OVH: DID in België

ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Je verwijst naar een bericht van raf1.
En aangezien raf1 tevreden is over OVH lijkt mij de kust veilig. 8)
Mocht er iets grondig verkeerd zitten dan had je dit allicht uitgebreid op het forum teruggevonden... :wink:

Om zeker te zijn dat het product bij jouw verwachtingen past, kan je altijd beginnen met een Ligne SIP Individuelle @ 1,18/maand.
Bevalt het niet: dan kan je makkelijk opzeggen (één maand).
Bevalt het wel: dan kan je jouw Belgacom nummer porteren (en heb je twee nummers, doch slechts 1,18€ totaal per maand).

Enkel die verkorte nummers denk ik dat (nog) niet (allemaal?) werken.

Faxen doe je met een Ligne SIP Individuelle gebruikmakend van hetzelfde nummer als je telefoonnummer.
Uiteraard kan je bij OVH ook een extra nummer nemen specifiek om te faxen ...

Persoonlijk lijkt het me het best om een "Plug & Phone" te nemen bij OVH.
Het toestel is dan reeds geconfigureerd als het bij jouw toekomt. Inpluggen en bellen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

jorisx schreef:Ik zou een analoog telefoontoestel willen aansluiten op de poorten van de BBOX2 en deze dan configureren zoals hier vermeld wordt. Zou deze setup goed werken, of mag ik enige problemen verwachten?
Om de 96 uur vernieuwt Belgacom jouw PPPoE-verbinding(internet) en krijg je dus een nieuw IP-adres, als dit gebeurt tijdens een telefoongesprek wordt dit gesprek verbroken. Je kan dit probleem omzeilen door dit 's nachts te laten gebeuren, eventueel met een scriptje: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=35597
jorisx schreef:Aangezien ik dit eerst eens zou willen uittesten en dus nog niet mijn nr wil laten porteren naar OVH, wat doe ik dan best:
  • Eerst een nieuw nr aanvragen bij OVH en dit wat uittesten.
  • Indien alles goed werk en ik mijn Belgacom-nr zou willen overdragen naar OVH, kan ik dat dan toevoegen aan het eerder aangemaakt klantnr en het eerder toegekende geografisch nr opzeggen? Of is het beter om me als nieuwe klant met nr-portatie te laten registreren en nadien het oude klantnr van OVH opzeggen?
Je bestelt eerst bij OVH de Ligne SIP individuelle en je krijgt sowieso een nieuw telefoonnummer in jouw telefoonzone. Dit is perfect om alles eens rustig uit te testen. Dit nieuw telefoonnummer is gekoppeld aan jouw OVH-telefoonlijn en blijft behouden.
Daarna kan je via de OVH-webinterface een nummeroverdracht aanvragen voor je bestaande Belgacom-telefoonnummer. Als de nummeroverdracht voltooid is, wordt je Belgacom Classic Line automatisch opgezegd en verschijnt het geporteerde telefoonnummer als tweede telefoonnummer onder je bestaande account in de OVH-webinterface.
Je moet dan alleen nog het geporteerde nummer aan jouw OVH-telefoonlijn koppelen met de optie Redirection (Ddi, SDA, Trunk) (OVH Manager - Numéro - Configuration du numéro) en eventueel nog de G.711/PCMA-codec instellen als prioritaire codec en de nummerweergave aanpassen naar het geporteerde nummer zodat bij alle uitgaande oproepen jouw gekend telefoonnummer wordt meegestuurd.
jorisx schreef:Als ik de nr-portatie naar OVH heb aangevraagd, dien ik normaal aan Belgacom niets te laten weten, dacht ik. Gaat mijn internet en digitale TV blijven werken, of mag ik hier enige problemen bij verwachten?
Klopt, je laat OVH eerst de nummeroverdracht volledig voltooien. Er bestaat wel een kans dat je internet/tv uitvallen na de nummeroverdracht, in dat geval bel je onmiddellijk naar de technische dienst van Belgacom met de vraag om je internet/tv zo snel mogelijk terug te herstellen. Binnen een paar uren en na een herstart van de BBox2 is dit meestal terug oké.
jorisx schreef:Zijn verkorte nrs (1207, 1700, …) reeds mogelijk bij OVH?
Alleen noodnummers, andere korte nummers en correctere tarifering van betaalnummers staat wel de planning onder de noemer "Numéros surtaxés BE" http://www.ovh.com/fr/roadmap.pdf
jorisx schreef:Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…
Op 0800-nummers werkte het niet met de standaard-configuratie van de BBox2, maar als je inlogt als admin (http://192.168.1.1?admin) kan je bij Telephone --> Advanced de DTMF-mode aanpassen naar in-band en zal het opnieuw werken.
jorisx schreef:Heeft het VOIP-gebeuren voorrang in de BBOX tov internet verkeer? Kwestie dat ik niet te veel last krijg van lag, wanneer er plots een groot bestand van internet wordt gedownload…
Neen, alternatief VoIP-verkeer gaat steeds via internet, je kan natuurlijk wel op een router instellen dat je downloads gecapt worden op 28 Mbps zodat ze nooit je volledige 30/6 gaan opsouperen. Let ook op met torrents tijdens het bellen of test het op voorhand eens uit!
jorisx schreef:Heb je nr-weergave als je een oproep op je OVH-lijn ontvangt? Is dit enkel het nr, of wordt ook de naam getoond (zoals bij weergave naam + nr van Belgacom)
Alleen nummer wordt meegestuurd, naamweergave is mogelijk met een telefoontoestel waarin namen kunnen opgeslagen worden.
jorisx schreef:Faxen verzenden/ontvangen zou ook in het abo inbegrepen zijn. Krijg je hier een nieuw nr voor als je dit activeerd? Of wordt hiervoor het bestaande nr gebruikt, of kan je hiervoor ook een geporteerd nr gebruiken (dat je bv maar na 1 maand laat porteren, na OVH te hebben uitgetest)?
Geen ervaring, Ecofax Perso is inbegrepen.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

amai Raf, dank u voor de uitleg. Zal maar eens een lijntje bestellen dan, denk ik.

Die disconnects heb ik nu nog geen last van, omdat bij mij de BBOX en decoder achter een schakelklokje zit, zodat alles maar onder spanning staat wanneer we thuis zijn en gebruik zullen maken van internet/TV. Maar zal dus met het VOIP-gebeuren niet meer mogelijk zijn. Dan is het inderdaad aan te bevelen om die automatische disconnets te laten uitvoeren midden in de nacht.

ivm het QOS dat blijkbaar niet ondersteunt wordt voor VOIP. Nu ik eraan denk, denk ik dat ik toch nooit de volle 30 Mbps kan halen, omdat ik steeds draadloos werk, dus verwacht ik hier niet al te veel problemen, maar tests zullen dit inderdaad wel uitwijzen.

Jammer dat de naam die op 1207.be vermeld staat niet kan worden meegestuurd. Heb die optie ooit nog gehad bij Belgacom, en vond ik wel gemakkelijk...
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

@jorisx, Raf1 heeft het natuurlijk fantastisch uitgelegd, maar nu moet ik toch wel aangeven dat het zoveel simpeler is om een IP-toestel te gerbuiken ipv een klassiek telefoontoestel.

Ik heb het ook een aantal weken geprobeerd met een klassiek toestel, maar vond het veel makkelijker (zeker als je bijvoorbeeld ovh nog wilt combineren met een betamax-kloon - bekijk maar meer info daarover op dit forum) om met een ip-toestel te werken. Is eigenlijk een kwestie van insteken, paar regeltjes invoeren en klaar is kees (zonder resets, zonder scriptjes, zonder extra aanpassingen als admin,...)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Dag NielsH,
ik denk dat ik het eerst eens met de bestaande telefoontoestellen ga proberen.
Een andere VOIP-provider is volgens mij niet nodig, zeker met de tariefaanpassingen die OVH gepland heeft om naar mobiel te bellen: 0.031 EUR/min.
Mocht ik merken dat het toch wat de omslachtig is of dergelijke, kan ik nadien ook nog altijd een IP-telefoon aankopen ... of een Fritzbox...
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

@jorisx, je hebt gelijk dat je het eerst even probeert. Zelf heb ik veel goesting om bij een tariefwijziging ook gewoon alles bij OVH te houden. Hoe je het ook draait of keert: de kwaliteit is echt wel goed bij OVH.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Graag gedaan, al die uitleg. :-)

De aanschaf van een IP-telefoon is zeker aan te raden, heeft veel meer functies dan zo'n BBox2 natuurlijk. Voor naamweergave kan je dan bijvoorbeeld een volledige database met contactpersonen synchroniseren.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb nog een vraagje over het porteren van een nummer naar OVH.
Je hebt dan 2 nummers, maar zijn die gekoppeld aan dezelfde sip-account, of zijn dat 2 verschillende sip-accounts?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Aan één SIP-account. Jouw Ligne SIP individuelle.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

thx!
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben geïnteresseerd om over te schakelen naar OVH, zeker met hun nieuwe tarieven binnenkort. :-)

Weet iemand of er nog enige problemen zijn met VoIP (Telefoon, ATA, ..) in combinatie met de modem/router van Telenet?
Ik dacht dat het misschien geen problemen meer opleverde, maar vraag het liever nog eens voor de zekerheid :wink:
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Ligt OVH bij jullie er ook uit? Mijn SIP account kan niet registreren.

Op de OVH incident page zie ik:
Task Type Incident
Category the whole network
Status In progress
Percent Complete 0%
Details We have an incident on the link between Frankfurt and Brussels.

We investigate.
Mogelijk heeft dit er iets mee te maken?

Edit: nu terug geregistreerd. raar.
Laatst gewijzigd door jorgo 20 feb 2013, 16:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

VoIP is hier perfect online. En ik denk niet dat hun VoIP-verkeer via Frankfurt een omweg gaat maken naar Roubaix.
OVH VoIP gaat rechtstreeks via BNIX naar Roubaix.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Maandagavond mijn lijntje aangevraagd bij OVH en vandaag reeds operationeel.
Analoge telefoon aangesloten op de BBOX2, instellingen ingevoerd en gaan met die banaan ;-)
Al een paar test-telefoontjes gedaan en deze lopen allemaal perfect!

Straks eens wat rondneuzen in de manager wat ik daar allemaal kan instellen.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

raf1 schreef:
jorisx schreef:Hoe zit het met DTMF-codes? Dien ik hier nog iets speciaals voor te doen om dit te laten werken? Heb gelezen dat dit bij sommigen problemen gaf en ze in hun Fritzbox een instelling moesten aanpassen, maar aangezien ik dit via de BBOX2 zou laten verlopen…
Op 0800-nummers werkte het niet met de standaard-configuratie van de BBox2, maar als je inlogt als admin (http://192.168.1.1?admin) kan je bij Telephone --> Advanced de DTMF-mode aanpassen naar in-band en zal het opnieuw werken.
Ik heb al een paar keer getracht deze instelling te wijzigen, maar deze wordt na de herstart altijd terug op rfc2833.
Iemand enig idee hoe ik dit toch kan aanpassen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Hier blijft DTMF-mode continu op "in-band" staan. Firmware 6LR10A-60A05S (en vergeet niet naar beneden te scrollen en op apply te klikken voor je een reboot doet)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Heb nochthans eerst op Apply geklikt. Daarna krijg je de meldig dat de wijziging maar wordt doorgevoerd na een reboot. Waarna ik een reboot gaf.
Ik probeer het vanavond nog eens opnieuw.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik had hetzelfde probleem met firmware 60A06W, na een reset en downgrade naar 60A05S werkte het weer (VLAN20 is toch disabled als je OVH gebruikt op de bbox2, dus automatische updates komen sowieso niet binnen).
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Heb een bbox2 modem waar een FRITZ!Box Fon (AOL), Firmware-Version 06.04.33 Duitse versie vroeger omgezet van annex B naar annex A.
Deze gebruik ik voor voip.
Er zijn twee voip accounts ingesteld OVH en freevoipdeal.
Bij de account van freevoipdeal kan men naar bellen naar klantendiensten (keuzemenu's)
Met de account van OVH lukt dit niet.Denk dat men dit in deze oude Fritzbox niet kan instellen.
Freevoipdeal gebruikt codex G711
Ovh gebruikt codex G711u
Waarom werkt dit bij Freevoipdeal wel en bij OVH niet?
Via smartfone werkt dit bij beide accounts
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi

Ik bel ondertussen al enige tijd met OVH en ben er ook tevreden over. Ik heb via OVH de Linksys PAP2T ontvangen.

Mijn vraag: hoe kan ik deze Linksys instellen zodat ik bepaalde gesprekken (voornamelijk naar gsm's in België, maar ook enkele naar gsm's in het buitenland) via FreeVoipDeal kan laten lopen? Ik kan inloggen op de Linksys, maar verder weet ik het niet!

Bedankt en groetjes

Guy
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

raf1 schreef:Hier blijft DTMF-mode continu op "in-band" staan. Firmware 6LR10A-60A05S (en vergeet niet naar beneden te scrollen en op apply te klikken voor je een reboot doet)
Ik heb deze firmware: 60R10A-60A06W
na het aanpassen naar in-band en daarna klikken op apply, ben ik de instelling gaan nakijken en stel ik vast dat deze al terug op rfc2833 staat, dus dan heeft een reboot niet veel zin meer.
Als ik echter bel naar de VoiceMail van OVH (1230) dan kan ik echter wel perfect door de menu's gaan.
Ook indien ik naar dit nr bel, hoor ik telkens welke toets ik heb ingedrukt, dus denk ik dat de DTMF-codes ook wel werken indien ik bovenstaande instelling op rfc2833 laat staan.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

@ guy-pc;
Ik vrees dat je in een PAP2T maar 1 SIP acount kunt instellen hoor :?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Inderdaad. 1 account voor elke lijn helaas. Je kan niet de 2 accounts doorschakelen naar 1 lijn. Ik heb hetzelfde voor met de SPA112. Zoiets zou toch heel gemakkelijk in software kunnen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lacer schreef:@ guy-pc;
Ik vrees dat je in een PAP2T maar 1 SIP acount kunt instellen hoor :?
Klopt

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

OK, bedankt voor dit antwoord. Wat kan ik nu best doen: een tweedehands Fritzbox aankopen? Kan ik gewoon de goedkoopste uit onderstaande lijst kopen?

http://www.marktplaats.nl/z/fritzbox.ht ... increasing

Of zijn er bepaalde toestellen die ik beter niet koop?

Achtergrond:
- internet via Telenet
- enkele analoge telefoons aansluiten op OVH SIP met mogelijkheid bepaalde gesprekken via (nu) FreeVoipDeal
- draadloos internet gemakkelijk in- en uitschakelbaar
- minstens 2 computers aansluitbaar
- digitale tv niet nodig

Bedankt en groetjes

Guy
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

is het verschil nog groot om naar mobiel te bellen tussen OVH en FreeVoipDeal?
vanaf 5 maart betaal je bij OVH slechts 0,031 EUR per minuut naar mobiel.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Via FreeVoipDeal is het (alles in rekening genomen) zo'n 0,006 of 0,007 € per minuut. Dat is dus een verhouding van 1 op 5. Aangezien ik veel naar gsm's bel, maakt dit toch wel enkele euro's verschil per maand.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Gisteren nog een account geopend bij FreeVoipDeal: 0.005 euro/min (excl BTW, handling fee) naar Belgische mobiele netwerken.
Totaal betaald bedrag: 11.66 euro (incl BTW, handling fee) voor 10 euro belkrediet (excl BTW, handling fee).
Dus 0.005 * 1.116 = 0.00558 euro/min (incl BTW, handling fee) naar Belgische mobiel netwerken.
Om exact te zijn. :wink:

Goed voor 2000 minuten te bellen naar Belgische mobiele netwerken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je mag niet vergeten dat deze providers de gesprekken afronden tot op de hele minuut
  • - Neem aan dat een gemiddeld GSM gesprek dikke 3 minuten duurt.
    - En dat je wegens de minuten facturatie, gemiddeld 30' per gesprek teveel betaalt.
Dan moet je het bg tarief verhogen met ca 15%.
  • - dus: ca €0.0065/min
    - of 1540 minuten (i.p.v. 2000m).
Wat nog altijd zéér goedkoop is :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kan je nu al je Belgische nummer porteren naar OVH?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

zelf nog niet gedaan, maar zou normaal zonder problemen moeten lukken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Jack Daniels schreef:Kan je nu al je Belgische nummer porteren naar OVH?
Jack ... het laatste jaar zitten dromen? Dat kan al sedert maart 2012 :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hoera. En kan iemand mij de weg tonen hoe je een nummer porteert? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meteen mijn weg vind op hun site.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Heb je al een nr bij OVH, zoniet bestel je best eerst een Ligne SIP Individuelle. (kan je deze handleiding voor volgen)
Wanneer deze operationeel is, kan je nadien via hun manager je bestaande nr overdragen naar OVH
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi

Aangezien het niet gaat met mijn OVH Linksys PAP2T om 2 SIP-accounts in te stellen:
guy-pc schreef:Wat kan ik nu best doen: een tweedehands Fritzbox aankopen? Kan ik gewoon de goedkoopste uit onderstaande lijst kopen?

http://www.marktplaats.nl/z/fritzbox.ht ... increasing

Of zijn er bepaalde toestellen die ik beter niet koop?
Bedankt

Guy
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Dat lijkt mij voordelige aankopen die types 7170, wel nog verzendkosten bijrekenen hé !
Kiezen voor een Annex A toestel natuurlijk, Annex B is voor ISDN als ik mij niet vergis.
Maar ik weet niet of het uitmaakt als je hem achter de Sagem aansluit...

Iemand weet wat meer hierover ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Het is om achter een Telenetmodem te hangen.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

@Philippe.d: zou jij ons wat wijzer willen maken a.j.b.? Alvast bedankt bij voorbaat!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik heb een FB7170 in de aanbieding. Zie rubriek "Te Koop". Is voor analoge lijn en gebruikt met ADSL2 abo.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

Ik had het gezien, maar de prijzen die ik eerder gepost heb, zijn een stuk lager. :oops: Bovendien blijft mijn vraag: werkt dat met Telenet?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”