Pagina 14 van 23

Geplaatst: 17 jul 2008, 13:52
door Yogi
OK

De VoIP werkt toch al , we kunnen zelf belle, maar nog door niemand gebeld worden denk ik.

Belgacom kunnen bellen, horen een toon, maar wij krijgen geen oproep binnen

en thx BBB, heb effe men email veranderd, en nu kan ik idd op de homeconnect crm.
Wel nog niet in homelink software omdat alles nog niet in orde is.

Mijn Siemens werkt goed nu, 4640kbps gesynct, & wireless aan!

Geplaatst: 17 jul 2008, 14:15
door PTiTDaV
Heb gisteren mijn homeconnect geactiveerd.
Ik kan op internet, maar er zijn geen VOIP accounts ingesteld.
Ik kan dus niet bellen of gebeld worden.
Heb ik iets verkeerd gedaan ?
Ik zie dat de meeste direct kunnen bellen
Ik kan ook niet inloggen op de Homelink software.

Geplaatst: 17 jul 2008, 15:03
door SniFManS
pfff , eindelijk kunnen telenet klanten me opnieuw bereiken na drie weken. En nu liggen de belgacom klanten er terug uit . Dus probleem ligt toch niet alleen bij de andere zenne ! Dommel gaat hier ook in de fout .

Geplaatst: 17 jul 2008, 15:09
door broli
Idd bedankt BBB. Weer iets handigs om te weten dat zonder dit forum tot veel hoofdpijn zou hebben geleid. Dommel dommel dommel toch.

Geplaatst: 17 jul 2008, 17:36
door Yogi
belgacom nummers kunnen mij toch al bellen nu :)

Geplaatst: 17 jul 2008, 20:48
door Yogi
huh, ineens kan ik niet meer bellen? het VoIP lampke brand toch nog, maar men telefoons willen niet bellen.

X-lite ineens wel

Geplaatst: 18 jul 2008, 09:30
door Titaniumx
ik ga volgende week overschakelen op dommel en ik heb mijn telenet abbonement afgesloten voor volgende maand maar ik vraag me nu af hoe het met de televisie kabel zit? zat deze inbegrepen in de prijs van internet bij telenet of was dit appart? Ook bij het afzeggen van internet +telefonie bij telenet, is hierbij ook de tv afgezegd? bedankt...

Geplaatst: 18 jul 2008, 09:32
door ubremoved_983
Titaniumx schreef:ik ga volgende week overschakelen op dommel en ik heb mijn telenet abbonement afgesloten voor volgende maand maar ik vraag me nu af hoe het met de televisie kabel zit? zat deze inbegrepen in de prijs van internet bij telenet of was dit appart? Ook bij het afzeggen van internet +telefonie bij telenet, is hierbij ook de tv afgezegd? bedankt...


Kabel TV is apart. Je betaald hier jaarlijks voor, normaal gezien wordt dit dan niet afgezegd tenzij je het zelf wil.

Geplaatst: 18 jul 2008, 10:41
door naajk
Ik begin het zo langzamerhand gehad te hebben met Dommel.

Ik kan nog steeds niet opgebeld worden van Telenet of Mobistar en dat nu al meer dan een maand...
Ik vind dat dit toch een ernstige tekortkoming is.

Ik vrees dat er meer aan het handje is dan enkel een probleem met het routen van telefoonnummers bij de andere operatoren...

Geplaatst: 18 jul 2008, 10:56
door SniFManS
naajk schreef:Ik begin het zo langzamerhand gehad te hebben met Dommel.

Ik kan nog steeds niet opgebeld worden van Telenet of Mobistar en dat nu al meer dan een maand...
Ik vind dat dit toch een ernstige tekortkoming is.

Ik vrees dat er meer aan het handje is dan enkel een probleem met het routen van telefoonnummers bij de andere operatoren...



Daar twijfel ik al langer nie meer aan . Belgeacom heeft hier gewerkt van dag 1 en sins enkele dagen werkt ook daadwerkelijk telenet terug . Maar das dan ook de dood weer geweest van belgacom klanten die me niet meer kunnen berijken. Dus heeft niets te maken met belgacom nu .

Maar leg je je er maar bij neer want dommel ziet de boomen niet meer door het bos . Elk nieuw product heeft beta testers nodig.

Volgende maandag nog maar eens proberen te bellen naar dommel.

Voor slecht werkende telefoon !

Geplaatst: 18 jul 2008, 12:35
door frado
pff mijn brief is vandaag nie toegekomen. Twas te denken dat de helpdesk weer eens te positief was. Stomme administratie die weer niet meekan. Hoe moeilijk is dat nu, een brief met een code verzenden :roll: . En maandag de 21e, dus tzal nog even duren

Geplaatst: 18 jul 2008, 12:40
door guess_who
frado schreef:pff mijn brief is vandaag nie toegekomen. Twas te denken dat de helpdesk weer eens te positief was. Stomme administratie die weer niet meekan. Hoe moeilijk is dat nu, een brief met een code verzenden :roll: . En maandag de 21e, dus tzal nog even duren


Bij mij is mijn brief nog altijd niet aangekomen. Volgens dommel was hij wel degelijk verzonden... Nu, de post draait dan ook vierkant hier... Gelukkig dat ze dit wilden doorzenden via mail. Anders ook eens vragen aan de helpdesk om het door te mailen?

Geplaatst: 18 jul 2008, 12:51
door icekiller2k6
frado schreef:pff mijn brief is vandaag nie toegekomen. Twas te denken dat de helpdesk weer eens te positief was. Stomme administratie die weer niet meekan. Hoe moeilijk is dat nu, een brief met een code verzenden :roll: . En maandag de 21e, dus tzal nog even duren


't is meer als dat hé... ze moeten weten wanneer belgacom uw kabel gaat insteken.. als ze dat niet weten kunnen ze u ook uw brief niet geven...

Geplaatst: 18 jul 2008, 13:44
door GunSmoke007
Troost u ik zit hier ook al ondertussen 2 weken te wachten op een brief, en elke keer krijg ik te horen ja in de loop van volgende week. Ik denk dat ik ondertussen al zeker 6 keer gebeld heb. Het is echt verschrikkelijk. En het probleem is dat ik binnenkort zelf op verlof vertrek en waarschijnlijk gaan die van Belgacom dan juist de lijn moeten komen activeren (ze gaan het via Raw Copper doen) omdat ik geen actieve belgacomlijn heb.

Geplaatst: 18 jul 2008, 14:29
door q-tec
nja dinsdag contract gefaxt en vandaag al brief van bc dat ze den 21ste mn lijn afsluiten...

maar nog geen brief van dommel gezien zal ff zonder internet zitten vrees ik

*als je de brief krijgt hoelang daarna ben je geactiveerd?

Geplaatst: 18 jul 2008, 14:43
door Yogi
q-tec schreef:nja dinsdag contract gefaxt en vandaag al brief van bc dat ze den 21ste mn lijn afsluiten...

maar nog geen brief van dommel gezien zal ff zonder internet zitten vrees ik

*als je de brief krijgt hoelang daarna ben je geactiveerd?


ligt aan de datum van de activatie die op de brief staat...

Geplaatst: 18 jul 2008, 15:03
door GunSmoke007
Dan heb je immens veel geluk ik wacht ondertussen al wel een week of 2/3 maar zoals ik reeds al heb gezegd had ik wel geen actieve lijn bij belgacom. En ging dommel alles zelf verder regelen, ik heb dus nog niets afgezegd van BGC. Misschien had ik dat beter wel gedaan blijkbaar.

Geplaatst: 18 jul 2008, 15:55
door Deep4Space
PTiTDaV schreef:Heb gisteren mijn homeconnect geactiveerd.
Ik kan op internet, maar er zijn geen VOIP accounts ingesteld.
Ik kan dus niet bellen of gebeld worden.
Heb ik iets verkeerd gedaan ?
Ik zie dat de meeste direct kunnen bellen
Ik kan ook niet inloggen op de Homelink software.


Gewoon afwachten.
Ik dacht ook dat ik iets verkeerd had gedaan na mijn activatie (dommel zou hier beter zijn klanten duidelijker informeren dat inloggen in de homeconnect software pas kan na de overdracht van je telefoonlijn).
Het heeft bij mij ongeveer één dag geduurd eer ik kon inloggen. Vanaf dat moment zal ook bereikbaar zijn op je vaste lijn (voor belgacom alvast, telenet kan wat later volgen)

Geplaatst: 18 jul 2008, 15:58
door Deep4Space
GunSmoke007 schreef:Dan heb je immens veel geluk ik wacht ondertussen al wel een week of 2/3 maar zoals ik reeds al heb gezegd had ik wel geen actieve lijn bij belgacom. En ging dommel alles zelf verder regelen, ik heb dus nog niets afgezegd van BGC. Misschien had ik dat beter wel gedaan blijkbaar.


Bij mij, getekend contract verstuurd op 7 Juli via email.
Brief ontvangen op 14 Juli en activatie op 16 Juli. (Had wel reeds netconnect en natuurlijk dan ook de bijhorende discovery line)
Gebeld worden is actief sinds 17 Juli

Geplaatst: 18 jul 2008, 17:04
door davygky542
kan je ergens het volume nog nakijken?

Geplaatst: 18 jul 2008, 17:08
door Deep4Space
davygky542 schreef:kan je ergens het volume nog nakijken?


Niet dat ik gemerkt heb. Maar daar er geen limiet meer is denk ik ook niet dat dit nog gaat terugkomen.
Je kan anders wel nog steeds gebruik maken van software zoals DUmeter. (Geeft je duidelijke statistieken over je netwerkverkeer en geeft ook maandelijkse overzichten weer)

Geplaatst: 18 jul 2008, 17:39
door C1nder
Hoe lang duurt het normaal eer je vanaf alle providers kan opgebeld worden? Ik weet dat er in de eerste topic staat van geduld te hebben, maar bij mijn zus is alles al een maand geleden geactiveerd en wij kunnen haar nog steeds niet bereiken met onze scarlet one. Via een vaste belgacom lijn gaat het ook niet. Vanop mijn pa zen werk wel, terwijl ze daar ook met scarlet werken. Andersom gaat alles wel.

Geplaatst: 18 jul 2008, 17:40
door icekiller2k6
C1nder schreef:Hoe lang duurt het normaal eer je vanaf alle providers kan opgebeld worden? Ik weet dat er in de eerste topic staat van geduld te hebben, maar bij mijn zus is alles al een maand geleden geactiveerd en wij kunnen haar nog steeds niet bereiken met onze scarlet one. Via een vaste belgacom lijn gaat het ook niet. Vanop mijn pa zen werk wel, terwijl ze daar ook met scarlet werken. Andersom gaat alles wel.


dat is inderdaad raar... bel is naar '7777' (is gratis nr voor dommel helpdesk) wel bij uw zus uiteraard..

Geplaatst: 18 jul 2008, 18:15
door Fireblade
Even off-topic: Het lijkt wel of iedereen (ja echt, iedereen) Dommel begint af te kraken en te zeggen 'nooit meer dommel' :eek:

Is het daar dan echt zo slecht gesteld met dommel? straks ga ik het me nog beklagen dat ik overgeschakeld ben.. :?

Geplaatst: 18 jul 2008, 19:04
door FullHD
Neen, er zijn ook mensen tevreden. Maar als die dat te dikwijls herhalen worden ze uitgemaakt voor fanboy... :wink:

Geplaatst: 18 jul 2008, 19:13
door Fireblade
Ja, maar dit maakt een vertekend beeld van Dommel he.. Degenen die niet blij zijn wrijven het er dubbel en dik in, zo lijkt het alsof Dommel niks goed kan doen.

Door al die reacties krijgt Userbase ook nog een amateuristisch beeld tegenover potentiële en reeds bestaande leden, die zoveel mogelijk professionele hulp proberen te bieden. Wat krijgen die leden dan terug? Ja juist, verwijten omdat ze 'zogezegd' fanboy zijn.

Geplaatst: 18 jul 2008, 19:28
door frado
guess_who schreef:
frado schreef:pff mijn brief is vandaag nie toegekomen. Twas te denken dat de helpdesk weer eens te positief was. Stomme administratie die weer niet meekan. Hoe moeilijk is dat nu, een brief met een code verzenden :roll: . En maandag de 21e, dus tzal nog even duren


Bij mij is mijn brief nog altijd niet aangekomen. Volgens dommel was hij wel degelijk verzonden... Nu, de post draait dan ook vierkant hier... Gelukkig dat ze dit wilden doorzenden via mail. Anders ook eens vragen aan de helpdesk om het door te mailen?

nja ik lees dit nu pas, en de helpdesk is al toe:(; En niet veel zin om naar dat duur nr te bellen. En de 21e zal dommel/post niet werken, dus kan ik ten vroegste dinsdag bellen/brief krijgen.

Geplaatst: 18 jul 2008, 19:37
door Deep4Space
Nu al bijna 2 jaar klant en echt wel tevreden. Uiteindelijk komt voor mij de stabiliteit en continue verbeteringen (snelheid, limiet) op de eerste plaats en daar valt absoluut niet over te klagen. Indien je nu een absolute leek bent op computer gebied dan is het misschien beter om nog even te wachten totdat de kinderziekten uit hun nieuwe producten zijn.

Geplaatst: 18 jul 2008, 22:19
door kamagurka
Hun product is niet slecht, maar de helpdesk is zowat onbereikbaar en hun administratie loopt (nog steeds) mank. Ze rekenen bv een maand teveel aan en weigeren dat te vergoeden, denk dus 2 keer na voor je bij hen een abonnement neemt!

Geplaatst: 19 jul 2008, 02:01
door naajk
Onder het motto "Als het goed is zeggen we het ook" :
Vandaag nog maar eens gebeld naar het 070 nummer.
Snel binnengeraakt (Ervaring leert dat de late voormiddag een goed moment is om te bellen...)

Ondertussen kan ik ook opgebeld worden vanaf Telenet abbo's.
Mobistar nog steeds niet...
De situatie is dus lichtjes beter...

Langzaam maar zeker zullen de kinderziektes er wel uitgeraken zeker?

Weer er iemand wanneer de nieuwe release van de Homeconnect software komt?

Dommel zou trouwens wel eens een duidelijke link op hun website mogen plaatsen ipv de 'officieuze' link die hier wordt doorgegeven op het forum...

Indien ze wat beter hun site zouden updaten met RECENTE meldingen van gekende problemen & eventuele oplossingen zou hun helpdesk al een stuk minder belast worden.

Geplaatst: 19 jul 2008, 02:58
door Yogi
naajk schreef:Onder het motto "Als het goed is zeggen we het ook" :
Vandaag nog maar eens gebeld naar het 070 nummer.
Snel binnengeraakt (Ervaring leert dat de late voormiddag een goed moment is om te bellen...)

Ondertussen kan ik ook opgebeld worden vanaf Telenet abbo's.
Mobistar nog steeds niet...
De situatie is dus lichtjes beter...

Langzaam maar zeker zullen de kinderziektes er wel uitgeraken zeker?

Weer er iemand wanneer de nieuwe release van de Homeconnect software komt?

Dommel zou trouwens wel eens een duidelijke link op hun website mogen plaatsen ipv de 'officieuze' link die hier wordt doorgegeven op het forum...

Indien ze wat beter hun site zouden updaten met RECENTE meldingen van gekende problemen & eventuele oplossingen zou hun helpdesk al een stuk minder belast worden.


idd, als ze nu eens een HomeConnect FAQ zouden maken (die mensen duidelijk weten te vinden, zou het al veel beter zijn)

Geplaatst: 19 jul 2008, 03:11
door Fireblade
Daar sluit ik mij inderdaad wel bij aan. De manier hoe Dommel momenteel zijn klanten behandelt is het precies of we (ja, ik ook binnenkort) zijn stukken vuil. De problemen stapelen zich op en Dommel geeft geen informatie. Dat is de hoofdreden waarom ze daar bij Dommel niet meer kunnen volgen.

Geplaatst: 19 jul 2008, 11:10
door rte968
Yargo schreef:Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?


Ik zie dat je deze vraag al een paar keer hebt gesteld maar daar nog geen reactie hebt op gekregen.

Ik heb op 16/7 geactiveerd maar vandaag ook nog altijd een Temp username en geen VOIP. Werkt die van u intussen al?

Geplaatst: 19 jul 2008, 11:23
door Yogi
rte968 schreef:
Yargo schreef:Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?


Ik zie dat je deze vraag al een paar keer hebt gesteld maar daar nog geen reactie hebt op gekregen.

Ik heb op 16/7 geactiveerd maar vandaag ook nog altijd een Temp username en geen VOIP. Werkt die van u intussen al?


Ik heb toch op de 16de binnen 3 uur men eigen login gehad & VoIP gefixed

Geplaatst: 19 jul 2008, 12:54
door rosheen
FullHD schreef:Neen, er zijn ook mensen tevreden. Maar als die dat te dikwijls herhalen worden ze uitgemaakt voor fanboy... :wink:

Ik heb het nog niet gezegd, maar één keer mag toch wel?
Op 02/07 heb ik de activatie voor homeconnect aangevraagd, op 14/07 kreeg ik hun brief, dat ik op 16/07 vanaf 18.00 u kon installeren.
Op 16/07 om 22.15 u ben ik begonnen aan de installatie, om 22.45 had ik internet en omstreeks middernacht werkte de (uitgaande) telefoon. De dag erna werkte ook de inkomende telefoon. Ik weet echter niet of alle telefoonproviders mij kunnen bereiken. Ik had toen al een dsl-username.
De snelheid was na activatie zowat 2,5 mbps, de dag erna zat ik op ± 3,7 en dat is zo gebleven (ik zit op 5 km van de centrale en met netconnect haalde ik 2,8 mbps).
Ik heb een teveel betaald aan netconnect voor 3 weken, en daar zal ik hun op het nieuwe nummer voor contacteren.
Conclusie: al bij al niet geheel ontevreden. 8)

Geplaatst: 19 jul 2008, 13:22
door Yogi
ik ben ook tevreden! Ik BEGRIJP ook dat niet alle providers onmiddelijk het telefoonnummer updaten enz., dat zouden ze best erges in een faq zetten op hun site, zodanig dat de mensen niet voor verrassingen komen te staan.

VoIP werkt, Belgacom kan mij bellen, Internet werkt en geen limiet!
nog eeen week of 2 geduld voor echt alles in orde is hopelijk & ik ben zeer tevreden !!

Geplaatst: 19 jul 2008, 14:37
door davygky542
Hoe kan je eigenlijk bellen via dommel en de VOIP? Moet je een special programma op je computer hebben?

Ik heb de homeconnect geinstalleerd en het lampje van de VOIP brandt. Ik weet echter niet hoe ik kan bellen en ik heb geprobeerd om naar mijn nummer te bellen vaop een andere lijn maar er gebeurd niets.

Kan iemand mij verder helpen?

mvg

Geplaatst: 19 jul 2008, 14:49
door Ramaht
Hoe kan je bellen? Met een telefoon...




Bon, sedert vandaag kunnen telesletters mij ook bellen. Voor ons is dat eigenlijk nooit een probleem geweest ff niet bereikbaar zijn, er bestaat nog zoiets als ne gsm ook. En HOMEconnect is bedoeld voor gezinnen, niet voor professionelen dus niet zagen dat uwen telefoon superbelangrijk is.
Net zoals bij telenest de freephone ook enkel voor gezinnen is.

Geplaatst: 19 jul 2008, 15:35
door Yogi
davygky542 schreef:Hoe kan je eigenlijk bellen via dommel en de VOIP? Moet je een special programma op je computer hebben?

Ik heb de homeconnect geinstalleerd en het lampje van de VOIP brandt. Ik weet echter niet hoe ik kan bellen en ik heb geprobeerd om naar mijn nummer te bellen vaop een andere lijn maar er gebeurd niets.

Kan iemand mij verder helpen?

mvg


een telefoon aansluiten op de Phone1 & Phone2 ingangen??
ofwel via X-lite @ PC...

Geplaatst: 19 jul 2008, 17:06
door klooooon
rte968 schreef:
Yargo schreef:Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?


Ik zie dat je deze vraag al een paar keer hebt gesteld maar daar nog geen reactie hebt op gekregen.

Ik heb op 16/7 geactiveerd maar vandaag ook nog altijd een Temp username en geen VOIP. Werkt die van u intussen al?


idem hier....door gegeven aan de helpdesk en gingen zien wat er verkeert ging :roll: