Pagina 13 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 09:28
door ubremoved_15739
Je verwijst naar een bericht van raf1.
En aangezien raf1 tevreden is over OVH lijkt mij de kust veilig. 8)
Mocht er iets grondig verkeerd zitten dan had je dit allicht uitgebreid op het forum teruggevonden... :wink:

Om zeker te zijn dat het product bij jouw verwachtingen past, kan je altijd beginnen met een Ligne SIP Individuelle @ 1,18/maand.
Bevalt het niet: dan kan je makkelijk opzeggen (één maand).
Bevalt het wel: dan kan je jouw Belgacom nummer porteren (en heb je twee nummers, doch slechts 1,18€ totaal per maand).

Enkel die verkorte nummers denk ik dat (nog) niet (allemaal?) werken.

Faxen doe je met een Ligne SIP Individuelle gebruikmakend van hetzelfde nummer als je telefoonnummer.
Uiteraard kan je bij OVH ook een extra nummer nemen specifiek om te faxen ...

Persoonlijk lijkt het me het best om een "Plug & Phone" te nemen bij OVH.
Het toestel is dan reeds geconfigureerd als het bij jouw toekomt. Inpluggen en bellen...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 11:07
door raf1
jorisx schreef:Ik zou een analoog telefoontoestel willen aansluiten op de poorten van de BBOX2 en deze dan configureren zoals hier vermeld wordt. Zou deze setup goed werken, of mag ik enige problemen verwachten?
Om de 96 uur vernieuwt Belgacom jouw PPPoE-verbinding(internet) en krijg je dus een nieuw IP-adres, als dit gebeurt tijdens een telefoongesprek wordt dit gesprek verbroken. Je kan dit probleem omzeilen door dit 's nachts te laten gebeuren, eventueel met een scriptje: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=35597
jorisx schreef:Aangezien ik dit eerst eens zou willen uittesten en dus nog niet mijn nr wil laten porteren naar OVH, wat doe ik dan best:
  • Eerst een nieuw nr aanvragen bij OVH en dit wat uittesten.
  • Indien alles goed werk en ik mijn Belgacom-nr zou willen overdragen naar OVH, kan ik dat dan toevoegen aan het eerder aangemaakt klantnr en het eerder toegekende geografisch nr opzeggen? Of is het beter om me als nieuwe klant met nr-portatie te laten registreren en nadien het oude klantnr van OVH opzeggen?
Je bestelt eerst bij OVH de Ligne SIP individuelle en je krijgt sowieso een nieuw telefoonnummer in jouw telefoonzone. Dit is perfect om alles eens rustig uit te testen. Dit nieuw telefoonnummer is gekoppeld aan jouw OVH-telefoonlijn en blijft behouden.
Daarna kan je via de OVH-webinterface een nummeroverdracht aanvragen voor je bestaande Belgacom-telefoonnummer. Als de nummeroverdracht voltooid is, wordt je Belgacom Classic Line automatisch opgezegd en verschijnt het geporteerde telefoonnummer als tweede telefoonnummer onder je bestaande account in de OVH-webinterface.
Je moet dan alleen nog het geporteerde nummer aan jouw OVH-telefoonlijn koppelen met de optie Redirection (Ddi, SDA, Trunk) (OVH Manager - Numéro - Configuration du numéro) en eventueel nog de G.711/PCMA-codec instellen als prioritaire codec en de nummerweergave aanpassen naar het geporteerde nummer zodat bij alle uitgaande oproepen jouw gekend telefoonnummer wordt meegestuurd.
jorisx schreef:Als ik de nr-portatie naar OVH heb aangevraagd, dien ik normaal aan Belgacom niets te laten weten, dacht ik. Gaat mijn internet en digitale TV blijven werken, of mag ik hier enige problemen bij verwachten?
Klopt, je laat OVH eerst de nummeroverdracht volledig voltooien. Er bestaat wel een kans dat je internet/tv uitvallen na de nummeroverdracht, in dat geval bel je onmiddellijk naar de technische dienst van Belgacom met de vraag om je internet/tv zo snel mogelijk terug te herstellen. Binnen een paar uren en na een herstart van de BBox2 is dit meestal terug oké.
jorisx schreef:Zijn verkorte nrs (1207, 1700, …) reeds mogelijk bij OVH?
Alleen noodnummers, andere korte nummers en correctere tarifering van betaalnummers staat wel de planning onder de noemer "Numéros surtaxés BE" http://www.ovh.com/fr/roadmap.pdf
jorisx schreef:Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…
Op 0800-nummers werkte het niet met de standaard-configuratie van de BBox2, maar als je inlogt als admin (http://192.168.1.1?admin) kan je bij Telephone --> Advanced de DTMF-mode aanpassen naar in-band en zal het opnieuw werken.
jorisx schreef:Heeft het VOIP-gebeuren voorrang in de BBOX tov internet verkeer? Kwestie dat ik niet te veel last krijg van lag, wanneer er plots een groot bestand van internet wordt gedownload…
Neen, alternatief VoIP-verkeer gaat steeds via internet, je kan natuurlijk wel op een router instellen dat je downloads gecapt worden op 28 Mbps zodat ze nooit je volledige 30/6 gaan opsouperen. Let ook op met torrents tijdens het bellen of test het op voorhand eens uit!
jorisx schreef:Heb je nr-weergave als je een oproep op je OVH-lijn ontvangt? Is dit enkel het nr, of wordt ook de naam getoond (zoals bij weergave naam + nr van Belgacom)
Alleen nummer wordt meegestuurd, naamweergave is mogelijk met een telefoontoestel waarin namen kunnen opgeslagen worden.
jorisx schreef:Faxen verzenden/ontvangen zou ook in het abo inbegrepen zijn. Krijg je hier een nieuw nr voor als je dit activeerd? Of wordt hiervoor het bestaande nr gebruikt, of kan je hiervoor ook een geporteerd nr gebruiken (dat je bv maar na 1 maand laat porteren, na OVH te hebben uitgetest)?
Geen ervaring, Ecofax Perso is inbegrepen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 11:27
door jorisx
amai Raf, dank u voor de uitleg. Zal maar eens een lijntje bestellen dan, denk ik.

Die disconnects heb ik nu nog geen last van, omdat bij mij de BBOX en decoder achter een schakelklokje zit, zodat alles maar onder spanning staat wanneer we thuis zijn en gebruik zullen maken van internet/TV. Maar zal dus met het VOIP-gebeuren niet meer mogelijk zijn. Dan is het inderdaad aan te bevelen om die automatische disconnets te laten uitvoeren midden in de nacht.

ivm het QOS dat blijkbaar niet ondersteunt wordt voor VOIP. Nu ik eraan denk, denk ik dat ik toch nooit de volle 30 Mbps kan halen, omdat ik steeds draadloos werk, dus verwacht ik hier niet al te veel problemen, maar tests zullen dit inderdaad wel uitwijzen.

Jammer dat de naam die op 1207.be vermeld staat niet kan worden meegestuurd. Heb die optie ooit nog gehad bij Belgacom, en vond ik wel gemakkelijk...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 12:14
door NielsH
@jorisx, Raf1 heeft het natuurlijk fantastisch uitgelegd, maar nu moet ik toch wel aangeven dat het zoveel simpeler is om een IP-toestel te gerbuiken ipv een klassiek telefoontoestel.

Ik heb het ook een aantal weken geprobeerd met een klassiek toestel, maar vond het veel makkelijker (zeker als je bijvoorbeeld ovh nog wilt combineren met een betamax-kloon - bekijk maar meer info daarover op dit forum) om met een ip-toestel te werken. Is eigenlijk een kwestie van insteken, paar regeltjes invoeren en klaar is kees (zonder resets, zonder scriptjes, zonder extra aanpassingen als admin,...)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 12:35
door jorisx
Dag NielsH,
ik denk dat ik het eerst eens met de bestaande telefoontoestellen ga proberen.
Een andere VOIP-provider is volgens mij niet nodig, zeker met de tariefaanpassingen die OVH gepland heeft om naar mobiel te bellen: 0.031 EUR/min.
Mocht ik merken dat het toch wat de omslachtig is of dergelijke, kan ik nadien ook nog altijd een IP-telefoon aankopen ... of een Fritzbox...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 14:22
door NielsH
@jorisx, je hebt gelijk dat je het eerst even probeert. Zelf heb ik veel goesting om bij een tariefwijziging ook gewoon alles bij OVH te houden. Hoe je het ook draait of keert: de kwaliteit is echt wel goed bij OVH.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 feb 2013, 15:11
door raf1
Graag gedaan, al die uitleg. :-)

De aanschaf van een IP-telefoon is zeker aan te raden, heeft veel meer functies dan zo'n BBox2 natuurlijk. Voor naamweergave kan je dan bijvoorbeeld een volledige database met contactpersonen synchroniseren.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 feb 2013, 00:19
door johcla
Ik heb nog een vraagje over het porteren van een nummer naar OVH.
Je hebt dan 2 nummers, maar zijn die gekoppeld aan dezelfde sip-account, of zijn dat 2 verschillende sip-accounts?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 feb 2013, 00:37
door ubremoved_15739
Aan één SIP-account. Jouw Ligne SIP individuelle.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 feb 2013, 00:48
door johcla
thx!

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 feb 2013, 20:46
door MrBlueSky
Ik ben geïnteresseerd om over te schakelen naar OVH, zeker met hun nieuwe tarieven binnenkort. :-)

Weet iemand of er nog enige problemen zijn met VoIP (Telefoon, ATA, ..) in combinatie met de modem/router van Telenet?
Ik dacht dat het misschien geen problemen meer opleverde, maar vraag het liever nog eens voor de zekerheid :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 feb 2013, 16:23
door jorgo
Ligt OVH bij jullie er ook uit? Mijn SIP account kan niet registreren.

Op de OVH incident page zie ik:
Task Type Incident
Category the whole network
Status In progress
Percent Complete 0%
Details We have an incident on the link between Frankfurt and Brussels.

We investigate.
Mogelijk heeft dit er iets mee te maken?

Edit: nu terug geregistreerd. raar.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 feb 2013, 16:44
door raf1
VoIP is hier perfect online. En ik denk niet dat hun VoIP-verkeer via Frankfurt een omweg gaat maken naar Roubaix.
OVH VoIP gaat rechtstreeks via BNIX naar Roubaix.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 feb 2013, 20:03
door jorisx
Maandagavond mijn lijntje aangevraagd bij OVH en vandaag reeds operationeel.
Analoge telefoon aangesloten op de BBOX2, instellingen ingevoerd en gaan met die banaan ;-)
Al een paar test-telefoontjes gedaan en deze lopen allemaal perfect!

Straks eens wat rondneuzen in de manager wat ik daar allemaal kan instellen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 feb 2013, 21:52
door jorisx
raf1 schreef:
jorisx schreef:Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…
Op 0800-nummers werkte het niet met de standaard-configuratie van de BBox2, maar als je inlogt als admin (http://192.168.1.1?admin) kan je bij Telephone --> Advanced de DTMF-mode aanpassen naar in-band en zal het opnieuw werken.
Ik heb al een paar keer getracht deze instelling te wijzigen, maar deze wordt na de herstart altijd terug op rfc2833.
Iemand enig idee hoe ik dit toch kan aanpassen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 07:28
door raf1
Hier blijft DTMF-mode continu op "in-band" staan. Firmware 6LR10A-60A05S (en vergeet niet naar beneden te scrollen en op apply te klikken voor je een reboot doet)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 09:27
door jorisx
Heb nochthans eerst op Apply geklikt. Daarna krijg je de meldig dat de wijziging maar wordt doorgevoerd na een reboot. Waarna ik een reboot gaf.
Ik probeer het vanavond nog eens opnieuw.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 13:50
door Petervanakelyen
Ik had hetzelfde probleem met firmware 60A06W, na een reset en downgrade naar 60A05S werkte het weer (VLAN20 is toch disabled als je OVH gebruikt op de bbox2, dus automatische updates komen sowieso niet binnen).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 15:23
door Waterboy
Heb een bbox2 modem waar een FRITZ!Box Fon (AOL), Firmware-Version 06.04.33 Duitse versie vroeger omgezet van annex B naar annex A.
Deze gebruik ik voor voip.
Er zijn twee voip accounts ingesteld OVH en freevoipdeal.
Bij de account van freevoipdeal kan men naar bellen naar klantendiensten (keuzemenu's)
Met de account van OVH lukt dit niet.Denk dat men dit in deze oude Fritzbox niet kan instellen.
Freevoipdeal gebruikt codex G711
Ovh gebruikt codex G711u
Waarom werkt dit bij Freevoipdeal wel en bij OVH niet?
Via smartfone werkt dit bij beide accounts

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 17:08
door guy-pc
Hoi

Ik bel ondertussen al enige tijd met OVH en ben er ook tevreden over. Ik heb via OVH de Linksys PAP2T ontvangen.

Mijn vraag: hoe kan ik deze Linksys instellen zodat ik bepaalde gesprekken (voornamelijk naar gsm's in België, maar ook enkele naar gsm's in het buitenland) via FreeVoipDeal kan laten lopen? Ik kan inloggen op de Linksys, maar verder weet ik het niet!

Bedankt en groetjes

Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 20:24
door jorisx
raf1 schreef:Hier blijft DTMF-mode continu op "in-band" staan. Firmware 6LR10A-60A05S (en vergeet niet naar beneden te scrollen en op apply te klikken voor je een reboot doet)
Ik heb deze firmware: 60R10A-60A06W
na het aanpassen naar in-band en daarna klikken op apply, ben ik de instelling gaan nakijken en stel ik vast dat deze al terug op rfc2833 staat, dus dan heeft een reboot niet veel zin meer.
Als ik echter bel naar de VoiceMail van OVH (1230) dan kan ik echter wel perfect door de menu's gaan.
Ook indien ik naar dit nr bel, hoor ik telkens welke toets ik heb ingedrukt, dus denk ik dat de DTMF-codes ook wel werken indien ik bovenstaande instelling op rfc2833 laat staan.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 23:24
door lacer
@ guy-pc;
Ik vrees dat je in een PAP2T maar 1 SIP acount kunt instellen hoor :?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 23:42
door brubbel
Inderdaad. 1 account voor elke lijn helaas. Je kan niet de 2 accounts doorschakelen naar 1 lijn. Ik heb hetzelfde voor met de SPA112. Zoiets zou toch heel gemakkelijk in software kunnen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 feb 2013, 23:52
door krisken
lacer schreef:@ guy-pc;
Ik vrees dat je in een PAP2T maar 1 SIP acount kunt instellen hoor :?
Klopt

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 10:23
door guy-pc
OK, bedankt voor dit antwoord. Wat kan ik nu best doen: een tweedehands Fritzbox aankopen? Kan ik gewoon de goedkoopste uit onderstaande lijst kopen?

http://www.marktplaats.nl/z/fritzbox.ht ... increasing

Of zijn er bepaalde toestellen die ik beter niet koop?

Achtergrond:
- internet via Telenet
- enkele analoge telefoons aansluiten op OVH SIP met mogelijkheid bepaalde gesprekken via (nu) FreeVoipDeal
- draadloos internet gemakkelijk in- en uitschakelbaar
- minstens 2 computers aansluitbaar
- digitale tv niet nodig

Bedankt en groetjes

Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 11:20
door jorisx
is het verschil nog groot om naar mobiel te bellen tussen OVH en FreeVoipDeal?
vanaf 5 maart betaal je bij OVH slechts 0,031 EUR per minuut naar mobiel.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 11:24
door guy-pc
Via FreeVoipDeal is het (alles in rekening genomen) zo'n 0,006 of 0,007 € per minuut. Dat is dus een verhouding van 1 op 5. Aangezien ik veel naar gsm's bel, maakt dit toch wel enkele euro's verschil per maand.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 11:30
door ubremoved_15739
Gisteren nog een account geopend bij FreeVoipDeal: 0.005 euro/min (excl BTW, handling fee) naar Belgische mobiele netwerken.
Totaal betaald bedrag: 11.66 euro (incl BTW, handling fee) voor 10 euro belkrediet (excl BTW, handling fee).
Dus 0.005 * 1.116 = 0.00558 euro/min (incl BTW, handling fee) naar Belgische mobiel netwerken.
Om exact te zijn. :wink:

Goed voor 2000 minuten te bellen naar Belgische mobiele netwerken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 12:30
door philippe_d
Je mag niet vergeten dat deze providers de gesprekken afronden tot op de hele minuut
  • - Neem aan dat een gemiddeld GSM gesprek dikke 3 minuten duurt.
    - En dat je wegens de minuten facturatie, gemiddeld 30' per gesprek teveel betaalt.
Dan moet je het bg tarief verhogen met ca 15%.
  • - dus: ca €0.0065/min
    - of 1540 minuten (i.p.v. 2000m).
Wat nog altijd zéér goedkoop is :-D

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 20:19
door Jack Daniels
Kan je nu al je Belgische nummer porteren naar OVH?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 20:26
door jorisx
zelf nog niet gedaan, maar zou normaal zonder problemen moeten lukken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 21:53
door philippe_d
Jack Daniels schreef:Kan je nu al je Belgische nummer porteren naar OVH?
Jack ... het laatste jaar zitten dromen? Dat kan al sedert maart 2012 :-D .

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 feb 2013, 23:35
door Jack Daniels
Hoera. En kan iemand mij de weg tonen hoe je een nummer porteert? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meteen mijn weg vind op hun site.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 feb 2013, 00:04
door jorisx
Heb je al een nr bij OVH, zoniet bestel je best eerst een Ligne SIP Individuelle. (kan je deze handleiding voor volgen)
Wanneer deze operationeel is, kan je nadien via hun manager je bestaande nr overdragen naar OVH

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 feb 2013, 21:31
door guy-pc
Hoi

Aangezien het niet gaat met mijn OVH Linksys PAP2T om 2 SIP-accounts in te stellen:
guy-pc schreef:Wat kan ik nu best doen: een tweedehands Fritzbox aankopen? Kan ik gewoon de goedkoopste uit onderstaande lijst kopen?

http://www.marktplaats.nl/z/fritzbox.ht ... increasing

Of zijn er bepaalde toestellen die ik beter niet koop?
Bedankt

Guy

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 10:51
door lacer
Dat lijkt mij voordelige aankopen die types 7170, wel nog verzendkosten bijrekenen hé !
Kiezen voor een Annex A toestel natuurlijk, Annex B is voor ISDN als ik mij niet vergis.
Maar ik weet niet of het uitmaakt als je hem achter de Sagem aansluit...

Iemand weet wat meer hierover ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 11:09
door guy-pc
Het is om achter een Telenetmodem te hangen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 17:13
door guy-pc
@Philippe.d: zou jij ons wat wijzer willen maken a.j.b.? Alvast bedankt bij voorbaat!

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 17:46
door Jack Daniels
Ik heb een FB7170 in de aanbieding. Zie rubriek "Te Koop". Is voor analoge lijn en gebruikt met ADSL2 abo.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 feb 2013, 17:58
door guy-pc
Ik had het gezien, maar de prijzen die ik eerder gepost heb, zijn een stuk lager. :oops: Bovendien blijft mijn vraag: werkt dat met Telenet?