Pagina 13 van 16
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 10:02
door AndRo555
tekuro schreef:Weet er iemand of men nu al standaard omruilt naar een bbox 3 als er iets zou "misgaan" met een bbox 2 ?
en als dit niet het geval is weet er iemand een manier om proxiumus te overtuigen dat ik toch een bbox3 nodig heb ?
(ik ben ondertussen overgeschakeld naar een hoger profiel en draadloos in bbox 2 is een bottelnek) ( met kabel 28 mbps , draadloos slechts 11 mbps )
Ik ben gewoon een Proximus winkel binnengestapt met de bbox2 en de voeding ervan en heb gezegd dat de wifi traag was en ik kreeg direct een 3 mee.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 12:59
door crapiecorn
Overschakelen naar het pack met Netflix in? Dat gaat niet op Bbox 2. Of zeggen dat je Netflix hebt (zelf betaald) en dat je dit ook op je decoder wil gebruiken.
Via de blauwe knop en die optie netflix kan de bbox2 in routed mode worden geplaatst. Dit is dus niet echt een valabele reden.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 14:18
door philippe_d
crapiecorn schreef: Via de blauwe knop en die optie netflix kan de bbox2 in routed mode worden geplaatst. Dit is dus niet echt een valabele reden.
Toch wel, want de B-box2 in fully routed mode draait op zijn limiet, vooral als je daar meerdere decoders op aansluit ...
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2015, 14:22
door philippe_d
AndRo555 schreef: Ik ben gewoon een Proximus winkel binnengestapt met de bbox2 en de voeding ervan ...
Die voeding had je rustig thuis kunnen laten, en houden als reserve.
Ik denk niet dat ze de oude b-boxen nog refurbishen (nu Scarlet ook begonnen is met het uitleveren van de o-box3v).
Gisteren een oude v3 decoder gewisseld voor een v5. Zowel de afstandsbediening als de voeding thuis "vergeten", en dat was geen probleem (dat verdwijnt wsl toch allemaal op de schroothoop). Zo heb je nog enkele reserve onderdelen voor je nieuw toestel
.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 mei 2015, 23:46
door JoskeVermeulen
Op alle apparaten met zowel wifi als bedraad (rechtstreeks + powerlines) gaat de connectie soms héél traag en is het 50/50 kans dat webpagina's gaan laden en als ze dan wel laden is het precies op een 128 Kbps connectie. Het is nu al de 3-4de keer op 3 weken tijd en het is telkens om de paar dagen. Ik heb nog niet echt geduld gehad om te zien of het na enkele minuten van zichzelf hersteld maar inloggen op de modem en de PPPoE sessie herstarten verhelpt het wel meteen.
Misschien de extra info waard of niet maar ik heb hier nog niet lang geleden FON aangezet, weet wel niet meer of dat sinds de beginperiode is dat dit probleem naar boven kwam en ik heb eens een aantal ping requests gestuurd naar google.be vooraleer het herstarten van de sessie en telkens waren er 1 a 2 timed out.
Iemand die ook dit probleem heeft ervaren? Modem is T versie met vectoring 50/4 (Internet Maxi) + PPPoE sessie is gedeeld maar op een 2de lijn aanwezig.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 mei 2015, 23:50
door Patje
Er is nu en dan een probleem met de DNS van proximus, heb die veranderd naar een andere DNS en alles laad weer meteen normaal.
Met de Fon heb ik geen ervaring.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 mei 2015, 07:39
door jackho
inderdaad daarom dat er de laatste tijd ook weer zoveel problemen zijn met inladen van facebook ivm met hun DNS servers.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 mei 2015, 09:43
door Matthias
philippe_d schreef:AndRo555 schreef: Ik ben gewoon een Proximus winkel binnengestapt met de bbox2 en de voeding ervan ...
Die voeding had je rustig thuis kunnen laten, en houden als reserve.
Ik denk niet dat ze de oude b-boxen nog refurbishen (nu Scarlet ook begonnen is met het uitleveren van de o-box3v).
Gisteren een oude v3 decoder gewisseld voor een v5. Zowel de afstandsbediening als de voeding thuis "vergeten", en dat was geen probleem (dat verdwijnt wsl toch allemaal op de schroothoop). Zo heb je nog enkele reserve onderdelen voor je nieuw toestel
.
Hey,
Geven ze nu altijd O-BOX3 bij Scarlet of is er nog veel kans dat het de bbox2 is? Ik vraag dat om fully routed digitale tv te hebben.
Bedankt!
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 mei 2015, 12:28
door JoskeVermeulen
Hoe sla ik die google DNS settings permanent op in Windows 8.1? De settings staan na het rebooten weer standaard op automatisch. Het was daarnet weer van dat en de sessie herstarten hielp deze keer niet.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 31 mei 2015, 13:38
door gdaivier
Zou dat niet lukken met DNSjumper.
is gratis prog, ik denk dat de instelingen bewaar blijven na reboot.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 31 mei 2015, 13:43
door Petervanakelyen
JoskeVermeulen schreef:Hoe sla ik die google DNS settings permanent op in Windows 8.1? De settings staan na het rebooten weer standaard op automatisch.
Dan is er bij jou iets dat de DNS settings bij het opstarten veranderd, want bij mij blijven statische IP- en DNS-adressen in Windows 8.1 gewoon staan na een reboot.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 13:12
door Patje
Vandaag bij inloggen op de bbox 3 Technicolor een hele vernieuwde Gui , dus nieuwe software veronderstel ik ? Allemaal in het paars ala proximus style
Softwareversie : 10.A.0.D.FJ
Datapomp-versie : A2pv6F039f3.d24n
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 13:33
door Zorba
Hier ook, lijkt een stuk sneller te werken dan de vorige GUI.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 18:42
door thomasv
Zorba schreef:Hier ook, lijkt een stuk sneller te werken dan de vorige GUI.
En gelukkige maar, het is nu al zo goed als onwerkbaar. Na elke actie, refresht de pagina wat toch wel lang duurde.
Goed dus dat ze er werk van maken, idem met de branding. Nu nog de Sagem een paarse update geven, het nieuwe logo en bugfixes aanbrengen
In de laatste Sagem update (6.28.120A) hebben ze het oude belgacom logo wel verwijderd, maar niet vervangen door het nieuwe.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 15 jun 2015, 23:03
door lacer
Hier nog steeds 10.5.S.5.EK, maar dat komt denk ik omdat de Bbox 3 elke nacht 4 uren uit gaat.
Nog een beetje geduld dus
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 jun 2015, 09:18
door D3bian
Grrrr, mijn BBOX3 begint zijn pedalen te verliezen. Herstart elke paar dagen automatisch en soms moet ik het zelf doen omdat hij geen meter vooruit gaat.
Ik doe heel veel streaming via Netflix en gelijkaardig (lees +/- 600GB per maand)
Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 jun 2015, 18:59
door Patje
Best bellen naar proximus klantendienst en zeggen dat uw modem regelmatig reboot, misschien zullen ze een modem ruil voorstellen en je een nr geven om te gaan wisselen in proximus center. Betreft dit een bbox3 technicolor of sagem ?
Maar er kan natuurlijk meer aan de hand zijn dan enkel de modem ..... ze kunnen uw lijn ook eens nameten of er zichtbare problemen zijn.
(ik heb ook nog een sagem gehad die soms paar keer in de week herstarte, maar deed geen streaming _ bug of fout in de modem)
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 jun 2015, 23:05
door AndRo555
D3bian schreef:Grrrr, mijn BBOX3 begint zijn pedalen te verliezen. Herstart elke paar dagen automatisch en soms moet ik het zelf doen omdat hij geen meter vooruit gaat.
Ik doe heel veel streaming via Netflix en gelijkaardig (lees +/- 600GB per maand)
Iemand dezelfde ervaring? Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb ook een bbox3 met vergelijkbaar gebruik enkel doet een 19 USD router erachter al het werk en werkt dat zonder problemen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 17 jun 2015, 12:35
door D3bian
De lijn is in orde, die is uitgemeten (ik zit ook maar op een 50 meter van de ROP)
Ik ga eerst eens met een router proberen, ik was toch zinnens een aan te kopen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 11:29
door conexio
Proximus-router is stiekem multimediaserver
De b-box3 is uitgerust met twee usb-poorten. Wie aan Proximus vraagt waar de dingen voor dienen, krijgt echter niet altijd een duidelijk antwoord. Dat getuigt onze lezer Ren de Vree, redacteur van het Waals Weekblad. “Als je Proximus vraagt wat je met de usb-poorten kan doen, dan krijg je het antwoord dat die poorten nog niet benut worden”, schrijft hij. De Vree nam het heft in eigen handen en ontdekte dat de poorten wel degelijk operationeel zijn.
Dat bevestigt Jan Margot, woordvoerder van Proximus. “De usb-poorten aanwezig in de b-box 3 zijn geschikt voor gegevensopslag. Tevens ondersteunt de router DLNA-toepassingen.” Dat wil zeggen dat je met de hulp van je Proximusrouter een externe harde schijf of usb-stick kan omtoveren tot netwerkopslag door de dingen in de router te steken. Handig wanneer je een gedeelde netwerkmap wil aanmaken die ten allen tijde door al je toestellen toegankelijk is.
Multimediacenter
Dankzij de DLNA-functionaliteit kan je nog meer uit je router en harde schijf halen. De DLNA-standaard dient om multimedia te delen met andere toestellen en wordt ondersteund door onder andere een heleboel smart-tv’s. Zo kan je dus in theorie een schijf met films op delen met afspeelapparaten op je netwerk.
Zelf konden we de usb-functie van de b-box3 nog niet testen. Ben jij Proximusklant en in het bezit van zo’n router, laat ons dan zeker je bevindingen weten in de commentaren hieronder. De usb-opslag moet toegankelijk zijn via respectievelijk 192.168.1.1/Disk_a1 en Disk_b1. Ben je Proximusklant maar heb je geen b-box3? Dan kan je altijd contact opnemen met Proximus voor een upgrade.
Ook je Telenet-router is voorzien van een usb-poort en ook daarmee kan je opslag aan het netwerk hangen. De b-box3 heeft een poort voor- en achteraan, de router van Telenet enkel achteraan.
ZDnet.be
Alleen spijtig dat hij USB 2.0 poorten heeft. Of vergis ik me?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 11:47
door lacer
Die netwerkopslag op de Bbox-3 gebruik ik al meer dan een jaar, weliswaar met een Usb stick van 32 GB,
Inderdaad spijtig van de 2.0 interface, voor grote bestanden is dit redelijk traag.
Voor streaming en DLNA geen enkel probleem, enkel de ondertiteling .srt pakt hij niet mee.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 11:52
door thomasv
conexio schreef:De Vree nam het heft in eigen handen en ontdekte dat de poorten wel degelijk operationeel zijn
Dat was toch al lang gekend dat DLNA was ondersteund? Traag, maar werkend.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 12:37
door butskristof
Inderdaad redelijk oud nieuws, en niet echt bruikbaar als file storage omwille van de snelheid.
USB2 of 3 doet hier zelfs niet zo veel aan denk ik, het zal vooral de CPU in de router zijn die het niet kan volgen. Mijn router heeft iets gelijkaardig met USB3 maar die snelheid is ook redelijk triestig.
USB3 wordt nogal vaak als buzzword gebruikt imo.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 12:42
door jackho
Het verwonderd mij ook dat dit zogezegd niet bekend was, deze inlichting heb ik trouwens gewoon gekregen via de technische helpdesk, maar er waren er wel veel die problemen hadden dat het niet lukte om die aan te spreken via 192.168.1.1/Disk_a1 en respectievelijk Disk_b1, maar deze bug is al een tijd verleden tijd als ik het goed voor heb.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 12:46
door wied
lacer heeft inderdaad vorig jaar reeds op dit forum gewezen op deze mogelijkheid. Sindsdien werkt mijn sony bravia perfect met deze extra usb-poorten voor media streaming
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 16:06
door Waterboy
Is het nog altijd zo wanneer je een bbox2 vervangt door een bbox3 en je hebt momenteel een 70/10 profiel je teruggezet wordt naar een 30/10 profiel ?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 16:14
door AndRo555
Ik heb de wissel gedaan en er is niks veranderd, van 70/10 naar 70/10.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 16:15
door thomasv
Waterboy schreef:Is het nog altijd zo wanneer je een bbox2 vervangt door een bbox3 en je hebt momenteel een 70/10 profiel je teruggezet wordt naar een 30/10 profiel ?
Hangt er van af of er vectoring actief is op je lijn of niet. Indien niet, dan val je inderdaad terug (normaalgezien) en dan zal DLM automatisch je verhogen als je lijn voldoet aan de vereisten (e.g. stabiele verbinding).
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 18 jun 2015, 16:26
door jackho
Stond bij mij direct weer op 70/10 zonder dat vectoring actief was, blijkbaar onthoudt de DLM nu wat je vroeger al kreeg, of het zou moeten louter toeval geweest zijn!
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 14:40
door JorenS
Hallo allemaal,
Net lid geworden van dit forum, voornamelijk vanwege problemen die ik ondervind met mijn BBOX-3. Het probleem is als volgt
Sinds vanochtend kan ik met mijn vaste pc niet meer op het draadloos netwerk. Op de BBOX zelf brand er een rood lampje bij zowel 'Lan' als 'Wifi'
- WIFI werkt wel nog op de laptops en gsm
- Digitale TV werkt ook now gewoon
- Op mijn vaste PC (Win7, 64 bit) wordt er geen probleem gesignaleerd, er staat gewoon: 'internettoegang'
- Mijn vaste PC maakt verbinding met internet via een WIFI-dongle (TP-LINK, TL-WN821N), deze dongle is een maand 'oud'
- Zodra ik de verbinding van de vaste PC verbreek, verdwijnen ook de rode lampjes op de BBOX. Er lijkt dus een conflict te zijn tussen de desktop(dongle) en de bbox.
Een week geleden had ik een soortgelijk probleem en heb ik naar proximus gebeld, heb toen meteen een nieuwe BBOX gekregen en dat heeft het probleem verholpen voor een week.
Aan mijn uitleg kunnen jullie wellicht zien dat ik nogal een leek ben op dit vlak. Indien jullie me verder kunnen helpen gelieve hier dan rekening mee te houden
. De stappen die ik zelf heb ondernomen is een reset van de BBOX, de drivers van de dongle nagekeken,
Hopelijk kan jullie ervaring en expertise mij helpen aan een duurzame oplossing!
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 15:03
door jantje81
Heb je misschien een vast IP geconfigureerd op je vaste computer?
Zo ja, kies voor automatische configuratie van het ip-adres in het netwerkcentrum.
Rode lampjes duiden op een IP-conflict in je netwerk.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 15:10
door JorenS
Klopt het dat ik dan bij internet protocal 6 en internet protocal 4 naar eigenschappen moet gaan?
Bij beide staat 'automatisch een IP-adres (DNS-serveradres) laten toewijzen' aangevinkt
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 15:15
door heist_175
Dus er is eigenlijk geen probleem, behalve met uw pc?
Wat als je een bedrade verbinding legt?
Welke firewall & antivirus heb je? Kan je die eens uitzetten?
Kan je verbinden naar een ander netwerk, bv naar een andere router die je even aan de BBOX3 hangt?
Sinds wanneer heb je die bbox3, hoe werkte het ervoor dan?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 15:20
door JorenS
Dus er is eigenlijk geen probleem, behalve met uw pc? Klopt
Wat als je een bedrade verbinding legt? Zal dat z.s.m. eens testen
Welke firewall & antivirus heb je? Kan je die eens uitzetten? Avira, uitschakelen maakt geen verschil
Kan je verbinden naar een ander netwerk, bv naar een andere router die je even aan de BBOX3 hangt? Dat is helaas niet mogelijk
Sinds wanneer heb je die bbox3, hoe werkte het ervoor dan? Deze heb ik nu een week, vorige week vervangen wegens gelijkaardige problemen. Heeft een 3-4tal weken goed gewerkt via de dongle. Voorheen altijd gebruik gemaakt van een bedrade verbinding. Wegens het verplaatsten van de desktop zijn we overgeschakeld op een wifi dongle
EDIT: misschien zijn jullie hier iets mee, heb even wat websites getest, facebook en youtube werken bijvoorbeeld wel
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 15:51
door heist_175
Wat is dan eigenlijk het probleem, als de websites laden
?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 16:01
door JorenS
Ik ben wellicht niet duidelijk.
De voorbeelden van websites die ik aanhaal zijn uizonderingen, al de andere die ik probeer werken voor de duidelijk niet.
Verder kan ik nog meedelen dat ik in de details van mijn draadloze netwerkverbinding kan terugvinden dat de IPv4-verbindingsmogelijkheden: 'geen netwerktoegang' aangeeft en de IPv6-verbindingsmogelijkheden: 'internet' aangeeft.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 25 jun 2015, 16:25
door wied
Wegens het verplaatsten van de desktop zijn we overgeschakeld op een wifi dongle
betekent dit dat daarvoor alles werkte zoals het moest? Zoja, dan vrees ik dat deze dongle beter vervangen wordt door een wifi bridge van proximus...
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... -bridge%3F
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 26 jun 2015, 13:35
door thomasv
Heb je misschien op je computer andere DNS servers ingesteld?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 30 jul 2015, 14:44
door wied
chromecast setup lijkt te werken zoals het moet, echter de verbinding met het netwerk wil maar niet lukken! Upnp/multicast instellingen van de bbox3 zijn volgens chromecast de schuldigen. Iemand een oplossing hiervoor!?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 31 jul 2015, 10:18
door Sinister
Heb je de sagem of technicolor?