Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

duizend schreef:
iceke schreef: Ik vraag me dat nog elke dag af, wat het verschil is tussen covid & een gewone griep dat die maatregelen rechtvaardigd.
Dit is de 3° uitnodiging om eens mee te gaan naar het ziekenhuis waar ik werk en eens te spreken met ex-patiënten en in het bijzonder ex covid-patiënten die zich nu in het revalidatiecentrum bevinden ... Dan kan je het heel concreet aanschouwen.

Om het nu hopelijk bij u duidelijk ingeprent te krijgen, in tegenstelling tot gewone griep:

1. alleen al de noodzaak tot beademing in significant meer gevallen dan griep met voor elke patiënt onzekerheid qua finale outcome. Beademing en wekenlange opname op IZ is iets wat iemand met een griepje niet nodig heeft meestal om te herstellen.

2. het verhoogd risico op embolen met alle mogelijke gevolgen van dien: hersenletsel(s), amputatie van een lidmaat (zoals ook onlangs in de krant aan bod gekomen), aantasting van andere organen: lever, darmen, maag, ...

3. maandenlange resterende klachten nadien: aanhoudende vermoeidheid, respiratoire insufficiëntie, functionele beperkingen in het dagelijks leven (lopen op één of 2 benen, maakt serieus verschil), immunologische aandoeningen, ....

Misschien maakt dit het plaatje voor u iets duidelijker. Anders nodig ik u echt eens uit voor een gesprek met ex-patiënten indien ze hiermee akkoord zouden gaan.

Ik denk dat ik dan van u de meest fervente voorstander maak van alle maatregelen :beerchug: en dat je vlug zult de hoop koesteren dat je nooit verantwoordelijk bent voor dergelijke verwoesting van iemand anders zijn leven alsook dat van zijn / haar omgeving.

En dan heb ik het nog gehad over de (psycho)sociale gevolgen alsook het financieel leed voor deze patiënten door langdurige of definitieve arbeidsongeschiktheid.

Nog meer nodig ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

DarkV schreef: We wachten trouwens nog steeds op jou oplossing...
Als je mee wenst te doen aan een discussie zou het je sieren om ALLE berichten te lezen. Ik ga mezelf niet herhalen maar verwijzen naar mijn bericht iets hoger wat ik om 12.01 heb gepost. Het lezen van alle berichten zal er dan ook voor zorgen dat je geen vraag meer moet stellen waarop 20 minuten geleden het antwoord werd gegeven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:Ik stel niks voor.
Typisch... roepen vanaf de zijkant zonder enige visie (behalve dat het allemaal leugens zijn) :roll:
Jack Daniels schreef:Ik ben geen expert
Wel bizar dat je dan enkel de anti-verhalen komt posten... blijkbaar ben je daar niet kritisch voor ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

[quote="wied"]Ordon schrijft: ...maar brengt geen enkele uitgewerkte oplossing naar voor...

Dat is juist de kern van het betoog: gewoon verder gaan met je normale leven, maar "alle" extra zorg besteden aan de kwetsbare groepen! In China zijn naar schatting een half miljard mensen vrij om rond te reizen, maar een havenstad wordt manu-militare geisoleerd om daar de hele bevolking te testen (na vaststelling van 12 besmettingen!!!)...[/quote
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Jack Daniels schreef: Ik stel niks voor. Ik ben geen expert net zoals op heel dit forum NIEMAND expert is maar zowat iedereen zit hier gewoon uit zijn nek te lullen alsof hij dé expert in deze materie is.
Waarom zit je dan commentaar te geven op de maatregelen die door de experts virologen aangeraden worden.

De experts zeggen dat half november icu vol zit als het blijft doorgaan zoals vandaag, ook weer ni juist zeker?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

zou het toch niet de laksheid vd overheid kunnen zijn?

ik ben vorige week blijkbaar met een besmet iemand in aanraking gekomen
officieel mag ik neit weten wie het is, officieel mag ik dus neit weten wanneer ik die mens de laatste keer gezien heb

ik heb een test aangevraagd, nu dag 6 en uitslag?
ik weet waar ik besmet ben en dat bedrijf draait ngo steeds zonder verdere maatregelen fo personeel testen of ...
ik kan me voorstellen dat veel mensen, zeker zonder symptomen, gewoon terug gaan werken want hoelang meot je dan nog wachten?
Als de overheid het zich niet aantrekt, waarom zou ik?

ah ja, ik heb ook nog een smscode voor een coronatest liggen. Zou daar een zwarte markt voor zijn :)
die mens aan e telefoon was hopeloos, zinloos geld verbrassen mi
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: Waarom zit je dan commentaar te geven op de maatregelen die door de experts virologen aangeraden worden.
De experts zeggen dat half november icu vol zit als het blijft doorgaan zoals vandaag, ook weer ni juist zeker?
Daar geef ik een antwoord op... Na half november. Ik heb geen glazen bol, de "experts" ook niet. Bewust tussen aanhalingstekens want ondanks hun kennis hebben ze er tot nu toe helemaal niks van gebakken.
Enne duizend... Jij hebt hier ook nog geen commentaar geschreven? Of slik je gewoonweg alles wat je voorgekauwd wordt? In dat geval zal er van jouw hand geen commentaar te vinden zijn.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:Als de overheid het zich niet aantrekt, waarom zou ik?
Omdat jij misschien wel verstandig bent en je verantwoordelijkheid wil nemen ?
Jack Daniels schreef:Daar geef ik een antwoord op... Na half november.
Als de ICU dan niet vol ligt kom je ons zeker vertellen van zie je wel dat het overdreven was ?
Jack Daniels schreef:Ik heb geen glazen bol, de "experts" ook niet. Bewust tussen aanhalingstekens want ondanks hun kennis hebben ze er tot nu toe helemaal niks van gebakken.
De experts hebben nochtans steeds correcte waarschuwingen gegeven... dat onze politiek er niets mee wil doen is een ander punt.

De experts zeggen dan ook "aan dit tempo"... laten we hopen dat we dat tempo kunnen vertragen maar ik heb de indruk dat het niet met jou hulp is.
Laatst gewijzigd door DarkV 14 okt 2020, 13:03, in totaal 1 gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 187 keer

wied schreef: In China zijn naar schatting een half miljard mensen vrij om rond te reizen, maar een havenstad wordt manu-militare geisoleerd om daar de hele bevolking te testen (na vaststelling van 12 besmettingen!!!)...
Gans Belgie manu militari op slot en isoleren dus, want hier zijn ietske meer besmettingen dan 12
Leuke oplossing, veel beter dan de huidige maatregelen :cop: :angel:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:
1207 schreef:Als de overheid het zich niet aantrekt, waarom zou ik?
Omdat jij misschien wel verstandig bent en je verantwoordelijkheid wil nemen ?
Jij beweert dus impliciet dat de overheid dom is en haar verantwoordelijkheid niet neemt?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Jij beweert dus impliciet dat de overheid dom is en haar verantwoordelijkheid niet neemt?
Inderdaad... ik denk dat we daar de laatste maanden (en bij uitbreiding de laatste 500 dagen) meer dan genoeg bewijs van hebben gezien.

Ook vandaag stijgen onze cijfers veel sneller dan in andere landen en wat doen we... NIETS !

Oh ja, vrijdag hebben we vermoedelijk een "barometer" waar we al een maand mee bezig zijn :bang:

En ondertussen is dit de kaart van Belgie
Belgie.png
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Laat ons het zo stellen naar ICEke en de whiskeykoning, ‘Agree to Disagree’.

Doe zo voort, zolang de meerderheid zich aan de regels houdt is jullie kans om het te krijgen wat minder. Ben je niet akkoord met de maatregelen of geloof je niet in de ernst van het virus, ga naar het ziekenhuis en kijk eens rond.

Werk je trouwens nog, of geniet je van een alternatieve regeling voor dit kleine virusje, iets wat onze regering echt wel met heel veel plezier in orde brengt, geld is er in overvloed.

Hopelijk heb je ook niets anders voor, want een operatie kan wel even duren nu eer ze ingepland kan worden. Waarom weet ik ook niet, want ziekenhuizen, verpleegkundigen en dokters hebben capaciteit over aangezien de media constant zit te liegen.

Vergeet zeker ook niet vanavond een pintje te drinken met je makkers hé !

Post -sarcasm $true
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Jack Daniels schreef: Jij beweert dus impliciet dat de overheid dom is en haar verantwoordelijkheid niet neemt?
Over dat dom heb ik nog twijfels maar zou intussen wel net in hun voordeel zijn, voor de rest hadden we corona niet nodig.
1207
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:.
Ook vandaag stijgen onze cijfers veel sneller dan in andere landen en wat doen we... NIETS !
jawel, we hebben net maatregelen genomen en dan duurt het een tweetal weken vooraleer die zichtbaar zijn in de cijfers. Gedurende die 14 dagen blijft de stijging doorgaan.

het virus is op da vlak redelijk voorspelbaar
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: Werk je trouwens nog, of geniet je van een alternatieve regeling voor dit kleine virus je...

Hopelijk heb je ook niets anders voor, want een operatie kan wel even duren nu eer ze ingepland kan worden. Waarom weet ik ook niet...

Ik werk nog. Meer zelfs, na ruim 5 maanden homeworking had ik er mijn buik van vol en heb ik gevraagd om weer elke dag naar kantoor te komen. En zo geschiedde.

Waar je dat van die operaties uithaalt, Joost mag het weten maar ik heb de afgelopen week meerdere mensen aan de telefoon gehad om een dossier op te starten wegens... operatie. In de meeste gevallen nog de dag dat ze belden of voor de eerstvolgende dagen.

Ik drink geen pinten, ook geen whiskey al doet mijn nick vermoeden van wel. Ik drink trouwens wel uitsluitend sterke drank. Tip: het is een drieletterwoord. En neen, het is niet het eerste wat bij je opkomt.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 14 okt 2020, 13:40, in totaal 3 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sasuke schreef:Laat ons het zo stellen naar ICEke en de whiskeykoning, ‘Agree to Disagree’.

Doe zo voort, zolang de meerderheid zich aan de regels houdt is jullie kans om het te krijgen wat minder. Ben je niet akkoord met de maatregelen of geloof je niet in de ernst van het virus, ga naar het ziekenhuis en kijk eens rond.

Werk je trouwens nog, of geniet je van een alternatieve regeling voor dit kleine virusje, iets wat onze regering echt wel met heel veel plezier in orde brengt, geld is er in overvloed.

Hopelijk heb je ook niets anders voor, want een operatie kan wel even duren nu eer ze ingepland kan worden. Waarom weet ik ook niet, want ziekenhuizen, verpleegkundigen en dokters hebben capaciteit over aangezien de media constant zit te liegen.

Post -sarcasm $true
Het in het belachelijke trekken helpt echt niet hoor.
Laatst gewijzigd door iceke 14 okt 2020, 16:30, in totaal 2 gewijzigd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Sasuke schreef:Laat ons het zo stellen naar ICEke en de whiskeykoning, ‘Agree to Disagree’.

Post -sarcasm $true

Exact dit.
En zeker Iceke, die heeft al zelf toegegeven dat hij 0 respect voor zijn medemensen heeft, geen verantwoordelijkheid wil nemen voor anderen hun gezondheid en "geen teamplayer" is.(zijn eigen woorden in dit en andere topics hier op het forum overigens.)
Maw, dus echt niet thuishorend in een moderne maatschappij. Zum Kotzen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

FlashBlue schreef: Maw, dus echt niet thuishorend in een moderne maatschappij.
Iceke dan maar met pek en veren besmeuren FlashBlue? Meteen de diepste kerker in? Of toch liever een heropvoedingskamp om hem op andere gedachten te brengen? Of toch maar de korte pijn en meteen liquideren? Kerel, met dergelijke ingesteldheid was je zeker van een topfunctie... bij de Duitsers tijdens WO II.
Raar, de zelfverklaarde "verdraagzamen" zijn net diegenen die helemaal niet verdraagzaam zijn.
DarkV schreef: Typisch... roepen vanaf de zijkant zonder enige visie
Wat is jouw visie? Heb ik ook nog niks over mogen lezen.
Zelf sta jij ook, net zoals alle anderen hier, te roepen vanaf de zijlijn. Pot, ketel, zwart...
Maar... elk nadeel heb ze voordeel volgens Johan Cruijff zaliger
Het aantal asielaanvragen in de Europese Unie is tot nog toe met bijna een derde gedaald in 2020
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:jawel, we hebben net maatregelen genomen
Huh, dan weet jij meer dan ik... een "bubbel van 4" aanpassen naar het "cijfer 4" noem ik geen maatregelen nemen.

De recente aanpassingen aangaande contact sporten is één stap in de goede richting maar ik betwijfel of dat voldoende is.
iceke schreef:Het in het belachelijke trekken help echt niet hoor
Nochtans doe je niets anders want volgens jou is het maar een "griepje" :bang:
Jack Daniels schreef:Het aantal asielaanvragen in de Europese Unie is tot nog toe met bijna een derde gedaald in 2020
Euh, verkeerd topic volgens mij. Ofwel is de ellende ginder minder erg dan een "griepje" ?

Ik denk dat nog steeds de meeste hier met andere overwegingen naartoe komen... maar nogmaals foutief topic.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is het probleem van de onverdraagzamen, zij mogen dat zijn met iedereen maar de verdraagzamen mogen het niet zijn met de onverdraagzamen want dan is het huilen, huilen. Hoe aandoenlijk.

Het is het zoveelste teken van een ziekte van deze tijd, ikke ikke ikke tot in het oneindige en de schuld is steeds voor een ander. Superkritisch zijn, behalve voor zichzelf.

Het is een griepje... TOT ze zelf in het ziekenhuis liggen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik begin toch de indruk te krijgen dat Covid in de zomer maanden zwakker was,en met de herfst/winter terug aan kracht gewonnen heeft,ik vrees dus dat tegen de winter Covid veel sterker zal zijn of de griep.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zou het niet gewoon zijn omdat men in de zomer meer buiten zat?
Ook zijn er sinds september meer sociale contacten, scholen, sporten, andere hobbies...
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 271 keer

Sars-CoV-2 is nooit weg geweest en is geen seizoensgebonden virus zoals we dat bij griep bijvoorbeeld wel zien.
Opflakkeringen ga je altijd krijgen en dan is het zaak om dat zo snel mogelijk in de kiem te smoren en daar falen we gewoonweg in.

Nu zijn we terug over die drempel waarbij opflakkeringen niet meer controleerbaar zijn omdat het één en al algemene chaos is geworden en ik vind het heel erg maar "I told you so..." Het enige dat nu helpt is een reset en terug naar een lockdown. Dan de cijfers laten zakken tot een controleerbaar niveau door consequent broeihaarden aan te pakken.

Constant maatregelen verzachten of verstrengen zijn net de brandstof die een constante pandemie aanwakkert. Het minimaliseren dat we ook in de pers hebben gezien in de zomer helpt uiteraard ook niet.

Een vaccin zou ik uit de vergelijking houden. Het is er niet en ik denk dat het er ook niet gaat komen. Hoop en al een basis vaccin en alle zoveel tijd een cocktail die "misschien" gaat werken? Wat dan wel? Antivirale medicatie en interferronen?

Als we de mortaliteit en de ernst van Covid-19 kunnen terug dringen staan we al een heel eind verder. Maar het klinisch verloop is zo onvoorspelbaar en daar zal nog een pak onderzoek naar gedaan moeten worden.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Jack Daniels schreef:
FlashBlue schreef: Maw, dus echt niet thuishorend in een moderne maatschappij.
Iceke dan maar met pek en veren besmeuren FlashBlue? Meteen de diepste kerker in? Of toch liever een heropvoedingskamp om hem op andere gedachten te brengen? Of toch maar de korte pijn en meteen liquideren? Kerel, met dergelijke ingesteldheid was je zeker van een topfunctie... bij de Duitsers tijdens WO II.
Raar, de zelfverklaarde "verdraagzamen" zijn net diegenen die helemaal niet verdraagzaam zijn.
Geeuw. Want jij als onverdraagzame to-the-max hebt natuurlijk alle wijsheid in pacht want uw "vrijheid" is belangijker dan andere hun gezondheid.

Voorspelbaar. Guess what, vrijheid van meningsuiting staat niet gelijk aan algehele vrijheid.Verkondigen dat jullie het niet eens zijn met de maatregelen is iets anders dan de rest van de bevolking in gevaar brengen met jullie koppig geweiger om de maatregelen te volgen. Maar dat is te ingewikkeld zeker?

En inderdaad, sommige mensen zouden beter worden opgesloten om de anderen te beschermen. Doen we ook met andere criminelen die een gevaar vormen voor zichzelf en de maatschappij he... Want dat zijn jullie, criminelen die met andermans gezondheid spelen.

Tijd dat ik eens een wat mensen ga beginnen blokkeren denk ik zo, ik heb het wel gehad met de anti-maatschappij en pro-corona ingesteldheid van sommigen hier.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dat noemen ze verdraagzaamheid. Anderen blokkeren omdat hun mening niet in jouw kraam kraam past. Zoals ik schreef: de grootste onverdraagzamen zijn de verdraagzamen. Je bent er het levende bewijs van, links lullen en rechts de zakken vullen. Maar ik lig er niet van wakker van.
Ow, een en ander wordt duidelijk. De farma industrie is jouw broodheer. Tja, die moet je natuurlijk naar de mond praten.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:Dat noemen ze verdraagzaamheid. Anderen blokkeren omdat hun mening niet in jouw kraam kraam past. Zoals ik schreef: de grootste onverdraagzamen zijn de verdraagzamen. Je bent er het levende bewijs van, links lullen en rechts de zakken vullen. Maar ik lig er niet van wakker van.
Ow, een en ander wordt duidelijk. De farma industrie is jouw broodheer. Tja, die moet je natuurlijk naar de mond praten.
de enige 2 onverdraagzamen die ik hier zie zijn Iceke en jezelf die weigeren verdraagzaam te zijn met hun medemens en weigeren om Covid-19 serieus te nemen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Denk je ?
Waar lees jij dat ik Covid niet serieus neem ?
Ik neem de maatregelen die men nu neemt en de berichtgeving niet serieus...dat is volgens mij iets heel anders dan wat jij erin ziet.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Denk je ?
Waar lees jij dat ik Covid niet serieus neem ?
Ik neem de maatregelen die men nu neemt en de berichtgeving niet serieus...dat is volgens mij iets heel anders dan wat jij erin ziet.
door de maatregelen niet serieus te nemen, neem je ook het virus niet serieus. Want indien je het virus serieus zou nemen, zou je ook uw medemens will beschermen en zou je de maatregelen serieus nemen
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ja, want de maatregelen helpen vree goe zo te zien... :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik neem Corona niet serieus. Heel waarschijnlijk is dat de reden waarom ik gevraagd om weer naar kantoor te gaan werken. Wat ik hier ondertussen al een keer of drie geschreven heb. Want ik kan mij een leven zonder mondmasker niet meer voorstellen. Van zodra ik in het station ben, op de trein, Brussel centraal, de metro, op straat in Brussel. Sommigen nemen hun eigen gedachten voor waarheid. Of lezen selectief omdat het hen zo goed uitkomt.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 14 okt 2020, 17:09, in totaal 2 gewijzigd.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ja, want de maatregelen helpen vree goe zo te zien... :bang:
omdat er charlatans zitten die de boel bewust saboteren :bang: en omdat vele andere de regels maar half en half volgen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef:
omdat er charlatans zitten die de boel bewust saboteren :bang: en omdat vele andere de regels maar half en half volgen.
Saboteurs begot Hier ben ik benieuwd naar. Wie, wat, waar wanneer? Als je A zegt...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ach, laat ze toch! Hun munitie begint blijkbaar op te raken...
Zelfs onze belgische medewerker bij de WHO wist duidelijk te vertellen (in de afspraak) dat de sterftecijfers 7X lager liggen dan de vroegere, vergelijkbare periodes!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef:
neem je maatregelen meot je ALTIJD per 10 à 14 dagen tellen

qua tijdsverloop is het virus vrij voorspelaar

versoepeling
stijging besmetting
stijging druk op huisartsen
stijging opnames (hier begint ook de stijging rusthuizen)
stijging ic
stijging mortaliteit

tussen al die stappen zit altijd, in beide richtingen, 10 à 14 dagen en een exponentiële factor
nu zitten we in de fase stijging ic dus als je terugtelt kom je los uit op begin schooljaar. ok, tussendoor versoepelen van 5 per gezin naar 5 per man helpt neit echt.
de verstrenging vrijdag zal pas binnen een dag of 10 zichtbaar worden in de cijfersc (hopelijk), de invloed op de ziekenhuizen zal pas ergens in november te zien zijn.

1e golf was net zo
na de lockdown duurde het eendikte maand voor cijfers eindelijk begonnen te dalen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Vraagje voor quovadis want die heeft het over de medemens en zo: een kwestie van leven of dood en je moet kiezen tussen jezelf en jouw medemens. Jij dood en de medemens leven?
Want zo begrijp ik jouw betoog. Maar hier zal hij logischerwijs rond de pot draaien of een vaag antwoord geven. Als hij echt gaat voor de medemens, dan ga ik niet verbergen dat ik trots op quovadis ben.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Vraagje voor quovadis want die heeft het over de medemens en zo: een kwestie van leven of dood en je moet kiezen tussen jezelf en jouw medemens. Jij dood en de medemens leven?
Want zo begrijp ik jouw betoog. Maar hier zal hij logischerwijs rond de pot draaien of een vaag antwoord geven. Als hij echt gaat voor de medemens, dan ga ik niet verbergen dat ik trots op quovadis ben.
als ik moet doodgaan om DE medemans te laten leven, zie ik niet in waarom mijn leven belangrijker is dan die van DE medemens.

Maar daar gaat dit helemaal niet over, het gaat over respect hebben voor uw medemens en je aan de regels houden die ervoor zorgen dat iedereen gezond blijft en niet enkel IK. Is nochtans niet zo moeilijk te verstaan. Maar zoals gewoonlijk trek je het weer in het belachelijke zoals je wel vaker doet hier op het forum. En mocht ik nu de enige zijn die dit vindt, dan zou het aan mij kunnen liggen maar dit is niet het geval dus mssn moet je zelf ook eens de correcte conclusies trekken :bdaysmile:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik houd mij aan de regels maar ik word er hier onterecht van beschuldigd dat niet te doen. Ik ga weer naar kantoor om te werk en zet mondmasker op Van zodra ik op de trein stap tot ik op het werk ben. Dat doe ik heus niet voor mijn plezier.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef: omdat er charlatans zitten die de boel bewust saboteren :bang: en omdat vele andere de regels maar half en half volgen.
Nogmaals, wat is er in hemelsnaam zo hard veranderd dat we nu ineens moeten gaan rekening houden met "de anderen"?
Dat hebben we nooit gedaan, en ga ik in ieder geval ook nooit doen.
Mijn gezondheid eerst, dan die van mijn gezin, dan die van mijn familie en dan die van al de rest.
Hoe ik dat invul is simpel, gezond eten, sporten, ramen open, kinderen niet bij de ouders, geen familie feestjes.
Voor de rest kan het mij niet veel schelen hoor, ga gerust op reis, ga gerust feesten, eten of drinken, ik heb daar niks op tegen.
Dus ja, die maatregelen trekken op geen hol, dat heeft imho weinig met de die zogenaamde charlatans te maken, veel meer met de verkeerde maatregelen.
De kans dat jij Corona krijgt van een wildvreemde is vele malen kleiner dan dat je het krijgt van je familie/vrienden, dus kom aub niet af met "je bent onverantwoord bezig" als ik op een bankje ga picknicken, alleen ga fietsen, geen mondmasker wil dragen buitenshuis of er geen probleem mee heb dat anderen wel graag gaan feesten/zuipen/fretten/op vakantie gaan.
Beetje naïef om te denken dat strengere maatregelen = aan minder besmettingen, beetje naïef ook dat cafés sluiten in Brussel het probleem in de migrantenwijken gaat oplossen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tijdens de eerste lockdown werd de focus gelegd op de ziekenhuis (IC)-opnames en de overlijdens. Nu er in verhouding nauwelijks overlijdens en ziekenhuisopnames te melden zijn, wordt de communicatie gevoerd rond het stijgend aantal besmettingen. Besmettingen die op zich niets zeggen.
Er is nu pas sprake van bijkomende maatregelen, niet gelinkt aan het aantal besmettingen, wel aan het aantal ziekenhuisopnames + ICU.
Als "reguliere zorg" niet meer kan omdat ziekenhuizen overspoeld worden met corona-patiënten, sta je wel voor aap natuurlijk.

Het is een boeiend artikel, maar de Franstalige artsen en Lieven Annemans (UGent) die in augustus en tot midden september kritisch waren voor bijkomende maatregelen, hoor je nu niet meer natuurlijk. Ondertussen liggen de Brusselse klinieken al vol (als in: het voorziene aantal is bereikt) en gaan ze daar naar een volgende fase in de organisatie van hun ziekenhuizen.
iamborg schreef: * De ziekenhuisopnames door corona en met corona doch met onderliggende aandoeningen zijn de afgelopen weken gestegen maar de cijfers geven een vertekend beeld. Wie naar een ziekenhuis gaat voor een operatie of een andere behandeling moet verplicht een PCR test ondergaan. Indien zij positief testen worden zij geregistreerd als corona patiënt en uit voorzorgsmaatregel op een corona afdeling gelegd terwijl zij geen symptomen hebben noch krijgen en behandeld worden voor andere aandoeningen dan corona. Bron : de geschreven pers.
Dat is een kwestie van definitie, het is al wel langer duidelijk dat we in België zowat alles mismeesteren, behalve dan het tellen: daar wilden we nummer 1 zijn. Maar eens je uw case-definitie hebt, maakt dat weinig uit. Als je begin september per dag 24 nieuwe gevallen had, eind september 87 en midden oktober 210, dan kan je toch wel stellen - zolang je uw definitie niet aanpast - dat er een stijgend aantal cases is, nee?
* De cijfers van Sciensano inzake de ziekenhuisopnames zijn foutief. Er wordt geen rekening gehouden met alle personen die het ziekenhuis dagelijks verlaten. Tussen 26.09.2020 en 10.10.2020 hebben 1.029 mensen het ziekenhuis verlaten. Bij verrekening van de ziekenhuisopnames en ontslagen in de periode 26.09 tot 10.10.2020 kunnen er maximaal 839 mensen in het ziekenhuis liggen in plaats van 1.257 zoals Sciensano beweert.
Sciensano rapporteert niet enkel het aantal nieuwe gevallen, maar ook het totale aantal. Het aantal nieuwe is niet zo relevant - wel informatief - omdat het totale aantal beter weergeeft wat de effectieve druk is in ziekenhuizen.
https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/uTSKB
iamborg schreef:* België telt afgerond 11.603.000 inwoners en heeft ondertussen (afgerond) 3.705.000 mensen getest. Daarvan hebben (afgerond ) 162.000 mensen positief getest. Dat is 4,38% van het totaal aantal testen en 1,4% van de totale bevolking.
Wat uw bron ook is, de persoon is slecht in statistiek.
Er zijn massa's mensen die de test meermaals hebben moeten laten doen.
Jack Daniels schreef: Kerel, wat lul je nu? Jij schrijft 1500 ICU bedden, ik haal een bron aan van bijna 2000 bedden met uitbreiding tot 5000. Wat heeft de gekende bedden capaciteit te maken met rapporteringen?? Ik wijs je op een leugen (over het aantal bedden) en jij komt aandraven met rapporteringen? :bang:
Ik denk niet dat die 2000 dan wel 5000 ICU bedden vandaag beschikbaar zijn.
Het is niet enkel een kwestie van "een bed", maar ook de infrastructuur er rond én het personeel. Wat ik lees van artsen in de krant is dat Covid-zorg arbeidsintensiever is dan "gewone" zorg.
Vandaar dat je altijd een vrije marge moet voorzien, omdat ICU opschalen niet zo evident is.
1207 schreef:zou het toch niet de laksheid vd overheid kunnen zijn?
Natuurlijk is het dat, geen enkele overheid wil dit serieus inperken.
Waarom? Lobby? Is het omdat vooral 70+ getroffen is? Is het omdat het virus voornamelijk bij de armen en lagere klassen toeslaat?
Contracttracing is een grap. Opvolging quarantaine onbestaande.
Zowel in mijn eigen omgeving als in de pers staat het vol van (anekdotische) bizarre verhalen qua corona en opvolging van de overheid.

1207 schreef:
DarkV schreef:.
jawel, we hebben net maatregelen genomen en dan duurt het een tweetal weken vooraleer die zichtbaar zijn in de cijfers. Gedurende die 14 dagen blijft de stijging doorgaan.

het virus is op da vlak redelijk voorspelbaar
Maatregelen :)? Ahja. Amateursjotters mogen niet meer sjotten. Dat gaat het verschil maken.
De voorspelbaarheid zien jij en ik wel, toch in de cijfers, maar de artsen die dat artikel schreven, zien dat - ondanks hun zware studies - blijkbaar niet. De daling van het aantal besmettingen in Antwerpen nadat Cathy Berx maatregelen uitvaardigde, hebben we ongetwijfeld zelf verzonnen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Maatregelen :)? Ahja. Amateursjotters mogen niet meer sjotten. Dat gaat het verschil maken..
hopelijk toch al een kleintje :)

punt blijft
nu stijgt de ic en dat zal ten vroegste binnen een maand vertragen, stabiliseren en verminderen.
dus nu elke dag paniek zaaien dat er weer x aantal 100 besmettingen bijkomen houdt geen steek.

men moet veel vroeger ingrijpen
misschien neit zo vroeg als de Chinezen maar Brussel had gerust kunnen verstrengen tezamen met antwerpen
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”