Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Je moet rekenen op een tiental werkdagen. Dat is het antwoord dat je waarschijnlijk op de activatie-helpdesk zal krijgen.

Bij mij heeft het 'iets' langer geduurd maar dat is omdat de allereerste brieven pas gisteren zijn toegekomen. Vanaf nu zou het vlotter moeten verlopen.
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Hier ook besteld op 5 mei en registratie + contracten doorgestuurd op 8 mei ... en nog geen brief.
We leven op goede hoop :)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

18 juni door gemaild en hopelijk voor 1 juli online via homeconnect ;-)
Laatst gewijzigd door SniFManS op 20 jun 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Sniffie schreef:18 juni door gemaild en hopelijk voor 1 juni online via homeconnect ;-)


Als je geen Time-traveller bent, dan ik geloof dat je bedoel juli. :wink:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

yurifedov schreef:
Sniffie schreef:18 juni door gemaild en hopelijk voor 1 juni online via homeconnect ;-)


Als je geen Time-traveller bent, dan ik geloof dat je bedoel juli. :wink:


Sorry dit was een foutje :-) moet dus zijn tegen 01 juli
Heb het hier boven ook aangepast ;-)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Sniffie schreef:
yurifedov schreef:
Sniffie schreef:18 juni door gemaild en hopelijk voor 1 juni online via homeconnect ;-)


Als je geen Time-traveller bent, dan ik geloof dat je bedoel juli. :wink:


Sorry dit was een foutje :-) moet dus zijn tegen 01 juli
Heb het hier boven ook aangepast ;-)


nu we toch over fouten bezig zijn check uw sig
Dual 3.2Mhz

amaai.. ;)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Hello

Ik wil graag overschakelen naar homeconect maar ik ben pas klant van:

the adsl signal is installed and operational since 17/07/2007

Kan ik nu overschakelen ? Of moet ik wachten ?

Alvast bedankt.
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Klant bij wie ? Als jij klant van Dommel bent kan je in mijn ogen direct overschakelen, maar als je bij Belgacom zit moet je eerst een jaar klant zijn. Of je moest een bepaald bedrag betalen om je contract bij Belgacom nu al te verbreken.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

ik vraag mij plots iets af... Een normale belgacom lijn met actieve telefoonlijn meet zoiets rond de 50v. Maar als daar nu enkel adsl signaal opstaat, zoals het zal zijn met homeconnect, meet je die lijnspanning dan nog wel? Is mss niet meetbaar met een multimeter. Kan er iemand bevestigen of je dan ook 50v hebt...
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Tommyboy3 schreef:Klant bij wie ? Als jij klant van Dommel bent kan je in mijn ogen direct overschakelen, maar als je bij Belgacom zit moet je eerst een jaar klant zijn. Of je moest een bepaald bedrag betalen om je contract bij Belgacom nu al te verbreken.


Dommel tuurlijk, ik heb momenteel netconect + telefonie van dommel (met fritzbox van dommel). Maar ik ga nu eens bellen hoe en wat . :wink:

Edit juist gebeld:

Binnen paar weken gaan ze bericht sturen voor fritzbox gebruikers om voor eventuele overschakeling naar homeconect. Dus nu kan ik nog niet switchen naar homeconect :cry: , nog 1 maandje en dan zit ik 1 jaar bij dommel. Dus afwachten.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Gebruikt er toevallig al iemand de siemens modem/router met zijn gewoon
netconnect abbo ??

Of wacht iedereen tot dat zijn home abbo actief word ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Net mijn brief gehad se. Even is de 'procedure' volgen :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

icekiller2k6 schreef:
Sniffie schreef:
yurifedov schreef:
Sniffie schreef:18 juni door gemaild en hopelijk voor 1 juni online via homeconnect ;-)


Als je geen Time-traveller bent, dan ik geloof dat je bedoel juli. :wink:


Sorry dit was een foutje :-) moet dus zijn tegen 01 juli
Heb het hier boven ook aangepast ;-)


nu we toch over fouten bezig zijn check uw sig
Dual 3.2Mhz

amaai.. ;)


das geen fout zenne , vermoedelijk vergis je je met een core2duo maar dat is hij niet . Het is een oude Intel met 1 core maar met dubbele kracht . Weetniet meer hoe ze die noemde , is een jaar of drie oud .
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Wanneer kan ik nu homeconnect aanvragen ? ik heb al netconnect en mijn ouders willen goedkoper telefoneren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Coop schreef:Wanneer kan ik nu homeconnect aanvragen ? ik heb al netconnect en mijn ouders willen goedkoper telefoneren.
www.dommel.com, 't staat er gewoon uitgelegd...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Coop schreef:Wanneer kan ik nu homeconnect aanvragen ? ik heb al netconnect en mijn ouders willen goedkoper telefoneren.

Je kan het aanvragen als je zo'n Gigaset koopt
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Lap, daar heb je de eerste foutmelding dus. Ik steek die nieuwe cd erin, installeer hun update, daarna start ik hun programma terug op, ik voer de activeringscode in en bij het klikken op volgende krijg ik volgende foutmelding:

Screenshot:
Afbeelding

Code: Selecteer alles

Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.UnauthorizedAccessException: Toegang tot het pad C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink\Dommel.Link.Siemens.dll is geweigerd...


Vervolg: http://pastebin.com/m794ded8a


Met dat ik niet kan wachten installeer ik het snel eens op een Windows XP pc. Ik kreeg deze fout dus op een Vista 32bit pc.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

best uw service packs eens updaten..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kurt Breezer schreef:best uw service packs eens updaten..
Wel, alles is up to date ;-) Later vanavond eens op een xp install testen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Ken schreef:Lap, daar heb je de eerste foutmelding dus. Ik steek die nieuwe cd erin, installeer hun update, daarna start ik hun programma terug op, ik voer de activeringscode in en bij het klikken op volgende krijg ik volgende foutmelding...


Ik heb hetzelfde probleem... heb ook juist mijn brief aangekregen met de melding dat mijn adsl actief is! Ik moet enkel zelf nog wat stappen uitvoeren met de nieuwe cd (deze update gewoon de "oude" homeconnect software).
Na het invoeren van mijn activatienummer maakt hij enkele wijzigingen in de router (eventjes geduld staat er dan).
In de volgende stap krijg ik een "Dataset not found" error en ook af en toe die error van Ken.

Dat loopt hier weer vlot :?

@ken: Laat me aub weten hoe het zet met XP? ik werk hier namelijk op Vista 64bit Ultimate.

Sikk
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

icekiller2k6 schreef:nu we toch over fouten bezig zijn check uw sig
Dual 3.2Mhz

amaai.. ;)

Het hoeft niet per sé fout te zijn. Ik heb nog een pc gehad die draaide op 2MHz :eek:
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

sikk schreef:
Ken schreef:Lap, daar heb je de eerste foutmelding dus. Ik steek die nieuwe cd erin, installeer hun update, daarna start ik hun programma terug op, ik voer de activeringscode in en bij het klikken op volgende krijg ik volgende foutmelding...


Ik heb hetzelfde probleem... heb ook juist mijn brief aangekregen met de melding dat mijn adsl actief is! Ik moet enkel zelf nog wat stappen uitvoeren met de nieuwe cd (deze update gewoon de "oude" homeconnect software).
Na het invoeren van mijn activatienummer maakt hij enkele wijzigingen in de router (eventjes geduld staat er dan).
In de volgende stap krijg ik een "Dataset not found" error en ook af en toe die error van Ken.

Dat loopt hier weer vlot :?

@ken: Laat me aub weten hoe het zet met XP? ik werk hier namelijk op Vista 64bit Ultimate.

Sikk



Zou eigenlijk allemaal niet mogen uitmaken welke os je draaid .
Krijg je er niet de instellingen bij op papier of op die cd zodat je ze manueel kan invoeren ?
En die activatie code dient nu eigenlijk voor ..... ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

BungaMan schreef:
icekiller2k6 schreef:nu we toch over fouten bezig zijn check uw sig
Dual 3.2Mhz

amaai.. ;)

Het hoeft niet per sé fout te zijn. Ik heb nog een pc gehad die draaide op 2MHz :eek:


2mhz met dualcore & 2gb geheugen? yeah right ;)


activatie code dient om uw telefoon te activeren

(zodat je het niet activeert zonder dat uw adsl feitelijk werkt)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:2mhz met dualcore & 2gb geheugen? yeah right ;)

Hoe, jij kent de nieuwste hype dan nog niet? Na extreem overklokken komt nu extreem onderklokken :P
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Ik heb vandaag ook mijn activatie brief aangekregen. De activatie zelf is gepland voor de 24ste. Ik heb al gebruik gemaakt van het 0800 nummer.

Toen ik informeerde achter Homeconnect vertelde men mij dat er iemand van Belgacom ging langs komen om de 2 draadjes van de belgacomlijn terug aan te sluiten (vroeger hebben we belgacom telefonie gehad) vermits we nu nog een telefoon abbonement bij telenet hebben (Ik vond het toen nogal stom voor 2 draadjes iets wat ik zelf ook wel kan).

Nu stond er dus op de brief niks van wanneer hier mensen van Belgacom gingen langskomen, dus belde ik even. Nu blijkt dat ik het zelf moet doen geen probleem voor mij, maar er is mij wel verkeerde informatie verschaft wat ik wel even wou meedelen met jullie.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Skelton schreef:Ik heb vandaag ook mijn activatie brief aangekregen. De activatie zelf is gepland voor de 24ste. Ik heb al gebruik gemaakt van het 0800 nummer.

Toen ik informeerde achter Homeconnect vertelde men mij dat er iemand van Belgacom ging langs komen om de 2 draadjes van de belgacomlijn terug aan te sluiten (vroeger hebben we belgacom telefonie gehad) vermits we nu nog een telefoon abbonement bij telenet hebben (Ik vond het toen nogal stom voor 2 draadjes iets wat ik zelf ook wel kan).

Nu stond er dus op de brief niks van wanneer hier mensen van Belgacom gingen langskomen, dus belde ik even. Nu blijkt dat ik het zelf moet doen geen probleem voor mij, maar er is mij wel verkeerde informatie verschaft wat ik wel even wou meedelen met jullie.


heb zelf aan de telefoon gezegd dat ze geen technieker moesten sturen als daar door de activatie sneller zou verlopen.. ;)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

<dubbel>
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 op 21 jun 2008, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Skelton schreef:Ik heb vandaag ook mijn activatie brief aangekregen. De activatie zelf is gepland voor de 24ste. Ik heb al gebruik gemaakt van het 0800 nummer.

Toen ik informeerde achter Homeconnect vertelde men mij dat er iemand van Belgacom ging langs komen om de 2 draadjes van de belgacomlijn terug aan te sluiten (vroeger hebben we belgacom telefonie gehad) vermits we nu nog een telefoon abbonement bij telenet hebben (Ik vond het toen nogal stom voor 2 draadjes iets wat ik zelf ook wel kan).

Nu stond er dus op de brief niks van wanneer hier mensen van Belgacom gingen langskomen, dus belde ik even. Nu blijkt dat ik het zelf moet doen geen probleem voor mij, maar er is mij wel verkeerde informatie verschaft wat ik wel even wou meedelen met jullie.


Dus jij hebt op het moment geen actieve belgacom lijn meer, en toch al een brief gehad? Dan heb ik de mijne mss ook al ontvangen. ( op mn nieuw adres, heb daar de post nog niet bekeken ).
Skelton
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jun 2008, 22:42

Yargo schreef:Dus jij hebt op het moment geen actieve belgacom lijn meer, en toch al een brief gehad? Dan heb ik de mijne mss ook al ontvangen. ( op mn nieuw adres, heb daar de post nog niet bekeken ).


Inderdaad ik heb momenteel geen actieve belgacom lijn.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Sniffie schreef:Het is een oude Intel met 1 core maar met dubbele kracht . Weetniet meer hoe ze die noemde , is een jaar of drie oud .


Intel Pentium 4 HT (Hyper-Threading Technology)? Zijn 2 virtuele cores :wink: (Of heb ik het mis?)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dean3009 schreef:
Sniffie schreef:Het is een oude Intel met 1 core maar met dubbele kracht . Weetniet meer hoe ze die noemde , is een jaar of drie oud .


Intel Pentium 4 HT (Hyper-Threading Technology)? Zijn 2 virtuele cores :wink: (Of heb ik het mis?)

dat is hem;-)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dan is het geen dual hoor :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyper-Threading

Je kan wel meerdere processen tegelijk draaien, maar fysiek heb je maar 1 core.

Sniffie, ik zou gewoon eens naar dommel bellen. Er moet ergens een fix voor zijn, en eventueel bellen ze de programmeur er wel even voor (ik ken hem).

Persoonlijk zou het beter zijn geweest moesten ze de software in Java of AIR geschreven hebben ipv vb.net. Want ook al gebruik je mono toch ga je nooit het zelfde hebben op linux of mac os X.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
anubis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2008, 10:01

Al geprobeerd om als administrator in te loggen en dan uit te voeren?
(rechts klikken op de .exe lukt ook, en dan "als administrator uitvoeren")

Ken schreef:Lap, daar heb je de eerste foutmelding dus. Ik steek die nieuwe cd erin, installeer hun update, daarna start ik hun programma terug op, ik voer de activeringscode in en bij het klikken op volgende krijg ik volgende foutmelding:

Screenshot:
Afbeelding

Code: Selecteer alles

Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.UnauthorizedAccessException: Toegang tot het pad C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink\Dommel.Link.Siemens.dll is geweigerd...


Vervolg: http://pastebin.com/m794ded8a


Met dat ik niet kan wachten installeer ik het snel eens op een Windows XP pc. Ik kreeg deze fout dus op een Vista 32bit pc.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik had dat probleem ook...
rechtsklik op het bestand: Dommel.Link.Siemens.dll
En dan "alleen lezen" uitvinken heeft geholpen bij mij!

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=231321#231321
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb een vraagje voor diegene die al een brief ontvangen hebben (en problemen hebben met de installatie)
Kunnen jullie momenteel dan nog op internet (of gaan jullie bij iemand anders op internet om hier op het forum te posten)
Want als adsl2+ signaal actief is, kan je dan nog inloggen met uw adsl-modem met de gegevens van netconnect? (mijn modem die ik nu gebruik is ook wel adsl2+ compatibel, maar dan zijn het nog altijd de gegevens van netconnect die erin staan)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

BBB schreef:Ik heb een vraagje voor diegene die al een brief ontvangen hebben (en problemen hebben met de installatie)
Kunnen jullie momenteel dan nog op internet (of gaan jullie bij iemand anders op internet om hier op het forum te posten)
Want als adsl2+ signaal actief is, kan je dan nog inloggen met uw adsl-modem met de gegevens van netconnect? (mijn modem die ik nu gebruik is ook wel adsl2+ compatibel, maar dan zijn het nog altijd de gegevens van netconnect die erin staan)

Ja dat kan, ik ben nu aan het surfen via homeconnect op de gigaset.
Al werkt er niks van hun .netfx programma zelf. Heb meerdere keren die software van hun opnieuw geïnstalleerd op XP en op Vista 32bit EN 64bit, niks die volledig out of de box werkt zoals het moet.

Ze hadden beter alle instellingen ook op die brief gezet, ik bedoel dus de login data voor je homeconnect (behalve als die hetzelfde zijn als news login), hier is het een nieuwe login voor homeconnect, niet dezelfde als netconnect dus, maar beide werken momenteel wel nog. Ook voip instellingen mis ik?! Als ik inlog op de modem zie ik geen voip accounts staan?

Ik ben dus echt niet tevreden, ze hadden beter hun tijd genomen ipv alles zo snel te releasen en zo voor problemen zorgen en nog meer belasting van hun helpdesk. Ik geloof dan ook niet dat ik een geval apart ben!

Gelukkig dat ik kennis van zaken heb anders zaten we hier waarschijnlijk wel enkele weken zonder telefonie en Internet. Telefonie bij Belgacom is nu blijkbaar nog actief hier... Misschien is dit allemaal door de activatie op een vrijdag net voor het weekend en heeft Belgacom nog niet alles verwerkt of afgewerkt in de centrale voor ADSL2 want mijn profiel is nog hetzelfde 4600/320 (Netconnect+).

De actievatiedatum hier was de 20ste van deze maand, ik kreeg de brief dan ook de 20ste zelf in handen, niet vroeger of later?!

Nu krijg ik volgende nadat de gigaset 'automatisch' ingesteld wordt na het klikken op voltooien:

Afbeelding

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

@Ken:

Hier identiek hetzelfde probleem...
Ik surf nu ook gewoon met dommel, door zelf wat te prullen in de instellingen.
Maar de cd deugt niet! Je kan zien dat hij een tijdelijk account instelt na de eerste stap...([email protected]). Na de tweede stap, als deze tijdelijke instellingen dus in de router zitten krijg ik die "dataset not found" error.

Na 15tal keer te proberen heb ik één keer voor elkaar gekregen (wel met foutmelding erbij), dat de instellingen van mijn account door de cd ingesteld werden! Ook waren mijn telefonie instellingen toen "geblokkeerd door dommel" en kon ik niet meer in de sip accounts! Deze was dus allemaal ingesteld door de cd, maar toen werkte internet en telefonie niet!

Na een reset is die "blokkade van je sip accounts" er weer volledig uit, en kan je alles weer aanpassen.

Bij die één "geslaagde" (eigelijk niet want internet en telefonie werkte niet) is het dan gebleven! Ik heb de router maar gereset en zelf even mijn accountinstellingen gemaakt. Ik heb nu dus adsl maar nog geen telefonie. :evil:

Sikk

edit: ahja, mijn snelheid ligt slechts op 410kb/s zoals bij Belgacom het geval was (4Mbit). Wordt ik pas naar 12Mb gezet op 1 Juli?? Weet iemand hier meer over?
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Dus als ik het goed begrijp lukt het niemand om zijn Homeconnect deftig te installeren. Normaal had je direct 12 mbs, aangezien Dommel niet ging wachten op de officiële openstelling van het Belgacom netwerk.

Mvg Tom
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Tommyboy3 schreef:Dus als ik het goed begrijp lukt het niemand om zijn Homeconnect deftig te installeren. Normaal had je direct 12 mbs, aangezien Dommel niet ging wachten op de officiële openstelling van het Belgacom netwerk.

Mvg Tom


Dommel ging niet wachten met het opleveren van de Homeconnect lijnen, maar die 12Mbit zal pas vanaf juli zijn want dat is via het belgacom netwerk...

Wat zou moeten lukken op dit moment met Homeconnect?
4Mbit surfen
Telefoneren? (als de lijn is overgedragen, ect. als ik hier een beetje lees zal dat volgende week zijn)
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zijn er mensen die de activatiecode ingevoerd hebben VOOR de activatiedatum? Mijn internet is ondertussen al weg en de activatie is pas voor maandag zogezegd. Tzou gewoon handig zijn moest ik toch al op internet kunnen :-D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”