Re: Rekeningrijden voor personenwagens: wat u zou mogen verwachten
Geplaatst: 29 jan 2017, 11:18
Altijd die simplistische redeneringen...Dizzy schreef:Als zowel de autostrade als alternatief vol files staan dan is het duidelijk dat er teveel wagens zijn en de infrastructuur dat niet langer aan kan.
Het gaat over een periode waarin werken werden uitgevoerd, eerst aan de autosnelweg, later aan de Rijksweg zelf.
Waarom moesten die werken uitgevoerd worden?
Omdat de wegeninfrastructuur jarenlang verwaarloosd werd.
Gasten als gij die tegen het onderhoud waren, het moest allemaal naar OV gaan.
En dan op een bepaald moment is de toestand zo erg dat er overal moet ingegrepen worden (herinner u dat Crevits toen "de betonminister" genoemd werd).
Ook DAT is een reden van de gigantische files in dit land.
Omdat het jou toevallig goed uitkomt, niet omdat je zo milieubewust bent, want je pakt wel met plezier het vliegtuig, wat een zeer zwaar vervuilend vervoersmiddel is.Dizzy schreef:De alternatieven die je noemt daar sta ik 200% achter al heb je hier al zoveel excuses gegeven om ze niet te moeten gebruiken. Ik pas ze zowat allemaal wel eens toe. Ik straf blijkbaar mezelf
Vreemd dat je dat in het belachelijke trekt, terwijl jij de strijd voert tegen de personenauto.Dizzy schreef:Nu mag je mij eens vertellen hoe jij de strijd tegen e-commerce als België gaat aanpakken, ik ben reuzebenieuwd
Je spreekt bij e-commerce van "een trend die niet meer te stoppen valt", en de personenauto dan?
Daar heeft iedereen zowat een van, maar die ga je wel stoppen?
Wie is er dan onrealistisch?
Omdat mensen geen machines zijn.Dizzy schreef:Waarom zou er geen spontane spreiding kunnen zijn als men daar meer aandacht aan geeft?
En werkt het?Dizzy schreef:Veel zaken publiceren die info al lang.
Neen, want je zegt zelf dat je je ergert aan rijen aan de kassa.
Of anders gezegd, het is niet op jou van toepassing.Dizzy schreef:Ik gebruikte de voorwaardelijke wijze omdat ik gewoon nog niet gepensioneerd ben.
Het is altijd gemakkelijk maatregelen uitvaardigen voor een ander, als je zelf buiten schot blijft.
Ministers gaan ook met plezier rekening rijden verdedigen, daarna stappen ze in hun wagen met chauffeur, en als er een belasting komt, betaalt de belastingbetaler hem wel.
Makkelijk zo als je nergens last van hebt.
Ah, dus als veel het doen is het OK?Dizzy schreef:Vliegen is inderdaad vervuilend maar hoeveel automobilisten gaan met het vliegtuig op reis. Jij bent toch ook al ver op reis geweest.
Maar dan ben je wel tegen files, dat is nu net de definitie van wat er gebeurt als velen iets doen.
En ja, ik neem met plezier het vliegtuig, het verschil is dat ik mezelf niet heiliger voordoe dan de paus, en niet met het groene wijsvingertje naar anderen zwaai over hoe slecht die wel bezig zijn.
Dat doe jij wel, maar het blijkt allemaal maar schijn.
En zo zal het dus nooit werken.Dizzy schreef:Zo werkt het dus niet. Men zet pas extra bussen in als er extra vraag is.
Want als ik weet dat er pas elk half uur een bus is, neem ik de wagen.
Ik ga niet iedere week te laat komen in de les omdat ik net mijn bus gemist heb, omdat ie iets te vroeg was, of omdat er staking was, of...
Ja, dan wordt het doenbaarder.Dizzy schreef:Persoonlijk heb ik om de 15 minuten een bus, dat vind ik goed. Op een andere en drukkere lijn heb ik er om de 8 minuten, da's nog beter.
Maar zie je, jij verwijt een ander dat hij de bus niet neemt, maar jouw bus rijdt al op een totaal andere frequentie.
Het zijn dus verre van gelijke omstandigheden.
Was het maar waar.Dizzy schreef:Liever terug naar 1 land met 1 regering en 1 parlement. Veel goedkoper en efficiënter.
Federalisme is er precies gekomen omdat er voortdurend ruzie was in die ene nationale regering.
Er was trouwens een tijd dat er niet een Vlaamse en een Franstalige partij bestond van alles, maar één socialistische, één liberale, één christelijke partij.
Al die partijen zijn in ruzie uit elkaar gevallen.
Probleem is dat jongeren dat niet eens weten, en in hun totaal gebrek aan kennis iets voorstellen dat nooit gewerkt heeft.
Liever iets kleins dat werkt, dan iets groots dat heel de tijd vastzit.Dizzy schreef:Sommigen willen het zelfs nog kleiner maken.
Kijk naar Europa, de Britten stappen daar nu uit.
In theorie is het allemaal mooi, maar je kunt toch bezwaarlijk zeggen dat het goed werkt.
Beslissingen nemen met zoveel landen, en er is altijd een groep die in de ene richting wil, en een andere in een totaal andere richting.
Zo geraken we nooit vooruit.
Flauw, flauw.Dizzy schreef:Het is niet omdat de parking in Kortrijk te weinig gebruikt wordt dat dat elders ook het geval is of er niet in mag geïnvesteerd worden. Misschien is men in Kortrijk gewoon trager van begrip
Trouwens, je hebt het nu nog altijd niet begrepen, het gaat niet over die parking.
De parking waar mensen carpoolen wordt heel goed gebruikt, maar waar ze op het OV moeten overstappen staat hij leeg.
Dus het probleem is het OV, niet die parking!
Hoe lang zal dat effect duren?Ccatalyst schreef:Wantrouwen van de werkgever tov de werknemer is inderdaad een grote oorzaak waarom we alle dagen in de files moeten gaan staan, en een bakje vooraan dat je constant herinnert dat elke km je extra kost beinvloedt het gedrag van de mensen inderdaad beter dan een periodieke factuur bij tanken.
Niet lang, zoveel is duidelijk, maar je gaat wel tot in der eeuwigheid iedere dag betalen.
Het is gewoon de zoveelste belastingsverhoging.
Als die doorgevoerd wordt, dan gaan de partijen die ze doorgevoerd hebben, de volgende keer niet meer op mijn stem moeten rekenen, en ik zal niet de enige zijn die hen de electorale factuur presenteert.