Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaise1 schreef:Alé kom, voip s****..zie de i talk van BGC die ze voorlopig niet meer aanbieden,

dat was niet omdat het s****
I-Talk werkte zeer goed, ze hebben het afgeschaft om over te stappen op een nieuw platform (met meer mogelijkheden). Het oude I-talk-platform gaat worden gebruikt voor Scarlet en klanten die nog op het originele pakket zaten (i-talk en i-office).

kaise1 schreef:dus analoge telefonie is nog het veiligste communiecatie middel qua telefonie (zowel op kabel of via koper)

analoge telefonie via kabel?
Dat VoIP nooit garanties gaat kunnen geven voor alarminstallaties. Daarom dat Scarlet telefonie en dergelijke niet mogelijk zijn met alarm.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:
kaise1 schreef:Alé kom, voip s****..zie de i talk van BGC die ze voorlopig niet meer aanbieden,

dat was niet omdat het s****
I-Talk werkte zeer goed, ze hebben het afgeschaft om over te stappen op een nieuw platform (met meer mogelijkheden). Het oude I-talk-platform gaat worden gebruikt voor Scarlet en klanten die nog op het originele pakket zaten (i-talk en i-office).

="kaise1"]Belgacom stopt op 1 april met I-Talk. Dat is de goedkope vaste telefoonlijn die het bedrijf via zijn internetaansluiting aanbiedt. De lijn zou niet voldoen aan de kwaliteitsgaranties.
Kwaliteitsgaranties
Op welk vlak de lijn tekortschiet, blijft vaag: “Via marktstudies hebben wij ondervonden dat het product I-Talk niet voldeed aan deze hoge kwaliteitsgaranties die we onszelf opleggen wat betreft het gebruik van de dienst.”



dus analoge telefonie is nog het veiligste communiecatie middel qua telefonie (zowel op kabel of via koper)

analoge telefonie via kabel?
Dat VoIP nooit garanties gaat kunnen geven voor alarminstallaties. Daarom dat Scarlet telefonie en dergelijke niet mogelijk zijn met alarm.


Pffffff oke telefonie over kabel ja ?[/quote]
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

kaise1 schreef: patje betaald dus 59 €

ps modem kaput na 2 jaar weer een extrakostje hé
Toch ga ik nooit nog terug naa BGC & Telenet allez ja na die overname enkel nog digtv/excl modem telenet...

Ik heb de PowerShake, internet + telefonie aan 52 €
20Mb Down en 1Mb upload, 45 GB

Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Patje schreef:
Isoik schreef:Het is nu ook niet dat 60GB weinig is, he...
Ik download heel veel en geraak alleen maar over de 60GB als ik à volonté download EN upload. Maar ja, dat kan ook aan mijn snelheid liggen, die gelimiteerd is tot max 900kbps...

Moet jij 60GB opgebruiken met maar 900kbps = ongeveer 1 Mb ???
dat moet ook lang duren vooraleer er iets binnen is zeker :roll:

Last Result:
Download Speed: 19100 kbps (2387.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 948 kbps (118.5 KB/sec transfer rate)


Moeten niet, als ik overdreven download en PC aanlaat 's nachts dan kan ik over 60GB halen. Overdag kan ik niet veel downloaden omdat mijn hele verbinding dan blokkeert en dan kan ik niets anders doen.

Ik mag onbeperkt downloaden maar met een 1 Mbps profiel ben ik er weinig mee... Maar eerlijk gezegd zou ik al heel tevreden zijn met 60 GB bandbreedte en een snelheid van 18 Mbps. Dat betekent gewoon dan ik moet oppassen met wat ik download.
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Ik heb onlangs ontdekt dat ik op VDSL2 aansluitbaar ben alhoewel de Dommel pagina dit tot vorige week tegensprak!

Omdat ik met mijn 4,6 mbit/s verbinding voor geen enkele andere upgrade in aanmerking kwam bij Dommel heb ik gevraagd of ik op 6 mbit/s profiel gezet kon worden. Uiteindelijk bleek dit een goede kans te maken en ik werd hierover opgebeld door Dommel :!:

Ik vroeg de technieker of hij enige kijk had wanneer mijn lijn VDSL2 zou ondersteunen, maar dat was iets wat enkel Belgacom wist :twisted:

Hij ging even kijken en toen moet hij iets gezien hebben wat niet klopte want hij vertelde me dat hij iets moest uitzoeken, en dat hij mij de volgende dag zou opbellen. Dit heeft hij ook gedaan en hij vertelde me dat ik WEL op VDSL2 kon 8)

Toen ik vroeg hoe dat kwam mompelde hij iets over een fout in de applicatie ...

Hoe dan ook, achterdochtig als ik ben, heb ik opnieuw een controle uitgevoerd door speedconnect aan te vragen, en ja, ineens kwam ik wel in aanmerking ... Dus misschien is het de moeite voor degenen die tot hiertoe niet in aanmerking kwamen dit nogeens te checken.

Nu nog beslissen of ik die Sagem F@st 3464 wel wil, aan 139 euro, of ik nog een tijdje ga wachten in de hoop dat de prijs daalt of dat er andere modems beschikbaar komen zonder beperkingen.
Rippi
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Op een andere modem moet je de eerstkomende maanden niet hopen. Een aangezien de Sagem de enigste speler is, zullen ze hun prijzen niet direct laten zakken.

Dit komt uit een recent besluit van het BIPT :

Van zodra de standaard voor interoperabiliteit van het Broadband Forum beschikbaar is, moet
Belgacom enerzijds de nodige inspanningen leveren om hun DSLAMs zo snel mogelijk aan te passen
(zonder dat dit problemen oplevert voor de bestaande dienstverlening aan retail en wholesale) zodat
de interoperabiliteit ondersteund wordt zoals voorzien door het Broadband Forum en de
modemverplichting schrappen uit het WBA-aanbod.

Belgacom moet een voorstel voor een addendum die andere modems toelaat in het WBA VDSL2
aanbod één maand na het nemen van dit besluit aan het Instituut voorleggen. Het Instituut zal
hierover een discussie met de sector voeren om zich een oordeel over dit onderwerp te vormen. Op
deze manier gaat er geen tijd verloren na het publiceren van de interoperabiliteitsstandaard.

De opgelegde beperking zorgt ervoor dat SAGEM een monopolie krijgt op de Belgische markt
waardoor de OLO’s moeilijk tegen een interessante prijs deze modems zullen kunnen aanschaffen.
Anderzijds zorgt het ervoor dat de OLO’s na het wegvallen van de beperking met twee type modems
overblijven, waardoor de managementkosten kunnen toenemen. Het Instituut kan niet ingaan op de
vraag van de alternatieve operatoren om de SAGEM-modems aan dezelfde commerciële condities te
bekomen als Belgacom. Het Instituut kan niet tussenkomen in de commerciële onderhandelingen met
derden.

Het Instituut heeft zich in het kader van deze consultatie de vraag gesteld of het niet aangewezen is
dat Belgacom deze modems doorverhuurt (op basis van een retail minus) aangezien er problemen
kunnen opduiken bij het bestellen van lage volumes en de prijzen veel hoger liggen doordat ze niet
verschillende fabrikanten kunnen uitspelen. Het Instituut vraagt dan ook aan Belgacom om 7
intermediair te spelen en de SAGEM-modem door te verkopen aan de OLO’s tegen dezelfde
voorwaarden als momenteel voor carrier wholesale (en dus ook Scarlet) van toepassing zijn.
Belgacom is hiertoe bereid maar vraagt wel dat de OLO zelf de firmware op het toestel zet om het
startklaar te krijgen.
Rippi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:27
Locatie: Retie

Bedankt voor de info Uzzi.

Weet jij of de beperkingen die in de Belgacom modems zouden zitten ( bv. DHCP geeft max. 2 IP adressen uit ) ook in de Dommel modems zitten? Als ze volledig functioneel zijn, dan wil ik er wel 1 kopen maar als het gecastreerde toestellen zijn, dan betaal ik er niet de volle pot voor, dan wacht ik desnoods nog een jaar ...
Rippi
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Rippi schreef:Weet jij of de beperkingen die in de Belgacom modems zouden zitten ( bv. DHCP geeft max. 2 IP adressen uit ) ook in de Dommel modems zitten? Als ze volledig functioneel zijn, dan wil ik er wel 1 kopen maar als het gecastreerde toestellen zijn, dan betaal ik er niet de volle pot voor, dan wacht ik desnoods nog een jaar ...

De Sagem's delen meer dan 2 IP's uit en je kan ook relatief makkelijk de modem "hacken" zodat je in de echte admin-interface kan, zodat je de 2 extra LAN-poorten (nu gelabeld met "TV") kan gebruiken. Verder is het IMHO een waardeloos stuk hardware. Het wireless gedeelte was zo onstabiel dat ik ik de Sagem nu gebruik als VDSL2-modem en niets anders (in bridge, waarachter mijn Fritz!box hangt).
ooh. shiny.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Bij mij staat de Alcatel bij het bgc inkompunt in de kelder, dus wireless heb ik uitgeschakeld omdat ik elders een accespoint heb staan.
De userinterface doet wat ouderwets aan, maar ik was in staat voordat vdsl2 operationeel was het ding, met portmappings en routes, volledig offline te configureren.
Toen het vdsl signaal er was draaide alles meteen en sindsdien heb ik niets hoeven veranderen en draait het inmidels een paar weken zonder een seconde problemen.
Een ouderwets ogend ding dat doet wat het moet doen maar geen toeters en bellen heeft zoals pnp enz. maar zonder belachelijke Belgacom beperkingen.
Binnenkort gaat hij in bridged werken met m'n oude draytek 2901 (dual wan) zodat ik ook m'n 2e adsl lijn (fixed-ip) flexibeler kan gebruiken.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Wist niet eens dat Dommel dat aanbood... VDSL2
ik ben een homeconnecter en kan niet eens checken of ik aansluitbaar ben.

Anyway ik vind het veel te duur voor wat je krijgt
speedconnect plus aan 49€/mnd, tel hier nog een abbo van Belgacom bij en je zit aan 65€/mnd
Als je dan nog digitv van telenet in huis hebt komt het plaatje al op 87€/mnd

Dan kan je beter het Shake+ pakket nemen van Telenet aan 75€/mnd
met nachtsurfen heb je ook 200GB/mnd
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

ThaMan schreef:Wist niet eens dat Dommel dat aanbood... VDSL2
ik ben een homeconnecter en kan niet eens checken of ik aansluitbaar ben.

Anyway ik vind het veel te duur voor wat je krijgt
speedconnect plus aan 49€/mnd, tel hier nog een abbo van Belgacom bij en je zit aan 65€/mnd
Als je dan nog digitv van telenet in huis hebt komt het plaatje al op 87€/mnd

Dan kan je beter het Shake+ pakket nemen van Telenet aan 75€/mnd
met nachtsurfen heb je ook 200GB/mnd


Bij dommel heb je dan ook toegang tot een redelijke usenet server. + Ongelimiteerde bandbreedte.
Als je je lijn 24/7 volledig verbruikt stuurt dommel geen mail.

Ik zou hetzelfde niet bij Scarlet hun FUP proberen :p.
Maar het blijft via het BGC netwerk, waarom denk je dat cityconnect zo goedkoop kan, met zo'n specificaties, terwijl speedconnect daarentegen zo duur is?

Trouwens, hoe kom je aan die 15€ voor BGC?
een discovery kost "maar" 10€ (damn BGC die indertijd ineens de prijs voor 45% omhoog smeten),
maar voor het eerste jaar kan je voor 5€/maand een raw copper lijn nemen. Daardoor betaal je geen abbo kosten aan BGC, en het is nog goedkoper ook dan zo'n disco lijn.
(Het blijft smerig dat je bij BGC zelfs voor zo'n raw copper lijn niet moet betalen.)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

GuntherDW schreef:
ThaMan schreef:Wist niet eens dat Dommel dat aanbood... VDSL2
ik ben een homeconnecter en kan niet eens checken of ik aansluitbaar ben.
[...]

[...]
Trouwens, hoe kom je aan die 15€ voor BGC?
een discovery kost "maar" 10€ (damn BGC die indertijd ineens de prijs voor 45% omhoog smeten),
maar voor het eerste jaar kan je voor 5€/maand een raw copper lijn nemen. Daardoor betaal je geen abbo kosten aan BGC, en het is nog goedkoper ook dan zo'n disco lijn.
(Het blijft smerig dat je bij BGC zelfs voor zo'n raw copper lijn niet moet betalen.)

:nono: Trouwens hoe kom je aan die 5€/maand, iemand die nu homeconnect/netconnect heeft kan hier geen aanspraak op maken, dus is het 13,31€/maand of je neemt een discovery lijn bij belgacom.
de promoties zijn enkel geldig voor elke nieuwe inschrijving via onze website, http://www.dommel.com, op voorwaarde dat de nieuwe klant de laatste 12 maanden geen dommel.com abonnement gehad heeft en zijn niet cumuleerbaar met andere promoties. de voorgestelde promoties zijn geldig van 01/05/2009 tot en met 30/06/2009.
...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Een discovery lijn is toch nog minder dan 15€/maand hoor :p.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

GuntherDW schreef:Een discovery lijn is toch nog minder dan 15€/maand hoor :p.

Misschien heb ik uw eerste bericht verkeerd geïnterpreteerd, maar het leek alsof je raw copper voor 5€/maand aan het aanraden was voor het eerste jaar en dit terwijl de persoon klant is bij dommel.
Ik wilde er gewoon op wijzen dat klanten geen aanspraak kunnen maken op die regeling.
...
zerotol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2009, 17:56

Is er eigenlijk ergens firmware updates beschikbaar voor die sagem? Firmware dat er op staat is van 2007 namelijk.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Afbeelding

Net geactiveerd :3. 1.4+MB/s download snelheid is leuk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

zerotol schreef:Is er eigenlijk ergens firmware updates beschikbaar voor die sagem? Firmware dat er op staat is van 2007 namelijk.

Neen, daar dit "custom" werk is van Belgacom. Als je zelf gaat flashen, dan riskeer je dat de boel niet meer werkt...

Er is ondertussen een tweedehands BBOX2 onderweg naar me en daar zal ik wat experimentjes mee uitvoeren. Laat nog wel weten wat dat wordt... ;)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

foxhound schreef:Afbeelding

Net geactiveerd :3. 1.4+MB/s download snelheid is leuk.



En al op repair-profiel. Telefoonkabel komt in de garage binnen en wordt dan gesplitst, 1 gaat naar de living (telefoon), 1 naar boven (router). Maar aangezien we ondertussen draadloze telefoons hebben ga ik de kabel naar de living toe afkoppelen. Moet ik hierna dommel contacteren om terug op een normaal profiel gezet te worden, of gebeurt dit automatisch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

foxhound schreef:En al op repair-profiel. Telefoonkabel komt in de garage binnen en wordt dan gesplitst, 1 gaat naar de living (telefoon), 1 naar boven (router). Maar aangezien we ondertussen draadloze telefoons hebben ga ik de kabel naar de living toe afkoppelen. Moet ik hierna dommel contacteren om terug op een normaal profiel gezet te worden, of gebeurt dit automatisch?


zul je dommel voor moeten contacteren, gebeurd niet automatisch
It ain`t what you say but the way you say it !
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Proforma ding was betaald de 14e... een week later nog niets gehoord van dommel. Geen modem, geen datum... pechvogel zeker?
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

daffeh schreef:Proforma ding was betaald de 14e... een week later nog niets gehoord van dommel. Geen modem, geen datum... pechvogel zeker?


goede raad van mij ... bel eens ... had aangevraagd 31/08/2009 en in october nog steeds niets .... bel naar hun en ineens ne datum van installatie (vrijdag aanstaande :) )
It ain`t what you say but the way you say it !
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gaak morge doen
is der een secret number of gewoon algemeen nummer op de site?
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Heb nu de kabel die naar de living gaat afgekoppeld. Nu is er dus enkel 1 kabel met 1 aansluitingspunt en hier hangt eerst de 5polige->6polige stekker met hieraan de telefoon, en daarna de 6polige stekker(full rate splitter) met daaraan de Sagem router. Ik moet morgen nog bellen naar Dommel om terug op het normaal profiel gezet te worden, maar merk nog een probleempje. Af en toe op willekeurige intervallen lijkt de verbinding even weg te vallen. Als ik dan op de router statuspagina ga kijken geeft hij nog altijd verbinding aan. Ik kan echter geen websites niet meer bezoeken, of google pingen bvb (niet op dns naam en niet op IP). Openstaande verbindingen (zoals een online spelletje (team fortress 2/left 4 dead)) blijven meestal nog doorgaan, soms haperen ze ook echter. Ik heb nog niet geprobeerd om op zo een moment de DNS servers te pingen maar puur aan DNS denk ik dat het echter niet ligt, aangezien ik google ook niet op IP kan pingen. Weet iemand soms waar dit aan kan liggen? Zou dit opgelost zijn als ik terug op het normaal profiel zit (niet meer op het repair profiel)?

Met vriendelijke groeten,

foxhound

Edit:

Kwam net nog maal voor, eventjes geprobeerd. DNS zelf werkt nog, kan de DNS pingen, kan de gateway pingen, maar kan geen servers op het internet pingen zoals google of userbase. Naam resolven naar IP lukt wel nog. Dit lijkt echt op willekeurige momenten voor te komen en duurt meestal een 10tal seconden tot een minuut. En zoals ik eerder al zei, reeds open verbindingen blijven open. Enkel nieuwe verbindingen lukken niet.

Edit2:

Begin te twijfelen of wat ik voorhad als Full rate splitter wel echt eentje was. Bij mijn sagem kwamen 2 stekkers, 1 met 5 pinnetjes en aan de achterkant 6 gaatjes. Beneden 2 aansluitingen voor Telefoon, hierop dus mijn telefoon aangesloten. De andere had 6 pinnetjes en beneden 1 aansluiting gelabeled DSL. Hierop heb ik dus de Sagem aangesloten.
Afbeelding
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

daffeh schreef:gaak morge doen
is der een secret number of gewoon algemeen nummer op de site?

Vwala, juist gebeld.
DNa 10 minuten een vriendelijke meneer aan de lijn die mij zei dat ik pas in de loop van volgende week nen datum zou krijg. Geen idee waarom dat het bij mij zo lang moet duren maar allez!
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Aanvraag gedaan op 12/10, betaling verwerkt op 15/10 ik kon er gebruik van maken vanaf 16/10, die maandag 19/10 heb ik ook de modem ontvangen en er gebruik van kunnen maken.
Wel irritante storing in dat modem, de draadloze verbinding valt at random weg, ga hem dus in bridge zetten als dit aanhoudt.
Ik heb gekozen voor raw copper, met de huidige aanbieding is dat het eerste jaar goedkoper als een discovery lijn.
verbinding is snel, sneller als Turbonet xl hier ooit gehaald heeft ondanks dat die sneller is op papier, met name de dns lijkt veel sneller te reageren als die van telenet. (daarom gebruikte ik ook opendns onder telenet)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dbr schreef:Aanvraag gedaan op 12/10, betaling verwerkt op 15/10 ik kon er gebruik van maken vanaf 16/10, die maandag 19/10 heb ik ook de modem ontvangen en er gebruik van kunnen maken.
Wel irritante storing in dat modem, de draadloze verbinding valt at random weg, ga hem dus in bridge zetten als dit aanhoudt.
Ik heb gekozen voor raw copper, met de huidige aanbieding is dat het eerste jaar goedkoper als een discovery lijn.
verbinding is snel, sneller als Turbonet xl hier ooit gehaald heeft ondanks dat die sneller is op papier, met name de dns lijkt veel sneller te reageren als die van telenet. (daarom gebruikte ik ook opendns onder telenet)

Ik heb op dezelfde dag besteld, de betaling was op de 14e(!) gedaan en ik wacht nog steeds. Verdoeme e!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

dbr schreef:Wel irritante storing in dat modem, de draadloze verbinding valt at random weg, ga hem dus in bridge zetten als dit aanhoudt.

Een "gekend" probleem, al spreken er hier op 't forum dat tegen. Ik had krak hetzelfde en heb daardoor de Sagem nu in bridge staan, waardoor het een wel erg dure VDSL2-modem is geworden... :(
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

cloink schreef:
dbr schreef:Wel irritante storing in dat modem, de draadloze verbinding valt at random weg, ga hem dus in bridge zetten als dit aanhoudt.

Een "gekend" probleem, al spreken er hier op 't forum dat tegen. Ik had krak hetzelfde en heb daardoor de Sagem nu in bridge staan, waardoor het een wel erg dure VDSL2-modem is geworden... :(


Ja, hij was al duur gezien je flink goedkopere routers hebt voor dit doel, maar je krijgt ook nog eens een beperkte(want bgc firmware) router met slechte beveiliging.(zie nieuwsbericht over bgc chantage/afpersing)
Wettelijk gezien ben je zelf verantwoordelijk voor je internetverbinding en eventueel misbruik daarvan maar hoe houdt dat zich stand als men misbruik maakt van een lek waar ik als klant niet bijkom?
kromme situatie die je helaas vaker ziet.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag mijn vdsl2 aansluiting gekregen na lang wachten. 9-sep besteld, 16 sep bevestiging van betaling, 22 oktober geleverd !

Had bericht gekregen waarin stond dat tussen 14u en 18u de adsl omgezet zou worden naar vdsl. Enkele weken geleden al de nieuwe modem ontvangen en toen even voor 14u ik opeens geen verbinding meer had, heb ik oude modem afgekoppeld, nieuwe aangekoppeld. Naam en wachtwoord op de webinterface ingevuld en ik was meteen weer online. Werkje van 10min.

Als ik nu via de verschillende speedtests en tooltjes de snelheid meet, zit ik tussen 10-12Mbps en in vergelijk met mijn oude 3Mbps ben ik daar dik tevreden mee.

Waarden van de router / modem:

VDSL statistics

VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 24.7 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -13.7 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms

Afbeelding
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

http://www.speedtest.net/result/599747569.png


Downstream line rate : 25104 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 16.6 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20064 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -18.1 dbm
Downstream delay : 7.2 ms
Upstream delay : 3.5 ms



pas aangesloten en volgens helpdesk perfect profiel op speedconnect plus.
Toch maar dergelijke download snelheid.

Enig idee hoe dit zou komen.

VDSL sirgnaal zit op 2de koperpaar dat gisteren door de Belgacom mensen werd opgegraven en waarbij de paren evenlang werden gesoldeerd.
Op het eerste paar zit Belgacom TV en de telefoon.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

De installatie/migratie van uw vdsl2 verbinding werd successvol afgerond. Welkom op het dommel.com vdsl2-netwerk!

Kan niet wachten om straks na het werk alles uit te proberen!
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

mmm vandaag dan ook aangesloten .... duurde tijdje maar is het waard geweest :)

Downstream line rate : 25040 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 35.4 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps


Afbeelding
It ain`t what you say but the way you say it !
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Hier ook aangesloten ondertussen, eindelijk een goede snelheid zonder belachelijke limiet (500gb noem ik nie echt een limiet meer)

Afbeelding
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

hi,

kan een Downstream Training Margin van 16 de reden zijn dat ik maar de helft haal van snelheid ?

Afbeelding

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25104 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 16.7 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20064 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -18.1 dbm
Downstream delay : 7.2 ms
Upstream delay : 3.5 ms
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

normaal niet pietnoeck, zie op pagina 23 in dit topic bv spacekiek zijn specs met een speedconnect plus abbo, mischien heeft je BGC TV abbo iets te maken met je lage speed ??? (alhoewel deze op een tweede koperpaar aangesloten is ???)

edit/ je hebt toch een speedconnect PLUS abbo toch ?? (gezien je speekt over de helft van speed, normaal is dat dan maar 1/3 speed van een normaal + abbo, anders is de helft van je speed gewoon het gewone speedconnnect met max 12 Mbit/s )
enfin bellen naar zowel dommel als Belgacom over je probleem, gezien je bij beide providers (INET&BGCTV) klant bent !!!!
(btw dacht dat het niet mogelijk was BGC TV en een internet abbo bij reseller Dommel ???)
pietnoeck
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2004, 14:00

ligt blijkbaar aan de pc want laptop van het werk geeft wel normale snelheid !

Een ander punt ivm de modem.
1. werken de andere LAN poorten ? lukt niet om pc erop aan te sluiten.

2. wifi : pc connecteert wel maar geraakt nieet op het internet.
Alles staat nochtans op "enable"
enige suggesties om toch op het net te geraken ?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

pietnoeck schreef:1. werken de andere LAN poorten ? lukt niet om pc erop aan te sluiten.

Slechts 2 van de 4 werken, de andere zijn voor "Belgacom TV", maar je kan deze wel activeren... (http://wiki.yobi.be/wiki/Modem_BBox-2)

pietnoeck schreef:2. wifi : pc connecteert wel maar geraakt nieet op het internet.

Welk IP-adres krijgt je pc?
ooh. shiny.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Is er soms iemand die zo goed wil zijn om een kleine handleiding te schrijven over hoe men exact die 2 TV poorten kan omzetten naar netwerkpoorten ? Ik heb die wiki doorgenomen (en aanverwante pagina's) maar ik geraak er niet wijs uit.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Is er soms iemand die zo goed wil zijn om een kleine handleiding te schrijven over hoe men exact die 2 TV poorten kan omzetten naar netwerkpoorten ? Ik heb die wiki doorgenomen (en aanverwante pagina's) maar ik geraak er niet wijs uit.

De mijne staat in bridge en het is me wat te veel moeite om er dus even op aan te loggen, maar je hebt 2 opties:

Ofwel een van deze 2 url's gebruiken om in te loggen als full admin:
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... word=admin
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2

Ofwel eerst zelf een paswoord instellen op je account (dewelke waarmee je default bent aangelogd in de webadmin (geen full admin, by default zonder paswoord)), vervolgens de configuratie-file downloaden (backuppen heet dat, dacht ik), dan met een goeie text-editor deze file openen en het (hashed) paswoord van je default user kopieren naar de admin-user. Dan config-file weer uploaden en inloggen met de url van hierboven alwaar je bij "password=" natuurlijk je eigen gekozen paswoord ingeeft. HTH.
ooh. shiny.
zerotol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 okt 2009, 17:56

Ik denk dat ofwel de modem ofwel de voeding van de modem al kapot is :roll: .

Voeding geeft nog een groen lichtje, modem geeft niets meer. Morgen eens proberen met een andere voeding. :bang:

Sagem brol modem
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”