Mijn kleine frustratie van de dag ...
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Vorige week nog gekker hier.
Online bestellen en in de winkel laten leveren en een stukje goedkoper.
Het enige verschil is, zij nemen het dan uit rekken en niet ik.
Online bestellen en in de winkel laten leveren en een stukje goedkoper.
Het enige verschil is, zij nemen het dan uit rekken en niet ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Als je zelf gaat winkelen - old scool - kan je natuurlijk niet zo makkelijk vergelijken met de concurrentie als online.svermassen schreef: 25 nov 2022, 19:22 Het enige verschil is, zij nemen het dan uit rekken en niet ik.
Enfin, je kan dat wel doen op je smartphone, MAAR je staat natuurlijk in de winkel wat toch weer een incentive is om daar te kopen zodat je het goed meteen in je handen hebt.
Daar houdt men rekening mee in de prijzen, online is de concurrentie veel groter dus de winkel past de online prijzen aan of ze verliezen sales.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Effe correctie, het was dezelfde winkel met onderdelen voor pompen.
Dus geen keten.
Kan inderdaad nog zijn dat ik de filters elders vind, maar die zijn moeilijk te vinden online.
Merk is MPI.
Ooit een andere erin gestoken omdat die van MPI niet te krijgen waren (Corona).
Filterhuis gebarsten en gans de nest bijna onder water.
Maar goed dat die pomp zo lawaai maakt.
Dus geen keten.
Kan inderdaad nog zijn dat ik de filters elders vind, maar die zijn moeilijk te vinden online.
Merk is MPI.
Ooit een andere erin gestoken omdat die van MPI niet te krijgen waren (Corona).
Filterhuis gebarsten en gans de nest bijna onder water.
Maar goed dat die pomp zo lawaai maakt.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Echt hé...duizend schreef: 25 nov 2022, 17:53Gij moet toch dringend eens leren van minder rond te rijden en meer te laten leveren of ophalencadsite schreef: 25 nov 2022, 12:10 Snijmat kost op de webshop van Schleiper €10,12.
Leuk, maar er is een Schleiper in Kortrijk, dus ik ging deze halen in de winkel. Alleen...
In de winkel staat deze zelfde mat aan €20,22!
Ja meneer, online kan het zijn dat het goedkoper is.![]()
![]()
Dan neemt ne mens zijn velo om het zelf te gaan ophalen, dan krijg je te horen dat het dubbel zo duur is.
Eerst het containerpark <-> vuilzak, nu dit.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zes maanden moeten zoeken om eindelijk weer een afspraak bij een tandarts te kunnen maken (op 12 km van mijn deur).
Vorige tandarts ging in maart op pensioen en overal patiëntenstop. Nog net kunnen registreren bij een tandartse welke een nieuwe praktijk geopend had. Daar ook na 6 weken al een patiëntenstop en normaal gezien al 5 - 6 maanden wachttijd tot je effectief langs kan komen.
Dochter verhuist naar een andere stad. Nog steeds geen huisarts kunnen vinden. Overal patiëntenstop.
Kinderopvang dat totaal in het honderd loopt.
Ouderenzorg die bij de minste tegenslag op een ramp uitdraait.
Probleem blijkbaar toch beke groter dan de persoon die tijdelijk aan het roer staat?
Gezondheidszorg, ooit één van de kroonjuwelen van de Belgische Staat.
Vlaanderen waar ben je mee bezig?
Vorige tandarts ging in maart op pensioen en overal patiëntenstop. Nog net kunnen registreren bij een tandartse welke een nieuwe praktijk geopend had. Daar ook na 6 weken al een patiëntenstop en normaal gezien al 5 - 6 maanden wachttijd tot je effectief langs kan komen.
Dochter verhuist naar een andere stad. Nog steeds geen huisarts kunnen vinden. Overal patiëntenstop.
Kinderopvang dat totaal in het honderd loopt.
Probleem blijkbaar toch beke groter dan de persoon die tijdelijk aan het roer staat?
Gezondheidszorg, ooit één van de kroonjuwelen van de Belgische Staat.
Vlaanderen waar ben je mee bezig?

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
Ah, patiëntenstops en maandenlange wachttijden. De voordelen van publieke gezondheidszorg, nietwaar?
Er zijn ook andere redenen, bv het fenomeen van de vervrouwelijking van het artsenberoep, wat betekent dat als ze zwanger worden ze voor een hele lange tijd out zijn (sommigen komen nooit meer terug). Allemaal zaken die het RIZIV tot op heden nog steeds niet in aanmerking neemt wanneer ze de nummers beperkt.
Nu, in 2024 zullen er wel weer genoeg kiezers zijn die hen dit allemaal zullen vergeven en terug op dezelfden gaan stemmen, zodat incompetentie beloond wordt. En ik hoor u al weer zeggen dat anderen niet meer competent zijn, evenwel mist u dan de essentie: namelijk dat kiezen ook een referendum is over het gevoerde beleid van de afgelopen jaren (alhoewel de bestuurspartijen niet willen dat u dat zo ziet) en dat een van de grondredenen - evenwel niet de enige reden - van de incompetentie de coalitievorming met talloze kleine partijtjes is die niet over een overtuigend mandaat beschikken om in een regering te gaan zitten, met mensen voor wie de lat voor een democratisch mandaat wel erg laag wordt gelegd (of er is gewoon gèèn lat, ref Vandenbroucke).
Patiëntenstop etc zal toch aan het federale niveau liggen, in het bijzonder artificiële beperking RIZIV-nummers van beoefenaars. De enige rol van Vlaanderen daarin is dat ze de toelating tot de opleiding dan ook beperkt, vooral om te vermijden dat men jaren zou studeren om dan geen beroep te kunnen uitoefenen. Maar de oorsprong is dus federaal, in het bijzonder de bevoegdheid van Frank Vandenbroucke (SP.A). Ik herinner u eraan dat deze man geen enkele stem gekregen heeft bij de laatste verkiezingen, en toch werd hij minister.ivob schreef: 26 nov 2022, 08:47 Gezondheidszorg, ooit één van de kroonjuwelen van de Belgische Staat.
Vlaanderen waar ben je mee bezig?![]()
Er zijn ook andere redenen, bv het fenomeen van de vervrouwelijking van het artsenberoep, wat betekent dat als ze zwanger worden ze voor een hele lange tijd out zijn (sommigen komen nooit meer terug). Allemaal zaken die het RIZIV tot op heden nog steeds niet in aanmerking neemt wanneer ze de nummers beperkt.
Die domeinen zijn idd Vlaanderen, en het is schrijnend (maar niet nieuw) hoe Vlaanderen omgaat met de zwaksten in de samenleving. Evenwel durf ik mijn hand er niet voor in het vuur steken dat het op federaal niveau beter afgehandeld zou worden. Het probleem is niet Vlaams of federaal, het probleem is incompetentie en dat is er op beide niveaus.ivob schreef: 26 nov 2022, 08:47 Kinderopvang dat totaal in het honderd loopt.
Nu, in 2024 zullen er wel weer genoeg kiezers zijn die hen dit allemaal zullen vergeven en terug op dezelfden gaan stemmen, zodat incompetentie beloond wordt. En ik hoor u al weer zeggen dat anderen niet meer competent zijn, evenwel mist u dan de essentie: namelijk dat kiezen ook een referendum is over het gevoerde beleid van de afgelopen jaren (alhoewel de bestuurspartijen niet willen dat u dat zo ziet) en dat een van de grondredenen - evenwel niet de enige reden - van de incompetentie de coalitievorming met talloze kleine partijtjes is die niet over een overtuigend mandaat beschikken om in een regering te gaan zitten, met mensen voor wie de lat voor een democratisch mandaat wel erg laag wordt gelegd (of er is gewoon gèèn lat, ref Vandenbroucke).
-
- Elite Poster
Ja en? Mij moet je daar niet aan herinneren want dat is de normale praktijk in ons systeem. En dat is zelfs niets nieuw.CCatalyst schreef: 26 nov 2022, 10:30 Ik herinner u eraan dat deze man geen enkele stem gekregen heeft bij de laatste verkiezingen, en toch werd hij minister.
Ministers worden aangeduid niet verkozen.
En de regering wordt, in theorie, gecontroleerd door de verkozenen.
Dat ik in 2022 nog de werking van de wisselwerking tussen de parlementen en regeringen moet uitleggen.
Er werd door medici al jarenlang gewezen op dit aankomend probleem.
De grootste reden is, dat zelfs bij een gelijk aantal afgestudeerden, het beroep heden totaal anders wordt uitgeoefend.
Een tandarts, huisarts klopte vroeger veel uren en was bijna altijd beschikbaar. De nieuwe generatie heeft meer en meer beperkte vaste openingsuren en wil maar een max. aantal patiënten behandelen in de beschikbare tijd
Het is dus voornamelijk een probleem van mentaliteitswijziging dat niet tijdig opgevangen werd.
Euh, maar Vlaanderen ging het zelf wel allemaal beter doen.Die domeinen zijn idd Vlaanderen. Evenwel durf ik mijn hand er niet voor in het vuur steken dat het op federaal niveau beter afgehandeld zou worden. Het probleem is niet Vlaams of federaal, het probleem is incompetentie en dat is er op beide niveaus.
Waarom nieuwe niveau's en de daarbij horende kosten blijven bijcreëren als het resultaat toch hetzelfde is?
Op een regering kan je niet stemmen (zie voorgaande)., in 2024 zullen er wel weer genoeg kiezers zijn die hen dit allemaal zullen vergeven en terug op dezelfden gaan stemmen, zodat incompetentie beloond wordt. En ik hoor u al weer zeggen dat anderen niet meer competent zijn, evenwel mist u dan de essentie: namelijk dat kiezen ook een referendum is over het gevoerde beleid van de afgelopen jaren (alhoewel de bestuurspartijen niet willen dat u dat zo ziet) en dat een van de grondredenen - evenwel niet de enige reden - van de incompetentie de coalitievorming met talloze kleine partijtjes is die niet over een overtuigend mandaat beschikken om in een regering te gaan zitten.
En op volksvertegenwoordigers alleen op zij die zich verkiesbaar stellen.
Verdeelde kiezers leveren als resultaat verdeelde stemmen op met als resultaat steeds meer partijen die mekaar moeten vinden om een parlementaire meerderheid te kunnen vormen. Met een regeringsvorming heeft dat weinig te maken want een regering is in ons systeem niet verkiesbaar.
En de rest heb je mij niet horen zeggen. Dat is je eigen fantasie die anderen woorden in de mond legt.

Maar bij gebrek aan voldoende medisch personeel is dat een begrijpbaar probleem.

Laatst gewijzigd door ivob 26 nov 2022, 10:52, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Ik vind het niet normaal. Je moet een democratisch mandaat hebben.ivob schreef: 26 nov 2022, 10:43 Ja en? Mij moet je daar niet aan herinneren want dat is de normale praktijk in ons systeem. En dat is zelfs niets nieuw.
Ministers worden aangeduid niet verkozen.
Heb ik even gecorrigeerd voor jou, want we leven natuurlijk in een particratie, niet in een democratie. Een volksvertegenwoordiger van de meerderheid die even de regering aan de tand zou voelen in het parlement, of niet zou stemmen volgens de partijlijn, zal het niet lang uithouden.ivob schreef: 26 nov 2022, 10:43En de regering wordt, in theorie, gecontroleerd door de verkozenen partijen.
Klopt, dat is ook een fenomeen waar het RIZIV nog steeds geen rekening mee houdt. Dat komt voort uit een wereldvreemde visie aan de top waar men die fenomenen niet ziet.ivob schreef: 26 nov 2022, 10:43 Het is dus voornamelijk een probleem van mentaliteitswijziging dat niet tijdig opgevangen werd.
-
- Elite Poster
In een democratisch systeem maakt het helemaal niet uit of een individu iets normaal vindt of niet. Al goed ook want als een individu zijn wensen zou kunnen doordrukken neig je naar een dictatoriaat.CCatalyst schreef: 26 nov 2022, 10:48 Ik vind het niet normaal. Je moet een democratisch mandaat hebben.
Wanneer je het huidige systeem niet normaal vindt zal je jezelf in een democratisch systeem bij de meerderheid moeten neerleggen of zelf voldoende gelijkgezinden om je heen moeten verzamelen om het bestaande systeem te veranderen. Maar ook hier zullen er ook weer tig redenen zijn om woorden niet in daden te moeten omzetten.
En je moet mijn woorden ook niet aanpassen. In theorie werkt het systeem goed maar in de praktijk vervangen door een particratie.
Het systeem is dus niet het probleem maar wat de politici ervan gemaakt hebben en hun kiezers blijkbaar niet met een voldoende meerderheid van wakker liggen.
Maar geen nood, in 2024 kan men massaal kiezen voor de politici die voorstander zijn van de confederale staat.
Al een klein voorproefje voor de gewone kiezer (niet voor de Voka-groep):
Vlaamse vooruitgang dus. Alleen niet voor iedereen.de Vlaamsche Calimero schreef:"forse ingrepen in de sociale zekerheid nodig: van pensioenhervormingen, over schrappen in de werkloosheidsuitkeringen tot besparen in de gezondheidszorg. "Het is tijd voor bittere waarheden. Je zult langer moeten werken voor een pensioen en er moet grote kuis worden gehouden in de sociale zekerheid."
Soit, heeft niets meer met een kleine frustratie te maken maar blijkbaar meer met een grote frustratie van jezelf?
Zal het, voor een moderator het weer allemaal wist en de discussie vergeefse moeite bleek, hier dan maar tijdig bij laten.
Sol Invictus!
- cadsite
- userbase crew
Kan niet.
Je kan enkel laten verzenden en ook pas vanaf een bestelling van €95.

Kwestie van te voorkomen dat mensen iets zouden kopen zeker?

-
- Elite Poster
Die ingrepen zullen inderdaad nodig zijn omdat men de zaken tegen beter weten te lang op hun beloop gelaten heeft om sociale, electorale of andere vrede te bewaren (hete aardappel doorschuiven). Hoe langer men wacht, hoe harder het zal aankomen (en hoe hoger de kans op enorme onrusten). De hoop dat er een massale economische heropleving zal komen die dit allemaal zal oplossen - doorgaans de verantwoording om de aardappel door te schuiven - is zelfs voor de laatste twijfelaars de grond in geboord als de industrie door de hoge energiekosten vertrekt naar de VS. Bovendien zouden de voordelen van zo'n relance toch nooit gebruikt worden om de problemen inzake sociale zekerheid op te lossen, wel voor prestigeprojecten hier en daar.
Een winkel met een beetje klantvriendelijkheid verkoopt het item aan de prijs die geadverteerd wordt op hun site online, want hoe je het draait of keert: dat toont aan dat de winkel bereid is om te verkopen aan die prijs (en dat ze er nog geen verlies op maken volgens de wetgeving).Splitter schreef: 26 nov 2022, 12:41 voor zijn neus gsm uithalen, naar de site surfen, bestellen met afhaling in de winkel.
en dan "voila meneer, haalt u mijn bestelling maar even naar voor"
Een winkel met nog meer klantvriendelijkheid verkoopt het item aan de Amazon-prijs dat de klant toont (na zelf te verifieren dat Amazon het idd aan die prijs verkoopt voor verzending naar Belgie) omdat ze anders riskeren de sale te verliezen, alhoewel dat kan indruisen tegen de wet (maar niemand gaat een klacht indienen natuurlijk).
Natuurlijk, er zijn ook winkels (of winkelketens) die klantvriendelijkheid helemaal niet hoog in het vaandel dragen. Zolang er nog genoeg mensen zijn die zo'n winkels belonen en er geld aan geven zullen ze blijven bestaan. Ik had eigenlijk gehoopt dat velen daarvan de COVID niet zouden overleven, helaas bleek de Belg toch weer te standvastig.
- cadsite
- userbase crew
Het probleem met een winkel als Schleiper is dat er amper concurrentie is.CCatalyst schreef: 26 nov 2022, 14:56 Natuurlijk, er zijn ook winkels (of winkelketens) die klantvriendelijkheid helemaal niet hoog in het vaandel dragen. Zolang er nog genoeg mensen zijn die zo'n winkels belonen en er geld aan geven zullen ze blijven bestaan. Ik had eigenlijk gehoopt dat velen daarvan de COVID niet zouden overleven, helaas bleek de Belg toch weer te standvastig.
Ik ben alvast vertrokken zonder aankoop, zo'n hufter gedrag wil ik totaal niet belonen.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Waarom niet gewoon de winkel contacteren VOOR je vertrekt. Je bent dan zeker dat het product voorradig is, dat de prijs klopt en je kan meteen vragen om het even aan de kant te leggen mocht het één van de laatste items zijn. Iedereen heeft tegenwoordig een GSM maar hem gebruiken, hola.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Kan je daar ook mee bellen dan ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Dan is klantvriendelijkheid idd helemaal geen must, maar tegelijk moet dat toch ook een van de laatste markten zijn waar dat nog zo is (naast degene die de overheid nog in stand houdt om electorale redenen, zoals brievenpost of personenvervoer per trein). Vroeger, en dat is nog maar 10-20 jaar geleden, was dat op heel veel plaatsen nog zo, vandaag dankzij het internet veel minder.cadsite schreef: 26 nov 2022, 16:47 Het probleem met een winkel als Schleiper is dat er amper concurrentie is.
Mooi, dat zou ik ook doen en is de enige juiste reactie.cadsite schreef: 26 nov 2022, 16:47Ik ben alvast vertrokken zonder aankoop, zo'n hufter gedrag wil ik totaal niet belonen.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Brievenpost is universele dienstverlening maar in de praktijk ook al sterk afgebouwd: nu nog 2x/wk ipv. elke werkdag.CCatalyst schreef: 26 nov 2022, 18:06 (naast degene die de overheid nog in stand houdt om electorale redenen, zoals brievenpost of personenvervoer per trein)
Personenvervoer per trein zou deel moeten uitmaken van de modal shift en net performanter en vooral betrouwbaarder moeten zijn wil je mensen overtuigen om hun auto aan de kant te laten staan. Komende week drie dagen staking op rij helpt daarbij uiteraard niet...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Aan deze kant is Lukas Creative actieve concurrent (of mijn indruk omdat die voor mij handiger gelegen is...), zitten ook wel overal zo'n beetje. Afaik geen minimum bedrag voor bestellingen online maar is eentje die ik meestal nog offline doe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Vandaag eens in de nieuwe M7 wagons gezeten van de trein. (eerste klas)
Misschien wat subjectief maar zo een slechte stoelen
- te laag bij de grond
- te hard
- verkeerde vorm (te recht?)
had op 20min al pijn aan de rug, dat belooft als ze binnen 5 10jaar volledig gaan opgeleverd zijn.
Misschien wat subjectief maar zo een slechte stoelen

- te laag bij de grond
- te hard
had op 20min al pijn aan de rug, dat belooft als ze binnen 5 10jaar volledig gaan opgeleverd zijn.
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Wees blij dat je dan niet in een Desiro zat: dat zijn pas harde stoelen. Je hebt er ook amper tafeltjes.
De gerenoveerde breaks hebben dan weer veel te hoge tafeltjes.
De gerenoveerde breaks hebben dan weer veel te hoge tafeltjes.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Buitenlandse kranten die blijkbaar berichten over de rellen in Brussel zondag als ware het Belgische supporters die misnoegd zijn over het verlies van de Rode Duivels. Een Australische collega sprak me aan over de rellen, waar ze daar blijkbaar totaal niet weten dat het Markkanen waren die de boel op stelten zetten (en ook in Nederlandse steden).
EDIT: toch ook maar zelf even online gecheckt, en is toch enkel het geval bij de allereerste berichten. Artikels van maandag hebben het dan wel over Marokkaanse 'fans'.
EDIT: toch ook maar zelf even online gecheckt, en is toch enkel het geval bij de allereerste berichten. Artikels van maandag hebben het dan wel over Marokkaanse 'fans'.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Jaja, maar wat vind je van de schermen en de omroep?Gray schreef: 28 nov 2022, 23:55 Vandaag eens in de nieuwe M7 wagons gezeten van de trein. (eerste klas)
Misschien wat subjectief maar zo een slechte stoelen![]()
- te laag bij de grond
- te hard

- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Mocht de eerste klas een stiltecoupé zou zijn, dan stap ik over. Nu is het verschil (in comfort) tussen eerste en tweede klas gewoon te klein om het prijsverschil te verantwoorden.
Spijtig dat op de Deense neuzen een volledig rijtuig eerste klas is dat vaak niet gedeklasseerd wordt, ook niet als de trein korter is dan normaal.
Toegevoegd na 3 minuten 55 seconden:
Als de schermen de juiste informatie weergegeven dan bieden ze een meerwaarde, anders werken ze gewoon verwarrend.
De omroep is een digitale assistente die vaak door de treinbegeleider onderbroken wordt omdat die assistente niet in alle rijtuigen hoorbaar is.
Computer(k)nul
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Volledig akkoord, ik neem vooral eerste klasse om zeker te zijn van een zitplaats. De lijn Hasselt -> Brussel is serieus overvol op bepaalde momentenSinna schreef: 29 nov 2022, 10:23Mocht de eerste klas een stiltecoupé zou zijn, dan stap ik over. Nu is het verschil (in comfort) tussen eerste en tweede klas gewoon te klein om het prijsverschil te verantwoorden.
Spijtig dat op de Deense neuzen een volledig rijtuig eerste klas is dat vaak niet gedeklasseerd wordt, ook niet als de trein korter is dan normaal.

-
- Elite Poster
Ben je daar dan zeker van een zitplaats?Sasuke schreef: 29 nov 2022, 12:21 Volledig akkoord, ik neem vooral eerste klasse om zeker te zijn van een zitplaats. De lijn Hasselt -> Brussel is serieus overvol op bepaalde momenten...
Mijn partner heeft enige tijd geleden met dat doel (en om rustig te kunnen werken om een vergadering in BXL voor te bereiden) een eersteklas treinticket gekocht op de lijn A'pen - BXL. Wegens een aangeschafte trein daarvoor werd iedereen, inclusief de eerste klasse, in de volgende gepropt. Resultaat een staanplaats op de gang ipv een rustige zitplaats in 1ste klasse.
Sol Invictus!
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Afhankelijk van waar je opstapt meestal wel. Ik doe het traject Brugge-Leuven en doordat ik 's morgens vóór Gent op de trein zit en 's namiddags vóór Brussel -Centraal zorgt er voor dat ik normaal gezien kan zitten (uitzonderingen daargelaten). Het helpt ook dat ik maar (max) drie dagen per week ga en daarbij dinsdag en donderdag mijd: die zijn beduidend drukker. 4/5den iemand?
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
Het is dus blijkbaar nog altijd zo dat een zitplaats op een Belgische trein niet gegarandeerd is door de prijs die er voor een ticket betaald wordt maar eerder door de plaats van opstap op het traject en het tijdstip om te bepalen op welke wijze je vervoert wordt.
Vergaderingen in BXL (nu gelukkig sinds corona al een tijd online maar vanaf 2023 blijkbaar weer fysiek
) worden meestal ook door derden (uur en dag, door diegenen die BXL al als dagelijkse werkplek hebben ) bepaald. Dan heb je als "uitgenodigde" werknemer weinig keuze om dag en uur van vertrek te kiezen (uiteraard wel vervoermiddel en door zo'n toestanden is dat meestal niet meer de trein).
Vergaderingen in BXL (nu gelukkig sinds corona al een tijd online maar vanaf 2023 blijkbaar weer fysiek

Sol Invictus!
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Je betaalt inderdaad om vervoerd te worden, niet om ook te kunnen zitten. Het heet niet voor niets een vervoersbewijs. Als je zeker wil zijn van een plaats, dan moet je je plaats kunnen reserveren en dat is momenteel enkel voor groepen mogelijk en zelfs dan niet voor gelijk welke trein.
Computer(k)nul
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
En zelfs het reserveren van groepen wordt niet altijd gerespecteerd: trein te laat, afgeschaft, ... Vergeet het dan maar.
Idem als er toch onverlaten op de gereserveerde plaatsen gaan zitten.
Idem als er toch onverlaten op de gereserveerde plaatsen gaan zitten.
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Als er onverlaten op de gereserveerde plaatsen zitten dan mag de treinbegeleider ze wegjagen, maar dan moet je hem/haar/het wel eerst vinden...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
Inderdaad.Sinna schreef: 29 nov 2022, 13:03 Je betaalt inderdaad om vervoerd te worden, niet om ook te kunnen zitten. Het heet niet voor niets een vervoersbewijs. Als je zeker wil zijn van een plaats, dan moet je je plaats kunnen reserveren en dat is momenteel enkel voor groepen mogelijk en zelfs dan niet voor gelijk welke trein.
Maar het punt van mij is dat je niet betaald hebt voor een eerste klasse ticket om daarna van het voorrecht te mogen genieten om staande in de gang vervoerd te worden. Dan had een gewoon ticket ook kunnen volstaan. Je moet geen extra geld vragen voor zaken die je niet kan garanderen. Slecht voor de klantenbinding.
Toegevoegd na 1 minuut 23 seconden:
En moet hun daarna ook nog de persoonlijke moed hebben om te durven optreden.Sinna schreef: 29 nov 2022, 15:14 Als er onverlaten op de gereserveerde plaatsen zitten dan mag de treinbegeleider ze wegjagen, maar dan moet je hem/haar/het wel eerst vinden...
Sol Invictus!
- cadsite
- userbase crew
Ik gebruik amper de trein, maar heb wel geleerd goed te kijken in de app naar het aantal beschikbare zitplaatsen. Dat klopt redelijk goed.
Laatst moest ik van Brussel naar Kortrijk. Ik had een trein naar Gent, dan overstap naar Kortrijk. In de app stond trein 1 oranje, trein 2 rood.
Ik heb die laten passeren en heb eentje van een kwartier later genomen, die stond in de app als groen. En effectief, de eerste die ik liet passeren zat vrij goed gevuld in Centraal, goed wetende dat er heel veel mensen instappen in Zuid.
De rechtstreekse van een kwartier later zat nagenoeg leeg.
Als je kan schipperen is het dus zeker de moeite om de app te gebruiken.
Laatst moest ik van Brussel naar Kortrijk. Ik had een trein naar Gent, dan overstap naar Kortrijk. In de app stond trein 1 oranje, trein 2 rood.
Ik heb die laten passeren en heb eentje van een kwartier later genomen, die stond in de app als groen. En effectief, de eerste die ik liet passeren zat vrij goed gevuld in Centraal, goed wetende dat er heel veel mensen instappen in Zuid.
De rechtstreekse van een kwartier later zat nagenoeg leeg.
Als je kan schipperen is het dus zeker de moeite om de app te gebruiken.
- Dizzy
- Elite Poster
De treinen beginnen weer voller te zitten en met het geweldige beleid in België dat vooruitziend is loopt het dan vaak fout. Veel oud materiaal dat opgelapt moet worden met steeds minder volk. Een net dat verzadigd is op een aantal plaatsen en een NMBS die niet bepaald innoverend denkt. Lang leve telewerk dus. Minder reistijd en flexibeler kunnen inspelen op problemen en stakingen... zoals vandaag.
En dan mag ik nog niet klagen want Gent-Brussel is nog één van de betere lijnen. Veel treinen, geen tussenstops en tot nu toe voldoende capaciteit. Het is al meer dan een jaar geleden dat ik nog eens moest recht staan, al kan je ook opteren om de volgende trein te nemen.
Er zou ook betere internetdekking komen maar ja, afwachten.
Bij gereserveerde plaatsen zoek je de begeleider beter op bij vertrek, dan is die het gemakkelijkste te vinden. Als je 12 wagons door moet stappen en je hem nog kan missen op een dubbeldekker, dan kan je even goed niet zoeken.
Ik ga ook wel in eerste zitten als er geen plaats is in 2de maar als er mensen met een ticket/abo komen dan moet je opzouten. De controleurs zien dat ook meestal door de vingers.
Wat ik erger vind is dat mensen plaatsen innemen voor hun tas, hun jas en wat nog allemaal. Die dingen horen elders en er is niet voor betaald om een plaats in te nemen.
En dan mag ik nog niet klagen want Gent-Brussel is nog één van de betere lijnen. Veel treinen, geen tussenstops en tot nu toe voldoende capaciteit. Het is al meer dan een jaar geleden dat ik nog eens moest recht staan, al kan je ook opteren om de volgende trein te nemen.
Er zou ook betere internetdekking komen maar ja, afwachten.
Bij gereserveerde plaatsen zoek je de begeleider beter op bij vertrek, dan is die het gemakkelijkste te vinden. Als je 12 wagons door moet stappen en je hem nog kan missen op een dubbeldekker, dan kan je even goed niet zoeken.
Ik ga ook wel in eerste zitten als er geen plaats is in 2de maar als er mensen met een ticket/abo komen dan moet je opzouten. De controleurs zien dat ook meestal door de vingers.
Wat ik erger vind is dat mensen plaatsen innemen voor hun tas, hun jas en wat nog allemaal. Die dingen horen elders en er is niet voor betaald om een plaats in te nemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik had het net over de eerste klasse

Ok, op foto ziet her er wel nice uit.

Controleren die treinbegeleiders eigenlijk nog vervoerbewijzen? Ik denk dat ik 3 keer gecontroleerd ben dit jaar, ok wel wat minder de trein genomen.
- cadsite
- userbase crew
De stoelen in 1ste zijn ook wat breder. In 2de heb je aan de ene kant een bank voor 3+3 en de andere kant 2+2.
In eerste is het 2+2 en 2+2.
In eerste is het 2+2 en 2+2.
- Dizzy
- Elite Poster
De controle hangt sterk af van de lijn. Zit je op een goede lijn met weinig problemen dan is er weinig controle. Vroeger had ik 1 à 2 keer per week controle, nu door telewerk en dus minder dagen sporen nog minder.
Ook de drukte speelt een rol. Hoe drukker, hoe minder kans je hebt op controle.
Ook de drukte speelt een rol. Hoe drukker, hoe minder kans je hebt op controle.