Telenet lanceert morgen (13/01/11) een nieuw internetproduct
Beste
Ik merk op dat het abbo fiber 40 bij Telenet op 44 € komt .
Bij Belgacom zit ik vandaag op 65 € voor TV--internet en happy time .
Het is dus een groot verschil ..... (by the way ik betaal vandaag nog steeds kabel)
Mijn vraag is .... klopt dit 44 € ? of zitten er nog verborgen kosten bij (buiten die 30 € ! activiatiekosten )
Ik merk op dat het abbo fiber 40 bij Telenet op 44 € komt .
Bij Belgacom zit ik vandaag op 65 € voor TV--internet en happy time .
Het is dus een groot verschil ..... (by the way ik betaal vandaag nog steeds kabel)
Mijn vraag is .... klopt dit 44 € ? of zitten er nog verborgen kosten bij (buiten die 30 € ! activiatiekosten )
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
als je bij belgacom zit moet ge geen kabel betalen aan telenet hé.
dus is telenet duurder in duw geval
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Idd , ik heb 3 tv's
als ik 3 maal decorder moet huren ..... hmmm heb geen zin om iedere maand aan 18 € te liggen .
En infeite is de opmerking hier ergens op het forum terecht !
Digitale Tv is te duur , wij kijken enkel één Canvas , zelden is het VTM of canvas . Een nederlandse post 1 maal in een maand ........
Waarom dan 200 buitenlandse zenders ....
Nu jah , ik neem de pack omdat het gewoon totaal omvattend is. Eenmaal er een alternatief produkt op de markt komt , dan ben ik de eerste die stappen zal zetten .
als ik 3 maal decorder moet huren ..... hmmm heb geen zin om iedere maand aan 18 € te liggen .
En infeite is de opmerking hier ergens op het forum terecht !
Digitale Tv is te duur , wij kijken enkel één Canvas , zelden is het VTM of canvas . Een nederlandse post 1 maal in een maand ........
Waarom dan 200 buitenlandse zenders ....
Nu jah , ik neem de pack omdat het gewoon totaal omvattend is. Eenmaal er een alternatief produkt op de markt komt , dan ben ik de eerste die stappen zal zetten .
- ctgilles
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb die vrijdag van die persconferentie van Telenet een mail gestuurd naar de klantendienst ivm overschakelen en een paar vraagjes. NOG STEEDS GEEN ANTWOORD! Proficiat Telenet om mij nog een keer minstens 5€ afhandig te maken!
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Net nog eens gebeld, en wat krijg ik als antwoord, dat de niu moet vervangen worden.
Dat weten ze nu na 5 dagen.
Dusja technieker komt dus woensdag langs.
Voor degenen met probs bellen is de boodschap.
[ Post made via mobile device ]
Dat weten ze nu na 5 dagen.
Dusja technieker komt dus woensdag langs.
Voor degenen met probs bellen is de boodschap.
[ Post made via mobile device ]
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
vanaf heden komt er zowieso een technieker !
Je kan het niet meer zelf doen.
Waarschijnlijk hebben ze teveel problemen
iphone 8+ : prox MUP
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Damn, sinds deze nacht 0u30 heb ik geen internet of interactieve digitale tv meer... Blijkbaar een probleem met de provisioning van mijn nieuwe modem waardoor ik geen geldige ip adressen meer krijg.
Wat ik niet snap is dat de omschakeling woensdag perfect is verlopen van comfortnetXL naar FiberNet 40. Modem insteken, kwartiertje wachten, modem online, snelheden aangepast en 3 dagen geen problemen gehad...
Nu ineens van het ene moment op het andere werkt het niet meer?!?!?
Al 6 keer gebeld met 015/666666 en 070/696969 maar ze kunnen me blijkbaar niet helpen.
Iemand een idee om mijn internet/interactieve digitv zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen?
Wat ik niet snap is dat de omschakeling woensdag perfect is verlopen van comfortnetXL naar FiberNet 40. Modem insteken, kwartiertje wachten, modem online, snelheden aangepast en 3 dagen geen problemen gehad...
Nu ineens van het ene moment op het andere werkt het niet meer?!?!?
Al 6 keer gebeld met 015/666666 en 070/696969 maar ze kunnen me blijkbaar niet helpen.
Iemand een idee om mijn internet/interactieve digitv zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Vreemde evolutie. Het merendeel van de problemen waar ik over hoor hebben niets met de lokale installatie te maken maar wel met provisioning problemen aan hun kant.proximusboyke schreef:vanaf heden komt er zowieso een technieker !
Mijn gok: hun auto-provisioning bij self-install loopt gewoon vierkant waardoor het merendeel van die self-installs toch manueel moeten geprovisioned moeten worden. Om te vermijden dat de backlog alsmaar groter wordt, laten ze geen self-install meer toe, zodat de provisioning terug kan volgen.
Iemand waarbij Mijn Telenet weer eens niet werkt?
Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren.
-
- Starter Plus
Vandemorgend had ik een email waar in stond dat ik naar een telenet center mocht achter mijn moden/router.
Voor alle zekerheid bel ik naar mijn telenet center om te zeggen dat ik er 20 minuten nadien ga omkomen.
Ik kom toe, en ze zeggen dat ze een comfort installatie zullen boeken aangezien er problemen zijn bij telenet en we niet meer van thuis kunnen activeren zonder een technieker erbij? Misschien dat het volgende week terug in orde ging zijn...
Dus ik krijg bevestiging via mail, voor alle zekerheid bel ik nog eens, en ik slaag er toch in met lege handen naar huis te gaan
dank u telenet!
NOT
Voor alle zekerheid bel ik naar mijn telenet center om te zeggen dat ik er 20 minuten nadien ga omkomen.
Ik kom toe, en ze zeggen dat ze een comfort installatie zullen boeken aangezien er problemen zijn bij telenet en we niet meer van thuis kunnen activeren zonder een technieker erbij? Misschien dat het volgende week terug in orde ging zijn...
Dus ik krijg bevestiging via mail, voor alle zekerheid bel ik nog eens, en ik slaag er toch in met lege handen naar huis te gaan
dank u telenet!
NOT
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat een klucht, moet je een dag verlof nemen om naast een technieker te staan die naar Telenet belt ipv. jijzelfmrgoolie schreef:er problemen zijn bij telenet en we niet meer van thuis kunnen activeren zonder een technieker erbij?
Klein vraagje nog ....
Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat er bepaalde problemen zijn met een type modem , sorry maar ik ben een leek op dat gebied !
Op wat moet ik vooral letten (of aanvragen )
En diegene die me nu nog willen overtuigen om niet over te stappen , Shoot !
Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat er bepaalde problemen zijn met een type modem , sorry maar ik ben een leek op dat gebied !
euuh .. dan ben ik wel verplicht op 3 decorders in huis te hebben ...... daar gaat het verschil !proximusboyke schreef:als je bij belgacom zit moet ge geen kabel betalen aan telenet hé.
(Ps ........ als ik goed tel ....18 jaar vaste klant ...)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met al je vragen over de types modem verwijs ik je naar de topic Fibernet: modem/only versus modem/router .mat100 schreef:Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat er bepaalde problemen zijn met een type modem , sorry maar ik ben een leek op dat gebied !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Als je een leek bent, zou ik de standaard modem + wifi nemen. Anders moet je nog een eigen router "beheren". Nu wordt dit door Telenet gedaan, of wordt toch aangenomen..mat100 schreef:Klein vraagje nog ....
Voor 95% vd klanten voldoet deze oplossing ook.
-
- Erelid
- Contacteer:
Mijn verhaaltje Fibernet 40
15/01 formuliertje ingevuld via "mijn Telenet" met de vraag hoe het zat met de install van Fibernet 40
17/01 telefoon van Telenet met de uitleg nogmaals, eerst "er moet een technieker komen meneer € 50
naa aandringen dat dit niet het geval was kon ik de modem zelf afhalen in een telenetverdeler hier aan mijn deur.
Telenetverdeler valt uit de lucht " sorry, wij zijn enkel verdeler geen Telenet center"
18/01 terug een formuliertje ingevuld met de nodige uitleg,
20/01 telefoon van Telenet " meneer, u kan uw modem afhalen in een telenet center in Gent = 40km heen en terug
Vandaag 22/01 modem afhalen in Gent "spijt me meneer we mogen de modems niet meer verdelen er zijn te veel problemen mee,
de techniekers komen na het maken van een afspraak via Telenet gratis installeren."
Zopas gebeld naar de helpdesk, de medewerker wist blijkbaar niks van de hele zaak "zal het even vragen"
" ja meneer de technieker moet langskomen kost € 50" ik dan argumenteren dat dit gratis moet gebeuren "meneer ik ga het even vragen"
"ok meneer de installatie is gratis" we gaan een datum vastleggen 02/02 's avonds "meneer er is een toeslag van € 15 voor een avondinstallatie"
( ikke dan) sorry ik betaal dit niet Telenet is in fout "even vragen meneer"
2 min nadien, " ok meneer alles is gratis bij de installatie.
Ik zal uiteindelijk nog aan mijn nieuwe modem geraken en fibernet 40 hebben.
Het meisje aan de telefoon was heel vriendelijk maar heel onwetend over wat er zich afspeelt met die fibernet toestanden.
Zo mij hart is gelucht
Greetz
Weetgraag
15/01 formuliertje ingevuld via "mijn Telenet" met de vraag hoe het zat met de install van Fibernet 40
17/01 telefoon van Telenet met de uitleg nogmaals, eerst "er moet een technieker komen meneer € 50
naa aandringen dat dit niet het geval was kon ik de modem zelf afhalen in een telenetverdeler hier aan mijn deur.
Telenetverdeler valt uit de lucht " sorry, wij zijn enkel verdeler geen Telenet center"
18/01 terug een formuliertje ingevuld met de nodige uitleg,
20/01 telefoon van Telenet " meneer, u kan uw modem afhalen in een telenet center in Gent = 40km heen en terug
Vandaag 22/01 modem afhalen in Gent "spijt me meneer we mogen de modems niet meer verdelen er zijn te veel problemen mee,
de techniekers komen na het maken van een afspraak via Telenet gratis installeren."
Zopas gebeld naar de helpdesk, de medewerker wist blijkbaar niks van de hele zaak "zal het even vragen"
" ja meneer de technieker moet langskomen kost € 50" ik dan argumenteren dat dit gratis moet gebeuren "meneer ik ga het even vragen"
"ok meneer de installatie is gratis" we gaan een datum vastleggen 02/02 's avonds "meneer er is een toeslag van € 15 voor een avondinstallatie"
( ikke dan) sorry ik betaal dit niet Telenet is in fout "even vragen meneer"
2 min nadien, " ok meneer alles is gratis bij de installatie.
Ik zal uiteindelijk nog aan mijn nieuwe modem geraken en fibernet 40 hebben.
Het meisje aan de telefoon was heel vriendelijk maar heel onwetend over wat er zich afspeelt met die fibernet toestanden.
Zo mij hart is gelucht
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
- Marcske
- Member
Hier wel alles probleemloos verlopen. Maandag 18/01 modem gaan swappen bij telenetcenter, alles geinstalleerd , enkel mijn ip adres in D-link router moeten aanpassen (van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 en alles werkte na automatische update van modem CPN / SVG6540E (DOCSIS).
Mijn "home" netwerkje werkt nog steeds zoals ervoor met de Motorola docsis 1 modem.
Mijn "home" netwerkje werkt nog steeds zoals ervoor met de Motorola docsis 1 modem.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Mijn nieuwe docsis 3.0 modem is nog steeds niet geactiveerd, zou 10 dagen kunnen duren en nu lees ik dat zelfs de snelheid niet gegarandeerd is , dan kan ik beter blijven gebruiken wat ik nu heb.
Als ik al die miserie lees in de verschillende fora dan ben ik bijna zover dat ik bij het oude blijf en de hele santeboetiek fibernet buitengooi
Als ik al die miserie lees in de verschillende fora dan ben ik bijna zover dat ik bij het oude blijf en de hele santeboetiek fibernet buitengooi
- fieldoxide
- Elite Poster
Alles blijkbaar terug in orde . Heb een paar aanpassingen gedaan op het modem scherm in mijn telenet .
Hieronder een screenshot hoe de instellingen staan . Wi-fi kanaalbreedte stond daarstraks op 'auto ' en wi-fi standaard op 802.11n , kanaal is ook veranderd van 2 naar 11 . Ik werk hier nochtans met allemaal 'N ' draadloze clients .
Hieronder een screenshot hoe de instellingen staan . Wi-fi kanaalbreedte stond daarstraks op 'auto ' en wi-fi standaard op 802.11n , kanaal is ook veranderd van 2 naar 11 . Ik werk hier nochtans met allemaal 'N ' draadloze clients .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Waarom doe je in godsnaam zo aan stemmingmakerij als je:
1) met wireless clients werkt - die sowieso nooit 100% betrouwbare indicaties kunnen geven
2) niet eens zelfs nog maar test of het bedraad wél normaal werkt
maar meteen conclusies gaat trekken over het algemene Telenet netwerk?
1) met wireless clients werkt - die sowieso nooit 100% betrouwbare indicaties kunnen geven
2) niet eens zelfs nog maar test of het bedraad wél normaal werkt
maar meteen conclusies gaat trekken over het algemene Telenet netwerk?
- fieldoxide
- Elite Poster
Ik post hier gewoon maar mijn 'persoonlijke ' snelheden . Alles werkt(voorlopig) terug normaal . Maar een snelheidsdrop van meer dan 30 Mbps baart me toch zorgen terwijl het tot vandaag altijd perfect was. Trouwens wie zegt dat ik het draadloos nog niet getest heb ? Er zijn toch veel mensen die een snelheidsdaling opmerken tijdens de 'rode ' uren . Dit is de eerste keer dat ik iets minder 'positief' post van fibernet 40 en krijg hier al direct het deksel op mijn neus .
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik had vroeger ook last van die snelheidsdrops. Tot hiertoe test ik mijn lijn op regelmatige tijdstippen en kan ik alleen maar afleiden dat men internetsnelheid zeer stabiel blijft en dat ik niet onder de 55 zak.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Fieldoxide, kun je eens bevestigen dat het tabje "mac filtering" toegankelijk is, en welke de instellingen daar zijn? Dit is hoogst interessant...fieldoxide schreef:Alles blijkbaar terug in orde . Heb een paar aanpassingen gedaan op het modem scherm in mijn telenet .
- fieldoxide
- Elite Poster
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik ben nog niet eens overgeschakeld naar fibernet 60 en kan al een week niet meer op 'Mijn Telenet'
Wil al mijn settings nog screenshotteren vooralleer de andere modem/router arriveert, anders krig ik weer een hoop ellende om mijn eigen router draaiende te krijgen.
Vraagje: Is het normaal dat als telenet werkzaamheden aan het doen is, en de lijn down is, dat ik dan niet meer op mijn intern netwerk kan? Vorige week aan de hand gehad, en kon niet meer op mijn andere pcs.
Wil al mijn settings nog screenshotteren vooralleer de andere modem/router arriveert, anders krig ik weer een hoop ellende om mijn eigen router draaiende te krijgen.
Vraagje: Is het normaal dat als telenet werkzaamheden aan het doen is, en de lijn down is, dat ik dan niet meer op mijn intern netwerk kan? Vorige week aan de hand gehad, en kon niet meer op mijn andere pcs.
- fieldoxide
- Elite Poster
Volgens mij moet je ten alle tijde aan je intern netwerk kunnen .
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
MAC filtering is geen MAC passthrough... als dat je verwachting wassteve-0 schreef:Fieldoxide, kun je eens bevestigen dat het tabje "mac filtering" toegankelijk is, en welke de instellingen daar zijn? Dit is hoogst interessant...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
This. Er is hier precies overdreven interesse in die MAC Filtering tab.r2504 schreef:MAC filtering is geen MAC passthrough... als dat je verwachting was
Enige dat MAC filtering doet is sommige MAC adressen al dan niet toelaten op het wireless gedeelte van je router. Zo kan je bvb de MAC adressen van je eigen clients toevoegen en de rest weigeren. Da's iets dat op zowat elke wireless router aangeboden wordt en een heel beperkte mate van veiligheid toevoegt (want wie een Wifi key kan kraken kan ook perfect het MAC adres spoofen).
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik wou dat ik terug o pMijn Telenet kon ( al 10 dagen niet meer mogelijk) om te kijken of er al iets aangepast was, en om mijn settings te screenshotten.
Echt vervelend dit. Hopelijk klopt de aangevraagde datum nog, 31/01.
Echt vervelend dit. Hopelijk klopt de aangevraagde datum nog, 31/01.
- ctgilles
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
- Na 2 weken geleden te hebben gemaild voor info: nog steeds nul de botten ontvangen
- Zielige snelheden van 3-15Mbit tot laat. 's Morgens vroeg haal ik nog 20-30Mbit.
Maar het ligt aan mijn binnenbekabeling volgens Telenet. Ja, want die is al zooo oud (1 jaar) dat die versleten is! En dat is gewoon toeval dat dit gebeurt tijdens drukke momenten, want 's nachts (2-3u) repareert die zichzelf even tot een uur of 10, waarna ze weer slecht wordt. En blijven beweren dat het niet aan hun ligt en daardoor zou het me €75 kosten (ze vinden wel een reden om die aan te rekenen).
Opzegbrief vertrekt zo snel mogelijk. Maar dat is ten vroegste juli zeker aangezien ik vorig jaar in juli van Turboline naar Xpressnet ben gegaan?
-EDIT- Hierse, nog volk met slechte binnenbekabeling: http://www.speedtest.net/results.php?ri ... 1310157106
- Zielige snelheden van 3-15Mbit tot laat. 's Morgens vroeg haal ik nog 20-30Mbit.
Maar het ligt aan mijn binnenbekabeling volgens Telenet. Ja, want die is al zooo oud (1 jaar) dat die versleten is! En dat is gewoon toeval dat dit gebeurt tijdens drukke momenten, want 's nachts (2-3u) repareert die zichzelf even tot een uur of 10, waarna ze weer slecht wordt. En blijven beweren dat het niet aan hun ligt en daardoor zou het me €75 kosten (ze vinden wel een reden om die aan te rekenen).
Opzegbrief vertrekt zo snel mogelijk. Maar dat is ten vroegste juli zeker aangezien ik vorig jaar in juli van Turboline naar Xpressnet ben gegaan?
-EDIT- Hierse, nog volk met slechte binnenbekabeling: http://www.speedtest.net/results.php?ri ... 1310157106