Pagina 14 van 27

Geplaatst: 05 sep 2008, 13:58
door MStichel
sinds een weekje homeconnect bestelt maar ik zit nog met een vraag, redelijk overbodig maar had het graag geweten , puur uit ongeduldigheid ...

komt die activatie brief van zodra de aanvraag verwerkt is ? of komt deze enkel dagen voor activatie van de lijn ?

Geplaatst: 05 sep 2008, 15:16
door Yargo
Kan iedereen nu al bereikt worden door telenet en belgacom? Hier iig nog niet :evil:

Geplaatst: 05 sep 2008, 17:07
door frado
hier wel denk ik.
Btw
1) Waarom lagged de telefoon als HELL als er nog maar iets gedownload wordt via usenet, of er iets upgeload wordt, bv iets zenden op msn,...??? Da's toch automatisch gelimiteerd? Maar als ik dan bel via pc lagged het als geen een :(
2)Het echo probleem is er nog steeds?

Geplaatst: 05 sep 2008, 17:19
door Wentie
Nope, ik ook nog niet. Maar ze zijn er mee bezig. Je moet erheen bellen, en dan de nr's waar je niet door gebelt kan worden doorgeven, en dan kunnen ze daar een lijn in vinden.

Door ISDN kunnen wij wel gebelt worden, maar wat is dat? mijn vriend zei me dat.

Geplaatst: 05 sep 2008, 17:27
door Zuttasoxx
Wentie schreef:Nope, ik ook nog niet. Maar ze zijn er mee bezig. Je moet erheen bellen, en dan de nr's waar je niet door gebelt kan worden doorgeven, en dan kunnen ze daar een lijn in vinden.

Door ISDN kunnen wij wel gebelt worden, maar wat is dat? mijn vriend zei me dat.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Isdn

Wikipedia my man.. Welcome to the digital world :P

Geplaatst: 05 sep 2008, 20:00
door frado
wth voor dat echo probleem staken ze het probleem op het feit dat het volume van de telefoon in het huis te hoog staat :eek: . Kheb daar nog nooit een volume knop aan gezien

Geplaatst: 05 sep 2008, 20:49
door SniFManS
hier werkt het ook nog niet ! Belgacom en mobistar eeuwig probleem blijft zich verder zetten . Ze zijn er aan bezig word me verteld ( al bijna 2.5 maand )

Geplaatst: 05 sep 2008, 23:46
door frado
kan het zijn dat niet iedereen dat prob heeft? Kbedoel, anders zou er toch bijna niemand met vaste lijn kunnen bellen? Want de meeste mensen hebben toch telefonie van bgc

Geplaatst: 05 sep 2008, 23:55
door broli
Ik zou het echt niet weten of ik dat ook voorheb. Heb nog niemand gesproken buiten de 011 helpdesk en de lijn was helemaal inorde.

Geplaatst: 06 sep 2008, 12:02
door kos
Hier werkt het voip-gedeelte ook nog steeds niet volledig. We kunnen nog steeds niet gebeld worden.
Ik stel me soms de vraag of het nuttig zou kunnen zijn om alles nog eens opnieuw te installeren en configureren, maar dan bedenk ik me dat gsm-nummers en BT-lijnen ons wel kunnen bereiken, dus lijkt het me echt wel dat het probleem niet aan mijn kant ligt.

Geplaatst: 06 sep 2008, 13:38
door TheReaper
Wanner gaat dommel eigenlijk de snelheid effectief naar 12Mbit verhogen voor homeconnect? of is dit voor sommigen al gebeurd?

Ik dacht dat belgacom al ADSL2 aanbood

Geplaatst: 06 sep 2008, 13:48
door Zuttasoxx
frado schreef:wth voor dat echo probleem staken ze het probleem op het feit dat het volume van de telefoon in het huis te hoog staat :eek: . Kheb daar nog nooit een volume knop aan gezien


ik heb geen echo probleem.. In de instellinge nvan voip kan je iets instellen van echo.. Bij mij staat het 16 ms (standaard) maar zoek eens op google welk effect dat het uitmaakt om het hoger of lager te zetten.

(je hebt wel firebug of iets degelijks nodig om de pagina live te editen)

Geplaatst: 06 sep 2008, 14:10
door Kanter
Ik weet niet of dit hier hoort, zo niet, dan start ik wel een nieuw topic.

Maar gisteren hebben we een uur gebeld en plots kregen we geen signaal meer, ik kon niets meer horen.

Dus hebben we terug gebeld en na een half uur drie kwartier horen we plots de bezet toon.

Enig idee hoe dat dat te fixen is?

Thanks

Geplaatst: 07 sep 2008, 19:32
door Nysos
Hallo,

Sinds ik HomeConnect geinstalleerd heb krijg ik volgende melding als ik inlog in m'n Gigaset:


- NAT (Network Address Translation) voor uw Internet-verbinding uitgeschakeld
- Eén of meer van uw lokale clients hebben een directe verbinding met het Internet


Is die melding normaal? Ik heb al alle settings overlopen maar ik zie echt nergens iets fout of anders staan dan toen ik op NetConnect zat (en de melding niet had).

Edit: ik heb de indruk dat de foutmelding klopt -- als ik een tweede PC in m'n netwerk hang dan krijgt die wel een IP adres maar de access blijft op "Local only" staan en ik geraak niet op het Internet via die PC.

Onder "Network Address Translation: Aan Uit" staat "Aan" wel degelijk aangevinkt. Iemand een idee?

Final edit: ok, probleem is opgelost. Heb een reset van de router gedaan en settings manueel terug ingegeven en alles werkt perfect nu (en melding is weg)

Geplaatst: 08 sep 2008, 01:31
door Zuttasoxx
diene nat melding blijft die precies geven bij mij.. Maar ik kijk er precies gewoon niet achter.

Geplaatst: 08 sep 2008, 08:56
door grox
woot eindelijk vandaag op inet maar nog geen voip zoals verwacht

ff getest:
Afbeelding

soms valt m'n verbinding wel uit alsof de modem het niet aankan :s

is dit tijdelijk?

Geplaatst: 08 sep 2008, 11:45
door bravo
kos schreef:Hier werkt het voip-gedeelte ook nog steeds niet volledig. We kunnen nog steeds niet gebeld worden.
Ik stel me soms de vraag of het nuttig zou kunnen zijn om alles nog eens opnieuw te installeren en configureren, maar dan bedenk ik me dat gsm-nummers en BT-lijnen ons wel kunnen bereiken, dus lijkt het me echt wel dat het probleem niet aan mijn kant ligt.


Dat opnieuw configureren heeft geen zin. Heb vorige week een reset "moeten" doen, en alles werkt terug zoals ervoor, buiten het feit dat BGC en TN ons nog steeds niet kunnen bereiken...

Dat van ISDN kan ook wel is waar zijn!!

Geplaatst: 08 sep 2008, 12:35
door Zuttasoxx
grox schreef:woot eindelijk vandaag op inet maar nog geen voip zoals verwacht

ff getest:
Afbeelding

soms valt m'n verbinding wel uit alsof de modem het niet aankan :s

is dit tijdelijk?


dus jij zit op adsl2+ he

Geplaatst: 08 sep 2008, 18:15
door Gent32m
Zuttasoxx schreef:dus jij zit op adsl2+ he


Idd, precies wel.

Grox, in welke provincie (stad) woon jij ?

Geplaatst: 08 sep 2008, 18:25
door broli
Die snelheid kan iets anders weergeven. Aangezien hij niet meer antwoord kan iemand die dat zelfde programma gebruikt bevestigen dat dat idd je download snelheid is?

Geplaatst: 08 sep 2008, 18:32
door Lord Utopia
Ik stel voor dat grox een speedtest uitvoert op userbase.be en speedtest.net.

Geplaatst: 08 sep 2008, 20:33
door Fireblade
Inderdaad, want sommige programma's geven af en toe een uitstulping. Nu, ik kan het mis hebben, maar dat zullen we hopelijk snel weten :-)

Geplaatst: 09 sep 2008, 13:42
door Gent32m
Hey,

Effe paar vragen tussen door.

1) Is er al een nieuwe versie van de HomeLink software beschikbaar. Zo ja, wordt die automatisch gedownload (vermoed van wel, maar heb de laatste weken nog niet zo een melding zien verschijnen)

2) We kunnen onbeperkt surfen. Toch zou ik graag eens (als dat kan) mijn download verbruik ergens opvragen. Kan dit ? Kan iemand van jullie dit ? Of wordt daar nog aan gewerkt.

*** einde bericht *** :wink:

Geplaatst: 09 sep 2008, 13:57
door FullHD
1) Er is nog geen nieuwe versie beschikbaar. 1.8 is de laatste versie. Homelink checkt elke keer bij het opstarten of er een nieuwe versie beschikbaar is, dus eens het zover is, zal ze automatisch worden gedownload.

2) De Homelink software toont die informatie niet, maar ze is wel beschikbaar dus dat is ook een functie die hopelijk ooit aan de toepassing zal worden toegevoegd.

Geplaatst: 09 sep 2008, 14:30
door Gent32m
FullHD schreef:1) Er is nog geen nieuwe versie beschikbaar. 1.8 is de laatste versie. Homelink checkt elke keer bij het opstarten of er een nieuwe versie beschikbaar is, dus eens het zover is, zal ze automatisch worden gedownload.

2) De Homelink software toont die informatie niet, maar ze is wel beschikbaar dus dat is ook een functie die hopelijk ooit aan de toepassing zal worden toegevoegd.


Okido, thanks for the update!

Geplaatst: 09 sep 2008, 18:29
door fluppie
Hey,ik wil hier alleen maar zeggen dat ik deze middag naar Makro Eke geweest ben,alle Dommel Packs (internet plus telefoon) zijn verwijderd,en terug naar de fabriek gestuurd,heeft mij een vriendelijke verkoper gezegd,de packs komen zeker terug,als de problemen met Siemens opgelost zijn (dit waren de woorden van een Makro personeelslid.)

Geplaatst: 09 sep 2008, 18:36
door broli
fluppie schreef:Hey,ik wil hier alleen maar zeggen dat ik deze middag naar Makro Eke geweest ben,alle Dommel Packs (internet plus telefoon) zijn verwijderd,en terug naar de fabriek gestuurd,heeft mij een vriendelijke verkoper gezegd,de packs komen zeker terug,als de problemen met Siemens opgelost zijn (dit waren de woorden van een Makro personeelslid.)


Misschien wat een paar hier als "velen" tevreden noemen dachten dat hun modems stuk waren na het gebrekkige product draaide. Dus maar binnen brengen.

Kan ook verkeerd zijn natuurlijk.

Geplaatst: 09 sep 2008, 19:13
door ketter
fluppie en gisteren waren er in de makro in Deurne nog 2 te verkrijgen.
Raar als de 1ne winkel ze terug stuurt en de andere dan weer niet.

Geplaatst: 09 sep 2008, 19:54
door fluppie
In Makro Eke zeker niet meer te verkrijgen(voorlopig) de rest is er door het personeel bijgezegd,voor de rest kan ik er niets bij vermelden.

Geplaatst: 09 sep 2008, 19:57
door Fireblade
FullHD schreef:1) Er is nog geen nieuwe versie beschikbaar. 1.8 is de laatste versie. Homelink checkt elke keer bij het opstarten of er een nieuwe versie beschikbaar is, dus eens het zover is, zal ze automatisch worden gedownload.

2) De Homelink software toont die informatie niet, maar ze is wel beschikbaar dus dat is ook een functie die hopelijk ooit aan de toepassing zal worden toegevoegd.


Heel interressant, dat laatste. Maar ik veronderstel dat het verbruikte volume niet gauw zal toegevoegd worden aan homelink. Ik denk om de reden dat ze dan bij Dommel weer extra werk gaan krijgen?

Geplaatst: 09 sep 2008, 20:30
door bverheg
Niet meer te vinden in Makro Eke, maar wel nog in Media Market (Oostakker). Zaterdag daar gekocht.

Eerste teleurstelling: ik ben een Linux only gebruiker, maar de registratie kan alleen met een Windows applicatie. De website van Dommel vermeldt nochtans dat hun HomeConnect zowel voor Mac, Windows als Linux is. De uitleg in de box is ook volkomen ontoereikend.

Dan toch maar even SUN's VirtualBox geïnstalleerd en XP erop gegooid. CD geïnstalleerd. HomeLink applicatie gestart (en een nieuwer versie gedownload).
Dan een probleem bij stap 5: mijn Belgacom telnr. ingegeven en: 'Fout bij ophalen van uw adres'.
Nogmaals geprobeerd: zelfde resultaat. Mijn nummer was nochtans correct.
Een uur of drie later tegen beter weten in (en al klaar om de helpdesk te bellen) toch nog eens geprobeerd, en ja: nu vond ie wel mijn adres.
Registratie is dus toch in orde gekomen; nu wachtend op de aansluitgegevens.

Geplaatst: 09 sep 2008, 21:49
door woete
icekiller2k6 schreef:
broli schreef:Ik gebruikte toevallig ook notepad++. Maar dat bedoel ik ook niet echt. Ik heb het over een IDE die je de hele directory boom laat zien en je het hele ding laat zoeken op keywords.

icekiller2k6 schreef:en pioneers werk is een beetje té ver gezocht niet..? de code is daar.. gewoon ff zoeken naar' upload' of 'firmware upgrade' sectie..


Ja "daar" en "ff". Als het zo makkelijk is waarom help je dan niet. Er zijn duizenden bestanden.



zoals ik zei tijd tekort.. na de 4de kan ik me er pas opstorten.. niet iedereen heeft vakantie hé.. heb 4 grote sites die af moeten en nog 2 schotel installaties..


En, heb je al tijd gehad na de 4e om die Siemens firmware uit te pluizen?

Geplaatst: 10 sep 2008, 09:33
door bravo
bverheg schreef:Dan toch maar even SUN's VirtualBox geïnstalleerd en XP erop gegooid.


Ik ben dan wel is benieuwd of de Homelink software uw modem gaat vinden na registratie. Wireless vind die de modem in elk geval niet. Nu is de Virtualbox nogal geweldig op gebied van networking, dus ik hoop voor jou dat het in orde komt. Please let me know, want ben echt benieuwd :-)

Geplaatst: 10 sep 2008, 11:46
door broli
Gewoon ter informatie. Sinds ik disc lijn voor augustus en september betaalt hebt maar op 1 september mijn homeconnect actief was. Heb ik vandaag een credit nota gekregen voor september van belgacom.

Geplaatst: 10 sep 2008, 17:08
door Synthesis
Hey guys.

Ik heb van de morgen voor de eerste keer de Homelink software geinstalleerd, en dan ook al mijn gegevens ingevuld (eerste maal) en het contract opgestuurd. Nu zie ik van de namiddag al dat mijn lijn actief zou zijn.

Wat moet ik nu doen, krijg ik nog een nieuwe activatiecode via post toegestuurd die ik dan terug in de Homelink software moet zetten om verder te gaan met de installatie? Of gebruik ik dezelfde code waarmee ik voor de eerste keer mijzelf registreerde van de morgen en zo mijn gegevens doorstuurde alsook het contract afhaalde?

Alvast bedankt mannen!

Geplaatst: 10 sep 2008, 17:59
door Gent32m
Synthesis schreef:Wat moet ik nu doen, krijg ik nog een nieuwe activatiecode via post toegestuurd die ik dan terug in de Homelink software moet zetten om verder te gaan met de installatie?


Bij mij was dit het geval. Je krijgt een brief met daarin al je login gegevens (dus username, wachtwoord, newsgroep login, etc).

Alsook een nieuwe (en dus andere) activatie-code

Let wel (ik weet niet wat jouw situatie is). Als je nog geen telefoonlijn hebt (dus via raw copper werkt). Dan moet er eerst een technieker van Belgacom langskomen. Dommel stuurt die bij je thuis langs. Zorg dan zeker dat je thuis bent (die technieker-datum zal ook op je brief vermeld staan)

Heb je al een telefoonlijn, dan is dit niet nodig en kun je wanneer je die brief ontvangen hebt, meteen aansluiten...

Voor VOIP moet je wel een paar uurtjes tot één dag geduld hebben (zie startertopic in deze thread). Na één dag kun je zelf bellen. Dat iedereen jou kan opbellen, kan nog wat langer duren (moet aangepast worden bij de operatoren zelf).

Surfen kan je wel meteen :)
(na een goed uurtje)

Nog even wachten dus... :wink:
Op de postbode...

Geplaatst: 10 sep 2008, 19:16
door Synthesis
Gent32m schreef:
Synthesis schreef:Wat moet ik nu doen, krijg ik nog een nieuwe activatiecode via post toegestuurd die ik dan terug in de Homelink software moet zetten om verder te gaan met de installatie?


Bij mij was dit het geval. Je krijgt een brief met daarin al je login gegevens (dus username, wachtwoord, newsgroep login, etc).

Alsook een nieuwe (en dus andere) activatie-code

Let wel (ik weet niet wat jouw situatie is). Als je nog geen telefoonlijn hebt (dus via raw copper werkt). Dan moet er eerst een technieker van Belgacom langskomen. Dommel stuurt die bij je thuis langs. Zorg dan zeker dat je thuis bent (die technieker-datum zal ook op je brief vermeld staan)

Heb je al een telefoonlijn, dan is dit niet nodig en kun je wanneer je die brief ontvangen hebt, meteen aansluiten...

Voor VOIP moet je wel een paar uurtjes tot één dag geduld hebben (zie startertopic in deze thread). Na één dag kun je zelf bellen. Dat iedereen jou kan opbellen, kan nog wat langer duren (moet aangepast worden bij de operatoren zelf).

Surfen kan je wel meteen :)
(na een goed uurtje)

Nog even wachten dus... :wink:
Op de postbode...


Bedankt voor deze informatie :) Nog even wachten hier dus..

Geplaatst: 10 sep 2008, 19:17
door SniFManS
Even tussen door , zijn er nog mensen die niet bereikbaar zijn door nederlandse nummers ? Heb vandaag te horen gekregen dat een Nederlandse winkel mij telefonische niet kon bereiken . Nummer bestond niet !!!! Dit kan toch niet zijn voor alle landen ofwel ?

Geplaatst: 10 sep 2008, 20:46
door MStichel
reeds enkele uren is m'n homeconnect actief maar tot mijn verbazing blijft de software telkens zeggen bij login dat ik niet kan inloggen aangezien de configuratie van uw moden en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer niet is afgerond ...

kan iemand mij enig idee geven hoe lang dit kan duren ofzo ? of zal dit pas morgenochtend tijdens de kantooruren goedkomen ?

of kan je pas inloggen wanneer internet EN voIP geregeld is (wat dus nog ff kan duren) ??

Geplaatst: 10 sep 2008, 21:00
door WJ
Sorry voor deze domme vraag maar is ergens op deze site of ergens anders een soort van stappenplan te vinden om homeconnect werkend te krijgen?

Ik heb die handleiding op de cd-rom gelezen maar ik snap nog altijd niet hoe ik nu dommel moet werkend krijgen.

Installeer ik eerst de oranje cd van de router of eerst die groene cd met dommel.com op? Als ik die groene cd insteek krijg ik overigens meteen een melding dat ik service pack 2 niet geïnstalleerd heb, is dat absoluut nodig om die te installeren?

Verder lees ik ook op verschillende plaatsen dat ik een contract moet opsturen ofzoiets voor dommel geactiveerd wordt? Bij mijn homeconnect box zit geen contract of iets dergelijk?

Nog eens sorry voor deze misschien domme vragen. Ik heb de FAQ op het eerste blad even doorlezen, maar ik heb niet echt tijd om heel de topic te lezen en ik raak echt niet wijs uit de minimale informatie die in de box zit.

Alvast bedankt.