giallorossi90 schreef:
Dan heb je het ondertussen zelf al een beetje bewezen met cijfers. Ik denk dat je er niet aan hoeft te twijfelen dat "570918 MB" inderdaad opvallend meer is dan het typische verbruik en veel meer dan 2x het gemiddelde. Voor mij is dat alvast meer dan ik kan verteren, maar misschien heb jij een grotere appetijt natuurlijk
Toen ik de nieuwe fup meter zag, en het ontbreken van enig meetbaar objectief criterium, ben ik dan maar zelf op onderzoek uitgegaan om te ontdekken waar de harde grens ligt, na alle diverse forum berichten met telkens individuele waarheden.
Ik heb zelf nog fup systemen ontwikkeld in een ver verleden: ik had een lokale telemeter voor studenten op twee dagen geschreven, en meerdere kotten liepen op zulk systeem. Het ding was zelfs glijdend en gebaseerd op een mix van ipacsum, een zelf geschreven webmin module voor het ingeven van de policies, een zeer uitgebreide php interface om de stats uit te lezen, en wat eigen scripts om users te policen en de firewall rules dynamisch aan te passen.
Jaren later ben ik nog tester geweest van een fup systeem bij een belangrijke IP over satellite vendor. Ik deed testcases met 10.000 gesimuleerde clients en enkele echte fysieke clients waarvan er sommige over de FUP gingen. Het systeem had zelfs meerdere limieten in cascade, waarbij we telkens de snelheid of de QOS prioriteit (of een mix van beide) omlaag haalden bij het bereiken van een volgende schijf traffiek. Het was een ongelofelijk complex systeem om te troubleshooten met aparte shapers in de downstream als upstream richting, zeker 3 maand aan getest alvorens het goed werkte. Wij hadden zeer nauwkeurige meetgegevens en ik vind het dus vanuit mijn beroepservaring als tester een joke waarmee TN nu weer afkomt.
Dus om even een traffic testje op te zetten om te weten waar TN met hun product staat in het kader van grote volumes, wel das peanuts vanuit mijn ervaring en ik kan er mee leven dat ik nu even een halve maand aan een iets lagere snelheid surf.
als ik naar belgacom overstap dan ik kan ik die 500GB downloaden zonder vragen