:

Ik heb slechts vandaag een denk ik 6tal filmpjes gehaald en die meter is alweer gestegen,net niet aan het midden en dan de eerste keer de uitleg: Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode hoger dan wat typerend is voor je internetabonnement.

BULLSHIT.

Ik zit sowieso nog niet eens aan de 80Gb en ik heb fibernet 100.

En natuurlijk ligt mijn verbruik hoger bende domme kloten; ik verbruik nu éénmaal niet iedere dag evenveel.
Soms is het meerdere dagen rustig en dan opeens een paar dagen zeg maar drukker, logisch dat ik dan meer verbruik, het ergste is gewoon je belaneg nog niet aan de 100GB zit en je nu al net aan bijna de helft al zit.
Als ik dit zo uitreken of bekijk dan zou ik minder mogen verbruiken dan al die maanden ervoor,lol.
Echt dikke zever dienen telemeter, das meer een manier ze gevonden hebben om de mensen nog wat meer in de zak te zetten.


dat is inderdaad het probleem, de huidige telemeter meet niks en is verre van objectief
een fair use meter zou moeten impliceren dat jij de ratio kent tussen jouw verbruik versus het gemiddelde gebruik van alle users met hetzeflde product, dat is de enige manier om te kijken of telenet jou niet in de zak zet, en of smallband gerechtvaardigd is, op voorwaarde dat die ratio groter dan 2 is

dat is allemaal niet mogelijk om dat nu vast te stellen, maar het staat wel in hun voorwaarden dat ze zich daarop baseren:

(1) De term “Vrij downloaden” betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen.

Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Nog 10 GB deze maand. Net een klachtenformuliertje naar Telenet gestuurd, met de vraag om me het 'gemiddelde' verbruik eens mee te delen. En hoe ze in staat zijn dit te berekenen terwijl het systeem nog geen maand in voege is?
Heb de vinger even op de etterende wonde gelegd die 'vrij downloaden' is. Geen transparantie, misleidend, nog meer telemeter-watching dan voorheen. :bang:
Na 10 jaar Telenet begin ik serieus te overwegen over te stappen naar een andere (goedkopere) ISP. :bang:
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Waar kan ik best met mijn ontevredenheid terecht ?


Ik vind dat ik niets te maken heb met andere gebruikers die op vakantie gaan en 0 verbruik hebben . En ook niet met mensen die 10TB binnenhalen .
Ik betaal voor mijn internet en voor niemand anders . Momenteel kan ik op een dag minder downloaden dan vroeger .
Daarnaast zijn er verdorie minder groene uren dan rode en gele ! Ik ga echt snachts niet opstaan om muziek te luisteren of wat video te kijken . Wie is er hier gek .
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Modbreak:
Dit doet niet ter zaken
de mensen die bij telenet blijven ? :cop:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Als je bedenkt ik nu nog niet eens 80GB heb verbruikt en ik sta net niet aan de helft al, dit is toch wel huilen met de pet op toch?
Ik had ervoor 250gb per maand en als ke 's nachts verbruikte kon je zelfs tot ong 500GB zelfs gaan.

Als ik dit nu zie zou ik nog niet eens 250GB mogen verbruiken,manman.

En waarom moet je een bericht krijgen je verbruik hoger ligt dan soms xxx aantal tijd ervoor? je verbruikt toch niet iedere dag opnieuw evenveel??
Ik snap er niks van en vind zoiets niet kunne, in mijn ogen is dit nu net meer een manier om zo ervoor te zorgen mensen minder inplaats van meer verbruiken.
Ik heb fibernet 100 en betaal je veel geld voor, dan verwacht je toch zeker als ze zelf zeggen vrij downloaden dan je zelfs meer dan 500Gb per maand mag verbruiken.
Het is nu niet zo ik zoveel verbruik (is ook zo niet) maar dat doet niks terzake natuurlijk.

Ik ben tevreden van telenet maar er zijn grenzen en er zijn zaken bij die niet kunnen en niet oke zijn, ik heb ook al gebeld een paar weken geleden ik die telemeter maar niks vind en ik niet snap waarom mijn meter al naar omhoog staat terwijl ik met een nieuwe maand was begonnen? Ik had nauwelijks wat gedaan en die meter stond van in den beginnen al een paar centimeters in het groen, onbegrijpelijk.
Je betaalt wel iedere maand voor een nieuwe maand je maandelijks bedrag maar bij je meter vinden ze het normaal ze deze niet meer op nul laten beginnen, te gek voor woorden.
Ge kunt ze kussen
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

@ Marlboro
Heb je al effectief op een tragere verbinding gestaan ? Waarschijnlijk niet ... dus gewoon blijven door downloaden.
Afhankelijk van op welke plaats je woont ga je na een hoeveelheid GB's te downloaden een waarschuwingsmail krijgen.
Als je alleen s'nachts download dan moet 500 GB geen probleem zijn. Anders ligt het iets lager. Maar opnieuw ... er zijn mensen die na 800 GB te downloaden nog met hun meter in het groen stonden. Enfin, dus je download veel laten we zeggen 150 GB 's nachts en 200 GB overdag en je krijgt dus je waarschuwing mail.
Dan krijg je met Fibernet 100 nog 30 extra GB. Je download die op (op 45 minuten is dat gedaan aan volle snelheid)
En als het dan niet tussen 17 en 23 uur is kun je gewoon blijven door downloaden aan volledige snelheid.
Tussen 17 en 23 uur zit je op een snelheid van 0,5 mbit/s maar daarna terug je volledige +- 100 mbit.
Dus kom je op "lagere prioriteit" terecht (de naam small band dekt de lading niet meer) ? Gewoon blijven door downloaden.
Ik denk dat je makkelijk een paar TB per maand kunt downloaden als je elke nacht lekker door vlamt.
Maar dan moet je jezelf de vraag stellen? Hoeveel TB aan harde schijf ruimte wil ik opvullen met dingen die ik waarschijnlijk nooit ga zien of spelen of wat het dan ook is. Testen hoeveel je kunt downloaden, de eerste maanden met het nieuwe systeem, is leuk. Maar je moet jezelf de vraag stellen ... hoeveel GB heb ik echt nodig per maand ? Voor mij ligt dat rond de 500 GB, waarvan ik het merendeel 's nachts download. Dan wil ik ook nog een aantal keer per jaar een 320GB kunnen uploaden. Maar daar houdt het dan ook op voor mij. En 500 GB is geen probleem met Fibernet 100.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste telenet klanten met Fibernet 100 komen stoefen dat ze meer als 1000 GB op een maand hebben gedownload.
Het is mogelijk met dit systeem als je het niet erg vind dat je 6 uur van de dag je volledige snelheid niet hebt en de andere 18 uur wel.
Op 18 uur per dag kun je dus wel een dikke 700 GB per dag downloaden moest dat nodig zijn.
Vroeg of laat is er iemand die deze theorie eens test en 30 dagen lang 700 GB per 18 uur download en zo op 21 TB komt.
Kijk, dan neem je wraak voor alle jaren dat je op small band hebt gestaan. Maar of het nuttig is ... ik betwijfel het ten zeerste. (en ik heb ongeveer 12 TB aan schijfruimte met nog 2 TB vrij)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

@keniac
allemaal goed en wel als je gebruik maakt van nachtsurfen. Als we de grafiekjes van telenet bekijken, zijn dat er niet veel 8) en dan worden de klanten nog gepushed

Ik wil ook niet nachtsurfen. Daarvoor heb ik geen supersnel internet nodig. Want dan moet ik wachten tot snachts... en dan ben ik met een trager abbo met meer limiet sneller 8) en zal ik minder nodeloos mijn pc moeten laten aanstaan. Want ik slaap snachts.
de koe zegt boe
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Dan download je overdag. 300 GB moet dan geen probleem zijn. Ok, die meter zal na 100GB al in het rood staan. Maar voor je snelheid aangepast word zijn we al een heel tijdje verder. En dan nog .... volgens mij met Fibernet 100 word je snelheid alléén aangepast als er teveel verkeer op je node is of zo.
Want het is nu al 17 uur geweest en ik heb nog steeds mijn maximale snelheid.
Ik heb net voor het eerst deze maand eens naar de helpdesk gebeld. Ze konden mij niet meer vertellen als ik zelf al uitgevonden heb.
Volgens de operator ging ik op een maandag tussen 16 en 0:30 iop een tragere verbinding staan als ik teveel gedownload had.
Maar ik heb vandaag nog geen tragere verbinding gehad.
Allez. Ik ga nog eens 100 GB downloaden. Ik ben benieuwd of ik vandaag nog een lagere snelheid krijg.
Tot nu toe dus 700 GB gedownload en alleen zondags tussen 17 en 23 op small band gestaan.
Het gaat de goede kant op.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik kan helaas niet meer zien hoeveel ik verbruik.
Ik heb eens zo'n meter willen installeren maar dat wilde niet om één of andere reden.
Ge kunt ze kussen
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Dan download je overdag. 300 GB moet dan geen probleem zijn. Ok, die meter zal na 100GB al in het rood staan. Maar voor je snelheid aangepast word zijn we al een heel tijdje verder. En dan nog


ahja ?
ik zit op een node in een boerengat en heb 120Gb verbruikt (met nachtsurfen geteld) . snelheid momenteel : 512kbit . :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

criminala schreef:
Dan download je overdag. 300 GB moet dan geen probleem zijn. Ok, die meter zal na 100GB al in het rood staan. Maar voor je snelheid aangepast word zijn we al een heel tijdje verder. En dan nog


ahja ?
ik zit op een node in een boerengat en heb 120Gb verbruikt (met nachtsurfen geteld) . snelheid momenteel : 512kbit . :bang:


Sta er op dat Telenet jou zo snel mogelijk meetbare en objectieve gegevens bezorgt zodat er een bewijs wordt geleverd dat je minstens 2x het dubbele van de trafiek hebt gedaan ten opzichte van het gemiddelde, en dat er dus een objectieve reden is om jou op een verlaagde snelheid te zetten.

Indien Telenet jou deze gegevens niet kan bezorgen, dan moet je eisen dat de verlaagde snelheid onmiddelijk ongedaan gemaakt wordt voor jouw abonnement, en dat Telenet jou de volle specificaties van Turbonet XL (of whatever fup based product) biedt.

Eis eveneens dat Telenet jou voortaan toegang geeft tot de eigen verbruiksgegevens die Telenet bijhoudt over jouw product, en hoe dit product zich op objectieve wijze verhoudt ten opzichte van de gemiddelde gebruiksgegevens van alle gebruikers met éénzelfde product, zodat op meetbare en objectieve wijze kan vastgesteld worden of de volle snelheid al dan niet verlaagde snelheid van toepassing is naar gelang deze verhouding lager of hoger is dan de factor 2, zoals beschreven in de productspecificaties van Turbonet XL (of whatever fup based product) .

voila, dit is een notedop wat ik vandaag middels een aangetekend schrijven heb verstuurd
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik denk dat Telenet veel klachten zou kunnen vermijden door 'smallband' minimaal op 10Mbit te zetten. Andere ISPs kunnen die snelheden in unlimited aanbieden, dus Telenet zou dat ook moeten aankunnen. Een onbruikbaar trage internetlijn is gegarandeerd klachten, anyway.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

cptKangaroo schreef:Ik denk dat Telenet veel klachten zou kunnen vermijden door 'smallband' minimaal op 10Mbit te zetten. Andere ISPs kunnen die snelheden in unlimited aanbieden, dus Telenet zou dat ook moeten aankunnen. Een onbruikbaar trage internetlijn is gegarandeerd klachten, anyway.


3a4mb zou moeten lukken om gewoon te surfen etc zelf youtube 720p maar 0.5 is toch te laag!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 mar 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

criminala schreef:
Dan download je overdag. 300 GB moet dan geen probleem zijn. Ok, die meter zal na 100GB al in het rood staan. Maar voor je snelheid aangepast word zijn we al een heel tijdje verder. En dan nog


ahja ?
ik zit op een node in een boerengat en heb 120Gb verbruikt (met nachtsurfen geteld) . snelheid momenteel : 512kbit . :bang:


Van je klote maken, ze nie gerust laten.
Ge kunt ze kussen
nduug
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2010, 20:07

Vannacht een online backup gedaan van mijn foto's, dus upload. 6,5 gb. Ongeveer de helft in de groene uren (wegens gewoon niet genoeg uploadsnelheid) en overdag verder laten lopen.

Pijltje van helemaal naar links ineens naar recht naar boven "hoger dan typerend is"...

Blijkbaar is men nog strenger voor upload dus... mijn "droom" voor online te backuppen kan ik bij deze volledig opbergen...
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

nduug schreef:Vannacht een online backup gedaan van mijn foto's, dus upload. 6,5 gb. Ongeveer de helft in de groene uren (wegens gewoon niet genoeg uploadsnelheid) en overdag verder laten lopen.

Pijltje van helemaal naar links ineens naar recht naar boven "hoger dan typerend is"...

Blijkbaar is men nog strenger voor upload dus... mijn "droom" voor online te backuppen kan ik bij deze volledig opbergen...


Upload is dan ook het zwakke punt van kabel als ik het goed opheb :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
nduug
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2010, 20:07

Upload is dan ook het zwakke punt van kabel als ik het goed opheb :wink:[/quote]

Tot voor kort kon ik met turbonet 200GB per maand uploaden als ik dat wou... nu zal het met wat geluk 20GB zijn...
Divolinon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2010, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu begrijp ik er niets meer van.
Vandaag was mijn reset, ik bekijk mijn telemeter nu, en ik sta op stage 9/9.

Ik heb voor vandaag 186 MB up & 157MB down.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De meter heeft niks meer met metingen te maken, het is enkel een profielaanduiding: er zijn 9 groepen (van groen naar rood) die aangeven in welke verbruiksklasse je zit, vergeleken met het verbruik van anderen (met hetzelfde abonnement en/of in jouw buurt).

Naargelang je klasse is het mogelijk dat je snelheid tijdelijk gereduceerd wordt in de oranje en rode periodes, en dat lijkt af te hangen van een soort QoS waarbij jouw verbinding gewoon een lagere prioriteit krijgt tov de andere Telenetters in jouw buurt.

Da's althans mijn huidige interpretatie van het systeem, gebaseerd op de mails van Telenet die hier eerder gepost werden. Maar mogelijk zijn ze er bij Telenet zelf nog steeds niet helemaal zeker van over hoe het uiteindelijk zal werken.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2010, 19:28

Is er eigenlijk een manier om uit te zoeken of ge op een drukke node zit of niet?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kainiac schreef:Dan download je overdag. 300 GB moet dan geen probleem zijn. Ok, die meter zal na 100GB al in het rood staan. Maar voor je snelheid aangepast word zijn we al een heel tijdje verder.


Ik weet er al die op 100gb hun keel dicht geknepen kregen. Waardoor hun abbo dus eigenlijk niets verbeterde, behalve dan dat hun smalband iets sneller is als vroeger.
Ook zit je nu met een glijdende meter. Dus die mensen mogen maar 100gb downloaden op 30dagen... geen reset meer. Dus eigenlijk toch een downgrade?
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”