Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Dat denk ik ook MaT.
Als je grote bestanden moet downloaden moet je er op wachten, ook bij Telenet Basic Internet is dat zo. Nu zal het wel langer duren.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kamiel schreef:- prijsstijging terwijl er anders niets verandert...
Ik hoop dat je goed geluisterd hebt naar het interview met Proximus... namelijk dat ze hun tarieven vermoedelijk ook gaan verhogen !
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...bij gewoon surfen, mailen, muziekje streamen, youtube kijken enz,.. zal je het amper merken...

helemaal niets van merken, omdat ik nooit internet klant geweest ben van TN :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

r2504 schreef:
kamiel schreef:- prijsstijging terwijl er anders niets verandert...
Ik hoop dat je goed geluisterd hebt naar het interview met Proximus... namelijk dat ze hun tarieven vermoedelijk ook gaan verhogen !
Neen, heb dat interview nog niet gehoord... Maar zoals vermeld is het kleine prijsverschil voor mij zeker niet DE reden om over te stappen, maar 't helpt er wel aan...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

U sluit dus een prijsverhoging niet uit, afgezien van de groepsaankoop?

Leroy: "We sluiten prijsverhogingen niet uit. Wat we meestal doen is nieuwe diensten aanbieden in de packs en de prijs verhogen met de nieuwe diensten. Pure prijsverhogingen doen we niet, wel prijsverhogingen die gekoppeld zijn aan extra diensten of producten of toepassingen."

Ps Pure prijsverhogingen doen we niet
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Sluit niet uit dat ze de upload met 0.5Mbps kunnen verhogen en toch onredelijk meer kunnen vragen. Of met een ander (al dan niet nutteloos) aspect.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

WTF zuiver prijsverhoging voor die Amerikaanse aandeelhouders, of hun netwerk eindelijk eens te bekijken en Mss hier en daar die belaste nodes wat bijwerken, en dat doorrekenen aan hun klanten, das beter ha maat [FACE WITH TEARS OF JOY]

Verstuurd vanaf mijn GT-N5110 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Goztow op 21 feb 2016, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beleefder gemaakt
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

even zitten kijken een pack

proximus maxi telefoon tv en gsmabo 20€ = 94.95

telenet =whoppa +telefoon +tv +king = 87.95

over wa zit die actiegroep eigenlijk te kankeren ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

proximusboyke: je vergelijking klopt niet!

whoppa = 75,94 (int,tv,tel,decoder)
king = 15
totaal telenet = 90.94

verder vergelijk je een smart 25 abbo (20 euro in pack) met king van 15 euro.

belangrijke verschillen daartussen:
1) proximus netwerk is nog steeds beter dan mobistar netwerk
2) je krijgt 300min ipv 150
3) je krijg 2gb in plaats van 1
4) je heb unlimited sms ipv 10.000 (al denk ik dat beide te definieren zijn als unlimited...)

correctere vergelijking:

TELENET: whoppa (na prijsstijging) + king + supersize king = 75.94 + 15 + 5 = 95.94 (geen idee of de decoder hierin is meegeteld, maar ik betwijfel het, dus dan is het nog eens + 8 euro!)
PROXIMUS: maxi + smart25 = 94.95

en dan moet je éigenlijk nog kijken wat de prijs / minuut is voor vaste & mobiele lijn + de inbegrepen extra's als je echt exact wil gaan vergelijken.

Edit:

jouw prijs is de PROMO prijs voor NIEUWE klanten, en daar moet je dan 5 euro bijrekenen om gelijk te komen met het proximus aanbod.
dan zit je dus op 92.95 (nieuwe klanten betalen dus een 3 euro minder dan trouwe bestaande klanten!), en die komen dan ineens volgend jaar uit op over de 100 euro (de 8 euro decoder promo dat ze nu hebben)
Laatst gewijzigd door Splitter op 03 jan 2015, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee ik zie in mijn pack staan

nbegrepen aanbod : Nokia Lumia 830 + Smart+ 20

120 minuten
Onbeperkt sms’en
1 GB 3G/4G volume

bij telenet


Whoppa
€72,95/maand
Kabelabonnement inbegrepen >

+15€ king met 150 min 10000sms en 1gb data


totaal 87.95€

ik reken nu zonder prijsstjiging en als je zo correct wil zijn dan moet je al een 10 talj aar terugkijken steevast op 01/02 is eer een prijsstijging van belgacom:proximus (en ik kan het weten :-D )
Toen ik klant werd bij belgacom betaalde ik ongeveer 20€ minder dan telenet (omdat die kabelkosten appart werden verekend) nu is belgacom duurder.
De vraag is dus wie heeft de prijzen het meest laten stijgen :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

dan moeten we vergelijken op 1 februari en niet nu :)
en dan heb jij mss een ofwel verouderd pack, ofwel een koppelverkoop pack wat automatisch duurder is dan normaal (mensen lijken nog steeds niet te snappen dat koppelverkoop altijd duurder is, maarbon)

als je de vergelijking gaat maken op de site van telenet en belgacom apart, dan kom ik toch echt bovenstaande uit (heb het 3x nagekeken)
de prijsstijging reken ik erbij omdat het nu eenmaal vaststaat en gekend is.

wie het meest is gestegen overigens? dat hang héél erg af van welke intercommunale je vroeger had, gezien telenet nog niet zolang geleden de prijs heeft gelijkgetrokken in al zijn zones, wat wil zeggen dat er al mensen zijn die een 4tal euro / maand meer betalen dan vroeger, en daar dan nu nog is deze stijging bij moeten slikken.
verder is een heel leuk gegeven aan belgacom/proximus ook dat ze klantendagen organiseren, iets wat ik telenet niet heb weten doen? (en ik doel dan op het afhuren van een heel pretpark)

puntje bij paaltje echter, is zowel TN als BGC aan elkaar gewaagd en scheelt het altijd maar een paar euro's. de échte prijsbewuste klanten zullen hun beleg bij scarlet e.d. moeten zoeken, want de 2 grote zullen niet dadelijk een prijzenslag doen.

EDIT: paar vergelijkingstooltjes:
Neutraal(?)
Proximus
en op de site van telenet kon ik geen vergelijking vinden met andere providers...
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Toch dringend eens werk moeten maken van het EPP aanbod van Proximus dat we via het werk hebben. (10% korting)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

splitter dan gaan we ook de proximusverhoging ook moeten doorrekenen
telenet doet ook aan klantendagen

als je deze pagina neemt :

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcom ... samen.html

je neemt maxi met tv en vastelijn en de 20 gsm zoals ze voorstellen zie je in de rechter kolom maandelijkse kost 94.95€ staan, ik kan maar aflezen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

proximusboyke: zoals ik hogerop dus al gezegd had?
Splitter schreef: correctere vergelijking:

TELENET: whoppa (na prijsstijging) + king + supersize king = 75.94 + 15 + 5 = 95.94 (geen idee of de decoder hierin is meegeteld, maar ik betwijfel het, dus dan is het nog eens + 8 euro!)
PROXIMUS: maxi + smart25 = 94.95

en dan moet je éigenlijk nog kijken wat de prijs / minuut is voor vaste & mobiele lijn + de inbegrepen extra's als je echt exact wil gaan vergelijken.

Edit:

jouw prijs is de PROMO prijs voor NIEUWE klanten, en daar moet je dan 5 euro bijrekenen om gelijk te komen met het proximus aanbod.
dan zit je dus op 92.95 (nieuwe klanten betalen dus een 3 euro minder dan trouwe bestaande klanten!), en die komen dan ineens volgend jaar uit op over de 100 euro (de 8 euro decoder promo dat ze nu hebben)

oftewel: proximus is een euro goedkoper ongeveer, en telenet is voor NIEUWE klanten -tijdens het eerste jaar- 3 euro goedkoper, waardat bestaande klanten méér betalen dan zowel de nieuwe TN klanten als de bestaande proximus klanten.
dus ik begrijp best wel dat men dit als frustrerend kan beschouwen: je bent immers gewoon gekloot om trouw te zijn aan een bedrijf, en zij die niet de gewoonte hebben regelmatig een keer te switchen, voelen zich dan dus bedrogen - degene die geregeld eens switchen, maakt het minder uit natuurlijk.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

De enige manier om als bestaande klant iets af te dwingen is natuurlijk massaal te switchen (door bijvoorbeeld de groepsaankoop). Want waarom zou je bestaande klanten iets geven als ze toch trouw zijn en blijven...

Sent from my G630-U20 using Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zoals al eerder gezegd kwamiteit moet betaald worden
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb anders nog nooit betaald voor kwamiteit. Nog nooit gekregen ook. Ben dus razend benieuwd waar dat het verschil maakt? ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wel geef me eens 5 kleine gemeentjes in belgie waar je met dsl de topsnelheden 70/10 haalt en geef me 5 kleine gemeenten in vlaanderen waar je de snelheden van 70 en meer niet haalt met telenet.
Als je enkel bezighoud met grote gebieden, waar mogelijks veel klanten zitten en kunt hebben is het natuurlijk goedkoper in onderhoud en dergelijke, dan een firma die moet investeren om overal in vlaanderen zelfs het kleinste boeregat nog een whop te kunnen aanbieden.
Neem de kleinste gemeente van vlaanderen en vraag aan belgacom of ge daar vdsl kunt krijgen 60/10 :banana:
en vraag telenet of ge daar whop kunt krijgen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Correctie : in elk boerengat krijg je Whoppa en zelfs meer. M.a.w. het maakt niet uit waar je in het netwerk zit. Dat is dan weer een groot voordeel van communicatie via kabelTV netwerk.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

proximusboyke schreef:wel geef me eens 5 kleine gemeentjes in belgie waar je met dsl de topsnelheden 70/10 haalt en geef me 5 kleine gemeenten in vlaanderen waar je de snelheden van 70 en meer niet haalt met telenet.
Geef eens 5 toepassingen die niet werken met snelheden minder dan whop...
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Er zijn er ook veel die klagen dat ze de snelheid niet halen van hun whoppa daar op facebook, wegens te drukke node en trafficshaping etc. en die na ongeveer 300 GB op smalband zitten. :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Dit leidt nergens naar... We gaan weer zo een typische A vs B krijgen...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Sylvester schreef:Correctie : in elk boerengat krijg je Whoppa en zelfs meer. M.a.w. het maakt niet uit waar je in het netwerk zit. Dat is dan weer een groot voordeel van communicatie via kabelTV netwerk.
Er is iets van aan, bij Telenet heb je de garantie dat je min of meer je snelheden haalt die ze adverteren en naar hartelust kan tv kijken, terwijl dit met het koper niet zo is. In de boeregaten en landelijke gemeenten heb je dan meer kans om nog van die ouderwetse ADSL toestanden van 4 op 0,5 tegen te komen of maximale snelheden van 16,5 op xxx. Als je dan met een gezin moet internetten (gsm, tablet, vaste comp, ...) en moet tv kijken beneden in de living en zoon en dochter op hun kamer. Dan mag je koper gewoon vergeten.
Zolang Proximus op zijn netwerk geen minimale snelheden van 50 en 70 kan garanderen voor iedereen, dan kunnen ze onmogelijk in Vlaanderen evenwaardig zijn als Telenet op dat vlak. (ja ja enkel voor diegenen die het geluk hebben dichtbij een rop te wonen of in sterk verstedelijke gebieden ... en dan nog)
Hoe het in het zuiden van dit land zit weet ik niet, maar ik vrees dat het daar nog een stuk erger is op zowel het koper (nog landelijker als in Vlaanderen) als op de kabel wegens een zwak VOO aanbod.

Het is zelfs zover gekomen dat men appartementen neerpoot met enkel kabel als enige mogelijkheid tot ... wegens een gestandaardiseerd gevoel bij de mensen dat dit het enige werkbare product is die er bestaat. Het teken dat het koper de strijd aan het verliezen is. Dit ondanks de mega investeringen van Proximus (of overal in Europa) om het koper met jaren achterstand het kabel (en waar aanwezig FTTH) aanbod bij te benen, maar het lukt duidelijk niet.

Er is serieus wat werk aan de winkel voor de koper boeren overal ter wereld .... want de perceptie is er ondertussen dat het een minderwaardig technologie aan het worden is. Dit terwijl het met de nodige investeringen en een snelle implantatie op het veld wel een zinvol alternatief kan zijn.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Muziekbos schreef:
Er is iets van aan, bij Telenet heb je de garantie dat je min of meer je snelheden haalt die ze adverteren en naar hartelust kan tv kijken, terwijl dit met het koper niet zo is. In de boeregaten en landelijke gemeenten heb je dan meer kans om nog van die ouderwetse ADSL toestanden van 4 op 0,5 tegen te komen of maximale snelheden van 16,5 op xxx. Als je dan met een gezin moet internetten (gsm, tablet, vaste comp, ...) en moet tv kijken beneden in de living en zoon en dochter op hun kamer. Dan mag je koper gewoon vergeten.
.
Bij Telenet krijg je wel snelheid, maar enorm weinig volume , je 100 gb is direct op als het ganse gezin surft, en nadien gaat het nog veel trager dan bij Belgacom. Het volume wordt zelfs al jaren niet meer aangepast van hun minst dure abo, maar het stijgt wel regelmatig in prijs...

maw Telenet is wel snel maar je mag het niet gebruiken, of je moet een extreem duur abo afsluiten, daar passen de meeste mensen voor...je kan hen geen ongelijk geven...
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

1 van de redenen waarom tn hier geen optie is. 4 dagen ver en alweer 100Gb verzet. Enkel netflix & playstation!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ik woon in een druk centrum en volgens testen zou ik niet eens 15 Mbps down halen. :eek:
Wat moet ik dan van de investeringen en innovatie van Proximus denken?
Als ik dergelijke cijfers zie, begin ik toch het eventueel aanwezige prijsverschil en verschil in specificaties tussen Telenet en Belgacom te begrijpen.
Het zou een schande zijn voor Proximus om hetzelfde te vragen voor minder. Je kan je niet blijven verschuilen achter de mogelijkheid om bij sommige abonnementen een betere FUP te hebben.
Als ik 5 of 10 euro minder moet betalen, met aanzienlijk snelheidsverlies en problemen om op 2 of meer TV's fatsoenlijk te kijken, dan bedank ik er toch voor.
Van nature betaal ik graag wat meer als ik daardoor gegarandeerd minder (of geen) koppijn krijg...
Ik zeg niet dat het voor iedereen zo is, maar in mijn geval (in deze buurt) is het koperpaar van Proximus onbegonnen werk en volledig waardeloos.

Ik ben niet zo mee met ADSL/VDLS , maar als ik het goed begrijp moet elke klant een bepaald 'abonnement' betalen, zoals Whop en Whoppa bij Telenet.
Hoe kan je dan goedpraten dat niet iedereen hetzelfde profiel heeft en toch evenveel voor eenzelfde abonnement moet betalen?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Ik zal je eens een geheimpje vertellen he Sylvester: je bent niet verplicht om alle producten bij 1 provider af te nemen ;)
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

proximusboyke schreef:wel geef me eens 5 kleine gemeentjes in belgie waar je met dsl de topsnelheden 70/10 haalt en geef me 5 kleine gemeenten in vlaanderen waar je de snelheden van 70 en meer niet haalt met telenet.
Allemaal VDSL2@70/10:
Steenstraat 2, 8957 Mesen
Rue Lavaux 12, 6887 Herbeumont
Plaats 52, 1547 Bever
Nieuwe Steenweg 38, 8377 Zuienkerke
Rue Centrale 11, 6767 Rouvroy
bron: http://proximus.be/internetsnelheid

Telenet verstrekt geen snelheidsinformatie, maar we weten allemaal dat coaxkabel een gedeeld medium is met trage snelheden in de piekuren en supersnelheden in de daluren.

Dus stop nu maar met de beweren dat VDSL2 niet bestaat in de kleine gemeenten. Het VDSL2-netwerk dekt meer dan 90% van de Belgische bevolking.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bwa, in de praktijk zijn die triple kortingen groot genoeg dat je eigenlijk bijna verplicht bent om wel bij 1 provider te blijven, tenzij je toekomt met een licht abbo. Bji mij zou tv en internet apart duurder uitkomen dan een combi met telefoon bij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

MaT schreef:Ik zal je eens een geheimpje vertellen he Sylvester: je bent niet verplicht om alle producten bij 1 provider af te nemen ;)
Ik had er nog bij willen zetten dat ik dit antwoord verwachtte.
Maar ik heb in mijn geval geen keuze.
Had ik dat niet al eens gezegd ...?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

die snelheid naltijd bij telenetters toch;-)
Ik heb in 2004 Telenet verlaten voor 1Mbps bij dommel en ongelimiteerde download ;-)
nu heb ik een 50/6 bij procimus en zet altijd mijn downloadprog op 20 Mbps, het enige dat je kunt zeggen ik heb dat en dat binnen in enkele minuten en betaal daar graag voor, die max snelheden heb je VOOR NIX anders nodig,inetstreaming en dan als grootverbruiker geclasseerd worden lol...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je hier zoals ik (en zoals velen20/2) haalt avatar, en je kijkt discovery hd je neemt een canvas hd op en iemand anders kijkt familie in de slaapkamer hd dan moet iemand anders al niet veel meer surfen.
ik heb de beiden dus kan ik goed vergelijken.
natuurlijk als je 30/6 hebt is het al beter en als je 50/10 60/10 70/10 haalt is er natuurlijk geen enklel probleem.
Vandaar dat ik echt benieuw ben hoeveel mensen gaan overschakelen naar dsl en hoeveel daarvan binnen de 6 maand terug bij telenet zijn.
Dan bedoel ik wel mensen die met alles overschakelen dus internet en tv
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Heronic schreef:1 van de redenen waarom tn hier geen optie is. 4 dagen ver en alweer 100Gb verzet. Enkel netflix & playstation!
2014 afgesloten met 1.3TB in december en nu ook weer al aan een 140GB... Steam/Netflix/Youtube en hier en daar eens een torrent voor hetgene wat niet op Netflix te vinden is.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

[OT]
...hier en daar eens een torrent voor hetgene wat niet op Netflix te vinden is.
Vroeger zoudt ge hiervoor voor piraat worden uitgescholden maar zelfs de betalende klant is niet meer veilig.
http://torrentfreak.com/netflix-cracks- ... es-150103/
Zeurende piraten met zonnepanelen op hun dak zijn het ultieme schorremorrie van onze maatschappij!
sorry ;-) Ik ga nu nog wat telenet aandelen bijkopen.
[/OT]
Bijlagen
telenet_aandelen2.png
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En wetende dat er gezinnen zijn die geen internetaansluiting kunnen hebben noch bij Belgacom/Proximus noch bij Telenet.
Bij Telenet niet wegens rijgnet en ook bij Belgacom/Proximus niet omdat ze op ADSL zitten, wat mogen deze mensen doen, juist met hun laptop naar de bibliotheek gaan en dan gaan surfen op het netwerk van de bibliotheek, Netflix mogen zij dan op hun laptop bekijken uiteraard met hoofdtelefoon zodat men de andere bibliotheek bezoekers niet storen.
Die gezinnen die in zo'n situatie zitten zijn dus de grootste sukkelaars. :x
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ADSL is volgens mij nog steeds internet.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

en de fiets is nog steeds een vervoermiddel.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ongeacht het feit dat jullie beiden gelijk hebben (ondanks verschillende insteek :) ), even terug naar Telenet.

Vandaag mijn opzeg gedaan. Enkele observaties :

1) ik werd doorverbonden met de betroffen dienst toen ik aangaf dat ik mijn opzeg wou doen. "De wachttijd bedraagt op dit moment 5 minuten ...." . Ik ben dus duidelijk niet de enige.
2) Vriendelijke juffrouw aan de lijn, die me *1* keer vraagt naar de reden voor mijn opzeg. "Prijsverhoging". Haar begripvolle reaktie : "Ja, de prijs is ook belangrijk natuurlijk".
GEEN aanbod met een extra korting of wat dan ook. GEEN "maar we kunnen u voorzien van .....". Nee hoor, gewoon verder met de orde van de dag.
3) Het hele verhaal was op 2 minuten achter de rug. Klaar.

Persoonlijke ervaring :
1) Telenet is klanten die vallen over die 4 of 5€ natuurlijk liever kwijt als rijk. Natuurlijk zijn mensen als ik die echt opzeggen de minderheid, en die minderheid zal zonder twijfel mee worden gecompenseerd door de prijsverhoging die aan de blijvers wordt doorgerekend. Telenet's uitspraak over het gegeven dat "deze prijsverhoging niets te maken heeft met de "Grote Netwerf" die ze op dit moment doorvoeren" doet mij trouwens onwillekeurig mentaal aanvullen dat ".... de rekening daarvoor later nog wel zal volgen".
2) De neef van een collega op mijn werk werkt op deze dienst bij Telenet. Zijn uitspraak hierover was "begin december hebben we heel vaak mensen nog proberen om te praten, maar dit werkte bijna nooit. We doen het bijna niet meer, het is trouwens te druk daarvoor". Niet mijn woorden hé.
3) Weg gaan bij Telenet ENKEL om die 4€ of uit principe is .... bewonderenswaardig en naïef. Voor Telenet is het win/win : minder klanten (mogelijk), meer winst (zeker). Ik schaam me er niet voor toe te geven dat ik Telenet heb opgezegd omdat ik voor ons gezin -in samenspraak met de kinderen trouwens- beslist heb dat een meerprijs van 55€ per maand (Whoppa + 1 extra HD recorder + 1 Pluspakket) ten opzichte van Scarlet (39€ + 5,90€ pluspakket, een 2e decoder heb ik zelfs gratis gekregen) niet wenselijk noch economisch verantwoordbaar was. 100€ per maand voor Internet, telefoon en TV.

En daar staat dan een pakket van 45€ tegenover waar we geen enkele concessie moeten doen ten opzicht van ons huidig gebruik en mogelijkheden bij Telenet, en enkel de snelheid een verschil vormt ?

Het grappige : na 10 dagen VDSL2 (nummerportering deed wat moeilijk bij Telenet ...) op 20/2 heb ik van niemand (niet van de kids die nog steeds ongewijzigd zitten gamen en YT te bekijken, niet van mijn vrouwtje die soms lichtjes vergroeid lijkt met haar tablet, niet van mijn schoonmoeder die door omstandigheden een tijdje bij ons onderdak heeft) ook maar *1* klacht over "traag internet" gehad, geen klacht over "dit of dat werkt niet" of "dit gaat nu slechter als bij Telenet".

En vanaf nu dus ook geen klachten meer over "we zitten weer op smalband zeker" na 3 weken, en dat zonder *1* bit met illegale oorsprong. En da's leuk en intriest tegelijkertijd.

Persoonlijke Conclusie :
Telenet sneller ? Zonder enige twijfel.
Ga je dat verschil merken ? Is puur persoonlijk en hangt af van je gebruiksprofiel, eisen en gezinssituatie (ervan uitgaande dat je tenminste een 16.5/2 profiel hebt)
Is Telenet je het prijsverschil waard ? Als je daaraan ook maar begint te twijfelen, is het antwoord onveranderlijk nee.

Veel geluk met om het even welke beslissingen jullie nemen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Los van het feit dat het hier een a versus b geworden is toch leuk dat koween met C zegt dat DSL wel degelijk een alternatief kan zijn.
Zoals hierboven al is gezegd... vanaf een 30/6 lijkt mij DSL een goed alternatief voor het overgrote deel van de residentiële telenet klanten.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

vanaf een 30/6 lijkt mij DSL een goed alternatief voor het overgrote deel van de residentiële telenet klanten
het overgrote deel van de klanten heeft heus geen 120 Mbps nodig om wat te downloaden en wat te surfen...

Hier thuis 16,5 Mb met DLM 25 Mb en ik heb geen enkel probleem wat betreft downloaden of video kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”